Auttakaas epätietoista

8+5

Elikkä ollaan yli vuosi yritetty lasta, nyt olen n. 3viikkoa sitten tehnyt ensimmäisen plussan ikinä ja olen viikolla 8 6. Kaks viikkoa sitte alko kauheet pahoinvoinnit ja oli vihlontaa mahassa ja kaiken laisia tuntemuksia, nyt kuitenki vajaa viikko sitte kaikki oireet loppu, paitsi asmupahoinvointia jäi vähän. Kauheen tyhjä tunne ja ei mitään tuntemuksia ole ollut. Onko ihan normaalia? Pelkään keskenmenoa yli kaiken.. Mitään vuotoa ei ole ollut... Onko jollain muulla jäänyt oireet yhtäkkiä pois vaikka raskaus on jatkunut normaalisti? Kiitos, jos joku osais auttaa!

6

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eieiei11

      Itse olin raskaana vuosi sitten. Esikoista odotin. En osaa tietenkään sulle vastausta antaa mitä tuo kohdallasi tarkoittaa.. mutta itselläni pahoinvointi ym ei loppunut vielä noin varhain, vaan joskus vkolla 12-13. Ja phv väheni ja loppui pikkuhiljaa, ei ihan kerralla. Oletko käynyt vielä ultrassa?

    • ....................

      Mulla oli viikoista 4 alkaen etovaa oloa ja vatsassa vihlaisuja, väsymystä, finnejä naama täynnä, hajuherkkyyttä, rintojen arkuutta ja kaiken lisäksi maha ihan sekaisin.

      Oireet katosivat (paitsi finnit :) ) viikko ennen ekaa neuvolaa eli noin viikoilla 7 ja kerroin huolestani neuvola tädille. Raskaustesti näytti tuolloin neuvolassakin ihan plussaa ja minun piti vain odottaa viikolle 12 ultraa, ellen sitten olisi maksanut yksityiselle varhaisultrasta.

      Loppuun asti täysin oireeton raskaus ja nyt esikois tyttäreni nukkuu yöuniaan ja täyttää kohta 2 v.

      Älä huolestu vielä. Yritä olla stressaamatta ja elää nyt päivä kerrallaan.

    • Alkuraskauden viikot ja kuukaudet voivat kyllä olla sietämättömän pitkiä. Mikään oireiden määrä, muutos tai oireettomuus ei suoraan kerro, jatkuuko raskaus hyvin. Ainoa varma huono merkki on vuoto, mutta toisaalta alkuraskaudessa voi olla vuotojakin ja kaikki voi silti olla hyvin. Ei auta kuin odottaa, niin raastavaa kuin se voi ollakin. Voimia ja kärsivällisyyttä sinulle ap odotteluun!

      Ystävien kanssa olemme joskus jutelleetkin, että siitä se vanhemmuus oikeastaan alkaakin - ensin murehtii, onko siellä vatsassa ketään, sitten murehditaan miten sikiö voi, sitten meneekö synnytys hyvin, sitten jo pian että kolhiiko taapero itseään, kiusataanko lasta koulussa, pääseekö opiskelemaan… Lapsen hyvinvoinnista kantaa aina huolta.

      Sinikka-pappi

    • 32+2

      Käy ultrassa, yksityisellä. Ei tarvitse miettiä.

      • Ap 8+5

        Ap tässä! Mitähän toi varhaisultra mahtaa kustantaa? En siis ole käynyt ensimmäisessä ultrassa vielä koska tänään rv 9 0... Jonkun verran tänää oli taas pahoinvointia, toivotaan nyt että kaikki ois hyvin ja pieni pysyis mukana yksiössään.. Että kun ois joku helppo kotikonsti, millä näkis että pienellä kaikki hyvin... Ehkä mä vielä odotan et joku sellasen keksii :D


      • äitikolmelle
        Ap 8+5 kirjoitti:

        Ap tässä! Mitähän toi varhaisultra mahtaa kustantaa? En siis ole käynyt ensimmäisessä ultrassa vielä koska tänään rv 9 0... Jonkun verran tänää oli taas pahoinvointia, toivotaan nyt että kaikki ois hyvin ja pieni pysyis mukana yksiössään.. Että kun ois joku helppo kotikonsti, millä näkis että pienellä kaikki hyvin... Ehkä mä vielä odotan et joku sellasen keksii :D

        Ei se maksa kuin reilun satasen.
        Onnea odotukseesi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe