Vaijerin voitelulaite

nimimerkki10

9

1166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näkyy läpi, huh

      Ei toimi fillarissa. Toimii kaikissa muissa vaijereissa maailman päällä, mutta ei juuri fillareissa. Vaikka sama vaijeri olisi mopoissa, ruohonleikkureissa ja fillareissa, niin fillareissa tolla ei voi rasvata, mutta mopoissa ja ruohonleikkureissa voi.

      Typerä mainostaa ja kehua jotain omasta mielestään näppärää laitetta noin, ikään kuin kysymällä siintä jotain linkin kera, todella typerää ja läpinäkyvää.

    • nimimerkki10

      Ei mulla oo tota härveliä ja siks mun piti kysyäkin. Yuotubesta löysin kyllä jo käyttövideoita, mutta kaikki oli johonkin moottoripyörän tmv. vaijereihin.

      Hyvä sentään että sinä, varsinainen typerys, kerroit että ei kannata tota ostaa vaikka halpa onkin. Biltsussa oli vielä halvempikin, mutta jääköön sinne jos ei kerran toimi. Näytti vaan niin näppärältä.

      Jos joku on ton edellisen kanssa eri mieltä, ni kertokoot. Sitten harkitaan uudestaan.

    • www1

      Vaijeria ei tarvitse öljytä eikä rasvata. Öljyt ja varsinkin rasvat keräävät likaa joka aiheuttaa takeltelua. Edellämainitun huomaa varsinkin ekoilla pakkasilla kun öljyhiekka mönjä pamahtaa jäähän siellä vaijerinkuoressa.

      Vaijerin voi asentaa ihan sellaisenaan ilman mitään öljyjä tai vielä vähemmän rasvoja. Vaijerin pinta on sileä ja se luistaa vaijerikuoressa(ehjässä)ihan ilman voitelua.

      On hyvä tarkastaa vaijerikuorien kunto ja puhtaus aina välillä. Huonot vaijerikuoret ja rispaantunut vaijeri aiheuttavat ongelmia.

    • nimimerkki10

      Tuossa onkin joku muu joka haukkuu valopääksi ja kirjoittaa jostain syystä samasta asiasta samalla nimimerkillä kuin minä, alkuperäinen kysyjä.

      Meinasinkin aloittaa uuden aiheen voitelusta, kun toi yks alko asiattomaks (ilmoitettu ylläpidolle).

      Mun tapauksessa vaijereita oli oikeastaan pakko voidella kun oli niin jäykät. Oon googletellu hyviä voiteluaineita ja monessa paikassa sanottiin että jos on muovisisus, niin öljyt turvottaa sen pilalle. Sitten sanotiin että teflon olisi hyvää ja parhaimpana pidetään silikonia. Aseöljyä nyt ruuttasin ja pääosin tuli käsille. Siks kysyin tosta härvelistä. Nyt tein niin että laitoin öljypillin ihan kuoren kanssa päittäin ja puristin käsipaperin palalla liitoksen niin tiiviiks kun sain.

      Joko oon pilannu vaijerit alunperin joskus voitelemalla ja siitä ei nyt pääse eroon, tai sitten ne oikeasti mulla tarvii voitelua.

      • www1

        Se voitelu auttaa hetken ja sitten on taas sama tilanne. Kesäfillariin laitoin ihan vaan uudet kuoret ja vaijerin, hyvin pelannut ilman öljyjä.

        Kannattaa katsoa niiden kuorten kunto. Jos se päällystevinyyli on rikki niin se metallipunos siellä sisällä ruostuu ja vaijeri ei liiku enää niin hyvin.


      • Täällä on välillä sellainen häirikkö, joka "lainailee" toisten nimimerkkejä. Ei kannata ottaa nokkiinsa asiasta, poistelen niitä viestejä kun huomaan.

        Jostain syystä nykyään ilmoitukset asiattomista viesteistä eivät enää näy luotsille, vaan ne menevät vain ylläpidolle.

        Silikonipohjaisia voiteluaineita käytetään paljon muoviosien kanssa. Muistaakseni Shimanolla (?) jopa on/oli sellaisia vaijerinkuoria, jotka on täytetty silikonirasvalla valmiiksi.


    • nimimerkki10

      Kiitoksia vaan! Ja kiitoksia asiallisille vastaajille.

      Päälyste näyttäisi ehjältä eikä toisesta päästä tullut öljy ollut minkään väristä, eli sisus aika puhdas?..

      • www1

        Se öljy ei taida hirveästi sitä töhnää sieltä liottaa kun se on junttaantunut sinne punokseen, pitäisi jollain rassin tapaisella saada putsailtua.

        Kokeile ihan uudella vaijerilla. Siellä ei tarvitse olla kuin yksi rikkinäinen säie hankaamassa kuorta vasten niin se vaihteisto alkaa oireilemaan.


    • nimimerkki10

      Itse asiassa jarruista kyse :)

      Ja toimii taas jonkun aikaa hyvin kun just voitelin. Pitää sitten miettiä uudestaan kun taas alkaa tahmaamaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe