Aftat

loppuaeinäy

Hei..
Ongelmani on aftat. Ne ilmestyvät säännöllisesti 1-2 kertaa kuukaudessa. Kooltaan ne ovat pieniä ja välillä isompia, mutta aina yhtä kipeitä. Niitä on yksi kerrallaan suussa.
Olen kokeillut kaiken maailman konsteja, mitä netti on pulloillaan. Mutta aina ne palaavat..
Nyt alkaa sitten kärsivällisyys loppua.. Eli mikä avuksi?

10

61

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nahkis2

      Käytätkö jotain nappeja?Jos niin mitä?

    • loppuaeinäy

      Mitä meinaat napeilla :D

    • loppuaeinäy

      Jos lääkkeitä meinaat, niin e-pillereitä ja aamuisin monivitamiinit.

    • loppui aftat

      Minulla oli usein aftoja suussa noin 30 vuotta sitten, isoja ja kipeitä. Sitten poistatin amalgaamipaikat. Sen jälkeen aftoja ei ole juurikaan ollut. Vuosikymmenten aikana vain joku pikku afta.

    • juo vettä.
    • Aftat

      Mun suuhuni tuli kerran ainakin 50 aftaa. Kun yksikin on tosi kipeä, niin miltä tuntuu, kun niitä on suu täynnä! Tätä kesti monta viikkoa. Laihduin kuukaudessa yli 5kg, kun syödä ei juuri voinut.

      Sain hammaslääkäriltäni tietää Corsodyl-liuoksesta ja huuhtelin sillä suuni ohjeen mukaisesti kaksi kertaa päivässä 10ml. Aftat hävisivät muutamassa päivässä.

      Vieläkin niitä joskus tulee, mutta onneksi yksi kerrallaan. Ja aina saan ne häviämään corsodyl-liuoksella.

    • henna3
    • loppuaeinäy

      Hammastahna on mennyt jo vaihtoon ja vitamiineja lisätty päiviin. Eli melkeinpä olis sitten tiedossa lääkärillä käynti. :/

      • tietoa..

        Vaahtoavat ainesosat

        Hammastahnoissa käytetään natriumlauryylisulfaattia, joka saa aikaan hammastahnan vaahtoamisen. Vaahtoavan ja puhdistavan vaikutuksen lisäksi natriumlauryylisulfaatilla on lievä bakteereita tuhoava vaikutus.

        Natriumlauryylisulfaatin tehtävänä on tehostaa bakteereiden irtoamista hampaiden pinnoilta sekä lisätä fluorin vaikutusaikaa.

        Natriumlauryylisulfaatti voi aiheuttaa limakalvojen ärsytystä ja aftoja eli suuhaavaumia. Myös maku- ja tuntohäiriöitä sekä limakalvojen pintakerroksen rikkoutuminen on mahdollista. Mikäli natriumlauryylisulfaatti aiheuttaa suuoireita, kannattaa vaihtaa hammastahnaan, jossa kyseistä ainesosaa ei ole.


    • nxgfjxhx

      kokeile Aftab-lääkettä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      366
      3234
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      141
      1260
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1177
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      137
      1020
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      826
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      699
    Aihe