Millaista sosiaalialan opiskelu amk:ssa?

kouluunko

Aion hakea nyt syksyllä sosionomikoulutukseen päiväpuolelle Lahteen koska monimuotona ei lähimailla ole. Onko päivät pitkiä? onko päiväpuolella pääasiassa vain nuorisoa? itse olen 30 . Minkä suuruinen on opintotuki? siitä olen huolissani miten taloudellisesti pärjäisin.

9

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolkytplus

      Talouspuoleen: jos olet nyt työsuhteessa,ota selvää oletko oikeutettu aikuiskoulutustukeen.

    • Samaa mietin

      Moikka

      Olen myös 30 ja sosionomi opintoja olen myös ajatellut/haen syksyn aikana. Olen tuota Lahtea myös miettinyt. Ainut, että mietin englanninkielen "taitoani". Koulutuksessa taisi olla jotain toteutusta englanninkielellä ja se on minulle todellakin haaste. Olen katsonut Seinäjokea ja Kemiäkin.

      Itse mietin samaa taloudellista asiaa.

      Kelassa on ajanvarausnumero mihin soittaa (varaamalla joko puhelinajan tai henk.koht ajan). Ensi viikolla soitan itsellenikin aikaa.
      Toki Kelan sivuilla on hyvin kerrottu tuista ja noin euro määristä.

    • kouluunko

      Päätin hakea päiväopiskeluun Lahteen luulen että se kuitenkin sopii mulle parhaiten, täytyy sitten tehdä ilta ja viikonlopputöitä miten pystyy. Onhan se pitkä aika olla ilman kuukausipalkka työtä.
      Joo varmasti mullekin se englanninkielinen opiskelu on haasteellista vaikka oon siinä suht hyvin pärjännyt, ruotsiakin ilmeisesti jonkin verran tulee olemaan.
      Eikun hakemaan vaan :) Mietin myös Hyvinkäätä mutta päivät olisi aika pitkiä tunnin matkan kanssa.

    • Samaa mietin

      Mukavaa, kun kirjoitit vielä! :)

      Se päiväopiskelu on myös mihin haluan.
      Keikkatyötä pitää tehdä välillä, jotta pärjää.

      Haastettahan on aina alalla kuin alalla/opinnoissa, mutta eiköhän asiat aina lutviudu.

      Minulla on vähän yli tunnin matka Hyvinkäälle.
      Tuttu paikka sikäli, että olen aikoinani valmistunut AMK:sta tuolta Hyvinkäältä.

      Tsemppiä sinulle!

    • kouluunko

      Hyvinkää tuttu paikka mullekin kun olen sieltä alunperin kotoisin, tsemppia sullekin hakuun toivottavasti pääset mihin haluat !

    • Bj feels good

      Eläkää helvetissä menikö minnekään nuorisopuolelle lusimaan päivät läpeensä. Monimuotona vain! On aikaa tehdä töitä, ja oppiikin jotain. Koulussa istuminen on hukkaan heitettyä aikaa.

    • asd1

      Itse opiskelen hyvinkäällä päiväpuolella sosionomiksi ja voin sanoa, että koulussa istumista on todella vähän. Ryhmätöitä ja itsenäistä opiskelua on todella paljon ja ryhmän kanssa saa tehdä töitä missä ja milloin ikinä haluaakin.

    • kouluunko

      Miten pitkiä päiviä teillä on? millaista opiskelu muuten on? oliko pääsykokeet vaikeat? kaikki tieto otetaan vastaan :) mulla hyvinkää toisena vaihtoehtona

    • asd1

      Päivät riippuu ihan itsestä, koska läsnäolopakkoa ei ole :P Luennot kuitenkin päivästä riippuen on 0-8h. Se millaista opiskelu on riippuu ihan itsestään, kun annetaan melko vapaat kädet kaikkeen. Pääsykokeet sisälsi kirjallisen kokeen ja parihaastattelun, joten vaikeus riippuu ihan siitä jaksaako lukea materiaaleja vai ei :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe