Marjat pakkaseen!

paikat kuntoon

Mansikat ja mustikat on noukittu pakkaseen. Kohta on puolukoiden aika. Onko suomalaisten luonnonmarjojen kerääminen vain eläkeläisten harrastus.

Suomen luonnonmarjat ovat terveellisiä. Niiden kerääminen on halpaa huvia. Siinä saa liikuntaa ja marjojen keräämisellä voi hoitaa omaa mielenterveyttä.

Marjojen kerääminen on hyvä harrastus myös nuoremmallekkin väelle.

27

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo...

      Monet ihmiset tekevät kahtakin duunia kerää siinä sitten marjoja... Sellaiset joutavat kerätä jotka eivä ole töissä...

      • paikat kuntoon

        Olen minäkin tehnyt kahta ja kolmeakin duunia yhtäaikaa, ei tosin pitkään. Kyllä siinä vapaapäivinä voi ja ehtii kerätä marjoja. Marjojen keruu sopii niin työläisille, eläkeläisille, työttömille ja nuoremmillekkin.


      • suksivittuun...
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Olen minäkin tehnyt kahta ja kolmeakin duunia yhtäaikaa, ei tosin pitkään. Kyllä siinä vapaapäivinä voi ja ehtii kerätä marjoja. Marjojen keruu sopii niin työläisille, eläkeläisille, työttömille ja nuoremmillekkin.

        omahyväinenpaska.


    • marju2

      Pyh. Miksi keräisin marjoja itse ja laittaisin ne kallista sähköä kuluttavaan pakastimeen talveksi, kun samat annokset saa siististi pakattuina kaupantätien kylmäaltaasta aina tarvittaessa.

      • paikat kuntoon

        Kallista sähköä kuluttavaan pakastimeen??? Haloo!!! Kyllä nykyiset kotitalouksien pakastimet eivät paljoa sähköä kuluta.


      • 6+9
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Kallista sähköä kuluttavaan pakastimeen??? Haloo!!! Kyllä nykyiset kotitalouksien pakastimet eivät paljoa sähköä kuluta.

        Oletko laskenut tai jopa mitannut? Voit yllättyä kuinka monta euroa pakastin vuodessa kuluttaa


    • ostan marketista

      Eikö meille tuoteta ulkomailta niitä kerääjiä, miksi sitä itse menisi kökkimään jotain marjaa, pöhlöjen hommaa.

      • paikat kuntoon

        Marjojenpoiminta ei ole pöhlöjen hommaa. Se on hyvää hyötyliikuntaa sohvalla makaamisen sijasta. Kilotkin pysyvät kurissa. Ei kerry makkaraa vyötärölle liiaksi.


    • 3+12

      Seuraavalla kerralla otat lastenlapsesi mukaan marjastamaan. Jooko

    • paikat kuntoon

      Minä olen hyvä. Miksipä en olisi omahyväinen. Olkaa tekin parhaan kykynne mukaan.
      Ette te minua lannista te onnettomat kaikesta yrittämisestänne huolimatta. Ette ennen, ette nyt, ette siis koskaan.
      Minkäpä te kadeelliset sille voitte että minä olen niin hyvä. Yrittäkää vain itsekin olla ainakin vähän parempia.
      Toivotan teiile onnea yrityksissänne.
      Kiitos teille siitä.

      • 6+10

        No otatko ens kerralla ne lapsenlapset mukaan vai et?


      • sepse

        Olet ihana!


      • ei sillä ole
        6+10 kirjoitti:

        No otatko ens kerralla ne lapsenlapset mukaan vai et?

        sen enempää akkaa, lapsia kuin lapsenlapsiakaan... päästään vinksahtanut ja myrkyillä pystyssä pysyvä..


      • paikat kuntoon
        sepse kirjoitti:

        Olet ihana!

        Sitähän se minäkin. Kiva että olet huomannut. Mukava kuulla se sepseltäkin. Olen hurmaava.


      • ei marjan marjaaheh
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Sitähän se minäkin. Kiva että olet huomannut. Mukava kuulla se sepseltäkin. Olen hurmaava.

        Menehän keräämään niitä marjoja!!Päivät roikut täälä!


    • 8+3

      Röhnykät akat ja ukot vaan mettään nyt kun on luvannut hienoja ulkoiluilmoja. Teillä on jalat ja kädet. Muuta ette tarvitse. Juoda ja baarissa istua kerkiätte talvellakin.

      • paikat kuntoon

        Hyvät ulkoiluilmat pitäisi käyttää hyödyksi. Marjojen kerääminen on hyödyllistä. Marjojen ohella saa hyvää liikuntaa.


    • Onko toi aloittaja

      paikallinen kylähullu, jota elätetään naapureiden rahoilla vai mitä luulette ?

      • paikat kuntoon

        En ole kylähullu. Elätän itseni veroja maksamalla palkkatuloista,


    • paikat kuntoon

      Naapureiden ja naapureiden.....buahhahahahahahahahahahaaaaaa...
      Pystyttekö te elättämään edes itseänne te isopyllyiset nössöt tuhnuahterit....
      Buahahahahahahahahahahahah....
      Saamattomat nössömuna-tuhnun laskijat....buahhahahahahahahahah.....

      Me emme luule mitään meilläpäin me tiedämme: Olette saamattomia valmiille tottuneita silavapyllyjä yhteiskunnan parasiitteja.

      • paikat kuntoon

        Tuo ei ollut kommenttini. Joku käytti nimimerkkiäni. Ihan huuhaata, ei järjen häivääkään.


      • Jopas jotakin heheh
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Tuo ei ollut kommenttini. Joku käytti nimimerkkiäni. Ihan huuhaata, ei järjen häivääkään.

        Ei varmaan ollutkaan. Sitähän mekin ounasteltiin. Se kun oli erittäin piristävä ja huumoria täynnä. Älykkään kommentti. Silti totta.
        Kyllä siinä on erittäin suuri järki takana. Älykäs kyllä tajuaa hyvin,kuten minä.
        Taas näimme kuinka nimimerkki "paikat kuntoon" ei ole mikään järjen jättiläinen.
        No minkäpä te sille voitte. Valitamme.


      • paikat kuntoon
        Jopas jotakin heheh kirjoitti:

        Ei varmaan ollutkaan. Sitähän mekin ounasteltiin. Se kun oli erittäin piristävä ja huumoria täynnä. Älykkään kommentti. Silti totta.
        Kyllä siinä on erittäin suuri järki takana. Älykäs kyllä tajuaa hyvin,kuten minä.
        Taas näimme kuinka nimimerkki "paikat kuntoon" ei ole mikään järjen jättiläinen.
        No minkäpä te sille voitte. Valitamme.

        No, onhan siinä huumoria, sitä ei voi kieltää, miksei myös järkeäkin.. Älykäs tajuaa huumorin. Kieltämättä en ole järjenjättiläinen, mutta onko kukaan meistä järjen jätteläinen? Ja tarvitseekokaan olla? Kenenkään ei pidä tavoitella täydellisyyttä. Täydellisyys on tavoittamattomissa. Sitä ei voi saavuttaa. Järjenjättiläistä ei ole olemassakaan.


    • marjastaja

      Minä ainakin poimin itse marjani metsästä/suolta. Hillat, vadelmat, mustikat, puolukat ja karpalot. Tiedän mistä ne ovat, kuten ei tiedä muiden poimimista, kuten ovatko esim. teiden läheltä poimittu. Ei tarvitse vitamiiinipurkkia talvella avata kun saan ilmaiset vitamiinit metsästä!

      • Tee itse ensin

        Epäilen suuresti , että ketjun aloittaja ei käy itse edes mustikkametsässä.
        On todella helppoa vaatia , että toiset kävisivät poimimassa marjoja.
        Niin minä itsekkö "Paikat kuntoon".
        Kävisin kyllä , mutta kun jalka on kipeä ja tänään sataa vettäkin.


      • paikat kuntoon
        Tee itse ensin kirjoitti:

        Epäilen suuresti , että ketjun aloittaja ei käy itse edes mustikkametsässä.
        On todella helppoa vaatia , että toiset kävisivät poimimassa marjoja.
        Niin minä itsekkö "Paikat kuntoon".
        Kävisin kyllä , mutta kun jalka on kipeä ja tänään sataa vettäkin.

        Epäilyksesi on väärä. Mustikoita olen noukkinut käsin 80 litraa, ei siis koneella vaan käsin. Kova oli urakka. Kesti monta viikkoa. Muutama litra aina päivässä. Hirvikärpäset, nuo viheliäiset ötökät haittasivat mustikoiden noukintaa, kun toisella ködellä piti noukkia hirvikärpäsiä vaatteista ja päälaelta ja hiusten takaraivosta.

        Kädet ja kynnenalustat ovat vieläkin sinisenä mustikoista. Nekin pitäisi saada puhtaaksi.


      • VALEHTELET
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Epäilyksesi on väärä. Mustikoita olen noukkinut käsin 80 litraa, ei siis koneella vaan käsin. Kova oli urakka. Kesti monta viikkoa. Muutama litra aina päivässä. Hirvikärpäset, nuo viheliäiset ötökät haittasivat mustikoiden noukintaa, kun toisella ködellä piti noukkia hirvikärpäsiä vaatteista ja päälaelta ja hiusten takaraivosta.

        Kädet ja kynnenalustat ovat vieläkin sinisenä mustikoista. Nekin pitäisi saada puhtaaksi.

        Valehtelet:
        Ei Rovaniemellä ole hirvikärpäsiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1465
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe