Tarinani

vittuuntunut

Heippa, mun on pakko päästä vähän purkautumaan ja ajattelin että täältä voisin saada jonkunlaista kontaktia samanlaisessa elämäntilanteessa olevaan ihmiseen/ihmisiin.Elikkas tilanne on sellanen, että olen seurustellut tämän nykyisen mieheni kanssa reilu puolvuotta, vakavasti ja välillä vähemmän vakavammin. Meillä on lähes joka päivä jonkunlainen riita koskien mun menneisyyttäni, ei sillä että mies ei jaksaisi tai haluaisi kuunnella mua vaan sen takia, ettei hän yksinkertaisesti jaksa tukea mua tarpeeksi..

Olen aikaisemmin ollut suhteissa muutamia kertoja ja eräs 5-vuoden suhde (narsistimiehen kanssa) jätti muhun pysyvät traumat muita ihmisiä kohtaan, tämä narsisti teki kaikkea mitä mä en koskaan tule hyväksymään eikä nykyinen mieheni koskaan tekisi mulle mitään sellasta, mutta silti mulla on koko ajan pieni pelko perseessä että jos kuitenkin jotain tapahtuu?! Mulla on ihan jumalaton menettämisen pelko tätä nykyistä miestäni kohtaan, hän on paras ystäväni, tukeni, turvani ja silti olen säikky yms.. Voiko joku kertoa miten mä pääsen näistä pelkotiloista ja ahdistuskohtauksista eroon?

Olen käynyt terapeutilla ja huomisesta alkaen alotan taas uudet käynnnit saman terapeutin luona. En aluksi uskaltanut kertoa näistä ''näkemisen peloista'' tälle miehelle jonka kanssa nykyään olen, eli en siis uskalla kohdata muita ihmisiä, en edes kaupassa tms. Se on todella ylitsepääsemättömän vaikeaa. Mulla on kuitenkin kaksi pientä lastakinja haluaisin jatkaa elämääni.

Mulla on ollut parempiakin vaiheita tässä elämässä vaikka menneisyydestä kummittelee tämä narsistimies! Esim raskausajat oli elämäni parasta aikaa, ei minkäänlaisia ongelmia, kunnes lasten isästä erottuani tämä raiskasi ja hakkasi mut ja helvetti alkoi taas öisiä painajaisia myöten.

Kenelläkään edes vastaavanlaisia kokemuksia?

27

519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussijussijussijussi

      Olen pahoillani, mutta saatat olla hyvin raskasta seuraa miehellesi. Teillä on takana vasta lyhyt suhde ja sellaista kiintymystä ei ehkä ole syntynyt, joka kantaisi raskaita taakkoja. Saatat ripustautua mieheesi kuin viimeistä päivää, ja se voi ahdistaa vastapuolta suunnattomasti. Saatat odottaa ja vaatia mieheltäsi mahdottomia. En sano pahalla, mutta ajattelen nyt sitä, miltä miehestäsi voi tuntua.

      Minusta tuntuu, että sinun olisi tärkeintä oppia olemaan itsesi kanssa. Yrität kasvaa toisen ihmisen kautta, mutta et tunne itseäsi. Et ehkä luota itseesi ja uskalla katsoa sitä millainen olet. Voisi olla tärkeää että oppisit olemaan ensin yksin. Hyvä että käyt terapeutilla.

      Sinulla on lapsia. Miten he tähän kuvioon sopivat, en osaa sanoa. He saattavat kärsiä hyvin paljon tilanteesta. Enemmän kuin uskotkaan. Lapset eivät helposti puhu tai näytä ulospäin tuskaansa. Yrittävät olla vahvoja, mutta lapsi ei pysty käsittelemään asioita, jos siksi kun eivät pysty ymmärtämään aikuisten suhdekiemuroita. Lapsi saattaa syyttää itseään äidin masennuksesta tai vanhempien riidoista tai eroista.

      • Kiitos paljon vastauksestasi. Olen ollut toooodella kauan yksin narsistisen suhteen päätyttyä muutamia vuosia sitten, eli tämä mies jonka kanssa nyt olen on pisin suhde mitä on sen jälkeen edes ollut. Pelkäsin ihan suunnattomasti miehiä ja ajattelin, että kaikki on samanlaisia kusipäitä mitä tämä narsisti oli! EDELLEEN näiden vuosien jälkeen mulle tulee välillä tunne, että joku saattaa sittenkin olla narsisti ja haluaa vain pahaa mulle. Mun pitäs tosiaan oppia elämään itseni kanssa, mutta mä en todellakaan kestä tätä kaikkea yksin ja sen sano jopa mun terapeuttini.

        Ymmärrän toki että miehelläni on toooodella suuri taakka kannettavana, kun joutuu kestämään tätä kaikkea, mutta hän on itse halunnut viimeksi tänään puhua asioista, puhua puhua puhua, olen tolkuttanut että puhuminen auttaa joten hän haluaa, että myös teen niin.

        Lapset ovat 2v ja 5kk vanhoja, eivät kauhean paljon vielä mitään oikein tähän tilanteeseen sano mitään :) Mutta tiedän kyllä sen, että lapset saattaa syyttää itseään vanhempien asioista yms (itselleni on käynyt niin nimittäin.) Mutta en todellakaan tappele mieheni kanssa lasten edessä, tai anna tämän tilanteen muutenkaan vaikuttaa lapsiini.


    • oppeliini1

      Mitähän jos opettelisit elämään yksin, ilman että kukatahaansa mies on koko ajan vierelläsi. Jokainen meistä hakee hyväksyntää ja turvaalista otusta elämäänsä - - mutta mutta, sen täytyy olla kaksipuolista! Pystytko sinä antamaan tukea toiselle vai riistätko sinä koko ajan toisen henkisiä voimavaroja?

      Laske tuo mies menemään, tietenkään teistä ei tarvitse tulla vihollisia! Voittehan silloin tälloin vaihtaa kuulumisia!

      Parasta että hankit kissan tai toisen lemmikiin - he eivät vaadi mitään mutta antavat NIIIIIIIN paljon!

      Kokoa itsesi aivan rauhassa kasaan (ilman miehiä), opi ja vahvistu henkisesti. Kehitä itseäsi niin että sinäkin voit antaa toiselle henkistä apua ja tukea. Vasta sitten sinä voit olla tasapuolinen puoliso kenellekään.

      • Emmä halua oikeestaan opetella elämään yksin :D Eikä mun ympärilläni ole oikeastaan koko ajan _kukatahansamies_ Pystyn todellakin antamaan tukea toiselle ja olen antanutkin todella paljon miehelleni sitä! Hän on ollut kiitollinen mun antamasta tuesta yms.


      • vіttuuntunut
        vittuuntunut kirjoitti:

        Emmä halua oikeestaan opetella elämään yksin :D Eikä mun ympärilläni ole oikeastaan koko ajan _kukatahansamies_ Pystyn todellakin antamaan tukea toiselle ja olen antanutkin todella paljon miehelleni sitä! Hän on ollut kiitollinen mun antamasta tuesta yms.

        kUN Annan miehille seksiä, ne pysyvät lähelläni ja heittävät spermat sisälleni. Ole nghoto.


      • vіttuuntunut kirjoitti:

        kUN Annan miehille seksiä, ne pysyvät lähelläni ja heittävät spermat sisälleni. Ole nghoto.

        Heh, oletpas fiksu trolli, todella aikuismaista täytyy sanoa.


    • aurinkoa sulle

      Vaikea tilanne. Jos on menneiden kanssa sinuit niiden ei kuuluisi aiheuttaa suuria tunteita. Vaan ajatukset tulisi olla laatuaan :" se on mennyttä elämää, annan olla, minulla on nyt hyvä olla ja paljon syitä olla onnellinen, rakastan itseäni, enkä missään nimessä ollut syypää mitä jouduin kokemaan."
      Voi todellakin olla ettet ole vielä valmis tälle miehelle. Henkinen rasitus, ahdistus, enenkin vanhan suhteen vuoksi vie todella paljon uudesta suhteessa. Tiedän sen kokemuksesta.
      Ymmärrän että haluat olla hänen kanssaan. Mutta jos pelkäät että pahaa tapahtuu, miten voitte olla rennosti suhteessanne.
      Jatka terapiaa, jatkakaa avoimesti puhumista miehesi kanssa. Voisi ehkä olla hyväksi teille, jos tapailisitte, tekisitte kahdestaan paljon ihania asioita, rauhassa ajan kanssa. Ehkä saat näin luottamusta ja rohkeutta uskoa suhteeseen, ja itseesi, ja ajan myötä arjessa eläminen hänen kanssaan ei sitten ahdista, vaan tiedät ettei hän halua sinulle pahaa.
      Jaksamista.

    • Jep, me ollaan keksitty todella paljon kaikkea yhteistä tekemistä, juteltu oikeestaan viimeiset 3päivää tilanteesta ja on mennyt ihan loistavasti, oon niin onnellinen että pystyn puhumaan tämän nykyisen miehen kanssa enemmän kuin kenenkään kanssa aikaisemmin.

      Terapiaa jatkan tottakai, enkä aijo lopettaakaan sitä kesken ennen kuin tunnen todellani olevani valmis siihen lopettamiseen.

    • porialis

      "Olen ollut toooodella kauan yksin narsistisen suhteen päätyttyä muutamia vuosia sitten" Ja lapsesi ovat.. 2 v ja 5 kk... ja nykyinen suhde puoli vuotta vanha... nyt ei jokin täsmää.

      Teet oikeasti ihan vaan hallaa lapsillesi kun ryntäät suhteesta toiseen oppimatta mistään mitään... Onneksi haet apua terapiasta, mutta huolestuttaa todella lasten tulevaisuus ja kuinka heidän henkinen kasvunsa tulee sujumaan tasapainottoman äidin kanssa... Hoitaisit ensin itsesi kuntoon ja miettisit vasta sitten miehiä, selvästi et ole vielä sinut menneisyyden kanssa, etkä kykene olemaan vielä kovin tasapainoinen kumppani nykyisellesi, joka myös lastesi ja itsesi lisäksi kärsii tilanteesta.

      Nooh hän on aikuinen ihminen ja tekee itse päätöksensä jaksaako olla terapeuttinasi miten kauan. Edelleenkin olen eniten huolissani lapsien henkisestä kehityksestä.

      • En ehkä ala tässä selittämään miten lapseni ovat saaneet alkunsa ja miksi en ole heidän oman isän kanssa suhteessa ja plaaplaaplaa, jää paljon aukkoja tarinaan koska haluan pysyä anonyyminä kuitenkin ja en halua sekottaa enempää muita ihmisiä tähän. Miehelleni tänään kerroin , että olen kirjottanut keskustelupalstalle tästä asiasta koska haluaisin saada myös avattua itselleni hänen näkökannasta asiaa ja olen saanut loistavia vastauksia siihen!

        Hallaa en tee lapsilleni millään tavalla, tää mun ongelmani ei vaikuta lapsiin tai heidän kehitykseensä millään tavalla, olen hyvä äiti ja mun lapseni ovat tyytyväisiä pienokaisia, rakastan heitä enemmän kuin mitään ja en KOSKAAN haluaisin että he joutuisivat kokemaan mitään paskaa mun takiani.

        Tottakai aikuinen ihminen tekee itse päätöksensä, tässä tapauksessa siis mieheni, mun mielestä on vähän törkeetäkin sanoa että ''jaksaako olla terapeuttinasi miten kauan'' :D en pidä häntä terapeuttinani, koska käyn ihan aidolla ja oikealla sellasella juttelemassa.


    • Rapakon takaa

      Aloittaja,enimmäisenä tuli mieleeni oikea ammattitaitoinen traumaterapia.
      En tosin tiedä miten sellaista on siellä Suomessa mahdollista saada,ainakaan julkisella puolella. Yksityisellä kyllä, mutta maksaa aika paljon.
      Kuullostaa nimittäin siltä, että kärsit traumaperäisestä stressisyndroomasta, sekä jotenkin tuntuu että olet myös läheisriippuvainen.
      Traumaterapia on pitkäaikaista ja rankkaa. Terapeutti tavataan jopa useamman kerran viikossa. Siinä käydään läpi uudelleen koettu trauma, ja opetellaan uudelleen elämään sen kanssa niin, ettei se haittaa normaalia elämaa.
      On valtavan kipeää mennä uudelleen sinne trauman ytimeen, mutta se auttaa! Puhun kokemuksesta!
      Kaltaisesi (ja minun kaltaiseni) ihmisen kanssa on erittäin rankka elää. Siksi itse olen jättänyt parisuhteen jäähylle. Keskityn paranemiseen, ja edistyn siinä. Joskus sitten, kun kaikki on takana, ehkä voin ajatella sitä "sen oikean" etsimistä, ehkä en. En pelkää olla yksin, joten aika näyttää sitten.

    • Ihanaa kiitos paljon vastauksestasi, traumaterapiasta olen kuullut ja varmaan tiistaina kun menen taas terapeutilleni niin voisin ottaakin tuon puheeksi, mun terapia ton tosiaan jo edistynyt todella paljon mutta silti noita menneisyyden haamuja kummittelee päivittäin (vaikka miehenkin kanssa menis hyvin). Elämä on todellakin rankkaa tässä vaiheessa ,mutta luulen että saan kaiken kuntoon kyllä kun oikein kovasti yritän. Tänään viimeksi mieheni sano mulle, että uskoo mun yrittävän enemmän kuin koskaan saada asiat kuntoon ja luottaa siihen, että lopussa kiitos seisoo ja saadaan molemmat onnellinen elämä ja pystytään aloittaa puhtaalta pöydältä kaikki alusta yms.

    • Hei,

      Oletkin jo saanut hienoja vastauksia viestiisi. Ajattelen että olet rohkea kun olet uskaltautunut tuollaisen kokemuksen jälkeen parisuhteeseen. Nyt on eri ihminen kyseessä, sinäkin olet muuttunut. Voisiko suhteessa edetä pienin askelin, etsien luottamusta ja turvaa ja samalla rakentaa yhteistä ihmissuhdetta?

      Voimia, iloa ja rauhaa.
      Kaisa-pappi

      • Kiitos paljon vastauksestasi! Kyllä olen kuullut mieheltäni ainakin, miten rohkea olen kun uskaltaudun parisuhteeseen tämmösen koettelemuksen jälkeen! Kyllä voi ja pitääkin edetä todella pienin askelin tässä suhteessa, haluan nimittäin ihan tosissani että tämä ei mitenkään menis mitenkään sellaiseksi, että kaatuis heti alkumetreillä siihen ettei tästä tule mitään koska mä en saa luottamusta muihin tms. (En osaa selittää tota oikein, mutta varmaan kaikki ymmärtää mitä haen takaa tuolla).

        Luotan mieheeni tottakai, en muuten vois ollakkaan parisuhteessa kyseisen ihmisen tai kenenkään muunkaan kanssa, mutta aika-ajoin tuntuu vaan että olen todella heikko, enkä pysty yhtään mihinkään, menneisyys kummittelee _TODELLA_ suuresti mielessäni.

        Jopa se oli iso askel itselleni, että uskaltauduin avautua tähän paikkaan, vaikka olenkin anonyyminä niin silti! Koen myös että mies kenen kanssa olen, antaa mulle ihan suunnattoman paljon voimaa, tukea ja turvaa, enemmän kuin kukaan aikaisemmin, silti tää on jotenkin niin uskomattoman vaikeaa vaan!


    • Elämä kantaa

      Elämä on "vaikeaa", raskasta ja pelottavaa tasan niin kauan kun sinä ajattelet sillä tavalla. Muuta ajatuksesi niin elämäsikin muuttuu.

      "Vasta kun lintu heittäytyy oksalta lentoon, se huomaa siipensä." (C. Wagner)

      Kokeile, yritä, usko, uhmaa, luota, yritä uudelleen ... Ainut tapa päästä siivilleen.

    • Joo niinhän se varmasti menee, että kun ajattelee miten ajattelee niin elämä menee sen mukaan. Kun vaan sais tolkutettua omaan päähänsä, ettei ole mitään järkeä pelätä ja ajatella että kaikki on raskasta tms.

      Pitäis päästä ihan todelliseen tasapainoon, eilisöinen juttu on taas hyvä esimerkki siitä etten todellakaan ole tasapainossa tässä elämässä.. Suutun pienistä, en luota edes itseeni yhtään, en pysty kuvittelemaan että joku ihminen ajattelis musta pelkkää hyvää ja olen mielestäni todella paska koko ajan. Varsinkin sillon kun suutun niin syytän itseäni kaikesta, sit kun oon leppynyt niin syytän edelleen itseäni tosin sen jälkeen siitä että suutuin turhasta.

      Mutta tämä itsensäkin syyttäminen johtuu siitä, että yritän kaiken muun stressin ja sellasen keskellä selviytyä syömishäiriöstä joka on riivannut mua jo vuosikausia. Nyt oon päässyt jaloilleni sen kanssa ja tuntuu , että vaikka mä kuinka yrittäisin niin vähän väliä tulee joku asia joka täytyy hoitaa ja plaaah...

      Olis vaan niin paljon helpompaa kun pääsis toisen ihmisen päänsisään ja osais kuunnella hänen ajatuksensa (minusta), niin ehkä sitten oppisin ymmärtämään paremmin.

    • Asiat tulee hoitaa

      Kuule ei se mene noin. Silti, vaikka itsestänikin olisi joskus tooosi mielenkiintoista tietää, mitä joku muu minusta ajattelee niin sillä ei oikeasti elämässä ole yhtään mitään väliä.

      Vain sillä on, että sinä tiedät, tunnet ja tajuat mitä sinun oman pääsi sisällä - ja sydämessä - tapahtuu. Keskity siihen, ensin pitää tuntea itsensä ennen kuin voi opetella tai edes yrittää jotakuta muuta ymmärtää.

      Jos olet narsistin uhri, niin olet varmaankin hakenut vertaistukea ja lukenut kirjallisuutta aiheesta. Aloittaa voisi vaikka Tuija Välipakan ja Arja Lehtosaaren aihetta käsittelevästä kirjasta Sata tapaa tappaa sielu.

    • Olen käynyt narsistin uhrien tukiryhmissä ja netissä kirjotellut ihmisten kanssa joilla on samanlaisia kokemuksia lukenut myös kirjallisuuttakin. Sata tapaa tappaa sielu - kirjaa on suositeltu, mutta en koskaa muista sitä nimeä kun meen kirjastoon :-D Jospa nyt muistaisin , kirjotan ylös sen vaikka johonkin.

      Kyllähän toi on ihan totta, että ei sillä oikeesti ole elämässä mitään merkitystä mitä muut ajattelee, syömishäiriö ja narsistimies on vaan muuttanut mua niin paljon, että vaikka sanon ''ei muiden mielipiteillä ole _mitään_ väliä'', silti pääkopassani alkaa raksuttamaan kaikkea mahdollista kun kävelen esim kadulla ,että mitähän toikin ajatteli musta ja miks toi nyt kyttää mua, että mitä vikaa mussa on ja plaaplaaplaa..
      Tosin jos tietäisin mieheni ajatukset, osaisin ottaa asiat paljon paremmin vastaan , en nyt osaa taas selittää sitä mitä tarkotan mutta kuitenkin! Mutta puhuminen on parasta, se selkeyttää kummasti molempien ajatuksia

    • Mulla olis taas niin paljon sanottavaa ja kirjotettavaa, että en tiedä mistä alottaisin. Halusin tulla kuitenkin kiittämään teitä kaikkia jotka jaksoitte kommentoida mulle. Tää suhde nyt kuitenkin oli tässä, koska mä en jaksa sitä loputonta valehtelusta syyttelyä asioista joihin mulla ei periaatteessa ole osaa eikä arpaa, mulla ei ole voimia yksinkertaisesti olla paskassa suhteessa, hoitaa pieniä lapsia, käydä terapiassa ja opetella elämään tätä elämää, eli mun täytyy ilmeisesti tehdä päätökset ja painua helvettiin koska tästä ei tule yhtään mitään. Ja nyt kaikki ajattelee, että olen itsekeskeinen paska koska mulla on rankkaa.. Mä _TIEDÄN_ että myös kyseisellä miehellä on, mutta tässä on jo moooonta päivää mennyt hyvin, kunnes taas kaikki räjähtää käsiin jostain vitun idioottimaisesta asiasta, MIKSI? Miksei kaikki voi vaan olla hyvin, miksei totakin voinu selvittää ilman mitään ongelmia?

      Toinen vaan väittää, että kaikki on kunnossa vaikka loppujen lopuks hänen päässään on pyörinyt selvittämättömiä asioita. Tekis tiedättekö niin mieli kertoa koko paska tähän, mutta en jaksa sitäkään että mua syytetään nettiin kirjottelusta meidän suhteesta. (Kyllä, mies tietää että olen kirjottanut tänne, olen jopa antanut linkin hänelle tästä keskustelusta, että saa käydä lukemassa tän.) Pelkäsin sitäkin suunnattomasti että kys.henkilö suuttuu tai jotain että olen kirjottanut tänne.

      Mä oon lopussa.. Rakastan tota miestä niin paljon, ettei siinä ole edes enään mitään järkeä, itken vaan ja 45min niin pitäs lähteä sinne terapiaan, vois jäädä vaan himaan nukkumaan tän paskan yli! Kiitos hei

    • mie__

      ettet vain olis saman narsistin kanssa edelleen

    • Sellae

      Hei,

      Ajattelin kirjoittaa hieman omaa näkökulmaa. Mun suhteessa tuo menee toisinpäin, eli miesystäväni tilittää mulle huoliaan. Hän on kyllästynyt työhönsä, ja kaveripiiriä ei oikeastaan ole (herkkä ja sis.päin kääntynyt). Voin sanoa, että se on ihan helvetin raskasta olla se, jolle ne ongelmat dumpataan kerta toisensa jälkeen. On ihan eri asia kuunnella JOSKUS niitä asioita ja auttaa sen minkä voi. Mutta kun asiat ei muutu, toinen ei tee mitään työstääkseen asiaa niin kyllä se alkaa suoraan sanottuna vi*uttaan kuunnella sitä samaa tarinaa. Mitäpä jos sanoisit vain, että nyt on "se tunnejuttu" päällä (nimeä se vaikka jollakin sanalla se tunnetila), että tuntuu pahalta, ethän ihmettele että en ole kauhean iloinen.
      Se jo antaisi kumppanille tunteen, että hän yrittää työstää asiaa, eikä käytä toista vain terapeuttina.

      Usein myös minusta tuntuu, että miesystäväni on läheisriippuvainen. Vaikka koskaan ei ääneen kielletä mitään, niin hiljaista painostusta on kyllä senkin edestä, ja auta armias jos sanoisin että vietän viikonloppuni tai viikon jossain kavereideni kanssa, enkä hänen. Riippuva ja roikkuva kumppani tukahduttaa toisen osapuolen, ellei opi antamaan tilaa ja ala itse tekemään aktiivisesti ongelmilleen jotain (niin kuin olet jo alkanut tekemään, hienoa!).

      • sellae

        ..ja kannattaa muistaa, että aina kun näitä ikäviä tunteita nousee esiin, niin se johtuu siitä että MIEHESI on sinun katalysaattorisi, joka nostaa sinulla menneisyyden kipeät haavat pintaan. Hänellä ei välttämättä ole paljoakaan tekemistä sinun ongelmiesi kanssa, niin kuin jo ymmärrätkin.


      • Kiitos paljon kommentistasi :). Oon vähän ''sanaton'' tuon sun kommentin jälkeen, mutta yritän nyt jotain kirjottaa tähän. Olen todella paljon miettinyt miehen näkökantaa (lähinnä terapeuttini ja näiden kommenttien ansioista mitä olen tänne saanut) tähän asiaan viime aikoina ja alkanut oikeesti ymmärtämään myös häntä _enemmän_, olen toki koko ajan ymmärtänyt kuten nyt normaali ihminen ymmärtää, että ongelmien tilittäminen toiselle on myös hänelle rankkaa.. Sen takia mä ehkä en aluksi puhunutkaan kaikista näistä ongelmistani miehelleni, koska ajattelin että hän stressaantuu/ahdistuu liikaa tms?!

        Musta vaan tuntuu niin turhalta heittää tää kaikki hukkaan mun menneisyyteni traumojen takia kun tiedän, että mä pääsen kyllä niistä kun oikeesti yritän ja haluan, kun mulla on syy siihen minkä takia mä yritän ja teen tän että pääsisin noista eroon, niin uskon kyllä' pääsevänikin. . Oon käynyt jokaisella ajalla terapiassa mitä mä olen sinne vaan saanut, oon pyytänyt että mahdollisuuksien tullen voin käydä vielä useamminkin.

        Ollaan päästä tai olen päässyt jo yhdestä todella suuresta ongelmasta (syömishäiriöstä, mun ruokahalu on palannut, syön nykyään ilman mitään valittamista ruokani, mulle ei ole edes hetkeen tullut siitä minkäänlaista ahdistusta, oon jokaisella ruokailulla miettinyt vaan, että minkä takia mä haluan parantua.) eroon miehen ja lasteni ansioista, ne antaa mulle niin paljon voimaa ja halua yrittää ettei kukaan tai mikään ole KOSKAAN vielä tämän elämän aikana antanut mulle. Mun mies on maailman paras kannustamaan mua asioissa ja tsemppaamaan muutenkin.

        Mä en todellakaan ole mun mieheni kanssa sen takia, että pääsisin eroon näistä asioista tai ettei mulla ole ketään muuta kannustamassa mua parantumaan! EI en todellakaan, mä rakastan tota ihmistä oikeesti vaan niin jumalattoman paljon, etten mä voi menettää sitä _varsinkaan_ tämmösen asian takia!!


    • Laula sinäkin

      Woi hemmetti että en woi mitään sille, että joka kerta toi otsikko "tarinani" pistää levyn päässä soimaan: "Mun on tarinani satu rakkauden ... ". Reijo Taipale: Satu rakkauden. Yksi sana ja mula pääsee laulu, heh.

      • Juu eihän sille mitään voi.


    • Käyrä kilahtelee

      Juuu ja se on paree vaihtoehto kuin jatkuva w-t-t-s, joka sekin on kyllä iiihan tuttu juttu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe