Herätys Ystävät+kaikki ketjukaverit.

Toimikaamme,kun sormet ja kädet sekä Rakas järkemme
ymmärtää.
Tällä tarkoitan "vanhat ketjut unholaan", onhan meillä aina jotain uutta höpötettävää.
Myös paremmin pysymme elämän virrassa mukana,uskon kuitenkin meistä suurin osa näin haluaa.
Meille joka päivä sattuu ja tapahtuu, minäkin aloin kanavataulua taas ommpelemaan.
Tilasin kaksi maisema tauluja tarpeineen yht=138e tosi kivaa harrastusta,kun on tuo näppitauti.
Olenhan kertonut meidän asuvan Senioritalossa,täällä
ulos ulkona sattuu joku niin aina jotain rupatellaan.
Nuorimmat 60v ja vanhemmat yli 80v heillä taitaa käydä joskus avustajia. Hyvin rauhallinen 26asunnon kerrostalo.
Alkuun tuntuihan liian hiljaiselta,mutta aika muuttaa meitä jo henkisesti. Kyllä varmaan tämä onkin niiden viimeisien vuosien koti, näin me ostaessa ajattelimme.
Mieli nuoori---keho vanha..

22

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unet on

      Älä nuku - putuat! !

    • saima norres

      Olet aloittaja oikeassa,turhaa vanhoja ketjuja on kaivella.
      Eräät ovat voineet poistua, täältä maanpäältä.
      Uusi päivä uudet kujeet.

    • Arhipan päivänä

      Talvi tulossa hyvä on laittaa alulle jotain vähintään sukkakudin.
      Kanavatöitä olen tehnyt paljonkin muistelisin että Puhahilkka, Olavinlinna on muuten mökin seinällä, olisko Tuhkimo syöttää lintuja, ja paljon pieniä vaakunoita ja kukkasia.
      Iltaisin kudoin kangaspuilla kesäaitassa, tai käsittelin joitain huonekaluja kävin työväenopistossa tai vastaavassa pienen opin ensin entisöimiseen.
      Nytkin on keittiön pöydällä täytepistoilla reunaornamentti 140x140 pellavaliina, aina on muistot mielessä kun noita omia tekeleitä käsittelee.

      Nytkin lopetan tähän täällä en lue mitään niin en pahota mieltäni, jotain sentään
      vielä olemassa missä voin olla muiden mukana ja nauttia oikeasta seurasta.

    • kaikki4

      pysytään vaan mekin mukana

    • maarit-sisko

      Askartelu pitää mielen virkeänä, jopa tuottaa iloa itselle ja
      lahjan saajalle. Meillä tässä iässä alkaa olla kaikkea krääsää,
      niin onhan mukava yllättää ystävää ominkäsin tehdyllä lahjalla.
      Vikkapa lapsen lapsille.

    • pkl

      Lukeminenkin pitää mielen virteänä, vaikka kaikkina aikoina ei viitsi aina tuijottaa kirjaan, kevät ja kesä niistä jolloin on paljon muutakin ja tarpeellist

      Mukava lukea että meissä on kädentaitajia, olemme sitä ikäluokkaa että saimme koulussa opin, minä ainakin olen siitä innostunut alun alkujaan.

    • Olet aivan oikeassa merihuisku,joka vanhoja muistaa ja niin...
      Meillä on kaunis,melkein kesäinen päivä,joten ulolkotöille ja jollei niitä ole,vaikka puistonpenkille nauttimaan kesän viime henkäyksistä.
      Ei netti saa olla käskyttäjämme,vaan me itse,minä en kerkeä
      notkumaan liikoja,kun niin monta rautaa tulessa,siis kiirettä piisaa ama

      • Mukavaa rituliini, kun olet kiepsahtanut mukaan, Niin se
        kesä on mennyt ,mutta ihana syksyisiä päiviä on vietetty.
        Välillä käyty mökillä kalassa ja syksyn hommia pyöritelty.
        Ensiviikolla lähdemme puolukoita keräämään, alkavat olla kypsiä edellisen kerran käydessämme..

        Hyvää Sunnuntain jatkoa kaikille..


    • "Joka vanhoja muis-

      sitä tikulla silmään!" sanoivat vanhat ja viisaat.

      (Täydensin Rituliini sinun lauseesi.)

      Tottakai mekin viisaita olemme emmekä pelkästään vanhoja.

      Heta ihana, taas sinulta innostava alotus!

      • Jotenkin niin helppoa taivaltaa hetan vanavedessä,elämänmyönteistä jopa hauskaakin.
        Sinun kaunista profiilkuvaasi kaipaan,paappa laettaen se taas framille,sitä toivoo ama


    • Hyvää Huomenta

      Yksi sanonta jostain kaukaa nuoruudesta,
      Kun ois aina ilta ja perjantai mut' ei koskaan aamu ja maanantai, olihan ne joskus maanantain aamut hankalia, aikaisin ylös ja töihin.

      Ei ne enää tässä iässä edes erotu muista aamuista, samat toimet ja sitten ihmisten pariin torille tai liikekeskuksiin.

      Jokaiselle toimintaa kykyjen ja voimien mukaan, uusi viikko on alkanut.

    • Minun aamualoitukseni alkoi pyykinpesun merkeissä,näyttää tulevan hieno ilma,joten ulos kuivumaan.
      Tänään ain viettää useamman tunnin kanavatyön parissa parvekkeella.
      Tietenken mitää sitä romottia tehdä,suolen jatkoksi ,että jaksaa päiväunet köllötellä.
      Mies karkasi aamulla jo kalaan,huiskasi vain ,nyt voit siivotessasi käyttää niitä myrkkyjä.. Hänellä tarkka hajuaisti,eikä pesuaineet tuoksu hyvältä. Minä taas tykkään nytkin kone pyörii ja puhdasta tulee .Jokaisella omat huvinsa.
      Hyvää alkanutta viikkoa-heta.

      • 3 - 21

        Aamun kuvaus olisi vielä täydellisempi ja eloisampi, jos (nimim. heta) kuvaisi tuon lisäksi aamukakalla käynnin ja sen tuloksen.


      • kateusko?
        3 - 21 kirjoitti:

        Aamun kuvaus olisi vielä täydellisempi ja eloisampi, jos (nimim. heta) kuvaisi tuon lisäksi aamukakalla käynnin ja sen tuloksen.

        3 - 21 on ruunen sivunikki. Kakkajuttuun taas aleni.


    • ...että tikulla silmään sitä, joka vanhoja muistaa...
      Paljon viisauksia noissa vanhoissa sanonnoissa on, ja silloin, kun muistetaan kielteisiä asioita, olen valmis - jos en tikulla silmään tökkisikään - laittamaan suuren pannumyssyn kaulaa myöten ilkeän ja katkeran muistelijan päähän ja passitan hänet kotiinsa ilmaa pilaamasta.
      MInulle saa tehdä samoin, jos pilaan tunnelman.
      Jos en osaa olla vanhoja ilkeyksiä kaivelematta, on paras poistua porukasta.

      Mitä hyviin muistoihin tulee, ne ainakin minulle ovat tärkeitä.
      Samoin miehelleni. Kun on aikaa, muistelemme useinkin menneitä ja joskus vedämme yhtä köyttäkin - eri suuntiin. Onneksi olen kaikilta reissuiltamme raapustanut jonkinlaisia päiväkirjoja, ja niistä nyt tarkistetaan, missä mitäkin on tapahtunut.

      Jos ei olisi muistoja, niin elämä saattaisi olla sitä, mitä kai enimmäkseen nykyisin kirjoitan: tuomet ja pihlajat kukkivat, pihakoivujen alla on tatteja, tatit ovat yön aikana kuolleet.
      Viime yönä on noussut paljon kärpässieniä, ja koivuissa on eilistä enemmän keltaisia lehtiä.
      Ja säätiedotus tietysti! Milloin sataa, milloin paistaa ja milloin ei ree kumpaakaan!
      Pitäisiköhän ruveta kirjoittamaan, että katsokaa Kahvipirtti numero se ja se silloin ja silloin. Näkymähän on tuosta ikkunasta aina sama, vuoden ajat huomioon ottaen.

      Eikä se hullumpi näkymä olekaan. Maailma vain on minun kohdallani mennyt aika pieneksi.
      Huurteesta märän ruohon keskelle on ilmestynyt outo apilan- punainen läiskä.
      Kiikari, kiikari! Missä on kiikari?
      Tällä puolella voi kiikaroida, kun vastapäätä on lehtimetsän sekoitus eikä muita naapureita.
      Puna-apila! Miten ne tuonne ovat eksyneet? Kiva että ovat.

      Sen kunniaksi suon teillekin jotakin kivaa: lopetan tältä erää.
      Voikaapa iloisesti ja valoisasti!

    • väinämöinen7

      Osaa joku olla puuntäikin , niin eihän sellaisen sitä aamu tointa
      tarvitse tehdäkään.
      Aamuyön hikiset hetket taitaa muistuttajalla mielessä pyörii.

      Touhuta täytyy että ei me homehduttaisi.

    • Sanoinhan Minäkin

      Mukava päivä taas illassa.
      Miten mielenkiintoista onkaan seurata nuoria opiskelijoita, ensimmäiset viikot ovat antaneet puhtia uuden opiskeluun, aivan sydämessä tuntuu hyvältä etteivät pitkin hampain kulje ruuhkassa aamuin illoin.
      Mielellään kertovat edistyuksestään ja miten nykyinen opiskelu onkaan erilaista kuin omani, periodeissa ja tuo tuntuu sopivan heille.

      Hereillä olen koko päivän ollut loput unet karisi kun yhden nuoren kanssa olin lääkärissä ja vastaan otto huoneesta kuului karmea kirkaisu, asia oli iso tuon kirkaisun takana ja nauraen läksimme kotimatkalle.

      Niin tämäkin päivä kallistumassa jo iltaan, viimeiset aurinkon säteet viistävät autereista taivaan rantaa.

    • mökin matti

      Saatiin lämmin päivä monen muun aurinkoisen jatkoksi tänäänkin, kesäisen lämmintä. Säätoimittaja totesi, ajankohtaa lämpimämpi.
      Pieni sadekausi ehti kuulemma heikentää viljan laatua, mutta saivatpa pois korjattua näiden poutapäivien mukana.
      Pieniä meikäläisen viljelyt tänä kesänä. Hernettä laitoin alan, jonka muija olis hameellaan peittänyt. Eu-tukianomus jäi täyttämättä kun niitä papereita olisi ollut salkullinen täytettävänä..
      Fasaanipoikue auttoi siinä sadonkorjuussa. Laatu oli hyvää, koska pelkkiä korsia oli vain jälellä. Hyvät ystävät siinäkin Hetan toiveen mukaan jelppimässä.

    • Kaunis aamu jälleen valkeni,mukavaa nauttia syksyn väreistä,
      kanavatyökin ,jonka aloitin on syksymaisema. Onko haapa tuo
      punainen tähän vuodenaikaan. Värikäs tuosta tekeleestäni tulee, mutta taulu uuden perheen seinälle se on tarkoitus antaa,joten siellähän väriä ilmassa yleensä henkii.
      Nyt alankin valmistautua hoitoon,kun lääkäri oli lähettänyt postia 15 kertaa Fysioterapiaan.
      Heipä taas.

      • maijalansusi

        Hoidotkin maksaa,mutta kyllhän tuovat myös hyvää mieltä.
        Kannattaa panostaa itseensä, pysyy vetreämpänä.
        Lähde sitten ulos, vai sänkykö kutsuu.

        Kyllä on taas lämmin ja värikäs maailma sotineen kaikkineen.

        Tänne toivon kuitenkin lintukodon tunnelmaa.


      • maijalansusi kirjoitti:

        Hoidotkin maksaa,mutta kyllhän tuovat myös hyvää mieltä.
        Kannattaa panostaa itseensä, pysyy vetreämpänä.
        Lähde sitten ulos, vai sänkykö kutsuu.

        Kyllä on taas lämmin ja värikäs maailma sotineen kaikkineen.

        Tänne toivon kuitenkin lintukodon tunnelmaa.

        Lintukodon siipiveikot ovat hajaantumassa vuotuiselle muuttomatkalleen. Mekoisia veijareita. Pohjolaan jääneistä kaikki eivät selviä yli talven.
        Tällä palstallakin pientä sulkasatoa ja niukkaa kärhämöintiä. Eikö niin ole ajoittain aina ollut? Siitä se siilaantuu. Jakselkaamme.


      • capt.cöpenick kirjoitti:

        Lintukodon siipiveikot ovat hajaantumassa vuotuiselle muuttomatkalleen. Mekoisia veijareita. Pohjolaan jääneistä kaikki eivät selviä yli talven.
        Tällä palstallakin pientä sulkasatoa ja niukkaa kärhämöintiä. Eikö niin ole ajoittain aina ollut? Siitä se siilaantuu. Jakselkaamme.

        Alkaa tu olla pelottavaa,Turkin meininki,niin sain käsityksen illan A-studiosta..
        Mikä ihmisiin on tullut,kun kaikkialla mellastetaan onkohan vain ihmisten pahoinvointi rikkauksista vai uskonnosta.
        Tuntumaan alkaa olisiko päämiehet, jotkä näitä sotia järjestää.
        Päästään seonneita,joku ruuvi löystynyt tai kokonaan pudonnut.
        Käykää kyvykkäät naiset Putinia lirkuttelemassa, teillä varmaan kauniit naiset voisi olla mahdollisuus .
        Putinin asenteeseen tehdä hellyydellä hyviä muutoksia,-ehkä puutteessa hän voi olla. Kiukuttaa sekin asia...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe