Avensis hakee tiellä

Ave 1,8

Eli siis uusi Avensis hakee tiellä eli sitä joutuu koko ajan ohjaamaan että pysyy kaistalla, mikä voi olla syynä kun se on juuri huollettu ja pyöränkulmat tarkastettu.
Alkaa pikkuisen nyppimään jo.

63

4699

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kulminoidaan

      Lääke on kasvattaa etupään aurausta. Mutta kulmat pitää olla tehtaan tavoitearvoissa muuten.
      Sopiva lisäyksen määrä lienee jossain 2-3minuuttia per puoli. Tämä on luokkaa 0.05 astetta eli puhutaan hyvin pienestä mutoksesta. Tällainen muutos vaikuttaa silti dramaattisesti suuntavakauteen.

      Oletettavasti autossasi on takana hitusen enemmän aurausta kuin mikä olisi tehtaan tavoitearvo. Tällöin pitää edessäkin olla hitusen enemmän tavoitearvoon nähden.
      Tällaiset asiat ikävä kyllä menee yleensä huoltojamppojen tajunnan yli. Pitäisi oikeasti tietää jotain autojen alusta ja erityisesti pyöränkulmien vaikutuksesta.

      • 5S-FE

        Vahvistan edellisen kertojan arvion. Itsellä oli muutama vuosi sitten edessä haritusta vas. 0.09 ja oik. 0.11. Nämä aiheuttaa jo sen, että oik. oli rengas hieman kuluneempi sisäreunastaan koko kesän ajon jälkeen, mutta ei merkittävästi. Samoin oli taipumusta vetää oikealle, jos tie oli kallellaan. Suuntauksessa tehdyt korjaukset auttoivat selvästi, mutta haluaisin itsekin lisätä aavistuksen verran aurausta, niin saisi auton kulkemaan suoraan vielä vähemmin ohjausliikkein.


      • ???
        5S-FE kirjoitti:

        Vahvistan edellisen kertojan arvion. Itsellä oli muutama vuosi sitten edessä haritusta vas. 0.09 ja oik. 0.11. Nämä aiheuttaa jo sen, että oik. oli rengas hieman kuluneempi sisäreunastaan koko kesän ajon jälkeen, mutta ei merkittävästi. Samoin oli taipumusta vetää oikealle, jos tie oli kallellaan. Suuntauksessa tehdyt korjaukset auttoivat selvästi, mutta haluaisin itsekin lisätä aavistuksen verran aurausta, niin saisi auton kulkemaan suoraan vielä vähemmin ohjausliikkein.

        Miten voi olla vasemmalla eri määrä aurausta/haritusta kuin oikealla? Mun autoissa etupään aurauskulma on aina säädetty raidetangon pituutta muuttamalla, joten säätö on vaikuttanut aina automaattisesti molemmille puolille.


      • varo poppasäätöjä!!!
        ??? kirjoitti:

        Miten voi olla vasemmalla eri määrä aurausta/haritusta kuin oikealla? Mun autoissa etupään aurauskulma on aina säädetty raidetangon pituutta muuttamalla, joten säätö on vaikuttanut aina automaattisesti molemmille puolille.

        Pari vuotta sitten sain säädettyä niin, että auto kulkee suoraan ja keskittää. Pari kuukautta myöhemmin katsastuksessa todettiin, että renkaissa näkyy jo toispuoleista kulumaa. Ei kestä kauan kun renkaat finaalissa. Laitoin sitten säädöt käsikirjakuntoon. Ettei pääse niin pahaksi, että kulahtaa ja levähtää rengas kesken ajon.

        Eli renkaat ei kestä. Pitää vaan sietää "hakemista".


      • ei vetele
        ??? kirjoitti:

        Miten voi olla vasemmalla eri määrä aurausta/haritusta kuin oikealla? Mun autoissa etupään aurauskulma on aina säädetty raidetangon pituutta muuttamalla, joten säätö on vaikuttanut aina automaattisesti molemmille puolille.

        Kun oli tullut eri määrä haritusta, niin juuri sen vuoksi sitä juuri säädettiin kohdalleen eli ohjearvoihin. Ei kai siellä suuntauksessa huvikseen käydä.
        Pitäisi tuo homma tehdä ainakin 5 vuoden välein, niin auto kulkee suoraan paljon vähemmällä vaivalla.


      • ???
        ei vetele kirjoitti:

        Kun oli tullut eri määrä haritusta, niin juuri sen vuoksi sitä juuri säädettiin kohdalleen eli ohjearvoihin. Ei kai siellä suuntauksessa huvikseen käydä.
        Pitäisi tuo homma tehdä ainakin 5 vuoden välein, niin auto kulkee suoraan paljon vähemmällä vaivalla.

        "Kun oli tullut eri määrä haritusta..."

        Sitähän mä just kysyin, että miten EDESSÄ voi olla vasemmalla eri määrä haritusta kuin oikealla? Noi sun numerosi: vas. 0.09 ja oik. 0.11, olisi saatu tasattua molemmat 0.10:een kääntämällä ohjauspyörästä aavistus vasemmalle.

        Oliskohan toi renkaan kuluminen sittenkin korjattu vaihtamalla väljä alapallonivel, tai tukivarren puslat?


      • juna kulkee vaan
        ??? kirjoitti:

        "Kun oli tullut eri määrä haritusta..."

        Sitähän mä just kysyin, että miten EDESSÄ voi olla vasemmalla eri määrä haritusta kuin oikealla? Noi sun numerosi: vas. 0.09 ja oik. 0.11, olisi saatu tasattua molemmat 0.10:een kääntämällä ohjauspyörästä aavistus vasemmalle.

        Oliskohan toi renkaan kuluminen sittenkin korjattu vaihtamalla väljä alapallonivel, tai tukivarren puslat?

        Ei tojotassa ole väljiä niveliä, niitä on volkkareissa. JOs säädössä löytyy väljyyttä, niin ensin täytyy laittaa uudet osat ja sitten vasta säädöt kohdalleen, mutta tätä ilmoitusta ei minulle tullut , vaikka puhelinnumero oli jätetty liikkeeseen.
        Tuon säädön jälkeen on katsastettukin jo kahdesti, joten tuskin oli väljää.
        Ero noiden kahden arvon välillä oli äärimmäisen pieni, mutta vaikuttaa jo jonkin verran koko eturenkaan elinkaaren aikana eli kuluu toisesta laidasta.
        Edelleen tekisi hyvää laittaa uudelleen aivan säätöarvojen rajamaille, että saisi mahdollisimman vähän sitä haritusta tai mielummin jopa aurausta suuntavakavuuden maksimoimiseksi.


      • ???
        juna kulkee vaan kirjoitti:

        Ei tojotassa ole väljiä niveliä, niitä on volkkareissa. JOs säädössä löytyy väljyyttä, niin ensin täytyy laittaa uudet osat ja sitten vasta säädöt kohdalleen, mutta tätä ilmoitusta ei minulle tullut , vaikka puhelinnumero oli jätetty liikkeeseen.
        Tuon säädön jälkeen on katsastettukin jo kahdesti, joten tuskin oli väljää.
        Ero noiden kahden arvon välillä oli äärimmäisen pieni, mutta vaikuttaa jo jonkin verran koko eturenkaan elinkaaren aikana eli kuluu toisesta laidasta.
        Edelleen tekisi hyvää laittaa uudelleen aivan säätöarvojen rajamaille, että saisi mahdollisimman vähän sitä haritusta tai mielummin jopa aurausta suuntavakavuuden maksimoimiseksi.

        "Ero noiden kahden arvon välillä oli äärimmäisen pieni, mutta vaikuttaa jo jonkin verran koko eturenkaan elinkaaren aikana"

        Niin mutta kun sitä eroa ei edes ollut! Ohjauspyörä oli aavistuksen vinossa ja siksi lukemat eivät olleet tasan.

        Tavallisessa joustintukiratkaisussa, jossa ainoa säätö on raidentagon päissä, et pysty säätämään vasemman renkaan haritusta vaikuttamalla samalla oikean puoleisen renkaan haritukseen. Samasta syystä aurauskulmat ovat aina tasan puolten välillä. Se on sitten eri asia, että taitamattoman tai laiskan säätäjän jäljiltä saattaa ohjauspyörä olla säädön jälkeen vinossa...

        Jos toisen renkaan nopeampi kuluminen ei johdu ajotavasta, niin mun nähdäkseni ainoa mahdollinen syy siihen on se, että jossakin on ollut väljää...


    • hakee

      Mitä se ave hakee sieltä tieltä?

    • EImeri

      Tarkista rengaspaineet. Suoraan Avensista ei saa kulkemaan millään mutta rengaspaineilla voi vaikuttaa vähän. 2.4 eteen ja 2.2 taakse.

      • Elmerin Eno

        Auto menee suoraan väkisin kun pyöränkulmat on kunnossa. Ei se merkistä riipu.


      • Kokemusta on
        Elmerin Eno kirjoitti:

        Auto menee suoraan väkisin kun pyöränkulmat on kunnossa. Ei se merkistä riipu.

        Ei mene Toyota, luikertelee suoraliakin tiellä.


      • ajokoira kylki edell
        Elmerin Eno kirjoitti:

        Auto menee suoraan väkisin kun pyöränkulmat on kunnossa. Ei se merkistä riipu.

        No ei mene kaikki.


      • tuttu ilmiö
        Kokemusta on kirjoitti:

        Ei mene Toyota, luikertelee suoraliakin tiellä.

        Puhekielessä tunnetaan sanonta "vaeltava Ave".


      • kulminoidaan
        Elmerin Eno kirjoitti:

        Auto menee suoraan väkisin kun pyöränkulmat on kunnossa. Ei se merkistä riipu.

        Mitä tarkoittaa "pyöränkulmat kunnossa"?
        Pyöränkulmat ilmoitetaan aina arvoalueela esimerkiksi
        auraus etu vasen/oikea 9min - 6min (yhteensä 18min - 12min)
        Mikähän tuossa on se oikea arvo kun säädätyksessä monasti vain katsotaan että on suurin piiretein tuossa haarukassa. Kas kun itsellä oli juuri tuo 9min molemin puolin mutta vasta muutos 12min per puoli (eli yhteensä 24min) sai auton kulkemaan suoraan.

        Jospa ensi vähän selvittelisit näitä asioita ennenkuin lauot totuuksia :-)


      • muistelen...
        tuttu ilmiö kirjoitti:

        Puhekielessä tunnetaan sanonta "vaeltava Ave".

        Eikö se olekaan "maanteiden mäyräkoira", tai "suoran tien soutaja"?


      • klmortybmpotmuipotu
        muistelen... kirjoitti:

        Eikö se olekaan "maanteiden mäyräkoira", tai "suoran tien soutaja"?

        olkoot lempinimensä mikä tahansa, kun vaan kulkisi suoraan.


    • käärmemies

      Jaa toyota on maailman ainut auto joka luikertelee. Luulin että käärme luikertelee.

    • Noutaja Ave

      Mitä se pääasiassa hakee, meinaan jos vois alkaa käymään meidän puolesta kaupassa niin no korvausta vastaan.

    • corIIapappa

      Hupunpuppua. Luottokorjaajani neuvoi käyttämään nokian renkaita 36% vajaalla paineella ja riittävä kulutuspinta.
      Onkelma on yleis tiedossa ja piirimyyjät ohjeistaneet.
      Avensiksen ohjauskeometriassa on pieni suunniteluvirhe mutta helposti korjattavissa paineilla

      • ei vaikutusta???

        jokohan ne korjaukset sitten pian alkaisi vaikuttaa. kun "hakevat" yhäti


    • einari 5

      Se on ihan normaalia Japanilaiset autot on tehty kääntymään ja Eurooppalaiset kulkemaan suoraan , näin totesi kerran Toyotan maahantuoja kun asiasta valitettiin.

    • Pikku juttu !

      Kyllä siihen "ajamiseen" tottuu. Onhan tässä Avensiksessa pikku huomautettavaa, mutta kokonaisuus on hyvä ja hinta-/laatusuhde varsin hyvä. Se, joka Avensiksen itselleen ostaa tietää kyllä auton heikkoudet.

      • ei onnaa Terolta

        "Se, joka Avensiksen itselleen ostaa tietää kyllä auton heikkoudet. "

        Sitten kun vielä uskaltaisi ne tunnustaa.


    • Mustis, viidakon ykä

      Niinpä, ei ole Toyota vieläkään osannut rakentaa yhteenkään autoonsa kunnon ajo-ominaisuuksia ! Auris on jo saanut osakseen aimo parannuksen muotoiluun, mutta ne ajo-ominaisuudet puuttuvat siitä vieläkin.
      " Vaeltava Ave " on kuuluisa suomalainen tuulipukukansan lausahdus Avensiksen ratin takaa !

      • hyvä vaan

        Ostajalta hurahtaa auton takuuaika ohi aina ajamista opetellessa ja rengaspaineita muutellessa, ei kiinnitä vikoihin mitään huomiota.


      • 3233213
        hyvä vaan kirjoitti:

        Ostajalta hurahtaa auton takuuaika ohi aina ajamista opetellessa ja rengaspaineita muutellessa, ei kiinnitä vikoihin mitään huomiota.

        No näinhän se on. oman kokemuksen mukaan pätee Tojottimeen, Sokotaan ja Baijerin ihmeeseen. Mikään niistä ei ole kulkenut säätöjen jälkeenkään vakaasti suoraan.
        Pitäisi olla Audi, Ford tai Volvo jotta auto kulkisi vakiokulmilla suoraan.


    • setoimiijoo

      Joo, aurausta lisää, voi tehdä itsekki, raidetangon päät irti ja molempia puolia yhtä monta kierrosta säädetään, aluksi vaikka 1 kierros/oikea ja vasen, ja sitten kokeillaan.

      • mahollisuuksien peli

        Tee-se-itse-autossa voi kokeilla kaikkee tommottista!


      • Helpompikin...

        Ei niitä raidentangopäitä irrottaa tarvitse aurauskulmia säädettäessä.


      • Anonyymi

        Mix pitää ottaa irti


    • Tietäjä-

      Niin, ostit Toyotan. Koeajoitko sitä, vai kuuntelitko Tojoterojen puheita? Toyotat ovat tuollaisia riippumatta siitä, onko pikiuusi, vai vanha lahna.

    • Kokemusta on

      Syy on merkissä: Toyota vaeltaa kesäisin ja on talvella hengenvaarallinen ajaa. Aivan sama oliko Avensis tai Corolla. Kumpikin vaeltaa ja kovin. Avensis ehkä hitusen enemmän.

      • 342423

        Minkäs merkkiset autot ei vaella ja ovat muuten joka asiassa vähintään yhtä hyviä?


      • erojahan on
        342423 kirjoitti:

        Minkäs merkkiset autot ei vaella ja ovat muuten joka asiassa vähintään yhtä hyviä?

        Japsiautoilla lähinnä maakohtainen ongelma tuo "hakeminen" isommissa nopeuksissa. Tosin kyllä niissäkin eroja on. Eri merkit ja mallit aina vähän erilaisia.

        Voi olla, että eurooppalaiset autot joudutaan tekemään paremmiksi jo yksin siksi, että Saksa on iso markkina-alue ja siellä auton pitää kulkea tolkullisesti myös moottoritiellä. Ja kovaa. Saksassa ei japsiautoilla ole kovin ihmeellistä markkinaosuutta. Olisiko syynä juuri tuo...


      • suurialaatueroja
        erojahan on kirjoitti:

        Japsiautoilla lähinnä maakohtainen ongelma tuo "hakeminen" isommissa nopeuksissa. Tosin kyllä niissäkin eroja on. Eri merkit ja mallit aina vähän erilaisia.

        Voi olla, että eurooppalaiset autot joudutaan tekemään paremmiksi jo yksin siksi, että Saksa on iso markkina-alue ja siellä auton pitää kulkea tolkullisesti myös moottoritiellä. Ja kovaa. Saksassa ei japsiautoilla ole kovin ihmeellistä markkinaosuutta. Olisiko syynä juuri tuo...

        Mitenkäs on japanissa tuo saksalaisten autojen myynti. Olisiko sellaisia vikapesiä että erittäin laatutietoiset japanilaiset eivät niitä osta. Olisiko syynä juuri tuo...


      • Vastaus!
        suurialaatueroja kirjoitti:

        Mitenkäs on japanissa tuo saksalaisten autojen myynti. Olisiko sellaisia vikapesiä että erittäin laatutietoiset japanilaiset eivät niitä osta. Olisiko syynä juuri tuo...

        Ei!


    • Muutamat kulmat sääd

      "Miten voi olla vasemmalla eri määrä aurausta/haritusta kuin oikealla? Mun autoissa etupään aurauskulma on aina säädetty raidetangon pituutta muuttamalla, joten säätö on vaikuttanut aina automaattisesti molemmille puolille."

      Ööh, kuinkahan ihmeessä se yheltä puolelta säädetään?? Raidetankojen välissä kuitenkin sellanen hammastanko.. Kyllä ne kulmat joutuu ihan molemmilta puolilta säätämään erikseen.. Ja nuista ohjearvoista, ne on autonvalmistajan ilmottamia arvoja, joilla auton ajogeometrian pitäis toimia, huom. pitäis, ainakin sen laskeneiden insinöörien mukaan.. Mutta joissakin autoissa joutuu hakemaan sen optimaalisimman kohdan näiden ohjearvojen sisälläki hyvinki tarkasti..

      Ja uudemmissa autoissa tuo heiton korjaus pelkällä ratin käännöllä ei onnistu, kun alkaa olemaan ESP:t ynnä muut.. Jos ratti vinossa menee auto suoraan saattaapi ESP/ABS valo iloisesti palaa mittaristossa..

      • kokemus opettaa

        Joskus nuoruudessa tuli säädettyä tuolla tavalla eli "raidetangon pituutta muuttamalla", mutta autot olivat 60-luvulta eli Amazon ja 144 Volvo.
        Noissa ne säädöt pystyi tekemään tukkimiehen mitalla tai jopa kepillä ja rullamitalla vanteen reunasta mitaten. Ihan riittävän tarkat säädöt tuli.
        Mutta nyt täytyy käyttää nelipyöräsuuntauksessa, että saa homman kohdalleen.
        Renkaissa kun pitää vielä 0,3 bar yli ohjearvojen, niin kulkee suoraan ja kevyesti.


      • ???

        "Raidetankojen välissä kuitenkin sellanen hammastanko."

        Niin on, ja se hammastanko liikkuu vasemmalta oikealle sen mukaan miten rattia pyörittelee. Säätö tehdään molemmille puolille erikseen koska jos säädät vain toista puolta ohjauspyörä asettuu suoraan ajettaessa vinoon. Ja jos ohjauspyörä on vinossa tehostus ei toimi kuten on suunniteltu ja auto tuntuu vetävän sivulle. Renkaiden kulumiseen tuolla ei kuitenkaan ole vaikutusta.

        Nuorempana tuli itse säädettyä noita aurauskulmiakin. Siihen aikaan ei vanhoissa romuissa vielä ollut ohjaustehostimia. Koska olen laiska, tuli välillä ruuvattua vain toista puolta. Ratti jäi vähän vinoon mutta koska se tehostin puuttui oli ratin asento pelkästään kosmeettinen juttu.


      • Anonyymi
        ??? kirjoitti:

        "Raidetankojen välissä kuitenkin sellanen hammastanko."

        Niin on, ja se hammastanko liikkuu vasemmalta oikealle sen mukaan miten rattia pyörittelee. Säätö tehdään molemmille puolille erikseen koska jos säädät vain toista puolta ohjauspyörä asettuu suoraan ajettaessa vinoon. Ja jos ohjauspyörä on vinossa tehostus ei toimi kuten on suunniteltu ja auto tuntuu vetävän sivulle. Renkaiden kulumiseen tuolla ei kuitenkaan ole vaikutusta.

        Nuorempana tuli itse säädettyä noita aurauskulmiakin. Siihen aikaan ei vanhoissa romuissa vielä ollut ohjaustehostimia. Koska olen laiska, tuli välillä ruuvattua vain toista puolta. Ratti jäi vähän vinoon mutta koska se tehostin puuttui oli ratin asento pelkästään kosmeettinen juttu.

        Camber myös


    • lop2

      myy muovi pois se sulaa kovassa vauhis. osta perinteinen euroopalainen.( ford pösö volvo vw.....jne)

    • toyotalla 160km/h

      "Toyota vaeltaa kesäisin ja on talvella hengenvaarallinen ajaa. Aivan sama oliko Avensis tai Corolla. Kumpikin vaeltaa ja kovin. Avensis ehkä hitusen enemmän."

      Mitenkä on sitten selitettävissä että toyota kuskit ajaa niin vähän kolareja. Ajoneuvot ainakin vaativat näköjään vähintään Mäkisen, Kankkusen tai Alenin tasoisen rattimiehen. Onkohan sitten asia loppupeleissä niin että toyotaa ajavat maailman parhaat kuskit kun antavat ajo-ominaisuuksissa noin paljon tasoitusta.

      • Tässä faktaa

        Toyotallahan ajetaan eniten kolareita

        "Tuoreiden tilastojen mukaan liikenneonnettomuuteen joutuvat kaikista useimmin Toyota Corollalla ajavat."

        "Toyota näkyy tilastojen kärjessä, kun katsotaan mitkä henkilöautomallit ovat olleet kolareissa eniten."

        http://www.iltalehti.fi/autot/2013010816526847_au.shtml

        Kuitenkin Tojoilla ja KIA:t ovat niitä alinopeutta junnaavia teiden tukkoja. Ajetaan hiljaa mutta kolaroidaan paljon. Heikot ajo-ominaisuudet ja huonot kuljettajat ovat syynä.


      • 2342343
        Tässä faktaa kirjoitti:

        Toyotallahan ajetaan eniten kolareita

        "Tuoreiden tilastojen mukaan liikenneonnettomuuteen joutuvat kaikista useimmin Toyota Corollalla ajavat."

        "Toyota näkyy tilastojen kärjessä, kun katsotaan mitkä henkilöautomallit ovat olleet kolareissa eniten."

        http://www.iltalehti.fi/autot/2013010816526847_au.shtml

        Kuitenkin Tojoilla ja KIA:t ovat niitä alinopeutta junnaavia teiden tukkoja. Ajetaan hiljaa mutta kolaroidaan paljon. Heikot ajo-ominaisuudet ja huonot kuljettajat ovat syynä.

        Vakuutusyhtiöiden mielestä BMWt on niitä millä kolaroidaan eniten.
        Lapsikin ymmärtää että jos jotain on tiellä eniten, niitä myös sattuu eniten kolareihin. vauvat ei tätä ymmärrä.

        Enpä ole pannut merkille että tojoilla ajettaisiin hiljempaa tai kovempaa kuin muilla. Sen olen kyllä pannut merkille että pikkuautoissa (Fiesta jne...) ajetaan hitaasti ja liikkeelle lähdöt kestaa tunteja. Korreloi olettavasti kuljettajien ajokokemuksen kanssa.


      • vääristelijä
        Tässä faktaa kirjoitti:

        Toyotallahan ajetaan eniten kolareita

        "Tuoreiden tilastojen mukaan liikenneonnettomuuteen joutuvat kaikista useimmin Toyota Corollalla ajavat."

        "Toyota näkyy tilastojen kärjessä, kun katsotaan mitkä henkilöautomallit ovat olleet kolareissa eniten."

        http://www.iltalehti.fi/autot/2013010816526847_au.shtml

        Kuitenkin Tojoilla ja KIA:t ovat niitä alinopeutta junnaavia teiden tukkoja. Ajetaan hiljaa mutta kolaroidaan paljon. Heikot ajo-ominaisuudet ja huonot kuljettajat ovat syynä.

        Tuoreempaa tietoa...

        http://www.iltalehti.fi/autot/2014021918052904_au.shtml


    • kekkokin

      Mitä se hakee? Anoppia linja-autoasemalta vai?

    • minäpä kerron

      sehän väistelee kuoppija ja urija

    • on se Toyota

      viisas auto,kun osaa väistellä kuopat ja ajouratkin.

      • gorillapappa

        Hupunpuppua sanon minä kyllä se Toyota menee minne kuski sen ohjaa vaan ne eurorottelot on semmoisia raktoreita että pitää rattia kääntään ihan kaksin käsin ja sitten se vielä kurvissa vääntää takain päin mutta Toyota on kevyt ohjata ei tartte kuin kahdella sormella pitää ratista kiinni ja vähän kääntää niin kylläpäs kääntyyy mukavasti eikä se mitenkää vaella tiellä. Jos vaeltaa niin silloin onkin nopeutta ihan liikaa jos pitää maltillista nopeutta niin on varmasti ihan paras ajettava. Kyllä näin on, ei tartte vänkätä.


    • Toyohojo

      kulkee kun känninen joka ku`see samalla eli juosten kus`tu

      • liituperä

        taitaa olla juosten kustuja ne ranskan rapeat romut ja tyhmiä ne jotka ostavat niitä,tai senkin asia "mamma" päättää


      • ei ongelmia
        liituperä kirjoitti:

        taitaa olla juosten kustuja ne ranskan rapeat romut ja tyhmiä ne jotka ostavat niitä,tai senkin asia "mamma" päättää

        just niin, ei Aven suunnassapysymisessä ole mitään vikaa, mutta otapa rapea ranskalainen, niin ei taatusti mene suoraan ,kokemusta on


      • Ei ikinä Avea
        ei ongelmia kirjoitti:

        just niin, ei Aven suunnassapysymisessä ole mitään vikaa, mutta otapa rapea ranskalainen, niin ei taatusti mene suoraan ,kokemusta on

        Ave on aivan hirveä ajettava. Ranskalaiset ovat upeita ajaa ja lisäksi mukavia.


      • Sanotaan se...
        Ei ikinä Avea kirjoitti:

        Ave on aivan hirveä ajettava. Ranskalaiset ovat upeita ajaa ja lisäksi mukavia.

        Ave on juuri sitä kokoluokkaa, että pitäisi olla maantiekelpoinen, eli isompiin nopeuksiin sopiva. Mielestäni ei ole.


      • ohjausta vain sormin
        Sanotaan se... kirjoitti:

        Ave on juuri sitä kokoluokkaa, että pitäisi olla maantiekelpoinen, eli isompiin nopeuksiin sopiva. Mielestäni ei ole.

        Ainakin 16-vuotias Camry menee kuin jyrä suoraan . Voi pitää käsiä irti ratista suoralla tiellä pitkiä aikoja. Mitä on ne puheet kiemurtelusta ja vetelystä ???


      • kato vähän
        ohjausta vain sormin kirjoitti:

        Ainakin 16-vuotias Camry menee kuin jyrä suoraan . Voi pitää käsiä irti ratista suoralla tiellä pitkiä aikoja. Mitä on ne puheet kiemurtelusta ja vetelystä ???

        oot camrys kanssa lavetilla.


    • @jellaan

      "Eli siis uusi Avensis hakee tiellä eli sitä joutuu koko ajan ohjaamaan että pysyy kaistalla, mikä voi olla syynä kun se on juuri huollettu ja pyöränkulmat tarkastettu.
      Alkaa pikkuisen nyppimään jo."

      Ootsä humalassa vai, peilikirkkaalla jäälläkö koitat kesärenkailla luovia? No on se nyt kumma että ei auto pysy hanskassa, olen testannut uusinta Avensista ja vakaa on.
      Vie nyt autos korjaamolle uudestaan. Mutta alkajaiseksi onko edes korttia? Turha trollata. Uutta Avensista ei teinit ajeluta. Vinkkinä toki, tarkasta nyt olisko rengas puhki? Oireet sopii:)

    • kamutsu

      toyota hakee tietä aina. kaikkissa auto testeissä viimeinen juuri ajettavuuden ja järkyttävän rengasmelun takia. @jeiiaan voit painua vittuun puhumaan paskaa toyota on paska jos et huomanu. luuseri...

      • @jellaan

        Ymmärrän.. äitisi pyysi nukkumaan:) joten ajellaan turvallisesti myös jatkossa, eiköstä joo. Toyota on kuitenkin brändi nro 1.


    • näin on.

      @jellaan ymmärtää kun saa jöötiä suoleen . hyi helvati. sikoja nää toyota terpat .yäk.

      • @jellaan

        Katos, vielä täällä? Nå men, hur är det nu? Juupa juu, Vai, oletko kenties hameväkeä? Ei toki haittaa, mutta pysytään nyt kuitenkin asiassa:) Meitä on moneksi, mutta autoasioissa pysyäkseni Toyota on menestynyt erittäin hyvin.

        Autovalinnoissaan kukin tehnyt aikoinaan ratkaisunsa, se millaisen saa, ei selviä varmaan heti, mutta kun siitä avautumisen aika koittaa, ei pidä alkaa ensimmäisenä arvostelemaan kulkinetta, vaan Käyttäjää, ainakin aluksi ja onko sitten kyseessä auton vai käyttäjän vai jopa valmistajasta johtuva seikka, miksi ei tuote miellytä nyt juuri Sinua, on suuri kyssäri ja siitä ei tällä palstalla hyödytä kertoa. Joten ei kun lycka till.


    • Anonyymi

      Kai ne on ne kumiset nivelet joita joku käy aina välillä täällä kehumassa, vai mitä ne nyt oli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe