Rapid on loistava auto!

ybbe

20 862 €. Sen enempää ei kannata uudesta autosta maksaa. Se on ovh autolle Skoda Rapid 1,2 TSI 85 Elegance. Kuluttaa vähän, halvat maksut, valtava tavaratila, hyvät ja mukavat sisätilat, hiljainen, helppo ajaa, kulkee tosi nätisti. Peruutustutka, automaatti-ilmastointi, Bluetooth jne. ovat hinnassa mukana. Ostimme tällaisen auton vuosi sitten, mitään vikoja ei ole ollut ja tällä tykkää kaikki ajaa. Suositellaan varauksetta!

Muut Rapid vm. 2014 ja 2015 omistajat: Mitä kokemuksia?

87

8997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verrattuna mihin?

      Hiljainen?

      • Kyllä vaan! Rapid ennen vuoden 2014 kasvojenkohotusta oli sen verran meluisa, etten sitä ostanut, kävin sen aikoinaan kyllä koeajamassa. Samoin edellinen Octavia oli kohtuuttoman meluisa moottoritienopeuksila, mutta uusi Octavia on paljon hiljaisempi ja jo ihan OK. Eli: ensimmäinen Rapid ja edellinen Octavia olivat liian meluisia moottoritienopeuksilla, mutta nykyinen Rapid ja Octavia ovat OK. Verrattuna mihin? Muihin saman hintaluokan autoihin.


      • Hiljaisuus: Tyhjäkäynnin kuulee vain jotenkuten ja useimmiten ei ollenkaan, koska start/stop automatiikka sammuttaa koneen. Nopeutta lisättäessä tuplaturbo kone vetää laajalla rpm-alueella kuin sähkömoottori, ei tarvitse käyttää isoja kierroksia ja isommalle vaihteelle voi vaihtaa tosi aikaisin. Maantiellä ja moottoritiellä melu on kohtuullinen, josta iso osa johtuu viisaasta = korkeasta (70) rengasprofiilista. Muuten hyvänkin auton ajo-ominaisuudet uraisella tiellä voi pilata ja melua lisätä paljonkin väärillä = liian leveillä ja matalaprofiilisilla renkailla.


      • NeverVag
        ybbe kirjoitti:

        Hiljaisuus: Tyhjäkäynnin kuulee vain jotenkuten ja useimmiten ei ollenkaan, koska start/stop automatiikka sammuttaa koneen. Nopeutta lisättäessä tuplaturbo kone vetää laajalla rpm-alueella kuin sähkömoottori, ei tarvitse käyttää isoja kierroksia ja isommalle vaihteelle voi vaihtaa tosi aikaisin. Maantiellä ja moottoritiellä melu on kohtuullinen, josta iso osa johtuu viisaasta = korkeasta (70) rengasprofiilista. Muuten hyvänkin auton ajo-ominaisuudet uraisella tiellä voi pilata ja melua lisätä paljonkin väärillä = liian leveillä ja matalaprofiilisilla renkailla.

        Vai oikein tuplaturbo, kannattaa katsoa tekniset tiedot hieman tarkemmin ennen ostamista.

        Onneksi et kehunut sentään ulkonäköä, on jo valmiiksi 20 vuotta vanhan näköinen malli. Oikein anteeksipyyntömälli Ocusta, joka sekään ei ole hääppöisen näköinen.

        Onko rapidiin tehty jo kasvojenkohotus, kun malli juuri tuli myyntiin? On ne tsekit nopeita parantamaan jo valmiiksi parhaita ominaisuuksia.


      • 4ever Clever
        NeverVag kirjoitti:

        Vai oikein tuplaturbo, kannattaa katsoa tekniset tiedot hieman tarkemmin ennen ostamista.

        Onneksi et kehunut sentään ulkonäköä, on jo valmiiksi 20 vuotta vanhan näköinen malli. Oikein anteeksipyyntömälli Ocusta, joka sekään ei ole hääppöisen näköinen.

        Onko rapidiin tehty jo kasvojenkohotus, kun malli juuri tuli myyntiin? On ne tsekit nopeita parantamaan jo valmiiksi parhaita ominaisuuksia.

        Onhan se mukava v'ttuilla, kun kaikilla ei ole moottoritekniikan yksityiskohdat mielessä niin justiinsa. Mutta siihen se sitten jääkin. Ei ole tietoa Rapidin ominaisuuksista tai niiden muutoksista, saati käyttöarvosta. Ulkonäöstä taas on mukavaa aloittaa se normaali ulostus.


    • Ei kylkilistoja, mustat ikkunankehykset, ei kromilistoja, tummennetut lasit, tyylikkäät sumuvalot jne. Valkoinen (perusväri, ei lisähintaa) Rapid Elegance vm. 2014 on oikein hyvän näköinen auto! Laita sähköpostiosoitteesi niin lähetän kuvan.

      Rapid tuli myyntiin 2012. Siihen on sittemmin tehty yksi kasvojenkohtous ja lisäksi julkaistu uusi korimalli, Spaceback, aikaisemman pidemmän mallin rinnalle.

      Tätä edellinen VAG autoni oli Golf Plus 1,4 TSI DSG. Oli ihan uudesta lähtien täysin susi auto, onneksi liisari, joten pääsin siitä eroon vuosi ennen leasingkauden päättymistä. Talvella ei lämminnyt kunnolla, DSG ei ikinä toiminut kunnolla ja muitakin vikoja oli. Tämä Skoda on ihan toista maata kuin mitä Golf oli.

      • Toledo is thebest

        Itse päädyin 1/2013 Toledon 1,4 TSi DSg autoon. On ollut todella hyvä auto, hakkaa hinnassa vastaavan Rapidinkin mennen tullen.


        Jos auto toimii todellakin näin unelmasti , niin ostan jatkossakin.(suorituskyky ylivoimaa A-luokassaan, kulutus 65Kanopeudella sekaajossa 4,9 l/100km 4henkeöä kyydissä!

        Tämä Seat-auto on hintalaatusuhteessa kärki nimiä. Ehdottomasti.


      • Toledo is thebest kirjoitti:

        Itse päädyin 1/2013 Toledon 1,4 TSi DSg autoon. On ollut todella hyvä auto, hakkaa hinnassa vastaavan Rapidinkin mennen tullen.


        Jos auto toimii todellakin näin unelmasti , niin ostan jatkossakin.(suorituskyky ylivoimaa A-luokassaan, kulutus 65Kanopeudella sekaajossa 4,9 l/100km 4henkeöä kyydissä!

        Tämä Seat-auto on hintalaatusuhteessa kärki nimiä. Ehdottomasti.

        Toledo ja Rapid on hyvin samanlaiset. Kun Toledoon laittaa samat varusteet kuin Rapidissa on hinta melkein sama. Valintapäätös jää siihen kumpi ulkonäkö ja verhoilu miellyttää enemmän, missä autokaupassa saa parhaan vaihtohyvityksen ja mistä halua saada after sales palvelut.


      • Toledo is thebest
        ybbe kirjoitti:

        Toledo ja Rapid on hyvin samanlaiset. Kun Toledoon laittaa samat varusteet kuin Rapidissa on hinta melkein sama. Valintapäätös jää siihen kumpi ulkonäkö ja verhoilu miellyttää enemmän, missä autokaupassa saa parhaan vaihtohyvityksen ja mistä halua saada after sales palvelut.

        Olet lähes oikeassa, mutta niin totaalisen väärässä. Jos ottaa aloittajan mainitseman 85 TSi Rapidin niin hinnanero alkaen vastaavaan Toledoon on 6000e. Tuolla 6000e erolla ja paljon vähemmällä saa Toledoon miltei mitä vain varusteita, vai oletko eri mieltä? Voin listata kaikki varusteet mitä Seatiin on saatavilla ja silti on Seat halvempi kuin ko. Skoda.

        Totuus on, että koko ajan häviät Skodassa hinnassa (Rapidin malli kuin malli) Toledolle, vaikka sama auto. Tässä Seat-Skoda -autossa yhtäläisyyksiä on enemmän kuin eroavaisuuksia (vrt. Kia-Hyndai autot)


    • totta joka sana

      Olen ollut veljeni Rapidin kyydissä. Ei meluisa ja ihan kivan tuntoinen auto. Hyvä istua, paljon parempi kuin minun Tojossa. Harkitsen vaihtoa.

    • öggi

      Aika ruma sisältä ja päältä nuo skodat.Muuten vois harkita.

      • vertaa vaikkapa

        Entä sinä itse?


    • pari juttua

      Elegancessa on näemmä nyt vakiona 215/45 R16 renkaat. Mahtaa olla meluisa. Mutta kappas vihdoinkin ksenon-valot myös Rapidiin.

      • Mun Elegancessa on 185/60 R 15. 215/45 on Rapidille ehdottoman huono rengaskoko. Kun ostin Rapidin niin Seatin vastaavassa mallissa oli vakiona matalaprofiilinen rangas. Se oli yksi syistä miksi osti Rapidin, en Toledoa.


    • maanomistaja1

      Minusta se on melko romu. Auto näyttää tötteröltä, sisällä on halpiksen makua ja nuo TSI-koneet on huonolaatuisia useammankin eri lähteen mukaan.

      Rapidin hinnalla saisi kunnon autonkin, esim. uuden Peugeot 308:n tai Hyundai i30:n.

      • osssss

        Ja TSI kone vieläkin jakoketjulla joka ei kestä?


      • esssssss
        osssss kirjoitti:

        Ja TSI kone vieläkin jakoketjulla joka ei kestä?

        Aja ossss sinä vaan silla ikälopulla Touranin paskalla. Luovuta jo, joo koet kärsineesi vääryyttä, vaikka itse olet kauppasi tehnyt.


      • R apid

        Mene ostamaan se Pösö ja pety totalisesti. Näin kävi meillä kahteen otteeseen, kun ei uskottu PSA-romujen "laatuun".


    • miksi maksaa turhaan

      Jos tuo on autoihanteesi, niin ihan saman saat vielä halvemmalla eli Seat Toledon. Teknisesti 100% sama auto, mutta muutaman satasen halvempi. Jopa saman tehtaan tuote eli liukuhihnalla auton kori pistetään lopuksi ja todennäköisesti päätöksen kumpi kori alustaan pistetään jääkin robotin 'päätettäväksi' eli tilauskannan mukaan.

      Kaupanpäälle saat imagoltaan paremman, ei itäautorasitetta, ei slaavilaaturasitetta jne. Imagolla ei tietysti auto ajeta, mutta ei se pahaksi ole, kun paremman imagon myötä käytännössä saman auton saa hieman halvemmalla..

      • miksi kärsiä turhaan

        Ensimmäinen kappale Seat Toledosta on about asiallista.

        Toinen kappale kertoo kirjoittajan jääneen pahasti "rasitteen" alle. Tai sitten järki ei rasita.


      • miksi maksaa turhaan
        miksi kärsiä turhaan kirjoitti:

        Ensimmäinen kappale Seat Toledosta on about asiallista.

        Toinen kappale kertoo kirjoittajan jääneen pahasti "rasitteen" alle. Tai sitten järki ei rasita.

        No tuo 'rasite' on kyllä tullut täällä esille ja vain toin sen esille niitä varten, joilla noita rasitteita on. Ja niitä täällä tuntuu olevan.
        Ei minua rasita yhtään.


      • ei rasitteita
        miksi maksaa turhaan kirjoitti:

        No tuo 'rasite' on kyllä tullut täällä esille ja vain toin sen esille niitä varten, joilla noita rasitteita on. Ja niitä täällä tuntuu olevan.
        Ei minua rasita yhtään.

        Täällä muutamalla trollilla on se rasite. Tosielämässä ei kellään.


      • miksi kärsiä turhaan
        miksi maksaa turhaan kirjoitti:

        No tuo 'rasite' on kyllä tullut täällä esille ja vain toin sen esille niitä varten, joilla noita rasitteita on. Ja niitä täällä tuntuu olevan.
        Ei minua rasita yhtään.

        Joo. Laita vielä perään, että Googlesta löytyy "politrukin hymy"-haulla Skodan kuva. Kyllä näitä "yleisesti tiedettyjä" muutaman Röllin rakentamia "totuuksia" riittää.

        Ehdotin kaverille myös Seatin tsekkaamista, kun Octavia on tarkoitus päivittää. Ei kuulemma käy edes mielessä latino-laatu. Että rasitteita on sielläkin. Ainakin konepajateollisuuden ammattilaisen mielessä...


      • miksi maksan turhaan
        miksi kärsiä turhaan kirjoitti:

        Joo. Laita vielä perään, että Googlesta löytyy "politrukin hymy"-haulla Skodan kuva. Kyllä näitä "yleisesti tiedettyjä" muutaman Röllin rakentamia "totuuksia" riittää.

        Ehdotin kaverille myös Seatin tsekkaamista, kun Octavia on tarkoitus päivittää. Ei kuulemma käy edes mielessä latino-laatu. Että rasitteita on sielläkin. Ainakin konepajateollisuuden ammattilaisen mielessä...

        Eipä taida löytyä autoa, jolla ei rasitteita olisi. Edes 'konepajateollisuuden ammattilaisen' :-) mielestä... Tässähän ei oikein voi puhua 'latino-laadusta', koska auto rakennetaan Tsekissä eli on 100% 'slaavilaatua'.

        Skodalla niitä on varmasti keskimääräistä enemmän, mutta ei Seatkaan niistä vapaa ole. Nuo rasitteethan sitä paitsi kohdistuvat vain merkin imagoon, koska auto on tosiasiassa sama.
        Eli ostitpa kumman auton tahansa näistä, niin saat prikulleen saman auton. Vain muotoilussa pieniä vivahde-eroja, kuten ja hinnassakin. Skodaa voidaan huikean suosionsa takia hieman ylihinnoittaa ja menee silti kaupaksi. Myyjän kannalta järkevää toimintaa tietenkin.

        Kuten totesin aiemmin, minulla ei tuollaisia rasitteita ole.


    • Tsekin tsekkaaja

      Seuraavan auton vaihdon aikaan on tsekattava Rapid.

    • Toledo1,4A

      Seat Toledo on vieläkin parempi! Sen saa n. 6000e halvemmalla TSI 85:sen , vaikka sama auto.

      • Hyväostos

        1.2 TSI 85 hv Reference Trendy Plus 14 989e

        www.seat.fi


      • Hyväostos kirjoitti:

        1.2 TSI 85 hv Reference Trendy Plus 14 989e

        www.seat.fi

        Siinä on hinta kohdallaan! Halvin Rapid maksaa 17 734 €. Skodassa on joka tasolla enemmän varusteita kuin Seatissa. Jos Toledoon laittaa samat varusteet kuin Rapidissa on, ovat hinnat melkein samat.


      • Toledo samoilla varusteilla kuin mitä Rapidissa on maksaa melkein saman kuin Rapid. Hintaero jää niin pieneksi että vaihtohyvitys voi ratkaista kumman saa halvemmalla.


      • 7+6
        ybbe kirjoitti:

        Siinä on hinta kohdallaan! Halvin Rapid maksaa 17 734 €. Skodassa on joka tasolla enemmän varusteita kuin Seatissa. Jos Toledoon laittaa samat varusteet kuin Rapidissa on, ovat hinnat melkein samat.

        Jos noin on eli Rapidissa ei valintaa varuisteiden osalta ole yhtä paljon kuin Toledossa.
        Jääkin sitten ostajan harkintaan mitä varusteita tarvii. Ei tule 'pakko-ostoksia' sellaisista, joita katsoo turhiksi.


      • Heikki A
        7+6 kirjoitti:

        Jos noin on eli Rapidissa ei valintaa varuisteiden osalta ole yhtä paljon kuin Toledossa.
        Jääkin sitten ostajan harkintaan mitä varusteita tarvii. Ei tule 'pakko-ostoksia' sellaisista, joita katsoo turhiksi.

        Näin ajattelen minäkin, ja kun on paljon puhetta noista varusteista, niin tässä Seatin 1,2 TSI 105hv! Stylen varusteet (vetokoukkukin sisältyy jo hintaan!) aut.ilmastointi, kevytmetvanteet, nahka ratti vaihdekeppi jne jne.

        19 795e

        Istuinverhoilu

        Toledo Style Beige

        Lisävarusteet
        Tummennetut takasivuikkunat ja takalasi
        Metallinvärinen koristelista kojelaudassa
        Tuulilasinpyyhkimien sadetunnistin automaattisesti himmenevä taustapeili coming home -saattovalotoiminto ajovaloissa
        Vetokoukku

        Style Trendy-vakiovarusteet (lisänä/erona perusvarustukseen)
        16" kevytmetallivanteet Design 21/1
        215/45 R16 renkaat
        automaattinen ilmastointi Climatronic ja jäähdytettävä hansikaslokero
        kangasmatot
        kassikoukut tavaratilassa
        keskikyynärnoja edessä ja takana
        kuljettajan ja etumatkustajan istuimen korkeussäätö
        kuormansidontalenkit ja verkko tavaratilassa
        läpilastausmahdollisuus (suksiluukku)
        mittaristo High (näytön valikkokielet englanti saksa ja espanja)
        nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä
        nahkaverhoiltu vaihdekepin nuppi
        niskatuki takaistuimella keskipaikalla (yht. 3)
        pysäköintitutka takana
        sivulokerot tavaratilassa
        sähkötoimiset ikkunat edessä ja takana
        takalasin pyyhin ja -pesin
        tavaratilan matto

        Toledo-perusvarusteet
        Ulkopuoliset varusteet
        15" teräsvanne Urban 21/1 ja koristekapselit
        1.2 TSI 85 1.2 TSI 105 1.6 TDi 90 1.6 TDi 105: 185/60 R15 renkaat
        1.4 TSI DSG: 195/55 R15 renkaat
        comfort-jousitus
        etusumuvalot kulmavalotoiminnolla
        kaksoisajovalot (halogeeni)
        korinväriset puskurit
        korinväriset ulkopeilien kotelot ja ovenkahvat
        päiväajovalot
        sävylasit
        Sisäpuoliset varusteet
        4 niskatukea
        aurinkolasikotelo
        edessä lukuvalo
        hansikaslokeron valaistus
        kahdessa osassa kaadettava takaistuin
        krominväriset lämmityslaitteen suuttimien kehykset
        kuljettajan istuimen korkeussäätö
        kuljettajan ja etumatkustajan häikäisysuojassa kannellinen peili
        lämmitettävät etuistuimet
        manuaalisesti himmennettävä taustapeili
        mukiteline keskikonsolissa
        ohjauspyörän korkeus- ja syvyyssäätö
        sisävalot edessä ja takana
        säilytyslokerot etu- ja takaovissa
        tavaratilan suojapeite
        Turvallisuusvarusteet
        ABS-lukkiutumattomat jarrut
        ASR-luistonestojärjestelmä
        etumatkustajan turvatyynyn poiskytkentä
        EBA hätäjarrutusassistentti
        ESC elekroninen ajonvakautusjärjestelmä
        hill hold -mäkilähtöavustin (1.4 TSI DSG ja 1.6 TDi 90 DSG; koko Toledo-mallistossa vakiona tuotantoviikosta 22/2014 alkaen)
        Isofix -lastenistuinten kiinnitys takaistuimella
        Isofix/ Top Tether -kiinnityspisteet takaistuimella
        kiristimillä varustetut kolmipisteturvavyöt edessä
        kolme kolmipisteturvavyötä takana
        kuljettajan ja etumatkustajan turvatyynyt
        rengaspainevaroitin (1.4 TSI DSG ja 1.6 TDi 90 DSG; koko Toledo-mallistossa vakiona tuotantoviikosta 22/2014 alkaen)
        sivuturvatyynyt edessä
        turvaverhot edessä ja takana
        turvavyömuistutin etuistuimilla
        Toiminnalliset varusteet
        12V virran ulosotto edessä
        4 kaiutinta edessä
        ajotietokone (englanninkielinen)
        ajovalojen korkeussäätö
        ajovalonpesimet
        kauko-ohjattu keskuslukitus (yksi taittuva kaukosäätöavain)
        lämmitettävät tuulilasin pesusuuttimet
        manuaalinen ilmastointi
        monitoimiohjauspyörä
        renkaiden paikkausaine ja kompressori
        sähköhydraulinen ohjaustehostin
        sähkösäätöiset ja -lämmitteiset ulkopeilit
        sähkötoimiset ikkunat edessä
        SEAT Sound System 1.3 audiojärjestelmä CD/MP3 aux-in (valikkokieli englanti)
        Start&Stop-järjestelmä ja jarrutusenergian talteenotto (vain 1.2 TSI 105 hv ja 1.6 TDi 105 hv)
        takalasin lämmitys
        v


      • Hyväostos
        ybbe kirjoitti:

        Siinä on hinta kohdallaan! Halvin Rapid maksaa 17 734 €. Skodassa on joka tasolla enemmän varusteita kuin Seatissa. Jos Toledoon laittaa samat varusteet kuin Rapidissa on, ovat hinnat melkein samat.

        Niin., tuo mainitsemani Seat 1.2 TSI 85 hv Reference Trendy Plus 14 989e, ei ole halvin Toledo...


      • Heikki A kirjoitti:

        Näin ajattelen minäkin, ja kun on paljon puhetta noista varusteista, niin tässä Seatin 1,2 TSI 105hv! Stylen varusteet (vetokoukkukin sisältyy jo hintaan!) aut.ilmastointi, kevytmetvanteet, nahka ratti vaihdekeppi jne jne.

        19 795e

        Istuinverhoilu

        Toledo Style Beige

        Lisävarusteet
        Tummennetut takasivuikkunat ja takalasi
        Metallinvärinen koristelista kojelaudassa
        Tuulilasinpyyhkimien sadetunnistin automaattisesti himmenevä taustapeili coming home -saattovalotoiminto ajovaloissa
        Vetokoukku

        Style Trendy-vakiovarusteet (lisänä/erona perusvarustukseen)
        16" kevytmetallivanteet Design 21/1
        215/45 R16 renkaat
        automaattinen ilmastointi Climatronic ja jäähdytettävä hansikaslokero
        kangasmatot
        kassikoukut tavaratilassa
        keskikyynärnoja edessä ja takana
        kuljettajan ja etumatkustajan istuimen korkeussäätö
        kuormansidontalenkit ja verkko tavaratilassa
        läpilastausmahdollisuus (suksiluukku)
        mittaristo High (näytön valikkokielet englanti saksa ja espanja)
        nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä
        nahkaverhoiltu vaihdekepin nuppi
        niskatuki takaistuimella keskipaikalla (yht. 3)
        pysäköintitutka takana
        sivulokerot tavaratilassa
        sähkötoimiset ikkunat edessä ja takana
        takalasin pyyhin ja -pesin
        tavaratilan matto

        Toledo-perusvarusteet
        Ulkopuoliset varusteet
        15" teräsvanne Urban 21/1 ja koristekapselit
        1.2 TSI 85 1.2 TSI 105 1.6 TDi 90 1.6 TDi 105: 185/60 R15 renkaat
        1.4 TSI DSG: 195/55 R15 renkaat
        comfort-jousitus
        etusumuvalot kulmavalotoiminnolla
        kaksoisajovalot (halogeeni)
        korinväriset puskurit
        korinväriset ulkopeilien kotelot ja ovenkahvat
        päiväajovalot
        sävylasit
        Sisäpuoliset varusteet
        4 niskatukea
        aurinkolasikotelo
        edessä lukuvalo
        hansikaslokeron valaistus
        kahdessa osassa kaadettava takaistuin
        krominväriset lämmityslaitteen suuttimien kehykset
        kuljettajan istuimen korkeussäätö
        kuljettajan ja etumatkustajan häikäisysuojassa kannellinen peili
        lämmitettävät etuistuimet
        manuaalisesti himmennettävä taustapeili
        mukiteline keskikonsolissa
        ohjauspyörän korkeus- ja syvyyssäätö
        sisävalot edessä ja takana
        säilytyslokerot etu- ja takaovissa
        tavaratilan suojapeite
        Turvallisuusvarusteet
        ABS-lukkiutumattomat jarrut
        ASR-luistonestojärjestelmä
        etumatkustajan turvatyynyn poiskytkentä
        EBA hätäjarrutusassistentti
        ESC elekroninen ajonvakautusjärjestelmä
        hill hold -mäkilähtöavustin (1.4 TSI DSG ja 1.6 TDi 90 DSG; koko Toledo-mallistossa vakiona tuotantoviikosta 22/2014 alkaen)
        Isofix -lastenistuinten kiinnitys takaistuimella
        Isofix/ Top Tether -kiinnityspisteet takaistuimella
        kiristimillä varustetut kolmipisteturvavyöt edessä
        kolme kolmipisteturvavyötä takana
        kuljettajan ja etumatkustajan turvatyynyt
        rengaspainevaroitin (1.4 TSI DSG ja 1.6 TDi 90 DSG; koko Toledo-mallistossa vakiona tuotantoviikosta 22/2014 alkaen)
        sivuturvatyynyt edessä
        turvaverhot edessä ja takana
        turvavyömuistutin etuistuimilla
        Toiminnalliset varusteet
        12V virran ulosotto edessä
        4 kaiutinta edessä
        ajotietokone (englanninkielinen)
        ajovalojen korkeussäätö
        ajovalonpesimet
        kauko-ohjattu keskuslukitus (yksi taittuva kaukosäätöavain)
        lämmitettävät tuulilasin pesusuuttimet
        manuaalinen ilmastointi
        monitoimiohjauspyörä
        renkaiden paikkausaine ja kompressori
        sähköhydraulinen ohjaustehostin
        sähkösäätöiset ja -lämmitteiset ulkopeilit
        sähkötoimiset ikkunat edessä
        SEAT Sound System 1.3 audiojärjestelmä CD/MP3 aux-in (valikkokieli englanti)
        Start&Stop-järjestelmä ja jarrutusenergian talteenotto (vain 1.2 TSI 105 hv ja 1.6 TDi 105 hv)
        takalasin lämmitys
        v

        Mahtava lista! Jotakuinkin samat varusteet kuin Rapid Elegance. Muutama kommentti verrattuna Rapid Eleganceen vm. 2013:
        Sadetunnistinta ei ole Elegancessa. Siitä voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä, jos itse säädettävää jaksokytkintä ei sitten ole ollenkaan. Näin oli aikoinaan Citroen C5 autossani.
        215/45 R16 renkaat ovat liian leveät ja matalaprofiiliset Rapidille ja Toledolle. Ikävä kyllä kummassakin ne ovat nyt vuonna 2014 vakiorenkaina.185/60 R15 on oikea koko Rapidille ja Toledolle.
        Takalasin pyyhin on Elegancessa lisävaruste. Sitä ei tosin juurikaan tarvitse, koska auton takaprofiili on sedan, ei farkku, ja takalasi ei juurikaan kuraannu peräpyörteestä.
        Hill Hold on tosi kätevä, se on kummassakin, samoin rengaspainevaroitin (toimii hyvin), sähköhydraulinen ohjaus (loistavan hyvä) ja hyvin toimiva Start-Stop.
        Seatin listasta puuttuu puhelimen Bluetooth, joka on Elegancessa. Se on todella hyvä, helppo, toimiva ja käyttökelpoinen!


      • 7+6 kirjoitti:

        Jos noin on eli Rapidissa ei valintaa varuisteiden osalta ole yhtä paljon kuin Toledossa.
        Jääkin sitten ostajan harkintaan mitä varusteita tarvii. Ei tule 'pakko-ostoksia' sellaisista, joita katsoo turhiksi.

        Kyllä Rapidissa on suunnilleen samat valintamahdollisuudet kuin Toledossa, mutta eri tvarusteluasot eivat suoraan vastaa toisiaan.


      • Hyväostos kirjoitti:

        Niin., tuo mainitsemani Seat 1.2 TSI 85 hv Reference Trendy Plus 14 989e, ei ole halvin Toledo...

        Totta, 14 693 € on halvin Toledo, 1,2 TSI 85. Siinä on todella tilava auto ja paljon varusteita hintaan nähden!


      • vai lisävarusteita
        Heikki A kirjoitti:

        Näin ajattelen minäkin, ja kun on paljon puhetta noista varusteista, niin tässä Seatin 1,2 TSI 105hv! Stylen varusteet (vetokoukkukin sisältyy jo hintaan!) aut.ilmastointi, kevytmetvanteet, nahka ratti vaihdekeppi jne jne.

        19 795e

        Istuinverhoilu

        Toledo Style Beige

        Lisävarusteet
        Tummennetut takasivuikkunat ja takalasi
        Metallinvärinen koristelista kojelaudassa
        Tuulilasinpyyhkimien sadetunnistin automaattisesti himmenevä taustapeili coming home -saattovalotoiminto ajovaloissa
        Vetokoukku

        Style Trendy-vakiovarusteet (lisänä/erona perusvarustukseen)
        16" kevytmetallivanteet Design 21/1
        215/45 R16 renkaat
        automaattinen ilmastointi Climatronic ja jäähdytettävä hansikaslokero
        kangasmatot
        kassikoukut tavaratilassa
        keskikyynärnoja edessä ja takana
        kuljettajan ja etumatkustajan istuimen korkeussäätö
        kuormansidontalenkit ja verkko tavaratilassa
        läpilastausmahdollisuus (suksiluukku)
        mittaristo High (näytön valikkokielet englanti saksa ja espanja)
        nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä
        nahkaverhoiltu vaihdekepin nuppi
        niskatuki takaistuimella keskipaikalla (yht. 3)
        pysäköintitutka takana
        sivulokerot tavaratilassa
        sähkötoimiset ikkunat edessä ja takana
        takalasin pyyhin ja -pesin
        tavaratilan matto

        Toledo-perusvarusteet
        Ulkopuoliset varusteet
        15" teräsvanne Urban 21/1 ja koristekapselit
        1.2 TSI 85 1.2 TSI 105 1.6 TDi 90 1.6 TDi 105: 185/60 R15 renkaat
        1.4 TSI DSG: 195/55 R15 renkaat
        comfort-jousitus
        etusumuvalot kulmavalotoiminnolla
        kaksoisajovalot (halogeeni)
        korinväriset puskurit
        korinväriset ulkopeilien kotelot ja ovenkahvat
        päiväajovalot
        sävylasit
        Sisäpuoliset varusteet
        4 niskatukea
        aurinkolasikotelo
        edessä lukuvalo
        hansikaslokeron valaistus
        kahdessa osassa kaadettava takaistuin
        krominväriset lämmityslaitteen suuttimien kehykset
        kuljettajan istuimen korkeussäätö
        kuljettajan ja etumatkustajan häikäisysuojassa kannellinen peili
        lämmitettävät etuistuimet
        manuaalisesti himmennettävä taustapeili
        mukiteline keskikonsolissa
        ohjauspyörän korkeus- ja syvyyssäätö
        sisävalot edessä ja takana
        säilytyslokerot etu- ja takaovissa
        tavaratilan suojapeite
        Turvallisuusvarusteet
        ABS-lukkiutumattomat jarrut
        ASR-luistonestojärjestelmä
        etumatkustajan turvatyynyn poiskytkentä
        EBA hätäjarrutusassistentti
        ESC elekroninen ajonvakautusjärjestelmä
        hill hold -mäkilähtöavustin (1.4 TSI DSG ja 1.6 TDi 90 DSG; koko Toledo-mallistossa vakiona tuotantoviikosta 22/2014 alkaen)
        Isofix -lastenistuinten kiinnitys takaistuimella
        Isofix/ Top Tether -kiinnityspisteet takaistuimella
        kiristimillä varustetut kolmipisteturvavyöt edessä
        kolme kolmipisteturvavyötä takana
        kuljettajan ja etumatkustajan turvatyynyt
        rengaspainevaroitin (1.4 TSI DSG ja 1.6 TDi 90 DSG; koko Toledo-mallistossa vakiona tuotantoviikosta 22/2014 alkaen)
        sivuturvatyynyt edessä
        turvaverhot edessä ja takana
        turvavyömuistutin etuistuimilla
        Toiminnalliset varusteet
        12V virran ulosotto edessä
        4 kaiutinta edessä
        ajotietokone (englanninkielinen)
        ajovalojen korkeussäätö
        ajovalonpesimet
        kauko-ohjattu keskuslukitus (yksi taittuva kaukosäätöavain)
        lämmitettävät tuulilasin pesusuuttimet
        manuaalinen ilmastointi
        monitoimiohjauspyörä
        renkaiden paikkausaine ja kompressori
        sähköhydraulinen ohjaustehostin
        sähkösäätöiset ja -lämmitteiset ulkopeilit
        sähkötoimiset ikkunat edessä
        SEAT Sound System 1.3 audiojärjestelmä CD/MP3 aux-in (valikkokieli englanti)
        Start&Stop-järjestelmä ja jarrutusenergian talteenotto (vain 1.2 TSI 105 hv ja 1.6 TDi 105 hv)
        takalasin lämmitys
        v

        tuossa on niin paljon itsestään selvyyksiä, että voisi kysyä, onko
        sisävalokin lisävarusteena?

        Esim. turvavyömuistutin? Eikö se nyt la oleen autossa kuin autossa.


      • vai lisävarusteita kirjoitti:

        tuossa on niin paljon itsestään selvyyksiä, että voisi kysyä, onko
        sisävalokin lisävarusteena?

        Esim. turvavyömuistutin? Eikö se nyt la oleen autossa kuin autossa.

        On mukana.


      • 280 hv
        Heikki A kirjoitti:

        Näin ajattelen minäkin, ja kun on paljon puhetta noista varusteista, niin tässä Seatin 1,2 TSI 105hv! Stylen varusteet (vetokoukkukin sisältyy jo hintaan!) aut.ilmastointi, kevytmetvanteet, nahka ratti vaihdekeppi jne jne.

        19 795e

        Istuinverhoilu

        Toledo Style Beige

        Lisävarusteet
        Tummennetut takasivuikkunat ja takalasi
        Metallinvärinen koristelista kojelaudassa
        Tuulilasinpyyhkimien sadetunnistin automaattisesti himmenevä taustapeili coming home -saattovalotoiminto ajovaloissa
        Vetokoukku

        Style Trendy-vakiovarusteet (lisänä/erona perusvarustukseen)
        16" kevytmetallivanteet Design 21/1
        215/45 R16 renkaat
        automaattinen ilmastointi Climatronic ja jäähdytettävä hansikaslokero
        kangasmatot
        kassikoukut tavaratilassa
        keskikyynärnoja edessä ja takana
        kuljettajan ja etumatkustajan istuimen korkeussäätö
        kuormansidontalenkit ja verkko tavaratilassa
        läpilastausmahdollisuus (suksiluukku)
        mittaristo High (näytön valikkokielet englanti saksa ja espanja)
        nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä
        nahkaverhoiltu vaihdekepin nuppi
        niskatuki takaistuimella keskipaikalla (yht. 3)
        pysäköintitutka takana
        sivulokerot tavaratilassa
        sähkötoimiset ikkunat edessä ja takana
        takalasin pyyhin ja -pesin
        tavaratilan matto

        Toledo-perusvarusteet
        Ulkopuoliset varusteet
        15" teräsvanne Urban 21/1 ja koristekapselit
        1.2 TSI 85 1.2 TSI 105 1.6 TDi 90 1.6 TDi 105: 185/60 R15 renkaat
        1.4 TSI DSG: 195/55 R15 renkaat
        comfort-jousitus
        etusumuvalot kulmavalotoiminnolla
        kaksoisajovalot (halogeeni)
        korinväriset puskurit
        korinväriset ulkopeilien kotelot ja ovenkahvat
        päiväajovalot
        sävylasit
        Sisäpuoliset varusteet
        4 niskatukea
        aurinkolasikotelo
        edessä lukuvalo
        hansikaslokeron valaistus
        kahdessa osassa kaadettava takaistuin
        krominväriset lämmityslaitteen suuttimien kehykset
        kuljettajan istuimen korkeussäätö
        kuljettajan ja etumatkustajan häikäisysuojassa kannellinen peili
        lämmitettävät etuistuimet
        manuaalisesti himmennettävä taustapeili
        mukiteline keskikonsolissa
        ohjauspyörän korkeus- ja syvyyssäätö
        sisävalot edessä ja takana
        säilytyslokerot etu- ja takaovissa
        tavaratilan suojapeite
        Turvallisuusvarusteet
        ABS-lukkiutumattomat jarrut
        ASR-luistonestojärjestelmä
        etumatkustajan turvatyynyn poiskytkentä
        EBA hätäjarrutusassistentti
        ESC elekroninen ajonvakautusjärjestelmä
        hill hold -mäkilähtöavustin (1.4 TSI DSG ja 1.6 TDi 90 DSG; koko Toledo-mallistossa vakiona tuotantoviikosta 22/2014 alkaen)
        Isofix -lastenistuinten kiinnitys takaistuimella
        Isofix/ Top Tether -kiinnityspisteet takaistuimella
        kiristimillä varustetut kolmipisteturvavyöt edessä
        kolme kolmipisteturvavyötä takana
        kuljettajan ja etumatkustajan turvatyynyt
        rengaspainevaroitin (1.4 TSI DSG ja 1.6 TDi 90 DSG; koko Toledo-mallistossa vakiona tuotantoviikosta 22/2014 alkaen)
        sivuturvatyynyt edessä
        turvaverhot edessä ja takana
        turvavyömuistutin etuistuimilla
        Toiminnalliset varusteet
        12V virran ulosotto edessä
        4 kaiutinta edessä
        ajotietokone (englanninkielinen)
        ajovalojen korkeussäätö
        ajovalonpesimet
        kauko-ohjattu keskuslukitus (yksi taittuva kaukosäätöavain)
        lämmitettävät tuulilasin pesusuuttimet
        manuaalinen ilmastointi
        monitoimiohjauspyörä
        renkaiden paikkausaine ja kompressori
        sähköhydraulinen ohjaustehostin
        sähkösäätöiset ja -lämmitteiset ulkopeilit
        sähkötoimiset ikkunat edessä
        SEAT Sound System 1.3 audiojärjestelmä CD/MP3 aux-in (valikkokieli englanti)
        Start&Stop-järjestelmä ja jarrutusenergian talteenotto (vain 1.2 TSI 105 hv ja 1.6 TDi 105 hv)
        takalasin lämmitys
        v

        Onpa mopoautossa hyvä varustelu!


    • ripuli paska yrjöööö
      • Mahdatko tarkoittaa Yrjö-nimistä henkilöä, siis jonkinlainen Superman? Jos sen näet aina Rapidin nähdessäsi niin suosittelen käyntiä psykiatrilla, tai silmälääkärillä.

        Tarkoitatko oksennusta? Jos siitä on kyse niin käy ostamassa apteekista vatsan kovetuslääkettä. Myös käynti sisätautilääkärilla voisi olla tarpeen.


      • Ihmettelevä
        ybbe kirjoitti:

        Mahdatko tarkoittaa Yrjö-nimistä henkilöä, siis jonkinlainen Superman? Jos sen näet aina Rapidin nähdessäsi niin suosittelen käyntiä psykiatrilla, tai silmälääkärillä.

        Tarkoitatko oksennusta? Jos siitä on kyse niin käy ostamassa apteekista vatsan kovetuslääkettä. Myös käynti sisätautilääkärilla voisi olla tarpeen.

        Vai oisko se raskaana?


      • Ihmettelevä kirjoitti:

        Vai oisko se raskaana?

        Joo voi olla. Silloin pitää vain odottaa max. 9 kuukautta ennen kuin taas katselee autoja.


    • Vai Rapid

      Jos minä lähtisin Skodaa ostamaan, niin jos en pystyisi vähintään Oktaviaa ostamaan niin en ostaisi Skodaa ollenkaan.

      • Jappexi

        Niin, tämä onki RApid -keskustelu. Voit vapaasti mennä keskustelemaan Octaviasta, koska se sinua kiinnostaa, mitä täällä vaivaudut luuhaaman.


      • Nylyinen Rapid on hyvin samanoloinen kuin edellisen korimallin Octavia. Esimerkiksi tavaratila on nyky-Rapidissa jopa aavistuksen suurempi kuin edellisessä Octaviassa.
        Jos sulle kelpaisi edellinen Octavia niin sulle kelpaisi myös nykyinen Rapid.


      • Octavia samalla koneella ja samoilla varusteilla maksaa 4800 € enemmän kuin Rapid. Hintaerolla saa lisää painoa ja pituutta, vähän isommat sisätilat, hieman "luksusta" ja kalliimmat maksut. Jos nämä ovat hintansa väärtti niin siitä vaan!


      • Vai Rapid
        Jappexi kirjoitti:

        Niin, tämä onki RApid -keskustelu. Voit vapaasti mennä keskustelemaan Octaviasta, koska se sinua kiinnostaa, mitä täällä vaivaudut luuhaaman.

        Ei kiinnosta sekään, mutta jos olisi PAKKO ostaa Skoda niin vähintään sen pitäisi olla Oktavia. Rapid on ruma ja sisältä surkea.


    • Vertailun vuoksi seuraavat autot. Kaikki ovat viisiovisia hatchbakeja, etuvetoisia, rekisteröity viidelle, TSI bensakone, manuaalivaihteisto, tavaratilan koko kaikissa melkein sama vaihdellen rajoissa 550...595 litraa. Kaikki on valmistettu Tsekissä.
      14 693 €...19 993 € Seat Toledo 1,2 TSI
      17 735 €...21 976 € Skoda Rapid 1,2 TSI
      22 035 €...25 682 € Skoda Octavia 1,2 TSI
      27 955 €...31 316 € Skoda Superb 1,4 TSI (ei valmisteta 1,2 koneella)
      Yllättävän paljon autoon saadaan lisää hintaa lisäämällä vähän kokoa, varusteita ja "luksusta", kun jo halvimmassakin Seatissa on jo vaikka mitä varusteita ja vain 45 litraa pienempi tavaratila kuin ulkomitoiltaan suuressa Skoda Superbissa. Tässä asteikossa Rapid on järkivalinta, jos haluaa autonsa kohtuullisesti varusteltuna ja jios ei ole tarvetta Rapidia isommille sisätiloille.

      • 8-19

        Kaikkihan ovat kelpo autoja. Noista kukin valitkoon varallisuutensa ja varojensa suhteen parhaimman.


      • Toledo järkevin näistä

        Toledo olisi enemmän järkivalinta. Eikös? Sama auto halvemmalla ainoana erona merkki ja käytännössä huomaamattoman pieniä muotoilueroja.


      • oksettaa rumuus
        Toledo järkevin näistä kirjoitti:

        Toledo olisi enemmän järkivalinta. Eikös? Sama auto halvemmalla ainoana erona merkki ja käytännössä huomaamattoman pieniä muotoilueroja.

        Rapidi alkaa yrjöttää on se ruman ja köyhän näköinen.
        http://i.imgur.com/Y1qjXZW.jpg


      • oksettaa rumuus kirjoitti:

        Rapidi alkaa yrjöttää on se ruman ja köyhän näköinen.
        http://i.imgur.com/Y1qjXZW.jpg

        Voi voi. Maailmassa pitää vaan kestää rumaa ja köyhääkin, kaikki eivät elä kimalluksen ja yltäkylläisyyden keskellä.


      • aate velvoittaa
        ybbe kirjoitti:

        Voi voi. Maailmassa pitää vaan kestää rumaa ja köyhääkin, kaikki eivät elä kimalluksen ja yltäkylläisyyden keskellä.

        Mikä pakko on ostaa köyhimmän ja rumimman näköinen auto. Samalla rahallahan saa paljon paremman näköisiä autoja.


      • Pistä nyt
        aate velvoittaa kirjoitti:

        Mikä pakko on ostaa köyhimmän ja rumimman näköinen auto. Samalla rahallahan saa paljon paremman näköisiä autoja.

        No pistä esimerkkejä.


      • yrjöö

      • Toledo 1,4TA
        Toledo järkevin näistä kirjoitti:

        Toledo olisi enemmän järkivalinta. Eikös? Sama auto halvemmalla ainoana erona merkki ja käytännössä huomaamattoman pieniä muotoilueroja.

        Minä päädyin Toledoon nimenoomaan vaihtohyvityksen tähden. Auto-Sunin tarjous oli 1,4 tsiA Elegance Rapidiin n.7000e! huonompi kuin paikallisen Seat-liikkeenToledon1,4 tsi A Reference (täysin varusteltu Reference oli tuolloin 1500e halvempi kuin Style). Välirahan suuruus johtuu tässä tapauksessa myös siitä, että Toledoon oli kampanja johon sai talvipyörät, kv, vanteet, lohkolämmittimen kaupan päälle ja auto. jota tarjosivat Skodalla (showroom auto=liikaa varusteita, jotta saisi järjellisen hinnan, mutta tätä tarjosivat ensisijaisesti...).

        Koen, että sain hyvät kaupat (kaikki, jotka kaupat tekee kokevat näin:) ja siksi minusta kannattaa kysyä tarjouos Toledoon, vaikkapa vain työkaluksi Rapidin ostoon...ja jos toisessa näistä Seat-Skoda-autoista on isompi kampanja meneillään, niin kannattaa miettiä tarkkaan.


      • Hyvä!
        Toledo 1,4TA kirjoitti:

        Minä päädyin Toledoon nimenoomaan vaihtohyvityksen tähden. Auto-Sunin tarjous oli 1,4 tsiA Elegance Rapidiin n.7000e! huonompi kuin paikallisen Seat-liikkeenToledon1,4 tsi A Reference (täysin varusteltu Reference oli tuolloin 1500e halvempi kuin Style). Välirahan suuruus johtuu tässä tapauksessa myös siitä, että Toledoon oli kampanja johon sai talvipyörät, kv, vanteet, lohkolämmittimen kaupan päälle ja auto. jota tarjosivat Skodalla (showroom auto=liikaa varusteita, jotta saisi järjellisen hinnan, mutta tätä tarjosivat ensisijaisesti...).

        Koen, että sain hyvät kaupat (kaikki, jotka kaupat tekee kokevat näin:) ja siksi minusta kannattaa kysyä tarjouos Toledoon, vaikkapa vain työkaluksi Rapidin ostoon...ja jos toisessa näistä Seat-Skoda-autoista on isompi kampanja meneillään, niin kannattaa miettiä tarkkaan.

        Juuri oikein menettelit!


      • WilleWX

        Rapidin ja Toledon 1,4A tsi-vertailut tuossa listassa.

        Skoda Rapid=1.4 TSI Ambition DSG Autom. 23 943,-25300

        Seat Toledo 1.4 TSI DSG Style Trendy 20 826

        Hintaero Seatin hyväksi 3100e-4500e !!!!!! ja ~sama auto! MOT


      • yrjöö
        WilleWX kirjoitti:

        Rapidin ja Toledon 1,4A tsi-vertailut tuossa listassa.

        Skoda Rapid=1.4 TSI Ambition DSG Autom. 23 943,-25300

        Seat Toledo 1.4 TSI DSG Style Trendy 20 826

        Hintaero Seatin hyväksi 3100e-4500e !!!!!! ja ~sama auto! MOT

        Aate maksaa


    • Upeeta mahtavaa

      Hieno pirssi on.

      • Hervanto

        Niin on.


    • KelpoKampe

      Oli just sijaisautona tuollainen Rapid 1,2 TSI. Ihan ok kompaktiluokan auto. Muovinen ja ahtaan tuntuinen Passatin jälkeen, mutta auto tarpeen mukaan. Suosittelin jo eläkkeellä oleville vanhemmilleni Rapidia (kun heidän nykyinen alkaa olemaan jo ikääntynyt ja epävarma).

      • JÅRMA

        Juu sopiikin hyvin vanhuksille. Ei tarvii perillisten tapella perinnönjaossa perintö autosta. Ei kelpaa kellekään vie vaan paaliin kun omistaja potkaisee tyhjää.


      • JÅRMA kirjoitti:

        Juu sopiikin hyvin vanhuksille. Ei tarvii perillisten tapella perinnönjaossa perintö autosta. Ei kelpaa kellekään vie vaan paaliin kun omistaja potkaisee tyhjää.

        Meillä myös nuoriso tykkää OIKEASTI Rapidista.


      • Eipä ainakaan
        ybbe kirjoitti:

        Meillä myös nuoriso tykkää OIKEASTI Rapidista.

        viime viikonloppuna TV5:n Kaara-ohjelmassa esitelty Rapid Spaceback saanut mitään ylitsevuotavaa suitsutusta osakseen. Raportin mukaan auton hankintahinta on houkutteleva, eikä sen vuoksi yllätyksenä tulekaan ettei se loista ajo-ominaisuuksiltaan eikä myöskään kapeutensa vuoksi ole kovinkaan vakaan tuntuinen ajossa.

        Lähinnä Rapidia pidettiin vaihtoehtoisena hankintana käytettyä A3:sta tai Golfia suunnittelevalle tehdastakuunsa vuoksi.


    • usko pois dacia

      Kuinka niin hyvä se on vale asuinen vikavaagen ei ne oo hyviä!

      • oikea valinta

        Niin, kyllä Stepway on paljon miehekkäämmän näköinen ja tosi edullinen !!


    • Ihku Rapid!!!

      Skoda on elämäni auto! Kaunis ja mukava. Korea ja ketterä. Toimiva ja tehokas.
      Kyllä Skodaelämäni on kivaa.

    • siis jarrullisen

      Miten painavan vaunun saa kytkeä Rapidin koukkuun.

    • Mallista riippuen:
      Jarrullinen peräkärry 1100 tai 1200 kg
      Ilman jarruja peräkärry 570 ... 640 kg

    • Skoota

      Rapidista ei tule muuta mielee, että on yksi rumimpia laatikoita.

      • katoppa vaikka

        Katso peiliin ja yllätyt


    • Late.

      Hienon näköinen pirssi.

    • Rabbe

      Rapid on mahtava auto.

      • Roopertti

        Niin on


    • Rapiido

      Rapid voittaa testejä hyvin.

      • Upea pirssi!

        Eikös tuolla ollut joku luettelokin Rapidin testivoitoista.


    • Rabbit

      Aivan huippu peli.

    • Rapa

      Rapid on kokoluokkansa paras.

      • Räpät

        Niin on.


    • ossss

      Niin on.

    • kauppakassi99

      Miten se on niin helevetin alakapee?

    • Gamla gubben

      Aivan mahtava se on.

    • Kähee kaara!

      Onhan se mahtava peli pienehköksi autoksi.

      • Totta turiset

        Hieno on.


    • skoda_rules

      Loistavia ovat kaikki Skodat.

    • Anonyymi

      Meillä skoda scala 1.o tsi koneella. Enää ei voi millään perustella dieseliä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1686
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1315
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1210
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1186
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1173
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1065
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1061
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      997
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      976
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      864
    Aihe