Amiedu

Henniina.

Mitä kokemuksia teillä on siitä oppilaitoksesta? ite en pystyny siel opiskelemaan pidemmän päälle...

Enkä haluis että joutuis mun lapsetkaan...

Joten, ollaan mietitty muuttoa Pitäjänmäelle, aivan ihanalle asuinalueelle ja ihanaan kämppään, lapsia ei vielä ole, mutta jos tulevaisuudessa hankin ja kun lapset tulee siihen 16v ikään jolloin on valittava yleensä amis tai lukio, nii jos he haluavat lähteä amikseen, niin ohjataanko heidät pakosti Amieduun...?

Vai voivatko hakea opiskelemaan muuallekin Helsingissä?

Tuleekohan tämä käytäntö muuttumaan lähiaikoina tai paljon myöhemmin jostain syystä, että tietyllä alueella asuvien on pakko mennä opiskelemaan lähimpään ammattikouluun tai lukioon tms???? koska meillä se kait olis just nimenomaan sit toi Amiedu.....

Ps. Mikä toi Amiedu niinku tarkalleen ees on!? minä en edes kunnolla tiedä, työkkäristä mut sinne ohjattiin...

21

1335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älävielähuoli

      Huolesi on ennenaikainen. Kun mahdolliset lapsesi ovat amisiässä, asutte jo aivan muualla ja kaikki on muuttunut moneen kertaan.

    • Henniina.

      Öö, miksi me asuisimme välttämättä jossain muualla ja mitä tarkoitat tuolla että kaikki on muuttunut moneen kertaan?

      • älävielähuoli

        Historia ja kokemus on osoittanut, että asiat muuttuvat. Varsinkin nuorten ihmisten asiat. Asuinpaikka, perhe, työ ja terveys muuttuvat tai ainakin voivat muuttua paljonkin 20 vuodessa. Myös yhteiskunta ja tavat muuttuvat. Maailma muuttuu.


    • Henniina.

      No ihan oikeassa olet...

      Mutta jos kuvitellaan, että kuitenkin asuttaisiin perheinemme siellä Pitäjänmäen alueella silloinkin, niin pakotettaisiinkohan mun lapsi monen kymmenen vuoden kuluttua menemään opiskelemaan peruskoulun jälkeen Amieduun...

      • relaxny

        Tuskin pakotetaan. Monen kymmenen vuoden kulutta Amiedu on muuttanut muualle tai sen toiminta on lopetettu.


      • Henniina.
        relaxny kirjoitti:

        Tuskin pakotetaan. Monen kymmenen vuoden kulutta Amiedu on muuttanut muualle tai sen toiminta on lopetettu.

        Miksi näin luulet? ei kai Helsingistä voi kadota noin hienot vaihtoehdot??


    • Emiadu

      Amiedu ei ole ammattioppilaitos, vaan aikuiskoulutuskeskus. Jos siis käytetään näitä vähän vanhempia nimityksiä. Ei sinne juurikaan mennä peruskouun jälkeen opiskelemaan. Poikkeuksia voi tietty olla. Enemmän se on keskittynyt järjestämään täydennyskoulutusta työssä oleville sekä ammatinvaihto- tai muuta vastaavaa koulutusta työttömille.

      Mutta se on ainakin satavarmaa, että ketään nuorta ei sinne peruskoulun jälkeen pakoteta. Eikä pakoteta mihinkään muuhunkaan kouluun. Kouluun kyllä pitää mennä, mutta sen voi valita vapaasti. Olettaen tietysti, että pääsee haluamaansa. Helsingissä ensisijainen vaihtoehto nuorelle ammatillisella puolella on varmaan Stadin ammattiopisto (siihen kuuluu entinen Heltec ja mitä kaikkea kuuluukaan). Niinkuin eräs tässä kirjoitti, niin nämäkin asiat kyllä muuttuvat tiheään. Muutaman vuoden päästä voi taas olla eri nimet.

      Kun en tuota Amiedua tiedä paljon muuta kuin nimeltä, niin kiinnostaisi tietää, mikä siellä oikein oli vikana?

      • näinarvelen

        Luultavasti Amiedussa ei ole mitään vikaa. Ap. vaan taitaa kuulua työtä, koulua ja opiskelua vieroksuvaan joukkoon, jolle kaikki työhön ja koulutukseen viittaava on sopimatonta. Ja lapsista tehdään samanlaisia.


    • haloo???

      Tässä tulee keskustelun aloittajalle ILOUUTINEN.Pitäjänmäen Amiedu on pääasiallisesti aikuiskoulutuskeskus.Siellä koulutetaan pääasiallisesti työttömäksi jääneitä aikuisia tai alan vaihtajia.Sinne EI TODELLAKAAN pakoteta nuoria.Työkkäristä sinne kyllä voidaan ohjata,jos jollekin nuorelle on käynyt niin ettei ole peruskoulun jälkeen päässyt mihinkään oppilaitokseen mihin on hakenut ja on työvoimatoimistossa työttömänä työnhakijana.Mutta sekin on aika harvinaista.Nuoret pyritään ohjaamaan yhteishaussa nuorisopuolen oppilaitoksiin,joihin siis Amiedu ei kuulu.Jos Amiedussa järjestetään koulutusta nuorille on kyseessä yleensä työttömät tai työttömyysuhan alla olevat ilman koulutuspaikkaa jääneet nuoret eli siis tästä voit päätellä että Amiedu tekee yhteistyötä työkkärin kanssa.On ihan turhaa miettiä etukäteen mihin omat palsesi "joutuvat"???Entäs jos synnytät lapsineron joka käy yliopiston "kahdessa kuukaudessa" 10-vuotiaana,lol.En halusisi pelotella sinua,mutta entäs jos et koskaan saa lapsia?Sorry...Nyt olin ilkeä.

      • Suomi lopetettu

        Niin.Siis jutun pointti oli se että on ihan turha miettiä ja murehtia asioita noin pitkän ajan päähän.Kuudentoista vuoden kuluttua voi kuule koko Amiedu olla lopetettu jo ajat sitten.Onkohan Suomeakaan enää?


      • kamala paikka
        Suomi lopetettu kirjoitti:

        Niin.Siis jutun pointti oli se että on ihan turha miettiä ja murehtia asioita noin pitkän ajan päähän.Kuudentoista vuoden kuluttua voi kuule koko Amiedu olla lopetettu jo ajat sitten.Onkohan Suomeakaan enää?

        Amiedu on niin hirveä paikka että minä ymmärrän tuon "AMIEDUN PELON" täysin.Keskustelun aloittajan kommentti on Amiedua pelkäävien ja inhoavien ihmisten kommentti parhaimmasta päästä.Joku inhoaa Amiedua niin paljon että pelkää jo omien lapsiensakin puolesta,huh!!!!Minä en ihan niin pitkälle osaa ajatella,mutta suurena huolena on ennemminkin se että joutuisin sinne joskusitse takaisin.Niin kamala paikka se on.Onkos se niin että Amiedu kostaa kaikille piskelijoilleen kolmanteen polveen saakka,he,he:)


      • Amiedun kirous
        kamala paikka kirjoitti:

        Amiedu on niin hirveä paikka että minä ymmärrän tuon "AMIEDUN PELON" täysin.Keskustelun aloittajan kommentti on Amiedua pelkäävien ja inhoavien ihmisten kommentti parhaimmasta päästä.Joku inhoaa Amiedua niin paljon että pelkää jo omien lapsiensakin puolesta,huh!!!!Minä en ihan niin pitkälle osaa ajatella,mutta suurena huolena on ennemminkin se että joutuisin sinne joskusitse takaisin.Niin kamala paikka se on.Onkos se niin että Amiedu kostaa kaikille piskelijoilleen kolmanteen polveen saakka,he,he:)

        Joo...Pitäjämäen Amiedu kostaa kaikille opiskelijoilleen kolmanteen polveen asti.Totisesti minä sanin teille:"Lapsesi ja lapsenlapsesikin joutuvat Amieduun!!!"Ha,ha,ha,ha,haa....:)


      • Amieduun Aamen
        Amiedun kirous kirjoitti:

        Joo...Pitäjämäen Amiedu kostaa kaikille opiskelijoilleen kolmanteen polveen asti.Totisesti minä sanin teille:"Lapsesi ja lapsenlapsesikin joutuvat Amieduun!!!"Ha,ha,ha,ha,haa....:)

        Ja niin kuningas Herodes julisti kaikelle kansalle...Amieduun on sinun tultava opiskelemaan ja Amiedussa tulevat olemaan myös sinun jälkeläisesi ja heidän jälkeläistensä jälkeläiset.Aamen:)


      • Näin on näreet
        Amieduun Aamen kirjoitti:

        Ja niin kuningas Herodes julisti kaikelle kansalle...Amieduun on sinun tultava opiskelemaan ja Amiedussa tulevat olemaan myös sinun jälkeläisesi ja heidän jälkeläistensä jälkeläiset.Aamen:)

        Amiedu on sinun Jumalasi,älä pidä muita Jumalia.Amiedua tulee sinun kunnioittaman ja säästöjänsä noudattaman.Äläturhaan lausu sinun herrasi Amiedun nimeä.Muuten Amiedu rankaisee sinua kolmanteen polveen.


      • Amieduo
        Näin on näreet kirjoitti:

        Amiedu on sinun Jumalasi,älä pidä muita Jumalia.Amiedua tulee sinun kunnioittaman ja säästöjänsä noudattaman.Äläturhaan lausu sinun herrasi Amiedun nimeä.Muuten Amiedu rankaisee sinua kolmanteen polveen.

        Minä olen aamun ja illan tähti.Minä olen Amiedu.Minun sanani on laki ja sitä tulee sinun noudattaman.Minä,Amiedu tulen hallitsemaan sinua ja sinun jälkeläisiäsi seuraavat tuhat vuotta.Minä en ole heikkolenkki.Minä olen Amiedu.Näin kirjoitettakoon,näin tapahtukoon.


      • no kids
        Amieduo kirjoitti:

        Minä olen aamun ja illan tähti.Minä olen Amiedu.Minun sanani on laki ja sitä tulee sinun noudattaman.Minä,Amiedu tulen hallitsemaan sinua ja sinun jälkeläisiäsi seuraavat tuhat vuotta.Minä en ole heikkolenkki.Minä olen Amiedu.Näin kirjoitettakoon,näin tapahtukoon.

        Älä tee koskaan lapsia,niin eivät joudu Amieduun.


      • tee tyhmiä lapsia
        no kids kirjoitti:

        Älä tee koskaan lapsia,niin eivät joudu Amieduun.

        Tee niin tyhmiä lapsia,että eivät pääse edes Amieduun.


      • mitäh?????????
        tee tyhmiä lapsia kirjoitti:

        Tee niin tyhmiä lapsia,että eivät pääse edes Amieduun.

        Olen kuullut ihmisistä jotka murehtivat asioita liian pitkälle.Mutta että joku murehtii jo valmiiksi sitä mihin kouluun omat lapset joutuvat joskus,vaikkei vielä edes ole saanut lapsia niin se...se on kyllä jo vähän liian paksua...Murehdi sitten kun ovat 16-v.Pitäjänmäen Amiedua silloin tuskin enää on.Ja sinäkin voit olla vaikka lottovoittajana Caribialla:)


      • kiitettävät paperit

        Parempaa opetusta siellä saa kuin esim. jyväskylän aikuisopistossa. Kouluttaja on meille kertonut ja näin todellakin käytännössä on, että lähipäiviä saa olla vain maksimissaan 20 % koulutusajasta. Näin he kouluttavat.
        Se hyvä siinä on, että monilla aloilla saa arvosanaksi kiitettävän vaikka ei tarvitse edes käydä koulussa.
        Jyväskylän Aikuisopisto kuulemma panostaa rahan tekemiseen kaupungille ja opetuksella ja opetuksen laadulla ei kuulemma ole väliä. Näin on talon johto kuulemma linjannut.
        Itse haluaisin opetusta mutta kai se on pääasia, että saa kiitettävät paperit kaikki vaikka ei mitään osaisikaan.


    • TOTUUS!!!

      Käykäähän lukemassa suomi24:lla keskustelun aloitus otsikolla:"Totuus Amiedun Lähihoitajakoulutuksesta".Siellä faktaa!!!

    • eemiadu

      nauratti. oli niin urpo kysyjä :) olis vaikka menny amiedun sivuille. siellä lukee että se aikuiskoulutuskeskus..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4460
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      243
      2218
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1630
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      159
      1427
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      285
      1292
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1127
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1084
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      55
      980
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      118
      957
    Aihe