Saa sen pysäkillä olevan bussin ohittaa, häh

menoks..

Paciuksenkadulta kun käännytään Ramsaynrantatielle niin jos jonossa nyt
sattuu se bussikin olemaan joka jää sitten ramsaynrantatiellä pysäkille niin
osa on niin toopeja että jää sitten kuhnimaan sen bussin taakse vaikka
ohi voisi mennä bussista.

https://www.google.fi/maps/@60.195928,24.8844328,3a,90y,162.99h,89.18t/data=!3m4!1e1!3m2!1sRLIBbvU3FB8z410xaU7Pbg!2e0

Ja sitten kun käännytään tuonne ramsaynrantatielle niin menkää, menkää menkää menkää älkääkä kuhniko siinä, lähes joka kerta saa painaa jarrua kun
joku edellä menevä empii ja ämpii ja kuhnii ja ostaa tonttia.

Puolet ruuhkien syistä on siinä kun haaveillaan liikenteessä, ostetaan tonttia ja ihmetellään ja aikaillaan ja kaikken parasta että vittu sulla on joku niin perkeleen tärkee txt viestin naputtele siellä menossa että nukut sen takia liikennevaloissa.
Tekis mieli tulla kuulu ottaa se luuri sulta ja nakata niin pitkälle kuin lentää että nyt loppu se perkeleen tekstarin napuittaminen, keskity ajamiseen tai aja parkkiin tekstaamaan niin tekstareitas.

16

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oletko ennenkin

      Hyvin sait linkin näkyviin, olet ennenkin linittänyt.

      • menoks..

        Joo, parempaa en löytänyt sivuilta, osoiteriviltä vaan hiirellä kopsasin.
        Jos tuossa oli jokin moite niin :) Maalatkaa linkki hiirellä (vasen hiiren nappula pohjaan ja sitten kun olet maalannut niin hiiren oikealla joko kopioi linkki tai toimivissa selaimissa saatkin valinnan siirry osoitteeseen..)

        tinyurl yms olisi toki kohteliasta url perkeleissä.

        Joskus tuolla google maps oli kätevä valinta että kopioi paikan osoite..


      • itse olen
        menoks.. kirjoitti:

        Joo, parempaa en löytänyt sivuilta, osoiteriviltä vaan hiirellä kopsasin.
        Jos tuossa oli jokin moite niin :) Maalatkaa linkki hiirellä (vasen hiiren nappula pohjaan ja sitten kun olet maalannut niin hiiren oikealla joko kopioi linkki tai toimivissa selaimissa saatkin valinnan siirry osoitteeseen..)

        tinyurl yms olisi toki kohteliasta url perkeleissä.

        Joskus tuolla google maps oli kätevä valinta että kopioi paikan osoite..

        Kouliutunut googlenkäyttäjä osaa tehdä asian helpommaksi.


    • monoks

      Vaikutat fiksulta ja tasapainoiselta henkilöltä.

    • Redneck Baboons

      "Puolet ruuhkien syistä on siinä kun haaveillaan liikenteessä..."

      Ei muuten johdu. Tuo on seuraus, ei syy. Ruuhkat johtuvat siitä yksinkertaisesta syystä, että liikkujia on enemmän kuin mikä on väylien vetokyky. Ainoa helpotus on vähentää yhtäaikaista liikennettä tai sitten kalliimmin, eli väylien laaja parantaminen. Tuohon jälkimmäiseen ei usko kukaan ns. täysillä käyvä. Se saattaa olla mahdollinen, mutta aivan vtun kallis.

      Montakohan kertaa tämän faktan joutuu vielä toteamaan? Aika monta, epäilisin.

      • The mousetrap

        Ruuhkat saattavat johtua siitä että väylien vetokyky ei riitä, mutta kuhnijat tekevät parhaansa että väylät vetäisivät mahdollisimman vähän.

        Kun kuhnija on liikennevaloissa ensimmäisenä, niin vihreän syttyessä aletaan harkitsemaan liikkeelle lähtöä. Jos takana on myös kuhnija, hän odottaa että ensimmäinen on vähintään kymmenen metrin päässä, jolloin alkaa harkitsemaan liikkeelle lähtöä. Kolmas saattaa olla myös kuhnija mutta lähtee ripeästi liikkeelle, koska on hieman kiire, valot ovat nimittäin vaihtuneet punaiseksi. Tällöin kuhnijan päämäärä on saavutettu, estettiin mahdollisimman monet matkan jatkuminen.

        Monesti tuon kuhnijan ajaa uudelleen kiinni kun vauhti on parikymppiä alle muun liikenteen. Kuhnijat ajavat usein rinnakkain joten vallankäyttö on tapissaan kun kukaan ei pääse ohi. Seuraavissa valoissa palaa jo vihreä, mutta niistä ei ehdi koska vauhti on niin hiljaista. Tällä hitaan ajon taktiikalla varmistetaan se että varmasti on ensimmäisenä liikennevaloissa ja saadaan minimoitua valoista ehtineiden autojen määrä.

        Sitten alkaa sama alusta ja pikkuhiljaa se ruuhkakin saadaan aikaiseksi.

        Maantiellä kuhnijan tehtävänä on pitää huolta että jono kulkee mahdollisimman hitaasti. Jos joku yrittää poistua kuhnijan rakentamasta muodostelmasta se pyritään estämään kaikin keinoin, sillä kuhnijan tapa on ainoa oikea tapa.


      • Syitä vai seurauksia?
        The mousetrap kirjoitti:

        Ruuhkat saattavat johtua siitä että väylien vetokyky ei riitä, mutta kuhnijat tekevät parhaansa että väylät vetäisivät mahdollisimman vähän.

        Kun kuhnija on liikennevaloissa ensimmäisenä, niin vihreän syttyessä aletaan harkitsemaan liikkeelle lähtöä. Jos takana on myös kuhnija, hän odottaa että ensimmäinen on vähintään kymmenen metrin päässä, jolloin alkaa harkitsemaan liikkeelle lähtöä. Kolmas saattaa olla myös kuhnija mutta lähtee ripeästi liikkeelle, koska on hieman kiire, valot ovat nimittäin vaihtuneet punaiseksi. Tällöin kuhnijan päämäärä on saavutettu, estettiin mahdollisimman monet matkan jatkuminen.

        Monesti tuon kuhnijan ajaa uudelleen kiinni kun vauhti on parikymppiä alle muun liikenteen. Kuhnijat ajavat usein rinnakkain joten vallankäyttö on tapissaan kun kukaan ei pääse ohi. Seuraavissa valoissa palaa jo vihreä, mutta niistä ei ehdi koska vauhti on niin hiljaista. Tällä hitaan ajon taktiikalla varmistetaan se että varmasti on ensimmäisenä liikennevaloissa ja saadaan minimoitua valoista ehtineiden autojen määrä.

        Sitten alkaa sama alusta ja pikkuhiljaa se ruuhkakin saadaan aikaiseksi.

        Maantiellä kuhnijan tehtävänä on pitää huolta että jono kulkee mahdollisimman hitaasti. Jos joku yrittää poistua kuhnijan rakentamasta muodostelmasta se pyritään estämään kaikin keinoin, sillä kuhnijan tapa on ainoa oikea tapa.

        Autonomiset autot tulevat muuttamaan tätä hieman. Autuaaksi nekään eivät tee, suurin ongelma tässäkin asiassa tuntuu olevan se että yksilön on vaikea hyväksyä sitä että muiden tekeminen tai tekemättä jättäminen vaikuttaa omaan toimintaan. Liikenteessä tämä tuntuu korostuvan. Tai liikennettä käsittelevillä keskustelupalstoilla.


      • paradoksi.
        The mousetrap kirjoitti:

        Ruuhkat saattavat johtua siitä että väylien vetokyky ei riitä, mutta kuhnijat tekevät parhaansa että väylät vetäisivät mahdollisimman vähän.

        Kun kuhnija on liikennevaloissa ensimmäisenä, niin vihreän syttyessä aletaan harkitsemaan liikkeelle lähtöä. Jos takana on myös kuhnija, hän odottaa että ensimmäinen on vähintään kymmenen metrin päässä, jolloin alkaa harkitsemaan liikkeelle lähtöä. Kolmas saattaa olla myös kuhnija mutta lähtee ripeästi liikkeelle, koska on hieman kiire, valot ovat nimittäin vaihtuneet punaiseksi. Tällöin kuhnijan päämäärä on saavutettu, estettiin mahdollisimman monet matkan jatkuminen.

        Monesti tuon kuhnijan ajaa uudelleen kiinni kun vauhti on parikymppiä alle muun liikenteen. Kuhnijat ajavat usein rinnakkain joten vallankäyttö on tapissaan kun kukaan ei pääse ohi. Seuraavissa valoissa palaa jo vihreä, mutta niistä ei ehdi koska vauhti on niin hiljaista. Tällä hitaan ajon taktiikalla varmistetaan se että varmasti on ensimmäisenä liikennevaloissa ja saadaan minimoitua valoista ehtineiden autojen määrä.

        Sitten alkaa sama alusta ja pikkuhiljaa se ruuhkakin saadaan aikaiseksi.

        Maantiellä kuhnijan tehtävänä on pitää huolta että jono kulkee mahdollisimman hitaasti. Jos joku yrittää poistua kuhnijan rakentamasta muodostelmasta se pyritään estämään kaikin keinoin, sillä kuhnijan tapa on ainoa oikea tapa.

        EIkö sinua koskaan ihmetytä, miten ne kaikki kuhnijat ovatkin ehtineet sinun edellesi? Niidenhän kuuluisi olla kaukana sinun takanasi, koska olet se ripein ja nopein.


      • Redneck Baboons
        The mousetrap kirjoitti:

        Ruuhkat saattavat johtua siitä että väylien vetokyky ei riitä, mutta kuhnijat tekevät parhaansa että väylät vetäisivät mahdollisimman vähän.

        Kun kuhnija on liikennevaloissa ensimmäisenä, niin vihreän syttyessä aletaan harkitsemaan liikkeelle lähtöä. Jos takana on myös kuhnija, hän odottaa että ensimmäinen on vähintään kymmenen metrin päässä, jolloin alkaa harkitsemaan liikkeelle lähtöä. Kolmas saattaa olla myös kuhnija mutta lähtee ripeästi liikkeelle, koska on hieman kiire, valot ovat nimittäin vaihtuneet punaiseksi. Tällöin kuhnijan päämäärä on saavutettu, estettiin mahdollisimman monet matkan jatkuminen.

        Monesti tuon kuhnijan ajaa uudelleen kiinni kun vauhti on parikymppiä alle muun liikenteen. Kuhnijat ajavat usein rinnakkain joten vallankäyttö on tapissaan kun kukaan ei pääse ohi. Seuraavissa valoissa palaa jo vihreä, mutta niistä ei ehdi koska vauhti on niin hiljaista. Tällä hitaan ajon taktiikalla varmistetaan se että varmasti on ensimmäisenä liikennevaloissa ja saadaan minimoitua valoista ehtineiden autojen määrä.

        Sitten alkaa sama alusta ja pikkuhiljaa se ruuhkakin saadaan aikaiseksi.

        Maantiellä kuhnijan tehtävänä on pitää huolta että jono kulkee mahdollisimman hitaasti. Jos joku yrittää poistua kuhnijan rakentamasta muodostelmasta se pyritään estämään kaikin keinoin, sillä kuhnijan tapa on ainoa oikea tapa.

        "Ruuhkat saattavat johtua siitä että väylien vetokyky ei riitä, mutta kuhnijat tekevät parhaansa että väylät vetäisivät mahdollisimman vähän."

        Tuo muita hitaammin etenevien autoilijoiden tai miksei muidenkin liikkujien olemassaolo korostuu ruuhkissa. Jotkut heistä luulevat olevansa jonkinlaisia toisten opettajia rauhallisuudessaan. Totuus on kuitenkin se, ettei sellainen toiminta auta ketään. Se on sama kuin uskoisi koulukiusaamisen loppuvan rauhanomaisin konstein. Uskoa voi, mutta loppua ei silti tule.

        Mutta itse ruuhkan laajuudelle tuollaisilla tyypeillä taitaa olla oikeasti aika vähäinen merkitys. He vain näkevät sen ruuhkan kiirettömänä tilana, mitä se oikeastaan kuuluisi ollakin. Yhteneväisellä nopeudella edettäessä ruuhkan aiheuttama "tuska" lievittyy aivan varmasti, mutta liika vauhtikaan ei auta ketään. Tämä pointti unohtuu oikeastaan aina.

        Jos kiirettä pitävät ajautuvat jatkuvasti ruuhkiin, ei heillä oikeasti voi kiire edes olla. Jos olisi, he pyrkisivät välttämään tilanteet, joissa "kuhnijoita" on aivan liikaa. No, kyseessä on oikeastaan saman kolikon kaksi puolta.


      • The mousetrap
        paradoksi. kirjoitti:

        EIkö sinua koskaan ihmetytä, miten ne kaikki kuhnijat ovatkin ehtineet sinun edellesi? Niidenhän kuuluisi olla kaukana sinun takanasi, koska olet se ripein ja nopein.

        Kun ajaa tarpeeksi hiljaa, niin on kaikkien takanatulijoiden edellä. Ei kai tuota ole kovin vaikea ymmärtää? Oletko koskaan ajanut jonossa jossa ensimmäisenä on mopoauto tai traktori? Miten ihmeessä se on ehtunyt jonon ensimmäiseksi vaikka on hitain koko jonossa, siinäpä sinulle pähkinä.

        Onneksi nuo kuhnijat eivät sentään ihan aina ole liikenteessä, silloinhan liikenne pysähtyisi lähes täysin.

        Kiitos vaan kehuista, mutta minun ei tarvitse olla ripein eikä nopein. Ihan normaalilla ajamisella liikenteen joustavuus on parhaimmillaan ja myös muiden olemassaolo huomioidaan.

        Nämä turvallisesti omasta mielestään liikkuvat kuhnijat ovat juuri niitä jotka saavat aikaan "tilanteita" arvaamattomalla käytöksellään.


      • Redneck Baboons kirjoitti:

        "Ruuhkat saattavat johtua siitä että väylien vetokyky ei riitä, mutta kuhnijat tekevät parhaansa että väylät vetäisivät mahdollisimman vähän."

        Tuo muita hitaammin etenevien autoilijoiden tai miksei muidenkin liikkujien olemassaolo korostuu ruuhkissa. Jotkut heistä luulevat olevansa jonkinlaisia toisten opettajia rauhallisuudessaan. Totuus on kuitenkin se, ettei sellainen toiminta auta ketään. Se on sama kuin uskoisi koulukiusaamisen loppuvan rauhanomaisin konstein. Uskoa voi, mutta loppua ei silti tule.

        Mutta itse ruuhkan laajuudelle tuollaisilla tyypeillä taitaa olla oikeasti aika vähäinen merkitys. He vain näkevät sen ruuhkan kiirettömänä tilana, mitä se oikeastaan kuuluisi ollakin. Yhteneväisellä nopeudella edettäessä ruuhkan aiheuttama "tuska" lievittyy aivan varmasti, mutta liika vauhtikaan ei auta ketään. Tämä pointti unohtuu oikeastaan aina.

        Jos kiirettä pitävät ajautuvat jatkuvasti ruuhkiin, ei heillä oikeasti voi kiire edes olla. Jos olisi, he pyrkisivät välttämään tilanteet, joissa "kuhnijoita" on aivan liikaa. No, kyseessä on oikeastaan saman kolikon kaksi puolta.

        Täysin sama mieltä


    • eisepelaa
      • vikaa

        oli minullakin kerran tuo vika . soitin puhelintukeen.


    • Miksei pelaa?
      • gfdgfxgfxc

        Ilmeisesti tuo httpS eli "salattu" yhteys tekee sen ettei siitä tule linkkiä.


    • jos vielä kuitenkin

      Ihan helposti toimii tuokin linkin malli.

      Jos jollain ei toimi, lienee ohjelmissa puutteita?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3578
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      197
      1672
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1327
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      146
      1208
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      855
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      52
      821
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      820
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      809
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe