Jumalan on tuomio.

Jeesuksen oma

Historian saatossa Jumala on jo tuominnut yksilöihmisiä ja kansoja.
Lopussa, viimeisellä tuomiolla Jumala tulee tuomitsemaan lopullisesti.
Ihmisellä ei ole valtaa täällä maan päällä tuomita. Sen Jeesus kielsi. Varsinkin kadotustuomion lausumisen hän kielsi. Silti jotkut uhmaavat Jeesuksen kieltoa.

Luuk. 6:37
Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.

Room. 8:1
Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

12

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>Lopussa, viimeisellä tuomiolla Jumala tulee tuomitsemaan lopullisesti.>>

      Sellaisen kun vielä näkisikin joskus... Tuota ollaan puhuttu vuosisadasta toiseen, mutta maailma vain jatkaa kulkuaan eikä Jumalaa näy eikä kuulu. Eikä tämä ole mikään ihmekään, onhan Raamattu muutenkin täynnä täyttymättömiä ennustuksia sekä muita virheitä. - Ne jutut eivät vain ole totta.

      • Jeesuksen oma

        Jumalalla ei ole kiire. Hän kun ei ole aikaan sidottu.


      • Jeesuksen oma kirjoitti:

        Jumalalla ei ole kiire. Hän kun ei ole aikaan sidottu.

        >>Jumalalla ei ole kiire. Hän kun ei ole aikaan sidottu.>>

        Mutta ihmiset ovat. Ja juuri ihmisillehän Jumala nuo lupauksensa antoi, eikö niin?
        Jotain vain meni vikaan, kun UT:n kirjoittajat ymmärsivät Jeesuksen paluunkin niin pahasti väärin: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11976967


    • sadistinen jumala

      Kuulostaa aika sadistiselta, pikkumaiselta, narsistiselta nilkiltä tämä raamatun jumala.

    • Kun väität

      että jotkut täällä tuomitsee kadotukseen, niin osoita missä nuo viestit on.
      Tiedän vain yhden, joka epäsuorasti näin tekee.

      • Risti-riita.

        Tuomitsee ei tuomitse? Joh.8:15-16. Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään. Ja vaikka minä tuomitsenkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt.


      • Missä on
        Risti-riita. kirjoitti:

        Tuomitsee ei tuomitse? Joh.8:15-16. Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään. Ja vaikka minä tuomitsenkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt.

        riistiriitaa?

        Jeesus sanoo:"Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä."

        Ymmärrätkö missä vika?


    • ristiriitaa on....

      Miten joku voi sanoa olevansa Jeesuksen oma? Jääkö siinä Jeesukselle enää mitään sanomista?

      Raamatunjakeilla voi perustella vaikka mitä puolesta ja vastaan ja jopa samassa asiassa.

      • kuka kenenkin oma?

        Näillä nyt on suuret kuvitelmat itsestään, hyvähän se tietenkin on sellaisessa uskossa elää.


      • Jos sinulla

        on ristiriitainen näkemys, niin ei ihme.
        Sillä näin kun tehdään, että raamatun jakeita viskellään aivan muussa ymmärryksessä, kuin Jumalan antamassa ymmärryksessä, tiedossa,
        niin siitä ei voi syntyä muuta kuin ristiriitaa.

        Mitä siitä jos väärät opit riitelevät, mutta, kun Jeesuksen sanomaa vastaan
        hyökätään se on paha.


      • Mitä "Jeesuksen"

        omana olemiseen tulee ja samalla taistelee, ei voi sietää Jeesuksen sanomia,
        niin eipä siinä silloin Jeesuksella Jumalan Pojalla ole mitään tekemistä.


      • Kupla puhkeaa.
        Mitä "Jeesuksen" kirjoitti:

        omana olemiseen tulee ja samalla taistelee, ei voi sietää Jeesuksen sanomia,
        niin eipä siinä silloin Jeesuksella Jumalan Pojalla ole mitään tekemistä.

        Mitä sanoo Raamattu? Luuk.31-32. Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus. Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuman Korkeimman Pojaksi. ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä valtaistuimen. Siis ketä olikaan Jeesuksen isä Raamatun mukaan? Joh.7:42. Room.1:3. 2Tim.2:8. Ilm.5:5. 22:16.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      85
      3617
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      572
      3397
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3229
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2132
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2031
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1908
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1885
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      149
      1574
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1331
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1322
    Aihe