Onko todella kaunis..?

sad true

Onko todella kaunis nainen aina se kateuden kohde? Ystävättäreni on todella kaunis ja häntä muut naiset aliarvioivat hänet mm työpaikalla ja puhuvat selän takana. Eivät mielellään pyydä illanistujaisiin kun häntä miehet hakevat eniten tanssimaan ja hänet huomataan.Hän on kuitenkin mitä ihanin luonteeltaan.Miksi kanssasisaret eivät tätä näe mutta kaiken muun haukkana näkevät..mm vaatetus,meikki jne.

56

3067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent.kiusattu.

      Naiset raatelevat susilauman tavoin.

    • ruma ja tavis

      Valitettavasti ovat.Epäreilua -toiset saa kauneutta ja toiset jää yksin rumuutensa kanssa.

    • suhteellista

      Joo, jotkut naiset tuntuvat pitävän uhkana, vaikka en omasta mielestäni edes ole mitenkään erityisen kaunis. Ei pyydetä mukaan, jos ovat miesystävän seurassa, aivan kuin pelkäisivät että otan ja vien. Siis aivan älytöntä! Ensinnäkään ei kiinnosta varatut miehet ja toiseksi kyllä ystävyyssuhteet ovat minulle sen verran tärkeitä, ettei tulisi mieleenkään mikään. Ikävä tosiasia on, että kaikki eivät ajattele näin, ja useasti olen huomannut juuri rumien naisten pönkittävän itsetuntoaan iskemällä varattuja tai jopa ystäviensä miehiä.

      joo, anteeksi suorapuheisuuteni, mutta ottaa päähän välillä näiden selvästi itsetunto-ongelmaisten tarve vihata ja mustamaalata kauniimpina pitämiään ihmisiä. Rumia ihmisiä pitää aina sääliä, ymmärtää ja hyssytellä mutta kauniita saa sitten "vetää turpaan" senkin edestä??

      • Tekee pahaa

        Sinäpä sen sanoit, rumat saa sääliä mutta annas olla jos olet nätti niin saat paskaa niskaan, etenkin toisilta naisilta. Joskus miehetkin tytöttelevät, ali-arvioivat älykkyyttäni ja pitävät minua vain jonain objektina. En ole omasta mielestäni mitenkään erityisen kaunis mutta saan kuulla jatkuvasti olevani viehättävä. Naiset suhtautuvat minuun nuivasti. Puhuvat pahaa selän takana, kuiskittelevat, osoittavat sormella, nauravat, vertailevat itseään minuun, ovat todella mustasukkaisia jos olen heidän miehen lähellään, tekevät kommenttia ulkonäöstäni, tiuskivat ilman mitään syytä. Saan naisilta surkeaa kohtelua, miehet taas tykkäävät ja kehuvat kovasti. Yksi asia ihmetyttää, yleensä miehet iskevät kaveriani ensin, mutta myöhemmin saan kuulla joitain toiselta tai siltä mieheltä itseltään että ovatkin kiinnostuneita minusta. Mistähän tämä johtuu?


    • Nasdaq

      Kerro hänelle että hänen kannattaa aina aamuisin rumistautua, ja laittaa hieman huulivihreää. Nämä ovat visuaalisia seikkoja. Ei missään nimessä kannata heittäytyä hankalaksi, etc.



      (reps)

    • vielä surullisempaa

      Aika jännää, mutta itse olen ruma, mutta mua on haukkunut ja pilkannut myös ne kauniit joka tuntuu tosi oudolta. Itse en kadehdi ketään en kauniita varsinkaan vaan tulen lähinnä masentuneeksi omasta ulkonäöstäni joka ei ole kenekään vika ei edes niiden kauniiden, mutta silti ne haukkuu tai tuijottaa kuin jotain saastaa.

      • erikoinen maailma

        Milloin tavis/ruma käyttäytyy inhottavasti ja pilkallisesti, se selitetään kateudella tms. mutta ei siinä tapauksessa, että kaunis käyttäytyy yhtä huonosti.


    • voi ei

      Sun pitäisi löytää omat kauniit puolet ja olla ylpeä niistä. Jos on mieli maassa, alkavat muut heittää negatiivista kommenttia. Tavallaan vahvistavat negatiivista käsitystä itsestäsi. Jokaisessa ihmisessä on kauneutta, se vaan pitää löytää...

    • vaatimaton kukka

      Kateutta varmasti monet tuntevat nähdessään kauniin naisen,varsinkin jos eivät sitä itse ole. Mutat kaikki kauniit eivät ole (tai kauniina itseään pitävät) luonteeltaan mitään herttaisia kullanmuruja-kaukana siitä! He tosiaan tuijottavat nenänvarttaan pitkin jos joku tavis saa juttuseuraa vaikka hetkeksi saman pöytäseurueen mieheltä. He nimittäin haluavat kaiken huomion itselleen eivätkö voi sietää jos se on heiltä hetkeksi pois.

      • kyllästynyt11

        Juuri tänäön sanoin poikaystävälleni että jatkossa tutustun ja ystävystyn vain naisten kanssa jotka ovat minua kauniimpia. Olen niin lopen kyllästynyt naisten kateuteen ja siihen kuinka kateellisista ihmisistä kuoriutuu pahansuopia hirviöitä. Jopa oma äitini katkaisi kateuttaan välit minuun. Jos lisäsin esim facebookkiin pari kuvaa niin kommentit olivat luokkaa: "oletko ottanut botoksia", "varmasti hiustenpidennykset, rumat vaatteet" ymym. Ja siis ihan ovat omat hiuksebi ja huuleni ym. Sanoin tästä äitilleni että jos ei ole muuta asiaa kuin haukkumiseni, niin ei tarvitse kommentoida mitään. Poisti minut sitten kavereistaan. Myös kaverini juorusi kerran muille ystävilleni seläntakana että baarissa olessani kerään iskuyrityksiä miehiltä ja tilaisuutta pettää miestäni. Todellisuudessa sinä iltana olin lähtenyt väsyneenä baariin tyttöjen mukaan ja eräs mies tuli jonkun lapun kanssa luokseni missä oli hänen numeronsa, kehui ja lähetti sen jälkeen pöytäämme skumppaa. Voitte kuvitella ystävieni reaktion sinä iltana kun minua tultiin niin monta kertaa iskemään. Sehän oli tietenkin oma vikani kun oikeen kerjään huomiota. Jälkeenpäin kun selitin tämän tilanteen toiselle ystävälleni, tokaisi hän että miksi olin meikannut, että se on merkki siitä että kinun kehuja.,HUOH!!


      • kyllästynyt11
        kyllästynyt11 kirjoitti:

        Juuri tänäön sanoin poikaystävälleni että jatkossa tutustun ja ystävystyn vain naisten kanssa jotka ovat minua kauniimpia. Olen niin lopen kyllästynyt naisten kateuteen ja siihen kuinka kateellisista ihmisistä kuoriutuu pahansuopia hirviöitä. Jopa oma äitini katkaisi kateuttaan välit minuun. Jos lisäsin esim facebookkiin pari kuvaa niin kommentit olivat luokkaa: "oletko ottanut botoksia", "varmasti hiustenpidennykset, rumat vaatteet" ymym. Ja siis ihan ovat omat hiuksebi ja huuleni ym. Sanoin tästä äitilleni että jos ei ole muuta asiaa kuin haukkumiseni, niin ei tarvitse kommentoida mitään. Poisti minut sitten kavereistaan. Myös kaverini juorusi kerran muille ystävilleni seläntakana että baarissa olessani kerään iskuyrityksiä miehiltä ja tilaisuutta pettää miestäni. Todellisuudessa sinä iltana olin lähtenyt väsyneenä baariin tyttöjen mukaan ja eräs mies tuli jonkun lapun kanssa luokseni missä oli hänen numeronsa, kehui ja lähetti sen jälkeen pöytäämme skumppaa. Voitte kuvitella ystävieni reaktion sinä iltana kun minua tultiin niin monta kertaa iskemään. Sehän oli tietenkin oma vikani kun oikeen kerjään huomiota. Jälkeenpäin kun selitin tämän tilanteen toiselle ystävälleni, tokaisi hän että miksi olin meikannut, että se on merkki siitä että kinun kehuja.,HUOH!!

        Siis kaiken kaikkiaan tuntuu että jopa 'ystäväni' haluavat ikäänkuin rankaista kauneudestani. Jos joku heistä käy kampaajalla - on se ok. Jos minä käyn kampaajalla - olen turhamainen. Huvittavinta on että omasta mielestäni olen vain oknätti, en edes mikään maailmanluokan beauty


    • Sepä se

      "Onko todella kaunis nainen aina se kateuden kohde?"

      Miehenä en suuresti ihmettele, jos kaunista naista kadehditaan. Joskus opiskeluaikanani oli suurissa luentosaleissa satakunta nuorta naisopiskelijaa. Silloin huomasin, että todella kauniita heistä ei ollut kuin ehkä yksi ja hyvännäköisiä noin viisi sadasta. Tätä mieltä olivat miespuoliset opiskelijakaverinikin, joskin maku saattoi hieman vaihdella.

      Kun se suhde on näin surkea, ei ihme, että todella kauniin ei uskota säilyneen ylpistymättä, vaan epäillään hänen olevan omahyväinen luonteeltaan. Tämähän ei suinkaan pidä automaattisesti paikkaansa.

      Se näyttää muuten muidenkin ominaisuuksien kohdalla pätevän, että niitä tosi hyviä tyyppejä on vain se viisi tapausta sadasta. Harvoin näitä viiden prosentin osuuksia silti siunaantuu useampia samalle yksilölle.

      • ennakkoluulot pois

        Jos todella kaunis ymmärretään yhtenä sadasta, tilanne on ehkä heidän kohdallaan vähän kaksijakoinen. Toisaalta hyvällä luonteella varustettuina he saavat taviksia helpommin suosijoita, sekä miehiä että naisia. Usein todella kauniin hyvät naisystävät ovat myös kauniita. Helpon suosion takia heille tulee taas yhtä helposti kadehtijoita ja lyttääjiä.

        Ja se on totta, että omahyväinen luonne ei ole mikään automaatio! Jokainen todella kaunis ei ole omahyväinen ja itseään täynnä - eikä jokainen tavis/ruma ole kateellinen ja katkera.

        Tietysti on heitäkin, jotka ovat saaneet mitä tahansa aina anteeksi ulkonäöllään, ja jotka merkillisellä tavalla katsovat, että heidän epämiellyttävän käytöksensä ihmetteleminen on kateutta heidän ulkonäöstään, eikä suinkaan heidän epämiellyttävän käytöksensä ihmettelemistä. Kokevat siispä olevansa erioikeutettuja sellaiseen, mitä eivät luultavasti katselisi muilta ihmisiltä itsekään. Jotkut tällaisista ovat tosin vain melko sieviä tai sitten jotain silikoniseitsemänpäivää-osastoa, eli tuskin yksi sadasta... mutta, narttumainen luonne ei kyllä kaunista rumaa eikä kaunista.


      • kummeksunb
        ennakkoluulot pois kirjoitti:

        Jos todella kaunis ymmärretään yhtenä sadasta, tilanne on ehkä heidän kohdallaan vähän kaksijakoinen. Toisaalta hyvällä luonteella varustettuina he saavat taviksia helpommin suosijoita, sekä miehiä että naisia. Usein todella kauniin hyvät naisystävät ovat myös kauniita. Helpon suosion takia heille tulee taas yhtä helposti kadehtijoita ja lyttääjiä.

        Ja se on totta, että omahyväinen luonne ei ole mikään automaatio! Jokainen todella kaunis ei ole omahyväinen ja itseään täynnä - eikä jokainen tavis/ruma ole kateellinen ja katkera.

        Tietysti on heitäkin, jotka ovat saaneet mitä tahansa aina anteeksi ulkonäöllään, ja jotka merkillisellä tavalla katsovat, että heidän epämiellyttävän käytöksensä ihmetteleminen on kateutta heidän ulkonäöstään, eikä suinkaan heidän epämiellyttävän käytöksensä ihmettelemistä. Kokevat siispä olevansa erioikeutettuja sellaiseen, mitä eivät luultavasti katselisi muilta ihmisiltä itsekään. Jotkut tällaisista ovat tosin vain melko sieviä tai sitten jotain silikoniseitsemänpäivää-osastoa, eli tuskin yksi sadasta... mutta, narttumainen luonne ei kyllä kaunista rumaa eikä kaunista.

        En allekirjoita tuota että kauniit saisivat hyvällä luonteella varustettuna helpommin ystäviä. Itse koen että kauniin pitää tehdä kaksinverroin töitä sen eteen ja todistella olevansa muutakin kuin kaunis ulkokuori täynnä itseään. Se on totta että kauniit ovat usein kauniiden ystäviä. Ehkä juurikin sentakia että kaunis nainen vähemmän kauniissa ystävissä saa osakseen niin paljon surullisen kuuluisaa kateutta ja ilkeilyä. Mutta usein myös kaksi kaunistakin naista saattaa kadehtia toisiaan, eli ei ole automatio ettei kaunis kadehtisi tai olisi 'paha'.


      • ennakkoluulot pois
        kummeksunb kirjoitti:

        En allekirjoita tuota että kauniit saisivat hyvällä luonteella varustettuna helpommin ystäviä. Itse koen että kauniin pitää tehdä kaksinverroin töitä sen eteen ja todistella olevansa muutakin kuin kaunis ulkokuori täynnä itseään. Se on totta että kauniit ovat usein kauniiden ystäviä. Ehkä juurikin sentakia että kaunis nainen vähemmän kauniissa ystävissä saa osakseen niin paljon surullisen kuuluisaa kateutta ja ilkeilyä. Mutta usein myös kaksi kaunistakin naista saattaa kadehtia toisiaan, eli ei ole automatio ettei kaunis kadehtisi tai olisi 'paha'.

        Kateuteen pystyvät kaikki ihmiset ulkonäköön katsomatta, totta. Ja kaikki, missä jollakin on jotakin enemmän tai paremmin kuin toisilla, voi kateutta aiheuttaa, ainakin jossakin ihmisessä.

        Toisaalta jos ajattelet vaikka luentosalillista ihmisiä, tai mitä tahansa ihmisyhteisöä, mistä tulisi valita todella todella suosittu nainen... ainakin minulle tulee ensimmäisenä mieleen todella kaunis tai melko kaunis yksilö, melkein mistä tahansa ihmisyhteisöstä. Taviskin voi toki olla sitä, mutta hänen on taas tullut osoittaa olevansa todella hyvä tyyppi, joka ei kadehdi ketään eikä mitään jne. Voi meitä ihmismassoja ennakkoluuloinemme... :/


    • mies täällä

      Rumat voivat hakeutua kauniin ja hyväntahtoisen seuraan sillä ajatuksella että saisivat siipeilyn myötä miehiltä sitä huomiota..Näinhän se ei mene! Mies kiinnostuu ja jos voi valita-hän tekee yrityksiä nimenomaan kauniin naisen suuntaan. Toki silloin miehenä huomaa muiden tavisnaisetn katkerat katseet...jopa murhaavat sellaiset..Elämä ei ole koskaan tasapuolista..Kauniit naiset saa huomoita aina ja muut vasta sitten kun kauniit naiset loppuu tai ne on viety jo..

      • ei aina noin!

        Mutta mikä sinä olet päättelemään, että ihmiset ystävystyvät tuosta syystä, saadakseen huomiota miehiltä. Kauniit JA hyväluonteiset ovat suosittuja ihan oman itsensä takia. Kauneudessa/nätteydessä on usein jotain automaattisesti sympatiaa herättävää, tosin se poistuu yhtä äkkiä silloin jos luonne ei vastaa mielikuvaa.


    • miel.pahoittaja

      En ole samaa mieltä.

    • kade kadempi..

      Naiset kadehtivat toisiaan enemmän kuin miehet. Naiset kadehtivat jos joku on kaunis,jollakin on pitkät ja kauniit hiukset,joku on hyväkroppainen,joku on laihtunut..joku seurustelee..joltakin tullaan pyytämään puhelinnumeroa jne. Lista on loputtoman pitkä ja syitä löytyy kyllä milloin mistäkin..

      • Kateenkorva

        Ei tuo pidä paikkaansa. Yleensä kaunis nainen on suosittu toisten naisten keskuudessa ja toiset naiset ihailevat häntä ja haluavat hänet kaverikseen. Poikkeuksena on, jos nainen on kaunis mutta luonteeltaan v-mäinen.


      • Täysin päinvastoin
        Kateenkorva kirjoitti:

        Ei tuo pidä paikkaansa. Yleensä kaunis nainen on suosittu toisten naisten keskuudessa ja toiset naiset ihailevat häntä ja haluavat hänet kaverikseen. Poikkeuksena on, jos nainen on kaunis mutta luonteeltaan v-mäinen.

        Ei pidä paikkaansa ollenkaan :D Yksi kaverini on tosi kaunis, siis TOSI kaunis ja naiset inhoavat häntä. Hän saa jatkuvasti kuraa niskaansa, vihaisia mulkaisuja ja kyräilyä osakseen. Hänen on erittäin vaikea ystävystyä muiden naisten kanssa. Miehet taas rakastavat, hän saa jatkuvasti iskuyrityksiä, kehuja, huomiota ja ihailua miehiltä.


      • martina the bitch
        Täysin päinvastoin kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa ollenkaan :D Yksi kaverini on tosi kaunis, siis TOSI kaunis ja naiset inhoavat häntä. Hän saa jatkuvasti kuraa niskaansa, vihaisia mulkaisuja ja kyräilyä osakseen. Hänen on erittäin vaikea ystävystyä muiden naisten kanssa. Miehet taas rakastavat, hän saa jatkuvasti iskuyrityksiä, kehuja, huomiota ja ihailua miehiltä.

        Mutta et kuvannutkaan hänen luonnettaan tuossa. Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, että kaunis nainen on helposti suosittu, jos hänellä on fiksu ja kiva luonne.

        Naisten kanssa lieneekin vaikeampi ystävystyä vaikkapa sellaisella, joka on muita naisia kohtaan alentava, mitätöivä, v*ttuileva, liian kilpailuhenkinen (voi aiheuttaa edellisiä), mustamaalaava tai haluaa koko ajan todistella olevansa maailman seksikkäin narttu, esimerkiksi katsomalla että mitkään moraaliset rajat eivät kosketa itseä koska on niin "kaunis". Sellaiset saavat luonnollisesti iskuyrityksiä miehiltä, eivät varmaan ennätä edes huomata, että kaikki muutkin saavat. ;)


      • Täysin päinvastoin
        martina the bitch kirjoitti:

        Mutta et kuvannutkaan hänen luonnettaan tuossa. Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, että kaunis nainen on helposti suosittu, jos hänellä on fiksu ja kiva luonne.

        Naisten kanssa lieneekin vaikeampi ystävystyä vaikkapa sellaisella, joka on muita naisia kohtaan alentava, mitätöivä, v*ttuileva, liian kilpailuhenkinen (voi aiheuttaa edellisiä), mustamaalaava tai haluaa koko ajan todistella olevansa maailman seksikkäin narttu, esimerkiksi katsomalla että mitkään moraaliset rajat eivät kosketa itseä koska on niin "kaunis". Sellaiset saavat luonnollisesti iskuyrityksiä miehiltä, eivät varmaan ennätä edes huomata, että kaikki muutkin saavat. ;)

        Tämä ystäväni on todella kaunis, siis klassisella tavalla ja vielä luonnostaan. Häntä ei voi verratakaan botox ja silikoni Martinoihin. Hän on aina ystävällinen, reipas ja ulospäinsuuntautunut, siitäkin huolimatta hän saa huonoa kohtelua osakseen muiden naisten toimesta. Ei auta vaikka hän olisi miten kiva tahansa, naiset kadehtivat häntä minne tahansa hän meneekin. Olipa kyseessä vaikka ruokakaupassa käynti, sielläkin naiset mulkoilevat häntä vihaisesti.


      • ed. tulipahan mielee
        Täysin päinvastoin kirjoitti:

        Tämä ystäväni on todella kaunis, siis klassisella tavalla ja vielä luonnostaan. Häntä ei voi verratakaan botox ja silikoni Martinoihin. Hän on aina ystävällinen, reipas ja ulospäinsuuntautunut, siitäkin huolimatta hän saa huonoa kohtelua osakseen muiden naisten toimesta. Ei auta vaikka hän olisi miten kiva tahansa, naiset kadehtivat häntä minne tahansa hän meneekin. Olipa kyseessä vaikka ruokakaupassa käynti, sielläkin naiset mulkoilevat häntä vihaisesti.

        Okei, päätän uskoa sinua! Huono kohtelu on joka tapauksessa p*rseestä, jos itse kohtelee muita hyvin. Silloin ei voi edes muuttaa mitään.

        Mitä viimeiseen kohtaan tulee, niin minusta ei ainakaan kannata antaa mielikuvitukselle liikaa valtaa niin, että ylitulkitsee neutraalit (hymyttömät) ympäristön uteliaat katseet vihamielisiksi. Katsotteko te ihmisiä, joita näette ympäristössänne, erityisesti kivan näköisiä ja hyvinpukeutuvia tai huomiotaherättävästi pukeutuvia ihmisiä? Miten osaatte erottaa kaupassa ihmisistä, joita ette tunne, että nyt tämä katsoo minua neutraalisti ja taas tuo "mulkoilee vihamielisesti"? Sitten ymmärrän, jos jälkimmäinen käyttäytyy muuten huonosti esimerkiksi sanomalla jotain asiatonta tai muuten "mulkoilevalla" äänensävyllä Û


      • ed. tulipahan mielee
        Täysin päinvastoin kirjoitti:

        Tämä ystäväni on todella kaunis, siis klassisella tavalla ja vielä luonnostaan. Häntä ei voi verratakaan botox ja silikoni Martinoihin. Hän on aina ystävällinen, reipas ja ulospäinsuuntautunut, siitäkin huolimatta hän saa huonoa kohtelua osakseen muiden naisten toimesta. Ei auta vaikka hän olisi miten kiva tahansa, naiset kadehtivat häntä minne tahansa hän meneekin. Olipa kyseessä vaikka ruokakaupassa käynti, sielläkin naiset mulkoilevat häntä vihaisesti.

        Huono kohtelu on joka tapauksessa p*rseestä, jos itse kohtelee muita hyvin. Silloin ei voi edes muuttaa mitään... tai yhtä inhottavaksi voi tietysti ryhtyä, jotkut ihmiset jopa vaikuttavat siltä, että juuri sitä he haluaisivatkin.


      • Täysin päinvastoin
        ed. tulipahan mielee kirjoitti:

        Okei, päätän uskoa sinua! Huono kohtelu on joka tapauksessa p*rseestä, jos itse kohtelee muita hyvin. Silloin ei voi edes muuttaa mitään.

        Mitä viimeiseen kohtaan tulee, niin minusta ei ainakaan kannata antaa mielikuvitukselle liikaa valtaa niin, että ylitulkitsee neutraalit (hymyttömät) ympäristön uteliaat katseet vihamielisiksi. Katsotteko te ihmisiä, joita näette ympäristössänne, erityisesti kivan näköisiä ja hyvinpukeutuvia tai huomiotaherättävästi pukeutuvia ihmisiä? Miten osaatte erottaa kaupassa ihmisistä, joita ette tunne, että nyt tämä katsoo minua neutraalisti ja taas tuo "mulkoilee vihamielisesti"? Sitten ymmärrän, jos jälkimmäinen käyttäytyy muuten huonosti esimerkiksi sanomalla jotain asiatonta tai muuten "mulkoilevalla" äänensävyllä Û

        Edelleenkin toistan ettei nämä tilanteet ole hänen syytään eikä hän ylitulkitse mitään vaan ne reaktiot mitä hän muilta naisilta saa ovat avoimen vihamielisiä. Mikä siinä on niin vaikeaa uskoa? Et ilmeisesti tunne kauniita ihmisiä.


      • edellinen vielä.
        Täysin päinvastoin kirjoitti:

        Edelleenkin toistan ettei nämä tilanteet ole hänen syytään eikä hän ylitulkitse mitään vaan ne reaktiot mitä hän muilta naisilta saa ovat avoimen vihamielisiä. Mikä siinä on niin vaikeaa uskoa? Et ilmeisesti tunne kauniita ihmisiä.

        Tietenkin tunnen kauniita ihmisiä. Mutta en tunne ihmisiä, jotka mulkoilevat kaupassa. Enkä tunne kauniita ihmisiä, jotka valittavat itseään mulkoiltavan kaupassa.

        Kuten sanottu, uskon, että hän on luonteeltaan reilu ja kiva, joten hän ei ansaitsisi huonoa kohtelua. Niin kuin ei ansaitse kukaan, joka on luonteelta reilu ja kiva, ulkonäköön katsomatta.


      • Anonyymi
        ed. tulipahan mielee kirjoitti:

        Okei, päätän uskoa sinua! Huono kohtelu on joka tapauksessa p*rseestä, jos itse kohtelee muita hyvin. Silloin ei voi edes muuttaa mitään.

        Mitä viimeiseen kohtaan tulee, niin minusta ei ainakaan kannata antaa mielikuvitukselle liikaa valtaa niin, että ylitulkitsee neutraalit (hymyttömät) ympäristön uteliaat katseet vihamielisiksi. Katsotteko te ihmisiä, joita näette ympäristössänne, erityisesti kivan näköisiä ja hyvinpukeutuvia tai huomiotaherättävästi pukeutuvia ihmisiä? Miten osaatte erottaa kaupassa ihmisistä, joita ette tunne, että nyt tämä katsoo minua neutraalisti ja taas tuo "mulkoilee vihamielisesti"? Sitten ymmärrän, jos jälkimmäinen käyttäytyy muuten huonosti esimerkiksi sanomalla jotain asiatonta tai muuten "mulkoilevalla" äänensävyllä Û

        Ja mitä väliä sillä edes on, jos jotkut tuntemattomat tai puolitutut mulkoilee jossakin. Kuulostaa siltä, että tuolla kuvauksen kauniilla naisella on jotain itsetunto-ongelmia. Aina voi jonkun ihmisen ilmeen kääntää päässään "mulkoiluksi" vaikka olisivat tosiaan neutraaleja. Mutta mitä sitten, jos joku mulkoilee oikeastiki? Minulle ainakin on ihan sama mitä jotkut tuntemattomat tai puolitutut jossain tekevät, mulkoilevat tai eivät, ihan sama.


    • osansa saanut

      Mua ei oo miehet kokaan sanonu kauniiks pelkästään vaan hyvännäköiseksi, mutta siitä huolimatta kateellisia naisia on riittänyt arvostelemaan milloin mistäkin.

    • Kilpailu x

      Kun kaunis tai hyvännäköinen nainen astuu ravintolassa sisään-muut naiset alkavat arvioida välittömästi ja jos nainen uhkaa heidän markkina-arvoaan-Katastrofin ainekset on valmiina. Monet sitten yrittävät saada epätoivoisesti miehiltä huomoita menemällä vaikka kyhnyttämään itseään miestä vasten. Huh huh,,,

      • kyllästynyt11

        Edelleen olen vastaan sitä kun joku sanoi että luentosalissa jos on kaunis nainen niin ajattelee hänen olevan suosittu. Miesten keskuudessa varmaankin ja ehkä omistaa muutaman hyvän ystävänkin, mutta voitte olla varmoja että hänen niin sanotut kaverit puhuvat paskaa tuosta kauniista naisesta keskenään ja mahdollisille kumppaneilleen myös. Kauniit ihmiset harvoin on aidosti suosittuja vaikka jollekkin ulkopuoliselle asia niin näyttäytyykin. Mutta tähän kateus aiheeseen hyvä sanonta on "älä kadehdi niiden iloja joiden suruja et tunne"


      • ennakkoluulot pois
        kyllästynyt11 kirjoitti:

        Edelleen olen vastaan sitä kun joku sanoi että luentosalissa jos on kaunis nainen niin ajattelee hänen olevan suosittu. Miesten keskuudessa varmaankin ja ehkä omistaa muutaman hyvän ystävänkin, mutta voitte olla varmoja että hänen niin sanotut kaverit puhuvat paskaa tuosta kauniista naisesta keskenään ja mahdollisille kumppaneilleen myös. Kauniit ihmiset harvoin on aidosti suosittuja vaikka jollekkin ulkopuoliselle asia niin näyttäytyykin. Mutta tähän kateus aiheeseen hyvä sanonta on "älä kadehdi niiden iloja joiden suruja et tunne"

        Voi ei, ymmärsit viestini täysin väärin, tai et malttanut lukea omasta tulkitsemisinnostasi :D

        En tarkoittanut, että kenestä tahansa nätistä ajatellaan "tuo on varmasti suosittu", vaan pyysin herrasväkeä miettimään jotakuta henkilöä, jonka TE TIEDÄTTE olevan hyvin suosittu. Minulle tulee mieleen ensimmäisenä hyvännäköisiä sekä todella hyvännäköisiä ihmisiä eri yhteisöistä.

        Mutta olen samaa mieltä, "älä kadehdi niiden iloja joiden suruja et tunne". Luulen myös, että jokaikinen ihminen saa kokea kanssaihmisten julmuuden elämänsä aikana, tavalla tai toisella. Kaikki eivät vain voi kiittää siitä omaa ulkonäköään. Myös tavikset sekä rumat saavat kokea kanssaihmisten julmuuden sekä ennakkoluulot.


    • ei nm

      Varmasti tosi kaunotar on aina toisten naisten kateuden kohde.

    • Kateutta harvoin

      Itse en oikein tunnista näitä kateusjuttuja tai olen törmännyt sellaiseen tosi vähän. Omasta mielestäni olen keskivertotypy mutta luultavasti olen ainakin melko useiden mielestä paremman näköinen kuin itseni mielestä. Olen kuullut hyvästä ulkonäöstäni varhaisteinistä nyt 36-vuotiaaksi asti, jopa vanhempieni ystäviltä. Eivät sano siis suoraan minulle vaan vanhemmille. En sanoisi tätä muuten mutta ilmeisesti siis olen muiden mielestä kaunis ja siltä pohjalta osallistun keskusteluun tällä tietyllä näkökulmalla, eli kateutta en juuri tunnista elämässäni.

      Sitä kyllä tapahtuu mutta minun on helppo saada kavereita eivätkä naiskaverini tunnu paljon aristelevan tuoda miehiään meille vaikka kylään. Olin nuorena poikatyttö ja aloin meikkaamaan vasta yli kolmikymppisenä, olen luonteeltani vähän ujo ja pidän itse ihmisistä paljon. Luulen, etten ole edustanut kenellekään mitään uhkaa näiden ominaisuukisen takia. Nuorena pukeuduin tosi rumasti jopa. Joskus työelämässä olen tullut vähätellyksi, kollegat ovat vihjanneet että miespomo valitsi minut ulkonäön ja vaaleiden hiusten vuoksi. On myös vihjattu että haen suosiota ulkonäölläni. Nämä ovat silti yksittäistapauksia.

      Uskon kuitenkin, että monelle kateus on tosi tuttua. Se on inhottavaa.

      Itse, vaikka olen kauniiksi kehuttu, saatan olla välillä ulkonäöstäni epävarma. Saatan siis jopa itse olla mustasukkainen jostakin kauniista naisesta peläten mieheni ihastuvan vaikka häneen. Vaikka mieheni oli alun perin sitä mieltä, ettemme paini samassa sarjassa eikä ollut uskaltanut ihastumisestaan huolimatta lähestyä. Hän myös luuli että meikkaan vaikken meikannut. Silti olen joskus epävarma, en tiedä mistä johtuu. Ehkä tuo epävarmuus vaikuttaa siihen, etteivät muut ole herkästi kateellisia. En kyllä anna epävarmuuden paljonkaan häiritä, se on vain semmoinen, että olen kasvanut uskossa että olen ihan tavis ja se usko on jäänyt päälle. En ns. näe kauneuttani.

      • Kateutta harvoin

        Noista tyttökavereista vielä. Joskus on käynyt niin, että kaveri on tuonut uuden poikaystävän mukaan tai miehensä ilman mitään pelkoja, ja sitten onkin käynyt niin, että mies on ollut jollakin tavalla minusta kiinnostunut. Peittänyt sen mutta ollut silti. Minä huomaan sen ja tietenkin se kaverini. Silloin on ollut jotenkin kiusallista. Mutta nämä ovat menneet ohi eli en ole huomannut myöhemmin enää miehen olleen kovin kiinnostunut jotakin satunnaista tuijotusta lukuun ottamatta.

        Yhtä tuttua en kuitenkaan tapaa ollenkaan, koska hänen miehensä on aivan liian kiinnostunut, vaikka peittääkin sen. Jopa ihastunut mielestäni. Mutta tuo nainen ei ole ystäväni, tuttu vain mutta suhtautuu minuun tosi varauksellisesti vaikka on olevinaan ystävällinen. En tiedä huomaako oma mieheni, en ole koskaan kysynyt enkä aiokaan. Ja nämä on vähän sellaisia, että minkä niille voi. Ja näitäkin on siis elämässäni ollut melko vähän.


    • kateellisetpoistäält

      Luulen että kaunis ulkonäkö yhdistettynä siihen että on todella onnellinen elämäänsä, on hyvä aviomies, kaunis koti ja työ ja siihen päälle varaa matkustella ja elää hyvin. Vaikka et mitenään leveilisi, vaan ehkä enemmänkin vähättelisit asioitasi, sinua kadehditaan. Tai sitten olemuksessa on jotain mikä ärsyttää muita ihmisiä. Minä esimerkiksi luulen että minua kadehditaan osittain sentakia, että olen aika sujut itseni kanssa, en kumartele muiden mielipiteille tai nöyristele vaan sen takia ettei ketään kadehtisi.
      En leveile, mutta jos joku kysyy jotain vastaan totuuden mukaisesti. En jaksa myöskään vähätellä asioitani jotta näillä epävarmoilla kateellisilla naisilla olisi edes jokseenkin parempi olo seurassani.
      Uskon että myös vahvasti seksuaaliset naiset koetaan uhkana. Siihen vielä hyvä vartalo ja kauniit kasvot kun yhdistää niin johan saa vihaajia :D

    • noi kyylää

      Toiset naiset vetää miehiä lähelleen kuten kuten kaunis kukka pölyttäjiä..:D

    • totuus.

      Kaunis -siis tosiaankin kaunis nainen on AINA-kateuden kohde. Se jatkuu vaikka nainen menisi naimisiin ja saisi lapsia.Päiväkodin muiden lasten äidit eivät jutustele kauniille äidille eikä ne juttele mielllään koulujuttujen tullessa kuvioihin.Tätä olen joutunut todistmaan kun eräs ystävättäreni on todella kaunis! Miehet vikuilevat ja niiden vaimot kun huomaa-murhaavia katseita satelee..Onneksi olen hänen kaverinsa-muut on kateellisia ämmiä.

    • shoks go on

      Kyllä työelämässä sieviä naisia syrjitään. Jo aiemmin on tehty tutkimus että jos kaunis tai tavallinsen näköinen nainen hakee työpaikkaa ja haastattelijoina on naisia-He valitsevat mieluummin tavallisemman näköisen naisen kuin kauniin-vaikka kauniin eduksi olisi työkemus ja todistukset. Kertonee kateudesta tai jostain muusta syrjinnästä,

    • jeps.

      Harvemmin kukaan kadehtii rumia ainakaan..

      • rumaa haukutaan

        No mun tapauksessa kyllä, vaikka ruma olenkin on käynyt niin, että suuri osa paikalla olevista tytösitä on haukkunu keskenään mua ja mua kohtaan ollaan käyttäydytty niin kuin kauniita naisia kohtaan joka tuntuu kyllä tosi oudolta.

        Eli tytöt kuhisee selän takana niin, että kuhina käy ja välissä sen juoruilun keskeltä käännytty mua katsomaan ja tirskuttu eli tietää kyllä kenestä puhuttiin ja sitten kun tulen lähemmäs niin on tullu hiiren hiljaisuus. Kaikkein hassuinta, että mitä ne oikeen on musta voinu edes puhua kun kukaan ei oikeastaan ole edes tuntenu mua kun kukaan tytöistä ei koskaan edes puhu mun kaa eli niiden juttujen täytyy olla valhetta.

        Sitten tietenkin mun ulkonäöstä, mutta miks yleensäkään jostain rumasta puhua luulis niiden säälivän tai haluavan mielellään olevan ruman kaveri koska rumastahan ei ole koskaan mitään uhkaa. Mua silti ihan vihattiin koska rumuus aiheuttaa ääretöntä paheksuntaa ja vihaa ainakin mun kohdalla. Koskaan en ole puhunut pahaa kenestäkään enkä ollu töykeä kellekään, mutta silti se viha ja syrjintä o ollu iha kauheaa.

        Isossa porukassa varsinkin se mun haukkuminen ja musta juoruilu oikeen korostuu.


      • ----------
        rumaa haukutaan kirjoitti:

        No mun tapauksessa kyllä, vaikka ruma olenkin on käynyt niin, että suuri osa paikalla olevista tytösitä on haukkunu keskenään mua ja mua kohtaan ollaan käyttäydytty niin kuin kauniita naisia kohtaan joka tuntuu kyllä tosi oudolta.

        Eli tytöt kuhisee selän takana niin, että kuhina käy ja välissä sen juoruilun keskeltä käännytty mua katsomaan ja tirskuttu eli tietää kyllä kenestä puhuttiin ja sitten kun tulen lähemmäs niin on tullu hiiren hiljaisuus. Kaikkein hassuinta, että mitä ne oikeen on musta voinu edes puhua kun kukaan ei oikeastaan ole edes tuntenu mua kun kukaan tytöistä ei koskaan edes puhu mun kaa eli niiden juttujen täytyy olla valhetta.

        Sitten tietenkin mun ulkonäöstä, mutta miks yleensäkään jostain rumasta puhua luulis niiden säälivän tai haluavan mielellään olevan ruman kaveri koska rumastahan ei ole koskaan mitään uhkaa. Mua silti ihan vihattiin koska rumuus aiheuttaa ääretöntä paheksuntaa ja vihaa ainakin mun kohdalla. Koskaan en ole puhunut pahaa kenestäkään enkä ollu töykeä kellekään, mutta silti se viha ja syrjintä o ollu iha kauheaa.

        Isossa porukassa varsinkin se mun haukkuminen ja musta juoruilu oikeen korostuu.

        Tavallisuus ja keskimääräisyys on naisia yhdistävä tekijä. Kaikki naiset, jotka menevät tavallisuuden ulkopuolelle, otetaan silmätikuiksi. Rumat, kauniit, menestyvät, luuserit jne. Jos on tavis ulkonäöltään ja tekee valtiolle töitä 2500e/kk palkalla, niin nainen on naisten mielestä täysin jees.

        Miehet hyväksyvät vaihtelun miehissä paremmin ja miehet monesti pyrkivätkin tavallisuudesta pois. Erilaisuutta oikeastaan arvostetaan tavallisuutta korkeammalle ja hyvin oman elämänsä rakentanut mies ei ole niinkään kateuden, vaan ihailun kohde.


    • Real truth

      Ja höpö höpö...missä maailmassa oikein elät vai omia ajatuksiasiko tänne "muiden naisten" piikkiin kirjoittelet.

    • Mies kaksysi

      Nimimerkki Real truth ei taida elää todellisuudessa...naiset ovat aina kateellisia toisilleen ihan mitättömistäkin asioista, niin mitäpä luulet että millaista kohtelua kauniit saavat? Niinpä, ei kovin mairittelevaa. Olen minä todistanut omin silmin tilanteita, joissa kaunis nainen on jätetty porukan ulkopuolelle ja hänestä on alettu puhua pahaa. Ei varmasti ole helppoa olla keskivertoa viehättävämpi tässä kateellisten luvatussa maassa.

    • real life x

      Jos jotenkin erottuu joukosta eli oli sievä tai lahjakas vaikka taikomaan hyvännäköisä vaatteita omalla ompelukoneellasi-sekin aiheuttaa kateutta. Tai jos joku menestyy ahkeruudellaan koulussa.töissä jne..Aina löytyy noita takana pas..n puhujia.

    • Aikuinen=ei kade.

      Sama koskee myös miesporukoissa. Jos olet joukon komein ja naisiin vetoavin urho, et pääse mukaan illanrientoihin tai tapahtumiin, joissa paljon kauniita naisia. Voivat pyytää, mutta keksivät jotain, ettei tälle tulisi saumaa siihen kauniiseen sinkkunaiseen.
      Sitävastoin ovat halukkaita parittamaan sinua kaikenmaailman taviksille ym.
      Kateus saa ympärillä olevat sellaiset tuntumaan kiukuttelevilta pikkulapsiilta. Eikä sillä ole mitään rajaa.
      Kateus raastaa kateellista, mutta samaa se tekee kohteeleensa.

    • syystuulonen

      No niinhän sitä luulisi ettei kateutta ole mutta kyllä vaan- ja eläkeikäisilläkin :D Kateus kalvaa toisilla niin paljon että eivät osaa nauttia omasta elämästään lainkaan, Kateuden kohteellakaan ei ole helppoa.

      • pienet piirit

        Apn ihmettelyyn siitä että miksi naiset eivät näe kaverisi hyviä puolia kuten luonnetta?.He ovat niin kateellisia etteivät pysty /halua nähdä kateuden kohteessa mitään hyvää..Vaan koettavat keksiä syitä haukkua ja jopa savustaa työpaikasta tai harrastuksesta pois.


    • fit fiuu

      RUMAT NAISET ovat kautta aikain olleet katkeria ja kateellisia itseään kauniimmpia naisia kohtaan. Muistan erään sukulaisnaisen (silloinen poikaystäväni sukulainen) arvelleen että tämä poikaystävä olisi kauniimmankin saanut jos olis halunnut :D Sievä olin silloin kun olin nuori..:D Ai miltä tämä sukulaisnainen näytti? Kuin bulldogilta..:D

      • no niinpä

        Juurihan syylistyit itse katkeraan haukkumiseen. Taisit itse olla se rumempi osapuoli.


    • fit fluu

      Eeehei..vaan juuri siksi koska tämä nainen näytti oiekasti bulldogilta ja silti arvosteli minua :D Noo..meitä on moneen junaan..KYLLÄ TÄMÄ ruma sukulaisnainen oli se ilkeäluonteinen arvostelija -eihän se hänelle kuulu kenet sukulaisoika valitsee seurustelukumppanikseen..eikä hänellä ollut oikeutta arvostella ulkonäköäni mutta tässä huomataan että sieviä saa arvostella mutta rumia ei!

      • juntit aina juntteja

        Todellakin törkeää siltä sukulaisnaiselta, fiksu hyväksyisi kaikkien seurustelukumppanit, sievät ja vähemmänkin sievät. Minusta on huomattavasti vähemmän törkeää antaa (tai ainakin ajatella mielessään) samalla mitalla takaisin.


    • Anonyymi

      On joskus myös niin, että monet miehet eivät edes uskalla lähestyä todella kaunista kuten myös tietysti näkyvästi liian itsevarmaakaan naista. Silloin rumemmatkin voivat saada osansa :-D. No oikeesti, tuokin vähän katsojan silmässä. Itse arvostan niin ulkonäössä kuin luonteessakin vielä enemmän aitoutta ja persoonallisuutta. Tosin naimisissa yhden kauneimman koskaan näkemäni naisen kanssa. Mutta se ei ollut todellakaan se valintaperuste. Niitä oikeasti sopivia vaan niin vähän :-(. Luonteellisesti varsinkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe