Kyproksella 68-69

ujo pujo

silloin siellä olin vuoden. Ei ollut muita turvavarusteita kuin kenttäpuku, linnunkivittäjä ja rynnäkkökivääri sekä maihinnousukengät jotka saimme korvata itse ostetuilla "popoilla" jotka sitten olivat yleensä mokkaa. Asfaltin lämpötila oli mittarin mukaan elokuussa hulppeita asteita. Ei siinä paljain jaloin käpytelty.
Asemakohteemme oli vihreällä linjalla, sitä voisi nykyisellään kutsua kuoleman vyöhykkeeksi.
Välissä oli Paskaoja, kartassa Dirty River. Sen toisella puolella olivat turkkilaiset kaivautuneina bunkkereihinsa ja toisella puolella krekut kattopesäkkeissään.

Asustelimme ja partioimme siinä välissä sitten koko ajan ja aina kun kävelimme jonnekin seurasi molempien puolien tarkka- ampujien kiväärit menoamme.

Haluaisinkin lähinnä yhteydenottoa näihin veteraaneihin. En usko että nuorempi ikäpolvi meidän tarinointejamme uskoisivat...

8

1987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ret aety aety aety a

      http://www.youtube.com/watch?v=3iIzqDoqALo 911 Mysteries (suomenkielisin tekstityksin)

      http://www.youtube.com/watch?v=jA-e6ttP1jo World Trade Center 1: räjäyttäminen syyskuun 11:ntenä 2001

      Juutalaiset räjäyttivät pilvenpiirtäjiä ja autopommeja Usassa.

      Seuraavina päivinä juutalainen nazionisti Dr. Philip Zack murhasi asiasta liian totuudenmukaisesti kirjoittaneita toimittajia ja poliitikkoja työpaikaltaan aselaboratoriosta varastamallaan pernarutolla.

      New Yorkin poliisi on pidättänyt viisi is rae lilaista moSSadin agenttia (S I V A N ja P A U L. K U R Z B E R G, O D E D. E L L N E R, O M E R. M A R M A R I, ja Y A R O N. S H M U E L), jotka yrittivät räjäyttää autopommilla George Wassingtonin sillan.

      Aikaisemmin he olivat räjäyttäneen autopommin, jonka kyljessä oli ollut kuva lentokoneesta syöksymässä New Yorkiin.

      Heidän pakettiautostaan löytyi rä jäh teitä, po rukka pidädettiin 71 päiväksi, mutta laskettiin sitten vähin äänin vapauteen

      911 terrori-iskua kuvanneet ja tornien sortumista juhlineet pidätetyt viisi israelilaista on vapautettu ja toimitettu Israeliin.

      Joidenkin miesten nimet löytyivät Usan kansallisen tiedustelupalvelun tiedoistoista, ja FBI:n mukaan ainakin kaksi miehistä on moSSadin agentteja.

      Kuitenkin FBI väittää, ettei näillä israelilaisilla ollut etukäteistietoa 911 iskuista, ja miehet vapautettiin Usan ja Israelin tekemän sopimuksen perusteella (Vakoilijoiden/agenttien koskemattomuus ja vaihtosopimus)

      vapautuksen jälkeen, miehet väittivät kokeneensa kidutusta vankeusaikana.

      xxzz

    • nössötvainpois

      Niin teillä ei ollut kai mitään tukea sitten kuten Maverick-AGM65 -ohjuksia tai Hellfire-helicoptereistq: OLITTE AIKA VITUN LÖSSÖLLÄ PAKALLA AIKA.

    • Libanon+Golan
    • ujo pujo

      Kiitän nimimerkki Libanon Golan.

      Olin tietenkin pienellä vaatimattomalla osallani mukana Sinibareteissa. Oli siihen aikaan sidottu res. upseeri- aliupseeriliittoihin. Pidimme lähinnä ryyppy- iltoja Motissa.

      Kävinkin pari kautta Hgin Urheilutalolla jiu- jitsu tunneilla. Mitään muita kamppailulajeja ei ollut silloin maassa tarjolla. Sinnekin päästäkseen piti olla min. aliupseeri.

      Huhuilenkin tässä juurikin näitä aloitupaikkani veteraaneja jos heitä enää hengissä on...

      • Libanon+Golan

        Minulla on sellainen tunne että Kyproksen veteraanit ovat aika vahvasti edustettuja Rauhanturvaajaliitossa. Ainakin liiton vapaassaa toiminnassa.
        Itse en ola pahemmin ollut mukana. Liikaa lipunnostoa ja sen tyyppistä toimintaa.


    • eoka

      Olin siellä YKSP 6-7 2jk. Kuumaa kyllä oli, ja kolmentunnin pykälässä "koiravartiossa päivällä" meni 6-7 pulloa juomaa. Ei tosin olutta. Jos alkoholi pullo löytyi hukin aikana vartiopaikalta, niin häkki heilhti vaikka pullo ei olisi ollut edes oma.

    • poromaa

      Moro
      Toimin 68 heinäkuusta , tammikuun loppuun 1969 , Paskaojalla, ykköskomppanian kolmannen joukkueen varajohtajana, vääpelinä- Joukkueen johtajana oli "Lätsä" Hänninen -
      Terveisii vaan - samoilla paikoilla olemme palvelleet.

      • Anonyymi

        Muistatko miestä nimeltä Kalevi Puiseva?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe