Bussit siirtoajossa

huomataan kyllä

Niin, ei kuulu ns tähän aihealueeseen varsinaisesti ja mitä merkitystä
tällä kirjoituksella on mutta kirjoitanpahan silti.

Monet kerrat nähnyt työmatkallani kun bussi on siirtoajossa niin ammattikuski
siellä ei ole ajamassa, sen kyllä huomaa. Jarruvalot vilkkuu koko ajan, ohitellaan kuin ajettaisiin sillä teini bemarin paskalla, joo huomaa että kyydistä puuttuu
vain ne 15 kesäiset tytöt kun bussin siirtoajon kuski painaa menee
Espoo - helsinki väliä. Niin ja välillähän voi ajaa vaikka bussikaistaakin
pitkin kun se nyt bussi on (ei ole muuten sallittua).

40

2798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja mikähän pykälä kieltää ajamasta bussilla bussikaistaa pitkin?

    • pusari

      Wtf, bussi ajaa bussikaistaa?

    • siirtoajo

      Usein bussi ajaa keskikaistaa ettei häiritse linjalla ajavia. Ei muuten hidasta mitenkään matkan kulkua mikä on monesti koettu.

      • .........

        Minähän voin omalla autollakin ajaa bussi kaista eikä poliisit sakota/puutu siihen


    • huomaatkohan oikeast

      sillä vaikka bussi on siirtoajossa, niin sillä on oikeus ajaa bussikaistaa! Se on kyllä valitettavaa, että ko. siirtoajoissa ei toteuteta sitä ammatillista osaamista mitä pitäisi, vaan oikeasti suikitaan miten sattuu.

    • On huomattu

      Siirtoajossa on oikeus muta ei velvollisuutta käyttää bussikaistaa. Sekin hidastaa busseja kun henkilöautot tukkii bussikaistan niin on parempi käyttää keskikaistaa.

    • törkeää toimintaa

      Tiedän tapauksia missä bussinkuljettaja on käyttänyt bussia päivän aikana myös omiin ajoihinsa ts. ei mitään siirto/linja-ajoa vaan esim. käynyt syömässä, kahvilla, kaupassa tms.

      • ei toimi tuo

        mahdollisuus ainaknaan meidän talossa, eikä varmaan muissakaan PK-seudulla toimivissa taloissa. Tuo busscom, helmi kun ovat ns. interaktiivinen laite, eli kaikki liikkeet tiedetään missä ajetaan. Se kuinka tarkkaan asioihin puututaan on tietty talokohtainen. Mutta sikäli kun on havaintoa, niin tuskin millään käytettävissä olevalla bussilla on aikaa kuleksia ns. omilla asioilla olevana käyttökaluna.


      • Totta helvetissä meen tauolla kahvi/ruokapaikkaan bussilla jollei talosta ole muuta kulkulaitetta ja oon firman autolla tehnyt muutotkin penkit pois vaan ja menoksi


      • niin varmaan
        jukni69 kirjoitti:

        Totta helvetissä meen tauolla kahvi/ruokapaikkaan bussilla jollei talosta ole muuta kulkulaitetta ja oon firman autolla tehnyt muutotkin penkit pois vaan ja menoksi

        öletkin tehnyt muutot ja muutkin. Penkit pois vaan ja menox. :D lienet tehnyt muuton alalta pois alalta jo ennekuin alalle olet edes tullut.


      • KAJUY92
        ei toimi tuo kirjoitti:

        mahdollisuus ainaknaan meidän talossa, eikä varmaan muissakaan PK-seudulla toimivissa taloissa. Tuo busscom, helmi kun ovat ns. interaktiivinen laite, eli kaikki liikkeet tiedetään missä ajetaan. Se kuinka tarkkaan asioihin puututaan on tietty talokohtainen. Mutta sikäli kun on havaintoa, niin tuskin millään käytettävissä olevalla bussilla on aikaa kuleksia ns. omilla asioilla olevana käyttökaluna.

        Onko kuljettajalla mahdollisuus kytkeä nuo laitteet pois päältä tai katkaista sähköt niistä esim. poistamalla sulakkeet?


      • ei huolta
        ei toimi tuo kirjoitti:

        mahdollisuus ainaknaan meidän talossa, eikä varmaan muissakaan PK-seudulla toimivissa taloissa. Tuo busscom, helmi kun ovat ns. interaktiivinen laite, eli kaikki liikkeet tiedetään missä ajetaan. Se kuinka tarkkaan asioihin puututaan on tietty talokohtainen. Mutta sikäli kun on havaintoa, niin tuskin millään käytettävissä olevalla bussilla on aikaa kuleksia ns. omilla asioilla olevana käyttökaluna.

        Tuskin sieltä muutamia jonkin ajamia omia ajoja huomataan, ei kai kellään ole aikaa analysoida kaikkea dataa mitä ja missä kaikilla autoilla on päivän aikana ajettu ja verrata sitä siihen mitä olisi pitänyt ajaa?


      • niin varmaan kirjoitti:

        öletkin tehnyt muutot ja muutkin. Penkit pois vaan ja menox. :D lienet tehnyt muuton alalta pois alalta jo ennekuin alalle olet edes tullut.

        Ei oon ollu alalla 25 vuotta ja puhumalla/kysymällä moni asia on selvinnyt/sujunut asiallisesti.
        Ja bussi siirto ajossa niin mitä helvetin väliä sillä on että ketä ajaa ja mitä ajaa ja käykö kahvilla ei se ainakaan pysäkeillä oleville bussin matkustajille kuulu !


      • Gorilla King Kong

        Joo kaverit kävi bussilla Alkossa, kukaan ei puuttunut siihen, ei tapahtunut pääkaupunkiseudulla. Niin kun jo tuossa alemapana joku kertoikin että "ei kai kellään ole aikaa analysoida kaikkea dataa mitä ja missä kaikilla autoilla on päivän aikana ajettu ja verrata sitä siihen mitä olisi pitänyt ajaa", toki jollain sopivalla haulla tietokannasta saattaa asia tulla ilmi.

        On sitä tullut työnantajan kulkupelillä käytyä kahvilla kun ei muuta ollut käytettävissä, kyseessä oli tiekarhu.


      • Ei huomata ei...
        KAJUY92 kirjoitti:

        Onko kuljettajalla mahdollisuus kytkeä nuo laitteet pois päältä tai katkaista sähköt niistä esim. poistamalla sulakkeet?

        Sitäkään ei varmaan huomata, eikä kysellä miksi menit katkomaan sähköt laitteesta?


      • on huolta
        ei huolta kirjoitti:

        Tuskin sieltä muutamia jonkin ajamia omia ajoja huomataan, ei kai kellään ole aikaa analysoida kaikkea dataa mitä ja missä kaikilla autoilla on päivän aikana ajettu ja verrata sitä siihen mitä olisi pitänyt ajaa?

        sillä dataa ei tartte erikseen analysoida, kun se ilmoittaa interaktiivisti jatkuvasti, missä bussi kulkee. Joten jos poikkeat reitiltä niin se huomataan heti.


      • ei huolta
        on huolta kirjoitti:

        sillä dataa ei tartte erikseen analysoida, kun se ilmoittaa interaktiivisti jatkuvasti, missä bussi kulkee. Joten jos poikkeat reitiltä niin se huomataan heti.

        Niin siis mitä se ilmoittaa silloin jos ajetaan ns. "siirtoajossa" tai "ei linjalla", eihän se vehje voi tietää mihin bussin pitäisi olla menossa.

        Vai meinaatko että joka bussifirmassa oikeasti on jotkut koko ajan seuraamassa missä joka ikinen bussi menee ja vertaa sitä siihen että missä pitäisi mennä? Tuskimpa.


      • ei ajeta omia ajoja.
        ei huolta kirjoitti:

        Niin siis mitä se ilmoittaa silloin jos ajetaan ns. "siirtoajossa" tai "ei linjalla", eihän se vehje voi tietää mihin bussin pitäisi olla menossa.

        Vai meinaatko että joka bussifirmassa oikeasti on jotkut koko ajan seuraamassa missä joka ikinen bussi menee ja vertaa sitä siihen että missä pitäisi mennä? Tuskimpa.

        Minä seuraan ainakin meidän yhtiössä työvuorossa ollessani lähestulkoon koko ajan missä automme liikkuvat. Varsinkin jos on kuljettajalla on tauko ja auto pysyy tauon jälkeen samana.
        Jos havaitsen että kuljettaja on ajelemassa omia ajojaan niin kysyn heti ajon tarkoitusta. Sellaistahan tarkoitusta ei ole että kuljettajalla olisi tarvetta ajaa tauolla minnekään yhtiön autolla. Siitä seuraa välittömästi kirjallinen varoitus ja muutaman varoituksen jälkeen työsuhteen purku.
        Monta olen passittanut kilometritehtaalle tuostakin syystä.


      • 13+10

        entäs sitten.


      • jukni69 kirjoitti:

        Totta helvetissä meen tauolla kahvi/ruokapaikkaan bussilla jollei talosta ole muuta kulkulaitetta ja oon firman autolla tehnyt muutotkin penkit pois vaan ja menoksi

        Ihank sää luvan kans sai tavaras muutta? ;)


      • ......
        ei ajeta omia ajoja. kirjoitti:

        Minä seuraan ainakin meidän yhtiössä työvuorossa ollessani lähestulkoon koko ajan missä automme liikkuvat. Varsinkin jos on kuljettajalla on tauko ja auto pysyy tauon jälkeen samana.
        Jos havaitsen että kuljettaja on ajelemassa omia ajojaan niin kysyn heti ajon tarkoitusta. Sellaistahan tarkoitusta ei ole että kuljettajalla olisi tarvetta ajaa tauolla minnekään yhtiön autolla. Siitä seuraa välittömästi kirjallinen varoitus ja muutaman varoituksen jälkeen työsuhteen purku.
        Monta olen passittanut kilometritehtaalle tuostakin syystä.

        Etkä muuten seuraa ja sinä oot niitä tyhjän länkyttäjiä jotka valittaa aivan kaikesta.
        Onko teillä firmassa osoitettu tauko paikka kuljettajalle virkistäytymiseen ja ruokailuun ?
        Jollei ole niin kuljettaja saa ajaa tauolla ruokapaikalle !


      • jukni 69
        oy_asialinja_ab kirjoitti:

        Ihank sää luvan kans sai tavaras muutta? ;)

        Sain kun menin kysymään luvan !


      • jukni 69 kirjoitti:

        Sain kun menin kysymään luvan !

        Nii oikke.


      • ruokatunti

        ihan totta onko kuski käynyt syömässä, jos sillä on ruokatunti, älä nyt uniasi sen takia menetä


    • aviator _

      Joo määkin kävin talon A343:lla taukoni aikana Varsovassa kahvilla, kun siellä kupillinen paljon edullisempaa kuin Seutulassa. Meinasi vaan tulla kiire ehtiä takaisin illan Singaporeen, mutta onneksi matkustajat odotti kyllä.

    • Veet silmissä nauru

      Siirtoajossa on kaikkein hauskinta se, että kun ajat pysäkin ohin, niin eikö aina joku vatipää huido pysähtumään. Siinä on ohi ajaessa kiva rööki hampaissa Morjenstaa leveästi ja jatkaa matkaa, hehe.
      Kerran pysähdyin kun joku huitoi, avasin oven ja kun se tuli niin kysyi että tunnetko minut jostain kun morjenstit. Ja kun se sanoi ei, niin kyselin että onko sulla tapana morjentella oudoille ihmisille enemmänkin, heheheh.
      Kaikennäköistä, heheh

      • Miten epäkohteliasta! :O


      • et oo kyl

        ihan täyspäinen. Toisekseen, edes siirtolinjalla/ajossa et saa polttaa röökiä bussissa. Se lienee ohjeistettu sunkin talossa, koska se on HSL vaatimus ja ohjeistus.


      • piippu palaa
        et oo kyl kirjoitti:

        ihan täyspäinen. Toisekseen, edes siirtolinjalla/ajossa et saa polttaa röökiä bussissa. Se lienee ohjeistettu sunkin talossa, koska se on HSL vaatimus ja ohjeistus.

        Kukas sen tietää. ja mahdollisesti hajusta voi syyttää matkustajia.


      • hohhoijaaa..
        piippu palaa kirjoitti:

        Kukas sen tietää. ja mahdollisesti hajusta voi syyttää matkustajia.

        Tarviitko valokuvan jonka lähettän myös esimiehellesi.


      • Röökaaaaaaja
        hohhoijaaa.. kirjoitti:

        Tarviitko valokuvan jonka lähettän myös esimiehellesi.

        Mä vedän röökii aina tyhjillä sivuilla ja siirroissa. Ei kiinnosta vaikka pomo näkis koska sekin joskus kyydissä ollessaan vetää röökin kun on tyhjä auto. Röökinhajun saa kätevästi pois autosta kun ajaa hetken ovet ja kattoluukut auki. Häipyy savu ja haju.
        Ovijarrut pitää muistaa kytkeä takasin käyttöön päättärillä


      • Kyttäri
        hohhoijaaa.. kirjoitti:

        Tarviitko valokuvan jonka lähettän myös esimiehellesi.

        Taitaa kyttäri tarvita turpaan.


      • kuskikollega
        Röökaaaaaaja kirjoitti:

        Mä vedän röökii aina tyhjillä sivuilla ja siirroissa. Ei kiinnosta vaikka pomo näkis koska sekin joskus kyydissä ollessaan vetää röökin kun on tyhjä auto. Röökinhajun saa kätevästi pois autosta kun ajaa hetken ovet ja kattoluukut auki. Häipyy savu ja haju.
        Ovijarrut pitää muistaa kytkeä takasin käyttöön päättärillä

        Meillä oli töissä kanssa, korostan OLI töissä, samanlainen pelle joka tupakoi autoissa tyhjällä sivulla. Kerran näin kaverin itse teossa ja kerroin päällikölle. Seuraus oli se että kaveri sai kenkää, heti.
        Koitti ressukka vielä riitauttaa asiaa, mutta luotto totesi, että itse tyrit kun tahallasi rikoit selvää määräystä, liitto ei ainakaan lähde asiaa ajamaan.
        Riitti se että kun on erikseen monta kertaa työnantaja kieltänyt ja laki kieltää spaddun vedon niin se on kerrasta ulos. Eipä ole mein firman autoissa sen jälkeen kukaan poltellut. Eikä polttele.


      • joopajoo....
        kuskikollega kirjoitti:

        Meillä oli töissä kanssa, korostan OLI töissä, samanlainen pelle joka tupakoi autoissa tyhjällä sivulla. Kerran näin kaverin itse teossa ja kerroin päällikölle. Seuraus oli se että kaveri sai kenkää, heti.
        Koitti ressukka vielä riitauttaa asiaa, mutta luotto totesi, että itse tyrit kun tahallasi rikoit selvää määräystä, liitto ei ainakaan lähde asiaa ajamaan.
        Riitti se että kun on erikseen monta kertaa työnantaja kieltänyt ja laki kieltää spaddun vedon niin se on kerrasta ulos. Eipä ole mein firman autoissa sen jälkeen kukaan poltellut. Eikä polttele.

        Käräytit siis "kaverisi"? Mites jos olisit mennyt sanomaan ensin sille, etkä pomollesi.
        Luulen että monessa työpaikassa olisit saanut lättyyn tuosta hyvästä. Itse ainakaan en juuri arvostaisi tuollaista miten toimit. Ja en itse polta..
        Siis että työkaverini tekisi toiselle työkaverilleni tuollaisen tempun. hohhoijaa...


      • kuskikollega
        joopajoo.... kirjoitti:

        Käräytit siis "kaverisi"? Mites jos olisit mennyt sanomaan ensin sille, etkä pomollesi.
        Luulen että monessa työpaikassa olisit saanut lättyyn tuosta hyvästä. Itse ainakaan en juuri arvostaisi tuollaista miten toimit. Ja en itse polta..
        Siis että työkaverini tekisi toiselle työkaverilleni tuollaisen tempun. hohhoijaa...

        Oma syynsä, mitäs poltti. Miksi olisin ensin mennyt sille sanomaan. Itehän se rikkoi aivan tahallaan selkeää kieltoa. Ja luuletko että lättyyn vetäjät saavat olla yhtään sen kauemmin töissä, ne potkastaan ulos paljon nopeemmin vielä kuin röökinlussuttajat. Ja se mitä sinä arvostat tai et arvosta on mulle kyllä aivan herttaisen yhden tekevää. Ei voisi vähempää kiinnostaa, ei sitten yhtään vähempää.


      • wq2e3d23ewd
        Kyttäri kirjoitti:

        Taitaa kyttäri tarvita turpaan.

        tuuuuuuupaaaaaaaaa


      • kikärä
        kuskikollega kirjoitti:

        Oma syynsä, mitäs poltti. Miksi olisin ensin mennyt sille sanomaan. Itehän se rikkoi aivan tahallaan selkeää kieltoa. Ja luuletko että lättyyn vetäjät saavat olla yhtään sen kauemmin töissä, ne potkastaan ulos paljon nopeemmin vielä kuin röökinlussuttajat. Ja se mitä sinä arvostat tai et arvosta on mulle kyllä aivan herttaisen yhden tekevää. Ei voisi vähempää kiinnostaa, ei sitten yhtään vähempää.

        Kuulostat kikkaralta.


      • Partajugi

        Varmasti on Kikkara joka piilottelee eikä uskalla tulla tekemään sovintoa kun menemme kaljoille perjantaina Helmigrilliin.
        Siellä hänellä olisi mahdollisuus tavata face to face, mutta pelko on , vaikkakin turha.
        Ei me hymyveikot naureta vaikka naisten alkkareita käyttääkin ja saa vaikka näyttääkin.


    • Hanurimies

      Minullakin mahdollisuus muinakin päivinä kuin pelkästään perjantaina Helmigrilliin kaljoille.
      Tule Käde sinäkin vaikka meidän messissä.

    • Partajugi

      No nyt on tulevana perjantaina 10.8 tuttuun tapaan klo 18 piikki auki ja erikoisesti sille ryhmälle tai yksittäiselle henkilölle joka saa raahattua Käde Käddyrän, Kähärän sovinnontekoon ja anteeksipyyntöönsä Helmi Grilliin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe