Depottien vaikutus

????

Hei,

Olen käyttänyt Alprox 1 mg tarvittaessa paniikkikohtauksiin. Viimeksi lääkäri määräsi minulle Xanor depotteja 0,5 mg annoksella 1 tabletti iltaisin ja aamuisin.

Mutta kun en tarvitse näitä lääkkeitä päivittäin, vaan 1-3 krt viikossa. Depottien vaikutus ei ole myöskään sama, kun Alproxissa oli. Huomenna olisi töissä palaveri, johon olisin tarvinnut tällaisen Alproxin ja tänään illalla kaupassa käynti.
Luin täältä että niitä voi sulattaa esim.kuumassa kahvissa ja tein niin, mutta ei se mihinkään sulanut ja maistui aivan karmealta....
Miten voisin saada nämä nopeammin vaikuttamaan?
Kaipaan myös oikeita neuvoja, en mitään saarnausta.
Kiitos etukäteen, mahdollisista vastauksista :)

20

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuori lääkäri

      Pureskelet suussa...maistuu kyllä kauheelle, mutta voi voi.

    • ????

      Yök.. Tulee oksennus...

      Miten nopeaa vaikutusta voin odottaa, JOS pureskelen? Onneksi on aika parin viikon kuluttua lääkärille, niin jospa nämä vaihdettaisiin takaisin Alproxeihin...

      Kiitos asiallisesta vastauksesta :)

      • Nuori lääkäri

        En usko, että lääkäri suostuu vaihtamaan sinulle nopeammin vaikuttavampia xanoreita. Depotti on hyvä, koska vaikuttaa pitkään ja puoliintumisaika on pitempi eli ei tule laskuja eikä jyrkkiä nousuja ja mahdollinen lopettaminen on helpompaa kuin nopeissa bentsoissa.


    • ????

      Kiitos sinullekin vastauksesta :)

      Sehän olisi hölmöä jos ei vaihtaisi, koska ei minun tarvitse olla joka päivä "mömmöissä". Tarvitsen niitä tosiaan max. 3krt viikossa.

    • ????

      Pureskelin yhden ja hyi kamala!!!! Koska sen sitten pitäisi vaikuttaa?

    • myös työssä oleva

      Depotit eivät sovellu missään määrin ns. "tarvittaessa" lääkintään, se on nyt vaan maailman nykyään sellainen että tavallinen xanor on ehkä vaikeimmin saannissa oleva hemmetin hyvä täsmälääke, kun lääkärit on peloteltu viimeseen tappiin asti että riippuvuus, riippuvuus ja riippuvuus. Mitä hittoa sen riippuvuuden on väliä jos pystyy näillä käymään duunissa ja elämään suht, normaalia elämää. Kohta saat varmaan kasan herkullisia kaikkeen soveltuvia neuroleptejä koska niissä ei ole niitä sivuvaikutuksia etkä narkki tule riippuvaiseksi. ( Sarkasmia isolla ässällä) Itsellä psykiatri vaihtoi xantut temestoihin ja kehui niin että oikein, no näilläkin pärjään ihan ok mutta ei se varmaan meikäläisen jo kohta 10 vuotta jatkuneeseen riippuvuuteen juuri vaikuta :-) Kuspäät, jotka trokaavat alpratsolaamia eteenpäin voisi vetää kiikkuun saman tein, ovat aiheuttaneet tämän negaation kyseistä lääkettä kohtaan koska onhan se tosiasia että viinasten kanssa tämä seottaa nupin melko totaalisesti ja tekee useimmat hyvinkin agressiivisiksi. Useassa pikaistuksissa tehdyssä tapossa on juurikin mukana mainittu lääke-aine, siis todella monessa.

    • f...

      Depot-muodossa olevat lääkkeet tulee niellä kokonaisina.

      • ????

        Niin varmaan, niinhän ne on tarkoitettu. Mutta kun ei auta :/


    • ????

      Ajattelen samalla tavalla kanssasi. En pysty ymmärtämään, miksi pitäisi olla koko ajan pöhnässä kun ei tarvitse?

      Tänään olen junalla liikenteessä, siksi pureskelin tuon yhden tabletin ( joka ei muuten tunnu missään?? ). Normaalisti liikun autolla ja en todellakaan halua ajella Xanorin vaikutuksen alaisena. Joten eikö noiden depottejen kohdalla riski onnettomuuksiin ole suurempi?
      Mutta osaisiko joku auttaa tuohon kysymykseen, että miten sen voisi saada nopeiten toimimaan?

      Kiitos myös sinulle, työssä oleva :)

    • mä vaan

      Mä haluaisin kanssa tietää, miten ne voi saada nopeemmin vaikuttamaan?
      tietääkö kukaan...

    • Pilleritietäjä

      Jos murskaa huolellisesti tomuksi kahden lusikan välissä ja kaataa suoraan siitä suuhun tai sekoittaa juoman sekaan ja nauttii niin vaikutus on käytännössä sama kuin ei-depotilla. Pureskelu ei kannata, koska ei tee hampaille hyvää ja tabletti ei hienonnu tarpeeksi.

      On vain erittäin tärkeää murskata tabletti erittäin hienoksi jos haluaa sen mahdollisimman nopean vaikutuksen.

      Toisaalta jos tuntuu että lääkitys on väärä niin menkää juttelemaan lääkärille samat mitä sanotte täällä. Tuossa ylhäällä on vaan ohjeet lääkkeen väärinkäyttöön.

      -Pilleritietäjä

      • Nuori lääkäri

        Kyllä sä enemmän pöllyissä tulet olemaan siitä nopeesti vaikuttavasta alposta kuin depotista. Minä en ainakaan kirjoittaisi sinulle kuin diapamia missä on hyvin pitkä puoliintumisaika.


      • Nuori lääkäri
        Nuori lääkäri kirjoitti:

        Kyllä sä enemmän pöllyissä tulet olemaan siitä nopeesti vaikuttavasta alposta kuin depotista. Minä en ainakaan kirjoittaisi sinulle kuin diapamia missä on hyvin pitkä puoliintumisaika.

        Tai e-pillereitä


      • ????
        Nuori lääkäri kirjoitti:

        Tai e-pillereitä

        Mutta kun mä en halua olla niiden vaikutuksessa koko ajan, vaan tarvittaessa. Etkö osaa lukea?
        Mitäs taas e-pillerit tähän liittyy? Ne on lopetettu vuosia sitten


      • Pilleritietäjä
        Nuori lääkäri kirjoitti:

        Kyllä sä enemmän pöllyissä tulet olemaan siitä nopeesti vaikuttavasta alposta kuin depotista. Minä en ainakaan kirjoittaisi sinulle kuin diapamia missä on hyvin pitkä puoliintumisaika.

        Jos bentsoista on "pöllyssä" niin sitten on annos liian korkea.

        T. 3x2mg Xanor depot päivässä.

        -Pilleritietäjä


      • Kokenut psykiatri
        ???? kirjoitti:

        Mutta kun mä en halua olla niiden vaikutuksessa koko ajan, vaan tarvittaessa. Etkö osaa lukea?
        Mitäs taas e-pillerit tähän liittyy? Ne on lopetettu vuosia sitten

        Taidat olla jo pöllyissä ilman alpoakin. Jätä pillerit meille ammattilaisille. Ota vaikka yksi olut jos alkaa jäntskättää.


    • -hoitaja

      Demot tabletteja ei saa jauhaa, eikä pureskella. Lääke pitää ottaa kokonaisena runsaan nesteen kera. Ei muuten vaikuta.

    • ????

      Hei,

      Kiitos Pilleritietäjä :) Kokeilin tuota sinun neuvoa ja se auttoi. Lääkärille aion tosiaan jatkossa puhua asiasta.

      Kokeneelle psykiatrille ja Nuorelle lääkärille pitää ilmeisesti vääntää rautalangasta, että EN HALUA olla niiden vaikutuksen alaisena koko ajan!! Ja jätä pillerit meille ammattilaisille?? Te niitä tosiaan taidatte tarvitakin... ;)

    • tuire 55

      Hei!Älä missään nimessä lähde Debottabletteja murskaamaan,ota aamulla se 0.5 mg,sen vaikutusaika on pitkä jopa paras teho 8-11 tunnin kuluessa ,jos sinua pelottaa niin ota ennen lähtöä se toinen debot,sen vaikutus pysyy kuitenkin veressä,et varmaan mitään paniikia saa.Älä usko,että kahviin murskaamalla olisi sama teho.

    • depot

      Mulla depot-tabletit kyllä iskee vahvimmin juuri ensimmäisen kahden tunnin aikana, vaikken pureskele. Siinä tulee sellainen virtapiikki, jonka pyrin hyödyntämään. Illalla mitään vaikutusta ei enää juuri tunne. Älä vaan pureskele.

      Ehkä sun annostus on vain liian matala.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe