Käytättekö viinaa tai huumeita?

exdoku

Tai bentsoja?

Ahdistuksen ja pelkojen lisääntyminen viittaa vahvasti em. aineiden käyttöön.

Lopettakaa ajoissa, niin toivutte. Menkää rohkeasti ulos lenkille ja kohtaamaan muita.

22

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totimen

      Käytän vasta hyvin vahvan ahdistuskohtauksen jälkeen. Yksi muki vahvaa saa riittää. Riittääkin. Känninottamisella voi olla pahat seuraamukset.
      Ahdistustiloja, depressioita ja pakkomielteitä on ollut murrosiästä lähtien. Olen hyväkuntoinen mies, mutta pahoilla depiskuilujen sietämisilläkin on rajansa. Siksi toti. Harvoin.

    • 14+6

      Mikään lenkkeily ei auta sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Lol.

      • enintä osaa

        Mikä tahansa liikunta voi purkaa kehon ja mielen jännitystiloja. Sos tilanteisiin ei jää energiaa ja jännitettävääkään. Ihan helppo, testattu juttu.


      • 20+1
        enintä osaa kirjoitti:

        Mikä tahansa liikunta voi purkaa kehon ja mielen jännitystiloja. Sos tilanteisiin ei jää energiaa ja jännitettävääkään. Ihan helppo, testattu juttu.

        Paskan jauhantaa.


      • Ahdistunut mies
        enintä osaa kirjoitti:

        Mikä tahansa liikunta voi purkaa kehon ja mielen jännitystiloja. Sos tilanteisiin ei jää energiaa ja jännitettävääkään. Ihan helppo, testattu juttu.

        Kyllä sitä jännitettävää vaan aina jää vaikka vetäis puolimaratonin. Ei tosiaan auta vaikka rääkkäis itsensä henkihieveriin.


      • Jännitys on aina
        Ahdistunut mies kirjoitti:

        Kyllä sitä jännitettävää vaan aina jää vaikka vetäis puolimaratonin. Ei tosiaan auta vaikka rääkkäis itsensä henkihieveriin.

        Niin se on ei auta mitkään fyysiset temput.


    • 20+10

      Lenkkeily tai muu liikunta auttaa sos.pelkoon sillä tavalla, että liikunta lisää hyvää mieltä ja vähentää masennusta. Pirteä mieli puolestaan sietää jännityksiä ja ahdistuksia paremmin kuin masentunut mieli.

      • 19+8

        Joo kyllähän se masennukseen toimii ja auttaa lieventämään sitä, mutta mitäs jos kärsitkin sosiaalisten tilanteiden peloista niin ei sinne lenkille uskalla lähteä. Ja jos nyt ajatellaan että sinne lenkille uskaltautuisi niin kokoajan saa pelätä ihmisiä.


    • Ahdistunut mies

      Käytän koska muuten en aina pääsisi varmaan edes ulko-ovesta pihalle.

    • 16+14

      Koska ketjun aloitus on kirjoitettu provosoivasti, vastaan provosoivasti.

      Kyllä päihteiden käyttö kannattaa jos se pitää jollain tapaa elämässä kiinni. Toipumisen aloittaminen on kaikista vaikeinta jos on ollut vuositolkulla kotinsa vanki ja yhteys ulkopuoliseen maailmaan on kerta kaikkiaan katkennut.

    • huhhuuh;D

      OLISHAN SE HYVÄ JOS LENKILLE PÄÄSIS JA VIELÄ SELVINPÄINKIN! Ja samaa mieltä, jos päihteet pitää elossa, kai se on ihan hyvä syy niitä käyttää. Toivon ap.lle jotain lievää vastoinkäymistä, joka opettaisi ajattelemaan :)

    • Ahdistuneena juon paljon kahvia ja tupakoin.

      Mutta jos menen johonkin tapahtumiin kuten baari,erillaiset miitit
      juon ennen sitä alkoholia että pystyn rentoutumaan ahdistuneena.

    • Tea-man

      Kofeiinia kannattaa omasta kokemuksestani ja lukemastani tiedosta välttää, parempi nukkua hyvin jos se on mahdollista, kokeilemalla löytyy itselle sopiva kahvimäärä, teetä kun juo kohtuullisesti, koska siinäkin jonkin verran kofeiinia.
      Mulla ainakin riittää kun juo kupin tai kolme päivässä, kahvia kun keitän laitan kahvimitallisia puolet vähemmän veden määrään nähden. Vaikka en tupakka-asiantuntija ole, olen lukenut että tupakan polttaminen pistää verenpaineen liian korkealle ja sydämen lyödä hutkimaan.
      Itsellä on melko kova viinanhimo usein, mutta liikunta on auttanut, jos pakko on juoda niin yrittää mahdollisimman harvoin juoda kohtuudella, tosin kohtuus on mitä on itse kullakin :P

    • Meni kokeiluun

      Olen miettinyt viime aikoina tuota yhteyttä paljon. Tämä vaiva meni sietämättömäksi opiskeluaikana ja samoihin aikoihin tuli kyllä kiskottua viinaa kaksin käsin. Olen kyllä ollut tähän saakka täysin varma että viina pahentaa oireita, mutta nyt olen miettinyt voisiko koko vaiva johtua tuosta alkoholista. Ensimmäiset oireet tästä alkoivat ehkä 16-17v ja alkoholin käyttö alkoi jo 14v. Nykyään on tullut juotua harvakseltaan, ehkä kerran kuussa enemmän mutta lähes joka viikko jotain pientä. Oireet ovat olleet pitkään jo ihan siedettäviä. Nyt olen päättänyt olla pidemmän ajan täysin ilman pisaraakaan alkoholia, ja katsoa menisikö tämä vaiva parempaan suuntaan. Jotenkin tuntuu tyhmältä kun ei ole aiemmin muka voinut tätä kokeilla, mutta toisaalta alkoholi on ollut keino ylläpitää edes jotain sosiaalisuutta. Viime kertaisesta kunnon juomisesta on muutenkin yli kuukausi jo niin tästä on hyvä jatkaa.

    • Lä2014

      S A V U T O N A B S O L U T I S T I

      • Hihih:)

        Niin vissiin, elä huiputa!


    • Tänään vedin 75 mg venlafaxinia ja 30 mg abilifyä. Päälle pullollinen viiniä ja salmaria. Kyllähän tuo kolisi kiitettävästi...

      Ei sekakäyttö kovin järkevää ole, mutta mä ainakin nollasin paineet tuolla lailla koska oli pakko...:/

      • 10+17

        Lol vai että venlafaksiini ja abilify kolisevat. :'D


      • !?!?

        Hei oikeasti ja sä haluat lapsen!?


      • !?!? kirjoitti:

        Hei oikeasti ja sä haluat lapsen!?

        Joo, näin oli...mutta tilanteet muuttuu, epävakaalla etenkin radikaalin äkkiä. Mulla oli asiasta johtuen paljon hallitsematonta stressiä ja painetta. Se purkautui näin. Häpeän syvästi, pyydän anteeksi ja poistun...:(


      • vuoristorata, eteläinen
        henzqh kirjoitti:

        Joo, näin oli...mutta tilanteet muuttuu, epävakaalla etenkin radikaalin äkkiä. Mulla oli asiasta johtuen paljon hallitsematonta stressiä ja painetta. Se purkautui näin. Häpeän syvästi, pyydän anteeksi ja poistun...:(

        Hyviä pointteja molemmat, epävapaa persoonallisuus elä just tätä radikaalien psyykkisten muutosten elämää. Niin se minullakin on. Olen ikäisiäni ränsistyneempi ja vanhemman näköinen ja oloinen.
        En anna sen enää kuitenkaan häiritä. Luonnollinen pois pääsy täältä on lahja eikä rangaistus.


      • vuoristorata, eteläinen kirjoitti:

        Hyviä pointteja molemmat, epävapaa persoonallisuus elä just tätä radikaalien psyykkisten muutosten elämää. Niin se minullakin on. Olen ikäisiäni ränsistyneempi ja vanhemman näköinen ja oloinen.
        En anna sen enää kuitenkaan häiritä. Luonnollinen pois pääsy täältä on lahja eikä rangaistus.

        Ihanaa, että joku ymmärtää :)

        Sunnuntaina oli ihan helvetillinen ahdistus. Jo perjantaina olin soittanut kriisipuhelimeen ja oli ollut puhetta josko osastojakso olisi oikea vaihtoehto...Mutta siis sunnuntaina tuntui, etten enää kestä, olin aivan syövereissä ja itkeskelin. Sitten sain mielettömän impulssin vetää 8 x venlafaxin 37.5 mg ja 8 x abilify 15 mg. No euforiahan siitä sitten tuli :D Tosin en muista tuosta enää paljon mitään...

        Maanantaina sanoin työpajalla, että nyt on pakko puhua. Kerroin kaikesta, övereistäkin...Ja sanoi, että nyt on saatava apua, mentävä mtk:lle ja tehtävä kiireesti lähete. Ja niin tapahtui ^^ Voin olla rauhallisin mielin kun lähipäivänä tiedän pääseväni turvaan kaaoksesta ja näiden seinien sisäpuolelta.

        Mutta sanon esim. kaikille viinaa ja bentsoja käyttävillekin, että apua on saatavilla ja vaikka tuntuu siltä, ettei pää kestä niin kannattaa soittaa kriisipuhelimeen. Tai lähteä päivystykseen...pahimmassa tapauksessa 112.

        Vuoristorata kuvaa hyvin mun elämää, sitä se nimenomaan on. Ja toivon saavani epävakaan persoonallisuuden diagnoosin vihdoin tältä hoitojaksolta jos vain mahdollista...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1515
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1312
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1247
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe