Paras ystävä jätti mut..?

bärpärbär

Paras ystävä muutti pois. Tää ois mulle okei, jos tää ''ystävä'' suostus juttelemaan mulle, tai tapaamaan. Jostain kumman syystä tää paras ystävä on päättäny ''alottaa kaiken alusta'' ja unohtaa menneet, vanhan paikkakunnan, ystävät, KAIKEN. Sanotaan tätä tyyppii vaikka.. Kirsiks.. Mä oon ollu Kirsin kanssa paras ystävä 5 vuotta, kakkosesta asti. Kirsillä ei oo ollu hirveesti tuttavia tai kavereita, paitsi hyvä ystävä: minä.

Kirsi muutti pois ja viestiteltiin paljon. Sitten loukkasin Kirsiä, ja ei laitettu enää mitää. Sitten pyysin myöhemmin anteeks ja sain vastauksen että voisko vaan unohtaa toisemme ja jatkaa elämää ( ??!? ) En oo ikinä osannu pyytää kunnolla anteeks, koska oon koko elämäni eläny siinä käsityksessä että aina kun näytän tunteita joudun satutetuks, ja elän sellasessa käsityksessä vähän vieläki.. Myönnän että se anteeks pyyntö oli huono ja sellanen et kiertelin ja kaartelin..

Olin noin viikon verran hiljaa..

Pyysin uudestaan anteeks viestillä ja kunnolla, sanoin ett Kirsi on todellakin tärkee mulle, ja pyysin anteeks kaikkee loukkaamisia, selitin myös miks mä loukkaannuin.. Pyysin anteeks suunnilleen kaikkia juttuja millä oon ikinä loukannukkaa.. pyysin lisää anteeks ja sain jotakuinkin tälläsen vastauksen: ''Mulla menee vitun hyvin, jätä mut rauhaan, en jaksa sua ja anteeks, moi moi''

Olin noin 1-2 viikkoo hiljaa

Sanoin että olisin vaikka vittu valmis maksamaan ett se laittaa mulle ees lauseen että sillä menee hyvin, ja sain taas samantyylisen vastauksen kun edelliseen viestiin. Sitt se ku suostuttelin lisää, se sano että voi laittaa mulle viestii joskus tosi harvoin jos se mua lohuttaa..

Sitten se suostu kertomaan mulle vähän miten sillä menee..

Kysyin siltä yhessä viestissä onko se tulos enää tänne vierailulle
Ja se sano ettei tuu aikoihin, ja ois OUTOA nähä vaikka se tuliski. Mietin että mitä vitun outoa on nähä omaa parasta ystävää.. Siinä vaiheessa sanoin että ei tarttee enää jutella kerran se ei ees halua.. ja sain vaustaukseks ''Selvä''

Ja nyt ei olla viestitelty ollenkaa..

Mulle jäi vielä epäselväks että miks Kirsi ei voi jutella mun kanssa? Onko kusi noussu päähän siellä uudessa isossa kaupungissa, missä se on saanu paljon uusia ystäviä, ja kaikki on nii JÄNNÄÄ. Sittenku se alkaa tottua siihen kaikkeen ja uudet kaverit alkaa vittuilemaan mitä sitte tapahtuu? Ollaan aina oltu henkisesti samalla tasolla, juteltu kaikesta jne..

Oon yrittäny kysyä miks Kirsi haluaa uuden alun, ja aina se on sanonu ku vaan haluaa. Onko kokemusta? Onko mahollista vaan haluta alottaa kaikki alusta ilman sen parempaa syytä? Haluisin rauhan täs asias, kertokaa kaikki maholliset syyt.. sori kiroilu, vituttaa vaa nii paljon tää juttu..

6

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5005639

      Kuulostaa sille, että ootte molemmat kyllästyneet teidän välisiin draamoihin. Jos sitä on ollut aijemminkin niin ymmärrän hyvin miksi toinen haluaa alottaa alusta sitte ihan kaiken kerralla, koska nyt silläkin on mahdollisuus olla rauhassa aina kun vaan haluaa, kun voi sulkea teidän väliset ongelmat sillä ettei vastaa sulle tai mitään.

      Tuntuuko sustakaa ny muka enää että te oisitte ees kavereita, ku ootte molemmat ollu tässä jo aika kauan vaan loukkaantuneita toisillenne ja ette osaa pitää ku vaa negatiivisii tunteita yllä. Miks ette vois yrittää alottaa tänki jutun alusta? Se kyl vaatii sen että molemmat osaatte unohtaa omat tunteenne aina kun juttelette ees vähän aikaa, että saatte luotuu sellasii keskusteluita joista molemmat oikeesti nautitte.

      • bärpärbär

        Tää "Kirsi" antaa sellasen kuvan viesteissä että se vihaa mua yli kaiken, ei haluu nähä mua IKINÄ eikä todellakaan haluu selvittää eikä selittää. Jos laittasin sille viestin "Tehään sovinto, alotetaan alusta" Kirsin vastaus ois tällänen "Jätä mut rauhaan vittu oikeesti". Arvatkaa oonko ehottanu. Oon jo luovuttanu ja päättäny jättää sen rauhaan, kun ei mulla oikeen muutakaan vaihtoehtoo oo.. Musta tuntuu että tätä PARASTA ystävää en tuu ikinä näkemään enkä ikinä sille tuu enää juttelee.. Tunnen sen verran hyvin, että kun sitä alkaa kaduttaa, Kirsi ei voi nielasta ylpeyttään ja tulla pyytämään anteeks.. Tai voihan se sen tehdäkin, mutta se tapahtuu jossain kaukana tulevaisuudessa, millon oon saanu paljon uusia ystäviä ja oon jo unohtanu sen. Oon erittäin pitkä vihanen enkä varmaan pystys olemaan sen kanssa normaalisti ilman että vittuilisin joka aiheesta tai kohtelisin alempi arvosena.. Juon aina kahvia sen antamasta "paras ystävä" kupista ja muistelen sitä lämmöllä. Kysyin yks kerta haluiskoha se ett palauttasin sen kupin sille.. Ei halunnu. Miksköhän


    • 8 + 1

      Aloittaja. Kerronpa sinulle omasta tilanteestani, joka on toisin päin. Saisitkohan sinä siitä jotakin vihjeitä? - Haluaisin eroon ystävästäni, jonka kanssa ollaan tunnettu 80-luvulta alkaen! Vuosi tolkulla olen ollut tuskaantunut ja kuin velvollisuudesta vastannut vaatimuksiinsa, että "pitää tavata, olisi kiva jutella, olisi kiva mennä vaikka kävelylle, tule käymään!"...

      Ja, minä en tykkää olla kanssaan. Piste.
      Meidän aaltopituuskaan ei synkkaa ollenkaan, minun on kuin pakko jotensakin alentua, jotta se kommunikointi edes jotenkin sujuu. En saa tilanteista mitään. Hän ei malta kuunnellen paneutua minun elämään, eikä sitä tajuakaan ollenkaan. Minun tulee vain paha ja tyhjä olo tavattuani häntä.

      Minä en pidä hänestä. Vaikka monet vuodet olen yrittänyt eri tavoin vihjailla, että haluan etäisyyden (sitä kautta eroon hänestä), niin hän ei tajua asiaa. Hän on jotenkin kuin riippuvainen siitä, että tuntee minut, 'saa olla kanssani' , yökk. Se ahdistaa minua. Se ei ole tasavertaista. Se ei ole ns. ystävänrakkautta. Siinä minä en saa mitään. Meillä ei ole koskaan ollut sama aaltopituus, olen toiminut seuraneitinään vuosia vain kiltteyttäni ja ajatuksella, että se on jotakin lähimmäistyötä, kun hän kärsii yksinäisyydestä ja kaverin puutteesta sinne tänne. Minä taas en kärsi, viihdyn yksin ja pidän ikiomaa sinkkuelämääni nyt täysin hyvänä ja sisäisesti rikkaana. Hänet ja juttunsa koen kevyinä, ei-antoisina, ei niin älyllisinä. Minulle puolestani riittävät ne kaverit, joita tunnen. Mielestäni jokaisella tarvii olla kuitenkin vapaus valita ystävänsä.

      Siitä juuri tulee riidat ja nahistelut, kun/jos toinen ei halua olla...

      Nohh, tuossa erittelyäni siitä, miksi tämä ihmissuhde ei ole tasapainoinen ja nyt vanhemmiten on ahdistava minulle. Haluan ihan kokonaan eroon hänestä, mutta hän ei tajua sitä, varmaan ei siksikään, että on kipeä paikka hänelle! Tarvii niin mua johonkin. Minä vaan en jaksa olla tarvittavana, se vain kuluttaa minua nykyään, minulla elämässäni nyt niin paljon muuta, joita asioita en hänelle edes voi luottaa. Hän on myös jotenkin epäluotettava, vaikuttaa kuin vain koko ajan mielessään arvioisi, arvostelisi ja olisi utelias. Ei ole tervettä tämä.

      Miksi ystävyyssuhteissa ei saisi erota yhtä lailla simppelisti kuin seurustelusuhteista! Ei saisi jäädä tuollai roikkumaan, mutta hänellä jotakin tajunnantason ymmärrystäkin puuttuu. Aina on kurja joutua jättämään tai tulla jätetyksi, mutta joskus se on ainoa keino!

      Siis, ähh kun en osaa pistellä lyhyesti! Mutta jospa sinunkin tapauksessa tämä ystäväsi haluaisi erota sinusta!? Koeta nyt käsittää, vaikka kuinka kipeää olisi, että ystävyys kuten naimakauppakin on kahden kauppa. Jokaisella ihmisellä mielestäni tarvitsee olla oikeus myös erota. - Itsekin olen vuosia yrittänyt etäytyä ja sitten erota jotensakin nätisti, etten satuttaisi liikaa ja veisi tuon ystäväni itsetuntoa nollille, mutta eipä se toimi niin. Pitäisi torvella huutaa: Minä en enää halua olla kaverisi, en enää haluaa pitää yhteyttä kanssasi, minä haluan erota ihan kokonaan sinusta; anna minun olla ja elää omaa elämääni!

      • bärpärbär

        Mutmut.. Ollaan oltu tosi läheisissä väleissä eikä meillä oo koko ystävyyden aikana ollu mitää isompaa kärhämää.. Ollaan aina oltu samalla aaltopituudella, meillä on aina ollu sama huumorintaju, ... Me oltiin iha parhaita parhaita parhaita parhaita ystäviä ikinä ja tunnetaan toisemme läpikotasin. Toi mitä Kirsi tekee ei oo ollenkaan sen tapasta mitä mä tunnen, koska se tietää todella hyvin että haluun tietää aina totuuden, vaikka se oiski loukkaava jne.. Jotain tännepäin sen syyn on oltava, kiitti ihan hirveesti vastauksesta. Taidan jättää tyypin ihan rauhaan..


    • fffdgdgffgddc

      Rauhoita teidän välit hetkeksi... ehkä voitte löytää ystävyyden uudelleen sitten vaikka parin vuoden päästä?

      Painostaminen vaan ajaa sen kauemmaksi..

    • kokemustamullaon

      Oon ollut vähän samanlaisessa tilanteessa. Me ei siis mun asuttu samassa kaupungissa vaan eri mut sen isäpuoli asu niinku täällä ja sen isäpuoli on mun setä. Ennen kesälomaa suunniteltiin mun parhaimman kaverin kanssa, että mitä kaikkee ihanaa voitais tehä kesäl yhdessä mut sitten meille tuli pieni riita ja olin sillon muutenki just mustasukkanen ihminen niin se vaan katkas sitten välit. Mä itkin sillon ihan sairaan paljon.. Joka päivä tää no vaikka nyt sara oli mun mielessä enkä mä vaan pystyny unohtaa. Sekin välitti musta sillon ennen kesäloman alkua ja itki itekkin ku meijän ystävyys päätty niin. Nyt lauantaina mä laitoin sille viestiä et oitaisko kavereita et unohdettais kaikki vanha niin sit nähtiin lauantaina ja mietin matkal et mitä mä sanoisin sille mut sitten kun nähtiin niin se suju luontevasti. Meil oli ihan sairaan hauskaa ja aattelin et nyt taaas ollaan parhaita ystäviä. Se olikin meillä sunnuntai iltaan saakka ja sitten myöhemmin hän laittoi et se ei halunnu sanoo mulle face to face et se on saanu paljon kesän aikana uusia kavereita ja se ei haluu pahottaa sen parhaan kaverin mieltä ( mulla oli sen parhaan kaverin kanssa joskus riitaa vähän ). Kaikki kuulemman muuttu kesällä ja se ei haluu sotkee sen kuvioita et nähdään vaan välillä.. En kuulu edes sen 15 parhaan ystävän joukkoon enää vaikka meil on ihan sairaan hauskaa yhessä. Ollaan nyt sit vaan kavereita ja niin... :|

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe