Missä kissasi nukkuu vai eikö nuku?

Princess of Sheba

Kuinka on palstalaisten kissojen yöunien laita? Nukutaanko kiltisti vai ollaanko yöeläimiä ja jos nukutaan, niin missä?

44

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaTTis¤

      Mun on ainakin yöaktiivisempi, vaikka puuhailee omiansa myös päivällä.
      Kiipeilytelineellänsä usein, päiväsaikaan yleensä sängyssä nukkuu nukkumisensa.
      Yksi (ihme..?..) mielipaikka on mun farkut, missä tykkää nukkua. Menee niiden sisän oikein siihen vyötäröosaan ja ei kauaakaan, kun kissa on unessa.

    • 11+21

      Nukkuvat milloin nukkuvat ja missä milloinkin, mutta useimmiten porukan vanhin kömpii sänkyyn keskeemme pää somasti tyynylle asetettuna. Jossain välissä se poistuu omille teilleen, mutta aamulla katti löytyy taas tyynyltä ja usein jää nukkumaan vielä senkin jälkeen kun me ihmiset jo nousemme ylös.

      Ikäjärjestyksessä seuraava tykkää mitä ilmeisemmin vaihtelusta, sillä olen sen öisin bongannut sohvasta, saunan lauteilta, kissojen pesästä, korista jne. Johonkin aikaan aamuyöstä se käy sängyssä tarkastuskäynnillä, mutta harvemmin jää sinne pitemmäksi aikaa nukkumaan.

      Omista kissoista nuorin on aamuvirkku ja pitää huolen siitä että meidän perheessä herätään ainakin kerran aamuyöstä valvomaan, eikä muutoinkaan jäädä liian pitkäksi aikaa sänkyyn koisimaan. Liian aamuvirkku jos saan suoraan sanoa. Alkuyöstä se käy sängyssämme pikku torkuilla poistuakseen pian paikalta, mutta se on varmaa että viimeistään neljän viiden maissa se tulee sänkyyn häiriköimään kunnes väsähtää herätäkseen taas meitä ihmisiä herättelemään.

      Sijaishoitolainen ei nuku vaan riekkuu ja pitää nuoruuden innossa jyskäjäisiä pitkin yötä houkutellen välillä vanhemmatkin kissat samaan puuhaan. Olen jo monta kertaa suunnitellut kietovani kissapahuksen pyyhkeeseen, sitovani paketin jeesusteipillä niin että vain pää näkyy ja kas, mukavan kompakti kapaloitu kissa joka ei ravaa eikä hypi!

      Sään salliessa kissat pääsevät kaupungissa verkoitetulle parvekkeelle ja ollessamme maalla ulkotarhaan. Ulkona nukkuminen onkin varsin suosittua varsinkin jos sää on helteinen ja sisällä liian kuumaa.

      Yöeläimiähän ne kissat ovat ja mitä nuorempia niin sitäkin innokkaampia jättämään yöunet väliin. Onneksi kunnon iltalenkki ja täysi ruokakuppi ennen nukkumaanmenoa hillitsee jytistelyhalua ainakin jonkin verran, ja onneksi vanhemmiten kissatkin alkavat pitää kunnon yöunia hillujaisia parempana vaihtoehtona. Poikkeus tietenkin vahvistaa säännön!

    • kisuliini95

      Meillä nukutaan yöllä ja aina kun tulen koulusta niin kissat nukkuvat.. kotona ollessani pörräävät ympäriinsä. Toinen nukkuu öisin vieressäni sängyssä omalla paikallaan ja toinen nukkuu työpöydällä ja päivisin kun makuuhuoneen ovi suljettuna niin toinen nukkuu raapimispuussa ja toinen lattialla.

    • Heräsin jo :))

      Meillä kissa nukkuu hyvin yöt, se tosin reagoi vuodenaikojen vaihteluun, esim jos tulee nopeammin valoisaa aamusta, niin herää muutaman päivän liian aikaisin ja yrittää sitten herättää meitä muitakin, oikeammin sanottuna vain minua. On kumminkin aika lammas luonteeltaan, niin menee takaisin pehkuihin, kun harjaa ja silittelee sitä kunnolla hetken aikaa sängyllä. Silloinkin pitää olla pimeä huone, että ymmärtää, että tarkoitan saada sitä takaisin pehkuihin eikä ole kyseessä tavallinen aamurapsutus.

      Tuo näyttää aina nukkuvan minun tai äitini vieressä niin öisin kuin päivisinkin, jos jompikumpi meistä vain nukkuu päikkärit. Päivisin huomaa muutenkin, että sängyt on sen lempipaikkoja torkkua.

    • **cats**

      Kissat viettävät yönsä tuulikaapissa jonka kissanluukusta ne voivat kulkea vapaasti sisään ja ulos. Kesäaikaan tuulikaapin ovi asuinhuoneisiin on auki, mutta kissat ovat mieluummin ulkona kuin sisällä.

    • Kissan luonto

      Kissat nukkuvat päivisin ja öisin ne pyydystävät hiiriä.

    • Inhottaa

      Miten kukaan voi saada rauhalliset yöunet jos kissa on yksin ulkona? Vastuuton omistaja kääntää kylkeä onnellisena kun kissansa on ties missä! Heitteillejättöä se on lainkin mukaan.

      • Free cats

        Kissalle on luonnollista liikkua ja saalistaa öisin. Kissa ei ole sisäeläin vaan sen on annettava toteuttaa lajityypillistä käyttäytymistään eli saada olla ulkona vapaana. Jos kissa teljetään neljän seinän sisälle se ahdistuu. Sitten omistaja ihmettelee kun kissa on öisin levoton ja metelöi. Kissan pitäminen sisätiloissa on eläinrääkkäystä jos se ei pääse vapaasti ulos olipa kyseessä yö tai päivä.


      • totuus esiin
        Free cats kirjoitti:

        Kissalle on luonnollista liikkua ja saalistaa öisin. Kissa ei ole sisäeläin vaan sen on annettava toteuttaa lajityypillistä käyttäytymistään eli saada olla ulkona vapaana. Jos kissa teljetään neljän seinän sisälle se ahdistuu. Sitten omistaja ihmettelee kun kissa on öisin levoton ja metelöi. Kissan pitäminen sisätiloissa on eläinrääkkäystä jos se ei pääse vapaasti ulos olipa kyseessä yö tai päivä.

        Laitatko jo vihdoin linkin jossa on väitteesi tueksi tietoa siitä, että jos kissa on sisällä se on eläinrääkkäystä.
        Linkitetty tänne on vain heitteillejätöstä, ja se nyt onkin eläinrääkkäystä.Sen jokainen on linkeistä tajunnut.
        Mutta ihmetyttää, kun heitteillejättö on rääkkäystä,, ja väität että myös sisällä pito.Niin missä niitä sitten kuuluu pitää laillisesti???
        Ei yksin ulkona, entä valvottuna sisällä ja ulkona?

        Siis nyt ihan fagta tietoa laita, ei mitään yhden ihmisen mielipiteitä ja olettamuksia.
        Linkit asiasta ja laillisuudesta myös.


      • 1+11
        totuus esiin kirjoitti:

        Laitatko jo vihdoin linkin jossa on väitteesi tueksi tietoa siitä, että jos kissa on sisällä se on eläinrääkkäystä.
        Linkitetty tänne on vain heitteillejätöstä, ja se nyt onkin eläinrääkkäystä.Sen jokainen on linkeistä tajunnut.
        Mutta ihmetyttää, kun heitteillejättö on rääkkäystä,, ja väität että myös sisällä pito.Niin missä niitä sitten kuuluu pitää laillisesti???
        Ei yksin ulkona, entä valvottuna sisällä ja ulkona?

        Siis nyt ihan fagta tietoa laita, ei mitään yhden ihmisen mielipiteitä ja olettamuksia.
        Linkit asiasta ja laillisuudesta myös.

        Vai linkkejä pitäisi sulle olla!

        Sori, multa niitä ei löydy, mutta ihan jo maalaisjärjellä ajateltuna on kissalle parempi vaihtoehto valvottu ulkoilu kuin pelkkänä sisä- tai ulkokissana oleminen. Ulkoilutetaanhan esim. koiria, kaneja ja frettejä ja ne siitä nauttivat, joten miksei sitten myös kissa?!! Ihan se on aktiivinen ja liikkuvainen eläin jos se sille sallitaan.

        Minkä rikoksen kissa on tehnyt jos se tuomitaan elämään koko ikänsä sisätiloissa ilman mahdollisuutta päästä haistelemaan happea, liikkumaan monipuolisemmin, saamaan virikkeitä aisteilleen ja aktivoitumaan muutenkin kuin vain pallon perässä juoksemaan olohuoneen lattialla?

        Kerta kiellon päälle eli ihan ajattelemisen arvoinen blogikirjoitus vaikkei olekaan mitään tieteellisesti tutkittua faktaa!

        http://elainkoulutus.wordpress.com/2014/01/08/tyytyvainen-sisakissa/

        Miksei kissa voisi olla vain kissa eli lemmikkieläin joka elää omistajansa kanssa sisätiloissa ja ulkoilee valvotusti?

        Ärsyttävä termi sisäkissa kun mielestäni viittaa enemmän siihen ettei kissa todellakaan pääse kuin korkeintaan parvekkeelle, ja ulkokissa taas siihen että kissa käytännössä elää 24/7 pihalla ja ulkorakennuksissa.

        Ulkokoiriakin on, mutta ovatko loput sitten sisäkoiria, koiria vai molempia?


      • eläinten puolesta
        1+11 kirjoitti:

        Vai linkkejä pitäisi sulle olla!

        Sori, multa niitä ei löydy, mutta ihan jo maalaisjärjellä ajateltuna on kissalle parempi vaihtoehto valvottu ulkoilu kuin pelkkänä sisä- tai ulkokissana oleminen. Ulkoilutetaanhan esim. koiria, kaneja ja frettejä ja ne siitä nauttivat, joten miksei sitten myös kissa?!! Ihan se on aktiivinen ja liikkuvainen eläin jos se sille sallitaan.

        Minkä rikoksen kissa on tehnyt jos se tuomitaan elämään koko ikänsä sisätiloissa ilman mahdollisuutta päästä haistelemaan happea, liikkumaan monipuolisemmin, saamaan virikkeitä aisteilleen ja aktivoitumaan muutenkin kuin vain pallon perässä juoksemaan olohuoneen lattialla?

        Kerta kiellon päälle eli ihan ajattelemisen arvoinen blogikirjoitus vaikkei olekaan mitään tieteellisesti tutkittua faktaa!

        http://elainkoulutus.wordpress.com/2014/01/08/tyytyvainen-sisakissa/

        Miksei kissa voisi olla vain kissa eli lemmikkieläin joka elää omistajansa kanssa sisätiloissa ja ulkoilee valvotusti?

        Ärsyttävä termi sisäkissa kun mielestäni viittaa enemmän siihen ettei kissa todellakaan pääse kuin korkeintaan parvekkeelle, ja ulkokissa taas siihen että kissa käytännössä elää 24/7 pihalla ja ulkorakennuksissa.

        Ulkokoiriakin on, mutta ovatko loput sitten sisäkoiria, koiria vai molempia?

        Useinhan näitä ns.sisäkissoja, joka on kyllä virheellinen nimike, ulkoilutetaan valjaissa tai valvotusti.En itse tiedä yhtään kissaa tuttavapiirissä joka eläisi elämänsä vain sisällä oleskellen.Epäilen ettei niitä paljoakaan edes ole.
        Ei ole kyllä tiedossa kaveripiirissä yhtään heitteillä kuljeksivaa kissaakaan.
        Niitä tosin näkyy välillä kun autolla ajelee.

        Mutta nämä kissansa tarkoituksella heitteillejättävät vääntävät ja väittävät että sisäkissat eivät ulos pääse.Vaikka heillähän siitä ei tietoa edes ole.

        Kyselkääpä tutuiltanne, paljonko löytyy vain sisällä olevia sisäkissoja, ja paljonko ulkoilevia sisäkissoja, jotka ulkoilevat siis turvallisesti omistajansa kanssa tai aitauksessa.Ja moneko kaveripiiriin kuuluu omistajia jotka jättävät kissansa heitteille.

        Meillä on ihan perhekoira, on siellä missä perhekkin, ulkona ulkoillen ja sisällä lepäillen perheen jäsenten mukana.
        Yksinään ei sitä ulos päiväkausiksi hylätä, eikä kyllä pidetä päivätolkulla sisälläkään.

        Ihan samalla lailla voi pitää kissaa kun koiraakin, ei se vaikeaa ole, ja kaikenlisäksi, lain mukaista.Itsestä se on kiinni miten eläimiä hoitaa, jos laiskottaa eikä viitsi eläimen ulkoilua vahtia, kannattaa jättää eläimen otto niille jotka jaksaa nähdä enemmän vaivaa sen kanssa ja ulkoiluttaa valvotusti :)


    • näin meil

      Minä olen nyt hoksannut että kun sitä väsyttää illalla juuri ennne nukkumaan menoa ja antaa sapuskaakin aika siinä main, niin nukkuu suht hyvin yöllä. Eli yksinkertaisesti ulkoilutan sitä takapihalla ainakin puolisen tuntia. Siis juoksutan vieläpä jollain lelulla tms. Samalla itse saa viimosen happihyppelyn.

      Yleensä tulee aluksi sänkyyn hetkesi ja menee sitten johonkin omaan paikkaansa. Paisti suihkun jälkeen nukahtaa aina suihkun eteen matolle vahtiessaan loppupisaroita. Silloin yleensä kömpii kai suoraan saunan lauteille pesäänsä.

      Aamusta sitten hiippailee viiden kuuden välillä herättämään :D

    • Eliisa .

      Yöksi menee yleensä ulos joten en tiedä nukkuuko jossain metiköissä,mutta aamulla palaa kotiin nukkumaan :)

      • fuevaah2r33v

        Eräänä aamuna kissasi saattaa jättää tulematta kotiin. Tuletko sitten palstalle itkemään että kissasi on kadonnut?


      • armahtakaaulkokissa
        fuevaah2r33v kirjoitti:

        Eräänä aamuna kissasi saattaa jättää tulematta kotiin. Tuletko sitten palstalle itkemään että kissasi on kadonnut?

        Tottakai tulee, syyllinen on silloin jossain muualla kun peilissä.Ei tunnu omantunnontuskia.Aikansa ihmeteltyään, ottaa uuden koekelaan luonnon , petojen ja autojen armoille.RIP taas yhdelle heitteillejääneelle ;(


    • Eliisa .

      no en todellakaan tule. Kuolenhan itsekin joskus. se on kuule tyäreet syntymistä ja kuolemista tää elo. Ei siinä kannata itkeskellä

      • 4+22

        Sullahan on mielenkiintoinen elämänfilosofia jonka toimivuuden joudut kyllä testaamaan kunhan joku sinulle todella rakas menehtyy tai itse sairastut vakavasti.


      • kalmankosketus X/

        Tyäreet....kammottavaa X/


      • Eliisa .
        4+22 kirjoitti:

        Sullahan on mielenkiintoinen elämänfilosofia jonka toimivuuden joudut kyllä testaamaan kunhan joku sinulle todella rakas menehtyy tai itse sairastut vakavasti.

        Minulla on monta rakasta ihmistä menehtynytkin perheessäni. Tottakai itkin silloin. mutta elämässä on päästettävä irti. Jatkettava elämää. Nämä kuolleet eivät tunne enää tuskaa vertaa sisäkissat. nämä ovat siirtyneet vain enkeleiksi eikä niillä kuolleilla kissoillakaan ole vaaraa enää joutua teidän ilkeiden sisäkissoiksi


      • aivokääpiölle
        Eliisa . kirjoitti:

        Minulla on monta rakasta ihmistä menehtynytkin perheessäni. Tottakai itkin silloin. mutta elämässä on päästettävä irti. Jatkettava elämää. Nämä kuolleet eivät tunne enää tuskaa vertaa sisäkissat. nämä ovat siirtyneet vain enkeleiksi eikä niillä kuolleilla kissoillakaan ole vaaraa enää joutua teidän ilkeiden sisäkissoiksi

        "Kuolenhan itsekin joskus. se on kuule tyäreet syntymistä ja kuolemista tää elo. Ei siinä kannata itkeskellä"

        "Minulla on monta rakasta ihmistä menehtynytkin perheessäni. Tottakai itkin silloin"


        Miksi sitten itkit jos omien sanojesi mukaan ei kannata?


      • eliisa .
        aivokääpiölle kirjoitti:

        "Kuolenhan itsekin joskus. se on kuule tyäreet syntymistä ja kuolemista tää elo. Ei siinä kannata itkeskellä"

        "Minulla on monta rakasta ihmistä menehtynytkin perheessäni. Tottakai itkin silloin"


        Miksi sitten itkit jos omien sanojesi mukaan ei kannata?

        No siinä nyt puhuttiinkin tänne itkemään tulemisesta,mikä on turhaa. Niin tämä oli sulle aivo ja kääpiö ihan koko kropaltaan


      • Shame on you
        eliisa . kirjoitti:

        No siinä nyt puhuttiinkin tänne itkemään tulemisesta,mikä on turhaa. Niin tämä oli sulle aivo ja kääpiö ihan koko kropaltaan

        Miksi itkeä edes omissa oloissaan kun voi ennaltaehkäistä kissansa katoamisen ja ehkä sitäkin karmeamman kohtalon?

        Oletko sinä aivokääpiö joka ei jaksa, viitsi, halua, tunne tarvetta jne. valvoa kissasi ulkoilua?


      • Hyi hitto

        Jätätkö muutkin lemmikkieläimesi sekä lapsesi yhtä lailla heitteille kuin kissat?

        Turha itkeä kun kaikki kuitenkin joskus kuolee?


      • j s
        Shame on you kirjoitti:

        Miksi itkeä edes omissa oloissaan kun voi ennaltaehkäistä kissansa katoamisen ja ehkä sitäkin karmeamman kohtalon?

        Oletko sinä aivokääpiö joka ei jaksa, viitsi, halua, tunne tarvetta jne. valvoa kissasi ulkoilua?

        Tuo puhumasi karmea kohtalo on juuri sitä että pidät kissaasi vankina. En voi uskoa,että kaltaisiasi maa päällään kantaa.


      • No more free cats
        j s kirjoitti:

        Tuo puhumasi karmea kohtalo on juuri sitä että pidät kissaasi vankina. En voi uskoa,että kaltaisiasi maa päällään kantaa.

        Päivittäin valvotusti ulkoileva kissa ei ole vanki vaan hyvinhoidettu lemmikkieläin.


    • onnelliset sisäkissat

      Minun kissani nukkuvat siellä, missä minäkin, eli makuuhuoneessa samassa tilavassa sängyssä kuin minäkin mutta omissa pesissään. Nukumme kaikki koko yön.

      Kissat nukkuvat lisäksi päivällä pariin otteeseen kiipeilypuussa, sängyssä, tuoleilla, lasitetulla parvekkeella, matkaboxissa jne.

      Minun kissani ovat onnellisia sisäkissoja.

    • Kissani tulee illalla viereen.
      Aamuyöstä käy laatikolla ja naksukupilla, sen jälkeen voi mennä sohvalle tai TV-tuoliin.
      Ei koskaan lähde liikkeelle ennen, kuin nousen, vaikka nukkuisin myöhäänkin.
      Mutta heti, kun avaan silmäni, kissa tulee naaman eteen katsomaan.

    • k l m

      Kissani aloittaa unet aamusta. On ulkona yöt ja pyydystää. Äidin murunen

      • etkö välitä yhtää

        En sais ite unta, jos mun lemmikki olis ulkona vaaroissa.En ottais tommosta riskiä menettää kissa, meillä kissa on tärkeä perheenjäsen ja lemmikki.
        Eikö moinen ole kiellettyäkin, kissan vaarantaminen, ja vahtimatta pito?


    • k l m

      no minä en sais unta jos kissallani ei ois aktiviteettia yöllä eli se menee mieluiten metsästämään. Ajattelen aina sen parasta,en omaani.Kissa nuutuu jos siltä kieltää elämisen

      • koli koli

        Mä en sais mielenrauhaa, jos rikkoisin eläinsuojelulakia ;(


    • Teija.

      Kissa ei ole ihminen vaan yöksi se on päästettävä ulos vapauteen niikuin se luonnostaan haluaakin. Ei saa omaa itsekkyyttään pitää sisällä. Ei liialla varovaisuudella ole järkeä. Rajansa kaikella.

      • Puhelimella

        Pakkasellakinko ? Kunhan kelit kylmenee niin kissakin nukkuu yöt mielellään patterin vieressä. Nyt on vielä niin lämpimät yöt et kissani on mieluusti yöt ulkona ei aina.


      • Teija.
        Puhelimella kirjoitti:

        Pakkasellakinko ? Kunhan kelit kylmenee niin kissakin nukkuu yöt mielellään patterin vieressä. Nyt on vielä niin lämpimät yöt et kissani on mieluusti yöt ulkona ei aina.

        Eihän nyt toki pakkasella. Pääasia että kissa saa itse päättää ja minun haluaa ulos. sisällä stressaantuisi koko pitkän yön


      • Vapautta koirille
        Teija. kirjoitti:

        Eihän nyt toki pakkasella. Pääasia että kissa saa itse päättää ja minun haluaa ulos. sisällä stressaantuisi koko pitkän yön

        No minäkään en sais unta jos kettuterrierilläni ei ois aktiviteettia yöllä eli sekin menee mieluiten metsästämään. Minäkin ajattelen aina sen parasta, en omaani. Koira nuutuu jos siltä kieltää elämisen.

        Teija, kerro milloin kissasi päättää haluta ulos niin päästän kettuterrierini sen kanssa leikkimään kissaa ja hiirtä!


      • Teija.
        Vapautta koirille kirjoitti:

        No minäkään en sais unta jos kettuterrierilläni ei ois aktiviteettia yöllä eli sekin menee mieluiten metsästämään. Minäkin ajattelen aina sen parasta, en omaani. Koira nuutuu jos siltä kieltää elämisen.

        Teija, kerro milloin kissasi päättää haluta ulos niin päästän kettuterrierini sen kanssa leikkimään kissaa ja hiirtä!

        Kissani tulee hyvin toimeen koirien kanssa ja on monia kaverina. Tuossa naapurissa oli vain joku viksahtanut kissa joka pieksi kerran kissani lähes karvattomaksi,mutta tuo naapurin kissa lopetettiin ja kissallanikin karva kasvoi ja ulkoilu jatkuu.Ei elämää eletä pumpulissa. Pienet kolhut pitää kestää


      • 3+3
        Teija. kirjoitti:

        Kissani tulee hyvin toimeen koirien kanssa ja on monia kaverina. Tuossa naapurissa oli vain joku viksahtanut kissa joka pieksi kerran kissani lähes karvattomaksi,mutta tuo naapurin kissa lopetettiin ja kissallanikin karva kasvoi ja ulkoilu jatkuu.Ei elämää eletä pumpulissa. Pienet kolhut pitää kestää

        "Ei elämää eletä pumpulissa. Pienet kolhut pitää kestää"

        Sanotko noin lapsellesi joka saa turpaansa koulumatkallaan?

        Mitä sanot kun kissasi löytyy hengettömänä tienposkesta?

        Sinänsä on kyllä pakko sulle plussa antaa kun sain kirjoituksestasi ehdottomasti päivän parhaat naurut! Ei v*ttu.. elämää eletä pumpulissa :DDD


      • Teija .
        3+3 kirjoitti:

        "Ei elämää eletä pumpulissa. Pienet kolhut pitää kestää"

        Sanotko noin lapsellesi joka saa turpaansa koulumatkallaan?

        Mitä sanot kun kissasi löytyy hengettömänä tienposkesta?

        Sinänsä on kyllä pakko sulle plussa antaa kun sain kirjoituksestasi ehdottomasti päivän parhaat naurut! Ei v*ttu.. elämää eletä pumpulissa :DDD

        Kiroilitkin vielä? jos kissani joskus löytyy kuolleena tienposkesta. Hautaan sen ja pidän hautajaiset. Päivät ovat jokaiselle määrätyt. jos kissani ei kuolisi tienposkeen hän kuolisi joka tapauksessa. Ei kissalta saa riistää sen elinehtoa.Ulkoilua ja metsästystä. Ajattele itsesi neljän seinän sisään vangiksi ja joskus ehkä valjaisiin. Se on rangaistava teko.


      • 9+65
        Teija . kirjoitti:

        Kiroilitkin vielä? jos kissani joskus löytyy kuolleena tienposkesta. Hautaan sen ja pidän hautajaiset. Päivät ovat jokaiselle määrätyt. jos kissani ei kuolisi tienposkeen hän kuolisi joka tapauksessa. Ei kissalta saa riistää sen elinehtoa.Ulkoilua ja metsästystä. Ajattele itsesi neljän seinän sisään vangiksi ja joskus ehkä valjaisiin. Se on rangaistava teko.

        Vastuullinen omistaja varmistaa että kissansa saa ulkoilla valvotusti, ja valvottu ulkoilu mahdollistaa mm. metsästyksen.

        En ole ollut vankina, mutta valjaissa olen ollut. Voisinkohan nostaa syytteen?

        Kaikki me kuolemme ennemmin tai myöhemmin, mutta lemmikin omistajan velvollisuutena on pyrkiä varmistamaan ettei vastuullaan oleva eläin kuolisi väkivaltaisesti, ei joutuisi kärsimään, ei kokisi kauhua jne. Kuinka sinä suojelet omaa kissaasi?

        Kiroilisinko vielä vähän?


      • Teija .
        9+65 kirjoitti:

        Vastuullinen omistaja varmistaa että kissansa saa ulkoilla valvotusti, ja valvottu ulkoilu mahdollistaa mm. metsästyksen.

        En ole ollut vankina, mutta valjaissa olen ollut. Voisinkohan nostaa syytteen?

        Kaikki me kuolemme ennemmin tai myöhemmin, mutta lemmikin omistajan velvollisuutena on pyrkiä varmistamaan ettei vastuullaan oleva eläin kuolisi väkivaltaisesti, ei joutuisi kärsimään, ei kokisi kauhua jne. Kuinka sinä suojelet omaa kissaasi?

        Kiroilisinko vielä vähän?

        Eipä sitä itsekään sitten voi mennä kauppaankaan ja jää ruuatta,koska siellä voi tulla murhaaja vastaan. Ajattele nyt itse. Ei elävältä olennolta saa riistää elämistä? Kottiin on moni kuollu


      • 7+2
        Teija . kirjoitti:

        Eipä sitä itsekään sitten voi mennä kauppaankaan ja jää ruuatta,koska siellä voi tulla murhaaja vastaan. Ajattele nyt itse. Ei elävältä olennolta saa riistää elämistä? Kottiin on moni kuollu

        Eikö sulla älli leikkaa?

        Onko mukamas verrannollista että syyntakeellinen aikuinen ihminen menee kauppaan ja lemmikkieläimeksi otettu kissa pistetään yksin yön selkään?

        Onko se elämän riistämistä jos itse vaivautuu nostamaan perseensä penkiltä ja lähtee ulkoiluttamaan kissaansa?

        Koti voi olla vaarallinen paikka. Tosin täysipäinen ihminen voi tehdä parhaansa ja tehdä kodista mahdollisimman turvallisen paikan sekä itselleen että kissalleen. Siitäkin huolimatta moni on kotiinsa kuollut. Annan taas sulle plussan kun sait edes yhden kompattavan lauseen ajoiksi.

        Kissoja ei murhata. Niitä tapetaan, lahdataan, otetaan hengiltä, annetaan lyijymyrkytys, ajetaan autolla yli ja vielä kerran tapetaan. Onneksi niitä ei murhata.


    • Bengalcat ♡

      Minun Bengali kissat nukkuu hyvin yöt.

      Viimeiset energia irtoiset klo 20 -22 välisenä aikana n.20 minsaa kestää. Minä menen nukkumaan arkisin klo 21:30 ja nousen ylös 05:15 ja yleensä kissat siihen aikaan tulee herättämään minua, mutta joskus minä herätän ne.

      Kissat nukkuu ihan missä vain.

    • J E

      Moi. Minun kolme kissaani laitan yöksi aina ulos pyytämään hiiriä. Yksi niistä saattaa nimittäin moukua yöllä niin ,että kaikki heräävät. Mutta tekisin kyllä muutoinkin niin,koska kissa on luonnostaan enempi yöeläjä :)

      • Missä asut?

        Mun hamsteri on luonnostaan enempi yöeläjä ja mä en saa nukutuksi kun se vaan juoksee ja juoksee juoksupyörässään.

        Ehkä se haluaisi yöksi ulos leikkimään kissasi kanssa!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe