Etäisät, kertokaa

............

Onko muita kohtalotovereita, joissa äiti kieltäytyy totaalisesti isän ja lapsen välisistä tapaamisista? Miten silloin menetellään ja onko mistää oikeasti apua? Mitä seuraamuksia äidille voi seurata? Onko niistä mitään apua, jos toinen ei vain suostu antamaan lasta esimerkiksi viikonlopuksi hoitoon? Voisiko tälläisessä tilanteessa yrittää hakea itselleen lähihoitajan roolia/yksinhuoltajuutta ja äidille sitten vastavuoroisesti tapaamiset? Perustellen asian niin, että jos äiti on lähi, niin koska kieltäytyy noudattamasta sääntöjä, niin isästä tehtäisiin se lähi? Onko tämä vain toiveajattelua, vai voisiko hyvä asianajaja tässä auttaa?

40

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Äiti kuitenkin kääntyy sossun puoleen eli riippuu heittäytyykö
      myös sossu hankalaksi yhdessä äidin kanssa..

    • ei enää pieniä lapsi

      Taidat vaan olla hankala mies, joka ei itse välitä sopia tai hakea lapsiaan vaan alkaa valittamaan kun lapsia ei tuoda ovelle ja heta.
      Mitä olet tehnyt lasten eteen, muuta kun valitat exästä?

      Valittaminen on helppoa ja syyllistää toista kun itse ei viitsi vaivautua, sääliä on helppo kerjätä.

      Kokemusta on, mun mies oli samanlainen valitti kun ei nää lapsia, vaikkei itse vaivautunut niitä hakemaan eikä sopimaan puhelimitse. Sittenminä olin se hankala joka esti.

      Lapset odotti ja odotti, muta isä ei tullut, enpä sitten enää sanonuttkaan että tämä on taas päivä jolloin isä tulee, vaan sanoin vasta kun auto oli pihassa.

      Lapselle erittäin kurja tilanne, lähtä lennosta.

    • Typerys1

      No jos sun ex oli niin typerä, niin älä yleistä. Minä olen helppo ja joustava, mutta äiti on katkera, kun jätin hänet. Miksi sinä edes kommentoit typeryyksiäsi, kun kyselin neuvoja kohtalotovereilta, enkä yhruikuilta, katoa!

    • ikuisia kakaroita

      Tuo on miesten tapa leikkiä lasta. Kun ei viitsi ottaa vastuuta, niin aletaan väittämään kun ei saa tavata lapsiaan! Tyypillistä tyhmyyttä. Kaikenmaailman ydistyksiä keksitään ja silläkin energialla voisi hoitaa velvollisuudet lapsiaan kohtaan, kun valittaa lehtienpalstoilla.

      • kakara

        Osuiko omaan nilkkaan? Oletko sitä mieltä, että ne tuhannet miehet, jotka hakevat tukea ja oikeutta yhdistysten kautta ovat tyhmiä ja leikkiviä lapsia?


    • minä estän

      Minun ex-mieheni on sairas, ja en todellakaan anna hänelle lapsia, ennen kuin hän todistaa psykiatrin lausunnolla, että on kykenevä hoitamaan lapsia. Viranomaiset ovat suostuneet tähän ehtoon, koska miehen käytös on ollut ailahtelevaa ja huonoa jokaisessa palaverissa. Ei ole suostunut tähän mennessä jostain syystä. Leimaa minua huonoksi äidiksi, joka yrittää vieraannuttaa lapset hyvästä isästä. Olen ehdottanut, että tasapuolisuuden vuoksi minäkin menisin psykiatrisiin tutkimuksiin, mutta ei hyväksynyt ehtoja.

      • vieraannutettu

        Ehdottaisipa minunkin exä vieraannuttajaäiti psykiatrisia tutkimuksia molemmille. Suostuisin heti.


    • ???

      Mikäs tähän on syy? sehän myös riippuu siittä.Jos toinen vanhempi on alkoholisti/nisti tms....sairas niin kyllä silloin saa kieltää tapaamiset...

    • elviira von dkauopa

      Tuo on miesten tapa käsitellä heille asiaa, johon eivät kykene. Ei ole helppoa sanoa olevansa elatusvelvollinen se hävettää.
      Miehet myös odottavat toisten tekoja itse vaan istuvat ja odotavat.

      Monet ex vaimot kertovat, miten mies kuskaaa omat pyykkinsä tai soittavat exälle kun tulee kodinhoidollinen ongelma.

      Kun tulee ongelma, syytellään muita.

      • Yleistystä

        Monet ex-vaimot kyselevät ex-miehiään vaihtamaan renkaita, hiekoittamaan tietä, ruuvaamaan iskuporakoneella, maksamaan laskuja.


      • yyyllleeiinnneeennn
        Yleistystä kirjoitti:

        Monet ex-vaimot kyselevät ex-miehiään vaihtamaan renkaita, hiekoittamaan tietä, ruuvaamaan iskuporakoneella, maksamaan laskuja.

        Yleistys ! Niin ja tää on aika yleistä. Muuhun eivät tarvitse.


      • Ei ihan...
        Yleistystä kirjoitti:

        Monet ex-vaimot kyselevät ex-miehiään vaihtamaan renkaita, hiekoittamaan tietä, ruuvaamaan iskuporakoneella, maksamaan laskuja.

        Yh-äideillä ei ole varaa autoon/renkaisiin eikä muuhun asumiseen kuin kerrostaloasuntoon, johon saa huoltomiehen tarvittaessa hoitamaan korjauksia ja hiekoitukset hoitaa taloyhtiö. Laskut maksetaan omalta tililtä. Haha, meinaat että yhärit asuu omakotitalossa ja ajelee omalla autolla, hehee :D


    • Pari kysymystä

      Avauksen perusteella ei voi ottaa mitään kantaa.
      Oletko ollut lapsen elämässä hänen syntymästään asti vaiko myöhäisherännäinen "isi"?

      Muistaakseni on olemassa joku aikaraja, jolloin tuota isyyttä pitää alkaa toteuttaa, että ylipäätään on oikeus mihinkään tapaamisiin.

      Oletko lapsellesi täysin vieras ihminen?

      Jos olet jo sössinyt isyytesi, ei asianajajasta ole enää apua.

      • vieraannutettu

        Jos joku pyytää apua, onko periaatteesi ryhtyä sen seurauksena ensin epäilemään apuapyytävän tasapainoisuutta?
        Siispä osoitat olevasi tarkoituksenhakuinen feministi, joka vihaa miehiä ja on aina valmis tuhoamaan sellaisen kun mahdollisuus ilmaantuu.


    • Eräs kokemus

      Erotessa lapset olivat 6 ja 8. Heille esiteltiin uusi vanhempipuoli, joka on paaljon parempi kuin omanne, valehdeltiin, että etä muutti pois, koska ei välitä lapsista. Lähi vetkutti tapaamissopimusta kuukausia. Vaati maksimielarit. Hankalotti tapaamisia kaikin mahdollisin tavoin.

      Tapasin toista lasta noin kerran kuussa ja toisen vain pari kertaa vuodessa. Nyt lapset ovat 14 ja 16, käyvät usein ja pidetään muuten yhteyttä. Toinen pahoitteli puolisolleni, että oli aimmin kieltäytynyt tulemasta, kun oli luullut että jokin asia on toisin kuin onkaan.

      Jaksa vaan sitkeästi pitää lapsiin yhteyttä, soitella, olla heistä ja heidän asioistaan kiinnostunut. Muistaa synttärit, joulut ja hankinnat (pyörät yms) tasapuolisesti kävi tai ei. Ja älä puhu pahaa lähivanhemmasta. Tuttavapiirissä on usempi tapaus, jossa lasten käsitys etävanhemmasta on muuttunut vuosien varrella myönteisemmäksi.

    • leijona123

      @.....Viestissäsi et kerro onko tapaamiset vahvistettu käräjäoikeidessa vai ei. Tämän vuoden alussa on jokaiseen käräjäoikeiteen tullut mahdollisuus Asiantuntija-avusteiseen huoltoriitojen sovitteluun. Tämä käytännössä tarkoittaa sitä että paikalla äidin ja isän lisäksi ovat erityiskoulutetut työntekijät tuomarin kanssa jotka auttavat vanhempia løytämään yhdessä ratkaisun kiistaan. Tämä maksaa muistaakseni 113e eikä juristeja välttämättä tarvita. Joskus asia ratkeaa kerta istumalla, joskus niitä on useita. Ellei sopuun päästä voi mennä käräjäoikeuteen jossa ei enää neuvotella vaan tuomari määrää. Lakimies tarvitaan, kustannukset muutamia tuhansia. Mikäli tapaamisista on virallinen sopimus, voit tehdä kantelun ja ex yleensä uhkasakon uhalla määrätään noudattamaan sopimusta, ellei noudata uhkasakko lankeaa maksettavaksi. Vieraannuttaminen josta mainitsit on toinen melmoinen kokonaisuus. Voimia.

    • riippuu miksi

      Riippuu varmasti mikä se syy kieltäytymiseen on. Jos se on perusteltu esim sinun oma päihdehistoria, perheväkivalta, persoonallisuushäiriö tai mielenterveyden ongelmat, niin oikeuteen meno ei auta mitään. Valvomattomia tapaamisia ei tule. Jos kyseessä huoltokiusaaminen ja sinä olet syytön tilanteeseen niin voi hakea tapaamisten täyttöönpanoa. Tästä se poikkeus, että jos lapsi on jo iso ja ette ole olleet tekemisissä pitkään aikaan ja hän vastustaa itse tapaamisia. Tällöin lapsi voi päättää itse ettei haluakaan tavata ja kieltäytyy osallistumasta.

    • -AP-

      Olen ollut lapsen elämässä syntymästä lähtien ja vaihtanut vaipat, hoitanut, syöttänyt, ulkoiluttanut, lukenut, rakastanut. Nyt lapsi on 2-vuotias. Kyllä hän haluaa isänsä kanssa olla, eli nyt ongelma on vain äiti, joka heittäytyy hankalaksi, koska en halua olla hänen kanssaan. On itse hieman mielenvikainen ja häiriintynyt ja en vain enää jaksa hänen kanssaan.

    • Pari kysymystä

      Siinä tapauksessa asianajajasta voi olla apua.

    • NaisetPetoja

      Ensimmäinen kappale, juurikin tuota ne lähit taitaa harrastaa, miksi varsinkin äidit ovat niin julmia omille lapsille, että kieltävät isän heidän elämästä? Miksi te äidit olette niin julmia? Olen huomannut että ihmisistä julmin on nainen, siihen nähden miehet ovat niin lempeitä ja ihania, koskaan en miehissä ole sellaista julmuutta nähnyt, mitä naisissa näkee. Lukekaapa vaikka Hitlerin raivottaret, edes miehet eivät pystyneet samaan julmuuteen.

      http://www.stara.fi/2014/09/09/lapset-eivat-mene-rikki-avioerosta/

      • PetoNaiset

      • petoja siellä sun tä
        PetoNaiset kirjoitti:

        Tuosta vähän asiaa, minkälaiset petoja ovat naiset, eikö siitä lempeästä naismyytistä jo päästäisi eroon? Lapsille ei todellakaan tee hyvää olla noiden julmureiden kynsissä. Kaikki lapset tulee luovuttaa välittömästi heidän lempeille iseille.

        http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/kulttuuri/hitlerin_raivottaret_on_kylmaavaa_luettavaa

        Sinä luit yhden kirjan aloit yleistämään - hienoa.

        Montakohan kirjaa löytyisi miehen harrastamasta väkivallasta, insestistä, päihteiden käytöstä ym.. (ja tämä taas ei ollut yleistys).


      • Mafia..
        petoja siellä sun tä kirjoitti:

        Sinä luit yhden kirjan aloit yleistämään - hienoa.

        Montakohan kirjaa löytyisi miehen harrastamasta väkivallasta, insestistä, päihteiden käytöstä ym.. (ja tämä taas ei ollut yleistys).

        ...ja sossujen lapsen vieraannuttamisesta, valehtelusta, paskanjauhannasta

        Vie lapset venäjälle ja haistata vitut viranomaisille ja äidille:)


      • ??????
        Mafia.. kirjoitti:

        ...ja sossujen lapsen vieraannuttamisesta, valehtelusta, paskanjauhannasta

        Vie lapset venäjälle ja haistata vitut viranomaisille ja äidille:)

        Miksi?


      • vieraannutettu

    • PetoNaiset

      En ainoastaan lukenut, vaan näen ympärilläni sitä kokoajan. Se on fakta että nainen on ihmisistä se julmempi otus. Niinkuin tämä rouva joka kehtasi haukkua julmasti kehitysvammaista kahvilassa, näitä esimerkkejä löytyy kyllä. Sitten naisille vielä annetaan lapsia pilattavaksi julmalla käytöksellä. Itse en tarvitse hakea esimerkkiä omasta äidistä pidemmältä, kuinka julma hän oli ja on vieläkin isääni kohtaan. Naiset pitäisi kaikki polttaa roviolla, niin maailma olisi paljon parempi paikka. Nykypäivänä kun naisia ei oikeasti tarvita enää mihinkään. Tulisipa synkät keskiajat takaisin ja päätettäisiin, että naiset tapetaan kaikki. Naisille on annettu aivan liikaa valtaa, milloin miehistä tuli tälläisiä nössöjä. Naiset nyrkin ja hellan väliin vaan!

      • tilastotietoa

        Tutustu rikosseuraamusviraston tilastoihin, niin saat selville sen että mies on yleensä väkivaltarikosten tekijänä, olipa uhrina sitten mies tai nainen. Lapsiin kohdistuvissa seksuaalirikoksissa tekijänä on yli 90% mies. MIehillä on useammin päihdeongelmia ja suurin osa järjestäytyneeseen rikollisuuteen liittyvistä ihmisistä on miehiä. Vankilassa asuvista 94% on miehiä. Maailmanhistoria tuntee hyvin vähän tyranninaisia, miehiä sen sijaan riittää. Lähes kaikki sodat ovat täysin miesten suunnittelemia ja johtamia.

        Mutta provoile sinä vaan ja yleistä. Minun tietoni ovat tilastoista poimittua faktaa, johon voit itsekkin tutustua :)


      • vieraannutettu
        tilastotietoa kirjoitti:

        Tutustu rikosseuraamusviraston tilastoihin, niin saat selville sen että mies on yleensä väkivaltarikosten tekijänä, olipa uhrina sitten mies tai nainen. Lapsiin kohdistuvissa seksuaalirikoksissa tekijänä on yli 90% mies. MIehillä on useammin päihdeongelmia ja suurin osa järjestäytyneeseen rikollisuuteen liittyvistä ihmisistä on miehiä. Vankilassa asuvista 94% on miehiä. Maailmanhistoria tuntee hyvin vähän tyranninaisia, miehiä sen sijaan riittää. Lähes kaikki sodat ovat täysin miesten suunnittelemia ja johtamia.

        Mutta provoile sinä vaan ja yleistä. Minun tietoni ovat tilastoista poimittua faktaa, johon voit itsekkin tutustua :)

        http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=Article_WAR_DL6_Articleportlet&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&viewType=viewArticle&tunnus=duo98659


        tuokin kannattaisi lukea


    • unohda koko juttu

      on toiveajattelua.

      Ellei äiti ole rikollinen tms.

    • leijona123

      Onko lapsen tapaamisista sovittu ja ne vahvistettu käräjäoikeudessa? Ellei ole, tee se heti. Paras tapa on anoa Asiantuntija Avusteista sovittelua kunnan käräjäoikeudessa. Mikäli päätöksestä on alle 3kk, ja äiti ei luovuta sovitusti lasta, soita ulosottomiehelle ja haette lapsen yhdessä.

    • Miksi kiusaat lasta?

      Sinulle seuraa, ellet lopeta ahdistelua ja uhkailua. Mitä olet itse tehnyt, että asiat ovat menneet tuohon suuntaan? Ei kukaan riitele yksin,oelt antanut siihen vaan aihetta.

      Ja viestistä saa käistyksen, että olet tahallasi aiheuttanut riitaa ja kaaosmaisen tilanteen jotta voit jotenkin kostaa ja syyllistää toisen... vika on sussa.

    • vieraannutettu isä

      Täällä on yksi, joka on täysin samassa tilanteessa. Yhteishuoltajuus on ja tapaamisyritykset karisevat äidin aggressiivisuuteen.

      Apua ei oikein löydy, sillä äiti käyttää seuraavanlaista silmukkaa, joka menee joka paikassa läpi:

      1. äiti mainostaa edistävänsä lasten ja minun tapaamisia kaikin keinoin
      2. kun menen tapaamaan lapsia, alkaa kiristys, uhkailu, raivoaminen ja tapaamisten keskeyttäminen
      3. äiti kertoo viranomaisille, että en käy tapaamassa lapsia ja tapaamiset ovat liian lyhyitä.
      4. silmukka alkaa alusta.

      Ota yhteyttä HYVÄÄN lakimieheen, jolla kokemusta vieraannuttamisesta. Lastensuojeluun kannattaa olla yhteydessä ja esittää asia rauhallisesti, kohteliaasti ja erittäin varovastasti (mies on yleensä syyllinen kaikkeen maailman pahuuteen).

      Unohda lastenvalvojat, mutta ota heihin yhteyttä vain malliksi, jotta voit kertoa oikeudessa pyrkineesi sovinnolliseen ratkaisuun.

      • vieraannutettu isä

        ... tulipa typo: varovastasti............ siis VAROVASTi:)


      • Lapsen ikä, taas ker
        vieraannutettu isä kirjoitti:

        ... tulipa typo: varovastasti............ siis VAROVASTi:)

        Minkäs ikänen lapsi? Jos on täyttänyt 12-v. ei lasta voi viedä tapaamisiin, vaikka äiti ja isä molemmat sitä haluaisivat MUTTA lapsi vastustaa ;).


      • vieraannutettu isä
        Lapsen ikä, taas ker kirjoitti:

        Minkäs ikänen lapsi? Jos on täyttänyt 12-v. ei lasta voi viedä tapaamisiin, vaikka äiti ja isä molemmat sitä haluaisivat MUTTA lapsi vastustaa ;).

        reilusti alle tuon ovat.


      • lapsi vieraannuttaa?
        Lapsen ikä, taas ker kirjoitti:

        Minkäs ikänen lapsi? Jos on täyttänyt 12-v. ei lasta voi viedä tapaamisiin, vaikka äiti ja isä molemmat sitä haluaisivat MUTTA lapsi vastustaa ;).

        Tuttavalla tuo tilanne. Isä haluaa tavata, äiti haluaa, että lapsi tapaa isää, mutta lapsi itse vihaa isää, koska tämä jätti heidät (äiti ei vihaa). Kyse on 14-vuotiaasta. Kertoo menevänsä mieluummin huostaan, kuin isälleen. Haukkuu isän naisystävää, jonka kanssa petti äitiä (äiti oli tyytyväinen, kun mies lähti). Eipä tilanteelle voi mitään.


      • vieraannutettu isä
        lapsi vieraannuttaa? kirjoitti:

        Tuttavalla tuo tilanne. Isä haluaa tavata, äiti haluaa, että lapsi tapaa isää, mutta lapsi itse vihaa isää, koska tämä jätti heidät (äiti ei vihaa). Kyse on 14-vuotiaasta. Kertoo menevänsä mieluummin huostaan, kuin isälleen. Haukkuu isän naisystävää, jonka kanssa petti äitiä (äiti oli tyytyväinen, kun mies lähti). Eipä tilanteelle voi mitään.

        Minulla ei ole tuota asetelmaa. Kysymys on ainoastaan puhtaasta äidin psykopatiasta ja henkisestä väkivallasta.


      • ja..
        vieraannutettu isä kirjoitti:

        Minulla ei ole tuota asetelmaa. Kysymys on ainoastaan puhtaasta äidin psykopatiasta ja henkisestä väkivallasta.

        viranomaisten kanssa..


      • ja mitä?
        ja.. kirjoitti:

        viranomaisten kanssa..

        Viranomaiset mitä?


      • ja vir..
        ja mitä? kirjoitti:

        Viranomaiset mitä?

        .ja viranomaiset menevät mukaan; jatkavat vieraannuttamista ja lapsen mani-
        pulaatiota yhdessä äidin kanssa, valehtelevat tuomioistuimessa lapsen olo suhteet; lapsen toiveet ja lausunnot, mistä lastenvalvojalla sovittu ennenkuin
        äiti ja viranomaiset käänsivät takkinsa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe