olenko raskaana?

kiire asialla

minulla on maha hieman turvoksissa, painetta alavatsassa, koko ajan jano ja vessassa pitää juosta, eilen oli hieman huono olo, välillä kirpaisee vatsassa, flunssa olo..
on mahdollista että hedelmöittyminen on tapahtunut kesäkuussa tai viikko sitten? kumpi mahdollisuus todennäköisempi? ja onko mahdollista että jos olen raskaana niin oireita ei ole joka päivä? menkat on tullut kesäkuun jälkeen mutta ne ovat olleet tavallista lyhyemmät ja kivuliaammat... mutta eikös menkat voi tulla vaikka olisi raskaana? pliis joku jos vastaisi nopeaa :)

5

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • momomomomo

      Moi! Kannattaa tehdä raskaustesti jos epäilet olevasi raskaana, sillähän se selviää. Jos hedelmöittyminen olis tapahtunut viikko sitten, ei raskausoireita kyllä vielä olisi!

      Ja raskaudessahan on myös oireettomia päiviä! :)

      Ja menkat voi tulla myös raskaana ollessa mutta se on aika epätavallista! Jos olisit raskautunut kesäkuussa testi näyttäisi jo vahvaa plussaa! Jos vasta viikko sitten testi olisi vielä tod näk nega :)

      Kaikki noi oireet viittaavat raskauteen mutta voivat olla myös jotain ihan muuta. Yleensä vessassa ramppaaminen ym alkaa hieman myöhemmillä viikoilla ku kohtu alkaa kasvaa ja painamaan virtsarakkoa!

      Mutta vaan siis raskaustesti tai lääkäri voi sulle sen tiedon antaa oletko raskaana vai et! :)

      • kiire asialla

        eli testin ostoon vaa.. jos kesäkuussa oon raskautunut niin voiko oireet alkaa vasta nyt vai onko se normaalii?


      • pissatulehdus?
        kiire asialla kirjoitti:

        eli testin ostoon vaa.. jos kesäkuussa oon raskautunut niin voiko oireet alkaa vasta nyt vai onko se normaalii?

        jos olisit raskautunut kesäkuussa, niin olisit jo melkein kolmannella kuulla raskaana, että kyllä niitä oireita varmaan ois ollu aiemminkin. Toki ei kaikilla naisilla ole oireita juurikaan. Eihän me täällä voida tietää oletko vai etkö, testi sen kertoo, tai sitten voit mennä verikokeisiin paikkakuntasi labraan.
        Viikko sitten tapahtuneesta hedelmöittymisestä ei olisi vielä raskausoireita, koska se hedelmöittyneen munasolun matka munajohtimesta kohtuun jossa se vasta kiinnittyy, kestää sen viikon verran..
        Minulla on kuvailemiasi oireita ennen kuukautisia, ja aika monilla naisilla oireet on raskausoireiden kaltaisia.
        Oletko varma, ettei sinulla ole kesäkuulta jotain sukupuolitautia, tai mahd. pissatulehdus? kummassakin tapauksessa kuvailemasi oireet voisivat olla kanssa mahdollisia. voit käydä antamassa pissanäytteen labrassa ja pyytää että katsovat siellä sekä raskaustestin että tulehduksen mahdollisuuden. sukupuolitautitutkimuksia varten kai pitää olla lääkäriltä lähete, en ole varma kuitenkaan. asiaa voi sieltä labrasta kysyä.


      • kiire asialla
        pissatulehdus? kirjoitti:

        jos olisit raskautunut kesäkuussa, niin olisit jo melkein kolmannella kuulla raskaana, että kyllä niitä oireita varmaan ois ollu aiemminkin. Toki ei kaikilla naisilla ole oireita juurikaan. Eihän me täällä voida tietää oletko vai etkö, testi sen kertoo, tai sitten voit mennä verikokeisiin paikkakuntasi labraan.
        Viikko sitten tapahtuneesta hedelmöittymisestä ei olisi vielä raskausoireita, koska se hedelmöittyneen munasolun matka munajohtimesta kohtuun jossa se vasta kiinnittyy, kestää sen viikon verran..
        Minulla on kuvailemiasi oireita ennen kuukautisia, ja aika monilla naisilla oireet on raskausoireiden kaltaisia.
        Oletko varma, ettei sinulla ole kesäkuulta jotain sukupuolitautia, tai mahd. pissatulehdus? kummassakin tapauksessa kuvailemasi oireet voisivat olla kanssa mahdollisia. voit käydä antamassa pissanäytteen labrassa ja pyytää että katsovat siellä sekä raskaustestin että tulehduksen mahdollisuuden. sukupuolitautitutkimuksia varten kai pitää olla lääkäriltä lähete, en ole varma kuitenkaan. asiaa voi sieltä labrasta kysyä.

        tauteja ei ole ja pissatulehdustakaan ei.. tein testin ja se oli aika epäselvä, ensi viikolla uudestaan jospa sitten näyttäisi kunnolla.. nytkun tarkemmin mietin niin menkat ovat siis tulleet kesäkuun jälkeen mutta vain kerran ja nekin olivat epätavalliset


      • höps
        kiire asialla kirjoitti:

        tauteja ei ole ja pissatulehdustakaan ei.. tein testin ja se oli aika epäselvä, ensi viikolla uudestaan jospa sitten näyttäisi kunnolla.. nytkun tarkemmin mietin niin menkat ovat siis tulleet kesäkuun jälkeen mutta vain kerran ja nekin olivat epätavalliset

        jos olet raskaana, niin luulen, että olet raskautunut myöhemmin kuin kesäkuussa (eli heinä-tai elokuussa), mutta et silloin viikko sitten, koska kyllä se testi nyt jo näyttäisi sinun olevan raskaana, mikäli kesäkuussa olisi natsannut. siitä kun tosiaan on jo aikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1292
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      30
      1211
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1116
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe