Kuivat ja punaiset silmänympärykset... Mikä avuksi?!?

Tyttö15

Eli mä oon 15 v tyttö ja mulla on kuivat silmänymppärykset, ne punottaa ja kirvelee ja silmänympärykset on ihan ryppyiset!!!!!! Silmätkin vuotaa.. Apteekista sain jotain rasvaa, se autto sit en käyttäny sitä sen jälkeen mut nyt se tuli uudestaa eikä tunnu auttavan :/ en oikeesti kehtaa mennä kouluu ilman et laitan niihi jotai peitepuikko yms ja siit ne alkaa kirvelee lisää! Huoh... Eli mitä mun pitäis tehä niil?? Nii ja mä käytän silmätippojaki..

10

4171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voidetta, geeliä

      Mitä voidetta apteekista annettiin? En saa ihan selvää siitä, oletko käyttänyt saamaasi voidetta uudelleen pitemmän aikaa ja lopettanut ja aloittanut taas, mutta kehottaisin sinua käyttämään sitä muutaman viikon aivan säännöllisesti ja katsomaan sitten, mikä on tulos. Ja jos punoitus ja kirvely palaa, kun olet lopettanut voiteen käytön, siinä on selvä merkki: ihosi ei jaksa käyttäytyä kunnolla ilman apua.

      Voi olla, että ihosi tarvitsee kosteutusta aina, mutta voi olla niinkin, että ihosi muuttuu ajan mittaan etkä pahemmin edes tarvitse silmänympärysvoidetta. Eikä apteekista saatava perusaine ole sen huonompaa kuin merkkituotteetkaan, joten rahanmeno ei ole kovin päätähuimaavaa edes opiskelijalle.

      Et kai vain pese silmänympäryksiäsi(kin) liian vahvalla aineella, esimerkiksi saippualla?

      • Tyttö15

        Kiitos vastauksesta :) sain apteekista la roche-posay merkkistä toleranssi ultra voidetta (http://www.laroche-posay.com/products-treatments/Toleriane/Toleriane-Ultra-p3212.aspx) ja sen mukana suihkutettavaa rauhoittavaa lähdevettä. Eli siis kun ekan kerran oireet alkoi niin aloin käyttää noita tuotteita, sitten kun se auttoi en enää käyttänyt vähään aikaan (n. Kuukauteen) sitten oireet alkoi taas... Ja nyt ei tunnu auttavan enää :(((( pesen koko kasvoni erisanin herkälle iholle tarkoitetulla puhdistusgeelillä ja sen jälkeen erisanin kasvovedellä, eli ei oireet ainakaan niistä johdu... kiitos, arvostan paljon vastaustasi :)


      • 309
        Tyttö15 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta :) sain apteekista la roche-posay merkkistä toleranssi ultra voidetta (http://www.laroche-posay.com/products-treatments/Toleriane/Toleriane-Ultra-p3212.aspx) ja sen mukana suihkutettavaa rauhoittavaa lähdevettä. Eli siis kun ekan kerran oireet alkoi niin aloin käyttää noita tuotteita, sitten kun se auttoi en enää käyttänyt vähään aikaan (n. Kuukauteen) sitten oireet alkoi taas... Ja nyt ei tunnu auttavan enää :(((( pesen koko kasvoni erisanin herkälle iholle tarkoitetulla puhdistusgeelillä ja sen jälkeen erisanin kasvovedellä, eli ei oireet ainakaan niistä johdu... kiitos, arvostan paljon vastaustasi :)

        Oletko allerginen jollekkin? KÄY LÄÄKÄRISSÄ!!


      • Tyttö15
        309 kirjoitti:

        Oletko allerginen jollekkin? KÄY LÄÄKÄRISSÄ!!

        En ole ainakaan tietääkseni millekään allerginen.. :p


      • Voidetta, geeliä
        Tyttö15 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta :) sain apteekista la roche-posay merkkistä toleranssi ultra voidetta (http://www.laroche-posay.com/products-treatments/Toleriane/Toleriane-Ultra-p3212.aspx) ja sen mukana suihkutettavaa rauhoittavaa lähdevettä. Eli siis kun ekan kerran oireet alkoi niin aloin käyttää noita tuotteita, sitten kun se auttoi en enää käyttänyt vähään aikaan (n. Kuukauteen) sitten oireet alkoi taas... Ja nyt ei tunnu auttavan enää :(((( pesen koko kasvoni erisanin herkälle iholle tarkoitetulla puhdistusgeelillä ja sen jälkeen erisanin kasvovedellä, eli ei oireet ainakaan niistä johdu... kiitos, arvostan paljon vastaustasi :)

        Kävin katsomassa tuon tuotteen tiedot. Tuloksia sanotaan saatavan neljän viikon käytön jälkeen eli on tosiaan kyseessä semmoinen aina, jota käytetään niin kauan, että tuubi on tyhjä, ja sitten ostetaan toinen. Kannattaa myös muistaa, että hellävaraisinkin apteekin tuote voi olla väärä juuri omalle iholle, joten ei kannata uskoa yhden tuotteen perusteella, että mikään ei auttaisi.

        Taidan tietää, missä ongelmasi syy on: silmänympärysihosi ei pidä puhdistusgeelistä eikä varsinkaan kasvovedestä, jota ei saisi ollenkaan käyttää silmänympärysten superohuelle iholle. Ei, vaikka tuote olisi kuinka hellävarainen. Teepä muutama viikko niin, että puhdistat kasvosi kuten ennenkin, mutta silmänympäryksille käytät vain haaleaa vettä ja tuota hankkimaasi silmänympärysvoidetta, et siis mitään puhdistusainetta tai muuta. (Voidetta voi nimittäin käyttää myös puhdistamiseen, mutta sitäpä eivät kaikki tiedä. Jotkut oikein herkkäihoiset käyttävät esimerkiksi Humektania suihkusaippuan sijasta.) Muista olla kärsivällinen, koska iholta vie aikaa rauhoittua. Jollei tilanne parane, mene tosiaan käymään vaikka kouluterveydenhoitajan luona.

        Ja vielä yksi juttu: jätä se lähdevesisuihke toistaiseksi pois. Liika vedellä läträäminen ei kosteuta ihoa vaan lähinnä kuivattaa sitä. Olen itsekin kokeillut noita rauhoittavia suihkeita, muun muassa Vichyn ja Avenen, mutta eivät ne oikein tee muuta kuin kastelevat naaman ärsyttävästi.


      • leguriin
        Tyttö15 kirjoitti:

        En ole ainakaan tietääkseni millekään allerginen.. :p

        Et tietääksesi ole allerginen... Niin juuri siksi sun pitääkin käydä lääkärissä. Ja oma mielipiteeni: kaikkea ne viitsivätkin apteekissa tuollaiseen ongelmaan myydä, huoh.


    • afpo

      Mene lääkäriin ennen kuin menee pahemmaksi, jos sulla on vaikka atopiaa tms. jotain.

      • Tyttö15

        Kiitos kaikille vaivannäöstä! Nyt on jo parempi :)


    • Maitopois

      Aikaa on kulunut, mutta jos olisi apua jollekin. Tytölläni 13v. Oli todella ihottumaiset silmänympärykset puoli vuotta, eikä mikään auttanut. Kävimme antioksidanttiklinikan lääkärillä ja mitattiin maitoproteiiniallergia verestä. Oli tosi koholla. Maito jätettiin ja 2 viikon päästä ihottuma hävisi, eikä ole tullut nyt 3 vuoteen takaisin!!!

    • niiiniiin

      Joo, mulla sama. Rupesin välttämään yleisimpiä allergeenejä ja kummasti hävis mm. silmien punoitus, kuivuus, kutina ja ärsytys. Luulen että syynä oli kananmuna, koska siitä tuli testaessa iho-oireita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1342
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe