Miksi pyöräilijät ajavat jalankulkijoiden liikennevaloilla?

Miksi?!

Miksi lähes kaikki ajoradalla ajavat pyöräilijät luulevat, että he voivat lähteä ylittämään risteystä, kun viereisellä jalkakäytävällä kävelijöille syttyy vihreä? Ajoradalla noudatetaan autoilijoiden liikennevaloja. Usein on vielä kävelijöitä ylittämässä katua siinä vaiheessa kun pyöräilijä katsoo oikeudekseen "jaa jalankulkijoille syttyi vihreä, minäkin voin siis mennä kunhan koukkaan vähän suojatien puolelta", syntyy vaaratilanteita. Miksi ei voi odottaa sitä n. kymmentä sekuntia kun se vihreä, jota kuuluu noudattaa, syttyisi?

100

1409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valojen valossa

      Pösilöt pyöräilijät tahtovat, että heitä ahdistavien liikennevalojen sijaan tulisivat värineutraalit valot. Vapaassa yhteiskunnassahan pitää jokaisen saada ajaa juuri silloin kun huvittaa. Ja jos ei saa, niin ainakin se on autoilijan syytä.

      Mielenkiintoista muuten seurata taas, iltojen pimentyessä, että millaisia selityksiä pyöräilijät keksivät laittomille valoratkaisuilleen pyörissään. Tai valojen puuttumiselle kokonaan.

      • 7 henkeä kissalla

        Mitähän selityksiä autoilijat keksivät,
        kun taas tuli "tönäistyä" vähän jalankulkijaa tai pyöräilijää?
        Miten olisi autokoulun uusinta tai hämäräsokeuden tarkistus silmälääkärillä?

        Muutaman kerran olen teidän allenne jäänyt...


    • Hubin Rod

      Katos, se on niin helppoa vähän oikoa fillarilla. Niin kauan kun autoilijat ajavat ylinopeutta, teen minä fillarilla kuten haluan. Eikö se ole niin että muiden virheet oikauttavat itseään tekemään myös väärin. Näin ainakin ole ymmärtänyt useasta suuoli24 palstojen kirjoituksista.

      • kuningaspyörä

        Fillarilla pitäisi aina olla etuajo-oikeus. Fillarointi säästää terveyskuluja ja luontoa sekä tieverkostoa.


      • Yx vaa
        kuningaspyörä kirjoitti:

        Fillarilla pitäisi aina olla etuajo-oikeus. Fillarointi säästää terveyskuluja ja luontoa sekä tieverkostoa.

        *Fillarilla pitäisi aina olla etuajo-oikeus.*
        Ei missään tapauksessa.

        *Fillarointi säästää terveyskuluja*
        Ja mahdollisesti pidentää elinikää, joka tarkoittaa, että pienentää kaikkien eläkkeitä ja kasvattaa terveydenhoitomenoja kuten tupakoimattomillakin.
        Tupakoimattomilla on 25% suuremmat terveydenhoitokulut kuin tupakoimattomilla johtuen pidemmästä eliniästään.
        http://www.iltalehti.fi/terveys/200810068379693_tr.shtml


      • hubi rod ,

        oio oio vaan ja ajele just niinku haluat ni päästään sinustakin eroon ! : D . Parhaassa tapauksessa ajat rekan eteen tolla minä minä ajattelullasi . Hahaa , vituttaako vitutaako kuuntelen !


      • ihul

        > Katos, se on niin helppoa vähän oikoa fillarilla.

        Raamattua kirjoitettaessa jo tiedettiin, että jos ihmiselle annetaan mahdollisuus tehdä mitä hän haluaa, hän myös tekee niin. Tuo pitää edelleen paikkansa.


      • kuningaspyörä
        Yx vaa kirjoitti:

        *Fillarilla pitäisi aina olla etuajo-oikeus.*
        Ei missään tapauksessa.

        *Fillarointi säästää terveyskuluja*
        Ja mahdollisesti pidentää elinikää, joka tarkoittaa, että pienentää kaikkien eläkkeitä ja kasvattaa terveydenhoitomenoja kuten tupakoimattomillakin.
        Tupakoimattomilla on 25% suuremmat terveydenhoitokulut kuin tupakoimattomilla johtuen pidemmästä eliniästään.
        http://www.iltalehti.fi/terveys/200810068379693_tr.shtml

        Ei pidennä elinikää, autonalle jää ennen luonnollista kuolemaa.
        Fillarointi pitää myös viriilinä ja nostaa elämänlaatua, ei tarvi netissä itkeä toisten asioista.


      • 14+13
        kuningaspyörä kirjoitti:

        Ei pidennä elinikää, autonalle jää ennen luonnollista kuolemaa.
        Fillarointi pitää myös viriilinä ja nostaa elämänlaatua, ei tarvi netissä itkeä toisten asioista.

        Ah, tuo on niin totta. Auton alle jäävät ennen luonnollista poistumaa. Kaikenmaailman kuningaspyräiliät keekoilee missä sattuu, periaatteella minä menen tässä nyt, muut menee missä mahtuu. Ainoa ihmisryhmä maailmassa jota liikennesäännöt ei koske.


      • pöks
        14+13 kirjoitti:

        Ah, tuo on niin totta. Auton alle jäävät ennen luonnollista poistumaa. Kaikenmaailman kuningaspyräiliät keekoilee missä sattuu, periaatteella minä menen tässä nyt, muut menee missä mahtuu. Ainoa ihmisryhmä maailmassa jota liikennesäännöt ei koske.

        Totta, tuo koskemattomuus olisi jo aika kirjata sääntöihinkin. Maailmalla fillarit mahtuu liikenteeseen mutta suomessa ne ovat riistaa jotka teilataan aina mahdollisuuden tullen.


      • Kävelijä
        kuningaspyörä kirjoitti:

        Fillarilla pitäisi aina olla etuajo-oikeus. Fillarointi säästää terveyskuluja ja luontoa sekä tieverkostoa.

        Fillarilla ajellaan kännykkä näpissä kaaduttaessa ajoradalle mätkähti pitkin pituuttaan entäs poikkeaminen pyörätieltä äkisti.Mehuissa loukkaa vain sen verran,ettei haittaa.Etsitäänkö huomiota?


    • wsedxcwwwww

      Hyvä kun eivät ole tukkimassa autoliikennettä..

      • ....

        Jos et osaa, anna heidä ajaa jotka osaavat.


      • Öö?

        Miten ne sitä eivät tuki ajamalla ajoradalla kävelijöiden valojen mukaan? Ajaisivat sitten jalkakäytävällä kun kerran jalankulkijoiden valojakin tykkäävät noudattaa.


      • tulee niin ku perma
        Öö? kirjoitti:

        Miten ne sitä eivät tuki ajamalla ajoradalla kävelijöiden valojen mukaan? Ajaisivat sitten jalkakäytävällä kun kerran jalankulkijoiden valojakin tykkäävät noudattaa.

        Ehkä pyöräilijät ovat oppineet omat liikennesääntönsä matkimalla autoilijoita. Oppiminenhan tapahtuu huvinkin usein muita lajitovereita matkimalla ja autokoulussa autoilijoille ei ehditä nykyään ilmeisesti opettaa edes sellaista pikkuseikkaa kuin mikä on ns. kärkikolmio ja mitä tarkoittaa, kun autoilija sellaisen liikenteessä kohtaa.

        Nyt monet autoilijat näyttävät luulevan, että kärkikolmion (tai STOP-merkin!) takaa risteykseen tultaessa pitää autoilijan liikennesääntöjen mukaan töötätä autonsa äänimerkkiä (pitkään) ja nostaa tehosteeksi vielä keskisormi pystyyn, jotta kaikki tieliikennelain pykälät tulevat tarkoin noudatetuiksi.


      • totuuden torvi
        .... kirjoitti:

        Jos et osaa, anna heidä ajaa jotka osaavat.

        Ihan oikeasti, mikään ei ole liikenteessä niin vaarallista ja tyhmää, kuin pyörällä ajaminen autojen seassa.
        VARSINKIN jos autotien vieressä menee täydellinen pyörätie!!
        Aina, kun näkee pyöräilijän ajavan autotiellä, tekisi mieli huutaa ikkunasta: "HEI IDIOOTTI, katos tonne vasemmalle, siellä on PYÖRÄTIE!"
        Olisi _pikkasen_ turvallisempaa ajaa pyörätiellä, kuin autojen seassa, jotka eivät välttämättä, esim. kurvista pyörän takaa tullessa, huomaa pyörää!
        Tietysti, JOS pyörätietä tai edes kävelytietä (jossa pyörää voisi taluttaa), ei näy mailla halmeilla, eli ainoa tie on autotie, niin siinä voi oikeassa REUNASSA ajaa pyörällä.
        Täten käveleminenkin on pakollista autotien vieressä, ja kävelyhän suoritetaan aina VASEMMASSA REUNASSA autotietä.


      • Ari Fill
        totuuden torvi kirjoitti:

        Ihan oikeasti, mikään ei ole liikenteessä niin vaarallista ja tyhmää, kuin pyörällä ajaminen autojen seassa.
        VARSINKIN jos autotien vieressä menee täydellinen pyörätie!!
        Aina, kun näkee pyöräilijän ajavan autotiellä, tekisi mieli huutaa ikkunasta: "HEI IDIOOTTI, katos tonne vasemmalle, siellä on PYÖRÄTIE!"
        Olisi _pikkasen_ turvallisempaa ajaa pyörätiellä, kuin autojen seassa, jotka eivät välttämättä, esim. kurvista pyörän takaa tullessa, huomaa pyörää!
        Tietysti, JOS pyörätietä tai edes kävelytietä (jossa pyörää voisi taluttaa), ei näy mailla halmeilla, eli ainoa tie on autotie, niin siinä voi oikeassa REUNASSA ajaa pyörällä.
        Täten käveleminenkin on pakollista autotien vieressä, ja kävelyhän suoritetaan aina VASEMMASSA REUNASSA autotietä.

        Torvelle:

        Missä on olemassa 'täydellinen pyörätie'? Anna vaikka osoite, niin katson Google Street View'stä, kuinka täydellinen se oikeasti onkaan.

        Autotiellä pyöräillään ihan syystä.

        Jos syy ei ole päättömästi poukkoilevien jalankulkijoiden, niin sitten pyöräilijän ajovauhdin tappavien reunakivien ja pyöräilyreitin epäloogisuuden. Esimerkiksi liikenneympyrät on rakennettu niin vituralleen, että väistämisvelvolliset autoilijat saavat ajaa niiden läpi suorinta ja nopeinta reittiä, mutta etuajo-oikeutetut pyöräilijät laitetaan kiertämään ympyrän ulkokehää neliskantin muotoisesti tehden jyrkkiä mutkia - töksäyttäen tietysti eturenkaan useampaankin reunakiveen.


      • oöih
        Ari Fill kirjoitti:

        Torvelle:

        Missä on olemassa 'täydellinen pyörätie'? Anna vaikka osoite, niin katson Google Street View'stä, kuinka täydellinen se oikeasti onkaan.

        Autotiellä pyöräillään ihan syystä.

        Jos syy ei ole päättömästi poukkoilevien jalankulkijoiden, niin sitten pyöräilijän ajovauhdin tappavien reunakivien ja pyöräilyreitin epäloogisuuden. Esimerkiksi liikenneympyrät on rakennettu niin vituralleen, että väistämisvelvolliset autoilijat saavat ajaa niiden läpi suorinta ja nopeinta reittiä, mutta etuajo-oikeutetut pyöräilijät laitetaan kiertämään ympyrän ulkokehää neliskantin muotoisesti tehden jyrkkiä mutkia - töksäyttäen tietysti eturenkaan useampaankin reunakiveen.

        > Jos syy ei ole päättömästi poukkoilevien jalankulkijoiden, niin sitten pyöräilijän ajovauhdin tappavien reunakivien

        Noniin, saatiinhan se todellinen syykin sieltä. Eli haluttomuus käyttää jarrua. Aika heikko esitys.


      • vajakki
        oöih kirjoitti:

        > Jos syy ei ole päättömästi poukkoilevien jalankulkijoiden, niin sitten pyöräilijän ajovauhdin tappavien reunakivien

        Noniin, saatiinhan se todellinen syykin sieltä. Eli haluttomuus käyttää jarrua. Aika heikko esitys.

        jos kerran pyöräilisit niin ymmärtäisit.


      • Hmmmm..
        totuuden torvi kirjoitti:

        Ihan oikeasti, mikään ei ole liikenteessä niin vaarallista ja tyhmää, kuin pyörällä ajaminen autojen seassa.
        VARSINKIN jos autotien vieressä menee täydellinen pyörätie!!
        Aina, kun näkee pyöräilijän ajavan autotiellä, tekisi mieli huutaa ikkunasta: "HEI IDIOOTTI, katos tonne vasemmalle, siellä on PYÖRÄTIE!"
        Olisi _pikkasen_ turvallisempaa ajaa pyörätiellä, kuin autojen seassa, jotka eivät välttämättä, esim. kurvista pyörän takaa tullessa, huomaa pyörää!
        Tietysti, JOS pyörätietä tai edes kävelytietä (jossa pyörää voisi taluttaa), ei näy mailla halmeilla, eli ainoa tie on autotie, niin siinä voi oikeassa REUNASSA ajaa pyörällä.
        Täten käveleminenkin on pakollista autotien vieressä, ja kävelyhän suoritetaan aina VASEMMASSA REUNASSA autotietä.

        "Ihan oikeasti, mikään ei ole liikenteessä niin vaarallista ja tyhmää, kuin pyörällä ajaminen autojen seassa."

        Ei olisi yhtään vaarallista ellei liikkeellä olisi asennevammaisia autokuskeja. Ei ole pyöräilijöiden syy että löytyy kaistapäisiä autokuskeja.


    • noh-noh

      Muista aina.
      Liikenteessä.
      Monta vaaran onpi eessä.
      Siksi aina.
      Valpas mieli.
      Se on turva verraton.

      • noh-noh

        Nasta lautaan, mummot hautaan.
        - Caemageddon,


      • äXDee
        noh-noh kirjoitti:

        Nasta lautaan, mummot hautaan.
        - Caemageddon,

        LOL 8D


    • Hubin Rod

      Vertaat pyöräiljöitä avauksessasi murrosikäisiin kaneihin. Vertaus on hyvä ja oikea kun molemmat ovat ajatuskyvyttömiä ja ympäristöstään eivät välitä :D

    • raivostuttavaa..

      Tämä on juuri sitä todella raivostuttavaa pyöräilijöissä, sitten kun on menty suojatien yli niin palataan takaisin ajoradalle tukkimaan tie ja taas ohitetaan sama pyöräilijä ahtaalla kaistalla. Mielestäni poliisin pitäs sakottaa joka kerta tälläisestä pelleilystä pyöräilijää ihan niinkuin autoilijaakin sakotettaisiin liikenteen vaarantamisesta tms.

      • nähty on

        Jokainen autoilija muuttuu pelleksi lähtiessään polkupyörällä liikkeelle.
        Haukkukaa vaan itseänne. Pahimmat pyöräilijät on niitä jotka ajavat myös autoa.


    • Astedentter

      Totta. Itse luulen vain, että nämä ovat niitä jotka yleensä ajavat autoilla ja ovat sattumalta hypänneet välillä pyörän satulaan?

      Autoilijat ei nimittäin tunnu osaavan mitään sääntöjä.

    • puuh lääh

      En itse niin ymmärrä moista käytöstä, mutta tätä on varmaan haluttu, kun pakotettu pyöräilijät autojen sekaan. Jos saisivat olla jalkakäytävällä, niin tulisi vähemmän yllätyksiä.

      Toki ymmärrän sen, että pyörällä joku voi haluta ajanmaksimointia, koska onhan se raskas ja hidas tapa kulkea pidempiä matkoja.

      Suomessa tuntuu olevan ainakin tapana nipistää kaikki turha matkasta pois. Kävellään ja pyöräillänä nurmikoitse, säästetään toisinaan jotkin makeat 2 metriä, kun leikataan polun mutkasta kulma pois. Autoilijatkin käyttävät yhdenauton mentäviä "kinttupolkuja" kävelijöitä hipoen, jotta aikaa ja bensaa säästyy.

    • Julpukka

      Itse noudatin pedantisti liikennesääntöjä pyöräillessäni männä vuosina. Olin vilkkailla kaduilla bussien ahdisteltavana ja seisoin tyhjän risteyksen edessä punaisissa valoissa jne.
      Sitten vuonna -97 tuli se uusi liikennesääntö, jonka mukaan oikealta tulevan fillarin saa autolla ajaa liiskaksi. Joten minäkin päätin ruveta soveltamaan liikennesääntöjä. Nykyään ajan Hämeentiellä ja Mansklla pitkin jalkakäytävää. Valot ylitä päin punaisia, jollei risteävää liikennettä ole. Näin pääsen ajamaan monta korttelia ilman, että joudun olemaan ohittavien bussien ja kuormureiden tiellä. Eli nyt liikenne sujuu nopeammin, turvallisemmin ja sekä itseni, että raskaan liikenteen kannalta sujuvammin.

    • 45rg9u444444jtbigjtr

      Liian monet pyöräilijät olevat arrogantteja pösilöitä, jotka ovat jalankulkijoita silloin kun se heille sopii ja ajotiellä kun se sopii. Itse en omista autoa, mutta kyllä mielestäni autoilijoissa on paljon suurempi osuus vastuullisia tiellä liikkujia. Pyöräilijöissä, varsinkin Helsingissä, on ihmeellistä uhriksi asettautumista ja ylimielisyyttä. Hävetkää, te moukat!

    • autoilija-keijo

      Itse ajelen paljon autolla kaupungissa, aina lievää ylinopeutta, enkä välitä pätkääkään pyöräilijöistä. Jos tulee keulaan tai kylkeen niin tulkoon, oma vika mitä ajelevat siellä autojen keskellä. Olen ulosottokierteessä ja varaton, joten korvauksia multa on turha odottaa. Siitäs saavat piittamattomat pyöräilijät. Eniten ärsyttää jos niillä on vielä joku idioottimaisen näköinen potta päässä.

      • ulos ja otto

        et voi olla ulosotossa ja samalla omistaa autoa
        kyl auto menee ekana velkoihin


      • uykg
        ulos ja otto kirjoitti:

        et voi olla ulosotossa ja samalla omistaa autoa
        kyl auto menee ekana velkoihin

        > et voi olla ulosotossa ja samalla omistaa autoa
        kyl auto menee ekana velkoihin

        Toki, mutta ei autoa tarvitse omistaakaan, että sillä voi ajaa.


      • ei ota
        uykg kirjoitti:

        > et voi olla ulosotossa ja samalla omistaa autoa
        kyl auto menee ekana velkoihin

        Toki, mutta ei autoa tarvitse omistaakaan, että sillä voi ajaa.

        Ei mene, 500€ arvoista romua ei mitata.


    • Räpätin

      Vali, vali! Kyllä nämä peltilehmillä ajavat jaksavat aina ja ikuisesti morkata pyöräilijöitä! Ehkä joskus pitäisi heidänkin hypätä pyörän selkään ja katsella elämää ympärillä, pyörällä polkien.Tänä päivänä on suvaisevaisuus kadonnut ja monet autoilijat elävät, minä, minä, minä elämää! On se varmaankin harmi, ettei elämä yksin pyöri heidän ympärillään! Kaikille pyöräilijöille toivotan erittäin mukavaa polkevaa syksyä!

      • tieinfran maksaja

        Autoilen arkisin, viikonloppuna nautin kyllä pyöräilystä, osaan jopa pyöräillä koirani kanssa vaarantamatta ympäristöä tai muita liikkujia. Niin iso osa näkemistäni pyöräilijöistä. Mutta homma muuttuu täysin, kun kuvaan tulevat nämä vaippahousuissaan suihkivat elämäntapapyöräilijät, siinä on sellainen sakki jonka jokainen allejäämisuutinen tekee minut tyytyväiseksi.


      • Etteeree11
        tieinfran maksaja kirjoitti:

        Autoilen arkisin, viikonloppuna nautin kyllä pyöräilystä, osaan jopa pyöräillä koirani kanssa vaarantamatta ympäristöä tai muita liikkujia. Niin iso osa näkemistäni pyöräilijöistä. Mutta homma muuttuu täysin, kun kuvaan tulevat nämä vaippahousuissaan suihkivat elämäntapapyöräilijät, siinä on sellainen sakki jonka jokainen allejäämisuutinen tekee minut tyytyväiseksi.

        Oletko miettinyt että kaikki eivät ehkä ole sunnuntaipyöräilijöitä niinkuin sinä? Joillekin fillari on nopein tapa päästä paikasta A paikkaan B. Silloin olisi kiva että kaikki noudattavat sääntöjä eikä tarvitse aina pelätä milloin joku autoilija tai koiranulkoiluttaja tulee eteen?


      • tieinfran maksaja
        Etteeree11 kirjoitti:

        Oletko miettinyt että kaikki eivät ehkä ole sunnuntaipyöräilijöitä niinkuin sinä? Joillekin fillari on nopein tapa päästä paikasta A paikkaan B. Silloin olisi kiva että kaikki noudattavat sääntöjä eikä tarvitse aina pelätä milloin joku autoilija tai koiranulkoiluttaja tulee eteen?

        Juuri näin, pyöräily onnistuu ihmisiltä täysin vaarattomasti. Vain teiltä hullunkiilto silmissä raivoavilta elämäntapapyöräilijöiltä se ei meinaa millään onnistua muiden ihmisten joukossa.

        Jos vauhdin täytyy olla niin luja, että samaa tieuraa käyttävät ovat vaarassa loukkaantua takiasi, on koko pyöräilyn alistaminen ajokortti/katsastus/liikennevakuutus/käyttövoimavero/ajoneuvovero-keskustelulle aloitettava viiveettä. Toimintanne vaarallisuus vaatinee eristämisenne muusta liikenteestä. Toki teidän tulee tästä kantaa kustannukset täysimääräisesti.


      • olet sossun elätti
        tieinfran maksaja kirjoitti:

        Juuri näin, pyöräily onnistuu ihmisiltä täysin vaarattomasti. Vain teiltä hullunkiilto silmissä raivoavilta elämäntapapyöräilijöiltä se ei meinaa millään onnistua muiden ihmisten joukossa.

        Jos vauhdin täytyy olla niin luja, että samaa tieuraa käyttävät ovat vaarassa loukkaantua takiasi, on koko pyöräilyn alistaminen ajokortti/katsastus/liikennevakuutus/käyttövoimavero/ajoneuvovero-keskustelulle aloitettava viiveettä. Toimintanne vaarallisuus vaatinee eristämisenne muusta liikenteestä. Toki teidän tulee tästä kantaa kustannukset täysimääräisesti.

        Pyörällä kolmekymppiä on hurjastelua hullunkiilto silmissä, mutta kuuttakymppiä pyyhältävä auto saa täydellisen synninpäästön? Mielenkiintoinen näkökanta. Mikä teker puolet hitaammasta pyöräilijästä mielettömän ohjuksen autoihin verrattuna?


      • olet sossun elätti
        tieinfran maksaja kirjoitti:

        Juuri näin, pyöräily onnistuu ihmisiltä täysin vaarattomasti. Vain teiltä hullunkiilto silmissä raivoavilta elämäntapapyöräilijöiltä se ei meinaa millään onnistua muiden ihmisten joukossa.

        Jos vauhdin täytyy olla niin luja, että samaa tieuraa käyttävät ovat vaarassa loukkaantua takiasi, on koko pyöräilyn alistaminen ajokortti/katsastus/liikennevakuutus/käyttövoimavero/ajoneuvovero-keskustelulle aloitettava viiveettä. Toimintanne vaarallisuus vaatinee eristämisenne muusta liikenteestä. Toki teidän tulee tästä kantaa kustannukset täysimääräisesti.

        "Toki teidän tulee tästä kantaa kustannukset täysimääräisesti."
        Siinä tapauksessa pyöräilijän kuuluisi SAADA rahaa korvauksena pyörän käytöstä.


      • tieinfran maksaja
        olet sossun elätti kirjoitti:

        "Toki teidän tulee tästä kantaa kustannukset täysimääräisesti."
        Siinä tapauksessa pyöräilijän kuuluisi SAADA rahaa korvauksena pyörän käytöstä.

        "pyöräilijän kuuluisi SAADA rahaa"
        Perusteella että? Autoilijat maksavat liikenteen kustannukset veroina ja veroluontoisina maksuina tuplasti.

        Niin, hullunkiilto silmissä. Ajoneuvonne ei selvästikään ole hallinnassanne edes puolella autojen nopeuksista, toisaalta autoilijat eivät myöskään ajele kevyen liikenteen väylää tuota kuuttakymppiä, tai edes kolmeakymppiä.

        Mielettömän ohjuksen kolmeakymppiä kiitävästä vaippasukkiksesta hullunkiilto silmissä tekee näiden sekopäiden aiheuttama vaara. Ampumaradat ovat ampumaurheilua varten, kilparadat moottoriurheilua varten ja velodromit teitä vauhtipyöräilyä harrastavia varten. Mene sinne velodromille vaippasukkiksissasi harrastamaan kilpapyöräilyä ja jätä kadut turvallista arkiliikennettä varten.


      • olet sossun elätti
        tieinfran maksaja kirjoitti:

        "pyöräilijän kuuluisi SAADA rahaa"
        Perusteella että? Autoilijat maksavat liikenteen kustannukset veroina ja veroluontoisina maksuina tuplasti.

        Niin, hullunkiilto silmissä. Ajoneuvonne ei selvästikään ole hallinnassanne edes puolella autojen nopeuksista, toisaalta autoilijat eivät myöskään ajele kevyen liikenteen väylää tuota kuuttakymppiä, tai edes kolmeakymppiä.

        Mielettömän ohjuksen kolmeakymppiä kiitävästä vaippasukkiksesta hullunkiilto silmissä tekee näiden sekopäiden aiheuttama vaara. Ampumaradat ovat ampumaurheilua varten, kilparadat moottoriurheilua varten ja velodromit teitä vauhtipyöräilyä harrastavia varten. Mene sinne velodromille vaippasukkiksissasi harrastamaan kilpapyöräilyä ja jätä kadut turvallista arkiliikennettä varten.

        Koska pyöräily on kokonaistaloudellisesti yhteiskunnalle edullista, yhden euron satsaus pyöräilyyn tuottaa seitsämän euroa.

        "Autoilijat maksavat liikenteen kustannukset veroina ja veroluontoisina maksuina tuplasti."
        Eivät maksa. Et tajua mitään miten liikenneväylät rahoitetaan ja mikä aikheuttaa kustannuksia.

        Mikä hullunkiilto. Olet vain katsonut peiliin.

        Keiden ajoneuvot eivät ole hallussa?
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12057035

        Et kertonut miten alle nopeusrajoituksen kulkevasta ajoneuvosta tulee ohjus ja toinen joka ajaa tuplaten ei ole ohjus.

        Miten paikasta A paikaan B siirrytään käyttämällä velodromia? Niin, teet idioottimaisen oletuksen kuvittelemalla pyöräilyn pelkäksi urheiluksi. Metsästäjät eivät saalista ampumaradalla, autoilla ajetaan myös kilparatojen ulkopuolella...

        Sinä tässä ainoa sekopää olet. Noinko pakasti sinua kiukuttaa kun etä pääse vielä eroon kolmipyörästäsi ja vaipuistasi?


      • tieinfran maksaja
        olet sossun elätti kirjoitti:

        Koska pyöräily on kokonaistaloudellisesti yhteiskunnalle edullista, yhden euron satsaus pyöräilyyn tuottaa seitsämän euroa.

        "Autoilijat maksavat liikenteen kustannukset veroina ja veroluontoisina maksuina tuplasti."
        Eivät maksa. Et tajua mitään miten liikenneväylät rahoitetaan ja mikä aikheuttaa kustannuksia.

        Mikä hullunkiilto. Olet vain katsonut peiliin.

        Keiden ajoneuvot eivät ole hallussa?
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12057035

        Et kertonut miten alle nopeusrajoituksen kulkevasta ajoneuvosta tulee ohjus ja toinen joka ajaa tuplaten ei ole ohjus.

        Miten paikasta A paikaan B siirrytään käyttämällä velodromia? Niin, teet idioottimaisen oletuksen kuvittelemalla pyöräilyn pelkäksi urheiluksi. Metsästäjät eivät saalista ampumaradalla, autoilla ajetaan myös kilparatojen ulkopuolella...

        Sinä tässä ainoa sekopää olet. Noinko pakasti sinua kiukuttaa kun etä pääse vielä eroon kolmipyörästäsi ja vaipuistasi?

        Niinkö on?

        http://www.savonsanomat.fi/savo/pyorailija-kaatoi-naisen-katuun-ja-pakeni/1775613

        Onneksi pyöräilijät ovat aina oikeassa. Hullunkiilto silmissä vaaraa ja vammoja tuottavat vaippasukkikset eivät erehdy.

        Totta, ohjus on väärä sanavalinta, ohjus on hallinnassa.

        Paikasta A paikkaan B siirtymisen ei tarvitse olla kilpapyöräilyä, metsästäjä ei ammuskele liikenteen seassa, moottoriurheilu ja autoilu on kaksi eri asiaa, samoin kuin polkupyörän käyttäminen kevyessä liikenteessä ja sitten teidän sekopääsukkahousujen ohjusmainen seikkailu.


      • olet sossun elätti
        tieinfran maksaja kirjoitti:

        Niinkö on?

        http://www.savonsanomat.fi/savo/pyorailija-kaatoi-naisen-katuun-ja-pakeni/1775613

        Onneksi pyöräilijät ovat aina oikeassa. Hullunkiilto silmissä vaaraa ja vammoja tuottavat vaippasukkikset eivät erehdy.

        Totta, ohjus on väärä sanavalinta, ohjus on hallinnassa.

        Paikasta A paikkaan B siirtymisen ei tarvitse olla kilpapyöräilyä, metsästäjä ei ammuskele liikenteen seassa, moottoriurheilu ja autoilu on kaksi eri asiaa, samoin kuin polkupyörän käyttäminen kevyessä liikenteessä ja sitten teidän sekopääsukkahousujen ohjusmainen seikkailu.

        Missä todisteet että tuo oli samanlainen kolmipyörällä ajava vaippahousu hullunkiilto silmissä kuin sinä? Sinulta jäi lukematta nuo sata autoilijan teilaamaa pyöräilijää ja jalalnkulkijaa.

        Auto sopii paremmin kuvaamaan hallitsematonta ja vauhdilla kiitävää sokeaa kuljettavaa esinettä.

        Huomaatko miten oma vertauksesi epäonnistui. Et tietenkään, koska et tajua mitään.

        Eikö rallin erikoiskokeiden väliset siirtymiset kuulu moottoriurheiluun? Ne tehdään liikenteen seassa.

        Mistä tietät paikasta A paikkaan B siirtyvän pyöräilijän ajavan kilpaa? Koska vain oletat niin? Koska tuo pyöräilijä ajaa kovempaa kuin sinä vaippoinesi kolmipyörällä?


      • tieinfran maksaja
        olet sossun elätti kirjoitti:

        Missä todisteet että tuo oli samanlainen kolmipyörällä ajava vaippahousu hullunkiilto silmissä kuin sinä? Sinulta jäi lukematta nuo sata autoilijan teilaamaa pyöräilijää ja jalalnkulkijaa.

        Auto sopii paremmin kuvaamaan hallitsematonta ja vauhdilla kiitävää sokeaa kuljettavaa esinettä.

        Huomaatko miten oma vertauksesi epäonnistui. Et tietenkään, koska et tajua mitään.

        Eikö rallin erikoiskokeiden väliset siirtymiset kuulu moottoriurheiluun? Ne tehdään liikenteen seassa.

        Mistä tietät paikasta A paikkaan B siirtyvän pyöräilijän ajavan kilpaa? Koska vain oletat niin? Koska tuo pyöräilijä ajaa kovempaa kuin sinä vaippoinesi kolmipyörällä?

        Mitkä ihmeen todisteet? Tässä sinulle mitä tyypillisin elämäntapapyöräilijä, ellet jopa aivan sinä itse:

        http://www.youtube.com/watch?v=4R2tBeYSFh8

        Miten vertaukseni on epäonnistunut, voisitko jotenkin osoittaa sen, siinä sivussa kun möliset jotain epämääräistä todisteista. Hullunkiilto sokaisee?

        Siirtymisen aikana ei varmaankaan ajeta rallia, vaan se moottoriurheilu tapahtuu ihan niille tarkoitetuilla aluiella. Alkaako paniikki painaa vaippahuosuissa, kun noin epätoivoisia koitat selitellä.

        En oleta mitään, havainnot eivät vaadi olettamista, normaalijärkinen pyöräilijä kykenee sovittamaan vauhtinsa sopivaksi kevyen liikenteen väylälle, vaippasukkahousuinen hullunkiilto silmissä sotkeva wannabe kilpuri ei osaa.


      • olet sossun elätti
        tieinfran maksaja kirjoitti:

        Mitkä ihmeen todisteet? Tässä sinulle mitä tyypillisin elämäntapapyöräilijä, ellet jopa aivan sinä itse:

        http://www.youtube.com/watch?v=4R2tBeYSFh8

        Miten vertaukseni on epäonnistunut, voisitko jotenkin osoittaa sen, siinä sivussa kun möliset jotain epämääräistä todisteista. Hullunkiilto sokaisee?

        Siirtymisen aikana ei varmaankaan ajeta rallia, vaan se moottoriurheilu tapahtuu ihan niille tarkoitetuilla aluiella. Alkaako paniikki painaa vaippahuosuissa, kun noin epätoivoisia koitat selitellä.

        En oleta mitään, havainnot eivät vaadi olettamista, normaalijärkinen pyöräilijä kykenee sovittamaan vauhtinsa sopivaksi kevyen liikenteen väylälle, vaippasukkahousuinen hullunkiilto silmissä sotkeva wannabe kilpuri ei osaa.

        Olet lisäksi myös sokea. Tuossahan pyöräilijä oli väistämässä, mutta autoilija antoi tietä. Yrität etsiä epätoivoisesti muutamaa pyöräilijän töppäystä samalla ummistaen tuhannet autoilijoiden aiheuttamat vaaratilanteet.

        "Ampumaradat ovat ampumaurheilua varten, kilparadat moottoriurheilua varten ja velodromit teitä vauhtipyöräilyä harrastavia varten"

        Ampumaurheilua harrastetaan ampumaratojen ulkopuolella, moottoriurheilua moottoriratojen ulkopuolella ja pyöräilyn olet kieltämässä. Entä juokseminen? Sitä pitää harrastaa vainurheilukentällä? Järvessä ei saa uida, vain uimahallissa? Vertauksesi ontuu pahasti, aivan kuin sinä paskat vaipassa kävellessäsi.


        "Siirtymisen aikana ei varmaankaan ajeta rallia, vaan se moottoriurheilu tapahtuu ihan niille tarkoitetuilla aluiella. "
        Siirtymisen aikana ajetaan liikennesääntöjen mukaisesti (yleensä), aivan kuten polkupyörälläkin liikenteessä. Taas vaippaasi roiskahti märkä töräys.


        "normaalijärkinen pyöräilijä kykenee sovittamaan vauhtinsa sopivaksi kevyen liikenteen väylälle"
        Sinulle tuo sovittaminen tarkoittaa etanaa hitaampaa nopeutta, normaalijärkiset ymmärtävät asian paremmin.

        Havaitset heikommin kuin nuo pyöräilijöiden päälle ajaneet väistämisvelvollisina olleet autoilijat.


      • tieinfran maksaja
        olet sossun elätti kirjoitti:

        Olet lisäksi myös sokea. Tuossahan pyöräilijä oli väistämässä, mutta autoilija antoi tietä. Yrität etsiä epätoivoisesti muutamaa pyöräilijän töppäystä samalla ummistaen tuhannet autoilijoiden aiheuttamat vaaratilanteet.

        "Ampumaradat ovat ampumaurheilua varten, kilparadat moottoriurheilua varten ja velodromit teitä vauhtipyöräilyä harrastavia varten"

        Ampumaurheilua harrastetaan ampumaratojen ulkopuolella, moottoriurheilua moottoriratojen ulkopuolella ja pyöräilyn olet kieltämässä. Entä juokseminen? Sitä pitää harrastaa vainurheilukentällä? Järvessä ei saa uida, vain uimahallissa? Vertauksesi ontuu pahasti, aivan kuin sinä paskat vaipassa kävellessäsi.


        "Siirtymisen aikana ei varmaankaan ajeta rallia, vaan se moottoriurheilu tapahtuu ihan niille tarkoitetuilla aluiella. "
        Siirtymisen aikana ajetaan liikennesääntöjen mukaisesti (yleensä), aivan kuten polkupyörälläkin liikenteessä. Taas vaippaasi roiskahti märkä töräys.


        "normaalijärkinen pyöräilijä kykenee sovittamaan vauhtinsa sopivaksi kevyen liikenteen väylälle"
        Sinulle tuo sovittaminen tarkoittaa etanaa hitaampaa nopeutta, normaalijärkiset ymmärtävät asian paremmin.

        Havaitset heikommin kuin nuo pyöräilijöiden päälle ajaneet väistämisvelvollisina olleet autoilijat.

        Vai muutamaa töppäystä, varsinkin tuon videon mukaiseen totaaliseen urpoiluun pääsee tutustumaan vähintään viikoittain täällä pääkaupunkiseudulla. Oulu-Rovaniemi akselilla tilanne on vielä kammottavampi, siellä tuo urpoilu on todellista kansanhuvia.

        Voin vakuuttaa, että olen vilpittömän iloinen jokaisesta kaatuneesta trikoopyöräilijästä - oli syyllinen kuka hyvänsä.

        Mene toki harrastamaan sitten pyöräilyä sinne, missä ampumistakin, eli metsään. Mutta edelleenkään ampumista ei harrasteta kevyen liikenteen väylällä, toisin kuin sinä elävä ammus, vaadit saada aiheuttaa muiden terveydelle ja hengelle vaaraa.

        Tuo kielenkäyttösi "etanaa hitaammasta vauhdista" kertoo kyllä melko vinoutuneesta suhteestasi nopeuteen ja sen aiheuttamaan vaaraan. Noh, kuten taas voidaan todeta, teitä niittää onneksi asfalttitodellisuus.


      • olet sossun elätti
        tieinfran maksaja kirjoitti:

        Vai muutamaa töppäystä, varsinkin tuon videon mukaiseen totaaliseen urpoiluun pääsee tutustumaan vähintään viikoittain täällä pääkaupunkiseudulla. Oulu-Rovaniemi akselilla tilanne on vielä kammottavampi, siellä tuo urpoilu on todellista kansanhuvia.

        Voin vakuuttaa, että olen vilpittömän iloinen jokaisesta kaatuneesta trikoopyöräilijästä - oli syyllinen kuka hyvänsä.

        Mene toki harrastamaan sitten pyöräilyä sinne, missä ampumistakin, eli metsään. Mutta edelleenkään ampumista ei harrasteta kevyen liikenteen väylällä, toisin kuin sinä elävä ammus, vaadit saada aiheuttaa muiden terveydelle ja hengelle vaaraa.

        Tuo kielenkäyttösi "etanaa hitaammasta vauhdista" kertoo kyllä melko vinoutuneesta suhteestasi nopeuteen ja sen aiheuttamaan vaaraan. Noh, kuten taas voidaan todeta, teitä niittää onneksi asfalttitodellisuus.

        Missä tuossa videossa pyöräilijä kaahaa tuhatta ja sataa? Ei missään? Hullunkiilto silmissä? Ei. Käyttää vaippoja? En ole yhdenkään aikuisen käyttävän niitä pyöräillessä, sinulle onvainjäänyt se mielikuva omasta kolmipyöräilykokemuksestasi.

        Pyöräilijä tuli varovasti ja oli pysäyttämässä, mutta autoilija päätti antaa tietä. Ei ole väärin ylittää tietä kun autoilija antaa tietä.

        Todistan päivittäin useita kertoja tilanteita, joissa autoilija jättää kääntyessään tai kolmion takaa tullessaannoudattamatta väistämisvelvollisuutta. Pahimmat suharit eivät noudata edesstop-merkkiä.

        Et edelleenkään tajua että pyöräily voi olla myös paikasta A paikkaan B siirtymistä. Jos niiden välissä ei ole metsää niin miksi sitten kiertää. Eksyisi metsään, kuten sinä tässä asiassa olet eksynyt.

        En niinväittänytkään. Sinä väitit että ampuminen pitää tehdä radalla ja pyöräily velodromilla. Minä osoitin että vertauksesi oli surkea.

        "Voin vakuuttaa, että olen vilpittömän iloinen jokaisesta kaatuneesta trikoopyöräilijästä - oli syyllinen kuka hyvänsä."
        Tuolle löytyy ICD-10:stä koodi.

        Olenko sanonut pyöräileväni? En, sinä vain teet olettamuksia.

        Sitähän sinä vaadit. Mielestäsi pyöräilijä on hengenvaarallinen ohjus, jos liikkuu etanaa nopeammin. Samalla jätät noteeraamatta että ohi pyyhkäisee kaksi-kolme kertaa nopeammin yli kymmenkertaosella massalla sokeiden kuljettajien ohjastamia ohjuslavetteja.

        Vertaa montako ihmistä pyöräilijät ja autoilijat ovat tänä vuonna tappaneet. Siinä sinulle asfalttitotuuta.


      • tieinfran maksaja
        olet sossun elätti kirjoitti:

        Missä tuossa videossa pyöräilijä kaahaa tuhatta ja sataa? Ei missään? Hullunkiilto silmissä? Ei. Käyttää vaippoja? En ole yhdenkään aikuisen käyttävän niitä pyöräillessä, sinulle onvainjäänyt se mielikuva omasta kolmipyöräilykokemuksestasi.

        Pyöräilijä tuli varovasti ja oli pysäyttämässä, mutta autoilija päätti antaa tietä. Ei ole väärin ylittää tietä kun autoilija antaa tietä.

        Todistan päivittäin useita kertoja tilanteita, joissa autoilija jättää kääntyessään tai kolmion takaa tullessaannoudattamatta väistämisvelvollisuutta. Pahimmat suharit eivät noudata edesstop-merkkiä.

        Et edelleenkään tajua että pyöräily voi olla myös paikasta A paikkaan B siirtymistä. Jos niiden välissä ei ole metsää niin miksi sitten kiertää. Eksyisi metsään, kuten sinä tässä asiassa olet eksynyt.

        En niinväittänytkään. Sinä väitit että ampuminen pitää tehdä radalla ja pyöräily velodromilla. Minä osoitin että vertauksesi oli surkea.

        "Voin vakuuttaa, että olen vilpittömän iloinen jokaisesta kaatuneesta trikoopyöräilijästä - oli syyllinen kuka hyvänsä."
        Tuolle löytyy ICD-10:stä koodi.

        Olenko sanonut pyöräileväni? En, sinä vain teet olettamuksia.

        Sitähän sinä vaadit. Mielestäsi pyöräilijä on hengenvaarallinen ohjus, jos liikkuu etanaa nopeammin. Samalla jätät noteeraamatta että ohi pyyhkäisee kaksi-kolme kertaa nopeammin yli kymmenkertaosella massalla sokeiden kuljettajien ohjastamia ohjuslavetteja.

        Vertaa montako ihmistä pyöräilijät ja autoilijat ovat tänä vuonna tappaneet. Siinä sinulle asfalttitotuuta.

        Vertaus ei ole lainkaan surkea, ampumiselle on paikkansa, samoin kilpapyöräilylle. Jollet ymmärrä sovittaa nopeuttasi kevyen liikenteen väylälle sopivaksi, tai edes näe sen tarpeellisuutta, olisi ehkä mieleistä sinulle sallia ampumaurheilukin kevyen liikenteen väylällä. Ehkäpä myös moottoriurheilu?

        Liikkuminen paikasta A paikkaan B onnistuu pyörälläkin turvallisesti, vaaraa aiheuttavaa kilpaurheilua siitä valitettavasti on muodostunut hullunkiilto silmissä raivoaville vaippatrikoopöksyisille wannabe-kilpapyöräilijöille, joille liikkuminen paikasta A paikkaan B on muodostunut pakkomielteiseksi "muut pois edestä, mulla on oikeus ja vain oikeus, ei lainkaan velvollisuuksia".

        Pyöräilijä liikkuu jalankulkijoiden seassa, autot eivät. Pyöräilijät tekevät juuri videossa nähtyjä päättömiä ryntäyksiä risteävälle ajotielle, välittämättä muun liikenteen turvallisuudesta, kun "sokeana" kuljettajana onnistut pysäyttämään, sen "ohjuslavetiksi" kutsumasi ajoneuvon, luopuen oikeuksistasi muiden turvallisuuden vuoksi, saat päälle juuri videossa nähdyn tuijotuksen, IRL siinä tuijotuksessa paistaa juuri se hullunkiilto.

        Niin, hullunkiilto silmissä mielestään alleajo-oikeutetut trikoosalamat ovat juuri niitä, joita asfalttiluoto tasaisesti niittää.


      • lijoijojio
        olet sossun elätti kirjoitti:

        Koska pyöräily on kokonaistaloudellisesti yhteiskunnalle edullista, yhden euron satsaus pyöräilyyn tuottaa seitsämän euroa.

        "Autoilijat maksavat liikenteen kustannukset veroina ja veroluontoisina maksuina tuplasti."
        Eivät maksa. Et tajua mitään miten liikenneväylät rahoitetaan ja mikä aikheuttaa kustannuksia.

        Mikä hullunkiilto. Olet vain katsonut peiliin.

        Keiden ajoneuvot eivät ole hallussa?
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12057035

        Et kertonut miten alle nopeusrajoituksen kulkevasta ajoneuvosta tulee ohjus ja toinen joka ajaa tuplaten ei ole ohjus.

        Miten paikasta A paikaan B siirrytään käyttämällä velodromia? Niin, teet idioottimaisen oletuksen kuvittelemalla pyöräilyn pelkäksi urheiluksi. Metsästäjät eivät saalista ampumaradalla, autoilla ajetaan myös kilparatojen ulkopuolella...

        Sinä tässä ainoa sekopää olet. Noinko pakasti sinua kiukuttaa kun etä pääse vielä eroon kolmipyörästäsi ja vaipuistasi?

        "Koska pyöräily on kokonaistaloudellisesti yhteiskunnalle edullista, yhden euron satsaus pyöräilyyn tuottaa seitsämän euroa."
        Heh-heh...
        Oletko kuullut vale, emävale, tilasto.


      • tieinfran maksaja
        lijoijojio kirjoitti:

        "Koska pyöräily on kokonaistaloudellisesti yhteiskunnalle edullista, yhden euron satsaus pyöräilyyn tuottaa seitsämän euroa."
        Heh-heh...
        Oletko kuullut vale, emävale, tilasto.

        Ne, jotka oikeasti aiheuttavat rasitusta esim. terveydenhuoltojärjestelmälle, työkyvyttömyyseläkejärjestelylle ynnä muille spurgu-, syrjäytyneisyys- ja narkkarijärjestelmille, eivät nouse sen kummemmin auton rattiin kuin pyörän selkäänkään, vaikka näiden yksilöiden pyöräilyä tuettaisiin millä miljardisatsauksilla.

        Mutta jostain kumman syystä tämäkin on niitä sauntonttuasioita, joihin tienpidon autoilijoilla maksattavat pyöräilijät uskovat.


      • olet sossun elätti
        tieinfran maksaja kirjoitti:

        Ne, jotka oikeasti aiheuttavat rasitusta esim. terveydenhuoltojärjestelmälle, työkyvyttömyyseläkejärjestelylle ynnä muille spurgu-, syrjäytyneisyys- ja narkkarijärjestelmille, eivät nouse sen kummemmin auton rattiin kuin pyörän selkäänkään, vaikka näiden yksilöiden pyöräilyä tuettaisiin millä miljardisatsauksilla.

        Mutta jostain kumman syystä tämäkin on niitä sauntonttuasioita, joihin tienpidon autoilijoilla maksattavat pyöräilijät uskovat.

        Et ole kuullut yleistyvän ylipainon aiheuttamusta sairauksista, niistä jotka yleistyvät ihan normaalien työssäkäyvien joukossa? Et tietenkään, luet vain Aku Ankkaa ja siitäkin katsot vain kuvat.

        Autoilijoiden maksamat tiet on varsinainen tonttusatu, moni kertoo niistä, mutta yksikään ei kykene todidtamaan asiaa koska se on satu.


      • tieinfran maksaja
        olet sossun elätti kirjoitti:

        Et ole kuullut yleistyvän ylipainon aiheuttamusta sairauksista, niistä jotka yleistyvät ihan normaalien työssäkäyvien joukossa? Et tietenkään, luet vain Aku Ankkaa ja siitäkin katsot vain kuvat.

        Autoilijoiden maksamat tiet on varsinainen tonttusatu, moni kertoo niistä, mutta yksikään ei kykene todidtamaan asiaa koska se on satu.

        Olen kuullut, tosin pyöräilemällä ne liikakilot eivät hievahdakaan, ylipainoon auttaa viinanjuomisen lopettaminen ja ruokavalion normalisointi, mutta ne ovat aiheita, jotka kuuluvat aivan toisille palstoille.


      • olet sossun elätti
        tieinfran maksaja kirjoitti:

        Vertaus ei ole lainkaan surkea, ampumiselle on paikkansa, samoin kilpapyöräilylle. Jollet ymmärrä sovittaa nopeuttasi kevyen liikenteen väylälle sopivaksi, tai edes näe sen tarpeellisuutta, olisi ehkä mieleistä sinulle sallia ampumaurheilukin kevyen liikenteen väylällä. Ehkäpä myös moottoriurheilu?

        Liikkuminen paikasta A paikkaan B onnistuu pyörälläkin turvallisesti, vaaraa aiheuttavaa kilpaurheilua siitä valitettavasti on muodostunut hullunkiilto silmissä raivoaville vaippatrikoopöksyisille wannabe-kilpapyöräilijöille, joille liikkuminen paikasta A paikkaan B on muodostunut pakkomielteiseksi "muut pois edestä, mulla on oikeus ja vain oikeus, ei lainkaan velvollisuuksia".

        Pyöräilijä liikkuu jalankulkijoiden seassa, autot eivät. Pyöräilijät tekevät juuri videossa nähtyjä päättömiä ryntäyksiä risteävälle ajotielle, välittämättä muun liikenteen turvallisuudesta, kun "sokeana" kuljettajana onnistut pysäyttämään, sen "ohjuslavetiksi" kutsumasi ajoneuvon, luopuen oikeuksistasi muiden turvallisuuden vuoksi, saat päälle juuri videossa nähdyn tuijotuksen, IRL siinä tuijotuksessa paistaa juuri se hullunkiilto.

        Niin, hullunkiilto silmissä mielestään alleajo-oikeutetut trikoosalamat ovat juuri niitä, joita asfalttiluoto tasaisesti niittää.

        Vertauksesi oli surkea. Mielestäsi kutakin urheilua pitäisi harrastaa vain radalla, vaikka niitä saa harrastaa muuallakin ja mielestäsi pyöräily on aina kilpaurheilua.

        Silloin kun pyörillä kilpaillaan yleisellä alueella, on toimintaan poliisin lupa. Joten saat aivan vapaasti pahoittaa siitä mielesi, ei se siitä kuitenkaan mihinkään muuta. Muuten pyöräily ei ole kilpapyöräilyä, vaikka pyöräilijällä olisikin pyöräilyyn tarkoitetut varusteet. Aikamoinen kateus iskee noista varusteista, kenties hyvin muodustuneet lihakset kiihottavat sinua?

        Riittäisi että väistämisvelvollisuutta noudatettaisiin, mutta liikennesäännöistä tietämättömiä ja/tai sokeita autoilijoita riittää.

        Hullunkiillon näet peilistä.

        Kyllä autoilijatkin liikkuvat jalankulkijoiden seassa ja aika usein jalankulkijia jää auton töytäisemäksi. Eikä pyöräilijäkään ole turvakorin ympäröimä.

        Missä kohdassa videota pyöräilijä ryntäsi tielle. Toisesta suunnasta ei ollut tulossa ajoneuvoja ja kyseisen auton suuntaan pyöräilijä näki vasta ajettuaan ajoradalle. Eikä pyöräilijän nopeus ollut ohjuksen luokkaa, hän pystyi pysähtymään ennen toista kaistaa. Mutta näet aina vian vain pyöräilijässä, vaikka tämä toimisi oikein. Ei ohjuslavetin olisi tarvinnut väistää, pyöräilijä oli jo tehnyt sen, mutta jatkoi matkaa koska autoilija antoi tietä. IRL näet sen kiillon peilistä.

        Katso taas peiliin, sieltä sinä sen kiillon näet kun ajattelet kolmipyörääsi isompaa.


      • olet sossun elätti
        tieinfran maksaja kirjoitti:

        Olen kuullut, tosin pyöräilemällä ne liikakilot eivät hievahdakaan, ylipainoon auttaa viinanjuomisen lopettaminen ja ruokavalion normalisointi, mutta ne ovat aiheita, jotka kuuluvat aivan toisille palstoille.

        Missä ovat läskit aktiivipyöräilijät? Älä usko kaikkea mitä sinulle kerrotaan, tähän asti tietolähteesi ovat yhtä luotettavia kuin Grimmin veljekset.


      • tieinfran maksaja
        olet sossun elätti kirjoitti:

        Vertauksesi oli surkea. Mielestäsi kutakin urheilua pitäisi harrastaa vain radalla, vaikka niitä saa harrastaa muuallakin ja mielestäsi pyöräily on aina kilpaurheilua.

        Silloin kun pyörillä kilpaillaan yleisellä alueella, on toimintaan poliisin lupa. Joten saat aivan vapaasti pahoittaa siitä mielesi, ei se siitä kuitenkaan mihinkään muuta. Muuten pyöräily ei ole kilpapyöräilyä, vaikka pyöräilijällä olisikin pyöräilyyn tarkoitetut varusteet. Aikamoinen kateus iskee noista varusteista, kenties hyvin muodustuneet lihakset kiihottavat sinua?

        Riittäisi että väistämisvelvollisuutta noudatettaisiin, mutta liikennesäännöistä tietämättömiä ja/tai sokeita autoilijoita riittää.

        Hullunkiillon näet peilistä.

        Kyllä autoilijatkin liikkuvat jalankulkijoiden seassa ja aika usein jalankulkijia jää auton töytäisemäksi. Eikä pyöräilijäkään ole turvakorin ympäröimä.

        Missä kohdassa videota pyöräilijä ryntäsi tielle. Toisesta suunnasta ei ollut tulossa ajoneuvoja ja kyseisen auton suuntaan pyöräilijä näki vasta ajettuaan ajoradalle. Eikä pyöräilijän nopeus ollut ohjuksen luokkaa, hän pystyi pysähtymään ennen toista kaistaa. Mutta näet aina vian vain pyöräilijässä, vaikka tämä toimisi oikein. Ei ohjuslavetin olisi tarvinnut väistää, pyöräilijä oli jo tehnyt sen, mutta jatkoi matkaa koska autoilija antoi tietä. IRL näet sen kiillon peilistä.

        Katso taas peiliin, sieltä sinä sen kiillon näet kun ajattelet kolmipyörääsi isompaa.

        Kilpaurheilua pyöräilystä muodostuu, kun kaltaisesi kevyen liikenteen väylällä vauhtiin kiim aisesti suhtautuva sukkahousupelle nousee pyörän selkään. Kauan nämä vaippasukkikset keskittyivät nopeudenhimonsa tyydyttämiseen velodromilla, mutta muun liikenteen ikäväksi ne ovat levinneet avoimille paikoille ja jopa kaupunkiliikenteeseen.

        Tuo varustekateus on melko huvittava heitto. Ei hyvin muodostuneessa kropassa ole vikaa, itse urheilen kuntosalilla ja jätän tieliikenneväylät liikkumiseen.

        Olen tähän saakka välttänyt henkilökohtaisuuksia, vaikka sinä yrität mennä henkilökohtaisuuksiin jokaisessa postauksessasi, joten ehkäpä sitten minäkin; Sinulla on vähintään keskivaikea fiksaatio kolmipyöriin, jäit ilmeisimmin nappulana ilman sellaista ja nyt se pitää kostaa muille liikkujille vetämällä pää märkänä sukkahousuissa nopeusennätyksiä kevyen liikenteen väylillä.


      • tieinfran maksaja
        olet sossun elätti kirjoitti:

        Missä ovat läskit aktiivipyöräilijät? Älä usko kaikkea mitä sinulle kerrotaan, tähän asti tietolähteesi ovat yhtä luotettavia kuin Grimmin veljekset.

        Niinpä. Ei missään. Ne eivät pyöräile, vaikka yhteiskunta työntäisi pyöräilyyn kuinka paljon tukieuroja. Kun viinanjuomisen lopettaminen ja ruokavalion normalisointi johtaa normaalipainoon, on mahdollista jopa pyöräillä.

        En ole tainnut esitellä tietojlähteitä yhtään sen enempää kuin sinäkään.


      • olet sossun elätti
        tieinfran maksaja kirjoitti:

        Niinpä. Ei missään. Ne eivät pyöräile, vaikka yhteiskunta työntäisi pyöräilyyn kuinka paljon tukieuroja. Kun viinanjuomisen lopettaminen ja ruokavalion normalisointi johtaa normaalipainoon, on mahdollista jopa pyöräillä.

        En ole tainnut esitellä tietojlähteitä yhtään sen enempää kuin sinäkään.

        Tunnustat itse väitteesi vääräksi. Siirry keskustelemaan peilikuvasi kanssa niin pysytte molemmat tyytyväisinä.

        Ylipaino ei yleensä estä pyöräilyä, mutta on ymmärrettävää, jos olet niin sairalloisen läski ettei sinulle löydy enää sopivaa kolmipyörää.


    • joo o

      Ja lässyn lässyn

    • Miksikyselet pöljä

      No miksi ei ajaisi?
      Miksi se sua niin kovasti ahdistaa?
      Pyörä ei aiheuta jalankulkijoille tai autoilijoille vaaraa, kuullostaa idioottimaiselta että pyörä odottaisi autojonossa. Sitten pyöräilijän pitäisi ajaa keskellä kaistaa eikä autotkaan saisi ohittaa kuin toisen kaistan kautta. Samat säännöt molemmille, kuullostaako järkevältä?

      • Uutta tietoa

        "Pyörä ei aiheuta jalankulkijoille tai autoilijoille vaaraa, kuullostaa idioottimaiselta että pyörä odottaisi autojonossa."

        Häh? Polkupyörät odottavat ajoradan reunassa ihan normaalisti. Autot mahtuvat viereen.

        "Sitten pyöräilijän pitäisi ajaa keskellä kaistaa eikä autotkaan saisi ohittaa kuin toisen kaistan kautta."

        Mitähän aivopieruja nämä sitten olivat. Tähän asti ajoneuvoa on tullut kuljettaa niin lähellä ajoradan oikeaa reunaa kuin on turvallista. Tämä oli uutta tietoa, että ajoneuvoa tuleekin kuljettaa kaistan keskellä.

        Myös ohittaminen on tähän asti ollut sallittua muutoinkin kuin viereistä kaistaa käyttäen tai keskiviivaa ylittämättä. Milloin tämä on muuttunut, että ohittaminen tulee aina tehdä keskiviiva ylittäen, vaikka polkupyöräilijän tai mopoilijan (ja joissain tapauksissa jopa toisen auton) mahtuisikin tekemään omaa kaistaa käyttäen keskiviivaa ylittämättä?

        "Samat säännöt molemmille, kuullostaako järkevältä?"

        Kuulostaa? Lain mukaan samat säännöt sattuvat koskemaan kaikkia ajoradalla ajavia ajoneuvoja. Niin autoja, polkupyöriä kuin mopojakin. Ei sillä ole mitään merkitystä miltä se kuulostaa. Tämäkin oli uutta tietoa, että joitain näistä eivät mielestäsi koske kaikki säännöt (nähtävästi ainakin liikennevalojen noudattaminen?) ajoradalla ajettaessa.


      • vitun urpo....

        "No miksi ei ajaisi?"

        No koska ei saa? Miksei sitten autotkin ajaisi jalankulkijoiden valoilla tai miksei kaikille ole vain yhteiset valot ja yhteiset kaistat kun on näköjään noin vaikeaa ymmärtää tietyille ihmisille noinkin yksinkertaista asiaa, että mitä valoja tulee noudattaa.

        "Pyörä ei aiheuta jalankulkijoille tai autoilijoille vaaraa, kuullostaa idioottimaiselta "

        Voiko tyhmempää kommenttia edes olla? "Pyörä ei aiheuta jalankulkijoille tai autoilijoile vaaraa" Ei vittu. :D Ja sillä perusteella pyöräilijän tulee saada käyttää jalankulkijan liikennevaloja tai muutenkin olla vapautettu liikennesäännöistä, koska "ne eivät aiheuta vaaraa". Toisaaltaa noin idiottimaisten kommenttien jälkeen en yhtään ihmettele, että tosiaan ajellaan miten sattuu. Et ole koskaan kuullut, että polkupyörä on törmännyt jalankulkijaan tai auto polkupyöräilijään tai toisinpäin, että että esim. auto on joutunut tekemään äkkijarrutuksen polkupyöräilijän poukkoilujen takia, josta on aiheutunut esim. ketjukolari? Tosin sinun älynlahjoillasi ei varmaan ole käynyt edes mielessä.


      • kys mys
        Uutta tietoa kirjoitti:

        "Pyörä ei aiheuta jalankulkijoille tai autoilijoille vaaraa, kuullostaa idioottimaiselta että pyörä odottaisi autojonossa."

        Häh? Polkupyörät odottavat ajoradan reunassa ihan normaalisti. Autot mahtuvat viereen.

        "Sitten pyöräilijän pitäisi ajaa keskellä kaistaa eikä autotkaan saisi ohittaa kuin toisen kaistan kautta."

        Mitähän aivopieruja nämä sitten olivat. Tähän asti ajoneuvoa on tullut kuljettaa niin lähellä ajoradan oikeaa reunaa kuin on turvallista. Tämä oli uutta tietoa, että ajoneuvoa tuleekin kuljettaa kaistan keskellä.

        Myös ohittaminen on tähän asti ollut sallittua muutoinkin kuin viereistä kaistaa käyttäen tai keskiviivaa ylittämättä. Milloin tämä on muuttunut, että ohittaminen tulee aina tehdä keskiviiva ylittäen, vaikka polkupyöräilijän tai mopoilijan (ja joissain tapauksissa jopa toisen auton) mahtuisikin tekemään omaa kaistaa käyttäen keskiviivaa ylittämättä?

        "Samat säännöt molemmille, kuullostaako järkevältä?"

        Kuulostaa? Lain mukaan samat säännöt sattuvat koskemaan kaikkia ajoradalla ajavia ajoneuvoja. Niin autoja, polkupyöriä kuin mopojakin. Ei sillä ole mitään merkitystä miltä se kuulostaa. Tämäkin oli uutta tietoa, että joitain näistä eivät mielestäsi koske kaikki säännöt (nähtävästi ainakin liikennevalojen noudattaminen?) ajoradalla ajettaessa.

        Mahtuuko auto vaaraa aiheuttamatta ohitse samalla kaistalla, jos pyöräilijä ajaa noin puoli metriä reunasta? Lähempänä reunaa ei kannata ainakaan polkea, koska voi tapahtua peruuttamattomia, jos eturengas osuu jostain syystä jalkakäytävän reunaan, kuten tuulenpuuskan vuoksi. Autotkin saisivat toki ajaa ainakin sen 50cm etäisyydeltä.


    • ailaana

      pyöräily on mukavaa. pyörällä pääsee eteneen mukavasti.
      toisin kuin kävellen.
      itse tykkään pyöräillä .jalankulkijoissa oon huomannut ,että kävellään rivissä.
      samoin kun muijat työntää lastenrattaita niin ollaan rivissä ja suu käy koko ajan ja ei ajatella muuta liikennettä laisinkaan vaan kälätetään kaikki perheasiat samoin kun pariskunta menee kusettaa ja paskattaan koiria ,niin kavellää pareittain toinen koira toisella puolella tietä ja toinen toisella ja välissä fleksi.

    • Katsos kun niilä em. pyöräilijöillä on aivot valahtanut persuuksiin. Onneksi on myös kunnon pyöräilijöitä.

    • veli hopea
    • Hellkama

      Outua kyllä, nämä pyöräilijät tuntuvat katoavan kun tulee lunta ja jäätä. Hmmm. Jotenkin nyt tuntuu, että ne siirtyvät takaisin ratin taakse ja toimia 1:1 samalla tavalla, auton kanssa....

      Henk.koht. pysyn mieluusti pyörätiellä ja annan risteyksessä tilaa autoijoille, koska niihin ei voi luottaa yhtään. "Juu, mene yli vaan.... ..ja kun olet etupuskurin kohdalla, painan kaasun pohjaa..." skenaario on tullut koitettua, liian monta kertaa jo.

      Miksi edes pysähtyä suojatien eteen, jos ei ole aikomustakaan odotella että muut ehtii, kunnolla sen yli?.

      • ykgu

        > Miksi edes pysähtyä suojatien eteen, jos ei ole aikomustakaan odotella että muut ehtii, kunnolla sen yli?.

        Tuota samaa olen ihmetellyt. Auton kuljettaja hidastaa vain sen verran, etteivät aivan mene kantapäät murskaksi.


    • suvereeni

      Niin tai näin, liikennesäännöt ovat yhä olemassa, riippumatta siitä noudattaako niitä kukaan tai ovatko säännöt reiluja tai edes järjellisiä. Ja jos jokin lakiin perustuva sääntö on järjetön niin meillähän on mekanismi jolla lakeja muutetaan. Onnea vaan. Mikään laki ei kuitenkaan kykene yhtä aikaa sallia ja kieltää kaikkea kaikille tasapuolisesti ja yhtä aikaa ja tämä kaikki oikeudenmukaisesti, kenties siinä tapauksessa tavoitellaan jotakin kohtuutonta (käytännössä absurdia).

      Itse olen siinä luulossa, että autoilijan tulee väistää pyöräilijää ihan aina ja kaikkialla (onko luuloni vanhentunut: haittaako jotakuta vaikka väistäisin tarpeettomastikin?). Ja tämä riippumatta siitä kuinka urpo pyöräilijä tiellä säätää. Kun itse ajelen pyörällä tarkkailen ympäristöäni ja ennakoin minkä kykenen; kaikkea mahdollista liikkuvaa ja mahdollisesti pian liikkuvaa. Autolla en leiki Indy500:sta enkä pyörällä olevani jollain Tour de Francella. Tämä muuten muita kismittää jotka ajavat warm uppiaan tai syke pääsee laskemaan. Sekä Ahvenisto että Velodromi ovat toisaalla.

      Ja sitten varmaan on niin, ettei tämä asia ratkea tällä palstalla. Yhtä vähän kuin kiista kahdesta uskonnosta jotka ovat yhtä aikaa ainoita oikeita. Uskonsodalta tämä vaikuttaakin, missä vain yksi voi olla oikeassa. Keskustelu asiasta on kyllä tarpeen, mutta keskustelulla ja keskustelemisella lienee joitain kriteerejä.

      • sdrf

        > Itse olen siinä luulossa, että autoilijan tulee väistää pyöräilijää ihan aina ja kaikkialla (onko luuloni vanhentunut: haittaako jotakuta vaikka väistäisin tarpeettomastikin?)

        Se on tosiaan luulo. Suosittelen sen korvaamista tiedolla. Onko tuollaisia sääntöjä edes koskaan ollut? Haittaaxe? Kyllä siitä voi tarpeetonta sekaannusta syntyä. Parempi olisi noudattaa sääntöjä, myös järjettömiä.


    • Joo, olen huomannut saman täällä Oulun lähellä kun asun, ja olen töissä Oulussa, ja kun kävelen joskus ruokatunnilla marketteihin, niin johan tulee vastaan ja ohittaa jo-ku tympeä pyöräilijä, joka menee todella härskisti tien yli, vaikka valot on punaiset. Ei tietoakaan liikennesäännöistä......piupaut vaan niille, ei ne mua nyt koske, olen niiiiiiiiiiiin tärkeä että.........eivät kukaan heistä jaksa mukamas odottaa, lähes kaikki pyöräilijät menevät päin punaista, on toki myös kunnon pyöräilijöitä siellä.......en keh-taa huomauttaa heille, et sama laki koskee myös sua, sun on odotettava, kuten muut -kin normaalit ihmiset ! Tosiaan, siinä syntyy vaaratilanteita, ellei tuohon poliisi puutu kunnon valvonnalla, kuten se heidän tehtäviinsä kuuluu !

    • ÄLYÄ LIIKENTEESEE!

      PYÖRÄILIJÖILLE OM MIÄRÄTTÄV POLIISIN KONTTORISTA HAETTAVAT A4: N KOKOISET REKISTERJKILIVET ETTEEJ JA TAAKSE TUNNISTAMISTA VARTE.

      OM MIÄRÄTTÄVÄ, ETTÄ PYÖRÄILIJÄN ON HIDASTETTAVA VAUHTINSA AINA SAMAKS KUIN OHITTAMANSA JALANKULKIJAN VAUHTI.
      kiiom mikko tammerforssin nuapurista

    • elämä on laiffii

      "Miksi?!"

      Koska valot vilisee silmissä, moottoritie on kuuma, elämä on liian lyhyt ja pitää päästä baanalle.

    • Kypärät päähän

      Pyöräilijät luulevat omistavansa koko maailman. Mutta oman henkensä kustannuksella tämän tekevät ja luottavat muiden hyväntahtoisuuteen ja valppauteen.

      • ffdsa

        >>Pyöräilijät luulevat omistavansa koko maailman
        Samoin jalankulkijat
        Samoin autoilijat
        jne.
        Pitäisi varmaan alkaa moraaliopetusta vaatia kouluihin, ja niille, jotka eivät ole enää koulussa.


      • Että se selvis
        ffdsa kirjoitti:

        >>Pyöräilijät luulevat omistavansa koko maailman
        Samoin jalankulkijat
        Samoin autoilijat
        jne.
        Pitäisi varmaan alkaa moraaliopetusta vaatia kouluihin, ja niille, jotka eivät ole enää koulussa.

        Eli siis autoilijoiden syytä, että pyöräilijä käyttäytyy jalankulkijoiden joukossa tökerösti.


    • iuhl

      > Miksi ei voi odottaa

      Minä. MINÄ. Minä! Maailman tärkein ihminen. Ei aikaa odottaa.

    • Tuuli Vain Hulmuaa

      Miksi miksi miksi, mi mi mi mi :(

      Koska pyörä on villi ja vapaa eläin. Se menee minne tahtoo. Se ei ole mikään nelipyöräinen läskinkuljetus alusta.

      • hiul

        > Koska pyörä on villi ja vapaa eläin. Se menee minne tahtoo.

        Kyllä näkee myös sellaisia henkilöautoja, joita kuljettaja yrittää hillitä jarruvaloista päätellen jarruttamalla, mutta auto vaan menee eteenpäin kovaa vauhtia.


    • ota vastuu

      pyöräilijät vois hiljentää vauhtia, kun lapsi kävelee yhteisellä tiellä, sillä lapsi voi ykskaks muuttaa puolta ja sama vanhuksilla, jos ei kuule eikä näe kunnolla

      • vaippahousu

        No siksipä se onkin mukavamaa ja turvallisempaa ajaa autojen seassa kuin siellä yhdistetyllä pyörä-kävelytiellä koska ne lapset, vanhkset, koirankusettajat eivät ymmärrä että takaa voi joku tulla lujaa..

        Kun ajaa autojen seassa tulee paljon paremmin huomioiduksi liikenteessä, jos ajaisin sitä pyörä-kävelytietä pitkin niin autoilijat jotka eivät ymmärrä liikennesääntöjä eivät osaa väistää pyöräilijää joka tulee pyörätienjatketta pitkin tien yli mutta kun ajan maantietäpitkin ja käytän samoja liikennesääntöjä kuin autoilijakin niin sen autoilija ymmärtää ja toiminta on molemmin puolin loogista.

        Tietty niitä voi joskus vittuttaa kun ajan sitä noin 35km/h taajamassa ja ne sais mennä sitä neljääkymppiä eivätkä pääse heti ohi mutta se on niiden autoilijoiden ongelma..


      • Tyhjän polkija
        vaippahousu kirjoitti:

        No siksipä se onkin mukavamaa ja turvallisempaa ajaa autojen seassa kuin siellä yhdistetyllä pyörä-kävelytiellä koska ne lapset, vanhkset, koirankusettajat eivät ymmärrä että takaa voi joku tulla lujaa..

        Kun ajaa autojen seassa tulee paljon paremmin huomioiduksi liikenteessä, jos ajaisin sitä pyörä-kävelytietä pitkin niin autoilijat jotka eivät ymmärrä liikennesääntöjä eivät osaa väistää pyöräilijää joka tulee pyörätienjatketta pitkin tien yli mutta kun ajan maantietäpitkin ja käytän samoja liikennesääntöjä kuin autoilijakin niin sen autoilija ymmärtää ja toiminta on molemmin puolin loogista.

        Tietty niitä voi joskus vittuttaa kun ajan sitä noin 35km/h taajamassa ja ne sais mennä sitä neljääkymppiä eivätkä pääse heti ohi mutta se on niiden autoilijoiden ongelma..

        Ja 1 vaihteisella jopolla ei voi edes ajaa 35 km/h. Paitsi jos vispaa jalkojaan pesukoneen linkousvauhtia.


      • 7+6
        vaippahousu kirjoitti:

        No siksipä se onkin mukavamaa ja turvallisempaa ajaa autojen seassa kuin siellä yhdistetyllä pyörä-kävelytiellä koska ne lapset, vanhkset, koirankusettajat eivät ymmärrä että takaa voi joku tulla lujaa..

        Kun ajaa autojen seassa tulee paljon paremmin huomioiduksi liikenteessä, jos ajaisin sitä pyörä-kävelytietä pitkin niin autoilijat jotka eivät ymmärrä liikennesääntöjä eivät osaa väistää pyöräilijää joka tulee pyörätienjatketta pitkin tien yli mutta kun ajan maantietäpitkin ja käytän samoja liikennesääntöjä kuin autoilijakin niin sen autoilija ymmärtää ja toiminta on molemmin puolin loogista.

        Tietty niitä voi joskus vittuttaa kun ajan sitä noin 35km/h taajamassa ja ne sais mennä sitä neljääkymppiä eivätkä pääse heti ohi mutta se on niiden autoilijoiden ongelma..

        Juuri näin. Toivon että tämä kirjoitus oli trolli, mutta valitettavasti taitaa olla tosissaan kirjoitettu.
        Siellä yhdistetylllä kavely ja pyörätiellä valitettavasti ohittaja on se joka väistää, ei ohitettava. Ja pääsääntöisesti pyörätienjatkeella tietä ylittävä pyöräiljä väistää autoja, poikkeuksena jos autolla on kolmio ennen jatketta tai kääntyvä autoilija väistää risteävää tietä pyörätienjatkeella ylittävää pyöräilijää.


    • 7 henkeä kissalla?

      Miksi?
      Niin monet autoilijat ajavat jalankulkijoiden ja pyörilijöiden yli?

      Olen itsekin autoilija, mutta 3x elämässäni auton alle/ konepellille lentänyt suojatiellä kävellessä/ fillaroidessa.

    • Keksi perempi provo

      Lähes kaikki on vain omaa mutuiluasi.

      • Keksi parempi provo

        Oli tarkoitettu ketjun vaajalle. jostain syystä tuli tänne viimeiseksi


      • hehhehhe

        Mikäs v-itun mutu-mies itse olet, jos et ole koskaan kyseistä havainnut. Ei teillä Pihtiputaalla tosin taida edes olla liikennevaloja, joten sinänsä ymmärrettävää jos aloitus kuulostaa kovin utopistiselta ja itse keksityltä.


    • totuuden kosto

      "Miksi lähes kaikki ajoradalla ajavat pyöräilijät luulevat, että he voivat lähteä ylittämään risteystä, kun viereisellä jalkakäytävällä kävelijöille syttyy vihreä? "

      Pyöräilijä nyt mitään lakeja noudata. Suuri osa heistä ei edes tunne tieliikennelakia. Ihan normisuhtautuminen on liikennevaloissa semmoinenkin, että pyöräilijä vetää vilkkaan risteyksen yli ristikkäin. Silloinhan voi veikeänä esittää, ettei ollut punaista valoa siinä suunnassa. Mutta muuta punaista tulee kyllä helposti. Tänään oli sanomalehdissä uutinen, että liikenneturmatilastoista puuttuu tuhansittain pyöräilijöiden ja mopoilijoiden onnettomuuksia. Kyllä se Siperia opettaa lopulta pyöräilijääkin. Vaikka tilastoissa sievistellään.

      • Mielenkiintoista

        Ne tilastojen ulkopuoliset turmat ovat pyöräilijöiden omaa syytä. Jos olisi vastapuolen syytä, niin menisi vakuutusyhtiötilastoihin ja muutenkin lukuihin ja laskuihin ja usein käräjillekin. Mutta oma moka voi tulla tietoon lähinnä vain hoitotilastoissa, jos ei pidä haloota. Taisi olla sieltä hoitotilastoista kaivettu esiin nuo tapaukset???


      • huono trollaus
        Mielenkiintoista kirjoitti:

        Ne tilastojen ulkopuoliset turmat ovat pyöräilijöiden omaa syytä. Jos olisi vastapuolen syytä, niin menisi vakuutusyhtiötilastoihin ja muutenkin lukuihin ja laskuihin ja usein käräjillekin. Mutta oma moka voi tulla tietoon lähinnä vain hoitotilastoissa, jos ei pidä haloota. Taisi olla sieltä hoitotilastoista kaivettu esiin nuo tapaukset???

        Mutu-tilaston?


      • Se siitä

        Liikenneturvan mukaan autoilijat luulevat usein, että pyörä on aina väistämisvelvollinen.
        Kun haetaan syyllistä, tilastot ovat autoilijoiden kannalta synkät. Poliisin tilastoissa autoilija on syyllinen törmäykseen kahdessa tapauksessa kolmesta.


      • kfijmd
        Se siitä kirjoitti:

        Liikenneturvan mukaan autoilijat luulevat usein, että pyörä on aina väistämisvelvollinen.
        Kun haetaan syyllistä, tilastot ovat autoilijoiden kannalta synkät. Poliisin tilastoissa autoilija on syyllinen törmäykseen kahdessa tapauksessa kolmesta.

        Kyllä viel tärähtää ja kovaa- missä valot ? ja missä liikennesäännöt? ajetaan yksisuuntaista vastaan ja luullaan et autoilija kerkee väistää... kyl tärähtää viel -ainakin tampereella


    • Kohti ratkaisua

      Kaikille pyöräilijöille pitäisi määrätä holhooja siihen asti kunnes alkaa esiintyä liikennesääntöjen noudattamista.

      • gjiii

        Saitko holhoojaltasi luvan kirjoittaa?


    • v.ttu...ja varmasti

      vittu , mieti kun pyöräilet vastaani väärää kaistaa .....voi sattua kovaa....

      • ..... .

        Mikä on sinun päätä noin pahasti satuttanut?


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe