Sama asia toistuu kahdessa erilaisessa unessa

Siivoton piha

Parin viikon sisällä olen nähnyt kaksi erityyppistä unta joissa yhteinen tekijä on uusi talo ja sen rakentamisen jäljiltä vielä sotkuinen piha. Ensimmäisessä unessa piha näkyy vain alussa vähän aikaa ja myöhemmin jossain vaiheessa ikkunasta katsottaessa. Unessa meille tulee yllätteän vieraita, koiramme kasvattaja jota en ole itse tavannut henkilökohtaisesti koskaan, mutta facebookissa pidämme yhteyttä, ja hänen ystävänsä jota en tunne ollenkaan. Ovat kuulemma olleet jossain koiratapahtumassa ja minua ihmetyttää minne kaikki koirat on jätetty. Samoin ihmetyttää kun ovat kuin kotonaan ja aikovat jäädä yöksi vaikka ei todellakaan mitään läheisiä ystäviä olla ja ilmestyivat yllättäen. Tässä unessä ollaan enimkseen sisällä talossa joka on ulkoapäin uusi, mutta sisältä muistuttaa paljon nykyistä asuntoamme, huoneita vain on enemmän. Unellaei ole selkeää loppua, suurin osa siitä on sohvalla rupattelua vieraiden kanssa ja jotain hommailua lasten kanssa, lasten kavereitakin on käymässä. Toisessa unessa olemme mieheni kanssa talon pihalla ja se on hiekkainen ja mutainen ja kaikenlaista rakennusrojua lojuu siellä täällä. Juttelemme kaikenlaista pitkän aikaa, keskustelun sisältöä en muista, se ei tunnu tärkeältä. Yhtäkkiä mies huomaa että koira on hävinnyt pihalta ja lähtee juoksemaan ja huutaa koiran nimeä. Huomaan että hän on alasti. Itse lähden kävelemään toiseen suuntaan. Jostain kuuluu koirien haukuntaa. Huomaan itse taluttavani koiraa, mutta kuulen edelleen miehen huudot ja haukunnan, sitten auton ääniä. Kävelemme edelleen koiran kanssa ja vastaan tulee jyrkkä mäki jota alas kierii pahasti loukkaantuneen näköisenä aivan saman näköinen koira kuin omamme. Hihnassa koiramme vetää kohti ojaa johon samannäköinen koira on lopulta pudonnut. Tähän uni loppuu.

1

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulkintaa.

      Hei,

      Tässä unennäkijä itse on oikein hyvin jäljillä jo siinä, mikä mahtaa piillä toistuvassa unessa:

      "yhteinen tekijä on uusi talo ja sen rakentamisen jäljiltä vielä sotkuinen piha."

      Tämän tulkinnan mukaan uni viestii selkeästi tilannetta jossa uuteen tilanteeseen/muutokseen/elämänvaiheeseen siirtymisen vuoksi vanhat asiat /kuviot tarvitsevat uudelleen järjestelyjä. Sotkuinen piha (arjen elämänympäristö) täytyy luonnollisesti järjestää kuntoon upouuden vastarakennetun talon ympäriltä.

      Unesta huomaa että unennäkijä rakastaa perheenjäseniään (lapset, mies, koirat) yli kaiken ja siksi murehtii heistä unissaan. Kun uneksii rakastetun olevan alasti unessa , se viestii että tiedostaa ja ymmärtää toisen suojattomuuden ja haavoittuvuuden tunnetasolla ja kunnioittaa toisen tunteita (erittäin hyvä, hieno unisymboli siis parisuhteen kannalta).

      Yleisesti ottaen koira-ihmiset uneksuvat koirankarkausunia sekä sellaista, että koira loukkaantuu-unessa tyyppisiä tilanteita verrattain usein ilman sen kummempaa unisymboli- tai merkitysarvoa.

      Sykähdyttävän kaunista syksyn jatkoa unennäkijälle ja --- kauniita unia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1690
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1329
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1075
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      5
      1009
    Aihe