Kauhistunut Vaasassa

vaasanainen

Saavuin haavekuvat silmissä opiskeluiden perässä Vaasaan ja kuvittelin tämän olevan hlbt-ystävällinen paikka, mutta missä piileksii kaikki ihmiset? Kävin SETA:n sivuilla ja viimeiset bileet on järjestetty juhannuksena, milloin seuraavat? Luin bileistä ja eikö siellä todellakaan käy ketään? Olisi mukava tutustua naisiin tällä alueella ja saada samanhenkistä seuraa kenties yöelämään tai ihan vaan kahville. Ilmianna siis itsesi ja alueen parhaimmat paikat hengata, missä on siis alueen paras "lepakkoluola". Mainittakoon, että etsin seuraa nuorista aikuisista ikähaitarilla 18-30. Trollaajat tai muut ikävämieliset älköön vaivautuko. Iällä, tyylillä tms.ei loppujen lopuksi ole väliä haluaisin lähinnä tietää missä täällä kannattaa käydä ja kenties herätellä uusia ideoita ja tekemistä! Mainittakoon myös, että ensivaikutelma alueen opiskelijaskenestä on kovin heteronormatiivinen, missä viipyy se suvaitsevainen puoli tästä kaupungista? APUA!

49

971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itselläni oli Vaasasta ensivaikutelmana, että onpa kansainvälinen kaupunki. Mutta sittemmin olen kuullut vallan toisenlaista totuutta. Ja olen homomies.

    • ehkäpäentiedä

      Olisko siellä opiskelijapiireissä jonkinlaista LGBT-opiskelijajärjestöä?

    • vaasanainen

      Ei oo moista ja sen takia täältä lähdin apua hakemaan! Kansainvälinen ehkä, mutta missä on koko sateenkaarikansa? Jos joku nyt tietää jonkun muun aktiivisen kanavan kuin seta niin vinkatkaa ihmeessä!: ) tai jos joku tietää setan tulevasta toiminnasta niin kommentoikaa ihmeessä siitäkin!! :)

      • Ajastaikaaa

    • Eki124

      Tervetuloa täysin estoisee Vaasaan

    • Dlfkdldkfkdkdkd

      Vaasa on pieni paikka ja aika vanhoillinen asenteissaan. Ei täällä ole mitään lepakkoluolaa tms. Vaasan Setan bileissä käy kyllä porukkaa, miehiä ja naisia, kaikenikäisiä. Joskus ihmisiä on enemmän, joskus vähemmän. Varmasti syksyllä on taas tulossa bileitä. Valitettavasti tää ei mikään hlbt-ihmisten mekka ole, mutta on täällä paljon mukavia lesboja ja homoja. Itse oon tavannut opiskellessa ja Qruiserin kautta joitain.

      • Ddldldldldl

        Mutta tosiaankin heteronormatiivinen. Kansainvälisyys on aika utopiaa, tai siis jos lukuisat ryyppäävät vaihtarit ja tutkinto-opiskelijat siksi lasketaan, niin ok :)


      • Kokemusta omaava hor
        Ddldldldldl kirjoitti:

        Mutta tosiaankin heteronormatiivinen. Kansainvälisyys on aika utopiaa, tai siis jos lukuisat ryyppäävät vaihtarit ja tutkinto-opiskelijat siksi lasketaan, niin ok :)

        Siellä ei ole mitään, ei yhtään mitään. Asia muuttuu ihan toiseksi kun menee botskilla naapurimaahan paneskelemaan.


    • toinen vaasanainen

      Ei täällä ole mitään. Odotan innolla, että pääsen muuttamaan muualle.

    • vaasanainen

      kaikille kiinnostuneille selvis tuolta Ajastaikaan linkin kautta 26.9 ja 7.11 siis nuo bileet. silti jäin kaipaamaan muutakin toimintaa eli vinkkailkaa! ihanaa pride-viikkoa kaikille ja suunnatkaahan turkuun kulkueeseen ja juhliin tänä viikonloppuna osoittamaan väriä, iloa ja puolustamaan vapautta valita - oikeutta olla!( https://www.facebook.com/events/820780397946881/ ) jossei aktivoidu täällä ni onhan näitä muuallakin. kiitos jo kaikista vastauksista, kyllä tää skene alkaa hahmottua. ja vielä tarkennuksena, etten olettanutkaan vaasan olevan mikään "hlbti-mekka", mutta haluan uskoa,että joka kaupungista löytyy samanhenkistä porukkaa ja varmasti on muitakin,joita kiinnostaisi löytää uusia tuttavuuksia eli nyt hox kaikki mukaan ilmiantamaan toimintaa/porukoita/vinkkinsä/itsensä, jos seuran ja tekemisen puute vaivaa! kiitos!

    • Joo eipä täällä pahemmin ole muuta kun setan partyt ja nekin on...no miten sen sanoo melko suppeat. Kymmenen viimmevuoden aikana oon niissä käyny tasan neljä kertaa ja viimmeisin oli se kerta kun päätin että enää en mene...paljon paremmat partyt saa aikaiseksi omalla kaveriporukalla johon kuuluu homoja, lepakoita, bi ja hetero ihmisiä :) mutta joo olis kiva kun löytyis joku luola no ei sen luola tarvitse olla oon tullu kaapista ulos 15vuotta sitten. ..mutta joku paikka missä tapais seksualivähemmistön edustajia :)

    • vaasanainen

      Harmi tosiaan, jos noista bileistä tollasta sanottavaa muualla, kun ovat kovinkin suosittuja. Tosiaan ongelma on, etten vielä tunne ns.porukkaa, jonka kanssa viettää rento iltaa siispä aloitin tämän ketjun. Ja jos bileissä ei kerran käy ketään voi olla aika vaikeaa löytää uusia tuttuja.. Mutta jos ois kiinnostusta voishan sitä viritellä tapaamista!

    • hupsis23

      Täällä myös yksi vaasalainen! Itse en ole Setan bileissä kertaakaan käynyt, mutta olisi kiva tutustua kuitenkin samanhenkisiin ihmisiin. Voitaisiin kyllä järjestää se tapaaminen, olisin ehdottomasti mukana.. :)

    • joo29

      Minäkin ilmottaudun! Setan bileet jääny väliin, kun ei ole huvittanut yksin mennä. Eikä bilettäminen toisaalta enää edes kiinnosta.. Mutta muihin samanhenkisiin olisi tosiaan kiva tutustua.

    • vaasanainen

      Mahtavaa eli muitakin löytyy, kun tarpeeksi kuuluttelee! ideoita kehiin minkä tyyppistä tekemistä järkättäisiin? ( :

      • hupsis23

        Riippuen vähän kuinka monta naista saadaan mukaan, mutta voisi toisaalta keksiä jotain yhteistä tekemistä ja mennä esim. keilaamaan tai vaikka ihan vaan kahville/syömään. Pitäiskö meidän sopia vaikka sähköpostitse lisää( jos joku tänne omansa antaa) ja järkätä se tapaaminen? :D


    • joo29

      Kannatan tota syömistä/kahvittelua, kun en baari-ihmisiä ole. :D Oma kantapaikka on sweet vaasa.. Sieltä mut löytää melki joka päivä. :D

    • vaasanainen

      Huikeeta! sweet vaasa kuulostaa hyvältä, en oo vielä ehtinyt käymään ja kaikki sitä aina kehuu meinaan! oisko joku päivä ja aika ja sit kaikki innokkaat ilmaantuu sinne?

    • hupsis23

      En ole minäkään saanut aikaiseksi käydä siellä, joten se kuullostaa kyllä hyvältä. Sovitaanko tapaaminen vaikka ensi viikolle, vaikka viikonloppuna? Tai miksei arkenakin..

    • joo29

      Mikä teitä vaivaa. :D Vaasan paras kahvila.. Tai no mulle se on tavallaan olohuone/keittiö. :D Mulle käy sekä arkena että viikonloppuna, mutta viikonloppuisin se on vaan lauantaina auki ja silloin se on usein täynnä. Tai no, on se arkenakin aika usein täynnä lounasaikaan/päivällä. Aamulla (9-11) siellä on hiljasempaa. Tämän tiedän, kun oon siellä ollu monena aamuna putkiremppaa paossa..

      Tosin voihan sitä varmaan varata pöydän. :) Tunnen omistajan (just tänään meillä oli ihan loistavat aamukeskustelut :D), että voin varauksesta kysyä, jos joku lauantai päätetään mennä. Sit pitäs tosin tietää, kuinka monta ihmistä tulee. Tai sit vaan kokeillaan onnea ja mennään muualle, jos ei mahdu.

    • hupsis23

      Mulle sopii myös keskiviikkona ja perjantaina ihan miloin vain, alkuviikon olen reissussa. Lauantaina pääsisin vasta kolmen jälkeen. :)

      • vaasalainen28v

        Ei kai kukaan ole läheisriippuvainen ripustautuja tai itseinhoinen mt-potilas? Täysjärkinen seura tekisi vaihteeksi hyvää.


      • joo29
        vaasalainen28v kirjoitti:

        Ei kai kukaan ole läheisriippuvainen ripustautuja tai itseinhoinen mt-potilas? Täysjärkinen seura tekisi vaihteeksi hyvää.

        Jaaha. Jättäydyn siis porukasta pois. Mt-potilas kun olen. Kylläkin kiva ja fiksu sellainen, mutta antaa olla. Aina tätä samaa.. Mt-potilashan ei voi missään nimessä olla fiksua seuraa. Jos todellakin ajattelet noin, niin en halua sua edes tavata.

        Pitäkää kivaa, jos saatte jotain järkättyä. Heido.


      • Havumetsä
        joo29 kirjoitti:

        Jaaha. Jättäydyn siis porukasta pois. Mt-potilas kun olen. Kylläkin kiva ja fiksu sellainen, mutta antaa olla. Aina tätä samaa.. Mt-potilashan ei voi missään nimessä olla fiksua seuraa. Jos todellakin ajattelet noin, niin en halua sua edes tavata.

        Pitäkää kivaa, jos saatte jotain järkättyä. Heido.

        Otitpa nokkiisi. Miksi välität jonkun tuntemattoman puheista? Jättäkää mieluummin se porukasta pois.


      • täti-ihminen
        joo29 kirjoitti:

        Jaaha. Jättäydyn siis porukasta pois. Mt-potilas kun olen. Kylläkin kiva ja fiksu sellainen, mutta antaa olla. Aina tätä samaa.. Mt-potilashan ei voi missään nimessä olla fiksua seuraa. Jos todellakin ajattelet noin, niin en halua sua edes tavata.

        Pitäkää kivaa, jos saatte jotain järkättyä. Heido.

        Et kyllä anna tuollaisen ala-arvoisen mielipiteen vaikuttaa sun päätökseen. Mukaan vaan, jos tapaaminen järjestyy.


      • joo29
        täti-ihminen kirjoitti:

        Et kyllä anna tuollaisen ala-arvoisen mielipiteen vaikuttaa sun päätökseen. Mukaan vaan, jos tapaaminen järjestyy.

        No kuule Havumetsä. Otan nokkiini, jos otan. Omapa on asiani.
        Täti-ihmiselle kiitos kannustuksesta, mutta ei tätä "mt-potilaat on hulluja" vaan enää kestä. Ei sellaisten ihmisten seura, joka/jotka ajattelee noin, kiinnosta.


      • täti-ihminen
        joo29 kirjoitti:

        No kuule Havumetsä. Otan nokkiini, jos otan. Omapa on asiani.
        Täti-ihmiselle kiitos kannustuksesta, mutta ei tätä "mt-potilaat on hulluja" vaan enää kestä. Ei sellaisten ihmisten seura, joka/jotka ajattelee noin, kiinnosta.

        Miksi luulet, että kannustan sua lähtemään tapaamiseen? Se on sen ihmisen oma häpeä, joka haukkuu mt- potilaita hulluiksi.


      • joo29
        täti-ihminen kirjoitti:

        Miksi luulet, että kannustan sua lähtemään tapaamiseen? Se on sen ihmisen oma häpeä, joka haukkuu mt- potilaita hulluiksi.

        Jaa, sori, luulin sua fiksuksi ja että siksi kannustit mua tolla "mukaan vaan tapaamiseen." My bad.


      • havumetsä
        joo29 kirjoitti:

        Jaa, sori, luulin sua fiksuksi ja että siksi kannustit mua tolla "mukaan vaan tapaamiseen." My bad.

        Äläpäs nyt ala muiden älykkyyttä kyseenalaistamaan, muuten et ole yhtään sen mukavampi, kuin tuo Vaasalainen28v. Ei kannata alentua samalle tasolle. :)


      • täti-ihminen
        joo29 kirjoitti:

        Jaa, sori, luulin sua fiksuksi ja että siksi kannustit mua tolla "mukaan vaan tapaamiseen." My bad.

        Nyt taisit ymmärtää mut väärin. Oon itse eläkkeellä ko. sairauden takia, että ymmärrän sua paremmin, kun hyvin. Siksi kannustin sua lähtemään siihen tapaamiseen ja olla välittämättä muiden ajattelemattomista sanoista. Tarkoitus ei ollut loukata sua.


      • joo29
        täti-ihminen kirjoitti:

        Nyt taisit ymmärtää mut väärin. Oon itse eläkkeellä ko. sairauden takia, että ymmärrän sua paremmin, kun hyvin. Siksi kannustin sua lähtemään siihen tapaamiseen ja olla välittämättä muiden ajattelemattomista sanoista. Tarkoitus ei ollut loukata sua.

        Joo, ei nää nettipalstat ookaa koskaa ollu mun juttu. Kirjotetun tekstin voi niin helposti käsittää ihan eri tavalla kuin sanotut sanat..


    • joo29

      Mulle sopis kahvila-aamiainen keskiviikkona tai perjantaina. :) Kun lounasaikaan on jo muuta buukattuna keskustassa noina päivinä..

    • vaasanainen

      noniin ennen kuin tää eskaloituu johonkin ihan muille raiteille niin sananen sovitaanko siis se keskiviikko 22.10?ja vaikka ilta-aikaan niin työssäkäyvät pääsee muukaan oiskos kello 18 hyvä?mun mielestä kaikki on tervetulleita eikä millekään rajauksille oo tarvetta!: ) odotan niin innolla, enkä voi uskoa, että tämmösestä nettihuutelusta saadaan jotain näinkin konkreettista aikaiseksi eli nyt kaikki positiivisellä hengellä mukaan. ja jos nyt jollekulle ei em.aika/pv sovi niin tiedotetaan täällä lisää seuraavasta/koitetaan sumplia kaikille sopivaksi!

    • hupsis23

      Mulle sopii tuo aika. Tosin Sweet Vaasa menee kiinni kuudelta, joten voitaisiin sen sijaista mennä vaikka Aschaniin tai jonnekin muualle? :)

    • vaasanainen

      kuulostaa hyvältä!: ) lyödäänkö lukkoon aschan klo18 ke 22.10?: )

      • hupsis23

        Joo, mulle sopii. :)


    • Wait for it

      Wait for it, wait for it...

    • hupsis23

      Jännä nähdä kuinka moni tulee, ilmeisesti ainakin ilmoittautuneita 3-4. Huomenna nähdään! :)

    • hupsis23

      Kiitoksia vaan, oli hirveen kiva odotella teitä siellä ja loppujen lopuksi ketään ei tullutkaan. Olisitte kyllä voineet ilmoittaa. :/

      • Gandalf Hurmaa

        Ei tän palstan miitit ikinä onnistu. Kokemusta on.


      • tosi tyypillistä

        Ihan tyypillistä näiltä naisilta. Joko luvataan ja sitten ei kuitenkaan tulla, mutta ei koskaan ilmoiteta, että ei tullakaan tai sitten on aina joku, joka "pelkää", että mitäs ne muut minusta ajattelee tai sitten pelottaa kamalasti muiden naisten seura jne.


      • joo29
        tosi tyypillistä kirjoitti:

        Ihan tyypillistä näiltä naisilta. Joko luvataan ja sitten ei kuitenkaan tulla, mutta ei koskaan ilmoiteta, että ei tullakaan tai sitten on aina joku, joka "pelkää", että mitäs ne muut minusta ajattelee tai sitten pelottaa kamalasti muiden naisten seura jne.

        Oot ilmeisesti ite sitte joku täydellinen.

        Ite en "pelännyt", vaan pelkäsin. Mutta mitä välii..


    • joo29

      Omaksi puolustukseksi sanon, etten uskaltanut. :/ En ton "vaasalainen28v":n kommentin takia.. Mutta tosi ikävä kuulla, että olit siellä yksin odottelemassa. :/ Olisin halunnut tulla, mutta pelkäsin, että sinne tulee joku/joitakin, jotka ei siedä/hyväksy masennusta sairastavia (kuten minä) ja siksi jätin tulematta.

    • vaass

      Minä olin siellä myös! Ilmeisesti kummankaan tutka ei toiminut :D

    • hupsis23

      Missä sä seisoit? En mä nähnyt ketään muuta ja mä olin ihan oven edessä. :)

      • vaass

        Menin sisälle, siellä istuskelin :D


      • hupsis23
        vaass kirjoitti:

        Menin sisälle, siellä istuskelin :D

        Ai jaa.. No höh, mentiin sitten vähän ristiin. :)


    • toinen vaasanainen

      Höh, en käyny täällä vähään aikaan ja missasin ton miitin. Paitsi ei se ilmeisesti onnistunutkaan...

    • hupsis23

      No meidän täytyy suunnitella miitti uudestaan, jos sinne tällä kertaa todella tulisi porukkaa. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe