Miksi punaisiin valoihin pitää kiihdyttää ripeästi?

hdthdt

Sitten jarrua maan pe*keleesti. Nykyään aika usein näkee liikenteessä. Mikä logiikka?

45

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Urheilullista

      Äkilliset nopeudenmuutokset tyydyttävät joidenkin kuljettajien psykologisia tarpeita. Niistä saa ns. hedonistista nautintoa.

      • Nopeasti pitää mennä vaikka punaiset palaakin seuraavassa, koska sinun takana ajavien pitää myös päästä seuraaviin valoihin


    • Redneck Baboons

      Sama ilmiö ihmetyttää itseänikin. Lienee samasta kyse kuin hanurissa roikkumisessa, eli totaalisesta idiotismista.

    • 330d ja hajis

      No mitäs luulet ? Jos ajaa hitaammin niin etenee hitaammin mutta jos nopeanmin niin etenee nopranmin eikö vaan ? Ja tästä joku runkkari saa sitten elämää suurenman ongelman aikaan voi pyhä perse sentään...

      • Vanha romu ja Bemari

        Ja sinä pässi varmaan kiihdytät romullasi aina täysillä risteyksestä odottelemaan että seuraavat liikennevalot vaihtuisivat vihreäksi?! Kuvittelet varmaan että niin etenemisesi olisi ripeämpää. No kuluuhan se aika risteyksessä seistessäkin. Ehdit meikkaamaam odotellessasi.


      • Redneck Baboons
        Vanha romu ja Bemari kirjoitti:

        Ja sinä pässi varmaan kiihdytät romullasi aina täysillä risteyksestä odottelemaan että seuraavat liikennevalot vaihtuisivat vihreäksi?! Kuvittelet varmaan että niin etenemisesi olisi ripeämpää. No kuluuhan se aika risteyksessä seistessäkin. Ehdit meikkaamaam odotellessasi.

        Toi hajis on varmasti yksi sellainen tyyppi kuin mitä aloituksessa kuvataan. Eikä siksi edes tajua mikä hommassa on se omituisin osa. Niinhän se on kaikilla häiriökäyttäytyjillä.


      • Vanha romu ja Bemari
        Redneck Baboons kirjoitti:

        Toi hajis on varmasti yksi sellainen tyyppi kuin mitä aloituksessa kuvataan. Eikä siksi edes tajua mikä hommassa on se omituisin osa. Niinhän se on kaikilla häiriökäyttäytyjillä.

        Kyseinen puupää omaa kyllä harvinaisen vähäisen määrän ymmärrystä liikenteestä. No häiriköinnillä saa sentään huomiota osakseen.


      • 330d ja hajis
        Vanha romu ja Bemari kirjoitti:

        Kyseinen puupää omaa kyllä harvinaisen vähäisen määrän ymmärrystä liikenteestä. No häiriköinnillä saa sentään huomiota osakseen.

        Haista perse !


      • Vanha romu ja Bemari
        330d ja hajis kirjoitti:

        Haista perse !

        Taitaisit tykätä kun joku persettäsi nuolisi??? Sorry, olen tylsä hetero. Joku mmuu voi tulla haistelemaan hanuriasi.....!


    • 798789798879849

      Esim. Kuorma-autojen ajopiirturi palkitsee tällaisen ajotavan, ja jotkut liikennevalot on niin, että pitää kiihdyttää talla pohjassa (rajoituksia noudattaen) että ehtii seurvaaviin valoihin

      • ?????

        Eikös ne seuraavat valot ole siellä, riippumatta nopeudesta?


      • 798789798879849
        ????? kirjoitti:

        Eikös ne seuraavat valot ole siellä, riippumatta nopeudesta?

        Ei. Kun tarpeeksi kovasti kiihdytän niin ne liikennevalot ikäänkuin häviävät edestäni. Olen niin nopea! Minä osaan ajaa jopa niin kovaa että polttoaineenkulutus pienenee kun sitä ei ehdi kulua niin paljon kuin hitaammin ajaessani. Enkös olekin nero ja fiksu kaveri?? Voit luke lisää nerokkaita viisauksia mm. Nolo Sika-nimimerkiltäni.


      • Kjell Pippelström
        798789798879849 kirjoitti:

        Ei. Kun tarpeeksi kovasti kiihdytän niin ne liikennevalot ikäänkuin häviävät edestäni. Olen niin nopea! Minä osaan ajaa jopa niin kovaa että polttoaineenkulutus pienenee kun sitä ei ehdi kulua niin paljon kuin hitaammin ajaessani. Enkös olekin nero ja fiksu kaveri?? Voit luke lisää nerokkaita viisauksia mm. Nolo Sika-nimimerkiltäni.

        Ei kannata hosua! Hellästi ja rauhallisesti tulee paljon mukavampaa...


      • 545465456
        ????? kirjoitti:

        Eikös ne seuraavat valot ole siellä, riippumatta nopeudesta?

        mutta kunnon kiihdytys, niin ne ei ehdi vaihtumaan punaiseksi, normi lähdöllä ehtii


    • Löpönen

      Jotkut haluaa näyttää kuinka ripeitä he ovat autonsa kanssa. Jostakin pätemisen tarpeesta varmaan kyse. Polttoaineen kulutus vaan kasvaa.

      • itseltä pois?

        sun pitää kiilata tuommoinen kiihdyttelijä tie sivuun ja huudettava pää punaisena että "noin tuhlaat bensaa ja jarruja ihan turhaan".


    • harvaan asuttua ahdi

      ruuhkassa jos loisii liian hitaasti niin takana tulevat voivat jäädä helposti edellisiin valoihin tai risteysalueelle, joten kohtuullinen kiihdys on yhteinen etu. Erikseen on sitten nämä älyttömät kiihdytykset, mutta ei ole yleensä kenellekään mitään haittaa, paitsi kerrostalokyttääjien pannu alkaa kiehumaan ja isällinen koulutuspakkoa puskee pintaan.
      Jos kaikki keskittyisivät omaan tekemiseen sillä logiikalla ettei ole muille haitaksi ja vahingoksi, niin liikenne olisi paljon nykyitä joustavampaa, mutta ei. Suomalaisen pitää päästä pätemään, kiusaamaan ja purkamaan ahdistustaan ja olemaan tuppana, kouluttajana tai häirikkönä liikenteessä.

      • pakumies67

        Jos olet yksin lähdössä ylittämään risteystä, ei tarvitse kiihdyttää, sama vaikka menisit vasta seuraavilla vihreillä, mutta jos takanasi on porukkaa, on syytä lähteä niin, että mahdollisimman moni heistä pääsee sieltä vihreillä läpi, että ovat sitten siellä seuraavissa valoissa kun ne vihreäksi muuttuvat.


      • tojotatojota
        pakumies67 kirjoitti:

        Jos olet yksin lähdössä ylittämään risteystä, ei tarvitse kiihdyttää, sama vaikka menisit vasta seuraavilla vihreillä, mutta jos takanasi on porukkaa, on syytä lähteä niin, että mahdollisimman moni heistä pääsee sieltä vihreillä läpi, että ovat sitten siellä seuraavissa valoissa kun ne vihreäksi muuttuvat.

        Aivan turha edes yrittää, ei noi tojota ja skooda "miehet" koskaan tajua, että liikenteessä on muitakin. Heille ainoa merkittävä asia on oma polttoaineenkulutus.


      • Taloudellisuusexpert
        tojotatojota kirjoitti:

        Aivan turha edes yrittää, ei noi tojota ja skooda "miehet" koskaan tajua, että liikenteessä on muitakin. Heille ainoa merkittävä asia on oma polttoaineenkulutus.

        Miksi pitäisi ajatella joitakin vähäjärkisiä? Omapahan on ongelmansa. Samat rajoitukset kuitenkin heilläkin. Paitsi se henkinen handigäp.


      • tojotatojota
        Taloudellisuusexpert kirjoitti:

        Miksi pitäisi ajatella joitakin vähäjärkisiä? Omapahan on ongelmansa. Samat rajoitukset kuitenkin heilläkin. Paitsi se henkinen handigäp.

        Siksi kun terveet huomioi myös teitä vähäjärkisiä "taloudellisuusexpertejä".
        Teidän idioottimaisella nutaamisella, pystytte itse säästämään vuodessa muutaman litran polttoainetta, mutta aiheutatte sadoille muille autoilijoille huomattavan lisän polttoainenkukutukseen.

        Mutta ettehän te osaa huomioida ketään muuta, vain minä itse , minä , minä...

        Ehkä sinulla kuitenkin noita rajoitteita on hiukan enemmän, kuin terveillä ihmisillä.

        Ei kannattaisi käyttää vieraskielisiä sanoja, ellei osaa edes kirjoittaa niitä :))


      • > Portsari <
        tojotatojota kirjoitti:

        Siksi kun terveet huomioi myös teitä vähäjärkisiä "taloudellisuusexpertejä".
        Teidän idioottimaisella nutaamisella, pystytte itse säästämään vuodessa muutaman litran polttoainetta, mutta aiheutatte sadoille muille autoilijoille huomattavan lisän polttoainenkukutukseen.

        Mutta ettehän te osaa huomioida ketään muuta, vain minä itse , minä , minä...

        Ehkä sinulla kuitenkin noita rajoitteita on hiukan enemmän, kuin terveillä ihmisillä.

        Ei kannattaisi käyttää vieraskielisiä sanoja, ellei osaa edes kirjoittaa niitä :))

        Mitä tarkoittaa nutaaminen?


      • Kjell Pippelström
        > Portsari < kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa nutaaminen?

        Hitaasti ja rauhallisesti.

        Eli siis just päinvastoin kuin miten kuulemma olit hajiksen kanssa eli 45 sekunnin täysrynkytys ja 45 minuutin torkut ;)


      • Ismo Laitela
        pakumies67 kirjoitti:

        Jos olet yksin lähdössä ylittämään risteystä, ei tarvitse kiihdyttää, sama vaikka menisit vasta seuraavilla vihreillä, mutta jos takanasi on porukkaa, on syytä lähteä niin, että mahdollisimman moni heistä pääsee sieltä vihreillä läpi, että ovat sitten siellä seuraavissa valoissa kun ne vihreäksi muuttuvat.

        Eihän tässä nyt ollut kysymys valoista lähtemisestä vaan siitä miksi pitää kiihdyttää jos valot edessä ovat punaiset.

        Käsittääkseni paras kaiken kannalta olisi päästä pysähtymättä seuraavistakin valoista, jos mahdollista.


      • > Portsari <
        Kjell Pippelström kirjoitti:

        Hitaasti ja rauhallisesti.

        Eli siis just päinvastoin kuin miten kuulemma olit hajiksen kanssa eli 45 sekunnin täysrynkytys ja 45 minuutin torkut ;)

        Nyt sä varmaan luulet että mä jotenkin provosoituisin "hauskan" kommentin takia? Yrityksesi meni vituiksi kuten kaltaistesi netissä huutelevien mikkihiirien jutut yleensäkin menee. Minä olen näiden pippelivitsien suhteen väärä kohde. Sorry.


      • juu uskotaan
        > Portsari < kirjoitti:

        Nyt sä varmaan luulet että mä jotenkin provosoituisin "hauskan" kommentin takia? Yrityksesi meni vituiksi kuten kaltaistesi netissä huutelevien mikkihiirien jutut yleensäkin menee. Minä olen näiden pippelivitsien suhteen väärä kohde. Sorry.

        Ethän edes reagoinut mitenkään ;)


      • > Portsari <
        juu uskotaan kirjoitti:

        Ethän edes reagoinut mitenkään ;)

        Reagoin, en provosoitunut. Yritä ymmärtää niiden ero!


      • uskoin jo aiemmin
        > Portsari < kirjoitti:

        Reagoin, en provosoitunut. Yritä ymmärtää niiden ero!

        Selitä vielä vähän lisää. Vakuuttavuutesi senkun vahvistuu.


      • > Portsari <
        uskoin jo aiemmin kirjoitti:

        Selitä vielä vähän lisää. Vakuuttavuutesi senkun vahvistuu.

        Sulle on turha edes yrittää selittää mitään koska luentunymmärtäminen on sinulle liian vaikeaa. Ryömi takaisin koloosi ressukka.


      • juujuu varmasti
        > Portsari < kirjoitti:

        Sulle on turha edes yrittää selittää mitään koska luentunymmärtäminen on sinulle liian vaikeaa. Ryömi takaisin koloosi ressukka.

        Älä nyt vielä lopeta! Tää on hauskaa =)


      • Siiv Ari
        > Portsari < kirjoitti:

        Nyt sä varmaan luulet että mä jotenkin provosoituisin "hauskan" kommentin takia? Yrityksesi meni vituiksi kuten kaltaistesi netissä huutelevien mikkihiirien jutut yleensäkin menee. Minä olen näiden pippelivitsien suhteen väärä kohde. Sorry.

        Penis.


      • KorvaTuppelo
        Siiv Ari kirjoitti:

        Penis.

        Sinänsä ihan asiallinen kommentti, mutta ei liity aiheeseen millään tavalla.


    • WooBer

      Taas kerran nousee esiin kysymys: Missä on ennakoivan ajamisen taito?? Se tuntuu puuttuvan lähes jokaiselta autoilijalta. Itsekään en näe järkeä kiirehtiä valo-opastimen näyttäessä punaista valoa. Pyrin itse ainakin sovittamaan nopeuden niin, että voin jatkaa ajamista pysähtymättä valoihin ja nopeuttaa jonon liikkumista juohevasti ja kun vielä turvaväli pidetään sellaisena, ettei edessä ajavan jarruttellu vaikuta omaan nopeuteen hitauttavasti, nopeuttaa se liikenteen sujuvuutta merkittävästi.

      • pakumies67

        Mutta ennakoitko vain omaa etua tavoitellen, vai otatko huomioon myös takanasi olevien ehtimisen, siinäpä mietittävää. Minun käsitys sujuvasta liikenteestä on se, että kaikki takananiolijatkin ehtii niistä vihreistä, tai ainakin niin moni kuin mahdollista.


      • Ismo Laitela
        pakumies67 kirjoitti:

        Mutta ennakoitko vain omaa etua tavoitellen, vai otatko huomioon myös takanasi olevien ehtimisen, siinäpä mietittävää. Minun käsitys sujuvasta liikenteestä on se, että kaikki takananiolijatkin ehtii niistä vihreistä, tai ainakin niin moni kuin mahdollista.

        Eiköhän se ole kuitennii paras että jokainen keskittyisi siihen omaan ajoonsa.


      • elinikäinen kortti
        Ismo Laitela kirjoitti:

        Eiköhän se ole kuitennii paras että jokainen keskittyisi siihen omaan ajoonsa.

        Jo, parempi se on, jos aivot ovat jo niin kalkkeutuneet, että kaikki kapasiteetti menee omalla kaistalla pysymiseern. Vaipahan sulla on jo.


    • 330d ja hajis

      Bemarilla pitää lähteä sina niin kovaa, kuin autosta lähteen ja mielummin hieman aikaisemmin, kuin edellisellä kerralla

      • 1400 ja Ninja

        Juuri näin. Bemarilla on tosiaan lähdettävä aina täysillä koska muuten jää liikenteen jalkoihin. Ei hitautta tarvitse hävetä vaikka harmittaa se kuitenkin.


      • WooBer
        1400 ja Ninja kirjoitti:

        Juuri näin. Bemarilla on tosiaan lähdettävä aina täysillä koska muuten jää liikenteen jalkoihin. Ei hitautta tarvitse hävetä vaikka harmittaa se kuitenkin.

        Kukaan järkevä ei edes ajattele ajavan jolla Bayerin MutteriVirityksellä.. ja jo tuosta merkistä puhuminen aiheuttaa huonovoitisutta.. Kalliskin ylläpitää ja kaiken lisäksi johtopaikalla kolarointitilastoissa.. Hähää!! Ei siis vois vähempää kiinnostaa tuo..


    • ---

      https://www.google.fi/maps/@60.2952303,24.9595434,3a,75y,351.36h,82.75t/data=!3m4!1e1!3m2!1sPtVp9SK5QBD3b3GaxeW_TA!2e0?hl=fi

      Juu nysvätkää vaan lisää.. Tällä viikolla joku pappa hissutteli 30km/h että säästäs bensaa,, kun on kääntymässä vasemmalle eli tuonne Kehä 3 länteen.

      Itse olin menossa suoraan lentoaseman suuntaan, mutta jouduin köröttelemään 30km/h papan perässä

      • aaaaaaaaaaaaaa

        Onpas sulla ihan stressin paikka. Kuinka selvisit tilanteesta ? Ettäkö ihan papan perässä ajelit.


    • srhy

      > Miksi punaisiin valoihin pitää kiihdyttää ripeästi?

      Siis tarkoitat että näkee jo esim. vähintään 10 sekuntia ennen, että valo ei vaihdu vihreäksi ja silti kiihdyttää? Teen tuota jarrujen kuluttamiseksi, jarrutkin tarvitsevat käyttöä, jonka puutteessa ne ruostuvat ja sitten ne pitää vaihtaa. Lisäksi savu pitää puhaltaa pois pakoputkista.

    • Redneck Baboons

      "Taas kerran nousee esiin kysymys: Missä on ennakoivan ajamisen taito??"

      Tuohan on se kysymys mihin etsitään vastausta koko ajan. Ja vastaus yksinkertaisesti on se sama kuin muillakin elämän osa-alueilla eli subjektiivisuus, kansankielellä typeryys. Yksi proffa käytti tästä samasta ilmiöstä fiksua termiä "henkinen kestävyysvaje".

    • stbrtbbt

      fiatit tekee tätä aika useasti. varmaan jotain vikaa niitten kuskien päässä,,

      • Redneck Baboons

        Olisikin tämä maailma niin helppo, että pelkät Fiatit poistamalla häviäisi myös ongelmakuskit. Kyllä siihen vaaditaan idioottien vähentämistä, eikä automerkkien.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe