Kyyhkyjen raadot pelloilla.

tollot

Paljon on mettämiesten jäljiltä kyyhkynraatoja pellolla puidessa. Nyt vituttaa sen verran että kiellän koko touhun pellollani. Jos seura ei saa kuriin niin maat lähtee seuralta.

Kiekkoradalle ampumaan jos ei huvita raatoja etsiä.

21

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Latailija....

      Kyllähän siellä sit on ollut ajattelematonta porukkaa. Jos ei osaa arvioida, minne lintu voi pudota. Eikä sinne peltoon ole asiaa mennä kävelemään. Oletko ilmoittanut jo paikallisen seuran johdolle?

    • pöllöt

      Provoilet täällä minkä ehdit. Itsekin jätän osan ketuille koska alueella pyörii PULUJA sepelkyyhkyjen seassa ja pulujen ampuminen ohessa on vain riistanhoitotyötä taudinaiheuttajia poistaen. Osan vien haaska paikoille. Toisekseen kyyhkyn raadot ei seuraavaa päivää näe kun kaikki alueen ketut ja supit löytää ne välittömästi yöllä.

    • Utelias Uuno?

      Onko kettujen ja supien lihotus riistanhoitoa? Kun jätät puluja maastoon.

      • pöllöt

        Eipähän sinä yönä sen pedon tarvitse tappaa rusakkoa tai fasaania tai mitään muutakaan kun saa raadon syötäväkseen. Se kettu ei kuole vaikka en sille pulua jättäisi ellen myrkytä raatoa. Toisekseen kytis ja loukku touhun ollessa yleistä alueella niin suurella todennäköisyydellä tuo saattaa päästä hengestään myöhemminkin.


    • 1#4

      Nämä ovat niitä maattomia kaupunkilais metästäjiä jotka pilaa kaikkien kunnollisien metästäjien maineen. Luulevat omistavansa kaiken missä liikkuvat. Sopimukset irti vaan niin oppivat.

    • maat lähti seuralta.

      Itse kun en niitä viitsi ampua kuten en ammu talitinttejäkään niin vituttaa nähdä niiden kuolleen jonkun huvin vuoksi. Riista syödään jos niitä tapetaan. Ei huviksi saa tappaa.

      • et omaa aariakaan

        Selitä huviksi ampuminen? Kerro myös omia harrastuksiasi niin päätämme mitä turhaa ja väärää niissä on.


      • ei sillä ole
        et omaa aariakaan kirjoitti:

        Selitä huviksi ampuminen? Kerro myös omia harrastuksiasi niin päätämme mitä turhaa ja väärää niissä on.

        muuta kuin tämä paskanjauhanta.


      • Tollot
        et omaa aariakaan kirjoitti:

        Selitä huviksi ampuminen? Kerro myös omia harrastuksiasi niin päätämme mitä turhaa ja väärää niissä on.

        Huviksi ampuminen on sitä että ammutaan riistaa ja jätetään se metsään mätänemään!


      • 9+13
        Tollot kirjoitti:

        Huviksi ampuminen on sitä että ammutaan riistaa ja jätetään se metsään mätänemään!

        Aijaa. Kumma että kaikki metsästystä vihaavat sanovat että metsästäjät ampuvat riistaa mettään mätänemään. Itse sitävastoin tunnen kymmeniä metsästäjiä itseni mukaanlukien jotka jokainen käyttää saaliinsa omassa taloudessaan tarkasti. Ei kannata puhua sellaisesta mistä ei ole muuta mielipidettä tai tietoa kuin oma vihamielinen suhtautuminen harrastusta kohtaan.


      • riistaa kunnioittaen
        9+13 kirjoitti:

        Aijaa. Kumma että kaikki metsästystä vihaavat sanovat että metsästäjät ampuvat riistaa mettään mätänemään. Itse sitävastoin tunnen kymmeniä metsästäjiä itseni mukaanlukien jotka jokainen käyttää saaliinsa omassa taloudessaan tarkasti. Ei kannata puhua sellaisesta mistä ei ole muuta mielipidettä tai tietoa kuin oma vihamielinen suhtautuminen harrastusta kohtaan.

        Metsästäjänä olen havainnut jäniksen kokonaisia ruhoja käytettävän loukuissa syöttinä. Se jos jokin on riistan tuhlaamista. Otin asian seuran kokouksessa esille ja kolmella alkoi naama punoittaa.
        Kyllä tätä ns huvi ammuntaa on. Vähenee kun asiasta keskustellaan, kaikkea ei koskaan saada pois. Koko metsästäjä määrästä %osuus on pieni joka syyllistyy törkeyksiin


      • 9+13
        riistaa kunnioittaen kirjoitti:

        Metsästäjänä olen havainnut jäniksen kokonaisia ruhoja käytettävän loukuissa syöttinä. Se jos jokin on riistan tuhlaamista. Otin asian seuran kokouksessa esille ja kolmella alkoi naama punoittaa.
        Kyllä tätä ns huvi ammuntaa on. Vähenee kun asiasta keskustellaan, kaikkea ei koskaan saada pois. Koko metsästäjä määrästä %osuus on pieni joka syyllistyy törkeyksiin

        Tuo on myös teidän metsästystä vihaavien provoilijoiden kumma piirre. Te "olette nähneet" vaikka ette metsästyksessä edes koskaan ole mukana olleet mutta kaiken olette nähneet. Palstan provoilijat taas liikkeellä.


      • viikonloppuna
        9+13 kirjoitti:

        Tuo on myös teidän metsästystä vihaavien provoilijoiden kumma piirre. Te "olette nähneet" vaikka ette metsästyksessä edes koskaan ole mukana olleet mutta kaiken olette nähneet. Palstan provoilijat taas liikkeellä.

        taas paukkuu, kun kaupunkilaiset tulevat maalle riehumaan aseineen...


      • udhudhufhdf
        riistaa kunnioittaen kirjoitti:

        Metsästäjänä olen havainnut jäniksen kokonaisia ruhoja käytettävän loukuissa syöttinä. Se jos jokin on riistan tuhlaamista. Otin asian seuran kokouksessa esille ja kolmella alkoi naama punoittaa.
        Kyllä tätä ns huvi ammuntaa on. Vähenee kun asiasta keskustellaan, kaikkea ei koskaan saada pois. Koko metsästäjä määrästä %osuus on pieni joka syyllistyy törkeyksiin

        Jäniksen raato loukkuun on otettu tienvarresta.
        Kyllä siellä moni rusakonpoikanen ja muu eläin jää niittokoneeseen kesällä kun rehua tehdään.


      • Nähty on
        viikonloppuna kirjoitti:

        taas paukkuu, kun kaupunkilaiset tulevat maalle riehumaan aseineen...

        Kyllä se aivan totta on, että osa metsästäjistä metsästää vain räiskimisen ilosta.
        Olen itse nähnyt, että kaatopaikalle oli kipattu viisi sinisorsaa. Että semmoista "arvostusta" riistalle. Joukkoon mahtuu monenlaista.


    • Latailija...

      Minä laitan loukkuun tienvarsilta löytämiäni, auton alle jääneitä elukoita loukkuuni syötiksi. Jäniksiä, supikoiria, kettuja, kissoja.

    • Hååkkan

      PK-seudulla asuu rantaruottalaisia ja tiedän muutamia jotka jättävät hanhet syömättä. Antavat mädäntyä montussa. Eivät tykkää hanhen mausta.

      Tilanne on jotenkin... Absurdi?

    • hirpix

      Itse en metsästä pelloilla ennenkuin ne on puitu ja esimerkiksi autolla ajo puiduilla pelloilla ei kyllä ole suotavaa jos ei kysy lupaa pellon viljelijältä sillä siellä alla voi olla heinän siemen, nyky-ajan metsästäjät ajelevat mielluummin katumaastureillaan pelloilla ja metsä-autoteillä ettei vaan tarvitsisi kävellä, katsellaan ajellessa auton ikkunasta missä teeri vilahtaa, ei ole oikein arvostettavaa metsästystä samoin kuten tieltä ampuminen on laiskojen metsästäjien suosiossa, paljon näkee haulisuihkun pölläyttämiä höyheniä teiden laidoilla, sen erottaa milloin haulisuihku on levittänyt höyhenet ja löytyy usein vielä haulien iskemiä pajuista ja muista tienvarren risuista.

    • Goodchange

      Luonto antaa 200 000 kyyhkystä ja saa vastalahjaksi 10 000kg lyijyä pääosin viljelyksille.

    • Jampot

      Onko kyyhky oikeasti syötävää??? Ammun niitä vuosittain muutaman kymmenen, en vaan ole keksinny, että nissä ois jotaa syötävää..

    • Outojuttu

      Erikoista, kun RoHS-direktiivi kieltää lyijyn käytön sähkö-ja elektroniikkatuotteissa, niin hupimetsästyksessä lyijyä saa käyttää rajattomasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1535
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1354
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe