Usko ja yhteys

No, jo oli aikakin

Joukko herätysliikeväkeä ja seurakuntien aktiiveja on perustanut Usko ja yhteys -verkoston, joka haluaa tukea perinteistä kristillistä näkemystä edustavia vastuunkantajia luterilaisessa kirkossa. Verkoston slogan on ”Rohkea uskaltaa erottua!”

– Keskustelu on mennyt siihen, että ei voi ihan vapaasti sanoa, että minä uskon Jeesukseen ja pelastukseen. Kristillisen avioliiton kannalla ei voi olla ilman, että tulee leimatuksi. Tässä verkostossa on kysymys siitä, että meillä olisi uskallus olla sitä mieltä mitä olemme ja meillä on myös oikeus sanoa, mitä ajattelemme ilman että tulemme leimatuksi jollain tavalla, kirkolliskokousedustaja Stig Kankkonen sanoo.
http://www.seurakuntalainen.fi/

15

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskallan sanoa

      Minä uskon Jeesukseen Kristukseen.

      • Uskallan sanoa sanoi :
        Minä uskon Jeesukseen Kristukseen.
        _________________
        Minä myös !!

        Erottelu on näköjään alkamassa.


      • ...
        pertsa2012 kirjoitti:

        Uskallan sanoa sanoi :
        Minä uskon Jeesukseen Kristukseen.
        _________________
        Minä myös !!

        Erottelu on näköjään alkamassa.

        ...


    • Muutosta siis

      On se alkanut. Keväällä Herra usein puhui juuri siitä, että Hän erottelee jyvät akanoista. Olkaa uskollisia, kuului jatko.

    • -jarmo-

      Room. 10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

      Tietenkin minä haluan pelastua ja uskon Jeesukseen Kristukseen vapahatajana ja Jumalan poikana, joka on Herrani ja paimeneni.

      • Erottelu on alkanut. Minä sanon, etten usko moiseen hölynpölyyn.

        Ja "kristillinen avioliitto" on ollut Suomessa 1500- luvulta. Sitä ennen oli jotain ihan muuta ensimmäiset 1500 vuotta, ja mitä koko historian ajan. Ja maailmassa valtaosa avioliitoista on muita kuin kristillisiä.

        Toivotaan, että elän ja näen kuinka jompi kumpi puoli on oikeassa tässä, että mihin kannattaa uskoa tai olla uskomatta. Voitte tekin kyllä yllättyä!


      • -jarmo-
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Erottelu on alkanut. Minä sanon, etten usko moiseen hölynpölyyn.

        Ja "kristillinen avioliitto" on ollut Suomessa 1500- luvulta. Sitä ennen oli jotain ihan muuta ensimmäiset 1500 vuotta, ja mitä koko historian ajan. Ja maailmassa valtaosa avioliitoista on muita kuin kristillisiä.

        Toivotaan, että elän ja näen kuinka jompi kumpi puoli on oikeassa tässä, että mihin kannattaa uskoa tai olla uskomatta. Voitte tekin kyllä yllättyä!

        Kaanaan häissä Jeesus muutti vedet viiniksi, joten älä puhu 1500 luvusta mitään. Häät ovat olleet luomisesta saakka kristilliset heti kun Jeesus häitä vertasi liittoon Jumalan ja itsensä kanssa.


      • -jarmo- kirjoitti:

        Kaanaan häissä Jeesus muutti vedet viiniksi, joten älä puhu 1500 luvusta mitään. Häät ovat olleet luomisesta saakka kristilliset heti kun Jeesus häitä vertasi liittoon Jumalan ja itsensä kanssa.

        Suomessa alkoi kirkko vihkimään 1500-luvulla, Jeesus oli juutalainen, joten oli aika vikatikki sanoa niitä häitä kristillisiksi.

        Olen ainakin ymmärtänyt, että jos ei ole kirkkohäitä, niin ei ole sitten kristillinen avioliittokaan. Suomessa oli muu tapa mennä yhteen ennen 1500-lukua


      • ---
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Erottelu on alkanut. Minä sanon, etten usko moiseen hölynpölyyn.

        Ja "kristillinen avioliitto" on ollut Suomessa 1500- luvulta. Sitä ennen oli jotain ihan muuta ensimmäiset 1500 vuotta, ja mitä koko historian ajan. Ja maailmassa valtaosa avioliitoista on muita kuin kristillisiä.

        Toivotaan, että elän ja näen kuinka jompi kumpi puoli on oikeassa tässä, että mihin kannattaa uskoa tai olla uskomatta. Voitte tekin kyllä yllättyä!

        Älä sitten usko.


      • ...

        ...


    • Mitä sitten?

      helsinkijokkeri.
      Sitten et usko. Sillä siisti. Et tosin usko Raamatunsanaankaan. Et myös Jeesukseen Kristukseenkaan. Me taas uskomme sen, että sinä et usko. Olet siis ateisti.
      Kerkiäthän tuota itkeä sitten kadotuksessakin.

    • Pomo-

      Ihmeitten aika ei ole ohi. Niistä nyt on turha vaan kertoa kun syntyy väittely kuten ylipappien ja fariseusten keskuudessa.

    • Kaikenlaista

      Totta. Osasivat ne ennenkin.

    • bää

      löysin ihanan hengellisen kipaleen netistä

      www.youtube.com/watch?v=q44F_vk7RQg

    • qpn'jt

      Herramme tulee. Vanhan hengellisen laulukirjan sanoin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe