mikähän näistä

hinnat hieman halpeni

Katselin ja.eratarjouksia ja nämä kui nostaa.


Canon ps s120 399e hobby hall
Sony rx100 399e rajala

Canon eosm ....is stm 299e hobby hall


Mikä näistä olisi helppokäyttöisin ja kestävin?

Olisi hyvä saada käyttökokemunsia.

9

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näistä

      Ilman muuta rx 1000

    • Eipä helppokäyttöisyydessä juuri ole eroa. Kuvanlaadussa EOS M on paras, RX100 sitten ja S120 viimeisenä. Koko on samassa järjestyksessä. Pudottamista ei mikään noista kestä.

      • kameran lstaja

        Kun katsoin hobby hallin ja Anttilan Eos M.... tarjouksia, nii toisessa oli is ja toisessa is stm
        myös painossa oli droa

        ....is painoi 210gr mikä olisi kyllä kevyt

        ....is stm painoi 298 gr

        Huomasin myös että tuo is...kamera oli 249 e musta pörsissä

        Kumpi kannattaa tilata eos os vai eos is stm

        Tämä eos hintansa ja kyvanlaadun puolesta kiinnostaa


      • kameran lstaja kirjoitti:

        Kun katsoin hobby hallin ja Anttilan Eos M.... tarjouksia, nii toisessa oli is ja toisessa is stm
        myös painossa oli droa

        ....is painoi 210gr mikä olisi kyllä kevyt

        ....is stm painoi 298 gr

        Huomasin myös että tuo is...kamera oli 249 e musta pörsissä

        Kumpi kannattaa tilata eos os vai eos is stm

        Tämä eos hintansa ja kyvanlaadun puolesta kiinnostaa

        EOS M:ään on vain yksi kittizoom. 298 grammaa on rungon paino, 210 grammaa objektiivin. Kyse siis ei ole mistään pokkarista. Salama tule sitten vielä päälle. Pakettiin kuuluu pieni ulkoinen salama.


    • Porkkari + jäkkäri

      Hobby Hall tulee jokseenkin viimeisenä mieleen kameran ostopaikkaa miettiessä. Voihan siellä joskus olla jotain halpaakin, mutta mielikuvani on päinvastainen.

      Oman Canon PowerShot S100 -pokkarini olen ostanut pari vuotta sitten kalliina pidetyn Rajalan halvasta tarjouksesta. Olen tyytyväinen.

      Juuri nyt S120 näkyy olevan Rajalassa aivan Hobby Hall -hinnoissa, mutta sitä saa muualta halvemmallakin, ks. esim.

      http://www.verkkokauppa.com/fi/product/32592/dnjvh/Canon-PowerShot-S120-digikamera-musta

      http://www.superkuva.fi/canon-powershot-s120-kompaktikamera.html?gclid=CKiG97Xa2MACFWSzcgod0XMAMw

      (Superkuva on muuten Rajalan sivutoiminimi)

      Canon EOS M ei ole minulle pokkari eikä järkkäri, vaan Canonin vähemmän onnistunut floppituote niiden väliltä. Minulle pokkari ja järkkäri pitää olla erikseen. EOS M:n kuvanlaatua kehutaan ja hinta on painunut kysynnän puutteessa alas, mutta tämä ei riitä tekemään kamerasta silmissäni haluttavaa. Ongelmia on (järkkäriksi!) lähinnä käyttöliittymässä, tarkennuksessa ja tarjolla olevan optiikan rajallisuudessa.

      • EOS M:ään käy kaikki Canonin objektiivit (ainoana Canonin runkona). Ilmeisesti käyttökokemuksesi on suurempi kuin minun, kun olen vasta runsas 5000 kuvaa ottanut, joten tiedät ilmeisesti enemmän käyttöliittymästä. Minusta se on kyllä varsin toimiva. Toki siinä on tiettyjä puutteita, kuten manuaalisessa tarkennuksessa saisi olla automaattinen etsinkuvan suurennus. Jos haluaa parempaa Canonin järjestelmää on hintalappu sitten aivan toinen.


    • Kysäisenpähän

      >Katselin ja.eratarjouksia ja nämä kui nostaa.

      Kannattaisikohan oikolukea hengentuotteensa ennen kuin painaa Enter-näppäintä?

      • oikoluku

        Tässä puhelimessa on teksti ongelma, vaikka kuinka huolellisesti kirjoittaa tekstiä niin joku oikoluku ohjelma muuttaa tekstin kelvottomaksi.

        Ainoastaan onnistuu jos kirjoittaa tosi hitaasti,lumiassa on tämä ongelma, sori vaan,


      • Kysäisenpähän
        oikoluku kirjoitti:

        Tässä puhelimessa on teksti ongelma, vaikka kuinka huolellisesti kirjoittaa tekstiä niin joku oikoluku ohjelma muuttaa tekstin kelvottomaksi.

        Ainoastaan onnistuu jos kirjoittaa tosi hitaasti,lumiassa on tämä ongelma, sori vaan,

        Lumia on itsellänikin, mutta eipä ole tullut mieleenkään käyttää sitä netin keskustelupalstalle tarkoitetun tekstin tuottamiseen!

        Tekstin korjausautomatiikan pystyy muuten kytkemään pois käytöstä, ainakin jos on luurin valmistajaa uskominen:

        http://www.nokia.com/fi-fi/tuki/faq/?action=singleTopic&topic=FA138183


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe