Tarvittaisiin viisaampien apua!

vieras8

Hei, olen 19vuotias nuori, ja tarvitsisin hieman vastauksia.

Voisiko olla mahdollista, että olen raskaana vaikka syön pillereitä?
Minulle ilmaantui nimittäin n.viikko sitten kovasti raskausoireita, oli pahoinvointia jokaisena iltana, joskus myös aamuisin, pahoja mielialanvaihteluita USEITA kertoja päivässä, normaalia enemmän vessassa käymistä, vihlontaa/kirpaisuja välillä alamahassa, tuntuu että maha olisi turvonnut, kova nälkä jatkuvasti? Ja tunnetta vielä lisäsi se, että kun otin aivan pienen hörpyn kahvista, sain siitä useammaksi tunniksi aivan kamalan kuvottavan olon.

Testiä en ole tehnyt, koska kun oireet ilmaantuivat, kuukautisten alkamiseen oli vain n. tuon viikon verran. Kuukautiset alkoivat ajallaan, päivää aikaisemmin kuin yleensä, eli eilen (en ajatellut sen olevan mitään, koska niin käy minulle välillä), mutta vuoto on ollut minusta omituista. Ensin ei täsmännyt vuotomäärä, sitten yhtäkkiä tuntui tulevan aivan liikaa, sen jälkeen on ollut eilen illalla ja tänään väärän väristä.

Eniten nyt alkoi mietityttämään se, että ne ovat loppumassa jo? Alkoivat eilen, ovat tänään loppumassa, normaalisti kestävät minulla 6-7päivää.

Eli voiko olla mahdollista? Minusta kyllä. Mutta koska nyt sitten se testi kannattaisi tehdä? Odottelenko pari päivää jos kuukautiset loppuvat vai teenkö heti huomenna vai miten?

Kiitos kovasti jos jaksoit lukea ja antaa neuvoja! Ovat todella tarpeen!

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+1

      Toki voi raskaus olla mahdollinen, ei ne pillerit mitään 100%:n varmoja tosiaan ole.

      Millaisia e-pillereitä syöt? Yhdistelmiä vai minejä? Jos yhdistelmiä niin vuoto ei kuukautiset vaan taukoviikon tyhj.vuotoa.

      Milloin viimeinen yhdyntä? Kas kun raskaus ei heti testissä näy. Varmimman tuloksen saa kun yhd.on kulunut 19 vrk, se on se nyrkkisääntö. Silloin tulokseen voi varmasti luottaa.

    • vieras8

      Hei! Kiitos vastauksestasi!

      Syön Gestinyl-merkkisiä pillereitä 20/75mg, ikinä ei ennen ole ollut tätä ns. tuota tyhjää vuotoa.

      Ja eivät ne toki sata varmoja ole, en vain millään uskonut että juuri minulle kävisi tämä ns. toimimattomuus, mutta eipä kai kukaan muukaan sitä uskoisi itselle sattuvan.

      Ja tosiaan, kuukautiset nyt sitten kestivät vain sen päivän tai kaksi, miten nyt laskeekaan, eli päättivät loppua kuin seinään. Ja olen naimisissa, meillä on mieheni kanssa terve seksielämä, joka tarkoittaa n. kerran-kaksi päivässä, jotne on tosi vaikea laskea koska olisi tuo 19pvä mennyt, mutta olen hiukan päätellyt noiden oireiden alkamisesta, että ehkä kaksi viikkoa sitten kuukautisten aikaan, kun on se viikon tauko pillereissä. Käytimme kondomia, mutta meillä on kissoja, joten kai on pieni reikä voinut päästä.

      Löysin nimittäin tuon kyseisen paketin yöpöydältä muutaman tunnin päästä, kun huomasin että olihan siinä pienen pieni reikä paketissa, on siis aika varmasti myös ollut kondomissa. Epäilisin hedelmöittymisen käyneen tuolloin, olenko aivan hakoteillä vai voiko olla silloin tapahtunut?

      En oikein keksi muutakaan väliä, jossa olisi päässyt mahdollisemmin käymään.

      • ææææææææ

        Miksi teillä oli kondomi käytössä? Taukoviikollakin teho säilyy


      • vieras8
        ææææææææ kirjoitti:

        Miksi teillä oli kondomi käytössä? Taukoviikollakin teho säilyy

        Kun otin pillerit käyttöön, minulle sanottiin, että teho ei välttämättä säily taukoviikolla ja suositeltiin käyttämään kondomia, joten halusin pelata varman päälle.

        Joten unohdin tuossa aloituksessa kertoa, että raskaus ei ole suunniteltu, jos se nyt on päässyt käymään, mutta kaikki vaihtoehdot ovat vielä auki.


      • LL~
        vieras8 kirjoitti:

        Kun otin pillerit käyttöön, minulle sanottiin, että teho ei välttämättä säily taukoviikolla ja suositeltiin käyttämään kondomia, joten halusin pelata varman päälle.

        Joten unohdin tuossa aloituksessa kertoa, että raskaus ei ole suunniteltu, jos se nyt on päässyt käymään, mutta kaikki vaihtoehdot ovat vielä auki.

        Kuka on moista potaskaa puhunut? Lääkäri? Terv.hoitaja? Ihan puppa on puhuttu. Totta kai teho säilyy taukoviikollakin, eihän koko pillereiden käytössä olisi muutoin mitään ideaa, siis tyyliin 3 viikkoa tehoa, viikko, ei tehoa. Eri asia on jos taukoviikko venyy yli sen 7 vrk. Taukoviikkoa voi lyhentää mutta ei pidentää.

        Kannattaisi tutustua siihen omaan ehkäisykeinoon, mihin se perustuu jne.
        Terv.hoitoalan ammattilaisena olen tyrmistynyt tuosta saamastasi väärästä ns.infosta.


    • vieras8

      Ai kamala o.o Otin pillerit käyttöön viime vuoden syksyllä, kävin terveydenhoitajan puheilla, josta sain varattua ajan hoitajalle. Näin hän minulle kertoi ja kun en asiasta hirveämmin tiennyt olen aina menetellyt.

      Tulipahan sekin selväksi :) Kiitos :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe