Onko mulla alkamassa syömishäriö tms?

onko normaalia :o

Oon 14 vuotias ja rupesin tossa miettimään että mitä hittoa mä oikeen oon tekemässä...
Eli about 2 viikkoa sitten rupesin (jälleen kerran) suunnittelemaan laihdutusta koska olen 174cm/75kg (jep, olen läski ja tiedän sen) ja päätin että nyt myös pudotan oikeasti painoa ja keskityn siihen koska ennen on vaan käynyt siihen että kolmantena päivänä kaverit pyytää hesburgerille ja lähen vaa mukaa...
Eli tavoitepaino olis 55 kg. (Tiedän että se on edelleen aika paljon mutta riittäkööt)
Ja oon koko viikon toiminut niin että

Aamupala klo 7.00
Leipää (välissä kinkku juusto) ja vettä
Jos on kiire niin kaakao

Sitten seuraavaks oon syönyt (pakollisen)päiväruuan kotona about 16-17 aikoihin, joka on milloin mitäkin esim. Makaronilaatikkoa.

Ja sitten korkeintaan iltapalaksi (18-18:30) ehkä viinirypäleitä tai porkkana.

Ei siis välipaloja/kouluruokaa ja syön about 2-3 krt päivässä ja juoksulenkit joka päivä jos vain mahdollista.
Lauantai on päivä jolloin voin syödä lähinnä mitä vaan, kunhan teen illalla jonkun tehokkaan lenkin.
Eka päivä oli vähän hankala, ja koulun jälkeen oli pakko ottaa puolikas leipä koska maha muris niin kamalasti.
Päivä päivältä se rupes käymään aina vaa helpommaks ja enää ei ollut oikeen nälkäkään niin usein ja sitte kun kävin vaa'alla niin sieltähän oli pari kiloa lähtenyt ja oli kyllä hymy korvissa :D
Mutta nyt tänään kun vanhemmat lähti kotoa hetkeksi nii aattelin että käyn ettimässä kännykänlaturin ja sitte hain keittiöstä, ja siellä pöydällä oli sipsipussi... otin eka yhen sipsin, mut sitte hainki laatikosta paahtoleipää. Otin lasin vettä ja rupesin syömään sitä leipää (joka maistu oikeestaan hyvältä vaikka oli ihan kuiva, otin suoraan pussista lautaselle) ja sitte kun olin syönyt nii otinki lisää sipsiä, muutaman, lisää, lisää kunnes tajusin mitä olin tekemässä, mässytän sipsiä vaikka pitäis laihtua ja ryntäsin sitte vaa'alle ja paino oli noussut eilisestä. Rupesin melkee itkemään ja oikeesti löin itteeni naamaan ja lujaa kun mieli teki vaan mennä hakemaan lisää sipsejä ja syödä vaikka koko pussi.
Menin takas mun huoneeseen ja rupesin miettimään että mitä helvettiä mä oikeen oon tekemässä ittelleni?!
Voiko noi oikeesti olla jotain merkkejä syömishäiriöstä?
Haluan olla laiha mutta en halua laihtua liikaa, ja silti mieli tekis jatkaa samaa rataa ja syödä korkeintaan 3 kertaa päivässä vaikka lähes koko elämäni olen syönyt 5-6 kert päivässä...
?

6

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • normaalia

      Oot vaan tossa iässä.

    • Laihduttajaangel

      Jos sää oikeesti haluat laihtua nii jätä sokeri ja ylimääränen rasva helvettii ja liiku paljon ja syö useemmin koska pitkät syömävälit lihottaa

      • 3mm4

        Joo jätä vaan rasvat


      • sorikunpädentäs
        3mm4 kirjoitti:

        Joo jätä vaan rasvat

        Joo no onpa varmaan helppoo tolle "jättää vaan rasvat" jos on 'pakollinen päiväruoka'- josta päätellen vanhempien hankkima(ja valitsema)/tekemä? ilmeisesti ne raahaa viä sipsejäkin tonne.

        Ei millää pahalla mut aika turha neuvo. Eikä sitä rasvaa kannata muutenka jättää, (vaan tyylii vaihtaa parempiin, kyl rasvakin kuuluu ihmisen ravintoon).


    • sryyy

      Sun pitää oikeesti laihtua ja paljon. Ei pahalla, mut vaikutat valtavalta.

    • terveterve

      Tollasella syömättömyydellä saat ittes vaan säästöliekille, oaras tapa laihtua on syödä terveellisesti ja liikkua, mutta ei liikaa. Mulla oli anoreksia, ennen sitä olin ylipainoinen.
      Syö 5 kertaa päivässä, aamupala on tärkeä. Voit hakee vaikka netistä vinkkejä mitä syödä, mutta älä missään nimessä etsi anoreksiasivuilta.

      Jos tota touhuus jatkat pitkäänki, nii ei hyvin käy.
      Hae apua enne ku on liian myöhästä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe