Pakettimatkalle kissa

mukaan

Olemme suunnittelemassa pakettimatkaa kissan kanssa. Kissa on valjaissa kulkeva hyvin koira-tyyppinen rotu.

Ottaako hotellit yleensä Kanarialla kissan hotelliin? Oletteko huomanneet missään hotelliesittelyssä, onko merkintää "pets allowed" tai "lemmikit sallittu"?

Paikan kohteena ajateltiin kenties Fuerteventura ja siellä Jandia, tai Prto de la Cruz/Americas (sekä Fanabe että vanhempi puoli on mahdollisia) tai jopa pikkusaari La Palma .. vain muutama mainitakseni.

... passi ollaan hankkimassa kisulle jo tän vuoden puolella.

120

2747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

      Eivät ota elukoita hotelliin!!

      • Lanza-amiga

        Lanzarotella ainakin on hotelleja Puerto del Carmenissa, Playa Blancalla ja Costa Teguisessa, jotka hyväksyvät lemmikin, joissakin hotelleissa lemmikin painoraja on 5 kg.
        Aurinkomatkojen lomalennoilla ei ainakaan aiemmin olleet lemmikit sallittuja, ei matkustamossa eikä ruumassa ja muistaakseni Finnmatkoilla oli sama tilanne.


      • ap.
        Lanza-amiga kirjoitti:

        Lanzarotella ainakin on hotelleja Puerto del Carmenissa, Playa Blancalla ja Costa Teguisessa, jotka hyväksyvät lemmikin, joissakin hotelleissa lemmikin painoraja on 5 kg.
        Aurinkomatkojen lomalennoilla ei ainakaan aiemmin olleet lemmikit sallittuja, ei matkustamossa eikä ruumassa ja muistaakseni Finnmatkoilla oli sama tilanne.

        Kiitos Lanza-amiga. Lanza on myös yksi vaihtoehtoinen kohde. Ollaan käyty kerran aiemmin silloin kun ei vielä ollut lemmikkiä ja oltiin Playa Blancalla. Jos aurinkomatkat ym ei ota lemmikkejä, niin sitten varmaan pitää tehdä omatoimimatka ja upeeta, että löytyy hotelleja, joihin otetaan.


      • Ei kissoja kiitos
        Lanza-amiga kirjoitti:

        Lanzarotella ainakin on hotelleja Puerto del Carmenissa, Playa Blancalla ja Costa Teguisessa, jotka hyväksyvät lemmikin, joissakin hotelleissa lemmikin painoraja on 5 kg.
        Aurinkomatkojen lomalennoilla ei ainakaan aiemmin olleet lemmikit sallittuja, ei matkustamossa eikä ruumassa ja muistaakseni Finnmatkoilla oli sama tilanne.

        Toivottavasti Aurinkomatkat, Finnmatkat ja muut eivät ota jatkossakaan kissoja, ainakaan matkustamon puolelle.
        Olen niin hemmetin allerginen varsinkin kissoille, vaikka suloisia ovatkin, etten voi olla samoissa tiloissa ollenkaan. Heti menee hengitys tukkoon, silmät ja nenä vuotaa.


      • elämä on
        Ei kissoja kiitos kirjoitti:

        Toivottavasti Aurinkomatkat, Finnmatkat ja muut eivät ota jatkossakaan kissoja, ainakaan matkustamon puolelle.
        Olen niin hemmetin allerginen varsinkin kissoille, vaikka suloisia ovatkin, etten voi olla samoissa tiloissa ollenkaan. Heti menee hengitys tukkoon, silmät ja nenä vuotaa.

        eläimet kuuluu ruumaan, ei matkustamoon!


      • Polle aurinkoon.
        ap. kirjoitti:

        Kiitos Lanza-amiga. Lanza on myös yksi vaihtoehtoinen kohde. Ollaan käyty kerran aiemmin silloin kun ei vielä ollut lemmikkiä ja oltiin Playa Blancalla. Jos aurinkomatkat ym ei ota lemmikkejä, niin sitten varmaan pitää tehdä omatoimimatka ja upeeta, että löytyy hotelleja, joihin otetaan.

        Tyttäreni tykkää ratsastaa. Ajattelin ottaa hevosen mukaan lomalennolle. Onko hevosille oma ruuma-talli vai miten ne matkustaa - lentoemojen taukotilassako?


      • Ön eläimiä
        Polle aurinkoon. kirjoitti:

        Tyttäreni tykkää ratsastaa. Ajattelin ottaa hevosen mukaan lomalennolle. Onko hevosille oma ruuma-talli vai miten ne matkustaa - lentoemojen taukotilassako?

        Ön niitä eläimiä käikenläisiä.


      • .......
        elämä on kirjoitti:

        eläimet kuuluu ruumaan, ei matkustamoon!

        Eläimet kuuluu omaan kotiin!
        Ei matkusteluun!!


      • jööhö
        ....... kirjoitti:

        Eläimet kuuluu omaan kotiin!
        Ei matkusteluun!!

        Eläimet kuuluu luontoon, ei ihmisten leluiksi.


      • onnistuu1

        Vasta hain Teneriffalta hotelleja ja yhdessä hotellissa luki että lemmikit sallittu. Taisi olla Puerto de la Cruz, en muista mikä hotelli.


      • catlovealways
        Ei kissoja kiitos kirjoitti:

        Toivottavasti Aurinkomatkat, Finnmatkat ja muut eivät ota jatkossakaan kissoja, ainakaan matkustamon puolelle.
        Olen niin hemmetin allerginen varsinkin kissoille, vaikka suloisia ovatkin, etten voi olla samoissa tiloissa ollenkaan. Heti menee hengitys tukkoon, silmät ja nenä vuotaa.

        Olen minäkin allerginen kissoille ja silti minulla on kissa lemmikkinä. Tuo on taas ihan vaan asennekysymys! :)


      • kuulostaa tyhmältä
        Ön eläimiä kirjoitti:

        Ön niitä eläimiä käikenläisiä.

        Mistä ihmeestä tämä ÄLYTÖN öööööön käytto on kotoisin?


      • Oikeasti allerginen
        catlovealways kirjoitti:

        Olen minäkin allerginen kissoille ja silti minulla on kissa lemmikkinä. Tuo on taas ihan vaan asennekysymys! :)

        Vai asennekysymys muka. Allergiasi taitaa olla korvien välissä. Oikeasti allerginen ei oleskella samassa tilassa kissan kanssa.


    • traveller3
      • Kattia kanssa

        No, voi hemmetti! Matkustamoonkin voi kissan ottaa!
        Entä jos samalla lennolla on kissa-allerginen astmaatikko? Kumpi lähtee koneesta, kissa vai astmaatikko?


      • Kissankello kilkkaa
        Kattia kanssa kirjoitti:

        No, voi hemmetti! Matkustamoonkin voi kissan ottaa!
        Entä jos samalla lennolla on kissa-allerginen astmaatikko? Kumpi lähtee koneesta, kissa vai astmaatikko?

        Lainaus Finnairin sivulta:

        Lemmikkieläin matkustamossa ja eläimille allergiset matkustajat

        Koska yhä useammat kärsivät eläinallergioista, Finnair noudattaa lennoillaan varausjärjestykseen perustuvaa käytäntöä. Jos matkustaja ilmoittaa allergiastaan varausta tehdessään, asiakaspalvelu sulkee lennon matkustamossa matkustavilta eläimiltä. Jos taas lemmikkieläin on ilmoitettu lennolle ennen allergisen matkustajan varausta, allergiselle matkustajalle suositellaan toista lentoa. Jos allerginen matkustaja ei ole ilmoittanut allergiastaan varausta tehdessään ja hän joutuu samalle lennolle lemmikkieläimen kanssa, häntä voidaan auttaa löytämään vaihtoehtoinen lento, mutta Finnair ei vastaa tässä vaiheessa mahdollisesti aiheutuvista kuluista.


      • Barraquito = ei kirj

        Koira 4,5 kg kabiinissa kasseineen Helsinki-La Palma via
        Madrid 60€. Finnair/Iberia.

        Kukaan matkustajista ei edes tiennyt, että mukana lentää koira. Siellä se koisii kassissaan sanomatta sanaakaan. Vaivattomampaa lentoseuraa saa hakea..


      • Onko vieläkin
        Kissankello kilkkaa kirjoitti:

        Lainaus Finnairin sivulta:

        Lemmikkieläin matkustamossa ja eläimille allergiset matkustajat

        Koska yhä useammat kärsivät eläinallergioista, Finnair noudattaa lennoillaan varausjärjestykseen perustuvaa käytäntöä. Jos matkustaja ilmoittaa allergiastaan varausta tehdessään, asiakaspalvelu sulkee lennon matkustamossa matkustavilta eläimiltä. Jos taas lemmikkieläin on ilmoitettu lennolle ennen allergisen matkustajan varausta, allergiselle matkustajalle suositellaan toista lentoa. Jos allerginen matkustaja ei ole ilmoittanut allergiastaan varausta tehdessään ja hän joutuu samalle lennolle lemmikkieläimen kanssa, häntä voidaan auttaa löytämään vaihtoehtoinen lento, mutta Finnair ei vastaa tässä vaiheessa mahdollisesti aiheutuvista kuluista.

        noin tyhmiä ihmisiä kuin näemmä Finnairilla?
        Kuvittellaanko siellä, että allergeenit häviävät koneesta samalla hetkellä kun kissa lähtee? Itse en ole allerginen, mutta en voi käsittää tällaista toisten ihmisten vähättelyä (=halveksumista).


      • Allergeenit
        Onko vieläkin kirjoitti:

        noin tyhmiä ihmisiä kuin näemmä Finnairilla?
        Kuvittellaanko siellä, että allergeenit häviävät koneesta samalla hetkellä kun kissa lähtee? Itse en ole allerginen, mutta en voi käsittää tällaista toisten ihmisten vähättelyä (=halveksumista).

        Ystäväni, joka on erittäin pahasti allerginen kissalle, muutti vuokra-asuntoon ja sai heti muutettuaan oireita. Selvisi ,että edellisellä asukkaalla oli ollut kissa. Puoli vuotta sai siivota asuntoa katosta lattiaan ennen kuin oireet loppuivat.

        Ymmärrän täysin välttämättömät eläimet, kuten näkövammaisen opaskoiran matkustamossa, mutta en lemmikkiä.

        Vouhotus lemmikkien kanssa alkaa mennä mielestäni jo liian pitkälle. Kannattaisi harkita ennen lemmikkien hankkimista miten onnistuu mm. matkustelu. Lemmikki talossa on kuin vauva talossa, ei sitä yksin voi jättää, jonkun on oltava hoitamassa.


      • srhsrj
        Allergeenit kirjoitti:

        Ystäväni, joka on erittäin pahasti allerginen kissalle, muutti vuokra-asuntoon ja sai heti muutettuaan oireita. Selvisi ,että edellisellä asukkaalla oli ollut kissa. Puoli vuotta sai siivota asuntoa katosta lattiaan ennen kuin oireet loppuivat.

        Ymmärrän täysin välttämättömät eläimet, kuten näkövammaisen opaskoiran matkustamossa, mutta en lemmikkiä.

        Vouhotus lemmikkien kanssa alkaa mennä mielestäni jo liian pitkälle. Kannattaisi harkita ennen lemmikkien hankkimista miten onnistuu mm. matkustelu. Lemmikki talossa on kuin vauva talossa, ei sitä yksin voi jättää, jonkun on oltava hoitamassa.

        Niin... kukahan se nyt vouhottaa?


    • näin on

      Onneksi ne elukat lähtee koneesta ja mulla on aina samantien astma ja allergia jos vain näenkin noista elukoista kentällä vilauksen!!

      • Pois, pois!

        Taitaa olla ´psyykkinen astma´? Mihin ne elukat lähtee koneesta?


      • näin on
        Pois, pois! kirjoitti:

        Taitaa olla ´psyykkinen astma´? Mihin ne elukat lähtee koneesta?

        Ne elukat ei edes tule samaan koneeseen!


      • Sannnnnnnni
        näin on kirjoitti:

        Ne elukat ei edes tule samaan koneeseen!

        Lue nyt tuo ylläoleva. Olen lentänyt kissoja ympäri pitkin Eurooppaa ja tosiasia on että jos kissalla on matkustamolippu (maksaa rahaa), ja itse et ole viitsinyt allergiastasi ilmoittaa (ilmaiseksi), niin me lennämme ja sinä et. Maksava asiakas, kissakin, menee pelkän huomiohuoraamisen edelle.

        Kissan ja muunkin eläimen saa estettyä lennolta yksinkertaisella "olen sitten todella allerginen" huomautuksella kun varaat matkaa. Toisaalta, jos oikeasti olet niin allerginen niin mitä teet koneessa - vaikka ihmisillä ei olisikaan eläimet mukana niin lemmikinomistajilla on kuitenkin allergeeneja vaatteissaan ja tavaroissaan -on aika outo väite että voit istua vieressäni kun kaikki vaatteeni ovat kissankarvaa täynnä, mutta jos koneen toisessa päässä on kissa nukkumassa kantokopassa niin tukehdut? Olisiko sittenkin kyse siitä että sitä huomiota on vaan pakko saada, vaikka muiden ihmisten lemmikkien kustannuksella?

        AP, lomalento voi kyllä olla paha koska ne eivät ole mitään reittilentoja, ihmiset pakataan kuin sardiinit ja näitä tässäkin ketjussa hilluvia hulluja on viljalti liikkeellä -silti asia selviää jos soitat lentoyhtiölle. Ainakin jossain Kanarialla saa pitää kissaa vuokratussa lomakämpässä; itsekin ensi talven lomia pohtiessa tulin tarkistaneeksi =). Tilapäinen hiekkalaatikko tehdään laittamalla pahvilaatikon sisään paksu muovipussi ja hiekkaa sille, koko hoito heivataan käytön jälkeen roskiin.

        On tosiasia että jos saat kissavahdin niin kissa luultavasti mieluummin jäisi kotiin; se tottuu mukana kulkemiseen jos pennusta asti on lennetty (usko, tiedän), mutta vanhemmasta kissasta olisin huolissani. Ja ruumaan ei missään tapauksessa ellei ole vihonviimeinen pakko.

        Olen tosiaan pahoillani ketjuun postittavista avohoitopotilaista, WTF o.0, onnea reissullesi.


      • Ei hyvää päivää
        Sannnnnnnni kirjoitti:

        Lue nyt tuo ylläoleva. Olen lentänyt kissoja ympäri pitkin Eurooppaa ja tosiasia on että jos kissalla on matkustamolippu (maksaa rahaa), ja itse et ole viitsinyt allergiastasi ilmoittaa (ilmaiseksi), niin me lennämme ja sinä et. Maksava asiakas, kissakin, menee pelkän huomiohuoraamisen edelle.

        Kissan ja muunkin eläimen saa estettyä lennolta yksinkertaisella "olen sitten todella allerginen" huomautuksella kun varaat matkaa. Toisaalta, jos oikeasti olet niin allerginen niin mitä teet koneessa - vaikka ihmisillä ei olisikaan eläimet mukana niin lemmikinomistajilla on kuitenkin allergeeneja vaatteissaan ja tavaroissaan -on aika outo väite että voit istua vieressäni kun kaikki vaatteeni ovat kissankarvaa täynnä, mutta jos koneen toisessa päässä on kissa nukkumassa kantokopassa niin tukehdut? Olisiko sittenkin kyse siitä että sitä huomiota on vaan pakko saada, vaikka muiden ihmisten lemmikkien kustannuksella?

        AP, lomalento voi kyllä olla paha koska ne eivät ole mitään reittilentoja, ihmiset pakataan kuin sardiinit ja näitä tässäkin ketjussa hilluvia hulluja on viljalti liikkeellä -silti asia selviää jos soitat lentoyhtiölle. Ainakin jossain Kanarialla saa pitää kissaa vuokratussa lomakämpässä; itsekin ensi talven lomia pohtiessa tulin tarkistaneeksi =). Tilapäinen hiekkalaatikko tehdään laittamalla pahvilaatikon sisään paksu muovipussi ja hiekkaa sille, koko hoito heivataan käytön jälkeen roskiin.

        On tosiasia että jos saat kissavahdin niin kissa luultavasti mieluummin jäisi kotiin; se tottuu mukana kulkemiseen jos pennusta asti on lennetty (usko, tiedän), mutta vanhemmasta kissasta olisin huolissani. Ja ruumaan ei missään tapauksessa ellei ole vihonviimeinen pakko.

        Olen tosiaan pahoillani ketjuun postittavista avohoitopotilaista, WTF o.0, onnea reissullesi.

        "Tilapäinen hiekkalaatikko tehdään laittamalla pahvilaatikon sisään paksu muovipussi ja hiekkaa sille, koko hoito heivataan käytön jälkeen roskiin. "

        Hyi helvetti että tuollainen laitos haisee. Hiekkalaatikko pitäisi puhdistaa ainakin kerran päivässä ja silti se voi tuoksahtaa epämiellyttävästi varsinkin lämpimässä ilmanalassa. Mitähän hotellissa tuumataan jos hiekkalaatikko haisee kuselle ja paskalle viikon tai pari jos vaikka itse et siitä lemusta välitä? Normaali kissankin karsastaa puhdistamatonta hiekkalaatikkoa vaan tekee tarpeensa mieluummin vaikka paljaalle lattialle.


      • matkareissaaja
        Sannnnnnnni kirjoitti:

        Lue nyt tuo ylläoleva. Olen lentänyt kissoja ympäri pitkin Eurooppaa ja tosiasia on että jos kissalla on matkustamolippu (maksaa rahaa), ja itse et ole viitsinyt allergiastasi ilmoittaa (ilmaiseksi), niin me lennämme ja sinä et. Maksava asiakas, kissakin, menee pelkän huomiohuoraamisen edelle.

        Kissan ja muunkin eläimen saa estettyä lennolta yksinkertaisella "olen sitten todella allerginen" huomautuksella kun varaat matkaa. Toisaalta, jos oikeasti olet niin allerginen niin mitä teet koneessa - vaikka ihmisillä ei olisikaan eläimet mukana niin lemmikinomistajilla on kuitenkin allergeeneja vaatteissaan ja tavaroissaan -on aika outo väite että voit istua vieressäni kun kaikki vaatteeni ovat kissankarvaa täynnä, mutta jos koneen toisessa päässä on kissa nukkumassa kantokopassa niin tukehdut? Olisiko sittenkin kyse siitä että sitä huomiota on vaan pakko saada, vaikka muiden ihmisten lemmikkien kustannuksella?

        AP, lomalento voi kyllä olla paha koska ne eivät ole mitään reittilentoja, ihmiset pakataan kuin sardiinit ja näitä tässäkin ketjussa hilluvia hulluja on viljalti liikkeellä -silti asia selviää jos soitat lentoyhtiölle. Ainakin jossain Kanarialla saa pitää kissaa vuokratussa lomakämpässä; itsekin ensi talven lomia pohtiessa tulin tarkistaneeksi =). Tilapäinen hiekkalaatikko tehdään laittamalla pahvilaatikon sisään paksu muovipussi ja hiekkaa sille, koko hoito heivataan käytön jälkeen roskiin.

        On tosiasia että jos saat kissavahdin niin kissa luultavasti mieluummin jäisi kotiin; se tottuu mukana kulkemiseen jos pennusta asti on lennetty (usko, tiedän), mutta vanhemmasta kissasta olisin huolissani. Ja ruumaan ei missään tapauksessa ellei ole vihonviimeinen pakko.

        Olen tosiaan pahoillani ketjuun postittavista avohoitopotilaista, WTF o.0, onnea reissullesi.

        Tässä keskustellaan lomalennoista Kanarialle, ei reittilennoista Euroopassa!


      • humanistinen
        Sannnnnnnni kirjoitti:

        Lue nyt tuo ylläoleva. Olen lentänyt kissoja ympäri pitkin Eurooppaa ja tosiasia on että jos kissalla on matkustamolippu (maksaa rahaa), ja itse et ole viitsinyt allergiastasi ilmoittaa (ilmaiseksi), niin me lennämme ja sinä et. Maksava asiakas, kissakin, menee pelkän huomiohuoraamisen edelle.

        Kissan ja muunkin eläimen saa estettyä lennolta yksinkertaisella "olen sitten todella allerginen" huomautuksella kun varaat matkaa. Toisaalta, jos oikeasti olet niin allerginen niin mitä teet koneessa - vaikka ihmisillä ei olisikaan eläimet mukana niin lemmikinomistajilla on kuitenkin allergeeneja vaatteissaan ja tavaroissaan -on aika outo väite että voit istua vieressäni kun kaikki vaatteeni ovat kissankarvaa täynnä, mutta jos koneen toisessa päässä on kissa nukkumassa kantokopassa niin tukehdut? Olisiko sittenkin kyse siitä että sitä huomiota on vaan pakko saada, vaikka muiden ihmisten lemmikkien kustannuksella?

        AP, lomalento voi kyllä olla paha koska ne eivät ole mitään reittilentoja, ihmiset pakataan kuin sardiinit ja näitä tässäkin ketjussa hilluvia hulluja on viljalti liikkeellä -silti asia selviää jos soitat lentoyhtiölle. Ainakin jossain Kanarialla saa pitää kissaa vuokratussa lomakämpässä; itsekin ensi talven lomia pohtiessa tulin tarkistaneeksi =). Tilapäinen hiekkalaatikko tehdään laittamalla pahvilaatikon sisään paksu muovipussi ja hiekkaa sille, koko hoito heivataan käytön jälkeen roskiin.

        On tosiasia että jos saat kissavahdin niin kissa luultavasti mieluummin jäisi kotiin; se tottuu mukana kulkemiseen jos pennusta asti on lennetty (usko, tiedän), mutta vanhemmasta kissasta olisin huolissani. Ja ruumaan ei missään tapauksessa ellei ole vihonviimeinen pakko.

        Olen tosiaan pahoillani ketjuun postittavista avohoitopotilaista, WTF o.0, onnea reissullesi.

        Lähtökohtaisesti lemmikkieläimet ovat turhia,varsinkin ihmiseen verrattuna.Järjestys on selvä.


      • ikävä totuus
        humanistinen kirjoitti:

        Lähtökohtaisesti lemmikkieläimet ovat turhia,varsinkin ihmiseen verrattuna.Järjestys on selvä.

        Ja vielä turhempaa on lennättää lemmikkiä lomamatkalle. Turha kuvitella, että se nauttii siitä -päinvastoin.


      • elämä on

        Jos eläin ja omistaja on varanneet lipun jo aiemmin, koneesta lennät sinä.
        Allergisena tietenkin olet ilmoittanut sairaudesta etukäteen lippua tilatessa.


      • hyvä hiekka sisällä
        Ei hyvää päivää kirjoitti:

        "Tilapäinen hiekkalaatikko tehdään laittamalla pahvilaatikon sisään paksu muovipussi ja hiekkaa sille, koko hoito heivataan käytön jälkeen roskiin. "

        Hyi helvetti että tuollainen laitos haisee. Hiekkalaatikko pitäisi puhdistaa ainakin kerran päivässä ja silti se voi tuoksahtaa epämiellyttävästi varsinkin lämpimässä ilmanalassa. Mitähän hotellissa tuumataan jos hiekkalaatikko haisee kuselle ja paskalle viikon tai pari jos vaikka itse et siitä lemusta välitä? Normaali kissankin karsastaa puhdistamatonta hiekkalaatikkoa vaan tekee tarpeensa mieluummin vaikka paljaalle lattialle.

        Tietysti tuo tilapäinen hiekkis putsattaisiin kuten normi hiekkis. Tarkoittaa vaan rakennetta, mikä tulee sen astian tilalle.

        Mutta myös kookkaasta vadista, tai muovisesta varastolaatikosta saa hiekkiksen hyvin, leikkaa vaikka korkeat reunat alas.
        Tuskin viikon reissulle kissaa kannattaa raahata, mutta jos vaikka vuokraa kuukauden tai parin asunnon, niin sinne.


      • Ihmettelen että
        hyvä hiekka sisällä kirjoitti:

        Tietysti tuo tilapäinen hiekkis putsattaisiin kuten normi hiekkis. Tarkoittaa vaan rakennetta, mikä tulee sen astian tilalle.

        Mutta myös kookkaasta vadista, tai muovisesta varastolaatikosta saa hiekkiksen hyvin, leikkaa vaikka korkeat reunat alas.
        Tuskin viikon reissulle kissaa kannattaa raahata, mutta jos vaikka vuokraa kuukauden tai parin asunnon, niin sinne.

        Mihin Kanarialla saa kissanhiekkalaatikon tuotokset viedä?


      • Koiranomistaja
        hyvä hiekka sisällä kirjoitti:

        Tietysti tuo tilapäinen hiekkis putsattaisiin kuten normi hiekkis. Tarkoittaa vaan rakennetta, mikä tulee sen astian tilalle.

        Mutta myös kookkaasta vadista, tai muovisesta varastolaatikosta saa hiekkiksen hyvin, leikkaa vaikka korkeat reunat alas.
        Tuskin viikon reissulle kissaa kannattaa raahata, mutta jos vaikka vuokraa kuukauden tai parin asunnon, niin sinne.

        "...muovisesta varastolaatikosta saa hiekkiksen hyvin, leikkaa vaikka korkeat reunat alas."

        Eikö olisi hyvä lopettaa kissa, joka ei pääse edes hiukan hyppäämään?
        Kuvittelen, että raahustava kissa ei nauti elämästään...


      • Koiranomistaja
        ikävä totuus kirjoitti:

        Ja vielä turhempaa on lennättää lemmikkiä lomamatkalle. Turha kuvitella, että se nauttii siitä -päinvastoin.

        Eipä ole koskaan edes käynyt mielessä, että ottaisin koiran mukaan viikon-parin reissuun. Pitempää matkaa en ole tehnytkään, mutta tuskin ottaisin mukaan vaikka olisin reissussa pidempäänkin.

        Onkohan samaa porukkaa, joka raahaa parin tunnin vierailullekkin kissan/koiran mukaan..?


      • Siamise bitch
        Ihmettelen että kirjoitti:

        Mihin Kanarialla saa kissanhiekkalaatikon tuotokset viedä?

        Ei ainakaan vetää alas vessasta, ei laittaa hotellihuoneen paperikoriin eikä varmaan varastoida hotellin pihalle palmun juureen.

        Ehkä varmin on laittaa paskat ja kuset minigrip-pussiin ja tuoda kotimaahan.


      • ESDFGHJK
        Ihmettelen että kirjoitti:

        Mihin Kanarialla saa kissanhiekkalaatikon tuotokset viedä?

        Olen kuullut, että käyttäisivät Espanjassa roskiksia jätteiden viemiseen.


      • tefflon
        ESDFGHJK kirjoitti:

        Olen kuullut, että käyttäisivät Espanjassa roskiksia jätteiden viemiseen.

        Mukana myös haju!


      • Sannnnnnni
        hyvä hiekka sisällä kirjoitti:

        Tietysti tuo tilapäinen hiekkis putsattaisiin kuten normi hiekkis. Tarkoittaa vaan rakennetta, mikä tulee sen astian tilalle.

        Mutta myös kookkaasta vadista, tai muovisesta varastolaatikosta saa hiekkiksen hyvin, leikkaa vaikka korkeat reunat alas.
        Tuskin viikon reissulle kissaa kannattaa raahata, mutta jos vaikka vuokraa kuukauden tai parin asunnon, niin sinne.

        Käytön jälkeen eli siis heti kun kissa on asiansa tehnyt, ei kuukauden jälkeen. Ei tullut mieleeni että tuo pitäisi tarkentaa, ei ihminen eikä kissa halua paskassa elää? Etelänlomilla joka tapauksessa muovipusseja ja pahvilaatikoita kertyy ihan normi ruokaostoksista.


      • Sannnnnnni
        Koiranomistaja kirjoitti:

        Eipä ole koskaan edes käynyt mielessä, että ottaisin koiran mukaan viikon-parin reissuun. Pitempää matkaa en ole tehnytkään, mutta tuskin ottaisin mukaan vaikka olisin reissussa pidempäänkin.

        Onkohan samaa porukkaa, joka raahaa parin tunnin vierailullekkin kissan/koiran mukaan..?

        Ei, vaan sitä porukkaa joka joutuu asumaan miehen töiden takia aika paljon ulkomailla. En ota kissoja lomille mukaan, tietenkään, vaihdan palveluksia kaverien kanssa päittäin niin että he hoitavat meidän kissoja ja me heidän, ei maksakaan mitään. Mutta ei kissa voi jäädä esim. yhdeksän kuukauden komennuksen ajaksi vieraiden hoteisiin. Enkä kuulu siihen porukkaan joka ottaa eläimen leluksi ja sitten unohtaa; ehkäpä ei ollut paras idea ottaa näin monta kissaa, mutta kun kerran otin jo, niin muutan ne vaikka pohjoisnavalle jos sillä takaan niille elinikäisen kodin.


      • joopaski
        Ihmettelen että kirjoitti:

        Mihin Kanarialla saa kissanhiekkalaatikon tuotokset viedä?

        Vaikka rannalle, sinnehän ne irtoeläimetkin tarpeensa tekee. Tai sitten Inglesissä dyyneille. He he!


    • ........,,,,,,,,,...

      Hyviä kokemuksia pakettimatkasta kissan kanssa.

      Lähdimme kanarialle ja pistimme kissan tulemaan paketissa. Paketti menikin Itellan ansiosta kiinan josta tuli kuukauden päästä kiitoskirje. Oli maistunut hyvälle ja koko perhe tykkäsi ateriasta. Ensi kerralla pyysivät lähettämään hyvin lenkkeilleen koiran, saisivat vaihtelua ruokavalioon.

      Eikä tarvitse enää haistella kissankusta kämpässäkään.

      Loppu hyvin, kaikki hyvin.

      • Liian nopea

        Vahingossa sitten peukutin sinun nihilismille, olenkohan ainoa...


      • hauskaako?

        Et sitten voinut muuta keksiä? Olet hyvin ikävä "ihminen"!


    • Bhong Bhusnes

      Ota katti mukaas Kiinaan, niin saat siitä halvalla hyvän ateriankin itselles. Vain keittoöljyt veloittivat meiltä kun Mirrimme söimme parempiin suihin !

      Koirasta tekevät vielä paremman gourmeen kertoivat siellä.
      Ensi kerralla Musti mukaan.

      • hauskaako?

        Sinäkin olet hyvin ikävä "ihminen!


    • D+M+Zetir+Teneriffa

      Näin on.
      Voit jatkossa lentää yksityiskoneella tai olla vittu yksinkertaisesti lentämättä.
      Faktahan on se, että kun me lähdetään lomalle, niin katti lähtee messiin.

    • TC lentokapteeni

      Kyllä totuus on niin että elukat väistää ihmistä lentokoneessa!

    • mainospäällikkö

      Lentoyhtiöistä lomalennoille vain Norwegian ja Finski ottavat eläimet kyytiin (tiettyin edellytyksin), MUTTA VAIN RUUMAAN!

      Jokaisella hotellilla on omat sääntönsä sitten näihin lemmikkeihin (suurin osa ei hyväksy).

      • Koiranomistaja

        Katselin tuota jonkun linkittämää sivustoa ja yllättäen matkustamossa elukka kulkee halvemmalla kuin ruumassa! Luulisi olevan toisinpäin...

        Eli ymmärrystä vaaditaan meiltä muilta matkustajilta omistajaa kohtaan, jolla ei ollut rahaa laittaa eläintä ruumaan.


      • Turhaan anelet
        Koiranomistaja kirjoitti:

        Katselin tuota jonkun linkittämää sivustoa ja yllättäen matkustamossa elukka kulkee halvemmalla kuin ruumassa! Luulisi olevan toisinpäin...

        Eli ymmärrystä vaaditaan meiltä muilta matkustajilta omistajaa kohtaan, jolla ei ollut rahaa laittaa eläintä ruumaan.

        Ei riitä ymmärrystä. Ei. Jos on noin varaton ei pitäisi ottaa lemmikkiä tai sitten pitää jäädä kotiin, se on ilmaista.


    • kissan puolesta

      Jos olette matkalla vain pari viikkoa kannattaa jättää katti kotiin jonkun hoitoon. On melkein eläin rääkkäystä ottaa kissa lentokoneeseen niin lyhyen ajan takia.

      • kissan puolesta myös

        Mihin hiekkalaatikon saa hotellissa tyhjennettyä? Miten estetään kissan karkaaminen hotellihuoneesta siivoojan käynnin aikana? Eikö kissalle ja teille itsellenne olisi helpompaa jos kissa olisi kotimaisessa hoitolassa? Miksi pitää eläin ottaa lyhyelle lomalle mukaan rääkkääntymään? Minkä rotuinen kissa kulkee kuin koira?


      • Koiranomistaja
        kissan puolesta myös kirjoitti:

        Mihin hiekkalaatikon saa hotellissa tyhjennettyä? Miten estetään kissan karkaaminen hotellihuoneesta siivoojan käynnin aikana? Eikö kissalle ja teille itsellenne olisi helpompaa jos kissa olisi kotimaisessa hoitolassa? Miksi pitää eläin ottaa lyhyelle lomalle mukaan rääkkääntymään? Minkä rotuinen kissa kulkee kuin koira?

        "Minkä rotuinen kissa kulkee kuin koira?"

        Ei minkään.


      • asdfg4
        kissan puolesta myös kirjoitti:

        Mihin hiekkalaatikon saa hotellissa tyhjennettyä? Miten estetään kissan karkaaminen hotellihuoneesta siivoojan käynnin aikana? Eikö kissalle ja teille itsellenne olisi helpompaa jos kissa olisi kotimaisessa hoitolassa? Miksi pitää eläin ottaa lyhyelle lomalle mukaan rääkkääntymään? Minkä rotuinen kissa kulkee kuin koira?

        Vittu roskikseen. Ja laittamalla lappu Do not disturb.


    • matkaan Husse!

      Meidän bernhandilainen on aina mukana lomilla. Ostetaan sille paikka ohjaamoon kun se tykkää katella ikkunasta. Ovat kans sanoneet, etteivät yhtään kans huomanneet että se koko matkan kökötti siinä lentokapteenin vieressä.

    • Hullun hommaa

      Pakettimatkaa kissan kanssa???
      HAHHAHAHAHAHAAHAHHAAAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAA!
      Kaikkea sitä kuulee!
      Olisiko parempi että jäisitte kotiin jos ette viikkoa pärjää erossa? On tämä nykyaika mallillaan. Vasta oli iltapäivälehdessä, että joku nainen oli mennyt naimisiin koiransa kanssa. Kissa on ELÄIN ja oikea paikka kissan matkustaa on RUUMASSA.

      • Barraquito = ei kirj

        Totta, kissanne tuskin nauttii pakettimatkastanne. Valtava stressi eläimelle parin viikon takia. Katsele tätä tulevaa reissuanne kissan silmin ja mieti mitä se tuumailee ja kuinka se ahdistuu..
        Jos itse kulkisin täällä kaduilla remmissä olevan kissan kanssa, pelkäisin todella paljon irtokoiria. Niitähän on joka paikassa. Et voi kävellä yhtään katua loppuun asti, etteikö jostain kulmasta tule irrallaan oleva koira/koiria tai kulkukissoja.
        Tai jos istut terassilla, siihen tulee kohta koiria tai kissoja norkoilemaan namupaloja. Ikäviltä kahinoilta tai tappeluilta tuskin vältytte.

        Hotelleja jotka ottavat koiria ja kissoja, ilmaantuu lisää vuosi vuodelta.
        Niitä löytyy kaikilta saarilta. En kuitenkaan usko, että nämä hotellit olisivat suomalaisten matkanjärjestäjien listoilla.
        Mutta sittenkin, jättäkää se kisu kotiin, saatte itse nauttia stressittomastä lomasta!


    • matkaan eläintarha

      Kerron sulle sellase jutun et meidän minisika on aina messissä reissuilla. Viimeks oltiin marraskuussa puerto sicassa. Se menee ihan kivasti koneessa emännän sylissä, ja pursesiilta saa sille vaippoja. Kyä elukat pitää saada mukaan reissuun. Ommulla ollu undulaatitki Pasmalomaasissa.

      • los elukkalos

        Empä välttämättä haluaisi minisian nnaapuriksi. No miksei yhtä hyvin perhoskoiran.


    • elämä on

      Mites olis lääkityksen tarkistaminen kirjoittajille???? Viinaa liika??

      • niin on elämä

        Täällä samassa joukossa kirjoittelet.


    • ryyppy ja toinenkin

      Mieluummin kissa kuin alkoholisoitunut kaikesta kaiken tietävä vanha akka joka ei liiku lähikapakkaa kauemmaksi ja silti esiintyy paikan asiantuntijana.

      • los kanalas

        Me matkustetaan aina meidän kanan kanssa, eikä ole ongelmia ollut, rauhallinen, ei kotkota koko lennon aikana ja saadaan aamiaiseksi oman kanan munia.


      • Sairasta1
        los kanalas kirjoitti:

        Me matkustetaan aina meidän kanan kanssa, eikä ole ongelmia ollut, rauhallinen, ei kotkota koko lennon aikana ja saadaan aamiaiseksi oman kanan munia.

        Aloittajasta lähtien. Kanarian matkalle kissa mukaan!!!!!!!


      • asfdgr
        los kanalas kirjoitti:

        Me matkustetaan aina meidän kanan kanssa, eikä ole ongelmia ollut, rauhallinen, ei kotkota koko lennon aikana ja saadaan aamiaiseksi oman kanan munia.

        Hyvää läppää. Kana munii maksimissa munan päivässä.


      • kana kyykkyyn
        asfdgr kirjoitti:

        Hyvää läppää. Kana munii maksimissa munan päivässä.

        K: montako munaa kana ylipäänsä munii päivässä?
        V: ei yhtään :)


    • kissojen luonne

      Kissa pitää kouluttaa matkustamiseen. Normaalisti kissalla on "pieni" reviirialue ja ilman koulutusta se ei sopeudu uuteen ympäristöön. Jo pelkkä asunnon muutto voi olla kissalle varsin stressaava kokemus.
      Tämä vuoksi kaikista kissoista ei tule menestyviä näyttelykissoja. Joillekin kissoille ympäristön jatkuva muuttuminen uusine vieraine ihmisineen on voimakas stressitekijä.
      Kissat voivat myös tuntea matkapahoinvointia.

      • the cätti

        Niin. Pitää tehdä ensin kenraaliharjoitusmatka.


    • sgdrfhgnfj

      En usko että kissaa hirveästi kiinnostaa lähteä matkalle. Eikö muka ole mitään mahdollisuutta jättää kotiin ja joku käy kerran päivässä täyttämässä kulhot?

    • kisss

      Kun suunnittelet matkaa kissasi kanssa, oletan teidän keskustelleen myös sen mieltymyksistä. Mehän emme tiedä mitä kissasi on sinulle puhunut.

    • kissatyttö

      kissat varmaasti tykkäävät lentää kilometrejen korkeudessa!
      ne ei varmastikkaan tykkää, kissoja ei oo tarkotettu lentämään.

    • Kissat kotiin

      Mitä helkkaria varten kissa pitäisi ottaa lomamatkalle mukaan? Kai te nyt ilman kissaanne pärjäätte viikon- pari? Vai oletteko niin huonoissa väleissä naapurienne ja sukulaistenne kanssa, että kukaan ei suostu ruokkimaan ja hoitamaan kissaanne matkanne ajan?

    • Täytyy kysyjän olla umpihullu.

    • Hyvinkö sun

      neuvottelusi matkakohteesta kissan kanssa ovat sujuneet? Miten muu perhe kommentoi neuvottelujenne tuloksia?

    • mm51

      Olen miettinyt useaan otteeseen ottavani pienen koirani matkoilleni mukaan, mutta aina päätynyt maksamaan jollekin joka on asunut kotonani ja hoitanut sitä täällä. Aina mennyt loistavasti. Näitä irtokoiria olen myös minä miettinyt joita on paljon etelässä koirani ei kestä lämpöä. Nämä syyt jo pelkästään ovat riittäneet jättämään omaan kotiin, tuttuihin ympyröihin. Kaupunkilomalla olen ollut jopa kuukauden kerrallaan (NYC) ja miettinyt otanko vaiko enkö...mutta on se vaan huolettomampaa olla lomalla ilman koiruutta. Koirat sopeutuvat uusiin paikkoihin helpommin, kunhan saavat olla omistajiensa kanssa, mutta kissa kiintyy kotiinsa. Se on hyvinkin reviiritietoinen eläin. Ei kannata aiheuttaa stressiä eläimelle lyhyen lomamatkan takia. Sitten on eri asia jos muutatte kuukausiksi jonnekin.

      • HomeCats_n_Dogs

        Eikös ne olekkaan kotikissoja ja koiria? Lomalennoille mukaan? Mielestäni EI kannata lisätä eläimen lyhyeen elämään ylimääräistä stressiä ja rokotuksia. Eriasiahan olisi, vaikka siinäkin kaiken takana on ihmisen oma itsekkyys, jos kyseessä olisi muutto asumaan (lemmikin kanssa) kuukausiksi tai vuosiksi toiseen EU-maahan.

        Muutenkin, eikös Suomen kansan olisi hyvä edistää pienetkin hoitotehtävät oman maan kansalaisten, kotimaan kulutusta edistävään, "työllistämiseen".

        Yhteismaa ja posiitivinen ajattelu lemmikkieläinten hoitavan yhteisön kesken - se olisi,
        Suomen ihmisten ja heidän kissojen ja koirien tulevaisuutta varten se paras ratkaisu!


    • Mitä järkee

      Miksi kissa pitäisi raahata ulkomaille "lomalle"? Aivan älytöntä!!!

    • Yöööööööööööök!

      Naurettavan typerä idea! Kanarialla vilisee kissoja kadut väärällään. Silitelkää niitä! Kukaan kanssamatkustaja ei halua kissaa/koiraa viereensä haisemaan. Mulla oli kerran Kreetalle lentäessäni vieruskaverin lihavanlöllerö, karvainen ja hikinen koira jaloissa pyörimässä, vaikka sen vieressä istujan olisi pitänyt pidellä se koira omalla puolellaan jaloissaan. Meinasin oksentaa. Sitten meni hermo ja pyysin lentoemäntää joko etsimään koiranaiselle toisen paikan tai minulle. Onneksi se koirapariskunta siirrettiin muualle. Sääliksi vaan kävi, jos jonkun muun kiusaksi se koira siirrettiin.

      Elukoita ei tarvi raahata mukanaan lomille. Viekää kissanne/koiranne hoitolaan!!!!!!!!

    • kissanainen4

      Hmm, matkustaminen ja majoituskin tosiaan järjestynee, mutta nauttisiko kissa matkasta? :/

      • Kissan puolella

        Samaa minäkin mietin! Mikään lemmikki ei nauti lentokoneessa matkustamisesta, eikä kovin moni eläin siedä edes sitä että joutuu olemaan yhdessä pienessä kopassa tunteja. Matkustaminen muutenkin vieraaseen paikkaan olisi ikävää kissalle kun ei tuntisi itseään turvalliseksi, kun joutuu täysin uuteen paikkaan. Karkaaminen olisi aika odotettavissa niin pelottavassa ympäristössä, valjaissakin on turvalukot, että mahdollista. Myös sairastuminen (vaikka kuinka oltaisiin rokotettu) on hyvin mahdollista lemmikeilläkin, kun joutuu kohtaamaan uudenlaisia bakteereja niin hotellissa kuin ulkonakin, myös nestehukka, auringonpistos on tuollaisilla paikoilla herkemmin saatavissa, eikä sitä voi paeta kuin sisälle jos sinnekkään, riippuu hotellin ilmastoinnista.

        Kotiin pääsy olisi kissalle kohokohta matkassa.


    • Miksi sinne Kanarialle on pakko päästä? Eikö Suomessa ole ollut tarpeeksi lämmintä?

    • kissanomistajana

      "Kissa on valjaissa kulkeva hyvin koira-tyyppinen rotu."

      Kissanomistajana kiinnostaisi mikä kissarotu on hyvin koira-tyyppinen rotu. :) Kuulosti hauskalta sanonnalta! :D Tarkoititko koira-tyyppisellä että viihtyy hyvin valjaissa?

      Tiedättehän, että Kanaria on tunnettu lomailijat putsaavista varkaistaan? Laukut viedään väkisin käsistä ja paremmin kehoon kiinnitetyistä laukuista leikataan nopeasti hihna veitsellä poikki. Ehkä jollekin kelpaa kissa, ainakin jos näyttää rotukissalta? Se paikka ei ole Suomen lintukoto, ikävä kyllä. Jos varkaat kiinnostuvat kissasta, kissa häviää teiltä nopeasti vaikka kesken talutuksen. Usea apuvaras tulee häiritsemään ja yksi hoitaa homman kun huomionne on häiritsijöissä ja juoksee pakoon kissa kainalossa. Järkyttävä ajatus.

      Puolen Suomen pituisen matkan olen kuljettanut kissaa junassa. Päällepäin ei vaikuttanut häiriintyvän,mutta huoletti ettei kissa päässyt koko matkan aikana vessaan. Tohon vielä päälle ennen junamatkaa asemalle pääsy, junan odottaminen ja perillä asemalta lomapaikkaan ajomatka. Aika pitkä aika olla ilman vessaa. Lentokonematkaan kuluu varmasti vähintään yhtä kauan kuin junamatkaamme. Lentokoneen lähtöä voi joutua myös odottamaan, jolloin kissan vessaanpääsyaika voi pidentyä tunneilla tai pahimmillaan vuorokaudella jos tulee konevika tms. Ehkä tuolloin voi poistua lentoasemalta ulos viemään kissa tarpeilleen, ulkomailla ruuhka ja vilske ja meteli kissaa ajatellen ovat kuitenkin ehkä toista luokkaa kuin hiljaisessa pikku Suomessa. Toista kertaa en kissaa junamatkalle mukaan ota enää, kissan itsensä vuoksi. Kissat ovat yksilöitä, oma päällepäin rauhallisesti matkannut kissa ei tarkoita, että jonkun muun kissa "nauttisi" matkasta. Sanoin päällepäin rauhallinen, sillä kissat eivät valita. Voi olla kuolemaisillaan, mutta ääntä ei lähde, ettei kukaan huomaa häntä heikoksi ja hyökkää kimppuun.

      Ihmistä ajatellen kaunis ajatus ottaa kissa mukaan lomamatkalle, mutta kissaa ajatellen pyytäisin jonkun loman ajaksi käymään hoitamassa kissaa kotonani tai jos hoitajaa ei löytyisi, etsisin hyvän rauhallisen kissahoitolan. Oma kissa nauttii kissahoitolassa olosta, on niin hyvä olla siellä, saa olla sisällä ja ulkona. Netistä löytyy kissahoitolat helposti. Kannattaa varata ajoissa.

    • "kissaäiti"

      Jos yhtään ajattelet miltä kissasta tuntuu, niin jätät kissan kotiin luotettavan hoitajan seuraan. Jos ei ole hoitajaa kotiin saatavilla niin sitten hoitopaikka. Viikon tai parin lomamatka johonkin rantakohteeseen kissalle tulee olemaan todella stressaava.
      Stressin seurauksena kissan käytös saattaa muuttua jo loman aikana. Esim. merkkailee kalusteet hotellihuoneessa, saattaa tulla kallis lasku ja tuskin vakuutus näitä korvaisi... Ajattelemisen aihetta ennen matkalle lähtöä !!

    • Tosi juttu tää on

      Minä otan aina pari lammast aja yhden lehmän mukaan.

      Miten ne saa matkustamon puolelle, eiköhän tavallinen lentolippu riitä tai ryhmälippu.

      On kivaa juoda Kanariallakin oman Mansikin maitoa joka aamu, vatsa menee emännällä ja lapsilla sekaisin, jos vierasta maitoa joutuu juomaan.

      Ihan hyvin ne parvekkeella menee, otetaan aina sellainen etelän puoleinen maisemaparveke. On se elukoillekkin niin kivaa päästä kerran vuodessa lennolle ja matkoille!

      • tottamooses

        "Tosijuttu................." Olettepa te eläinrakkaita, voi kun meilläkin olisi mansikki ottaa mukaan.


    • papparainen 69

      Vie kattisi eläin hoitolaan loman ajaksi tulee halvemmaksi

    • sujuvasti

      Ei huolta, koukatkaa tuosta ukrainan yli niin ei tarvii huolehtia turhaa.

    • KissanYstävä

      Kissaa ei pidä ottaa mukaan niin pitkälle matkalle koska se on sille erittäinkin stressaavaa!

    • 3122222222222

      Jos kissan parasta ajatellaan, silloin se jätetään kotiin. Näin kissa ei stressaannu matkasta, tai kanarialla olevista vapaista eläimistä, sillä siellä nimittäin niitä on paljon. Myös todennäköisesti tulet ryöstetyksi suuremmalla todennäköisyydellä, jos taluttelet siellä rotukissaa valjaissa, Ei siis fiksu idea.

      Itse en lähtisi omaa kissaani viemään ulkomaille, varsinkaan matkalle. Pelkästään matkustustressi olisi valtava ja sitten se kissa olisi vielä pari viikkoa ihan tuntemattomassa asunnossa. Sitten jokapäiväistä tuntemattomassa paikassa kävelyä ja kun on hitusen tottunut sen viikkojen aikana, laitetaan takaisin stressaavaan matkustusympäristöön. Ei siinä ole mitään järkeä.

      Ehkä pelottavinta kanarialla on juuri ne vapaat eläimet. Kun olet taluttmassa kissaa, se on kuitenkin vain muutama sekuntti kun jokin vapaana oleva kissa tai koira kokee sinun kissasi uhkaksi ja hyökkää kimppuun. Niitä kun ei ole rokotettu tai muuten hoivattu, joten kun ne purevat ja raapivat, voi kissasi saada niistä itseensä ties mitä, puhumatta siitä jos te yritätte mennä väliin, millaista tuhoa ne voivat tehdä teille. Siinä olisi sitten loma pilalla.

    • huh..mitä??

      Ap:lle
      On todella tyhmää ottaa kissa mukaan jollekin 1,2-viikon lomamatkalle.

      Tuolla oli jo stressistä ym:sta

      Sitten jos aikoisit oleskella ko. paikassa kuukausia, asia olisi eri.

    • huh..mitä??

      Ap:lle
      On todella tyhmää ottaa kissa mukaan jollekin 1,2-viikon lomamatkalle.

      Tuolla oli jo stressistä ym:sta

      Sitten jos aikoisit oleskella ko. paikassa kuukausia, asia olisi eri.

    • eläimet on ihania

      Enpäs ymmärrä, miksi kissa pitää ottaa tavanomaiselle lomamatkalle mukaan. Ymmärrän tilanteen, jossa muutetaan ulkomaille pidemmäksi aikaa, mutta normi viikon- parin matka? Lemmikin on paljon parempi olla kotimaassa hoidossa.

    • kisumisu miau

      Suosittelen keskustelemaan eläinlääkärinkanssa mitä hän on mieltä, hän osaa sanoa mikä maa on turvallisin viedä lemmikki mukana.

      Olimme lähdössä myös ulkomaille kuukaudeksi ja olisimme ottaneet koiran mukaan. Eläinlääkäri kielsi, koska siellä on erilainen tautikanta ja esim. silloin oli tämä sydänmato, taitaa olla aina. Mato joka tulee eläimen sydänlihakseen ja tuhoaa sen.

      Ottakaa tarkoin selvää mien kannattaa toimia, pelkäänpä ettei lomalennot ota eläimi lennoilleen. Ainoa mahdollisuus reittilennot.
      Kaikesta huolimatta hyvää lomaa koko poppoolle.

    • kissaparkaa säälin

      Olisko kuitenkin parempi jättää kissa hyvään hoitoon? Kissat EIVÄT NAUTI MATKUSTAMISESTA. On lähes eläinrääkkäystä ottaa kissa mukaan pitkille matkoille. Kannattaa miettiä mitä kissa sanoisi jos osaisi puhua.

      Ymmärrän, että aloittaja rakastaa kissaansa, mutta ei tarpeeksi että osaisi ottaa kissan tunteet ja tahdon huomioon. Kannattaa muistaa että eläin ei ole ihminen. Eläimellä on toisenlaiset haaveet lomailusta.

      Jos itse tykkää matkustella niin ei kissa silti muutu samanlaiseksi. Säälin aloittajan kissaa. On kammottava elämä edessä noudattaa isäntäväen outoja oikkuja. Kissa-parka. Antakaa sille rauha, se on suurinta mitä voitte tehdä lemmikkinne hyväksi.

    • näin se menee

      Tietoa saa, joka tietoa haluaa.

      "EU:ssa lemmikkien tulee olla tunnistusmerkattuja joko mikrosirulla tai tatuoinnilla, joka on tehty ennen 3.7.2011. Lisäksi lemmikillä tulee olla todistus (lemmikkieläinpassi), josta selviää eläimen rokotukset raivotautia vastaan sekä muut terveystiedot. Elintarviketurvallisuusvirasto Eviran sivuilta löytyy lisätietoa lemmikkien kuljettamisesta Suomeen/Suomesta. Suosittelemme, että otat yhteyttä lähtö- ja kohdemaan suurlähetystöihin saadaksesi tietoa muiden maiden vaatimista asiakirjoista sekä säännöistä koskien lemmikkien kuljetusta."

    • HHUHUH

      No johan on keksitty juttu! Kanarialle saa ottaa kanarianlinnun mukaan. Siiamiin siamilaisen kissan jne. Haluatko lisää ideoita?

    • 2+15

      Tänään ihmeteltiin Aamulehden yleisönosastossa lemmikeille julkaistuja onnitteluita, ja sitä, moniko lemmikki ne osaa lukea.

      Jollain ei ole kyllä kaikki muumit laaksossa.

    • karvalaukku

      Kissat pitäisi hävittää haisemasta taloissa ja saalistamasta ulkona...
      kotikissa on luomakunnan pahinpahin peto ihmisen ohella, tappaa ihan huvikseen..
      ja sitten löytyy idiiootteja joiden mielestä niillä pitää terrorisoida vielä lomakohteetkin..
      järjetöntä tää kissatouhu!

    • Höh.,

      Typerä idea tai sitten provo.

    • sääli eläintä

      Mä en ikinä veisi eläintä lentokoneeseen.
      Kun miettii miten tuskalliselta paineenvaihtelu tuntuu ihmisen korvissa voin vain kuvitella miten pahalta se tuntuu eläimellä jonka aistit ovat paljon terävämmät kuin ihmisellä... Eläin ei voi ottaa itseään nenästä kiinni ja tasata painetta korvissa. Lisäksi se korvia huumaava meteli pienessä suljetussa tilassa...

      Tee kissallesi palvelus ja jätä se suomeen hoitoon jonnekkin.

    • ihahahaa

      Mä tykkään valjakko ajelusta. Kaksi hevosta ja kirkkoreki. Mille lennolle saan nuo lemmikkieläimeni, varusteineen, kirkkoreen lisäksi tarvitaan lumitykki, iso vesipumppu, pakastin, jolla saan veden jäähtymään ja 100m vesiletkua. Tarviiko heposet olla omassa kannettavassa häkissä? Tulevan lannan voin antaa muille matkalaisille, kukka- tms ravinteeksi, pienestä maksusta.
      Vai olisiko parempi ottaa pari valokuvaa, myydä heposet makkaratehtaalle ja ottaa mukaan vain metswurstia ja sitä mutuskellessä ja kuvia katsoen ajatella, että tällä minä nyt valjakkoajelu harrastaisin!
      Eikös kissojen ja koirien kanssa lomamatka sujuisi paremmin vain niiden kuvia katsellen!

    • Miau, hauhau

      Vain itsekäs ihminen - joka ei välitä eläimen hyvinvoinnista mitään, suunnittelee tuollaista lomamatkaa. Jos eläin osaisi puhua, se ei varmaan suurin surminkaan haluaisi kokemaan isoja paineenvaihteluita, ahdasta olemista -tunteja häkissä, jne. Mutta, eihän monikaan eläintä lemmikkinä pitävä ajattele asioita eläimen näkökulmasta, vaan eläin on osa MINUN nautintoani.

    • Kissaihminen1

      Kissan kannalta olisi onnellisempaa, jos saisi olla matkan ajan leppoisasti kotisuomessa. Mieluiten kodinomainen hoitopaikka eikä kissahotellin häkki. Yksin kotonaolokin niin että joku käy ruokkimassa, on parempi vaihtoehto. Tuttu ja rauhallinen ympäristö on kissalle erityisen tärkeä! Jo lentomatkakin on kissalle pelottava ja kova stressi, puhumattakaan oudoista oloista perillä, tautivaaroista ja mahdollisesta krkaamisvaarastakin.

    • täytetty sika

      Pakettimatkalle KISSA?
      Jaa,a, jos sen paketoi ilman-nesteen-hajun pitävästi tukevaan puulaatikkoon / eristettyyn metallilaatikkoon, niin mahtaako Posti ottaa kuljetettavakseen? Suosittelisin kuitenkin ennen lähettämistä, että matkustuskuntoon saattamisen hoitaa joku tuttu metsästäjä tai elukkalekuri piikittää lopulliseen uneen. Sillä jos elävän elukan sulkee noin - voi saada ja aiheesta syytteen elukkarääkkäyksestä. Tietysti ennen lähetystä suosittelen, että elukka viedään eläintäyttäjälle - sillä sellaista varmaan sitten kattelee paremmin kuin mädäntymisen alussa olevaa karvakasaa. Täytetty eläin matkalla ja muuallakin on tietysti elävää parempi. Positiivisia puolia, ei tarvitse: -ruokkia, -huolehtia "wc" tarpeista, -suojella varkailta, - suojella muilta eläimiltä, -matkarokotuksista, -sairaaksi tulleen eläimen hoidosta, -on helppo hoitoinen, - on täydellinen lemmikki, presiis oman nautinnon mukainen!

    • Kissoista

      Vaikka kissa olisi näennäisesti rauhallinen ja kiltti kopassa, se saattaa silti stressata hirveästi. Luin tutkimuksesta, jossa tutkittiin eriluonteisten kotikissojen stressitasoja. Siinä todettiin, että korkeimmat stressitasot oli ns. "kilteillä kissoilla", jotka eivät koskaan protestoi mitään, mitä ihmiset keksivät. Aggressiiviset tai vahvatahtoiset kissat olivat itse asiassa VÄHEMMÄN stressaantuneita, koska niiden luonne johti siihen, että ihmiset eivät altistaneet niitä stressaaville tilanteille. Toki aggressiivinen kissa on stressaantunut siinä nimenomaisessa tilanteessa, missä aggressiota esiintyy, mutta kiltti kissa saattaa olla hiljaisesti stressaantunut koko ajan, aina kun tapahtuu jotain poikkeavaa.

      Kissoista ei koskaan tiedä. Ne eivät tosiaan näytä heikkouttaan koskaan. Ne eivät myöskään osaa turvata ihmiseen samalla tavalla kuin koirat laumanjohtajaansa. Kissalle ei siis riitä omistajan seura siihen, että se tuntee olonsa turvalliseksi. Sen täytyy myös ITSE todeta tilanne turvalliseksi. Jos luulet olevasi kissalle niin tärkeä, että olemassaolosi riittää sille, olet ikävä kyllä väärässä. Olet varaemo, johon luotetaan yleensä, mutta äärimmäisissä tilanteissa aikuinen kissa luottaa vain itseensä. Tämän huomaa esimerkiksi, jos kissa karkaa. Moni kissa on hiljaa piilossaan eikä uskalla vastata omistajan kutsuun. Se tulee esiin, kun itse tulkitsee tilanteen turvalliseksi. Yleensä karannutta kissaa kannattaa etsiä yöllä neljän aikaan.

      Vain lujatahtoisista ja "rasittavista" kissoista voi sanoa, että jokin asia ei EHKÄ häiritse niitä. Niitä ei nimittäin häiritse mikään silloin, kun ne käyttäytyvät siedettävästi. Suurin osa kotikissoista on nykyään kilttejä löllyköitä, jotka eivät taistele vastaan. Tällainen kissa saattaa tosi asiassa olla todella stressaantunut. Oma kissani on juuri tällainen kiltti löllykkä. On todella vaikeaa tietää, milloin se on stressaantunut. Yleensä yritän päätellä hännän nykimisestä tai korvien asennosta, että nyt ei kissalla ole rento olo. Kantokopassa hätäpissa on aika hyvä indikaattori, että kissa on todella stressaantunut. Kissa ei IKINÄ laske alleen, ellei ole ihan pakko tai todella peloissaan niin, että kontrolli katoaa!

      Kissani nykii usein häntäänsä valjaissa lenkkeillessään, mutta toisaalta naukuu tunteja ja hyppii päälle, jos ei pääse päivittäiselle 90 minuutin lenkilleen. Ota siitä sitten selvää, että stressaako lenkkeily sitä vai tykkääkö se siitä, kun kerta haluaa ulos. Varmaan sekä että. Toki se valitsisi lenkkeilyn ilman valjaita, mutta se ei ole tällä alueella mahdollista ja eilenkin 90 minuutin lenkkeily meni mahtavasti. Kissa oli välillä stressaantunut, kun tapahtui jotain yllättävää, mutta suurimman osan ajasta käveli tyytyväisen näköisenä haistellen ja tutkien. Söi myös ruohoa. Ennen ei uskaltanut syödä mitään ulkona eikä jäädä tutkimaan mitään, mutta muutettuamme uuteen, rauhallisempaan paikkaan, ulkoilu on mennyt paremmin. Kissan ulkoilutus kannattaa aloittaa öisin. Pimeys tuo kissalle turvaa, jota sinä et tuo.

      BTW en ole ap, vaikka minullakin on kiltti löllykkä, joka matkustaa silloin tällöin kopassa ja osaa ulkoilla valjaissa. Kissani ei myöskään ole rotukissa. Ei tulisi ikinä mieleenkään viedä löllykkääni ulkomaille. Kissa on hyvin turvallisuutta hakeva eläin ja kiintyy paikkoihin ja turvallisiin ympyröihin enemmän kuin omistajaansa. Kissa on mieluummin ilman omistajaa hoidossa tutussa paikassa ne viikon-pari kuin saman ajan uudessa, pelottavassa paikassa.

      Lisäksi kissallani on todella paksu, monikerroksinen ja pitkä turkki, joka on kaiken lisäksi musta, joten minulle rentouttava loma läpimässä olisi kissalle luultavasti tulinen helvetti, joka kuluisi läähättäessä. Toisin kuin koirilla, hyvinvoiva kissa ei läähätä. Kissa läähättää vain äärimmäisissä tilanteissa, pelosta tai äärimmäisestä kuumuudesta. Pienessä kopassa, oman vartalonsa kuumuudessa kissa saattaa läähättää. Kissan esi-isä, aavikkokissa, oli sopeutunut kuumuuteen ja niin on tavallinen kotikissakin. Kissan virtsa esimerkiksi on todella väkevää, jotta vettä kuluisi vähemmän. Mutta äärimmäisessä kuumuudessa kissakin läähättää. Aavikkokissa on/oli lyhytkarvainen, monet kissat ovat nykyisin pitkäkarvaisia. Näiden kuumankestävyydestä on vaikea sanoa mitään, joten en ottaisi riskiä, että kissani saa lämpöhalvauksen. Kodittomia, villiintyneitä pitkäkarvaisia kissoja näkee harvemmin kuumissa maissa -syystä! Ne kuolevat lyhytkarvaisia helpommin. Toivottavasti ap:n rotukissa on lyhytkarvainen. Se tästä nyt vielä puuttuisi, että on jotain persialaista viemässä Kanarialle! Persialaisella on kaikista paksuin ja pisin karva. Pidempi ja paksumpi kuin yhdelläkään pitkäkarvaisella kotikissalla. Toki lämpimissäkin maissa asuvilla voi olla sellainen lemmikkinä, mutta itse en veisi Suomen viileydestä pitkäkarvaista kissaa ulkomaille paistumaan.

    • ei hyvää päivää...

      oletko nyt ihan terve..??

    • Barraquito = ei kirj

      Kanarialla/Espanjassa ei tunneta rotukisoja (vain muutamat harrastajat mantereella).
      Meidän kylästä yht´äkkiä hävisi suurin osa kulkukissoista. Kunnes selvisi, että ´klopit ´/miehet, joilla oli taistelukoiria keräsivät niitä koiriensa harjoitusmateriaaliksi. Samoin häviää paljon koiria myös samaan tarkoitukseen. Koiratappelut on kielletty, mutta se on yllättävän suosittu harrastus ja rahaa liikku vedonlyönneissä.
      Kuukausi sitten varastettiin kaksi rottweileria (eri osoitteista). Todennäköisesti juuri koiratappeluihin.

      Kylissä ja kaupungeissa kulemanne kiekuvat kukot eivät suinkaan ole tavallisia kanojaan puolustavia kukkoja. Ne ovat taistelukukkoja, ja niitten arvo voi olla huima. Kissoista/koirista ei makseta, mutta hyvä taistelukukko on paljon rahaa.
      Saarilla kiellettiin härkätaistelut 1980-luvulla, härkien tänne roudaaminen laivoilla mantereelta taisteluihin oli liian mutkikas ja kallis manööveri. Sensijaan kukkotappelut ovat sallituja.

      Eli vaikka se kissanne tai koiranne olisi kuinka arvokas (rahallisesti) tahansa, sen takia sitä ei täällä varasteta.
      Pikkukoiria varatetaan myös pentutehtailuun. Olenkin tuumannut laittavani koirani nimitaattaan isolla tekstin: Ei kannata, olen steriloitu..

      Latinalaisissa maissa eläimiin suhtaudutaan aivan eri tavalla, kuin Euroopassa.

      • ocient

        Gran Canarialla olen nähnyt rotupuhtaita itämaisia lyhytkarvoja.


    • Ajatusten katkoja

      Hyvät ihmiset, ymmärrän, että ehkä kyseinen kissa ongelma saattaa kuulostaa oudolta, mutta ei häntä silti kuulu pilkata. Hän vaan haluaa tietoa ja ajatuksia, eikä pilkkaa tai herjaa. Samaten muita kommentteja muista aiheista. Miksi tämä menee tälläiseen, miksi?

    • syyskesän kolli

      Minä lähden etelän lomalle liki karvattoman "nartun" kanssa joten voimme ehkä tavata siellä aurinkorannoilla. Otetaan mukaan iso pullo aurinkorasvaa ja nautitaan rantamakoilusta.

    • jos edes muuttaisit

      G u s i p ä i t ä kysymyksiä.

      voiko tämä olla totta?
      pullamössöjen ajatuksia.

    • 9+9

      täältä saa aika tyhjentävän vastuksen tähän aiheeseen:
      http://j.gs/4DXE

    • niinn joo niin

      Kissasi sairastuisi reissussa mitä todennäköisimmin toksoplasmoosiin tms. Miksi altistaa kissaa turhaan sellaiselle? Sitä paitsi siivooja helposti päästää kissan vahingossa pihalle ja vieraassa ympäristössä kissa olisi hävinnyt lopullisesti. Jos huone on ilmastoimaton, paikalliset kissanruoat ei kelpaa tms, viivytte koko päivän rannalla, retkillä, ravintolassa ja yökerhossa, niin kissa-polo joutuisi olemaan yksin paljon enemmän kuin kissahoitolassa.

      Taitaa olla niin, että ihmiset kohtelevat kissojaan kuin vauvoja, joita niitäkin nykyisin kasvatetaan tarkoituksella maailmankansalaisiksi, vaikka paras paikka olisi kotona.

    • zapp1

      miks sun pitää otta kissa mukaan lomamatkalle? luuletko sä että se nauttis olostaan hetkeäkään jossain täysin vieraassa ympäristössä? mitä jos se karkaa? oli valjaissa kulvea tai ei niin eläin se on silti ja vaistot sen mukaiset..jos ympäristö on sille pelottava ja se sen kokee myös sellaisena niin ei sitä mitkään valjaat pidättele enää siin vaihees kun halutaan pakoon..
      vietät sitten lomasi kissaasi etsien..
      kyllä lemmikkien paikka on KOTONA hoitajan kera ja turha käyttää sitä vakiolausetta että " no kun en saa hoitajaa kissalleni ym. ym" esim. naapurilta voi aina käydä kysymässä voiko käydä ruokkimassa kissan.. Ei sitä nyt jumalauta kuulu raahata minnekkää lanzarotelle rannalle sotkemaan ja paskomaan..kissa ei siitä nauti, ihmiset ympärilla eivät siitä nauti ja varmasti ennemmin tai myöhemmin SÄ et tuu siitä nauttimaan..tee kissallesi palvelus ja jätä se kotiin missä on turvallista ja tuttu ympäristö!

    • kissanomistajana

      Joku täällä mainitsikin sairaudet. Etelän lomakohteissa olen nähnyt järkyttävässä kunnossa olevia kodittomia kissoja. Kissoilla on kissan vaistot, eikä reviiriään puolustava hyvä itsetuntoinen kissa epäröi hyökätä talutushihnassa kulkevan kissan kimppuun vaikka ihmisiä olisi lähellä. Omani hyökkäisi empimättä toisten kissojen kimppuun, jos tiukasti kiinni pitämäni hihna ei olisi estämässä. Toisten kissojen vierellä olevilla vierailla taluttajilla ei ole kissalleni mitään merkitystä, se näkee vain hänen reviirilleen tulleet kissat. Muista, että kissojen reviiriä on myös kaupunki"luonto", jossa hotellinne on. Kodittomilla kissoilla tuskin on rokotukset kunnossa, niillä voi olla mitä tahansa tauteja. Tuskin haluat sellaisen purevan kissaasi.

    • Barraquito = ei kirj

      Kovasti tunnutaan vihaavan kissoja ja koiria. Ja allergioissa näemmä löytyy. Vaikuttaa ihan kun niillä jopa leuhkittaisiin (huomion hakua?).

      Vaan eihän se ole kissan syy, jos sinä olet allerginen. Joku on meidät tänne maailmaan kipannut, niin kissan kuin sinutkin. Sinä vaan valitettavasti satut olemaan viallinen yksilö.
      Mitenkään sinua allergikkoa väheksymättä, sillä kissarievulla on sitten kenties omat vaivansa/ongelmansa. Näinhän se menee..

      • Ekuku

        En ottaisi meidän kissaa mukaan Canarialle, vaikka välillä vitsailemme, että otetaan kisukin mukaan sekin varmaan haluaisi lämpimään.... Kissa viedään hoitoon tai sillä on "kotihoito" reissun ajan.

        Barcelonan reissun menomatkalla oli kyllä koneessa yksi mirri mukana ongelmitta yhdellä porukalla. Sitä on monesti naurettu.


    • Jorma-Petteri

      Ei missään tapauksessa kissaa pakettimatkalle! Kissat tykkäävät enemmän reppureissuista. Me oltiin kerran meidän kissan kanssa Inglesissä all inclusive-matkalla, mutta meidän naukuja sanoi, että mieluummin se olisi tappamassa pikkulintuja Forssassa.

      • itselläkin..

        Olen istunut lennolla koira-tädin vieressä. Hänellä oli mäyräkoira kassissa jaloissaan. Koira raukka ulisi koko laskeutumisen ajan ja silittelimme yhdessä koiraa ja se päästeli hätäpissoja ja taisi hajusta päätellen tulla "sitä itseäänkin" vaikka olikin tädin mielestä tottunut matkustaja.
        Koira ilmiselvästi oli hädissään paineen vaihtelusta, joka otti sen korviin, niin kuin otti tädinkín korviin.
        Kuulle, pysy kotonasi, jos et keksi hoitopaikkaa lemmikillesi matkan ajaksi.
        Et todellakaan tee palvelusta kisullesi ottamalla sitä mukaasi lomamatkalle.


    • 3kk koira mukana

      Lomalennot eli pakettimatkat eivät yleensä huoli lemmikkiä lennolle se lukee heidän yleisissä matkaehdoissakin. Hotellit kyllä huolivat lemmikkejä tosin kannattaa ottaa yhteyttä hotelliin ennakkoon ja varmistaa niin ei sitten tule ylläriä niin tosiaan ottavat lemmikistä pienen maksu.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe