Elämä pilalla

Lopussa

Tästä tulee pitkä tarina, en ihmettele vaikka kukaan ei jaksaisi lukea loppuun asti.
Tuntuu kuitenkin, että tänne on helppo purkaa pahaa oloa.

Vuosi 2011, kaikki oli hyvin: työ, vuokra-asunto lähellä työpaikkaa, puoliso, perhesuhteet kunnossa ja kaikki muutenkin mallillaan..
Pieni hetki ja kaikki oli muuttunut..parisuhde kariutui toisen puoliskon petollisuuteen, tuli pakko muutto ja uuden asunnon etsiminen ja nopeasti! Oma lapsuusperhe hajosi samoihin aikoihin, omat vanhemmat erosivat ja muuttivat erilleen. Löysin itselleni asunnon, tulevaisuutta miettimättä ostin sen, tuon pienen kaksion.

Tunsin oloni yksinäiseksi, masennuin, eristäydyin omiin oloihin ja tein elämäni suurimman virheen, aloitin uhkapelit. Kaiket päivät töistä tultuani kuluivat pelien merkeissä, välillä voitin, useimmiten en. "kyllä minä vielä voitan omani takaisin" tätä hoin itselleni ja sain itseni vakuutettua asiasta..tuli se päivä kun rahat loppuivat, mukaan astuivat pikavipit..kuin ihmeen kaupalla onnistuin pääsemään kuiville tuosta suosta.

2012, Tapasin uuden naisen, elämä näytti pitkästä aikaa valoisammalta, rakastuin ja muutimme yhteen. Elimme mukavaa elämää ja se oli muuttumassa vielä mukavammaksi, olihan minusta tulossa isä!! "Olen raskaana" en voi sanoin kuvailla sitä tunnetta, mikä minut valtasi, olin onneni kukkuloilla! Raskausaika meni hienosti ja saimme pojan, tuon pienen ja viattoman poikalapsen.
Elämäni paras hetki, tuntui että nyt on kaikki kohdallaan! Kaikki on hyvin...

2014, Tämä vuosi..elämäni raskain vuosi..ero, taas se sama kaava toistui..olin tullut petetyksi ja kaikki oli pilalla..muutettiin erilleen, lapsi jäi äidilleen.
Kaikki alkoi lipsua käsistä, pahemmin kuin ennen. Pelit nostivat jälleen päätään ja pikalainat niiden myötä. En välittäny hoitaa talouttani, koska olin niin surullinen, en jaksanut välittää. Ikävöin lastani joka ikinen minuutti, vain pelaaminen saa ajatukseni hetkeksi muualle.

Tämä hetki, olen veloissani, ikävöin lastani enemmän kuin voin sanoin kuvailla..nään häntä liian harvoin. Talous on kuralla. En selviä tästä.. sairastuin masennukseen, enkä näe pois pääsyä.. yöt menee valvoessa ja miettiessä, mikä neuvoksi. 5 minuuttia sitten katsoin puhelimestani lapseni kuvia, videoita joita olen hänestä kuvannut.. tuo maailman tärkein ihminen saa kyyneleet valumaan poskellani..kyllä, olen mies joka itkee jos siltä tuntuu ja nyt tuntuu. Tuntuu niin pahalta. Kunpa pääsisi takaisin, takaisin tämän vuoden alkuun, tekisin kaiken toisin.

Miten koko elämä voi mennä pilalle 8kuukaudessa? Kaikki on mennyt, terveys, perhe, rahat, kaikki..ihan kaikki. Vain velat on tulleet ja niihin kompastumisesta en pääse enää ylös. Posti tuo varmaan taas huomenna perintäkirjeen, niinkuin lähes joka päivä. 10teuroa, sen pelasin, tuon summan velkaannuin ja heitin sen kuin kankkulan kaivoon.. tuon summan takia pilasin elämäni ja saan nyt valvoa yöni pohtien.

Kiitos, kiitos siitä että jaksoit lukea murheeni.

Tuntuu, että ei ole enää mitään annettavaa tälle elämälle. Ainut mikä saa yrittämään jatkamaan on lapseni. Ainut syy miksi en ole jo rasvannut köyttä on tuo rakas pieni poika, joka puhelimen tastakuvassa minua muistuttaa.

6

1001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+14

      10 000 euroa on ihan takaisinmaksettavissa oleva oleva summa. Muut osaavat varmaan kertoa enemmän hoitoon hakeutumisesta, velkaneuvonnasta, Takuu-Säätiöstä ja velkajärjestelystä.

      • JepJepJepJepJepJep

        Joo. kannattaa hakea ammattilaisten apua, mielenterveysapua terveyskeskuksesta, taloudellista apua kunnalliselta velkaneuvojalta ja peliriippuvuusapua Veikkauksen Peluurista ja A-klinikalta.


    • rahaeiratkaisekaikke

      Kannattaa myös hoitaa masennusta ja peliongelmaa ja hankkia keskuteluapua. Sitä löytyy myös diakonilta, josta voit saada ruokasetelin 'leipäjonoon'. Summa ei ole mitenkään mahdotonta hoitaa; toki vaatii säännölliset palkkatulot tms. Velat myös vanhenee 15 vuodessa. Ymmärrän että olet murheissasi, mutta sen pienen lapsen vuoksi kannattaa yrittää jaksaa ja sinnitellä. Lisäksi oppia nauttimaan elämän pikkuasioista vaikkei rahaa. Rahaa tarvitaan jotta voita leivälle, mutta muusta voi tinkiä. Tsemppiä!

    • Voimia

      Hei elämäpilalla. Tsemppiä!Ei elämä pilalla ole, sinulla on ihana poika. Se on mahtavaa ja hienoa. Koeta nyt vains saada apua peliongelmaan ja velkoihin. Ota yhteyttä velkaneuvojalle. Pahimmassa tapauksessa olet ulosotossa muutaman vuoden, mutta sitten voit aloittaa uudelta pöydältä. Oletko yrittänyt saada yhteishuoltajuutta poikaan niin että hän asuis vaikka vuoroviikot sinun kanssa?

      Minulla oli toisinpäin tuo juttu. Jäin yksin 2 viikoisen vauvan kanssa kun avoni olikin päättänyt että hänen exä oli mukavampi.En halunnut jäädä asumaan meidän yhteisomistettuun kämppään. Myytiin kämppä ja jaettiin rahat ja velat ja otin rutkasti lisää lainaa uuteen kämppään. Elämä oli niukkaa ja kaikki tulot meni asumiseen mutta kuitenkin oli aika onnellista ja voimaa tuli siitä kun oli pienen ihanan lapsukaisen äiti.

    • Todellisuus.

      Kukaan teistä ei ole käsittänyt elämän todellisuutta.

      Se ole riippuvainen rahasta,ei materiaalista,mitään ei ole menettänyt koska on elossa.

      Niin kauan kuin ihminen on elossa on aikaa ja mahdollisuus turvautua suurempaan voimaan,tähän tarvitaan vain yhtä ja se on sydämmen nöyryys.

      Niin kauan kun henki kulkee peliä ei ole menetty,mutta se lakkaa on useinpien mahdollisuudet menetty,tätä ei useimmat tule koskaan ymmärtämään elinaikanaan ja menehtyvät jumalattomina.

      Mikään materialistinen ei ole hyväksi useinmiten,katsokaa kehitysmaita jne....heillä on elämän taistelu että he selviäisivät siitä yhdestä päivästä.

      Kun sitten joudumme tuomiolle, niin useimpien materialismi häivää mielestä samantien jää vain mieleen teinkö tarpeeksi,ja kumpaan klaaniin kuulun,siihenkö joka juoksi tämän maailman perässä vai siihen josta olisi saanut ikuisen elämän.

      Mitään et ole menettänyt vielä siis, vain tämän maailman asioita joita useinpien kohdalla on aika paljon.

    • niceonedude

      Näin 2018 luin aloituksen ja samaan aikaan kuin tämän aloituksen kirjoittaja on ollut elämänsä suossa myös itse olin masennuksissa vaikean suhteen jälkeen ja myös velkaannuin muutamassa viikossa 10000€ ja aloituksen aikoihin perintäkirjeitä saapui tasaisesti. ongelma pelaamisen takia. Vieläkään en ole päässyt tolpilleni, mutta ehkä vielä........ ?

      Elämä kuljettaa, ei saa upota!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe