TE-keskus syrjätti minut

jepujee jee

Nähtävästi TE-keskun päätti että olen syrjäytynyt. Tätä ehkäisemään minun pakotettiin 8 euron päiväpalkalla tekemaan tismalleen samoja töitä jolla olen työllistänyt itseni yli 10 vuotta. Jee jee kyllä nyt hienoa tehdä ilman töitä kun työkaverit saavat lakisääteisen palkan ja minä 1 euron tunnissa noin.

17

394

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JK JK

      NIINKÖ ?

    • kiva olla töissä

      Nähtävästi makaat mieluummin kotona?

      Tukitöitähän annetaan 4 tai 6 tuntia päivässä ja vain joiksikin kuukausiksi. Tämän taisitkin unohtaa mainita aloituksessasi. Sekä sen, että olet ollut pitkään täysin työtön, ja pasiivinen kotona makailija.

      Normaali ihminen osaa iloita siitäkin, että on joku paikka johon mennä ja olla edes vähän hyödyksi, ja jossa saa halutessaan vähän sosiaalista elämää.

      • ...

        kannatat orjatöitä, joista kaikenlaiset firmojen ja konsulttien klikit tienaavat satoja miljoonia, yhteiskunnan ja orjätyöläisen kustannuksella?

        miksi siitä osoitetusta työstä ei voi maksaa palkkaa?


      • ei orjuudelle

        Juu juu sosiaalista elämäähän ei voi olla ilman orjatyötä. Natsitkin varmaan perustivat leirit juutalaisille siksi että nämä eivät syrjäydy ja että he hankkisivat sosiaalisen elämän.


      • minä vaan

        Se taitaa tänä päivänä olla 6 tuntia. Nuorille saattaa olla 4 tuntia


      • työstä palkkaa

        Joo kaikki työttömät makaavat vain kotona syrjäytymässä. Heitä pitää sitten valmentaa työelämään pistämällä heidät tekemään ilman palkkaa töitä.
        9 euroa päivässä saa sitten armopalalana matkaan ja eväisiin.

        Kerro mulle mikä järki tossa on. Ei järjenhinventäkään. A: suurin osa työttömistä on ihan normaali järkisiä/kuntoisia ihmisiä ja ongelmana vain että ei ole kunnon palkkatyötä. B: olemattomaton promille työttömistä hyötyy mitenkään ilmaistyövoimana olosta.

        Normaali ihminen ei nauti siitä että hänellä teetetään töitä ja hän ei saa siitä mitään palkkaa. Sosiaalinen elämä ei kyllä parane orjatöillä.


      • erererrere

        Töitä tehdään palkan takia, jos palkkaa ei makseta ei töitäkään tehdä.


      • mahotonta
        ... kirjoitti:

        kannatat orjatöitä, joista kaikenlaiset firmojen ja konsulttien klikit tienaavat satoja miljoonia, yhteiskunnan ja orjätyöläisen kustannuksella?

        miksi siitä osoitetusta työstä ei voi maksaa palkkaa?

        Joo ei!
        Olen työni tehnyt ja eläkkeellä jo vuosia.
        Mutta ei se riitä, että on joku paikka mihin mennä,ei todella.
        Jos työtä tehdään, niin palkkaakin on maksettava.

        Kuka tuomosen orjatyön on keksinyt?
        Ammattiliitot on taatusti olleet sopimassa yhtenä osapuolena.


      • määmy

        Mitä enemmä työvalmennusduunii, sitä vähemmän palkallisii duunipaikkoi. Ilmaiset duunarit syö toiste duunareiden liksan


    • JJ.
      • Quebeciin lähtevä

        Niin, ei orjuutta pidä hyväksyä, mutta ansiosidonnainen työttömyyspäiväraha tulee välittömästi poistaa. Laki työttömyyskassoista on noin sata vuotta vanha ja tullut tiensä päähän. Ansiosidonnaisen eläkkeen kyllä ymmärtää sosiaalivakuutuksellisenä etuna, mutta sitä, että sosiaalivakuuruksellinen etuus koskee myös työttömyyttä, ei pidä hyväksyä.

        Vaihtoehtoisesti työttömyyskassojen jäsenien olisi olisi rahoitettava oma työttömyysturvansa , joka nyt tapahtuu vain noin 2% osalta ja 98% työttömyyskassojen tuesta tulee siis suoraan valtion suorana tukena tuloverosta.

        Yhteiskunnan ei missään tilanteessa pidä pidä viestittää ihmisille, että se tukee taloudellisesti työttömyyttä, kuten nyt tapahtuu. Silloin tuömarkkinoilta ei ole odotettavissa minkäänlaista työtä koskaan eikä kenellekään, jos nykyinen nurinkurinen järjestelmä jatkuu.

        Tämä on tosin niitä ikuisuusasioita, jotka eivät koskaan näytä etenevän mihinkään suuntaan. Toinen samanlainen Kankkulan kaivo on valtion tuki kirkolle antamalla sille käsittämättömällä tavalla suoran verotusoikeuden. Minäkin haluaisin verotusoikeuden ja verottaa Suomen kansalaisia vaikka housujen ja paidan värin perusteella, mutta tähän tuskin lainsäädännöllisesti suostuttaisiin. Tällaisessa järjestelmässä Suomi on kansainvälisesti ypöyksin. Esimerkiksi USA:ssa ja Kanadassa valtion tuki liitovaltion tuloveroista jollekin tietylle kirkkokunnalle olisi perustuslain vastaista ja se siellä tiedetään jo etukäteen ilman oikeudellisia ennakkotapauksia. Olern noin 50 vuotta odotellut työttömyyskassojen tukemisen lakkauttamista ja kirkon verotusoikeuden poistamista, mutta ei täällä paskaläjässä tapahdu kosjkaan mitään kehittävää.

        Aikaisemmat kirjoittajat kiinnittivät kiinnittivät aiheellisesti huomiota orjatyöhön, joka on rikos ja samalla valtion tukemaa yhteikunnallista toimintaa, jota ei jostakin syystä oikeusoppineet käsitä Suomen rikoslain mukaiseksi ihmiskaupaksi, jota se selkeästi on.

        Ansiosidonnaisen työttömyysturvan tukeminen aiheuttaa juuri tämän kurjan tilanteen, jossa työttämyyspäivärahaa tai työmarkkinatukea saavat poikkeuksellisen alhaisen, alle OECD:n mittareilla mitatun köyhyysrajan alittavan työttömyyskorvauksen.

        Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että kaikki työttömyyspäivärahaa ja työmarkkinatukea saavat joutuvat turvautumaan kunnissa pysyvästi toimeentulotukeen, jonka valtionosuus kunnille on aika tarkkaan 70%. Loppu menee sitten kunnallisveron piikkiin ja kunnallisverojen nousupaineet kasvavat koko ajan.


    • laskukone?

      Jos tulee ensin asumistuki, sitten työmarkkinatuki ja päälle vielä 9 * 31, niin eikö se vastaa asuinpaikasta riippuen jo jotain 1400euron bruttokuukausipalkkaa? Ei se nyt ihan pieni summa rahaa ole?

      • ValiVali..

        Eihän koskaan kaikkia sosiaalisia tulonsiirtoja esitellä näiden välittäjien kirjoituksissa.


      • 8-pallox

        Jos se olisi noin ja siitä kertyisi eläkettä ja lomaa, niin sitten se olisi noin.
        Se nyt vaan ei mene noin.
        Mistä sait kertoimen 31?

        Eikös sitä silloin voisi tarjota ihan työtäkin jos se olisi noin yksinkertaista?


    • ex-orja

      Sama juttu minulla. Varastin työnantajalta yli 10 000 euron työkalut ja rakennustavaraa ja möin ne. Tienasin 7000 euroa. 7000 euroa tienatakseni minun olisi pitänyt tehdä 3 vuotta 9 euron päiväpalkalla orja töitä. Nyt sain kahdessa viikoss 7000 euroa.

      • Syrjällä

        Tuhmasti toimittu, mutta elää sunkin pitää, kun demokraattinen yhteiskunta on kääntänyt selkänsä ja syyllistää yksilöä perustuslain vastaisesti...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3441
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      179
      1498
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1267
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1142
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      815
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      792
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      779
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      46
      765
    Aihe