laitos asumista / Asumiskoti puro

Liisa pirttijärvi

Laitos nuorelle?
onko kenelläkään kertoa asumiskoti puron toimintaa?
rangaistuksia / rajoitteita Tarkastuksia ym vastauksia tarvitaan?

15

5104

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puron nuori

      itse asiassa puro on nuoria auttava laitos.itse olen purossa NUORENA joten tiedän aika paljon puron toiminnasta.purossa ei käytetä paljon rangaistuksia jos ei ole esim:lähtenyt pois esim kotiin ilman että ohjaajat tietää asiasta.jos purossa tapahtuu esim pahoinpitely asiasta ilmoitetaan poliislille ja sossuille.purossa on myös oma koulu ja joka helpottaa opiskelua.puron ohjaajat ovat erittäin mukavia (lukuun ottamatta joitakin työntekijöitä).mutta jos haluat tietää lisää niin mene tänne osoitteeseen---->http://www.asumiskotipuro.fi/?page_id=236

      • joskustöissäsiellä

        Purolla ei ole omaa koulua vaan heillä käy opettaja joka on opettajana Vaasalaisessa koulussa. Omituinen toimintamalli, koska Purolla ei ole lupaa koululle mutta maksaa palkkaa opettajalle. Puron henkilökunta tietämätöntä ja vaihtuvuus kova. Ammattitaitoa ei ole. Kiertää Avi:n sääntöjä, koska tarkastuksia ei tehdä. Lapset elää kuin pellossa.


    • Lissu pirt

      Onko asumiskoti purossa epäoikeudenmukaisuutta.
      Onko kiinnikäymisiä, tai vääryyksiä?

    • russianboy123

      juuu tääl skogsbackenis 123 on tullut ärsyttäviä sääntöijä me saadaan mennä vaan 30minuttia kerralla ulos eikä me päästä alueelta pois se on tosi ärsyttävää niile joka on syytömii puro laittaa vaa paskaa niile joka ei ole ees tehny mitään

    • davidian

      20.2.2016 MTV Uutisissa oli artikkeli YK:ssa teinityttöjen surmarikoksesta. Tytöt olivat kasvatuslaitoksesta.

    • entinenpuronnuori

      Itse olen siellä asunut . rangaistuksia vain jos itse mokaa . ja jos on niille ohjaajille mukava osaa nekin olla myös :)

      • mummunen

        Lapsi ja nuori ovat siis itse syypäitä mielikuvituksen ylittäviin kostotoimiin?

        Pitääkö joku tuollaisia menetelmiä vielä oikeutettuina? Lapsen ja nuoren siis kuuluu nöyristellä ja miellyttää?? Minne ne kuuluisat Tunteet sitten padotaan? Viiltelyynkö?

        Naistenlehtien hienot otsikot "meillä saa näyttää kaikki tunteet" koskevat siis vain jotakin erityistä porukkaa, hajurako sentään pidettävä vai?


    • mummu-57

      eihän tommosis laitoksis rakkautta saa niinku kotona äitiltä ja isältä .
      se jää puuttumaan niin paljosta jäät vaille kun se on tärkeä jokaiselle ihmiselle
      varsinkin lapsena !!!

    • lotta20

      työtä vaan tekevät siä eivät korvaa äitejä eikä isiä !!!!

    • jouluntonttu

      puro on perseestä. valehtelevat vanhemmille ja nuorille. pakkosyöttävät lääkkeitä yms.

    • Tietoo

      Puro on epä oikeuden mukainen lapsia kohtaan !! Tampereelle psykiatriseen passittaa aivan pienestä moneksi kuukaudeksi !!!

    • KarhunpoikaKoda

      Kokemusta on ko. paikasta... Rento paikka. Mitään normaaleja kotitöitä, astiakoneen tyhjennystä, siivousta jne. ei tarvitse tehdä. Kouluun ei tarvitse lähteä jos ei jaksa. Yöt voi valvoa pelaillen tai netflixiä katsellen. Vaikea nuoren on pärjätä kun pääsee pois laitoksesta. Koska mitään perusasioita ei ole tarvinnut opetella/tehdä. Kuka vanhempi hoitaa omia lapsiaan niin? Heidän motto hienoilla nettisivuilla.: Kuin omia hoidettaisiin😂. Toivottavasti meno muuttunut omistajanvaihdoksen myötä.

    • Anonyymi

      Ite olin nuorempana, tuolloin tuolla koulussa en suostunu syömään heidän paskaa perunavelliään nii väkisin väännettiin suu auki ja kurkusta alas, kait puuttu poliisi ja sossut jotenki.

    • Anonyymi

      Puro 3 seinäjoelta maailman paras paikka aluks ihan perseestä mut ku oot hetken tajuut et ei oo parempaa töppaillä voi mut jos se ei lopu millään nii paikanvaihto tulee :Dd voin sanoo että vituttaa ja kaduttas tuo viimesin toisaalta en kyl voinu sille mitää jos en ois sitä tehny nii oisin vielä siellä osa ohjaajista aiva mulkkuja huomaat ite ku oot siellä et ketä tarkotan :Dd melkee kaikki ohjaajat kuitrnki tosi ihania ja välittäviä ostavat huoneesee just sellaset sisustus tarvikkeet kun ite haluut tosi chilli meno ainoo mitä sun ite pitää tehä on käyä koulussa ja loppupäivä ihan vitun chill talvel käyää laskettelemassa käyää elokuvis , safkaamas , shoppailemassa . YKSINKERTASESTI MAAILMAN PARAS PAIKKA KORVAS MULTA JOPA OMAN KODIN VIIHDYIN NIIN HYVIN😩🙏🏻❤️❤️❤️❤️❤️

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe