Space star

tjrswtrjtr

Hyvin pärjäsi törmäystestissä ja kulut vain 4.1 litraa.
Vakiona ilmastointi, ajotietokone, cd, sähkölasit, ja
renkaskoko edullinen 14"

Hinta 13te.

Mistä saa paremman tuolla rahalla.

Seuraava ostos aivan varmasti.

Onko kokemuksia?

Ai niin jos ajettavuutta moitittu, niin varmasti paranee leveämmillä aluvanteilla
vaikka tuuman pitäisi samana.

39

5659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihreä kortti

      Viikonlopun ensiesittelyssä kävin istumassa kuskin pukilla, ja vähän mitäänsanomaton ensituntuma.

      Mitsun maahantuoja- pukutakkimiehillä on näköjään autojen alkaen hinta saada alhaiseksi ja sitten myyydä lisävarusteena muut härpäkkeet.

      Jos tähän ostoskassiin ja koeajamaani asx inviteen laitettaisiin peruutustutka navi viihdekeskus ,niin mitsun kauppa kävisi varmasti vilkkaammin.

    • 7+8

      Auton pointti lienee: Edullinen hinta, alhaiset käyttökulut.
      Ajettavuus ja varustelu kohdillaan.
      CVT-automaatti päihittää tullen mennen Toyota Aygon robottivaihteiston.
      Lähin kilpailija saman firman Kia Picanto.
      Omalla kohdalla ratkaisevat istuimet ja melutaso.
      Omistamassani vanhassa Aygossa istuimet surkeat, melutaso sietämätön, auton luotettavuus erinomainen...

    • kiinnostaa kyllä

      Eikös kyseinen pirssi olekkin kolmisylinderinen ? Miten kone jaksaa vääntää isolla vaihteella. Onko auto liian pieni ?

      • kelpo kulkupeli

        Vaihdoin juuri kesällä tulpat uusiin. Sain vaihdossa niitä neljä kappaletta takaisin. Tämä on 1.6 litranen malli ja kokemusta n. 8 vuodelta. Tämä on siis 2003 mallia ja käytännössä siinä toteutunut kulutus on kesällä 6.2L ja talvella 6.4L. Hyvähän se on, ei siitä mihinkään pääse. Jos nyt pitäisi ostaa uusi, niin voisin aivan hyvin jatkaa merkkiuskollisuutta! Suuren osan huolloista voi tehdä halutessaan ite, paitsi takajarrujen sylinterit.


    • 7+8

      Samaa olen miettinyt minäkin.
      Aygossa välitys on suurimmalla vaihteella liian pitkä.
      Vaitamistarve lisääntyy ja taloudellisuus on aivan jotakin muuta mitä tehdas ilmoittaa.
      Koeajo kertonee enemmän.
      Sammutusautomatiikka on pelkkää huuhaata, sillä vain tyhjentää akun ja rikkoo auton moottorin.

    • Kuis ,on ?

      Entäs ostajien kokemuksia?

    • kinkkilintta

      Sutta ja sekundaa oy ab

    • Ei kiinalainen

      Mitsubishi ei valmista autoja Kiinassa.

    • 16+9

      Mielestäni nämä pikkuautot ovat hinnoiteltu aivan metsään suomessa.

      C-segmentti on suosituin ja 20 ke hintaluokka tarjoaa parhaan vastineen rahalle. Verratkaa space-staria asx:ään ja mitä saatte enemmän 7 ke lisäpanostuksella.

      Sanoisin että paljon paremman auton saatte ja lisäkustannus on vain 7 ke. Vielä 10 vuotiaana tuosta 7 ke:sta on jäljellä vähintäin puolet jos autoa meinaatte vaihtaa, luulen että se on 4-5 tuhatta.

      Näiden pikkuautojen hinta pitäisi olla 10 ke luokkaa, eli puolet halvempia kuin suosituin kokoluokka että olisi mitään järkeä.

      • 9+13

        Puhut totta hinnoittelusta.
        Auto on kuitenkin ostettava niillä rahoilla mitä on käytettävänä.
        Mahdollisimman hyvin tarvetta vastaavasti.


      • jfsklfjjgrg

        Muutama vuosi sittenhän noita kymppitonnin autoja jopa olikin, Suzuki Alto oli 2009 tullessaan Suomen edullisin uusi auto, hinta taisi olla n. 9000e perusmallina.

        Siitä on näköjään pienimpienkin autojen hinnat nousseet tuhansilla euroilla. Ei ihme jos autokauppa ei käy kun hinnat ovat järjettömiä.


    • kljfkgjiorjior

      Kellään vielä kokemuksia Space Starista? Ensi vuonna suunnitelmana vaihtaa autoa ja Space Starin edullinen hinta tietysti kiinnostaa...

    • kokemusta..

      Juu. Niitä ajokokemuksia olisi mukava lukea.

    • ???????

      Ja skoda jyrää ny

    • Mitsujayeti

      Tilattu tänään automaattivaihteinen 2015 malli.
      Laitellaan kokemuksia kun auto saadaan tuossa marraskuun puolivälissä.

      • feisliftti

        Onko 2015 malli jotenkin erilainen kuin tämänvuotinen? Jostakin olin lukevinani että pikkumitsulle olisi tehty jo facelift mutta tulee Suomeen vasta ensivuonna vai joko ns. 2015 mallit ovat jo faceliftejä?


      • feisliftti
        feisliftti kirjoitti:

        Onko 2015 malli jotenkin erilainen kuin tämänvuotinen? Jostakin olin lukevinani että pikkumitsulle olisi tehty jo facelift mutta tulee Suomeen vasta ensivuonna vai joko ns. 2015 mallit ovat jo faceliftejä?

        Löytyihän se facelift juttu pienen etsiskelyän jälkeen:
        http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/parannuksia-mitsubishi-mirageen


      • Mitsujayeti
        feisliftti kirjoitti:

        Onko 2015 malli jotenkin erilainen kuin tämänvuotinen? Jostakin olin lukevinani että pikkumitsulle olisi tehty jo facelift mutta tulee Suomeen vasta ensivuonna vai joko ns. 2015 mallit ovat jo faceliftejä?

        Näkyvin on tuo antenni joka on siirretty lähelle katon takareunaa.
        Saa nähdä miten tuon suuntavakauden laita on, johtuu ilmeisesti japeista renkaista. Jos tuntuu ongrlmalliselta, niin tuohon saa varmaan leveämmät renkaat. Toson lähinnä kaupunkiajoonhan tuo tulee, eli ole niin kauhea vaiva :)


      • missä innostus??
        Mitsujayeti kirjoitti:

        Näkyvin on tuo antenni joka on siirretty lähelle katon takareunaa.
        Saa nähdä miten tuon suuntavakauden laita on, johtuu ilmeisesti japeista renkaista. Jos tuntuu ongrlmalliselta, niin tuohon saa varmaan leveämmät renkaat. Toson lähinnä kaupunkiajoonhan tuo tulee, eli ole niin kauhea vaiva :)

        Mitsussahan on myös 5 vuoden takuu.
        Kestäviä perusautojahan Mitsut mielikuvaltaan ovat, joskaan eivät ole pitkään aikaan oikein muuten säväyttäneet. Mihin hävisi Mitsubishin taito tehdä hieman massasta poikkeavia erottuvia autoja. Muistan aikanaan kun eräs tuttavamme 90-luvun puolivälissä osti sen uuden isokorisen viirusilmä Galantin. Autoa ihailtiin ja se näytti silloin hyvin futuristiselta ja oli muotoilun ja ergonomiansa suhteen muutaman vuoden aikaansa edellä. Sen ajan Passatit, Volvot ja vastaavat olivat siihen verrattuna kulmikkaita laatikoita.
        Nyt Mitsuille on käynyt melkeimpä päinvastoin. Mallit ovat olemuksltaan uutena jo valmiiksi 10 vuotta vanhan oloisia.
        Ei sen puoliin hyviä ovat tekniikaltaan ja palvelevat varmasti hyvin arkikäytössä, mutta kun Space Starin vieressä seisova samanhintainen kilpailija on houkuttavan virtaviivainen, tarjoaa sisällä hienoja yksityiskohtia, upeita väri -ja personointivaihtoehtoja, ledivaloja ja muuta trendikästä, jää Mitsu vähän auttamatta houkuttavampien mallien varjoon.


    • audimies 82

      Voi voi teitä reppanoita, kun ostatte nuita romujanne, eikö teillä muka ole enempää rahaa panostaa vähän parempaa kuin riisikippoon, HALOOO tommoinen romuhan ruostuu heti, koska joka tapauksessa ostatte sen osamaksulla, niin mitä haittaa on ostaa se muutamaa tonnia kalliimpa laadukkaampi, eikä mitään tuommoisia romuja, herrasjestas olette kyllä lyhytnäköisiä, jos luulette ettö tommoiset kestää ja pitää arvonsa.

      Mutta mun puolesta voitte ajaa millä tahansa romulla, ei kutita mun persettä, nauran vaan yleensa aina kun näen, jonkun reppanan kuka on ostanu riisikipon taikka patongin:DD kuten sanotaan nauru pidentää ikää ja tätä vauhtia elän ikuisesti ;D

      • Heheh.

        Paljon paremmin ne pitää arvonsa kuin audi.

        Ostat audin, ajat ulos liikkeestä, arvo putosi 10 000 €.

        Siitä se tippuu tasaisesti, niin, että alle neljän vuoden päästä jäljellä vajaa puolet.

        Sen sijaan ostat riisikipon, uutena ei ole arvoa juuri muuta kuin käyttöarvoa. Sama käyttöarvo se säilyy niin kauan kuin auton pitää kunnossa.

        Kaikista nolointa tässä kaikessa on tietysti se, että riisikippo pieksee ajettavuudessa ja hauskuudessa, sekä esim. nelivetotekniikassa audin 10 - 0:
        http://youtu.be/lX7pN0s2akU
        http://www.youtube.com/watch?v=5YvRcS8UD-Q

        Että se siitä, audista . . .


    • audimies82

      EHEHHEHEEHEHHEHAHAHHAHAHAH nyt tuli kyllä kahvit näytölle ja makeasti ;DDDDD pieksee nelivetotekniikassa XDDD sallikaa mun nauraa, voi voi teitä lapsukaisia, ehkä te joskus osaatte ajatellakkin omilla aivoilla :D no aja sinä vaan niillä mitsuillas, jos huvittaa, turhaa minä sinua yritän pelastaa ahahahhahhahahaahhhhhha XD

      • Opettajmies

        Audimies on aina auidimies, ikävä kyllä XD


      • Heheh.

        XD

        Niin no, kaikista hauskintahan tässä on se, että se ei ollut edes vitsi.

        Evoissa on ollut aktiivitasauspyörästöt jo 10 vuotta ennen audia.

        Audi oli nelivedon edelläkävijä 80 luvulla torsen tasauspyörästöineen, mutta viimeiset parikymmentä vuotta asia on ollut vähän toisin.

        Mitsulla tehdään myös hävittäjiä, raketteja, avaruusaluksia, laivoja, sotalaivoja, hissejä, torpedoita, turboahtimia (joita käytetään paljon myös saksalaisissa autoissa), trukkeja, panssarivaunuja, ohjuksia, Nikon kameroita, ja kaikenlaista muuta huipputekniikkaa.

        Että, niin ajankin ihan tyytyväisenä. :)


      • Ennen Mitsu
        Opettajmies kirjoitti:

        Audimies on aina auidimies, ikävä kyllä XD

        Olen myös audimies, mutta irtisanoudun ehdottomasti tuosta perunakuopassa syntyneestä ja siellä kasvaneesta audimies 82 luomuksesta.
        Olen ajatellut perheen kakkosautoksi ( kaupunkiajoon ja kaupoille ) Space Staria ja odottelenkin mielenkiinnolla tulevia kommentteja auton käytännöllisyydestä kaupunkiolosuhteissa yms. Ostoajankohta ehkä ensi keväänä.


    • Mitsujayeti

      Ylihuomenna saadaan Space Star, kirjoittelen kokemuksista sitten.

    • Mitsujayeti

      Noniin, tyypit otettu. Mittarissa n. 40km.

      Hämmästyin auton tilavuutta. Takapenkillä on mukavasti tilaa jopa jaloille.

      Etuistuimien säätöjen kanssa on vielä hakemista. Tämmöiselle 176 - 178 (joo en tiedä pituuttani tarkemmin) taustapeli on hieman näkökentän edessä, mutta kunhan saan penkkiä alemmas niin ok.

      Ratissa on korkeussäätö, syvyys siis puuttuu.

      Hallintalaitteet ovat hyvin ulottuvilla ja miellyttävät käyttää.

      Näkyvyys autosta ulos on hyvä.

      Itse ajokokemus on hyvä. Automaatti vaihtaa pehmeästi ja näköjään jarruttaa moottorillakin sopivasti. Auto on näppärä käsitellä ja kääntyy todella pienessä tilassa. Kääntösäde taisi olla 4.4 metriä.

      Ensimmäinen mutka meni vähän hassusti, sillä ohjaus ei palauta kuten olettaisi, eli mutkan jälkeen joutuu ohjailemaan hieman. Tähän kyllä tottui nopeasti.

      1.2l moottori lämpenee hämmästyttävän nopeasti (n. 4 astetta pakkasta tosin).

      Olemme tyytyväisiä siis :)

      • eestaasjataastakas

        Itse vertasin Space Starin Dacia Sanderoon Ambianceen jonka lähtöhinta on hieman SS;ää halvempi. Tosin,stereot kun siihen ostaa ollaan jo tasoissa. Mikä on sit järkevämpi on sitten jokaisen itse päätettävissä, Sandero jonkin verran isompi, ja sillä saa sentään vetää peräkärryäkin tarvittaessa.Mitsussa 2 vuotta pidempi takuu, ja muutenkin varustelu parempi. kulutuskin ilmeisesti alhaisempi. Loppupäässä taitaa talviominaisuudet olla se mikä ratkaisee. Tässä tapauksessa Dacian idea uudesta autosta käytetyn hinnalla ei oikein toimi, Nissan Micra Visia on vaan 500-600 euroa kalliimpi ( kun se soitin on Daciaan hankittu). Ja muitakin melko varmasti hintansa paremmin pitäviä saa samalla rahalla. vanhahtavasta ulkonäöstä huolimatta SS on mielestäni kilpailukykyinen auto.Testien mukaan riittävän tehokas kone, eikä mitään heikosti tehtyä turboa..joka sekin on menoerä jossain vaiheessa. Itse valitsinsin Mitsun ennen Micran, takuun ja käytännöllisyyden takia,esim Micran takapenkkiä ei saa kaadettua osissa mikä on pienessä autossa melko tärkeä asia.. Sanderon kanssa vääntö olisi hankalampi..


    • Mitsujayeti

      Hyvin on auto pelittänyt.
      Tänäaamuna pakkasta n. 15 astetta ja lämpiää suhteellisen nopeasti kaupunkiajossa.

      Yksi vika on kylläkin ilmennyt.
      Rengaspaine hälyttää vaikka oikeat paineet kaikissa renkaissa.

      Muuten loistava peli, hyppään mielelläni tuon rattiin ja outlander saa seistä parkissa :)

      • Koltti

        Tuo rengaspainehälytin on ihan joutava kapistus. Aikoinaan Laguna II mallista siitä luovuttiin kun ei toiminut täällä pohjoisessa. Muutamia noita SS:iä on näkynyt täälläkin, minun mielestä ihan hyvän näköinen vehje


      • EU:n päävaja
        Koltti kirjoitti:

        Tuo rengaspainehälytin on ihan joutava kapistus. Aikoinaan Laguna II mallista siitä luovuttiin kun ei toiminut täällä pohjoisessa. Muutamia noita SS:iä on näkynyt täälläkin, minun mielestä ihan hyvän näköinen vehje

        Sehän on jo nähty että mitä typerämpi ja huonommin toimiva vekotin, sitä varmemmin EU määrää sellaisen pakolliseksi. Kas kun ei ole vielä määrännyt TSI:tä ja DSG:tä pakolliseksi kaikkiin autoihin, onhan ne systeemit oikein EU:n päämajassa, Saksassa kehitettyjä...


    • CA1A

      Harkitsen vaihtavani -95 Mitsu Coltin 2003 Space Stariin.

    • CA1A

      Juu, tänään tuli 2003 Space Star 1,6 Family 122 000 km ajettuna kotiin ja olen vaihtoon erittäin tyytyväinen, Jyväskylän Delta-auto teki vaihtokaupan kumpaakin osapuolta tyydyttävästi, kiitos. 83 km oli kotimatka ja kaikki pelasi ,kuten pitikin.

      • sfjkgjerkjl

        Tässä ketjussa olisi varmaankin tarkoitus puhua tuosta uusikorisesta 2014-> Space Starista.


      • hmhm

        Tuo auton nimeäminen mennyt Mitsubishillä vähän pieleen tällä kertaa.

        Vanha Space Star oli isompi tila-auto, kun tämä uusi Space Star on noin Coltin kokoluokkaa. Tai on toki pieneksi autoksi hyvinkin tilava.


      • MitsuMirage

        Juu, olisi voinut jatkaa vaikka Coltin nimellä tai sitten alkuperäisellä Japanilaisnimellä Mirage.


    • ostanko_Mitsun

      Miten lie SpaceStarit pelanneet pidemmällä siivulla? Tekisi mieli kevään aikana vaihtaa autoa ja SpaceStar kiinnostaisi edullisen hintansa vuoksi. Näppärän kokoinenkin vaikuttaisi olevan.

      • En.Ostanut.Mitsua

        Myöhäistä vastata, ostin Kia Rion.


    • Anonyymi

      Nyt on Spacetarilla 2015 ajettu vähän alle 36tkm ja kylmänä käyntiääni kiihdytettäessä kuulostaa singeriltä, eli moottori rällättää. Rällätys loppuu kun kone lämpenee :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      317
      3616
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      55
      1232
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      189
      1187
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe