SUSI SUOTTA SYYTETTY

hoitoon vaan

Suomessa on ihan naurettavaa aiheentonta hysteeristä petovihan lietsontaa sudesta puhutaan kokoajan pelkkää pas-kaa mediassakin yritetään saada sudesta vain negatiiviset puolet esiin nämä sairaat puheet pitäisi lopettaa ja alkaa katsomaan tosiasioihin susi illoissakin henkilöt jotka ölisevät ja hysterisoivat sutta kokoajan ovat ihan naurettavan näköisiä tekevät itsestään täysiä pellejä pitäisi laittaa juoksemaan tonttulakki päässä taloa ympäri tollaset tollot.

23

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelle peloton

      Ei se häävi tartte olla, että voi toista arvostella. Pikkuisen, kun aikuistuisit niin huomaisit, että suomessa on tärkeämpiäkin puheenaiheita, kun ne sekasikiö koirasudet joitatäällä kutsutaan susiksi. Kuka lietsoo susivihaa on se viherkommari tai muuten itseään jonkinlaisena "suojelijana" pitävä hylkiö tyhjätasku, jolle riittää kun saa asua laatikossaan, kun vaan netti toimii. Lopettamalla toi paskanjauhanta niistä kapisista takkuturkeista niiden olot paranee huomattavasti. Kun piiperö ei jatkuvasti nostaisi esille perättömiä väitteitä tietämättömien suusta, näiden kuvaamiesi ihmistyyppien ei tarvisi olla mediassa. Ne eivät mediaan halua todellakaan. Toisin ovat nämä "suojelijat" jotka haluavat julkisuuteen, kun ne ei muuten kovin arvostettuja ole. Voisi sitten nämä keille sudet harmia aiheuttava hoitaa sen ongelman pois rauhallisesti eikä ärsytettyinä. Lopputulos olisi parempi ja petoviha laantuisi. Sittenkun sinäkin joskus omistat jotain tai kun saat lapsia ja elät onnellisemmin tajuat asiat hieman erilailla. Alat pitämään kiinni oikeuksistasi ja turvaat perheesi elämää. Maalla elävän ja kaupunkilaisen elämäntavat ovat täysin erilaisia ja kummankaan ei pitäisi alkaa toista neuvomaan.

      Täällä maalla jos nähdään karhu tai hirvi, sitä pysähdytään ihailemaan.

      Kaupungissa tai jopa nykyään pienissä kyläpahasissakin se teloitetaan saman tien. Olette yhtä tonttuja joiden pitäisi pitää myös sitä päähinettä.

    • Hoitoon vaan

      Joo sekö on susi jos juoksutetaan koiraa viikko tolkulla asuinalueellla ja väitetään sen olevan susi tai sekö että yritetään painostaa petoyhdysmiestä kertomaan perättömistä suden jäljistävsikks niitä ei olekaan.

      • ei tonttu

        Saiskos suomeks.


    • opettele lukemaan

      Ei tuommoisille ahneille luonnonvihaamispiiperöille mitäs suomenneta jos ne ei muuten tajua.

    • Totuutta kehiin

      Eikö näissä tolkuttomissa susien suojelijoissa ole yhdenyhtä AIKUISTA henkilöä, kun toistuvasti nämä "pikkutytöt" vinkuvat yhteen pötköön ilman välimerkkejä tuulesta temmattuja mielikuvasatujaan suden vaarattomuudesta.

      Tuttu on loru siitä, etteivät sudet ole syöneet ihmistä sataan vuoteen. Sekään ei pidä paikkaansa. Kyllä on! 1930-luvulla on tällä haavaa viimeinen. Sitä ennen 1800-luvun loppupuolella yli 180 ihmistä, joista suurin osa lapsia. Sitten sudet metsästettiin lähes viimeiseen hukkaan, joten on päivänselvää, ettei henkilövahinkoja ole voinutkaan tulla. Sudesta maksettiin TAPPORAHAA viellä 1970-luvulla, eikä ollutkaan mikään pikkuraha, vaan monen kuukauden palkka!

      Miettikääpä tätä vinkumisenne lomassa!

      • Totuus mammanpojille

        Tavataanko niin katotaan onko tyttö ja vielä pieni??? no ei mun tarvi sitä tuollasille kukkakepeille todistella jotka paskoo jo muutenki housuihinsa


      • juilert

        Voiko joku pelkää enemmän jotakin eläintä kuin laijitoveriaan.


    • Kerro sille lampolan pitäjälle jonka aitauksen sisäpuolelle sudet seuraavan kerran menee...

    • oikein on

      Nythän hommaan haetaa järkeä niin, että susialueilla asuvien ääni painaa asiassa enemmän, kuin kaupungissa asuvien suojelijoiden.

      • Oikein on juuri näin

        Oikein on sinähän se siellä toimistopöydän takana itse votkotat kun tietokoonella on aikaa olla mussuttamassa täällä netissä suomi24:ssä!


    • turhauttavaa 4

      piha sudet pois kaikki..toissa yönä taas koira häkillä pyörinyt joka talvinen riesa.. joka ikinen talvi jälkiä ja jätöksiä pihalla tai piha piirin lähellä. vajaa 2 vuotta sitten vei koiramme kirkkaalla aamulla joka oli kytkettynä talosta 10 metrin päähän.. itellä neljä lasta ja lemmikit niin kyllä näitä kesy petoja on syytäkin vähän pelätä.. vuosi vuodelta tilanne vain on pahentunut tottuneet jo ihmisen hajuun ja pihapiirin susi havainnot vain lisääntyneet runsaasti viime 7 vuoden aikana. ovat menneet liian kesyiksi.

    • Totuutta kehiin

      Ei ole susi syytä syytetty! Aivan syystä pelätään, vaikka kaupunkilais hiiret kuinka yrittävät vikistä satujaan susia puolustaessaan. Näin se vaan on!

      Ja vaikka ei vikisijä olisikaa tyttö, eikä pieni, niin kovin on iso pää pienillä aivoilla täytetty. Tympäisee nämä "hölskypäät".

      • Totuutta itelles

        Ole sinä viemärärotta viherraiskari ahne paska hiljaa


    • Sudet itse asiassa pelkäävät ihmisiä enemmän kuin me niitä. Ne mieluummin välttävät meitä kuin tulevat asuinalueille - ja silloinkin kun ne tulevat, on niiden omalta reviiriltä ruoka vähissä. Ja jos jossakin sattuu juoksentelemaan koira vapaana tai jos jossain on avoin laidun jolla on lampaita, niin se on sudelle riistaa ja vapaasti syötävissä (villieläimet syövät sen minkä saavat - jos siinä on aita välissä, niin eiväthän ne tiedä että kyseessä on ihmisen omistama lammas).

      On sitä paitsi ihmisten vika, että susilta loppuu elintila ja ruoka. Jatkuvasti rakennetaan joka paikkaan, metsää kaadetaan ja metsästäjät vievät kaikki saaliit.

      Mutta on Suomessa sentään asiat paremmin kuin Norjassa - norjalaiset kun tappoivat kaikki sutensa sukupuuttoon. Löysivät kokonaisen susilauman ja lähtivät jahtaamaan niitä helikopterilla... ja sitten kun ne uupumustaan väsähtivät, niin ampuivat haulikoilla joka ikisen suden pentuja myöten. Suomalaiset normimetsästäjät kyllä hyväksyn, mutta helikopterilla uuvuttaminen ja täyslahtaaminen menee liian pitkälle - kyseiset norjalaiset "metsästäjät" pitäisi pistää juoksemaan helikopterin edessä ja väistelemään luoteja.

      PS. Onko sudet sitä paitsi pakko tappaa? Jos ne haluaa pois, ne voisi ansastaa ja siirtää vaikka Venäjän puolelle Siperiaan -. saisivat elää siellä rauhassa syöden villiporoja.

      • Junttilan Juntti

        Pitkästä aikaa tosi hyvä Idea, tuo, että siirrettäisiin vaikka Venäjän puolelle Siperiaan, siellä kun on se tapporaha sudesta, niin köyhät saisivat hieman lisäansioita ja karvahatun päänsä suojaksi. Lisää vaan näitä hyviä ideoita.

        Empä ole tiennytkään, että norjalaiset onkin noin fiksua porukkaa, näin sitä vaan viisastuu päiväpäivältä. Kerroppa viellä, mitä ihmettähän ne sudet tulevat täällä meillä päin ihan pihapiiriin, vaikka olisi korpea juostajolkotella mielinmäärin ja riistaakin toistaiseksi ainakin vaikuttaa olevan jäljistä päätellen. Siis ihan itse hakeutuvat ihmisen seuraan ja kyllä täällä ihmiset pelkäävät sutta, ei suinkaan päinvastoin. Olisitkohan tehnyt virhepäätelmän, jos et ole itse sattunut näkemään omalla pihallasi?

        Et taida kuulua meihin maalaisjunteihin, oletko ihan kaupunkilainen, jos saan näin ystävällisesti tiedustella?


      • Junttilan Juntti kirjoitti:

        Pitkästä aikaa tosi hyvä Idea, tuo, että siirrettäisiin vaikka Venäjän puolelle Siperiaan, siellä kun on se tapporaha sudesta, niin köyhät saisivat hieman lisäansioita ja karvahatun päänsä suojaksi. Lisää vaan näitä hyviä ideoita.

        Empä ole tiennytkään, että norjalaiset onkin noin fiksua porukkaa, näin sitä vaan viisastuu päiväpäivältä. Kerroppa viellä, mitä ihmettähän ne sudet tulevat täällä meillä päin ihan pihapiiriin, vaikka olisi korpea juostajolkotella mielinmäärin ja riistaakin toistaiseksi ainakin vaikuttaa olevan jäljistä päätellen. Siis ihan itse hakeutuvat ihmisen seuraan ja kyllä täällä ihmiset pelkäävät sutta, ei suinkaan päinvastoin. Olisitkohan tehnyt virhepäätelmän, jos et ole itse sattunut näkemään omalla pihallasi?

        Et taida kuulua meihin maalaisjunteihin, oletko ihan kaupunkilainen, jos saan näin ystävällisesti tiedustella?

        Asun taajama-alueella. Isä on kumminkin kotoisin oikealta maatilalta Pohjois-Savosta eikä hänen kotipihassaaan ole näkynyt susia sataan vuoteen (isoisäni syntyi 1914). Ei edes karhuja. Heiltä ei ole ikinä kuollut yhtäkään lehmää tai koiraa 'villieläimen' kynsissä. Kahdella muulla alueen maatilalla kasvatetaan sikoja ja lampaita, eivätkä hekään ole nähneet yhtikäs yhtään villieläintä (paitsi lintuja, jyrsijöitä ja muutaman ketun).

        Jos sudet pitää tappaa, silloin kannattaa tappaa koiratkin. Nekin kun tappavat ihmisiä ja muita eläimiä. (Itse asiassa, isäni kotipaikkakunnalla oli jossain 1950-luvulla ajokoira tappanut ja syönyt lapsen. Joten läpi umpeen susista.)


      • Junttilan Juntti
        Beldarius kirjoitti:

        Asun taajama-alueella. Isä on kumminkin kotoisin oikealta maatilalta Pohjois-Savosta eikä hänen kotipihassaaan ole näkynyt susia sataan vuoteen (isoisäni syntyi 1914). Ei edes karhuja. Heiltä ei ole ikinä kuollut yhtäkään lehmää tai koiraa 'villieläimen' kynsissä. Kahdella muulla alueen maatilalla kasvatetaan sikoja ja lampaita, eivätkä hekään ole nähneet yhtikäs yhtään villieläintä (paitsi lintuja, jyrsijöitä ja muutaman ketun).

        Jos sudet pitää tappaa, silloin kannattaa tappaa koiratkin. Nekin kun tappavat ihmisiä ja muita eläimiä. (Itse asiassa, isäni kotipaikkakunnalla oli jossain 1950-luvulla ajokoira tappanut ja syönyt lapsen. Joten läpi umpeen susista.)

        "Asun taajama-alueella" ja "isä on kumminkin KOTOISIN oikealta maatilalta", tämä valaisikin paljon!

        Entäpä sitten! Mietippäs sitä, kun silloin ei todellakaan ollut edes karhuja, saatikka susia, joten ei tietenkään ole voinut tulla mitään vahinkoja.

        Aika on kuitenkin nyt toinen ja sudet ja karhut ovat jo arkipäivää täällä missä esim. minä asun. Ei voi olla niin, että jos joku ei itse ole nähnyt sutta tai karhua, niin silloin pitäisi kaikkien muiden, joille niistä on haittaa jokapäiväisessä elämässä, vain venyttää pinnaansa vuosi vuodelta ja vain sen takia, että joku ITSEKÄS ei ole ihan omin silmin nähnyt.

        EI kukaan ole vaatimassa, että kaikki sudet pitäisi hävittää, vaan niin että jokin järjellinen tolkku tulisi tähän susien paapomiseen.

        Tuo loppukommenttisi, että "JOSSAIN 1950-luvulla ajokoira tappanut ja syönyt lapsen" ei kyllä mene läpi. Mistä h........ä tämmöisen SADUN tempaisit?

        Olette te susifanaatikot melkoisia satusetiä. Mikä lie mahdollinen motiivi. ITSEKKYYS, KATEUS, PAHANSUOPUUS, IHMISVIHA, TODELLISUUDEN HÄMÄRTYMINEN? Siinä vaihtoehtoja!


      • :-)
        Beldarius kirjoitti:

        Asun taajama-alueella. Isä on kumminkin kotoisin oikealta maatilalta Pohjois-Savosta eikä hänen kotipihassaaan ole näkynyt susia sataan vuoteen (isoisäni syntyi 1914). Ei edes karhuja. Heiltä ei ole ikinä kuollut yhtäkään lehmää tai koiraa 'villieläimen' kynsissä. Kahdella muulla alueen maatilalla kasvatetaan sikoja ja lampaita, eivätkä hekään ole nähneet yhtikäs yhtään villieläintä (paitsi lintuja, jyrsijöitä ja muutaman ketun).

        Jos sudet pitää tappaa, silloin kannattaa tappaa koiratkin. Nekin kun tappavat ihmisiä ja muita eläimiä. (Itse asiassa, isäni kotipaikkakunnalla oli jossain 1950-luvulla ajokoira tappanut ja syönyt lapsen. Joten läpi umpeen susista.)

        Ajokoira tappanut ja syönyt lapsen? Tais olla nälkäinen ajokoira, jos kokonaisen kakaran kitusiinsa pisteli...

        Itse asun maalla ja viimeksi toissapäivänä pyörähti susi pihassa. Voin kertoa, ettei ole kiva tunne. Suomessa riittää kuitenkin erämaita vielä, missä susilla olisi tilaa, ettei tarvitsisi pihoihin tupata, eikä kaikkea riistaa todellakaan metsästetä. Ihan naurettava väite, kun sitäkin piisaa pilvin pimein. En mä sitä pihassa pyörinyttä sutta nyt lahtaamaankaan alkanut, mutta jos se alkaa muodostua tavaksi, että tullaan tänne pelotteleen mun koiria, niin susi saa hyvin äkkiä lyijylääkityksen, josko tavat muuttuisivat! Mulla on oikeus suojella mun omaisuutta. Ihan niinkun susi ei tajua, et mun koirat ei oo sen riistaa, niin mä en suostu tajuaan, et mun koiria uhkaava elikko olis jotenkin suojeltava otus.


      • Juntti itse sinne
        Junttilan Juntti kirjoitti:

        Pitkästä aikaa tosi hyvä Idea, tuo, että siirrettäisiin vaikka Venäjän puolelle Siperiaan, siellä kun on se tapporaha sudesta, niin köyhät saisivat hieman lisäansioita ja karvahatun päänsä suojaksi. Lisää vaan näitä hyviä ideoita.

        Empä ole tiennytkään, että norjalaiset onkin noin fiksua porukkaa, näin sitä vaan viisastuu päiväpäivältä. Kerroppa viellä, mitä ihmettähän ne sudet tulevat täällä meillä päin ihan pihapiiriin, vaikka olisi korpea juostajolkotella mielinmäärin ja riistaakin toistaiseksi ainakin vaikuttaa olevan jäljistä päätellen. Siis ihan itse hakeutuvat ihmisen seuraan ja kyllä täällä ihmiset pelkäävät sutta, ei suinkaan päinvastoin. Olisitkohan tehnyt virhepäätelmän, jos et ole itse sattunut näkemään omalla pihallasi?

        Et taida kuulua meihin maalaisjunteihin, oletko ihan kaupunkilainen, jos saan näin ystävällisesti tiedustella?

        Juntti Jutilan Juti voi itse muuttaa sinne perse edellä!


      • Junttilan Juntti kirjoitti:

        "Asun taajama-alueella" ja "isä on kumminkin KOTOISIN oikealta maatilalta", tämä valaisikin paljon!

        Entäpä sitten! Mietippäs sitä, kun silloin ei todellakaan ollut edes karhuja, saatikka susia, joten ei tietenkään ole voinut tulla mitään vahinkoja.

        Aika on kuitenkin nyt toinen ja sudet ja karhut ovat jo arkipäivää täällä missä esim. minä asun. Ei voi olla niin, että jos joku ei itse ole nähnyt sutta tai karhua, niin silloin pitäisi kaikkien muiden, joille niistä on haittaa jokapäiväisessä elämässä, vain venyttää pinnaansa vuosi vuodelta ja vain sen takia, että joku ITSEKÄS ei ole ihan omin silmin nähnyt.

        EI kukaan ole vaatimassa, että kaikki sudet pitäisi hävittää, vaan niin että jokin järjellinen tolkku tulisi tähän susien paapomiseen.

        Tuo loppukommenttisi, että "JOSSAIN 1950-luvulla ajokoira tappanut ja syönyt lapsen" ei kyllä mene läpi. Mistä h........ä tämmöisen SADUN tempaisit?

        Olette te susifanaatikot melkoisia satusetiä. Mikä lie mahdollinen motiivi. ITSEKKYYS, KATEUS, PAHANSUOPUUS, IHMISVIHA, TODELLISUUDEN HÄMÄRTYMINEN? Siinä vaihtoehtoja!

        No, oma motiivini on että ihmiset kuvittelevat olevansa koko eläinmaailman herroja ja että heillä on oikeus tappaa kaikki mikä liikkuu. Jos ihmisillä on siihen oikeus niin silloin on susillakin.

        Miten ihmeessä maalaiset eivät tajua pitää kotieläimiään tarhoissa tai suljettujen ovien takana? Jos eläimet juoksevat vapaasti pihamaalla niin kyllähän susi tulee silloin syömään. Järki käteen, juntit.


    • hmm...

      älkää nyt! ei tule hyvä ilmapiiri kun te puhutte riitelette.

      • Junttilan Juntti

        Kuka täällä riitelee?


    • juumakkis

      Susia voi karkoittaa melullakin.
      Ne rakkaan kakaran musat stereoihin ja mökä pihalle jos susihavainto on varma.

      Tai vaikka kattilaa ja kauhaa.
      Ei kai susi niin paha ole ettei uskalla pihalle mennä meluamaan.

      En suostu pelkäämään petoa joka on kuulu arkuudestaan.
      Syöksyn taatusti pihalle jos sinne tulee,kameran kanssa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe