Ravintoloiden harjoittelijat

Asiakas4

Hoh hoijaa, mihinköhän maailma on menossa. Kaksi kokemusta (Rosson) harjoittelijoista. Toinen ei ollut koskaan aikaisemmin avannut viinipullon korkkia ja toinen ei tiennyt miten Dry Martini tehdään....

6

141

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä jaksa

      Nii joku on ekaa kertaa työelämäs jotenki ja Sä kitiset siitä,minä kyllä ymmärrän jos joku harjoittelija vähän mokaa sille ei voi mitää....

    • Ritz

      Niin?
      Mikä tässä oli pointti?
      Sekö, että halvan ketjuravintolan harjoittelijatarjoilija ei osannut kaikkea vai sekö että kokenut asiakas ei osannut kaikkea. Eikö sivistynyt ihminen ota huomioon toisen kokemattomuutta?
      Varsinkin kun otsikkona on Ravintoloiden harjoittelijat, tuntuu huipputyperältä provosoivalta kirjoittelulta.
      En itse valittaisi moisesta, vaikka olisin ollut asiakkaana missä tahansa, ja olenkin ollut.

    • Hohhoijaaaaaaaaaaaaa

      Asiakas4 on ehkä nyt vähän höperö eikä tämän vuoksi tajua, että harjoittelija -nimikkeellä voi olla työelämään tutustujia. He eivät saa palkkaa, vaan pv-rahaa ja eivät todellakaan ole koskaan aiemmin olleet ravintolassa muuten kuin asiakkaana.

    • selim

      Keskustelun aloittaja on puhuu mielestäni asiaa. Olen asioinut saman ketjun ravintoloissa jo vuosia sitten. Silloinen tuttu tarjoilija kertoi, että heidän harjoittelijat perehdytään kaikkeen työhön, mitä ravintolasalin puolella tarvitaan. Ehkä nykypäivän taantuma ja tiukka rahatilanne sanelevat sen, ettei harjoittelijoita ei ehditä riittävästi perehdyttää tehtäviinsä.

      • yhyyyyy

        niin perhedytetään.ei ne osaa stna heti sekunnilleen kaikkea


    • 184894

      Tuli mieleen semmonen seikka kun itse pari vuotta takaperin valmistuin tarjoilijaksi, että ei me läheskään kaikkea opittu koulussa, ja vaikka koulussa kerrottaisiin miten viinipullo avataan, on se pelottavaa sekä erillaista tehdä se käytännössä. Mistäs tiedät onko se harjoittelijan eka päivä tai eka viikko työelämässä? Onko minkä vuoden opiskelija? Eri kouluissa on sitäpaitsi eri tahti, ja toisissa käydään paremmin läpi asiat mitä toisissa.

      Mitä tuohon drinkkiisi tulee, on drinkkioppi vasta viimeisenä vuonna. Toisen vuoden opiskelijalla ei tarvitse olla minkäänlaista hajua mitä marttiinisi tulee. Meillä sattui vielä olemaan kyseinen kurssi vasta puolessavälissä kolmatta vuotta joten viimeisen vuoden syksyllä olin harjoittelussa suht untuvikko drinkkien suhteen. Olin tosin ollut kilpailemassa mm taitajassa sekä sm kisoissa joihin kumpaankin sisältyi drinkkien opettelua, mm perusdrinkkejä cosmopolitan, mimosa jne. Luokkatoverini eivät näitä siis osanneet vielä ennen kurssia.

      Mietippä ensi kerralla vähän tarkemmin ja mieluusti ihan järjen kanssa. Harjoittelijaksi kutsutaan henkilöä joka on harjoittelussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe