Pätevyydentarkistus.

On tai sitten ei.

Joko on pätevyystodistuksia jossain päin Suomea tienpäällä kyselty ?
Taisi olla vaan paljon puhetta ,kerättiin rahat pois kuleksimasta.

45

1218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rahtari22

      Viikko ajettu n.2000km ja kerran olen poliisit nähnyt. Silloinkin tekivät rengasratsiaa henkilöautoille.

      Ei siis ole kysytty mitään kortteja.

      Olin lähes varma,että ne sillä rengastarkastus verokkeella pysäyttelee ja paljon työkavereiden kanssa jutellu,että kyllä tarkastellaan. Mut eipä oo näyttänyt kiinnostavan.

      Luulen,että poliisillakaan ei ole täyttä ohjetta siihen hommaan ja tien päällä varmaan liikkuu koululaisia vielä, joilla ei oo kaikki päivät käytynä.

      Mitä kuulin niin poliisin ohje on tällä hetkellä,että firma ja työntekijä saa sakot ja auto jää tienlaitaan,jos korttia ei löydy.

      • kurssin käynyt

        kysyin poliisilta että mitenkä te seuraatte tuota korttiasiaa? niin se sanoi että kun kuljettajalla on semmoinen kortti että saa ajaa kyseistä autoa ja auto-ja sen paperit on kunnossa niin hän toivottaa hyvää päivänjatkoa.


    • äläpä hättäile

      No hoh..hoijaa.... Kyllä niitä kortteja aletaan kyselemään. Poliisi ymmärtää,että
      suomi on mattimyöhäisten maa. Kaikki pitää aina jättää viimetippaan ja siltikin
      vielä myöhästytään. Kun marraskuu-joulukuu koittaa niin kyllä kyyläys on
      täydessä vauhdissa sanonpa sen. Kun puhallutetaan niin pyydetään kortti
      nähtäväksi ja siihen vielä yhteiset naurut kuinka kuva voi ollakin kortissa
      suoraan sanoen p....stä. Ja siihen sitten vielä hyvän päivän toivotukset
      puolin ja toisin. Jos hommat on kunnossa niin suomalainen poliisi on
      ihan reilu kaveri. Vai mitä?? 2.5 miljoonaa kilometriä olen ajanut ja
      voin sanoa,että suomalainen poliisi on ihan hyvä tyyppi.

    • perede

      äläpä hättäile, olen kanssasi ihan täysin samaa mieltä. Kun on asiat kunnossa ja hoitaa hommat kuten pitää, mitään ongelmia ei ole. Itse olen ajanut ammatikseni yli 20 vuotta ja minut on pysäytetty jokusia kertoja tienvarsitarkastuksiin ym. Koskaan ei ole ongelmia ollut, kaikki on sujunut hyvässä yhteisymmärryksessä. Joskus olemme vaihtaneet mielipiteitä esim kuorman varmistamisesta, mutta silti asiat ovat ratkenneet ihan keskustelemalla.

      Suomalaiseen poliisin voi luottaa, toisin kuin monen muun maan veitikoihin (itselläni ajokokemusta yli 20 maasta).

      Mun mielestä hommat pitää hoitaa kuten laki määrää, ei siinä märehtiminen auta. Itselläkin on helpompaa, kun tehdään työtä kuten viisaammat ovat parhaammaksi ajatelleet.

    • Rahtari22

      On minullakin kaikki asiat kunnossa 5-ey direktiivipäivää käytynä plus logistiikan ammattitutkinto ja 10-vuotta täysperällä ajamista kotimaassa / ruotsissa.

      Odotan sitä päivää,että kuinka kauan menee että esim. työkaverilta kysytään poliisin toimesta ammattitutkintokorttia.

    • omakehu haisee

      Jopa olet pitkään ajellut Pitäskö ihan ottaa hattu päästä Ja vielä kaikki tirektiivi päivät käyty ja Mansikkana kakun päällä oikein AMMATTI TUTKINTO oisko vielä oikein ylioppilas lätsä

      • Ylpeä ammattilainen

        Hyvä toveri omakehu haisee. Nyt kun kortit on taskussa jos sinusta tuntuu
        siltä ,että ylioppilas lätsäkin tarvittaisiin niin marssit lähimpään Prismaan ja
        sen jälkeen kultasepänliikkeeseen. Pidät päässä tulevan talven ja sitten vielä
        kesän niin lippalakki on sopivan kusen keltainen. Kun ulkoilutat sitten
        vappuaattona sitä perheesi kultaista noutajaa niin kaikki vastaantulijat
        voivottelevat,että siinähän se on lukenut mies. Ei lakki miestä tee,mutta
        ammattipätevyyskortti takaa sen että olet ammattilainen.Eli teet työtä
        mitä kuka tahansa ei voi tehdä. Tähän asti täysi ääliö ,juoppo vätys on
        voinut sanoa olevansa kuljetusalan ammattilainen kun taskusta on löytynyt
        se ABC kortti. Vaikka kaveri ei pystyisi todellisuudessa ajamaan metriäkään.
        HAISEKOO VIELÄ OMAKEHU. HÄH!!!!!!!!!!!!!! Arvostakaa nyt omaa työtänne
        perkules sentään.Voisiko omakehu haisee antaa jonkin asiallisen perustelun
        kuljettajien työtä aliarvioivalle väitteeleen??? Eikö kuljettajan ammatti ole
        koko Suomelle tärkeä asia????


      • Pikkasen rajaa please!
        Ylpeä ammattilainen kirjoitti:

        Hyvä toveri omakehu haisee. Nyt kun kortit on taskussa jos sinusta tuntuu
        siltä ,että ylioppilas lätsäkin tarvittaisiin niin marssit lähimpään Prismaan ja
        sen jälkeen kultasepänliikkeeseen. Pidät päässä tulevan talven ja sitten vielä
        kesän niin lippalakki on sopivan kusen keltainen. Kun ulkoilutat sitten
        vappuaattona sitä perheesi kultaista noutajaa niin kaikki vastaantulijat
        voivottelevat,että siinähän se on lukenut mies. Ei lakki miestä tee,mutta
        ammattipätevyyskortti takaa sen että olet ammattilainen.Eli teet työtä
        mitä kuka tahansa ei voi tehdä. Tähän asti täysi ääliö ,juoppo vätys on
        voinut sanoa olevansa kuljetusalan ammattilainen kun taskusta on löytynyt
        se ABC kortti. Vaikka kaveri ei pystyisi todellisuudessa ajamaan metriäkään.
        HAISEKOO VIELÄ OMAKEHU. HÄH!!!!!!!!!!!!!! Arvostakaa nyt omaa työtänne
        perkules sentään.Voisiko omakehu haisee antaa jonkin asiallisen perustelun
        kuljettajien työtä aliarvioivalle väitteeleen??? Eikö kuljettajan ammatti ole
        koko Suomelle tärkeä asia????

        Tarvii pikkasen toppuutella kortt-innostustasi. Se uusi pätevyyskortti tekee sinustakin vain teoriassa ammattilaisen. Ei se silti takaa että osaat hommasi hyvin! Ei ajokorttikaan takaa että jokainen sen auton hyvin hallitsisi. Vain aika näyttää onko työntekijästä hommaansa. Kortti ei mitään takaa!


      • Ylpeä ammattilainen
        Pikkasen rajaa please! kirjoitti:

        Tarvii pikkasen toppuutella kortt-innostustasi. Se uusi pätevyyskortti tekee sinustakin vain teoriassa ammattilaisen. Ei se silti takaa että osaat hommasi hyvin! Ei ajokorttikaan takaa että jokainen sen auton hyvin hallitsisi. Vain aika näyttää onko työntekijästä hommaansa. Kortti ei mitään takaa!

        Pikkasen rajaa please! Jos ammattipätevyyskortti ei tee ammattilaista niin
        kerro ystävällisesti miten ammattilaisen voi muuten määritellä jos on kaksi
        kaveria toinen on paikallisen pubin kanta-asiakas eikä ole autokoulun jälkeen
        ajanut metriäkään ja toinen on särmä kuljettaja. Molemmilla on ABC kortti taskussa
        ja molemmat väittää olevansa todella ammattilaisía kuljetushommissa.
        Mielestäni suoritetut kurssit sentään antaa jonkun pohjan sanoa olevansa
        ammattikuljettaja. Toisella pätevyyskortti taskussa toisella ei .
        Tekemällä työtä jyvät erottuvat akanoista. Näistä akanoista päästään vain
        eroon järjestämällä kursseja ja vaatimalla ammattipätevyyskorttia.
        Osaatko kertoa paremman ratkaisun????


    • Rahtari22

      Omakehu haisee : = Opettele kirjoittamaan edes yhdyssana oikein.

      Turha tulla siihen elvisteleen. Olen peruuttanut enemmän,kuin sinä olet ajanut eteenpäin .=)

      • 100000 - 500000km?

        Miten pitkän matkan olet yhteensä peruuttanut?


      • Pepsodent miäs
        100000 - 500000km? kirjoitti:

        Miten pitkän matkan olet yhteensä peruuttanut?

        Omakehu haisee on näitä tyyppejä joilla jauhot menee heti suuhun kun kunnon keskustelu on vasta alkamassa. Turha odottaa vastausta. sanon minä.


      • pitkälti :D
        100000 - 500000km? kirjoitti:

        Miten pitkän matkan olet yhteensä peruuttanut?

        Pitkän, 5 vuotta ajoin pihan perälle jonne piti peruuttaa aina kilometri. Syksyllä kaatosateessa se oli auton levyisellä uralla aina paska keikka joka toistui 3-4 kertaa viikossa.... Silloin joutui mennä katsomaan missä se menee. Täydellä. Ajettu on vuodesta -89. Helpommaksi on mennyt, onneksi. Ikäkin painaa, ei älyttömiä vetoja ja koppielämää enää.


      • Pikkasen rajaa
        pitkälti :D kirjoitti:

        Pitkän, 5 vuotta ajoin pihan perälle jonne piti peruuttaa aina kilometri. Syksyllä kaatosateessa se oli auton levyisellä uralla aina paska keikka joka toistui 3-4 kertaa viikossa.... Silloin joutui mennä katsomaan missä se menee. Täydellä. Ajettu on vuodesta -89. Helpommaksi on mennyt, onneksi. Ikäkin painaa, ei älyttömiä vetoja ja koppielämää enää.

        Olen peruuttanut enemmän kuin sinä ajanut eteenpäin on ehkä typerin ja valheellisin väite mitä rekka-apina voi suustaan päästää. Tällaisen väitteen esittänen kannattaisi ihan oikeasti miettiä miten paljon sitä todellisuudessa tulee peruuteltua vaikka viikossa. Se ei montaa sataametriä ole keskiverto rekkahommissa.


      • kilometri päivässä
        Pikkasen rajaa kirjoitti:

        Olen peruuttanut enemmän kuin sinä ajanut eteenpäin on ehkä typerin ja valheellisin väite mitä rekka-apina voi suustaan päästää. Tällaisen väitteen esittänen kannattaisi ihan oikeasti miettiä miten paljon sitä todellisuudessa tulee peruuteltua vaikka viikossa. Se ei montaa sataametriä ole keskiverto rekkahommissa.

        Keskimäärin 2 autonmittaa per paikka = 50 metriä. 5 kertaa päivässä kärry siltaan = 250 metriä. 4 päivää viikossa töitä = 1 kilometri. 150 päivää vuodessa töitä = 150 km. Välillä ajaa johonkin "pussiin", josta joutuu peruuttelemaan pidemmänkin matkan pois, joten totuus ehkä lähempänä 200 km vuodessa. 13 vuotta ajanut, joten on se nyt tämmösellä nuorella märkäkorvallakin jo täysperää takaperin tuupattu helposti 2500 km. Joskus aikanaan eläkkeelle päästessä lukema huitelee jo jossain 10000 kilometrissä. Kyllä eläkeiän kynnyksellä oleva on helposti täysperää enemmän peruuttanut kuin juuri koulusta valmistunut on ajanut eteenpäin. Vuodenkin alalla olleeseen vertaus alkaa olla jo mahdottomuus.

        Kunnon autonkuljettaja on kuitenkin läikyttänytkin enemmän kuin moni muu on juonut. ;)


      • pitkälti :D
        Pikkasen rajaa kirjoitti:

        Olen peruuttanut enemmän kuin sinä ajanut eteenpäin on ehkä typerin ja valheellisin väite mitä rekka-apina voi suustaan päästää. Tällaisen väitteen esittänen kannattaisi ihan oikeasti miettiä miten paljon sitä todellisuudessa tulee peruuteltua vaikka viikossa. Se ei montaa sataametriä ole keskiverto rekkahommissa.

        Voin kertoa paikankin, Liedosta Yliskulmaan, ja sitten Huiluntietä peruuttaen siltaan eli 10-tieltä 100 metriä risteykseen ja sitten loppumatka peruutettiin... Kärrypolku lähes, ei valoja ei mitään, heijastinkepit siihen saatiin.

        Kyllä näitä pussinperiä on mutta ne eivät olekaan niitä keskivertopaikkoja joissa pihat on sen kokoisia, että siellä voi ajaa rinkiä niin paljon kuin huvittaa.

        Saattaa olla joillekin tuttukin paikka, joskus tavarat otettiin suoraan siitä tieltä jos oli vain muutamia lavoja mutta ei sitä ihmisten kotitietä voinut tietenkään iäksi tukkia. Ohittamaanhan siinä ei mahdu edes mopolla ja jos siinä siltaan piti päästä oli vain yksi tapa siihen päästä. Peruuttaa matkan takaa.


      • pitkälti :D
        Pikkasen rajaa kirjoitti:

        Olen peruuttanut enemmän kuin sinä ajanut eteenpäin on ehkä typerin ja valheellisin väite mitä rekka-apina voi suustaan päästää. Tällaisen väitteen esittänen kannattaisi ihan oikeasti miettiä miten paljon sitä todellisuudessa tulee peruuteltua vaikka viikossa. Se ei montaa sataametriä ole keskiverto rekkahommissa.

        "Olen peruuttanut enemmän kuin sinä ajanut eteenpäin on ehkä typerin ja valheellisin väite mitä rekka-apina voi suustaan päästää."

        Ja näinhän en väittänyt. Kunhan kerroin vaan purun/lastauksen joka ei juuri herättänyt intoa kun se osoite rahtikirjoissa oli. Ja se oli melkein aina.


      • kaaniaveekasi

        eli olet ajanut harhaan ja joutunut peruuttelemaan?


    • Rahtari22

      Omakehu haisee. Niin haiseekin.

      Aivan lapasesta tosin lähtenyt koko aloitus topikista,jos sanon et odotan sitä päivää,kunnes poliisi tarkastaa korttini kestää kauan. Niin täällä puhutaan jo omakehu haisee,jos on käynyt direktiivipäivät ja sitten vielä on ammattitutkintokin alla.

      Kuitenkin 10-vuodessa kerkeää ajaa rahtia monenmoista. Kappaletavarasta massaan ja elintarvikkeita jne. Trukeilla ja pyöräkoneillakin on tullut ajettua monenmoista tuntia.

      Totta minä olen ammattikuljettaja joka osaa sitoa kuormansa ja hallita työkalunsa. Ei siinä ole poliisi sedällä mitään sanomista. Siinäkö tarkistelevat,mutta milloin.

      Onneksti työnantaja maksoi kaikki koulutukset niin voi hymyssä suin ajella menemään.

      Alkuperäinen kysymyshän oli,että onko tarkistettu ammattipätevyyttä.

    • Kerta riittää

      Työnantajan kannattaa ainakin olla lupalapusta kiinnostunut,velvollisuus tarkistaa että uusilta ja vanhoiltakin kuskeista sellainen löytyy.

    • Repe +

      Ei oo,mitä ne nyt sellaisia ??? Useammin saisivat tarkistaa koneet ja paperit.
      Monenlaista vipeltäjää saisi karsittua pois.

    • reilu poliisi

      Tuttavan luona kyläilemässä, muualta päin Suomea ollut poliisi kertoi, että heillä päin poliisien kesken sanaton sopimus, että nyt kun Suomen taloustilanne on mikä on, niin he ei heti ala prässäämään kuljetusyrittäjiä ja kyselemään pätevyyksiä... Siis tällä hetkellä. Mutta ei kuulemma tarkoita sitä, että niitä ei ikinä kyseltäisi. Jahka taloustilanne paranee ja homma pyörii taas täysillä, niin siinä vaiheessa kortit oltava kohdallaan tai rapina käy eli vastuu korteilla ajamisesta tällä hetkellä yrittäjillä.

      Tämä siis heillä päin Suomea, miten ollut muualla? Erään katsastuskonttorin esimiehen mukaan Seinäjoen ja Pori-Turku -seudulla poliisit ratsanneet paljonkin, onko tosi? Mites muualla?

      • Ennen ainakin

        No jaa... Sellaiseen olen törmännyt aikoinaan, että paikallinen poliisi (kun niitä vielä oli) katseli paikallisten vaikeuksissa olevien kuljetusyrittäjien hommia hiukan läpi sormienkin... Punkaharjulla -90 luvun laman aikaan, tienoikaisussa kasetilla isoja ylikuormia kun siirtymä yleisellä tiellä oli vain kilometri. Tielle vain varisi soraa :D. Siinä oli 430 Scania kovilla vaikka pumput oli käännetty. Montusta nouseminen oli vaikeaa. Tai Lappeelle ja Imatraan puuta lähes yötä päivää samalla kuskilla.

        Paikallispoliisien katoamin on vienyt sen näköalankin siihen todellisuuteen mutta onhan tuo byrokratia ylipäätään alkanut jo saavuttamaan jonkin sortin lakipisteen nykyisin.


    • k.uski

      Ei ole kysytty.

    • provokaattori oon

      Ei ole kysytty vaikka oikein toivon että olisi kunnon rysiä niin saataisiin epäkelpo aines takaisin kortistoon

    • GG Allin

      Tietääköhän se poliisikaan että mitä oikein kyttää. Itellä on kyllä tuo väliaikainen todistus mukana ja varmuuden vuoksi ne vitun diplomit vielä koulutuspäivistä, kunhan sen kortin vain jaksaisi käydä hakemassa.

    • Kortti joka lähtöön

      Ei niitä kysellä kun viranomaisilla on "viimeistä tietoa" että homma on hoidettua
      mallikkaasti. Vastaus on ettei korttia kysellä todellakaan!!!!!!!!

    • Tule ihan mieleen Ku

      Tule ihan mieleen Kuljetus Kankareen pappa... 2011 hän jutteli kuinka tulee jäämään eläkkeelle sitten kun tulee ammattipätevyysvaatimukset, eikä aijo digikorttiakaan hankkia, kyllä se 2004 atego kestää...

      Mitäs näinkään viime viikolla, Pappa ite upouudella Axorilla viemässä kamaa heseen...

      Kova oli monella uho että jää homma loppuu, mutta silti nöyristellen istuttiin kursseilla...

      Sama juttu lakkojen yms. kanssa, uho on kova, toteutus heikkoa...

      Ja mitä palstalaisia on uskominen, niin jos työpaikka on huono, niin itketään täällä kun on huono työpaikka, sensijaan että lähdettäisi menemään

    • Happy monkey

      Näin se menee. Itse olen todistanut kunnon saarnamiehen uhoa siitä
      kun hän ei käy kursseja ja hän ei näitä hommia tee eläkeikään asti.
      Ja kuinka sitä muita rahahommia on kiikarissa. Sitten kaikessa hiljaisuudessa
      maksoi itse kurssit ja kävi vapaapäivinä. Työnantajan kustantamat
      eivät kelvanneet.Olisiko tähän paikallaan se vanha sanonta
      "Perse edellä puuhun"Ihminen taitaa edelleen olla aika apina?

    • Hiljaa hyvä tulee

      Ei sitä korttia kysellä tienpäällä. Sitten jos sattuu jotain vahinkoa tai
      onnettomuutta niin sitten se on paras löytyä taskusta. Näin se menee.

    • Rahtari22

      Tällä viikolla on poliisi ns.tehovalvonnassa kysynyt ammattipätevyyskorttia.

      Itse en joutunut pysäytettäväksi,mutta usealta saman firman mieheltä oli kysytty korttia ja muita kuuluvia lippuja ja lappuja.

    • Rahtari22

      Tänään oli se päivä,kun poliis tarkisti liput ja laput.

    • onneton autokuski

      Eilen illalla kotiin päin palaillessa tuli mulla vastaan ensimmäinen pätevyydentarkistus. Urjalassa liputtivat levikkeelle katsoivat kortit, paperit ja kuormansidonnan. Katsastusmies tarkisti jarrut dynamometrillä. 42 tonnin rautakuormalla olin liikkeellä. Ei löytynyt mitään huomautettavaa.

    • Osaan jo

      Poliisit kyllä katsoivat ajokortin, mutta eivät pätevyydestä puhuneet mitään.
      En ole niihin pelle kortti kursseille mennyt, enkä ole ajatellut jatkossakaan mennä.
      32 vuotta tienpäällä riittää minulle opetteluksi. Jos joku tuntee tarvitsevansa lisää koulutusta, niin siitä vaan...

      • Ksksksks

        Jaa luulet olevasi jotenkin lain yläpuolella vai?
        Aika lapsellista touhua, siitä kun laki luotu niin kyllä se silloin pitää hankkia.


      • 8 mm äänruut
        Ksksksks kirjoitti:

        Jaa luulet olevasi jotenkin lain yläpuolella vai?
        Aika lapsellista touhua, siitä kun laki luotu niin kyllä se silloin pitää hankkia.

        Joo tuurilla mennään niin kauan kuin mennään. Kun sakko tulee niin tuskin työnantaja on valmis sitä maksamaan. Eli omaan piikkiin menee. Millainen
        kuljetusliike palkkaa kuljettajan joka ei täytä viranomaisten asettamia vaatimuksia.Työnantajalle kuuluu valvontavastuu kyseisessä asiassa. Pääkaupunkiseudulla ammattipätevyyskortteja ei ole juurikaan tarkastettu
        mikäli on uskominen kuljettajien puheisiin.


    • tittelit hiiteen

      No ihan sunnuntaita pojat ja muutïamat neidit hei. Älkää nyt kuolatko asian perään,mutta kukaan ei tosiassa halua nähdä teidän uunituoretta ammattipätevyyskorttia. Näin se nyt vaan menee. Poliisi kysyy ajokorttia ei ammattipätevyyttä. Joko ymmärsitte se on ihan toinen viranomainen joka
      kuolaa ammattipätevyyden perään. Oletteko kuulleet ,että joku olisi kysellyt
      sähköasentajan papereita. Niin ette ole. Näin se menee kuljetusallakin.

    • Willen

      Joo,pari kertaa on nyt kortit katsottu,kysyin että mitä jos sitä pätevyyskorttia ei olisi
      ollut , vastaus oli : välitön ajonkeskeytys ja sakko ehkä lyhyt siirtolupa.
      Naantali -Turku välillä.

    • Jebouuuh

      Pysäyttivät tienpäällä tarkistivat ajokortin ja auton paperit ja kysyivät miten ovat tämänpäivän vaatimustason kortit voimassa, sanoin että ajelen ihan omaa siirtymä ajoa enkä todellakaan työkseni. Niin homma OK. Ajoin kaverin kuorma-autoa

    • Tuskan hiki

      Eipä näitä ammattipätevyyksiä kysellä muiltakaan aloilta joilta semmoinen vaaditaan.
      Kuskit ovat turhan herkkähipiäisiä.Mutta älä joudu onnettomuuteen.Silloin lakimiehet
      suoraan sanoen kaivavat sisuskalusi esiin jos koulutusasia ei ole ajantasalla.Sinusta tehdään syyllinen tai ole ainakin osasyyllinen vajaalla ammattitaidollasi.
      Ja oikeus uskoo,koska koulutus on kaiken a ja o heidän mielestään.

      • Usein 2 rikettä yhdessä on paaaaaljon pahempi kuin erillään tehtynä.

        Esimerkkinä:

        0,6 promillen rattijuopumus, noin 2kk ajokieltoa 30 päiväsakkoa

        kuolemantuottamus kuorma-autolla 30 päiväsakkoa, ei ajokieltoa

        No jos nuo tekee yhdessä, niin vankilaa tulee ja ajokieltoa ja korvauksia yms


    • Laki ja järjestys

      Mikä on ihan oikein. Kuoleman tuottamus kuorma-autolla voi osua ihan kenen tahansa kuskin kohdalle. Vaikka olisi kuinka huolellinen ja hyvä kuljettaja. Aina on se inhimillisen virheen mahdollisuus yhdistettynä huonoon tuuriin.
      Rattijuopumus ja kuoleman tuottamus yhdessä on ihan eri asia. Ei niitä voi verrata.
      Pitää aina muistaa,että 0.6 promillea ei ole mikään vahinko. Tällöin 100 kg mies on nauttinut 4 keskiolutta eli on hyvin tietoinen ajokunnostaan.Kyse on tahallisesta lain rikkomisesta.

      • 30.12.85

        Ihan ruuminvamman tuottamuksesta saa oikeudessa 40-50 päiväsakkoa.
        Vaikka vammat olisivat vain ruhjeita. Joten kuolemasta kukaan ei selviä 30 päiväsakolla ei totta tosiaankaan. On ihan omakohtaista kokemusta vaikka oli kaikki lieventävät asianhaarat.


    • Onko tietoa ? ON.

      Vuodenvaihteen jälkeen alkaa tehovalvonta jossa myös ns.pätevyys todennetaan.
      kyseessä PTR tarkistus.

      • Vilpertti Pertti

        Hauskaa Joulua kaikille! Tämä on vähän semmoinen juttu,että eikähän muidenkaan
        alojen ammattipätevyyskortteja juurikaan kysytä. Sitten kun sattuu jokin vahinko niin silloin on hyvä olla tämäkin asia kunnossa. Raskaankaluston tehoratsioiden yhteydessä voisin kuvitella kyseisen kortin tarkistuksen olevan luontevinta.
        Olisi puhallusratsiassa aika erikoista kysellä kortin perään. En tunne yhtään kuskia
        jolta kyseistä korttia olisi poliisi kysellyt vielä tähän mennessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe