tyttöystävä painostaa

pelokas99

Olen 15-vuotias. Seurustelen 17-vuotiaan tytön kanssa. Ollaan oltu suhteessa kaksi kuukautta, ja rakastan tyttöystävääni, ja hän mua. Olen sanonut heti suhteen alussa etten halua kiirehtiä seksiin, koska olen täysin kokematon enkä suoraan sanottuna halua enkä uskalla tehdä sitä vielä. Ennen
se ei ollu mikään este, mut nyt tyttöystävä on alkanut jankuttaa asiasta, enkä tiiä mitä tehdä...

26

751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • f*ck

      ei on kokonainen lause. Jos hän ei osaa kunnioittaa sitä, hän ei kunnioita sua eikä ansaitse aikaasi sen enempää.
      Vain itsekäs paska painostaa toista seksiin, miten sä nauttisit siitä kun sulla ei ole halua asiaan. Arvosta itseäsi ja muista että rakkaus ei pakota. Ehkä teidän rakkaus ei ole ihan sellaista kuin ansaitset. Hän ajattelee itseään ja sä joudut puolustelemaan itseäsi.

    • kokemusta on

      NYT. HUOMIO.

      Minä olin 15 vuotiaana TÄYSIN samassa tilanteessa kuin sinä nyt. Pari vuotta vanhempi tyttöystävä jankkasi seksistä vaikka sanoin ei.

      Sitten eräs ilta, hän taas kyhnäsi ja yritti saada minulta vaatteita päältä. Kieltäydyin ja menin nukkumaan. Hän odotti että olin nukahtanut ja kampesi minulta housut jalasta, havahduin tietysti tähän ja yritin estellä ja sanoa ei mutten enää osannut jarruttaa kun hän oli jo niin pitkällä. Niinpä eka "seksikokemukseni" jota paremmin voisi kutsua seksuaaliseksi hyväksikäytöksi, oli todella ikävä kokemus. Jäi kökkö olo siitä.

      Jälkeenpäin sain häneltä kuulla että hän oli pertänyt minua tätä tapahtumaa ennen ikäisensä tytön kanssa, koska ei "jaksanut odottaa".

      Voitte varmaan arvailla miltä musta tuntui. Joten aloittaja, sulle vaan sen sanon että nyt mieti tarkkaan mitä haluat ja mitä et.

      • mieti tarkkaan

        Minullekin tapahtui noin, tosin aikuisiällä ja aikuisen ihmisen kanssa ja kyllä naisen kanssa siis. Oli käynyt myös pettämässä minua.

        Tällaisen ihmisen kanssa ei kannata olla, vaikka muuten olisi niin mukava. Olkoon kyseessä alaikäiset tai aikuisiässä olevat. Älkää olko kynnysmattoja tai älkää antako itseänne käyttää hyväksi.


      • pelokas99

        En haluais päästää sitä tyttöö menemään :(


      • uma a
        pelokas99 kirjoitti:

        En haluais päästää sitä tyttöö menemään :(

        Mikä sua pidättelee, miksi haluat seurustella ihmisen kanssa,joka
        ei vastaa odotuksia? Kyllä seksi kuuluu seurusteluun, ennemmin tai
        myöhemmin. Jos et halua, sun juttu on se kädestäpito, niin etsi sellanen
        tyttö,joka haluu samaa ku sä. Tää voi olla kovaa tekstiä susta, mutta
        ethän sä voi pettää ittees, paha mieli tulee siitäkin. Oot sinkkuna niin kauan ku haluat. Sitte ku tuntuu siltä , niin kyllä se seksikin alkaa kiinnostaa.


      • f*ck
        pelokas99 kirjoitti:

        En haluais päästää sitä tyttöö menemään :(

        painostaisitko sä ihmistä jota rakastat ja josta välität johonkin mihin hän ei halua? Jos sä nyt tuossa iässä jo opettelet tuon tavan että et välitä kun sua kohdellaan huonosti, vaan mietit vain että onhan se niin kivakin, sä saat paskoja suhteita lopunikääsi.

        Ainakin opettelet pysymään kovana ja sanot sille että nyt lopetat vonkaamisen tai tää juttu menee poikki. Jos se sanoo että sitten menee, niin ymmärtänet varmaan että se saakin mennä.

        Älä roiku ja maksa älytöntä hintaa jonkun kiintymyksestä. Sen tulisi olla mukavaa, ilmaista ja ihana asia. Ei sellainen missä painostetaan ja pelottaa toisen tekemiset jos ei anna mitä hän haluaa.

        Itsekunnioitusta hyvä ihminen, sitä sä tarvit. Se tyttö ei ole sen arvoinen että annat sille vain siksi että se jaksaa vonkaa. Väsytysvoitto ei ole rakkautta eikä sun pitäisi tarvita maksaa seksillä siitä että se on sun kanssa.


      • pelokas99
        f*ck kirjoitti:

        painostaisitko sä ihmistä jota rakastat ja josta välität johonkin mihin hän ei halua? Jos sä nyt tuossa iässä jo opettelet tuon tavan että et välitä kun sua kohdellaan huonosti, vaan mietit vain että onhan se niin kivakin, sä saat paskoja suhteita lopunikääsi.

        Ainakin opettelet pysymään kovana ja sanot sille että nyt lopetat vonkaamisen tai tää juttu menee poikki. Jos se sanoo että sitten menee, niin ymmärtänet varmaan että se saakin mennä.

        Älä roiku ja maksa älytöntä hintaa jonkun kiintymyksestä. Sen tulisi olla mukavaa, ilmaista ja ihana asia. Ei sellainen missä painostetaan ja pelottaa toisen tekemiset jos ei anna mitä hän haluaa.

        Itsekunnioitusta hyvä ihminen, sitä sä tarvit. Se tyttö ei ole sen arvoinen että annat sille vain siksi että se jaksaa vonkaa. Väsytysvoitto ei ole rakkautta eikä sun pitäisi tarvita maksaa seksillä siitä että se on sun kanssa.

        :( musta tuntuu että mä ite oon tässä se ongelma, vaikkei asia niin ookkaan...


      • ungdom
        pelokas99 kirjoitti:

        :( musta tuntuu että mä ite oon tässä se ongelma, vaikkei asia niin ookkaan...

        Ota kuule aikalisä, ja sit asiat alkaa selkiimään.
        On sellanen sanonta,että asioilla on taipumus järjestyä.
        Kaikilla on jotain ongelmii, aina niistä selvii.


    • jeee

      harrastakaa turvaseksiä.- siitä se lähtee.

    • taketime

      Olet vasta 15! Sulla on oikeus edetä omassa tahdissa! Sussa ei ole mitään vikaa, jos koet että et ole vielä valmis. 2kk seurustelu ilman seksiä 15v. ikäisenä on eri juttu kuin 2 kk seurustelu ilman seksiä 20v. ikäisenä. Muutaman vuoden päästä ikäeronne ei ole iso juttu mutta juuri nyt tässä seksivalmiusasiassa sillä on vielä merkitystä. Tyttöystäväsi kuuluu tajuta että sä olet nuorempi ja sua ei saa vielä painostaa.

    • <50

      Vastaa vaikka tähän tyyliin:

      "Suomessa suojaikäraja on nykyisin 16 vuotta ja tarkoittaa, että alle 16-vuotiaiden seksuaalista itsemääräämisoikeutta suojataan lailla myös silloin, kun seksuaalinen teko ei täytä pakottamiseen perustuen raiskausrikoksen tunnusmerkistöä tai sitä ei ole kriminalisoitu muuna seksuaalisena hyväksikäyttönä"

      Tais sitten jatkat joko a) rakastamista tai b) pelkäämistä.

      Sä teet ITSE valinnat ja kannat muistot siitä valinnasta koko loppuelämäsi :)

      • just5

        Näin


    • väkisinmaattu

      Kuinka monen eka seksikokemus naisen kanssa on oikeesti "raiskaus"? Minut painostettiin aikoinaan ekaan kertaan...

      • Lumi a

        Onneksi ei. Ja toivon ettei myöskään kumppanista tuntunut siltä.

        Kukahan fiksu kirjottais lesboille oman seksioppaan? Taitais olla
        tarvetta.


      • f*ck

        varmaan aika monella on moinen kokemus, nuoret eikä aina vanhemmatkaan ymmärrä että se on seksuaalista väkivaltaa. Nuoret tietää aika tarkkaan mitä kurittamiseen jne mikäkin pykälä sanoo. Mutta kun aletaan keskustelemaan seksuaalisesta hyväksikäytöstöä, paninostamisesta seksiin jne niin tietämys jää aika nolliin.
        Kouluissa pitäisi ehdottomasti lisätä tietoisuutta seksuaalisesta väkivallasta. Nuoren itsetunto koostuu toisten miellytämishalusta pääosin, ja tätä käytetään hyväksi niin aikuisten kuin toisten nuorten toimesta.
        Kuten aikaisemmin olen tänne jo laittanutkin on EI kokonainen lause. Jos sen kuullessa aletaan vänkäämään ja vonkaamaan niin mun kehotus on koko tyypin unohtaminen ja pois potkiminen elämästä. Toisen kunnioittamisen perusasiat on ihmisillä ihan hakusessa, ja itsekunnioitus on varmaan ihan vieras käsitys monelle.
        Siksi mä sanoisin ap:llekkin että poliisille ilmoitus. Tuollaiset jotka vielä alaikäisiä painostavat ovat niitä jotka eivät opi, eivät ainakaan sillä ettei kukaan sano seis niille ja näytä mitä teoista seuraa.
        Ihmisen eka tehtävä syntymän jälkeen on oppia kunnioittamaan itseään ja toisia ihmisiä. Kun tämä taito jää pois, maksetaan tai maksatetaan kova hinta elämisestä.

        Seksioppaita löytyy kyllä, itsensä arvostamista, seksuaalisista väkivallanmuodoista pitäisi valistaa niin paljon enemmän.

        Kun herää kysymys Pitääkö minun, kannttaa tosiaan laittaa stoppi kaikelle ja miettiä todella että pitääkö. Jos on pakotettu miellyttämään jotkakuta on aina väärällä tiellä väärän ihmisen kanssa.


    • käsipelillä onneen

      hyväile kädellä sitä välillä.
      niin monet naisetki joutuu tekemään kun
      miestä haluttaa ja naista ei.

      • pelokas99

        No mutta ku pointti oli etten mä tahdo. Mulle riittää ihan halailu ja suutelu.


      • <50
        pelokas99 kirjoitti:

        No mutta ku pointti oli etten mä tahdo. Mulle riittää ihan halailu ja suutelu.

        Nyt ihan oikeasti otat aikalisän tuossa asiassa.

        Te olette "tunteneet" 2 kuukautta - tunteneet? Voin käsi sydämellä sanoa, etei tuossa ajassa opi toisesta kuin nippa nappa toisen ja kolmannen nimen muistamaan.

        Sanot rakastavasi - oletko varma, että se on rakkautta... jos se onkin syvää ihastusta. Olet nuori ja kaikki edessä - usko pois! Parempaa on tiedossa, sen takaan ja alleviivaan.

        Kannattaisko ihan aikuisen oikeasti ottaa nyt välimatkaa, ennen se kaverisi muuttuu niin omistuksen haluiseksi, ettet pääse siitä eroon. Sellaisia on, jotka käyttävät toisia rakkauden nimissä hyväkseen.

        Tekis mieli tulla ravistelee sitä sun tyttistäs - ihan siis hyvällä :)


      • pelokas99
        <50 kirjoitti:

        Nyt ihan oikeasti otat aikalisän tuossa asiassa.

        Te olette "tunteneet" 2 kuukautta - tunteneet? Voin käsi sydämellä sanoa, etei tuossa ajassa opi toisesta kuin nippa nappa toisen ja kolmannen nimen muistamaan.

        Sanot rakastavasi - oletko varma, että se on rakkautta... jos se onkin syvää ihastusta. Olet nuori ja kaikki edessä - usko pois! Parempaa on tiedossa, sen takaan ja alleviivaan.

        Kannattaisko ihan aikuisen oikeasti ottaa nyt välimatkaa, ennen se kaverisi muuttuu niin omistuksen haluiseksi, ettet pääse siitä eroon. Sellaisia on, jotka käyttävät toisia rakkauden nimissä hyväkseen.

        Tekis mieli tulla ravistelee sitä sun tyttistäs - ihan siis hyvällä :)

        Me ollaan tunnettu yli puol vuotta, mutta suhteessa ollaan oltu n. 2kk


      • <50
        pelokas99 kirjoitti:

        Me ollaan tunnettu yli puol vuotta, mutta suhteessa ollaan oltu n. 2kk

        Kuulostan varmaan tylsältä, kun sanon tämän: Luulin tunteneeni exäni monta vuotta, mut eromme jälkeen tajusin, etten tuntenutkaan koko ihmistä.

        Mutta joo, se ei tarkoita etteikö tutustumistanne kannattaisi jatkaa. Muistat vaan pitää oman pääsi ja niin kauan kuin voit joka päivä sanoa ääneen itsellesi, että "tää tuntuu hyvältä, tää on oikein", niin se on sitä.
        Mutta, jos yhtään epäröit lausua noita sanoja, niin - tiedät kyllä :)


      • ..........

        Seksissä EI KOSKAAN "joudu" tekemään mitään. Jos joutuu se ei enään ole seksiä vaan hyväksikäyttöä tai raiskaus.


    • Miie

      Hyvä pidä puolesi, et tee mitään mikä ei tunnu vielä oikealta! Mikäli tyttöystäväsi ei ymmärrä tätä, hän ei ole sinun arvoinen. Löydät varmasti jonkun muun joka ymmärtää tämän ja kunnioittaa sinua ja varaloasi. Voimia

    • väkisinmaattu

      Olen jo yli kolmekymppinen, mutta muistelen vieläkin sitä ekaa kertaa, kun 16 kesäsenä työnnettiin väkisin sormet sisään. Puhuttiin jälkeen päin ja nainen väitti, et olen frigidi, kun ei seksi kiinnosta! Nyt kyllä rakastan seksiä, mut sillon teininä riitti se pusuttelu. Jätä tommonen ihminen joka ei pysty oottamaan, että sinä olet valmis!

    • wanha kääkkä

      Ai mitä teet? No, sanot napakasti "ei", ja pidät pääsi.

      Sanoit, ettet halua menettää häntä, mutta aika monen ihastumisen kokemuksella väitän, että siitä selviää kyllä. Itsensä menettämisestä paljon vaikeammin.

      Ihastumisia tulee ja menee ja sinulla on sellainen meneillään. Rakkaus on eri asia, siihen liittyy toisen arvostamnen ja kunnioittaminen, jota tyttöystäväsi ei sinua kohtaan osoita, kun painostaa.

      • pelokas99

        Mm :/ kai mun pitää jättää se :(


      • taketime
        pelokas99 kirjoitti:

        Mm :/ kai mun pitää jättää se :(

        Lukekaa yhdessä tämä ketju ja keskustelkaa sen herättämistä ajatuksista? Jos puhuminen ei onnistu etkä saa ymmärrystä, niin sitten vasta jätät...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe