Uusi Jumalan ilmoitukseen keskittyvä keskustelupalsta

Tässä on tapahtunut sattumuksia
- tai oikeastaan en usko sattumuksiin vaan johdatukseen -
jotka johtivat siihen, että tutkaillessani hiukan keskustelufoorumeja,
tulin siihen tulokseen, että ehkä joitakin kiinnostaisi
hiukan toisenlainen keskustelufoorumi.
Olen avaamassa ja avannutkin jo sellaisen.

Tämä foorumi on pyhitetty
Rakkauden ilmapiirissä käytävälle
Jumalaa ja lähimmäistä kunnioittavalle keskustelulle
Jumalan ilmoituksesta Hänen Sanassaan ja teoissaan.

Sivuston otsikossa oleva sana kalamos tarkoittaa ruokoa.
Raamatussa se on kuva ihmisestä.
http://kalamos.keskustelu.info
on siis ihan tavallisten ihmisten
tuulessa huojuvien heiveröisten ruokojen
keskustelufoorumi.

Osiossa SANA voit nostaa esiin Jumalan Sanasta
minkä tahansa katkelman, jakeen tai sanan.
Jumalan ilmoitus on nähtävissä myös luomakunnassa.
Eli keskustellessamme Jumalan ilmoituksesta
voimme ottaa esiin kaikenlaisia asioita
taivaan ja maan väliltä - ja maan altakin.

Muissa osioissa on tarkoitus keskustella siitä,
mitä tapahtui alussa ja mitä tapahtuu lopussa,
miksi nyt on sellaista kuin on,
mikä on Raamatun ilmoittama ilosanoma.

Ehkä et usko Jumalaan, ja Raamattu on sinulle vieras.
Juuri sinun kanssasi minä keskustelen oikein mielelläni.
Maailmankaikkeus ainakin on olemassa - samoin me.
Eikö olisi hyvä pysähtyä hetkeksi ja miettiä:
Mikä juttu tämä oikein on.

Olen iloinen, jos näkisin sinut
uuden tai vanhan ystäväni
uudella keskustelufoorumilla.

Siellä pyörii vielä mainoksia.
Älä välitä niistä.
Ihan varmasti et ole yhtä vaille miljoonas tai kymmnensmiljoonas
kävijä tuolla sivustolla. Joten tuskin pitää paikkansa sekään,
että voit voittaa auton tai jotain muuta.

Jos tuolle foorumille tulee keskustelijoita,
niin harkitsen sen ostamista vapaaksi mainoksista.

14

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotain 'uutta vaihtoehtoa' tälle palstalle jo kaipaakin. Toivottavasti keskustelupalstalle(si) Kalamos löytää tiensä niitä, jotka ovat kyllästyneet helluntailaisuutta käsittelevän palstan rikkinäisyyteen ja väittelyihin. Itse voin hyvinkin rekisteröityä uuden palstan käyttäjäksi, mutta odotan siihen Herran johdatusta. Tällä hetkellä tapaan ihmisiä päivittäin kasvoista kasvoihin ja käytän aikaani aika vähän netissä. Mutta tulenpa sitten mukaan tai en, niin toivotan Jumalan siunausta uudelle tulokkaalle ja toivon palstan palvelevan Jumalan valtakunnan eteenpäin viemistä.

      • Rukoilen Jumalaa,
        että Hän vastaisi sinun rukoukseesi johdatuksesta pian.

        Siunausta tämän päivän kohtaamisiisi.


      • hellari...
        kalamos kirjoitti:

        Rukoilen Jumalaa,
        että Hän vastaisi sinun rukoukseesi johdatuksesta pian.

        Siunausta tämän päivän kohtaamisiisi.

        Voi miten ilahduttava viesti. Ehdottomasti tutustun foorumiin. Tällaisia jutustelupalstoja ei ole liikaa tänä päivänä.


      • hellari...

        Minä olen kyllä niin arkinen, etten kysele noin tarkasti merkkiä ja johdatusta tällaisissa asioissa. Voihan rekisteröityä ja poiketa harvemminkin, jos ei ole aikaa. Kiirehtivän askel joutuu harhaan - saattaa olla niinkin?


      • kalamos kirjoitti:

        Rukoilen Jumalaa,
        että Hän vastaisi sinun rukoukseesi johdatuksesta pian.

        Siunausta tämän päivän kohtaamisiisi.

        Samaa toivon minäkin.

        Itse olen rukoillut Herralta jo monta kuukautta, että Hän johdattaisi minut "jonnekin toisaalle" - ja siksi tällä palstalla en usein ole enää kirjoittanutkaan. Jokin aika sitten kirjoitin lyhyesti Jeesuksen sanoista muistuttaen

        Matt. 7:6
        Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.

        Uskosta osattomien kanssa ei mielestäni pitäisi keskustella uskovaisille kuuluvista pyhistä asioista vaan kertoa heille yksinkertainen evankeliumi yksinkertaisesti. Siinä on Jumalan voima ja sen olemme kokeneet -ellemme olisi, olisimme ulkopuolella. Mutta kiitos Herralle, Hän on siirtänyt meidät pimeydestä valkeuteen ja sisäpuolelle Jeesuksen Kristuksen lunastustyön tähden,

        Katsotaan miten Jumala tulevat päivät johdattaa. En tiedä miten, mutta joka tapauksessa meille ja valtakunnalleen parhaaksi.


      • jukka.finland kirjoitti:

        Samaa toivon minäkin.

        Itse olen rukoillut Herralta jo monta kuukautta, että Hän johdattaisi minut "jonnekin toisaalle" - ja siksi tällä palstalla en usein ole enää kirjoittanutkaan. Jokin aika sitten kirjoitin lyhyesti Jeesuksen sanoista muistuttaen

        Matt. 7:6
        Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.

        Uskosta osattomien kanssa ei mielestäni pitäisi keskustella uskovaisille kuuluvista pyhistä asioista vaan kertoa heille yksinkertainen evankeliumi yksinkertaisesti. Siinä on Jumalan voima ja sen olemme kokeneet -ellemme olisi, olisimme ulkopuolella. Mutta kiitos Herralle, Hän on siirtänyt meidät pimeydestä valkeuteen ja sisäpuolelle Jeesuksen Kristuksen lunastustyön tähden,

        Katsotaan miten Jumala tulevat päivät johdattaa. En tiedä miten, mutta joka tapauksessa meille ja valtakunnalleen parhaaksi.

        jukka.finland

        SInulle on kyllä sitten ihan varmasti tilaus tuolla foorumilla.
        Tule ja kerro yksinkertainen evankeliumi - yksinkertaisesti.


    • Ilmeisesti Kalamoksen foorumi on enemmän "evankelioiva" foorumi, ilman minkään seurakunnan leimaa. Tämä foorumihan on keskustelupalsta helluntailaisuudesta, joten on ymmärrettävää, että tällä palstalla käsitellään helluntailaisuutta laidasta laitaan eikä se aina miellytä kaikkia. Toivon myös että tähän palstaan pettyneet helluntailais-karismaatikot löytävät foorumisi.

      Toivotan menestystä ja siunausta foorumillesi! Itse jään kirjoittamaan kuitenkin tänne Suomi24:n puolelle.

      • efox

        Evankelioiva tämäkin pitäisi olla. Helluntailaisuus palsta karkoittaa pelastusta etsivät. Jonnin joutava mollaaminen ja vänkääminen ei pelasta ketään.


      • >>Tämä foorumihan on keskustelupalsta helluntailaisuudesta, joten on ymmärrettävää, että tällä palstalla käsitellään helluntailaisuutta laidasta laitaan eikä se aina miellytä kaikkia


      • jukka.finland kirjoitti:

        >>Tämä foorumihan on keskustelupalsta helluntailaisuudesta, joten on ymmärrettävää, että tällä palstalla käsitellään helluntailaisuutta laidasta laitaan eikä se aina miellytä kaikkia

        R-paikka piti olla Hesekiel 7:13b
        "...kukaan ei synnillä vahvista elämäänsä".

        Vanhuus ei yksinänsä tule.


      • mazdels

        Voisithan sinä vierailla muillakin foorumeilla,
        vaikka tämän pidätkin kotifooruminasi.
        Niin minäkin teen.

        Minä olen todellakin tälle S24-foorumille kirjoittanut jo 6000 viestiä.
        Suurimman osan niistä tälle helluntailaisuus-palastalle,
        mutta en tosiasiassa ole varmaan koskaan
        tehnyt aloitusta tai kirjoittanut muutakaan viestiä
        keskustellakseni helluntailaisuudesta.

        Mutta nytpä voisin tehdä poikkeuksen ja kysyä sinulta,
        mitä tarkoittaa helluntailais-karismaatikko?

        Minä varmaankaan en kuulu tuohon joukkoon.
        Tuon uuden foorumini tarkoitusta kuvaavassa
        tekstissä olen todennut:
        "Sivuston otsikossa oleva sana kalamos tarkoittaa ruokoa.
        Raamatussa se on kuva ihmisestä.
        http://kalamos.keskustelu.info
        on siis ihan tavallisten ihmisten
        tuulessa huojuvien heiveröisten ruokojen
        keskustelufoorumi."


    • hellari...

      Toivottavasti Kalamoksen foorumi säilyy asiallisena, jonne on hyvä ohjailla sitten todella uskonasioista ja elämästä kinnostuneita muiltakin foorumeilta.Toivottavasti kirjoittajilla riittää kunnioitusta yhden henkilön yllä pitäämää palstaa kohtaan ja ei tee mieli kirjoitella ihan mitä sattuu.

      • Samaa toivon minäkin, koko sydämestäni.

        JK. Tuolla ylempää totesit kirjoitukseeni, että "Minä olen kyllä niin arkinen, etten kysele noin tarkasti merkkiä ja johdatusta tällaisissa asioissa".

        Ystäväiseni, taidan "voittaa Sinut arkisuudessa". Olen vain opettelemassa kysymään Jeesukselta miten menetellä ja mitä puhua enkä halua kuulua heihin, jotka Jeesuksen vaeltaessa kulkivat Hänen edellään

        Luuk. 18:39
        Ja (Jeesuksen) edellä kulkijat nuhtelivat häntä (Bartilomeusta) saadakseen hänet vaikenemaan; mutta hän huusi vielä enemmän: "Daavidin poika, armahda minua!"


      • Lupaan tehdä kaikkeni,
        että tuo foorumi säilyy sellaisena
        kuin kirjattu foorumin tarkoitus kertoo:

        "Tämä foorumi on pyhitetty
        Rakkauden ilmapiirissä käytävälle
        Jumalaa ja lähimmäistä kunnioittavalle keskustelulle
        Jumalan ilmoituksesta Hänen Sanassaan ja teoissaan."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6203
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3976
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      260
      2373
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1930
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1393
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      961
    Aihe