ÄLKÄÄ OSTAKO uutta autoa enää!

Autokauppa vapisee

Jos ihmiset jättävät hankkimatta niitä uusia autoja, on autokauppiaiden ja maahantuojien pakko alkaa tinkiä katteistaan.

Hinnat putoavat reippaasti ja käytetystä autosta saa isomman hyvityksen, koska niistä tulee kysyttyjä ja autoliikkeiden on hengissä pysyäkseen pakko myydä autoja vaikka alle hankintahinnan (varsinainen bisneshän tehdään varaosa- ja huoltopalveluilla ns. jälkimarkkinointina, itse auton voi siis myydä tappiollakin).

Keskieuroopassa on isoja tarjouksia autoista esimerkiksi syksyisin kun mallisarjat vaihtuvat ja edellisiä on vielä paljon myymättä. Suomessa tällaisia superalennuksia ei ole koskaan vielä nähty. Eikä nähdä jos autonostajat eivät osaa panna autokauppiaita tiukoille.

Mikään ei estä myös ostamasta autoa ulkomailta. Kyllä suomalainen autokauppa alkaa parantaa palvelujaan ja asennettaan kun huomaa että ostajat siirtyvät muualle. EU:ssa on tavaroiden ja palveluiden vapaa liikkuvuus, sehän on koko homman idea!

Osta auto Saksasta ja huollata Virossa. Säästät tuhansia euroja jotka voit käyttää vaikka lomamatkaan Thaimaahan (pääasia että ei kotimaan matkailuun).

36

591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juurinäin

      ja reissusta verottomat oluet

    • halpaa mutta hyvvee

      suomalainen autokauppa toimii niillä ehdoilla jotka maan laki sallii,
      nykyisin lakia on koeteltu, kauppa on huomattavasti vapautunut!
      vapautumisen seurauksena on näitä alottajan mukaisia helppoheikkejä ilmaantunut!
      punalippumiehille kaupan ala on vierasta ehkä automarkkinoita tunneta, on lähdetty pystymetsästä tutustumaan ulkomaan markkinoita josta ensi huomio on aina autojen halvemmat hinnat? kuitenkaan ei ymmärretä mistä se johtuu! ja koko markkina on täysin erilainen kuin meillä!
      ensinnäkin meillä on vuosikymmeniä oltu autonvastasia?
      politiikalla on tehty auton omistaminen ja käyttö mahdollisimman hankalaksi!
      joten lait on tehty kuin ihmisen viholliselle , ei niin että auto olisi jotenkin hyödyllinen?
      olen huomannut nyt kun tämä meidän punalippuyhteisömme on saanut parempaa palkkaa ja työ tehtävät ovat laajentuneet ovat nämä autonvastustajat huomanneet kuinka hyödyllinen yksityisauto on työtehtävien hoidon kannalta! samoin on syntynyt tarve alkaa haitata suomalaista autokauppaa! nyt kun se koskee itseä!
      näitä itäsaksan käviöitä on alkanut tulla tänne höpisemään aivan tolkuttomia, muka kauppias olisi autokaupan este ja jarrumies!
      sillä aikaa kun te olitte itäberliinissä ryyppäämässä, juhlimassa, niin kauppiaat ovat täällä samaan aikaa virallisesti lieventää autokaupan esteitä!
      todellisuudessa se kauppa ei eroa mitenkään meidän tavasta, vaan se käytetty on todella halpa siinä ulkomaan kaupassa!
      samoin noi sun ihannekuva ulkomaan kauppavisiot eivät sisällä sitä todellisuutta joka siellä jyllää, on vain purppurainen tyypillinen vasemmisto möllin suora vertaus saksan hinta -suomen hinta vielä siten että se oma vaihdokki on suomen hinta, jolloin erot tulevat todella suuriksi ja näillä kuvillla sitten mennään ja ostellaan se turvallinen ja takuuauto saksasta!
      kuitenkaan se punikki ei pysy alkuperäisessä suunnitelmassa vaan ostaa sen auton hämäräheikiltä yleensä tumma gigolo jolta saa samanlaisen mersun kuin oli maahantuojallakin 30te kun maahantojalla oli 90te ja vielä takuulla joka kattaa suomenkin! siinä säästää jonkunverran ja ylmääräiset rahat voi viedä bankokkiin kun niillä saa,sexiä, ruokaa ja asunnon! miksi ostaisin kotimaasta?
      täällä puuttuvat kaikki edellä mainitut!
      no onhan aina kun tuo auton maahan ,jotain fixattavaa! mitä siinä voi mennä vikaan, netissä on suositeltu, etelänhmiehiä luotettavina ja edullisina kauppiaina, lupasivat paperit postissa nopeasti! bankokissa saimme heti hyväkäytoksisen oppaan jolla oli huippu ravintolaan suhteita ja sexiä piisas! viinaa riittää ja sapuska on superia ja halpaa! tosin tohtori kotomaassa totes että suolisto on reiillä ja vedestä on saatu matoja vereen! samoin sukuelimet on paketoitu ja salvattu,onneksi meillä lääkitys toimii ja joutuu vain operoimaan suolet että sukuelmet! no kaikillahan näitä juttuja löytyy kun muailmalla käy!
      onneksi oli tuttu pankkiiri joka autto alkuun kun eurot hävis bankokin casinolla tai johonkin? onneksi päästiin konsulikyydillä kotiin! onneksi oli se tuontimersu! laitoin saksanvälittäjälle 5000€ kun selvittelee hyvän kaverinsa kanssa jolta oli auton saanut muutaman paperin kohtaloa, sano et ei hätää kaveri on luotettava on tuntenut sen lapsesta olivat stasin kursseilla yhdessä, no hätä , samalla se tutkii takuuta kun mersun värit on alkaneet haaslistua ja näyttävät erivärisiltä,
      no hätä se sanokyllä takuu pitää! ja onhan se mersu!
      on se auton ostaminen ihan erijuttu kun täällä meillä noi jopparit vaan kusettaa!
      mersu on turvallisesti kaverin pihalla pressun alla ollut jo puolivuotta eikä kaverillla ole hätä! vien vain sillon tällön konjakkipullon, ja sieltähän se mersu eräänä päivänä on mullla alla eipä täältä tommosta oisi saanut, ja tolla hintaa!
      nyt voi jo käydä itsekseen pisullakin että kyllä se siitä?

      • adsfads

        liian pitkä; en lukenut
        tl;dr


      • UskomatontaMutta...
        adsfads kirjoitti:

        liian pitkä; en lukenut
        tl;dr

        Juu, ei kukaan jaksa.
        Mutta selvästi osui kaveria kipeään paikkaan?


    • muuta Viroon

      persaukisten juttuja tuollaiset temppuilut ja vähän tyhmääkin heittää rahat ulkomaille.

    • 30laatikkoaolutta

      Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan. Eli Virosta. Suomen käsittämätön politiikka rahoittaa jo Viron panttijärjestelmän, tehdäänkö sama autokaupalle?

    • skoda rules

      Totta helvetissä. Virosta Octavia 18000 halvemmalla siis uusi 9000 ja alkaa ajamaan Viron kilvillä ja ratsiassa molottaa vaan että mitte mitte ei ummarta. Tietoverkot toimii niin huonosti yhteen ettei ikinä jää kiinni. Ja samalla tuo brenkkukuorman jota myymällä ansaitsee pimeänä helposti parin kk liksat. Ja tätä tehdään jo nyt koko ajan. Tuhannet tekee. Sen vuoksi verorahat eivät enää riitä mihinkään.

    • Herää typerys

      Verorahojen riittävyys ja verotuksen tarve tulee kyllä 650 000 julkisen sektorin työntekijän ylläpidosta 8 viikon lomaetuineen ja parempine eläkkeineen.
      Jos haluat turvata työpaikkasi ja eläkkeesi, osta autosi Suomesta ja maksa verot muutenkin Suomeen.
      Rakenna Suomalaisilla rakennustarvikkeilla ja uholla autosi Suomessa, käytä järkeäsi, ajattele vähemmän omaa napaasi.
      Kokoomus ajattelee puolestasi ja hoitaa hommat Suomessa vielä ensi kevääseen.

    • kouluu taas huomenna

      upeaa logiikkaa, älä osta mitään ja sillä talous nousuun ja hinnat alas.
      vai kävisikö kuitenkin niin, että myyjille kenkää ja palvelut alasajoon ja meille vielä töissä käyville suurempi verotaakka niskaan?
      Lasten ei pitäisi miettiä talouden kiemuroita kun ei ole hajuakaan kuinka se toimii.

      • Kiva seurata

        Hih hii, vuodesta 1998 poissa Suomesta.


      • KiitosEttäLähdit
        Kiva seurata kirjoitti:

        Hih hii, vuodesta 1998 poissa Suomesta.

        Ja varmaan meidän kaikkien onneksi.


    • Oikea aika

      Vielä tänä vuonna vaihdan uuden, nykyinen 2012 mallin farkku, ajettu 30040km, eilen meni yli 30tkm:n. Uusi tulee olemaan farkku tai ns.city-maasturi, riippuu mihin väliraha on sopivin.

    • hinnat alas heti

      Yritykset ostaa kaiken sieltä mistä ne sen edullisimmin saavat (vaikka Kiinasta). Myös rahoituksen liiketoiminnalleen. Miksei yksityishenkilöt saisi tehdä niin? Yksityishenkilöiden pitäisi "Suosia suomalaista", mutta yritykset ja super-rikkaat nallewahlroosit saavat maksaa veronsa minne haluavat ja ostaa tavaransa mistä haluavat ilman kritiikkiä???

      EU:n perusidea on tavaroiden vapaa liikkuvuus, mitä Suomessa rikotaan törkeästi autojen (ja viinan) kohdalla verottamalla niitä keinotekoisesti tai asettamalla erilaisia tuontiesteitä ja -rajoituksia.

      Jos yksityishenkilöt älyäisivät suurin massoin alkaa ostamaan kaiken mahdollisen ulkomailta, niin suomalaisyritysten Suomessa olisi pakko alkaa kilpailla myös hinnoilla ja palvelun laadulla. Suomessa nyt vaan sattuu olemaan maailman kallein hintataso, joten alevaraa on reilusti etenkin autojen hinnoissa, puhumattakaan jostain varaosa- tai huoltohinnoittelusta.

    • Pienlikkeet on POP

      Kannattaakin ostaa hyvä käytetty, oikein autonsa hinnoittelevasta pikkuliikkeestä voi löytää hulppean menopelin halvalla.

      • höylätään höylätään

        Voe voe, kohtsilleen tulee markkinoille Puttelin ylijäämä kooria ja muita vagin looria pilvin pimein. Että uutta autoa tuuppaa markkinoille juustokaupan malliin, ole vaan huoletta.


      • Aivan...Aivan

        Kyllä, ja kun kaikki tekevät näin niin niitä uudehkoja ja "hyviä käytettyjä" riittää ikuisesti.


    • 3 vuotta ja vaihto

      Halvalla, miksi pitäisi ostaa halvalla jonkun loppuunajettua ritsaa? Jos hallitsee tulot ja menot, niin ei tarvitse olla suurituloinenkaan niin pystyy ostamaan uuden auton. Sitten kun ostaa sen kerran ja huolehtii että se ei pääse vanhaksi ennen vaihtoa voi ajaa kohtuullisilla kuluilla uudella autolla jossa on aina takuu ja ei tule mitään yllättäviä kuluja, tämä on sitä kulujen hallintaa.

      • Ootko laskenut?

        Luultavasti tuo tapa vaihtaa autoa joka 3. Vuosi ei ole lähellekään halvin tapa autoilla.

        Kuinka usein niitä takuukorjauksia oikeasti tulee?
        Meillä 60 tkm ajettu 6 vuotta vanha Qashqai. Aika halpoja kilometrejä tästä eteenpäin, ei tartte kaskoja eikä määräaikaishuoltoja lasipalatsissa. Pikkukorjaamot huoltaa halvemmalla ja jos kolahtaa, niin korjauttaa itse.


      • ennakoitavuus
        Ootko laskenut? kirjoitti:

        Luultavasti tuo tapa vaihtaa autoa joka 3. Vuosi ei ole lähellekään halvin tapa autoilla.

        Kuinka usein niitä takuukorjauksia oikeasti tulee?
        Meillä 60 tkm ajettu 6 vuotta vanha Qashqai. Aika halpoja kilometrejä tästä eteenpäin, ei tartte kaskoja eikä määräaikaishuoltoja lasipalatsissa. Pikkukorjaamot huoltaa halvemmalla ja jos kolahtaa, niin korjauttaa itse.

        Ei kai uudessa autossakaan ole mikään pakko pitää kaskoa? Uuden auton huollot ensimmäisen 3 vuoden aikana ovat lähinnä öljynvaihtohuoltoja, ja autosta ja ajomäärästä riippuen tuon 3 vuoden aikana ei välttämättä tule kuin yksi huolto tehtäväksi. Vanhemmassa autossa esim. jakohihnan vaihto maksaa helposti 400-500 eur vaikka työn teettäisi ei-merkkiliikkeessä, lisäksi säästöä tulee esim. katsastusmaksuissa (60-80 eur/vuosi, jolla jo kattaa sen yhden uuden auton huollon).

        Lisäksi tulee se kulujen ennakoitavuus, itsellä oli tuollainen muutaman vuoden vanha alle 100 tkm. ajettu auto pari vuotta, ja ehkä huonoa tuuriakin mutta omana aikana ylimääräisinä korjauksina tuohon meni lambda (350 eur) ja startti (200 eur), normihuoltojen lisäksi.


      • Jos on rahaa..
        ennakoitavuus kirjoitti:

        Ei kai uudessa autossakaan ole mikään pakko pitää kaskoa? Uuden auton huollot ensimmäisen 3 vuoden aikana ovat lähinnä öljynvaihtohuoltoja, ja autosta ja ajomäärästä riippuen tuon 3 vuoden aikana ei välttämättä tule kuin yksi huolto tehtäväksi. Vanhemmassa autossa esim. jakohihnan vaihto maksaa helposti 400-500 eur vaikka työn teettäisi ei-merkkiliikkeessä, lisäksi säästöä tulee esim. katsastusmaksuissa (60-80 eur/vuosi, jolla jo kattaa sen yhden uuden auton huollon).

        Lisäksi tulee se kulujen ennakoitavuus, itsellä oli tuollainen muutaman vuoden vanha alle 100 tkm. ajettu auto pari vuotta, ja ehkä huonoa tuuriakin mutta omana aikana ylimääräisinä korjauksina tuohon meni lambda (350 eur) ja startti (200 eur), normihuoltojen lisäksi.

        Useimmat uuden auton ostajat eivät kuitenkaan pysty maksamaan ostostaan suoraan säästöistään, vaan jonkinmoinen velkapaperi on kirjoitettava.
        Näihin velka-autoihin on pakko ottaa Kasko.

        No kalliiksi tulee uuden/uudehkon auton pito aina, teki niin tai näin.


      • ennakoitavuus
        Jos on rahaa.. kirjoitti:

        Useimmat uuden auton ostajat eivät kuitenkaan pysty maksamaan ostostaan suoraan säästöistään, vaan jonkinmoinen velkapaperi on kirjoitettava.
        Näihin velka-autoihin on pakko ottaa Kasko.

        No kalliiksi tulee uuden/uudehkon auton pito aina, teki niin tai näin.

        Tuo on tietysti totta, sitä kuinka moni käyttää autoliikkeen kautta tulevaa rahoitusta on hankala sanoa. Vaikka autoa ei maksaisikaan suoraan säästöistä, niin pankkilainahan ei kaskoa vaadi (jos esim. asunto on vakuutena).


      • piererjk
        ennakoitavuus kirjoitti:

        Ei kai uudessa autossakaan ole mikään pakko pitää kaskoa? Uuden auton huollot ensimmäisen 3 vuoden aikana ovat lähinnä öljynvaihtohuoltoja, ja autosta ja ajomäärästä riippuen tuon 3 vuoden aikana ei välttämättä tule kuin yksi huolto tehtäväksi. Vanhemmassa autossa esim. jakohihnan vaihto maksaa helposti 400-500 eur vaikka työn teettäisi ei-merkkiliikkeessä, lisäksi säästöä tulee esim. katsastusmaksuissa (60-80 eur/vuosi, jolla jo kattaa sen yhden uuden auton huollon).

        Lisäksi tulee se kulujen ennakoitavuus, itsellä oli tuollainen muutaman vuoden vanha alle 100 tkm. ajettu auto pari vuotta, ja ehkä huonoa tuuriakin mutta omana aikana ylimääräisinä korjauksina tuohon meni lambda (350 eur) ja startti (200 eur), normihuoltojen lisäksi.

        Uuteen ei ole pakko ottaa kaskoa, mutta jos kaadat auton katon kautta ympäri ojaan niin auto on lunastuskunnossa. Toki kukaan ei lunasta sitä ilman kaskoa - harva ottaa 20 -50 tuhannen riskiä muutaman satasen säästöllä. Sitten kun auton hinta on luokkaa kymppitonni niin kasko ei kannata enää.


    • Kilpailija provoilee

      Kyllä on väsynyttä tuo kilpailijan provoilu. Jokainen tätä palstaa seurannut on huomannut, että koko ajan sama provoilija massapostittaa tänne kilpailijansa linkkejä. Häirikkö koettaa saada ihmiset haukkumaan uhriaan piilomainostamisesta. Miksi Ylläpito ei bannaa provoilijaa.?

      • plussaa provolle

        Onko sama teettänyt tarrojakin ja liimaillut yleisiin vessoihin?


    • Lopeta provoilu

      Siihen löytyy vastaus liikkeen sivuilta: Ne muutaman sentin kokoiset tarrat ovat asiakkaille eteenpäin jaettavaksi annettuja käyntikortteja. Niillä saa autoista jopa 1500 euron alennuksen.

    • kirveellä töitä perk

      Millä helvetillä tässä mitään autoja ostelee kun ei ole töitä!! On aivan sama vaikka autojen hinnat puoliintuis en silti pysty ostamaan ! Hyvä kun jotenkin pysyy hengissä Kiitos EY:n ja Euron sekä tämän kapitalisti valtion joka ajaa kaikessa rikkaiden etua!

    • rahat muualle

      Autoliikkeiden ja ennen kaikkea maahantuojien monopoli alas!

      Hinnat puolittuu väkisin Suomessakin kun ihmiset jättävät uudet autot muutamaksi vuodeksi ostamatta ja siirtävät hankintansa vaikka Ruotsiin tai Saksaan.

      Kun rahat valuvat ulkomaille, on hallituksen, viranomaisten, autokauppiaiden ja maahantuojien pakko muuttaa järjetön suhtautumisensa vuosikymmeniä vallinneeseen suojattuun automonopolikauppapolitiikkaansa.

      Äänestä kaasujalallasi! Käytä älyäsi!

    • Tyhjä kauha

      ``Rahat muualle`` nythän se varsinainen nero löyty. Mitä suomen talouselämä on menettänytkään sinussa. Oikeinko mietit asiaa pitemmän aikaa ennen runoasi. Ei ole enää pitkä matka ekonomiksi ei, mutta valitettavasti et ole edes penaalin tylsin kynä, vaan jäit jopa penaalista ulos.

      • runosuoli.

        Kauha sen sijaan liikkuu edestakaisin suomalaisautoilijan takapuolessa tullin lyödessä tahtia.


    • teinin päätelmääkö?

      Aloittaja on todella tietämätön autokaupan katteista ja kulurakenteista.
      Uusien autojen kattaat ovat todella pienet ja tulosta tehdäänkin huollolla ja käytetynauton kaupalla. Olet varmaankin huomannut kuinka käytettyjen autojen hyvityshinnat ovat laskeneet huimasti vuosien varrella?
      Kohta ei ole hyviä k'ytettyjä jos kukaan ei osta uusia.

      • tuontiauto

        Hyviä käytettyjä löytyy ulkomailta.


    • Suomi on takapajula

      Aloittajahan siellä toteaakin että varsinainen bisnes autokaupassa tehdään jälkimarkkinoilla ja autoliikkeiden on juuri sen vuoksi saatava asiakkaita väkisin vaikka myymällä uusia autoja nolla katteella tai jopa tappiolla!?!

      ...mutta sen lisäksi suomalaiset maahantuojat ovat kyllä todella huonosti hoitaneet ns. kausimarkkinat eli uusien autojen alennusmyynnit joissa ostetaan isoja varastoja myymättä jääneitä autoja tehdas- ja jälleenmyyntivarastoista euroopasta.

      Monet maahantuojat vaikkapa Itä-Euroopassa hyödyntävät näitä "ale-eriä" esim. syksyisin kun vanhenevaa varastoa (ja varauksia) myydään halvalla pois Saksassa, Ranskassa, Italiassa ja Espanjassa vapaatullialueilla.

    • HjuvaBjisnes

      "Keskieuroopassa on isoja tarjouksia autoista esimerkiksi syksyisin kun mallisarjat vaihtuvat ja edellisiä on vielä paljon myymättä. Suomessa tällaisia superalennuksia ei ole koskaan vielä nähty. Eikä nähdä jos autonostajat eivät osaa panna autokauppiaita tiukoille.

      Johtuu varmaan siitä että Keski-Euroopssa eivät enää osta uusia autoja ja ovat panneet autokauppiaat tiukoille.
      Sinun kannattaa varmaan ise perustaa autokauppa ja ruveta myymään alle torihintojen.

    • Loppu tulee

      Autoilun kulta-aika on jo mennyt.

      Kaupunkien nuoret aikuiset elävät pian virtuaalimaailmassa eivätkä tarvitse omaa autoa.
      Autoilu jää maaseudun asukkaiden kulkupeliksi kuten traktorikin. Samaan talliin sopivat.

      • Lipes hiukan

        Kyllä se autoilu ja kaahaaminen enempi sellainen maalaispoikien harrastus onkin. Ainakin kun lukee iltapäivälehtien kolariselostuksia.


    • Malttia Toverit

      Nyt pannaan autokauppiaat järjestykseen täällä Suomessa ja jätetään ne uudet autot ostamatta hetkeksi aikaa!

      Johan rupeaa alennuksia tippumaan, ja autoveroon, sekä käyttömaksuihin tulee varmasti huojennuksia valtiovallan taholta.

      Niin, ja muistakaa että Hämeenlinnan Sunny Car Center on ihan kohta tulossa valtavine myyntihalleineen. Siellä tullaan myymään puolet koko Suomen uusista autoista parin vuoden päästä isolla volyymilla, eli edullisilla alennuksilla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3608
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      198
      1720
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1347
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      148
      1224
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      865
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      56
      833
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      830
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      819
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe