Helsingin hintoja

aergearg

Huh, täällä Helsingissä kehdataan kyllä pyytää:
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/8619635

Olkoonkin, että taloyhtiöllä on roimasti tuloja ja vaikka kuinka olisi Forumin nurkalla (itse asiassa eihän Kampin / Forumin alue ole edes mitään järin kivaa aluetta noin asumisen kannalta). Tuossa on Helsingin ytimen hintoihin nähden noin kevyet 160 000 - 180 000 euroa ylihintaa. Järjetöntä, mutta jollain on pokkaa pyytää.

No, mielenkiintoista seurailla, häviääkö tuo tuolta - todellista myyntihintaa ei tietty saa tietoon.

22

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Slummingin läävä

      Naurettava läävä, mutta kun hinnat on laskeneet tarpeeksi niin sijoitukseen voisi harkita. Normaali ihminen ei tuollaisessa panokopissa pysty asumaan.

    • Eemeli Uuno

      Kun asunnot eivät mene kaupaksi, omistajat yrittävät tarjota myymättömiä asuntoja vuokralle. Tänään Oikotiellä vuokralle tarjottiin asuntoja seuraavasti:
      1526 Helsinki
      506 Vantaa
      893 Espoo

    • no jooo....

      Talon hintapyyntitietojen mukaan samanlaisista asunnoista kenties parempikuntoisista pyydetty tänä vuonna 469-498,000 euroa joten siihen nähden rommaus iskenyt pyyntihintoihin. Itse maksoin kyllä viime vuonna 490,000 euroa mutta sillä erolla että neliöitä 215m2 ja piha lisäksi. Toki reilu vartin bussimatka täältä Espoosta Kamppiin. Toki sinne ei lapsiperheellinen ihan mielellään lähde kun sieltä harvoin mitään haettavaa...

    • Osittainen peruste

      Ylihinnasta osa tietysti selittyy sillä, ettei vastiketta ja vesimaksua ole. Parinsadan euron kuukausisäästö selittää 4 % tuottovaatimuksella 60000 euroa hintaerosta. Jos pääomalle riittää 2 % veroton tuotto, tuosta voi jopa maksaa 120000 euroa ylimääräistä.

      • Just....

        Taas näitä kotiekonomisteja.
        Et sinä mitään säästä vaan rahaa menee vähemmän.


      • Osittainen peruste
        Just.... kirjoitti:

        Taas näitä kotiekonomisteja.
        Et sinä mitään säästä vaan rahaa menee vähemmän.

        No jos muissa samankokoisissa asunnoissa pitää maksaa 200 euron vastiketta ja tässä ei mitään, niin mitä se muuta on kuin säästöä?

        Asiaa voi katsoa niinkin, että maksamalla asunnosta enemmän saat korvauksena 200 euroa rahaa kuukaudessa. Mitä itse olisit valmis maksamaan tällaisesta pikku tulosta?


    • Osittain samaa..

      Tuossa on kyllä ylihintaa kun ottaa huomioon että yhdestä Kampin keskuksen taloista myytiin joitakin kuukausia sitten 45 m2: asunto hintaan 390 000 eli 8571 euroa per m2. Tuossa ilmoituksen asunnossa pyyntö on 8 879,49 € / m2.

      Ja Kampin asunnot ovat vain 9 vuotta vanhoja (eli ei mitään remontteja näköpiirissäkään lukuunottamatta pieniä takuukorjauksia), ja rakennustavaltaan ja rakennustekniikaltaan ihan toista kun tuo asunto. Lisäksi Kampin asunnossa on sauna ja iso parveke.

      No onhan siinä kyllä vastikekin noin 200 euroa kuussa, mitä tuossa Forumin asunnossa ei ole ollenkaan.

      En nyt sentään sanoisi että 160 000 - 180 000 euroa ylihintaa. Järkevä hintapyyntö olisi noin 300 000.

      Toisaalta, järkevä hintapyyntöhän on se millä asunto menee kaupaksi.

      Alueen asumismukavuudesta olen kyllä eri mieltä. Asun itse yhdessä noista Kampin keskuksen asunnoista ja paras paikka missä olen koskaan asunnut. Sekä sijainniltaan että muuten.

      • Nontänks

        Itse muutin pois. Hirveä paikka. Mamujengejä, aamuisin huumeneuloja, jne.


      • veio

        "Toisaalta, järkevä hintapyyntöhän on se millä asunto menee kaupaksi."

        Nimenomaan. On ihmisiä jolla on varaa tuollaiseen asuntoon.

        Ei myöskään kannata vertailla että samaan hintaan saisi espoosta omakotitalon koska kaikki ei halua oma pihaa grillikatoksineen. Tuo on eri kohderyhmän asunto.

        Mulla ei olisi tuollaiseen varaa mutta jos saisi valita kampin keskuksesta tai tuosta linkin asunnosta niin valitsisin linkin asunnon. En haluaisi asua ostarilla.

        Tuo voisi olla sellaisen hyvin tienaavan pariskunnan asunto.

        Veikkaan myös että tuollaista asuntoa harkitseva ei kirjoittele täällä suomi 24:lla.


      • areregg

        "Alueen asumismukavuudesta olen kyllä eri mieltä. Asun itse yhdessä noista Kampin keskuksen asunnoista ja paras paikka missä olen koskaan asunnut. Sekä sijainniltaan että muuten."

        Eihän siinä mitään jos tykkää. Siihen on muiden toki turha naputtaa, ja talot/asunnot voivat toki olla hyvälaatuisia.

        Minun mielestäni taas Kampin keskus / Tennishalli / Metron sisäänkäynti / Narinkkatori... Yhhyh. Todella epäonnistunut alue kaupunkisunnittelullisesti.

        Toinen "jättömaa" on sitten ns. kansalaistori (lue asfalttikenttä) Töölönlahti. No, tätä aluetta toki kehitetään, mutta karseassa kunnossa on nykyisellään. Ja etenkin tuo kansalaistorin alue, joka siis on Helsingin keskeisintä seutua, on mielestäni todella epäonnistunut - siis pelkkä kalsea asfalttikenttä siinä Kiasman, Musiikkitalon ja Sanomatalon välissä. Se alue ei sillä parane, että nimetään kansalaistoriksi.


      • Osittain samaa..
        areregg kirjoitti:

        "Alueen asumismukavuudesta olen kyllä eri mieltä. Asun itse yhdessä noista Kampin keskuksen asunnoista ja paras paikka missä olen koskaan asunnut. Sekä sijainniltaan että muuten."

        Eihän siinä mitään jos tykkää. Siihen on muiden toki turha naputtaa, ja talot/asunnot voivat toki olla hyvälaatuisia.

        Minun mielestäni taas Kampin keskus / Tennishalli / Metron sisäänkäynti / Narinkkatori... Yhhyh. Todella epäonnistunut alue kaupunkisunnittelullisesti.

        Toinen "jättömaa" on sitten ns. kansalaistori (lue asfalttikenttä) Töölönlahti. No, tätä aluetta toki kehitetään, mutta karseassa kunnossa on nykyisellään. Ja etenkin tuo kansalaistorin alue, joka siis on Helsingin keskeisintä seutua, on mielestäni todella epäonnistunut - siis pelkkä kalsea asfalttikenttä siinä Kiasman, Musiikkitalon ja Sanomatalon välissä. Se alue ei sillä parane, että nimetään kansalaistoriksi.

        Meillä on selvästi aika erilainen käsitys siitä miltä näyttää "kalsea asfalttikenttä". Itse pidän Kansalaistoria viihtyisänä ja hyvinhoidettuna.

        http://aijaa.com/NyKeYk

        Kuva otettu viime elokuussa eräänä arkipäivänä. Viikonloppuisin alueella on tietysti enemmän ihmisiä nauttimassa auringosta.


    • Reino.

      Aloittajan linkki asuntoon. Huomaa hyvin, että sitä asuntoa on stailattu eli sitä meikkailtu ja siinä on 100 000euroa ylihintaa.

      • Hintahaukka

        Huoneistokeskus ilmoittaa toteutuneen kauppahinnan tällä nettisivustolla sitten kun se on myyty.

        http://asuntojen.hintatiedot.fi/haku/

        Ylihintaa on kun katsoo postinumolla 00100 vastaavan kokoisia niin saatu selvästi vähemmän.


      • aerargare
        Hintahaukka kirjoitti:

        Huoneistokeskus ilmoittaa toteutuneen kauppahinnan tällä nettisivustolla sitten kun se on myyty.

        http://asuntojen.hintatiedot.fi/haku/

        Ylihintaa on kun katsoo postinumolla 00100 vastaavan kokoisia niin saatu selvästi vähemmän.

        Tuo olikin erinomainen linkki. Kiitos.


    • aergearg

      No ehkä mä hivenen liioittelin tuon ylihinnan suhteen, mutta kyllä tuossa ihan selvästi ilmaa riittää ja paljon. Toki tuossa kämpässä vastikkeettomuus on etuna, mutta silti.

      Ja itse en todellakaan Kampin alueelta tuolla hinnalla ostaisi, kun esim. noin 240 000 - 280 000 eurolla saa paljon kivemmalta paikalta esim. Töölöstä vastaavanlaisen (ja ympärillä siis paljon esim. puistoja ja avaruutta verattuna Kamppiin). Kalliita ja mielestäni ylihintaisia nämäkin silti.

    • Hintahaukka
    • aeragerg

      Kiitos Hintahaukalle.

      Kun tuota Oikotien listaa tutkailee, niin näyttäisi siltä, että tuo aloituksessa mainitsemani kämppä on ollut myynnissä keväälläkin.

      ----------------

      Ja vielä tuosta aloituksessa mainitsemastani.

      Jos sitä nyt vertaa vaikkapa oheiseen (http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/8638262), jossa pyyntihinta siis 120 000 euroa vähemmän ja neliöitä enemmän ja asunnon kunto ainakin pintapuolisesti mitä ilmeisemmin parempi paljon, paljon viihtyisämpi alue jos keskustaan tarvetta, niin tostahan esim. kävelee noin 10 minuutissa:

      Kyllä mä tuossa jälkimmäisessä mieluummin asuisin (todella kiva ja nätti paikka tuo Döbelninkatu). Tosin mun mielestäni tuokin on kyllä liian kova hinta, ja jos itse olisin nyt ostamassa, niin tarjoaisin reilusti vähemmän. On kaikenlaista remppaakin tuossa mm. tuloillaan.

      • Reino.

        Jälkimmäisestä asunnosta juttua joka sijaitsee ensimmäisessä kerroksessa.

        Neliöitä 58m2

        Edessä olevat remontit, jotka eivät ole halpoja;

        Tulevat remontit
        Yhtiössä laadittu kunnossapitotarveselvitys vuosille 2014-2018; ullakkorakentamisen virheiden ja puutteiden korjaaminen 2014, julkisivujen kuntotutkimus ja ikkunarakenteiden ulkopuolisien korjaustarpeiden kartoitus 2015, parvekkeiden kuntotutkimus 2015, putkiston kuntotutkimus 2015, kaukolämpökeskuksen uusiminen 2015-2016, jakokeskuksen perushuolto 2016, kiinteistön haitta-ainekartoitus 2016, kiinteistön digitaalimittaus 2016, linjasaneerauksen suunnittelu 2017 sekä linjasaneeraus 2018.


      • Hintahaukka

        Talosta myyty 58m2 saunallinen kaksio 6/7krs, kunto hyvä hintaan 342 000€ kesäkuussa 2013 ja pyydetty 344 000€ ilmenee talosivulta ja asuntojen hinnat myydyt asunnot sivulta. Tarkasta itse vielä.

        Hintapyyntö on järkevä mutta tulevat remontit huolestuttaa, kysy välittäjältä onko ne arvioitu taloyhtiössä ja kerro kuinka suuret ne ovat.


    • Tuusa99

      Kiitos linkistä ap:lle, tämä oli ensimmäinen kerta kun olen törmännyt täysin vastikkeettomaan asuntoon Helsingissä (tai muuallakaan)! Yhden muistan asuntosivuilta joissa oli parinkympin kuukausivastike, keskustassa sekin.

    • like isa

      Jatkossa tilanne ei ole tuo, kun stadinkin keskussa on alkanut kivijalkaliikkeiden alasajo.

    • safd234sdf234sfd

      Siellä on todellinen sijoittaja myymässä kun laskusuhdanteessa tollasia hintoja pyytelee. Mutta taitaa myydä sen takia että tietää että jatkossa saa koko ajan vähemmän. Vielä kun Stockmanni pistää lapun luukulle ja kakkosneloset oviin ;) alkaa stadi olla finiitto. Ei siellä voi olla niitä työpaikkoja paitsi ehkä korjausrakentamisessa (joka on täysin järjetöntä muutenkin). Siellä on jo koko keskusta rempattu ja joka kadunkulma ainakin kertaalleen laitettu. (Ja kustannukset sen mukaisia). Joka tapauksessa, myyjälle hyvä jos saa tuon hinnan, kun todennäköisesti maksoi maksimissaan ehkä kolmasosan, (1/10 jos osti 30 vuotta sitten), vuokrasi, ja oli vastikkeeton asunto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe