Onko Jumalalla miehen vartalo?

Ent. mormoni

Mormonit uskovat, että Elohim-jumala oli myös fyysisesti Jeesuksen biologinen isä.

Mormonit uskovat, että Elohim-jumalalla, taivaallisella isällä, on fyysinen miehen ruumis, joka on lihaa ja verta, mutta ruumiista puuttuu veri.

Onko kysymyksessä sama Jumala, joka Vanhassa testamentissa antoi Moosekselle 10 käskyä? Tuskin, koska mormonit uskovat, että VT:n Jumala on samahenkilö kuin Uuden testamentin Jeesus, vaikka VT:ssä kulkee nimellä Jehova?

Antoipa käskyt Moosekselle kumpi tahansa, niin miksi käskyjen antaja ilmestyi Moosekselle palavassa pensaassa eikä miehen hahmossa?

25

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selkeyttä

      Tuliko lapsus: "Mormonit uskovat, että Elohim-jumalalla, taivaallisella isällä, on fyysinen miehen ruumis, joka on lihaa ja verta, mutta ruumiista puuttuu veri"?

      VT:n Jumala oli Jehova eli Kristus ennen fyysistä syntymäänsä maan päälle. Silloin Hän oli vain Henki. Jehova toimi Isän käskystä. Jehovan Isä ja meidän kaikkien henkiemme Isä esiintyy vain harvoin VT:ssa.

      • Sivullinen.

        Varmaankin piti olla olla lihaa ja luuta.

        Kristuksen isä esiintyy Raamatussa erittäin tiheään. Siis jos puhutaan kristittyjen Jumalasta. Kolobin tienoilla asustelevaa ja vaimojaan tiineiksi panevaa mormonien luulihaklönttijumalaa Raamatussa ei esiinny lainkaan,


      • Sivullinen. kirjoitti:

        Varmaankin piti olla olla lihaa ja luuta.

        Kristuksen isä esiintyy Raamatussa erittäin tiheään. Siis jos puhutaan kristittyjen Jumalasta. Kolobin tienoilla asustelevaa ja vaimojaan tiineiksi panevaa mormonien luulihaklönttijumalaa Raamatussa ei esiinny lainkaan,

        Eihän lut omaava ole klöntti. Se on selvämuotoinen. Luut antavat muodon lihalle. Luuton liha on klöntti samoin, kuin jumala, jossa on kolme usvamaista henkeä sulautuneena yhdeksi.


      • Ent. mormoni

        Juu, tarkoitin että mormonismin jumala Elohimilla on lihaa ja luuta oleva, mutta veretön vartalo.

        Miksi Jeesus eli Jehova ilmestyi antamaan 10 käskyä Moosekselle palavan pensaan hahmossa, eikä edes etäisesti mitään ihmiseen viittaavaa muistuttavana?


      • Ent. mormoni
        nenada kirjoitti:

        Eihän lut omaava ole klöntti. Se on selvämuotoinen. Luut antavat muodon lihalle. Luuton liha on klöntti samoin, kuin jumala, jossa on kolme usvamaista henkeä sulautuneena yhdeksi.

        Mikä klöntti? En minä ole puhunut klöntistä, vaan verettömästä kehosta, ruumiista ja vartalosta mormonismin Elohim-jumalan yhteydessä.


      • Ent. mormoni kirjoitti:

        Juu, tarkoitin että mormonismin jumala Elohimilla on lihaa ja luuta oleva, mutta veretön vartalo.

        Miksi Jeesus eli Jehova ilmestyi antamaan 10 käskyä Moosekselle palavan pensaan hahmossa, eikä edes etäisesti mitään ihmiseen viittaavaa muistuttavana?

        Montakohan kertaa sinulle on sanottava että veren tilalla on muuta ainesta. Veri ei kestä ylösnousemusta.

        1 JUMALAN sanat, jotka hän puhuiMoosekselle aikana, jolloin Mooses temmattiin sangen korkealle vuorelle,

        2 ja hän näki Jumalan kasvoista kasvoihin ja hän puhui hänen kanssansa, ja Jumalan kirkkaus oli Mooseksen päällä; sen tähden Mooses saattoi kestää hänen edessänsä.

        3 Ja Jumala puhui Moosekselle sanoen: Katso, minä olen Herra Jumala Kaikkivaltias, ja Loputon on minun nimeni, sillä minä olen vailla päivien alkua ja vuosien loppua; ja eikö tämä ole loputonta?

        4 Ja katso, sinä olet minun poikani; ja nyt, katso, niin minä näytän sinulle kätteniteon, mutta en kaikkea, sillä minun teoillani ei ole loppua, ei myöskään sanoillani, sillä ne eivät milloinkaan lakkaa.

        5 Ja nyt, ei kukaan ihminen voi nähdä kaikkia minun tekojani, ellei hän näe kaikkea minun kirkkauttani; eikä kukaan ihminen voi nähdä kaikkea minun kirkkauttani ja jäädä sen jälkeen lihaan maan päälle.

        9 Ja Jumala vetäytyi pois Mooseksen luota, niin ettei hänen kirkkautensa ollut Mooseksen päällä; ja Mooses jäi itsekseen. Ja itsekseen jäätyään hän kaatui maahan.

        10 Ja tapahtui, että kului monen tunnin aika, ennen kuin Mooses jälleen sai luonnolliset ihmisvoimansa; ja hän sanoi itsekseen: Nyt, tästä syystä minä tiedän, ettei ihminen ole mitään, jota asiaa en ollut koskaan ajatellut.

        11 Mutta nyt minun omat silmäni ovat nähneet Jumalan; mutta eivät luonnolliset vaan hengelliset silmäni, sillä luonnolliset silmäni eivät olisi voineet nähdä; sillä minä olisin kuivettunut ja kuollut hänen edessään; mutta hänen kirkkautensa oli päälläni; ja minä näin hänen kasvonsa, sillä minut kirkastettiin hänen edessänsä.

        12 Ja tapahtui, että kun Mooses oli sanonut nämä sanat, katso, Saatana tuli kiusaamaan häntä ja sanoi: Mooses, ihmisen poika, palvele minua.

        13 Ja tapahtui, että Mooses katsoi Saatanaa ja sanoi: Kuka sinä olet? Sillä katso, minä olen Jumalan lapsi, hänen Ainosyntyisensä kaltainen; mutta missä on sinun kirkkautesi, että sinua palvelisin?

        14 Sillä katso, minä en voinut katsoa Jumalaa ilman että hänen kirkkautensa tuli päälleni ja minut kirkastettiin hänen edessänsä. Mutta sinua minä voin katsella luonnollisena ihmisenä. Eikö näin tosiaan ole?


      • Ent. mormoni
        nenada kirjoitti:

        Montakohan kertaa sinulle on sanottava että veren tilalla on muuta ainesta. Veri ei kestä ylösnousemusta.

        1 JUMALAN sanat, jotka hän puhuiMoosekselle aikana, jolloin Mooses temmattiin sangen korkealle vuorelle,

        2 ja hän näki Jumalan kasvoista kasvoihin ja hän puhui hänen kanssansa, ja Jumalan kirkkaus oli Mooseksen päällä; sen tähden Mooses saattoi kestää hänen edessänsä.

        3 Ja Jumala puhui Moosekselle sanoen: Katso, minä olen Herra Jumala Kaikkivaltias, ja Loputon on minun nimeni, sillä minä olen vailla päivien alkua ja vuosien loppua; ja eikö tämä ole loputonta?

        4 Ja katso, sinä olet minun poikani; ja nyt, katso, niin minä näytän sinulle kätteniteon, mutta en kaikkea, sillä minun teoillani ei ole loppua, ei myöskään sanoillani, sillä ne eivät milloinkaan lakkaa.

        5 Ja nyt, ei kukaan ihminen voi nähdä kaikkia minun tekojani, ellei hän näe kaikkea minun kirkkauttani; eikä kukaan ihminen voi nähdä kaikkea minun kirkkauttani ja jäädä sen jälkeen lihaan maan päälle.

        9 Ja Jumala vetäytyi pois Mooseksen luota, niin ettei hänen kirkkautensa ollut Mooseksen päällä; ja Mooses jäi itsekseen. Ja itsekseen jäätyään hän kaatui maahan.

        10 Ja tapahtui, että kului monen tunnin aika, ennen kuin Mooses jälleen sai luonnolliset ihmisvoimansa; ja hän sanoi itsekseen: Nyt, tästä syystä minä tiedän, ettei ihminen ole mitään, jota asiaa en ollut koskaan ajatellut.

        11 Mutta nyt minun omat silmäni ovat nähneet Jumalan; mutta eivät luonnolliset vaan hengelliset silmäni, sillä luonnolliset silmäni eivät olisi voineet nähdä; sillä minä olisin kuivettunut ja kuollut hänen edessään; mutta hänen kirkkautensa oli päälläni; ja minä näin hänen kasvonsa, sillä minut kirkastettiin hänen edessänsä.

        12 Ja tapahtui, että kun Mooses oli sanonut nämä sanat, katso, Saatana tuli kiusaamaan häntä ja sanoi: Mooses, ihmisen poika, palvele minua.

        13 Ja tapahtui, että Mooses katsoi Saatanaa ja sanoi: Kuka sinä olet? Sillä katso, minä olen Jumalan lapsi, hänen Ainosyntyisensä kaltainen; mutta missä on sinun kirkkautesi, että sinua palvelisin?

        14 Sillä katso, minä en voinut katsoa Jumalaa ilman että hänen kirkkautensa tuli päälleni ja minut kirkastettiin hänen edessänsä. Mutta sinua minä voin katsella luonnollisena ihmisenä. Eikö näin tosiaan ole?

        Mistä sinä tiedät, että luut, lihakset, iho, tukka ja kynnet kestävät ylösnousemusta, mutta veri ( imuneste, hiki ja virtsa?) ei kestä. Kestävätkö jänteet ja hermokudos ylösnousemusta?

        Jos ongelma on erityisesti neste, kuten veri, niin miten mormonismin opin mukaan silmämunat ketävät ylösnousemusta? Tapahtuiko Kristuksen ruumiille haudassa kolmantena päivänä verenpoisto, jonka jälkeen hän nousi kuolleista ja ilmestyi naisille?


      • Sivullinen.
        nenada kirjoitti:

        Eihän lut omaava ole klöntti. Se on selvämuotoinen. Luut antavat muodon lihalle. Luuton liha on klöntti samoin, kuin jumala, jossa on kolme usvamaista henkeä sulautuneena yhdeksi.

        Kyllä klöntilläkin on muoto. Muodotonta esinettä ei ole olemassakaan. Aineettomilla seikoilla (esim. "hengillä") ei ole muotoa. Sinun "Jumalasi" on Kolobin tienoilla vaimojaan paksuiksi paneva veretön luulihaklöntti.


      • Selkeyttä
        Sivullinen. kirjoitti:

        Varmaankin piti olla olla lihaa ja luuta.

        Kristuksen isä esiintyy Raamatussa erittäin tiheään. Siis jos puhutaan kristittyjen Jumalasta. Kolobin tienoilla asustelevaa ja vaimojaan tiineiksi panevaa mormonien luulihaklönttijumalaa Raamatussa ei esiinny lainkaan,

        Näin kirjoitin: "Jehovan Isä ja meidän kaikkien henkiemme Isä esiintyy vain harvoin VT:ssa." UT:ssa Kristuksen Isä mainitaan useasti.


      • Sivullinen.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Näin kirjoitin: "Jehovan Isä ja meidän kaikkien henkiemme Isä esiintyy vain harvoin VT:ssa." UT:ssa Kristuksen Isä mainitaan useasti.

        Tapanin ja Smithin mormonijumala ei esiinny Raamatussa kertaakaan!


      • to..
        nenada kirjoitti:

        Montakohan kertaa sinulle on sanottava että veren tilalla on muuta ainesta. Veri ei kestä ylösnousemusta.

        1 JUMALAN sanat, jotka hän puhuiMoosekselle aikana, jolloin Mooses temmattiin sangen korkealle vuorelle,

        2 ja hän näki Jumalan kasvoista kasvoihin ja hän puhui hänen kanssansa, ja Jumalan kirkkaus oli Mooseksen päällä; sen tähden Mooses saattoi kestää hänen edessänsä.

        3 Ja Jumala puhui Moosekselle sanoen: Katso, minä olen Herra Jumala Kaikkivaltias, ja Loputon on minun nimeni, sillä minä olen vailla päivien alkua ja vuosien loppua; ja eikö tämä ole loputonta?

        4 Ja katso, sinä olet minun poikani; ja nyt, katso, niin minä näytän sinulle kätteniteon, mutta en kaikkea, sillä minun teoillani ei ole loppua, ei myöskään sanoillani, sillä ne eivät milloinkaan lakkaa.

        5 Ja nyt, ei kukaan ihminen voi nähdä kaikkia minun tekojani, ellei hän näe kaikkea minun kirkkauttani; eikä kukaan ihminen voi nähdä kaikkea minun kirkkauttani ja jäädä sen jälkeen lihaan maan päälle.

        9 Ja Jumala vetäytyi pois Mooseksen luota, niin ettei hänen kirkkautensa ollut Mooseksen päällä; ja Mooses jäi itsekseen. Ja itsekseen jäätyään hän kaatui maahan.

        10 Ja tapahtui, että kului monen tunnin aika, ennen kuin Mooses jälleen sai luonnolliset ihmisvoimansa; ja hän sanoi itsekseen: Nyt, tästä syystä minä tiedän, ettei ihminen ole mitään, jota asiaa en ollut koskaan ajatellut.

        11 Mutta nyt minun omat silmäni ovat nähneet Jumalan; mutta eivät luonnolliset vaan hengelliset silmäni, sillä luonnolliset silmäni eivät olisi voineet nähdä; sillä minä olisin kuivettunut ja kuollut hänen edessään; mutta hänen kirkkautensa oli päälläni; ja minä näin hänen kasvonsa, sillä minut kirkastettiin hänen edessänsä.

        12 Ja tapahtui, että kun Mooses oli sanonut nämä sanat, katso, Saatana tuli kiusaamaan häntä ja sanoi: Mooses, ihmisen poika, palvele minua.

        13 Ja tapahtui, että Mooses katsoi Saatanaa ja sanoi: Kuka sinä olet? Sillä katso, minä olen Jumalan lapsi, hänen Ainosyntyisensä kaltainen; mutta missä on sinun kirkkautesi, että sinua palvelisin?

        14 Sillä katso, minä en voinut katsoa Jumalaa ilman että hänen kirkkautensa tuli päälleni ja minut kirkastettiin hänen edessänsä. Mutta sinua minä voin katsella luonnollisena ihmisenä. Eikö näin tosiaan ole?

        Alkuperäiskertomus puhuu aivan muuta kuin Smithin "käännös" , tuollaista versiota on vaikea lukeakin- mikä oikeus jollain on väärentää vanhoja tekstejä täysin toisiksi mitä ne ovat ?
        Joku mormoni osaa varmaan vanhaa heprea, jos osaaja pitää tuota käännöksenä eikä täytenä väärennöksenä, uskonnoltanne puuttuu kaikki rehellisyys.
        Tuolla toisessa aloituksessa kysellään Haamin jälkeläisestä "Egyptuksesta " tuntuu kuin esittäisitte jotain satiiria koko ajan, mutta ikävä kyllä uskotte satiiriinne.


      • to..

        Tämä ilmoituksista:JHWH ilmoittaa että on ainoa jumala, muita ei ole eikä tule, että ei valehtele, ei ole ihminen ja elää aina. Nyt hän onkin jonkun tuntemattoman jumalan poika, käskytetty, muuttuu ihmiseksi ja kuolee ja on valehdellut koko ajan.


        Missä onnellisessa avioliitossa elävä elohim Kolobilta esiintyy VT:ssä ?


      • Voi mormoneja
        to.. kirjoitti:

        Tämä ilmoituksista:JHWH ilmoittaa että on ainoa jumala, muita ei ole eikä tule, että ei valehtele, ei ole ihminen ja elää aina. Nyt hän onkin jonkun tuntemattoman jumalan poika, käskytetty, muuttuu ihmiseksi ja kuolee ja on valehdellut koko ajan.


        Missä onnellisessa avioliitossa elävä elohim Kolobilta esiintyy VT:ssä ?

        Ei voi olla totta.
        Onko tämä joku mielisairaalan osaston sättipalsta?
        Ihan sekopäistä juttua.
        Raamattu sanoo että: "ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt...".Joh.1:18.
        Ettekö te usko raamattuun?
        Onko teidän Aku Ankkakirjat tärkeämpiä?


      • Ei voikaan
        Voi mormoneja kirjoitti:

        Ei voi olla totta.
        Onko tämä joku mielisairaalan osaston sättipalsta?
        Ihan sekopäistä juttua.
        Raamattu sanoo että: "ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt...".Joh.1:18.
        Ettekö te usko raamattuun?
        Onko teidän Aku Ankkakirjat tärkeämpiä?

        olla totta, koska tuo kirjoittaja kirjoittaa omia ajatuksiaan, jotka eivät ole mormonismia.


      • Selkeyttä
        Voi mormoneja kirjoitti:

        Ei voi olla totta.
        Onko tämä joku mielisairaalan osaston sättipalsta?
        Ihan sekopäistä juttua.
        Raamattu sanoo että: "ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt...".Joh.1:18.
        Ettekö te usko raamattuun?
        Onko teidän Aku Ankkakirjat tärkeämpiä?

        On nähnyt Raamatunkin mukaan:
        Ap. t. 7:55
        Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. [Luuk. 22:69]


      • to..
        Ei voikaan kirjoitti:

        olla totta, koska tuo kirjoittaja kirjoittaa omia ajatuksiaan, jotka eivät ole mormonismia.

        En kirjoita omiani, lainaan vain erään mormonin sanomaa.


      • en mene kompaan
        Selkeyttä kirjoitti:

        On nähnyt Raamatunkin mukaan:
        Ap. t. 7:55
        Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. [Luuk. 22:69]

        Jumalan kirkkaus ei ole sama asia kuin Jumalan kasvot.
        Mooseskin pyysi nähdä Jumalan kasvot,muta hän näki vain jälkihehkun(kirkkauden).
        Että se siitä kasvojen näkemisestä.


      • pitäydytään Sanassa
        en mene kompaan kirjoitti:

        Jumalan kirkkaus ei ole sama asia kuin Jumalan kasvot.
        Mooseskin pyysi nähdä Jumalan kasvot,muta hän näki vain jälkihehkun(kirkkauden).
        Että se siitä kasvojen näkemisestä.

        Mitäs ilmoitusta sinulla on Raamatun ulkopuolelta kun tiedät jälkihehkusta? Raamattu ei mainitse jälkihehkua.


      • to..
        Selkeyttä kirjoitti:

        Näin kirjoitin: "Jehovan Isä ja meidän kaikkien henkiemme Isä esiintyy vain harvoin VT:ssa." UT:ssa Kristuksen Isä mainitaan useasti.

        Totta kai jumala esiintyy UT:ssa ja tuo jumala on kaikkien, myös Jeesuksen isä , JaHWeH. Kolobin lähellä eukkoineen asuva jumala on Raamatulle tyystin tuntematon.


      • to..
        nenada kirjoitti:

        Montakohan kertaa sinulle on sanottava että veren tilalla on muuta ainesta. Veri ei kestä ylösnousemusta.

        1 JUMALAN sanat, jotka hän puhuiMoosekselle aikana, jolloin Mooses temmattiin sangen korkealle vuorelle,

        2 ja hän näki Jumalan kasvoista kasvoihin ja hän puhui hänen kanssansa, ja Jumalan kirkkaus oli Mooseksen päällä; sen tähden Mooses saattoi kestää hänen edessänsä.

        3 Ja Jumala puhui Moosekselle sanoen: Katso, minä olen Herra Jumala Kaikkivaltias, ja Loputon on minun nimeni, sillä minä olen vailla päivien alkua ja vuosien loppua; ja eikö tämä ole loputonta?

        4 Ja katso, sinä olet minun poikani; ja nyt, katso, niin minä näytän sinulle kätteniteon, mutta en kaikkea, sillä minun teoillani ei ole loppua, ei myöskään sanoillani, sillä ne eivät milloinkaan lakkaa.

        5 Ja nyt, ei kukaan ihminen voi nähdä kaikkia minun tekojani, ellei hän näe kaikkea minun kirkkauttani; eikä kukaan ihminen voi nähdä kaikkea minun kirkkauttani ja jäädä sen jälkeen lihaan maan päälle.

        9 Ja Jumala vetäytyi pois Mooseksen luota, niin ettei hänen kirkkautensa ollut Mooseksen päällä; ja Mooses jäi itsekseen. Ja itsekseen jäätyään hän kaatui maahan.

        10 Ja tapahtui, että kului monen tunnin aika, ennen kuin Mooses jälleen sai luonnolliset ihmisvoimansa; ja hän sanoi itsekseen: Nyt, tästä syystä minä tiedän, ettei ihminen ole mitään, jota asiaa en ollut koskaan ajatellut.

        11 Mutta nyt minun omat silmäni ovat nähneet Jumalan; mutta eivät luonnolliset vaan hengelliset silmäni, sillä luonnolliset silmäni eivät olisi voineet nähdä; sillä minä olisin kuivettunut ja kuollut hänen edessään; mutta hänen kirkkautensa oli päälläni; ja minä näin hänen kasvonsa, sillä minut kirkastettiin hänen edessänsä.

        12 Ja tapahtui, että kun Mooses oli sanonut nämä sanat, katso, Saatana tuli kiusaamaan häntä ja sanoi: Mooses, ihmisen poika, palvele minua.

        13 Ja tapahtui, että Mooses katsoi Saatanaa ja sanoi: Kuka sinä olet? Sillä katso, minä olen Jumalan lapsi, hänen Ainosyntyisensä kaltainen; mutta missä on sinun kirkkautesi, että sinua palvelisin?

        14 Sillä katso, minä en voinut katsoa Jumalaa ilman että hänen kirkkautensa tuli päälleni ja minut kirkastettiin hänen edessänsä. Mutta sinua minä voin katsella luonnollisena ihmisenä. Eikö näin tosiaan ole?

        Lainaamasi teksti ei ole Raamatusta. Saatana muuten tuli VT.een ja juutalaisuuteen vasta eksilin aikaan. Eksodustarinassa Israelin vanhimmat söivät Jahven seistessä katsomassa, liitot vahvistettiin aterialla ja /tai tappamalla ja paloittelemalla joku eläin ja lihapalojen välistä sitten käveltiin. Liitto on brit bein habetarim = puolikkaiden välinen mutta osat eivät olleet sopijapuolet vaan tapetun/tapettujen eläinten puolikkaat.

        Ja katso: Mooses ei ollut hengellinen tyyppi vaan hänestäkin Smith on tehnyt irvikuvan .Ja katso vielä: ei alkuperäisessä tarinassa tapahtunut mitään Smithin keksimää. Näin tosiaan on.


      • to..
        Selkeyttä kirjoitti:

        On nähnyt Raamatunkin mukaan:
        Ap. t. 7:55
        Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. [Luuk. 22:69]

        Miten Jeesus voi seisoa Jahven oikealla puolella? Jakaantuiko Jeesus kahtia?


    • Uutta!

      Jumala onkin pensas. Ei omaa ruumista, ei ole henki, ei ole kolmiyhteinen. Hän on pensas, palava sellainen. Niinkö päättlet.

      • Selkeyttä

        VT:n aikana ei Jehovalla eli Kristuksella ollut vielä fyysistä ruumista. Siksi Hän ilmestyi kirkkaudessa, jota VT:ssä kuvataan palavana pensaana.


      • manivesti
        Selkeyttä kirjoitti:

        VT:n aikana ei Jehovalla eli Kristuksella ollut vielä fyysistä ruumista. Siksi Hän ilmestyi kirkkaudessa, jota VT:ssä kuvataan palavana pensaana.

        Se, että Jehova ilmestyi Moosekselle kirkkaudessa jota kuvataan palavana pensaana ei johdu Mormonin kirjan mukaan siitä ettei Jeesuksella vielä ollut fyysistä ruumista.
        Mormonin kirjassa Jaredin veli näkee Jehova-Jeesuksen henkimateriaa olevan sormen ja "se oli kuin miehen sormi, kuin lihaa ja verta".
        Jaredin veli (Mahonri Moriankumer) oli ensimmäinen jolle Herra näyttäytyi. Mormonin Kirjan mukaan siis esim. Henok, joka perusti Siionin kaupungin (mormonismin mukaan) ei nähnyt Herraa vaikka OL107:49 niin väittääkin. Eikä muuten Aadamkaan. He ilmeisesti näkivät vaan "kirkkauden".

        Moosekselle Jumala mormonismin mukaan ilmestyi kirjaimellisesti kokonaan eikä vain peitellysti "palavassa pensaassa". Mooseksen usko oli yhtä lujaa kuin Mahonri Moriankumerin toisin kuin Aadamin ja Henokin (jota olen Eenokiksi tottunut kutsumaan) heikompi usko.

        "Katso, minä olen se, joka olin valmistettu maailman perustamisesta asti lunastamaan kansani. Katso, minä olen Jeesus Kristus. Minä olen Isä ja Poika. Minussa on koko ihmissuku saava elämän, ja sen ikuisesti, nimittäin ne, jotka uskovat minun nimeeni; ja heistä tulee minun poikiani ja tyttäriäni.

        Enkä minä ole koskaan näyttäytynyt ihmiselle, jonka olen luonut, sillä koskaan ei ole ihminen uskonut minuun niin kuin sinä olet. Näetkö, että sinut on luotu minun oman kuvani kaltaiseksi? Aivan niin, kaikki ihmiset luotiin alussa minun oman kuvani mukaan.
        Katso, tämä ruumis, jonka sinä nyt näet, on minun henkeni ruumis, ja ihmisen minä olen luonut henkeni ruumiin mukaan; ja sellaisena, kuin minä sinusta näytän olevan hengessä, minä ilmestyn kansalleni lihassa." (Eter 3:14-16)

        Mormonin kirja muuten tuomitsee logiikan jota monet mormonit käyttävät kun yrittävät perustella oppiaan siitä, että Jumalalla olisi fyysinen ruumis. Useat mormonit ovat sanoneet että koska meidät ruumiillisina olentoina on luotu Jumalan kuvaksi on Jumalalla oltava fyysinen ruumis. Mormonin kirja kuitenkin opettaa että meidän fyysinen ruumiimme on luotu henkiolento Jeesuksen (joka on Isä ja Poika) hengen ruumiin mukaan.


      • to..
        Selkeyttä kirjoitti:

        VT:n aikana ei Jehovalla eli Kristuksella ollut vielä fyysistä ruumista. Siksi Hän ilmestyi kirkkaudessa, jota VT:ssä kuvataan palavana pensaana.

        "Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, meidän isiemme Jumala, on korottanut kirkkauteen palvelijansa Jeesuksen" Ap.t. 3:13
        Kuka korotti ja kenet? Missä vaiheessa Raamatun jumala, Jahve, vaihtuu kolobin jumalaan, elohimiin?
        Jospa Selkeyttä- nimimerkki vastaisi .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe