ROA-kuuri!

kaunis iho kiitos

Olen aloittanut roa- kuurin, tai oikestaa sen rinnakkaisvalmisteen käytön 3viikkoa sitten. Painan n. 60kg ja annostus on ollut nyt 20mg/pvä. Sivuoireina ollut huulten ja päänahan kuivuminen. Nyt ilmeisesti pahenemisvaihe meneiilä, ihoon tullut kauheita isoja paiseita jotka jättää ihan kivat jäljet!! Annostusta olis tarkotus nostaa 40mg/pvä mutta nyt vaan pelottaa että uskallanko, paheneeko ihoni tilanne sillon vielä kauheemmaksi?? Olisiko vielä fiksua jatkaa näin ja antaa kehon vielä tottua nykyiseen annostukseen? tai kenties jopa hetkellisesti pienentää annostusta? Miten teillä muilla on vaikuttanut annostuksen nosto?

7

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enehkänostaisi

      En ole ihotautilääkäri tms eli ihan vaan omasta kokemuksesta puhun - en ehkä lähtisi nostamaan, pitäisin kyllä samana ja katsoisin n. kuukauden päästä mikä tilanne, onko pahenemisvaihe edelleen rajuna päällä... Itsekin söin roan pari vuotta sitten, taisi olla sama annostus alkuun kuin sinulla nyt. Pahenemisvaihe oli ihan kauhea (juuri sellaisia isoja paiseita) joten minun kohdallani annostusta hetkellisesti pienennettiin ja kun se pahenemisvaihe vihdoin hellitti niin yhtäkkiä olikin ihan täydellinen iho. Sinuna menisin ihan oman fiiliksen/oman kropan reaktioiden mukaan = jos pahenemisvaihe on todella raju niin hetkellinen pienentäminen voi olla paikallaan!

      Tsemppiä :)

    • kaunis iho kiitos

      Kiitos kovasti vastauksesta! Taidan vielä jatkaa nykysellä annostuksella ja seurata tilannetta :). Huhu tää pahenemisvaihe on kyllä rankkaa. Välillä tekis mieli vaa lopettaa koko kuuri! mutta pakko vaa koittaa kestää ja koittaa ajatella että jossain vaiheessa (toivottavasti) saan nauttia paremmasta ihosta!
      Muistatko nostitko annostusta jossain vaiheessa vai söitkö kokoajan max 20mg/pvä? Ymmärtääkseni 20mg minun painoiselle on tosi pieni määrä. Eli jossain vaiheessa toivottavasti sivuvaikutukset hellittää ja pystyn nostamaan annostusta niin että saisin kanssa pysyvän ja tehokkaan avun tähän ihoongelmaan.

      • enehkänostaisi

        Joo, se pahenemisvaihe oli itselläkin sellainen että meinasin vääntää itkua joka päivä... Oli niin epätoivonen olo mutta kyllä se parempi iho sieltä tulee!! Minun kohdallani ei annostusta nostettu missään vaiheessa, hetkellisesti pienennettiin ja sen jälkeen söin kuurin loppuun 20mg/pvä. Ja se sopi minulle oikein hyvin, ei tarvinnut nostaa missään vaiheessa mutta tämäkin on niin yksilöllistä. (Itse olin silloin n.50kg)

        Toivottavasti hellittää pian. Itselläni tosiaan sitten kun se pahenemisvaihe oli ohi niin se olikin sitten todella ohi, yhtäkkiä oli ihan kaikki paiseet poissa ja täydellinen iho tilalla. Kyllä se siitä!


    • kaunis iho kiitos

      Hetken näytti iho jo pikkasen rauhottuneen, mutta nyt taas tullut kipeitä isoja paiseita! :( . Juttelin eilen oman ihotautilääkärini kanssa ja on sitä mieltä että annostusta pitäisi nostaa 40mg/pvä ja määräsi minulle kortisonia. Onko kellään kokemuksia kortisonista isotretinoin aikana? Nyt alotin taas antibioottii kuurin, jos sais taas ees hetkeks rauhotettuu tän ihon tilanteen! :(

      • utelias ulla

        Käytäkkö sä Isotretinoinia ja erillistä antibioottia yhtä aikaa?


    • kaunis iho kiitos

      juu käytän. Ermyzin on muistaakseni nimeltään

    • tsemiitsemii

      Tsemppiä! Itse aloitin Toukokuun lopussa Roan syönnin ja elokuussa iho oli 99% finnitön/ paiseeton. Itkin meikatessani ja meikkejä pestessäni kun katsoin peiliin..lisäksi kasvoihin sattui koko ajan..

      Nyt jäljellä on arvet ja punoitus, mutta sekin paranee pikkuhiljaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe