liian erilaiset?

ahdistunut vaimo

Olemme seurustelleet muutaman vuoden ja naimisiinkin menimme kun lapsi syntyi, nyt on myös toinen vauva tulossa...Ehkä menimme liian hätiköiden naimisiin, kun musta tuntuu että nyt vasta olen kunnolla tutustunut mieheeni ja hänen sukuunsa. Meillä on niin monista asioista erimielisyyksiä, kuten raha ja virkistäytyminen. Mies ei tykkää säästää asuntolainaa varten ja motkottaa mulle jos koitan säästää. Miehen eksät myös vaivasivat mua, kun tykkäili heidän kuvistaan facessa ja ku sanoin siitä hänelle, hän suuttui ja haukkui mut pimeeksi ja pehmeeksi ja vaikka miksi. Hänellä on tapana myös tehdä minun mielestäni asioita, jotka eivät ole normaaleja, mutta hänestä ja hänen sukulaisistaan on, esim. käydä facessa katselemassa eksien kuvia. Mieheni tytön äiti myös yrittää määräillä mua kuskaamalla heidän lapsensa menoja, mut on leimattu pahaksi äitipuoleksi kun vastaan olen alkanut sanomaan. Olen siis niin erilainen mieheni kanssa, olen paljon vanhoillisempi ja hienotunteisempi kuin hän, mieheni ja hänen siskonsa mielestä sekopää. :( Olen niin kyllästynyt tähän ja olen miettinyt eroa, onko tämä teidän mielestänne liian huono syy eroon? Mieheni mielestä on ja ku ehdotin parisuhdeterapiaan menoa, hän sanoi että mulle nauretaan siellä kun ei oo mitään järkevää sanottavaa....ja olen hänen mielestään sairaalloisen mustasukkainen, kun pahoitin mieleni tosta facesta ja kun suhteemme alussa hän meinasi mennä naispuolisen ystäävnsä kanssa kaljalle, mutta tuli esteitä niin hän ei sitten mennytkään..ja jutteli aina mitä on tehnyt eksiensä kanssa milloin mitäkin, itselläni ei eksiä oikeastaan ole niin en ole heistä puhunut enkä olis puhunut vaikka heitä oliskin. Mies ei enää heistä puhu kun jäkätin siitä, mut hänen siskonsa ja äitinsä aina kehuvat heitä ja miettivät mitähän heille kuuluu, kun ollaan anoppilassa. Tai no ei aina mutta silloin tällöi....kiitos jos joku jaksaa tän lukea:) Älkää pliis kirjoittako kovin ikäviä kommentteja kun muutenkin ärsyttää tämä tilanne...miehen siskokin lähetti mulle ilkeän viestin että kyllä häntä säälittää mieheni, kun on tällainen vaimo. Olen suutuspäissäni uhkaillut erolla ja kerran meinattiin tosiaan erotakkin mut ajateltiin katsella vielä jonkin aikaa mihin tämä kehittyy...

25

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahdistunut vaimo

      lisäksi kun valitin miehelleni siitä, että kyllä hänellä on varaa maksaa edellisestä liitostaan olevan tyttönsä puhelin ja nettimaksuja, hän sanoi että se ei kuulu mulle. Valitin siitä siksi kun mieheni ei ikinä halua ostaa pojallemme mitään. Aina se olen minä joka pojallemme vaatteet ym ostan, toki ruokaa mies ostelee mut niin hän maksaa elareitakin. Ei ees suostu pojan 1-vuotiskuvaa otattamaan kun maksaa liikaa. Puhelin maksut tulee joka kk mut tällainen kuva on vaan kerran elämässä, ärsyttää! Tytöstään hänellä on kyllä oikein valokuvausliikkesstä otettuja kuvia, en sit tiä kuka ne on maksanut mutta silti!

      • hyvä että välittää

        Minä en ymmärrä, miksi et pidä siitä, että mies maksaa lapsensa puhelinta tai nettiä. Hän on teidän yhteisen lapsenne kanssa joka päivä ja saa olla hänelle isä arjessa. 1-v ei edes nettiä tai puhelinta vielä tarvitse. Ex-liitosta tyttö on nyt ilman isää. Isä yrittää jollain pienellä "korvata" sitä, että ei ole lapsen arjessa. Siitä ei pidä olla mustasukkainen. Jos hänellä on lapsestaan kuvia, niin hyvä. Ajattele, miten ikävä hänellä varmaan on lastaan, kun ei saa nähdä häntä joka päivä. Hyvä että välittää...on isiä, jotka eivät välitä ex-liittonsa lapsista.


    • no_advice

      Huono valinta kahden pikkuisen isiksi. Mutta tekevälle sattuu.. käy itse juttelemassa joko perheasiain työntekijälle seurakunnassa tai neuvolapsykologille tai molemmille. Omien ajatusten selvittely on alkuaskel parempiin tekoihin ja muutoksiin.

    • Eroa!!!!!!

      Eihän tuo muuhun kehity, kuin eroon. Johan lapsetkin kärsivät tuollaisesta vihamielisestä menosta!

    • gijogirar

      Ota se ero oikeasti ihan pimeetä kysellä sinun läsnäollessa eksien vointia näiltä äidiltä ja siskolta. Tuskin tuosta miehestä on kenellekään, ehkä siksi eksäkin jätti, jäi kyllä mietityttämään tuo kohta :

      "Mieheni tytön äiti myös yrittää määräillä mua kuskaamalla heidän lapsensa menoja, mut on leimattu pahaksi äitipuoleksi kun vastaan olen alkanut sanomaan. "

      Siis hänhän on lasten äiti ja aivan varmasti haluaa viettää kaiken mahdollisen ajan lastensa kanssa joten kai hänellä on täysi oikeus kuskata omia lapsiaan vai miten ihmeessä koet hänen "määräilevän" sua. Kai sitä äiti huolen omistaan pitää. Lapset kasvaa todella nopeaan ja eihän ne sun lapsia ole.

      Mitä jos eroisit miehestä, vai näetkö hänessä mitään hyvää. Älä sääli, lähde vain ja etsi uusi. :)

    • ahdistunut vaimo

      no siis muotoilin väärin tuon kuskaamisasian, mieheni eksä siis koittaa saada mua kuskauttamaan heidän yhteistä lastaan, koska miehelläni ei ajokorttia eikä autoa ole. Välimatka meiltä heille on 30 km eikä tämä tytön äiti päästä tyttöä bussilla kulkemaan. Olenki alkanut sanoon ettei tytön asiat enää kuulu mulle mitenkään...

      • Vanha rouva

        Joo tytön asiat ei kuulu sulle mitenkään. Niinkuin tuossa aikaisemmat kommentoijatkin ovat todenneet, tilanne on aivan järjetön. Ei kannata jäädä kuuntelemaan ja sietämään tuommoisia asioita. Esim miehesi äiti ja sisko... Todella törkeitä ja sivistymättömiä. Tahallista ilkeyttä. Eroon kannattaa pyrkiä koko tosta porukasta. Ei tule koskaan muuttumaan. Mulla myös ollut tosi ilkeä anoppi ja mies yksi tossukka kun kuunnellut sujuvasti vieressä kun äitinsä on minua mollannut. No, kolmekymmentä vuotta sitä harrasti eikä se loppunut ennen kuin tein siitä lopun. Sanoin että nyt on tilanne niin, että minä en enää kyläile anopin luona ja anoppi ei enää tule meille. Ja että toiset kolmekymmentä vuotta saa kulua, ennen kuin asiaa voidaan sopia. Siinä mieskin muutti tapojaan kun huomasi että on tosi kyseessä. Juttu vaan on niin, että aivan varmaa on, että molemmat emme enää kolmenkymmenen vuoden kuluttua ole elossa. Siellä anoppi nyt itkee että kun tämä näin meni. Ei vissiin ole löytänyt uutta tallottavaa. Mutta ei ole minun vastuullani enää anopin itsensä toteuttaminen.


    • o0002l++öö

      Miksi sinä et voisi kuskata miehesi lasta edellisestä suhteesta? Eikö tarkoituksena ole, että te olette yhtä perhettä? Ymmärrän toki, että kuskaamisesta sinä haluat jjonkinlaisen kilometrikorvauksen joko mieheltäsi tai hänen exältään.

      Raha-asioissa pitää olla yhteiset rahat ja sitten ikiomat rahat. Jos rahat riittävät yhteisiin menoihin esim. ruoka, sähkölasku ja netti, niin kummallakin pitää olla jonkinverran myös ihan ikiomaa rahaa, jota saa käyttää niin kuin parhaaksi katsoo. Itselläni särähti korvaan tuo, että miehesi ei olisi saanut ostaa edellisestä liitosta olevalle tyttärelleen uutta puhelinta. Eiköhän hän tule ostamaan myös yhteiselle lapsellenne ja tulevalle lapsellenne sitten aikanaan puhelimen. Vai mitä mieltä olet siitä, että jos eroatte, niin miehesi tuleva vaimo kieltäisi häntä hankkimasta sinun lapsille puhelinta?

      Jos anoppi ja miehesi sisko valittavat etkä pidä heistä, niin voit ottaa heihin etäisyyttä. Minäkään en rakasta anoppiani enkä kälyä, mutta meillä on asialliset välit. Lasten kannalta on kuitenkin mukava, että on esimerkiksi hoitopaikkoja.

      Jos mies katsoo exien kuvia Facessa, niin voit sanoa suoraan, että pahoitat siitä mielesi. Toisaalta onhan sinullakin mahdollisuus katsoa sinun exien kuvia Facesta, jos haluat, eikö niin? Jos kyse on vain kuvien katselusta, niin onko se paha, jos hän tekee sen silloin, kun sinä et ole paikalla ja jos hän ei kuitenkaan vietä exien kanssa aikaa. Jos mies puhuu existään, niin sano, ettet halua kuunnella ja mene vaikka toiseen huoneeseen. Voit myös kysyä mieheltäsi, jos sinäkin kertoisit, mitä kaikkea ihanaa olet tehnyt eksien kanssa?

      Minusta sinun kannattaisi yrittää juttelemalla saada asiat parannettua. Olet kuitenkin raskaana ja tarvitset apua vauvanhoidossa, kun vauva syntyy. Olet varmasti herkällä tuulella nyt, kun pää on raskaushormoneista sekaisin ja koet ehkä olevasi epäseksikäs.

      Voisiko ajatella niin, että kumpikin teistä yrittäisi panostaa parisuhteeseen ja niitä ikäviä asioita voi vähentää yksi kerrallaan. Yrittäkää vaihteeksi etsiä suhteestanne jotakin hyvää. Älkää unohtako halailua ja hellyttä.

      • ei omia, väliäkö?

        Kyllä minun aviomieheni on kuskaillut lastani päiväkotiin. Päiväkodilla on hänen numeronsa minun puhelinnumeron lisäksi. Ja ne hetket ovat ihania, kun lapseni iloitsee mieheni läsnäolosta vaikka hyppäämällä hänen syliinsä. Suuri toiveeni onkin, että lapseni voisi kokea aviomieheni yhtä lailla isäkseen kuin mieheni ja minun yhteinen lapsi. Välillä mieheni ei ole ollut jaksaa lasta mutta olen huomannut hänessä hienoista muutosta...ymmärrystä siitä, että pieni lapsi tarvitsee myös häntä, vaikka lapsi ei ole hänen omansa...ymmärrystä siitä, että perheessä ei voi erottaa lapsia sinun lapsiksi ja minun lapsiksi ja meidän lapsiksi...vaan että olemme perhe, kokonaisuus...riippumatta siitä, mitä geeniperimää kannamme.
        Ja mitä vanhimmaiseen, esikoiseeni tulee...kun kerran ex-mieheni on avioitunut, niin edellytän, että uusi vaimo kantaa vastuuta lapsestani, kun hän on isänsä luona. Ja käsittääkseni hän on kantanut vastuuta hänestä oman lapsensa ohella. Ovat olleet matkoilla ja olen luottanut lapseni hänen ja mieheni hoivaan. Onneksi en ole hänestä koskaan kuullut mitään, mikä olisi antanut aihetta olla luottamatta. Lapsille on tärkeää, että voivat luottaa ja tukeutua perheensä/perheidensä aikuisiin riippumatta siitä, ovatko omia tai ex-liitosta.


      • ahdistunut vaimo
        ei omia, väliäkö? kirjoitti:

        Kyllä minun aviomieheni on kuskaillut lastani päiväkotiin. Päiväkodilla on hänen numeronsa minun puhelinnumeron lisäksi. Ja ne hetket ovat ihania, kun lapseni iloitsee mieheni läsnäolosta vaikka hyppäämällä hänen syliinsä. Suuri toiveeni onkin, että lapseni voisi kokea aviomieheni yhtä lailla isäkseen kuin mieheni ja minun yhteinen lapsi. Välillä mieheni ei ole ollut jaksaa lasta mutta olen huomannut hänessä hienoista muutosta...ymmärrystä siitä, että pieni lapsi tarvitsee myös häntä, vaikka lapsi ei ole hänen omansa...ymmärrystä siitä, että perheessä ei voi erottaa lapsia sinun lapsiksi ja minun lapsiksi ja meidän lapsiksi...vaan että olemme perhe, kokonaisuus...riippumatta siitä, mitä geeniperimää kannamme.
        Ja mitä vanhimmaiseen, esikoiseeni tulee...kun kerran ex-mieheni on avioitunut, niin edellytän, että uusi vaimo kantaa vastuuta lapsestani, kun hän on isänsä luona. Ja käsittääkseni hän on kantanut vastuuta hänestä oman lapsensa ohella. Ovat olleet matkoilla ja olen luottanut lapseni hänen ja mieheni hoivaan. Onneksi en ole hänestä koskaan kuullut mitään, mikä olisi antanut aihetta olla luottamatta. Lapsille on tärkeää, että voivat luottaa ja tukeutua perheensä/perheidensä aikuisiin riippumatta siitä, ovatko omia tai ex-liitosta.

        oi hieno näkökohta, olisitko myös itse valmis pitämään miehesi lasta omanasi ja rakastamaan häntä kuin omaa lastasi?Vaikka pidän mieheni tytöstä. hän ei ikinä tule olemaan mulle yhtä rakas kuin omat lapseni tulevat olemaan. Kohtelen häntä hyvin ym. mutta tytön äiti ei tule minua enää ikinä määräilemään. Ja miehenihän tämän asian hyvin kiteytti, ettei tytön asiat kuulu mulle, niin eipä sitten kuskauksetkaan kuulu!


      • raigaioreg
        ahdistunut vaimo kirjoitti:

        oi hieno näkökohta, olisitko myös itse valmis pitämään miehesi lasta omanasi ja rakastamaan häntä kuin omaa lastasi?Vaikka pidän mieheni tytöstä. hän ei ikinä tule olemaan mulle yhtä rakas kuin omat lapseni tulevat olemaan. Kohtelen häntä hyvin ym. mutta tytön äiti ei tule minua enää ikinä määräilemään. Ja miehenihän tämän asian hyvin kiteytti, ettei tytön asiat kuulu mulle, niin eipä sitten kuskauksetkaan kuulu!

        sitten se menee oikein päin tuosta sai sen käsityksen että sinä kuvittelet voivasi määräillä tytön asioita tytön äidin ohi, silloin sinä syöt tuota kuviota, ja koko poppoo alkaa traumatisoitua lasta myöten, parempi että isä kantaa vastuun itse tytöstään, hoitaa nukutukset ja viennit


    • ahdistunut vaimo

      kiitos hyvistä näkökohdista, esim. toi että on hyvä että miehellä on tytöstään kuvia. En ole missään nimessä mustasukkainen tytöstä, todellakaan ja olen sanonut miehellekkin että on hyvä että hänellä on tyttöönsä hyvät välit. Se vaan mua kismittää ettei voi ees puolia maksaa poikamme 1-vuotiskuvasta, mutta maksaajoka kk tytön puhelin ja nettimaksut. Tyttö oli täs ulkomaillakin äitinsä ja uuden perheensä kanssa, ja oli puhelimellaa netissä niin yksistään tuli nettimaksua 60 euroa. Eikä oo ensimmäinen kerta. Ja kyllä mua yhtälailla ärsyttää se jos mieheni katselee eksiensä tai muiden naisten kuvia kun en ole paikalla...ei me ees enää nukuta samassa huoneessakaan kun mies on niin herkkäuninen, taitaakin siellä selailla just niitä naisten kuvia ja hiplata itseäään, hyi kamala! :(

    • säästä vain

      en jaksanut lukea tekstiäsi mutta toisen rahojen kontrolloiminen on henkistä väkivaltaa, naiset yleisestikin ottaen säästää sukan varteen aivan liian vähän, miehet tuhlaa omiin juttuihinsa ja ehkä ruokaan mutta nainen pistää enemmän rahaa käytännössä lapsiin, eihän siinä juuri säästöjä sit kerry.

      • aviomies

        Säästä vain. Ei ole mistä säästäisi. Toivottavasti joskus on. Sitten säästetään.


    • eienääahdistunutvaim

      ääh ehkäpä vähän sit liioittelin että anteeksi vain miehelleni. Kyllä nolotti kun mies huomasi tän viestiketjun ja hoksasi että meistä on kyse...Mut saatiinpahan asiat puhuttua kunnolla selviks:)

      • aviomies


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5168
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1343
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1036
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      948
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      727
    Aihe