Onko sosiaaliturvan varassa elävä mies turn-off?

15+18

Ei epäilystäkään, etteikö menestyneille naisille ole. Mutta onko tämän palstan naissinkuille totaalinen turn-off, jos mies elää toimeentulotuen tai jonkin muun sosiaaliedun varassa?

Aina silloin tällöin törmää pariskuntiin, joissa molemmat ovat perusturvan varasa. Tällöin kyse on varmaankin eräänlaisesta valinnasta ja elämäntyylistä, jossa samanhenkiset ihmiset ovat löytäneet toisensa.

Sitten on niitä ihmisiä, jotka ovat tässä tilanteessa tahtomattaan.

137

545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+10

      Se on kaikista pahin turn off, epämuodostunut naamakin on miellyttävämpi. Raha on naisten ykkös asia, kaikista tärkeintä kaikille naisille. Ei välttämättä se määrä, mutta kunhan on tuloja, tai edes aikomusta hommata tuloja myöhemmin.

    • miehen kohtalo

      Yhteiskunta on rakennettu naisille. Siksi naiset eivät lähtökohtaisesti ymmärrä syrjäytymistä. Jos nainen syrjäytyy, hän on joko täysin alkoholisti tai huumeiden käyttäjä. Vain mies voi syrjäytyä vaikka olisi raivoraitis eikä omaisi minkäänlaista rikostaustaa!

      Tästä syystä naiset eivät tunne sympatiaa syrjäytyneitä miehiä kohtaan. Naiset keskittyvät pitämään kiinni voitetuista eduista. Naisilla on tavallaan voita leivän molemmin puolin. Sekä yhteiskunta että mies ovat pitämässä huolta naisesta ja taistelevat keskenään puolison paikasta, kumpi kykenee tarjoamaan naiselle enemmän kuin toinen.

      • nainex

        Naiset ei sytjäydy niin helposti koska naisilla on laajat sosiaaliset verkostot ystävistä, tuttavista ja sukulaisista. Itselläni esim 42 numeroa kännykässä. Monella miehellä on vaan muutamia mieskavereita joiden kanssa käyvät kaljalla.


    • burb

      Hyvin monelle on, mutta eipä tuo haittaa. Tuollaiset naiset ovat pinnallisia ja ahneita.

      Ainoa haittapuoli on se, että jostain nämä naiset aina olettavat miehen käyvän töissä tai ainakin hakevan töitä, mikä johtaa turhiin suhteen alkuihin.

    • 16+1

      Lounaat, merkkilaukut, kampaajakäynnit, ulkomaanlomat. Ei niitä köyhä mies voi naiselle tarjota.

    • Wut?

      Varmaanki turn off kun monet akat nykyään ovat ahneita ja materialistisia lutkuja.

    • kummitus

      Sairaudesta johtuva tai muu tahaton työttömyys on ok. Elämäntapalusmu taas on ideologisesti minusta niin kaukana, ettei suhteesta tulisi mitään. Minä pitäisin häntä itsekkäänä varkaana ja hän pitäisi minua rahanahneena kusipäänä. Ei toimi.

      • 16+14

        Entäs jos vaikka on sosiaalisten tilanteiden kammo, riittääkö se sairaudeksi? Kelpaisko sellainen mies sinulle?


      • Neeno
        16+14 kirjoitti:

        Entäs jos vaikka on sosiaalisten tilanteiden kammo, riittääkö se sairaudeksi? Kelpaisko sellainen mies sinulle?

        Sitten pitää hakea apua ja hoitaa mielenterveyskuntoon.


      • 2+5

        Kummajainen - Suomen työttömyysluku lähentelee puoltamiljoonaa. Korkeastikoulutettujen työttömyys kasvanut räjähdysmäisesti. Ei enää kellään ole varaa katsella työtöntä nenävarttaan pitkin. Kuka tahansa voi olla seuraava.


      • 4+16
        Neeno kirjoitti:

        Sitten pitää hakea apua ja hoitaa mielenterveyskuntoon.

        Sittenkö kelpaa, entä jos siitä ei parannu mihinkään?


      • Neeno
        4+16 kirjoitti:

        Sittenkö kelpaa, entä jos siitä ei parannu mihinkään?

        Mutta voi ruveta parisuhteeseen jos pelkäät toisia ihmisiä niin paljon, ettet kykene olemaan heidän kanssaan tekemisissä. Joten turhaan mietit koko kysymystä.


      • jaa...
        2+5 kirjoitti:

        Kummajainen - Suomen työttömyysluku lähentelee puoltamiljoonaa. Korkeastikoulutettujen työttömyys kasvanut räjähdysmäisesti. Ei enää kellään ole varaa katsella työtöntä nenävarttaan pitkin. Kuka tahansa voi olla seuraava.

        Mutta perheetön, sinkku työtön ja perheellinen työtön ovat eri asemassa. Mikä estää työtöntä sinkkua lähtemästä mihin tahansa työn perässä? Ja, kyllä on asiasta omaa kokemusta, kun olen valmistunut aikoinaan alalle, jolla oli suurtyöttömyys. Hakeuduin silloin heti ulkomaille töihin. Varmaankin lapset olisivat voineet tuota päätöstä vaikeuttaa, mutta ei estää.


      • 6+19
        Neeno kirjoitti:

        Mutta voi ruveta parisuhteeseen jos pelkäät toisia ihmisiä niin paljon, ettet kykene olemaan heidän kanssaan tekemisissä. Joten turhaan mietit koko kysymystä.

        Helposti voi, ei se läheinen kumppani pelota, vaan päinvastoin tukee ja tuo turvaa.

        Mutta eihän sillä ole sulle merkitystä, koska kunhan jauhat paskaa kyllähän tässä on rivienvälistä luettavissa, että se työ ja raha on sulle kaikista tärkeintä.


      • Neeno kirjoitti:

        Sitten pitää hakea apua ja hoitaa mielenterveyskuntoon.

        Monilla on epärealistinen kuva mielenterveysammattilaisten kyvyistä. Mt-ongelmia ei yleensä noin vain "hoideta kuntoon".


      • Neeno
        6+19 kirjoitti:

        Helposti voi, ei se läheinen kumppani pelota, vaan päinvastoin tukee ja tuo turvaa.

        Mutta eihän sillä ole sulle merkitystä, koska kunhan jauhat paskaa kyllähän tässä on rivienvälistä luettavissa, että se työ ja raha on sulle kaikista tärkeintä.

        Niin varmaan, mutta leipää sitä on pakko saada suuhun. Vai elätkö itse pelkästään suoltamalla paskaa?


      • 4+11
        Neeno kirjoitti:

        Niin varmaan, mutta leipää sitä on pakko saada suuhun. Vai elätkö itse pelkästään suoltamalla paskaa?

        Elän pelkällä rahan ahneille huorille onlinessä vittuilemalla, imen siitä energiaa kuten sieni.


      • Neeno
        outsider1 kirjoitti:

        Monilla on epärealistinen kuva mielenterveysammattilaisten kyvyistä. Mt-ongelmia ei yleensä noin vain "hoideta kuntoon".

        Itse hoidin. Se vaati kovaa työtä. Mutta helpompi se on jäädä kotiin ruikuttamaan omaa surkeuttaan.


      • Neeno kirjoitti:

        Itse hoidin. Se vaati kovaa työtä. Mutta helpompi se on jäädä kotiin ruikuttamaan omaa surkeuttaan.

        Mikä mt-ongelma sinulla oli?


      • jaa... kirjoitti:

        Mutta perheetön, sinkku työtön ja perheellinen työtön ovat eri asemassa. Mikä estää työtöntä sinkkua lähtemästä mihin tahansa työn perässä? Ja, kyllä on asiasta omaa kokemusta, kun olen valmistunut aikoinaan alalle, jolla oli suurtyöttömyys. Hakeuduin silloin heti ulkomaille töihin. Varmaankin lapset olisivat voineet tuota päätöstä vaikeuttaa, mutta ei estää.

        Työpaikkoja ei nykyisin kasva puissa juuri missään. Ja ulkomailla ymmärretään luultavasti vielä huonommin tietynlaisia introverttiluonteita kuin Suomessa. Itse en voisi edes kuvitella asuvani ulkomailla.


      • Neeno
        outsider1 kirjoitti:

        Mikä mt-ongelma sinulla oli?

        Sekamuotoinen ahdistus ja masennus häiriö, sekä sosiaalisten tilanteiden pelko. Kävin todella pohjalla ja yritin jopa itsemurhaa. Kolme vuotta psykoterapiaa teki ihmeitä. Olen kuntoutunut ja nykyään työelämässä.


      • Neeno kirjoitti:

        Sekamuotoinen ahdistus ja masennus häiriö, sekä sosiaalisten tilanteiden pelko. Kävin todella pohjalla ja yritin jopa itsemurhaa. Kolme vuotta psykoterapiaa teki ihmeitä. Olen kuntoutunut ja nykyään työelämässä.

        No onne sinulle. Psykoterapia ei paranna kaikkia, ei sovi kaikille, eikä ole kaikkien saatavilla.


      • 1+10
        outsider1 kirjoitti:

        Työpaikkoja ei nykyisin kasva puissa juuri missään. Ja ulkomailla ymmärretään luultavasti vielä huonommin tietynlaisia introverttiluonteita kuin Suomessa. Itse en voisi edes kuvitella asuvani ulkomailla.

        Dublinissa saa heti töitä natiivisuomalainen. Olen pitkään harkinnut, mutta tässä iässä se ei ole enää niin helppoa. Jos olisin nuori, pakkaisin heti putkikassini ja lähtisin.


      • 20+11
        outsider1 kirjoitti:

        Työpaikkoja ei nykyisin kasva puissa juuri missään. Ja ulkomailla ymmärretään luultavasti vielä huonommin tietynlaisia introverttiluonteita kuin Suomessa. Itse en voisi edes kuvitella asuvani ulkomailla.

        Mun mielestä Suomessa on homogeenisen väestön vuoksi ahdistavan tiukka sosiaalinen normisto. Joo, voi olla okei tuoda julki introverttiyttään eli olla tylykin muita kohtaan, mutta mitä hienoa siinä on? Tylyyttä hyväksytään jopa paremmin kuin kohteliaisuutta. Huonoja tapoja ja sosiaalisten taitojen heikkoutta ei voi selittää introverttiydellä, koska epäsosiaalisimmankin on mahdollista oppia sosiaalisen kanssakäymisen taitoja. Kaikkialla maailmassa on kuitenkin suunnilleen saman verran introverttejä ja ekstroverttejä, mutta kaikkialla ei haeta oikeutusta omalle käytökselle synnynnäisistä piirteistä?


      • 20+11 kirjoitti:

        Mun mielestä Suomessa on homogeenisen väestön vuoksi ahdistavan tiukka sosiaalinen normisto. Joo, voi olla okei tuoda julki introverttiyttään eli olla tylykin muita kohtaan, mutta mitä hienoa siinä on? Tylyyttä hyväksytään jopa paremmin kuin kohteliaisuutta. Huonoja tapoja ja sosiaalisten taitojen heikkoutta ei voi selittää introverttiydellä, koska epäsosiaalisimmankin on mahdollista oppia sosiaalisen kanssakäymisen taitoja. Kaikkialla maailmassa on kuitenkin suunnilleen saman verran introverttejä ja ekstroverttejä, mutta kaikkialla ei haeta oikeutusta omalle käytökselle synnynnäisistä piirteistä?

        Ainakaan minun kohdallani kyse ei ole mistään taidoista. En vain halua enkä jaksa olla puhuvien ja pälpättävien ihmisten seurassa kuin maksimissaan pienen hetken kerrallaan.


      • Voi vittu
        Neeno kirjoitti:

        Sekamuotoinen ahdistus ja masennus häiriö, sekä sosiaalisten tilanteiden pelko. Kävin todella pohjalla ja yritin jopa itsemurhaa. Kolme vuotta psykoterapiaa teki ihmeitä. Olen kuntoutunut ja nykyään työelämässä.

        Tyhmä ja ahne huora ollut itsekin työttömänä, ja samoissa ongelmissa kuin ne joita vastaan täällä hyökkää.

        No, ainakin on taas yksi todiste siitä ettei terapia paranna persoonallisuushäiriöisiä luusereita, jotka eivät onnistu edes saamaan henkeä itseltään.


      • kummitus
        16+14 kirjoitti:

        Entäs jos vaikka on sosiaalisten tilanteiden kammo, riittääkö se sairaudeksi? Kelpaisko sellainen mies sinulle?

        Rehellisesti sanottuna, tuskin kelpaisi. Mutta siinä ei taas olisi enää kyse työttömyydestä, vaan siitä, etten valitettavasti haluaisi seurustella kenenkään kanssa jolla on vakavia normaalia elämää rajoittavia mielenterveysongelmia.


      • Neeno
        Voi vittu kirjoitti:

        Tyhmä ja ahne huora ollut itsekin työttömänä, ja samoissa ongelmissa kuin ne joita vastaan täällä hyökkää.

        No, ainakin on taas yksi todiste siitä ettei terapia paranna persoonallisuushäiriöisiä luusereita, jotka eivät onnistu edes saamaan henkeä itseltään.

        En ollut työttömänä. Kun minulla oli mielenterveysongelmia, päätin opiskella. Niimpä luin itselleni ammatin ja kävin samalla terapiassa. En hyökkää ketään kohtaan. En vain voi sietää sitä kun joku jää piehtaroimaan itsesäälissä ilman minkäänlaista aikomusta tehdä itse yhtään mitään oman itsensä voinnin parantamiseksi. Sanotaan että työttömän tehtävä on hakea töitä. Mielestäni mielenterveysongelmaisen työ on keskittyä "parantamaan" ja kuntouttaa itseään, jotta voi alkaa hakemaan niitä töitä.


      • Neeno
        outsider1 kirjoitti:

        No onne sinulle. Psykoterapia ei paranna kaikkia, ei sovi kaikille, eikä ole kaikkien saatavilla.

        Kiitos ja toivon vilpittömästi onnea kaikille mt-kavereille. Psykoterapia on vain yksi terapiamuoto. Kannattaa vaikka kysellä mitä mahdollisuuksia kriisikeskuksella on käydä terapiassa tms. Jos elät sosiaalituella kannattaa selvittää tukisi sosiaalitoimisto terapiamaksuissa.


      • Fuck off
        Neeno kirjoitti:

        En ollut työttömänä. Kun minulla oli mielenterveysongelmia, päätin opiskella. Niimpä luin itselleni ammatin ja kävin samalla terapiassa. En hyökkää ketään kohtaan. En vain voi sietää sitä kun joku jää piehtaroimaan itsesäälissä ilman minkäänlaista aikomusta tehdä itse yhtään mitään oman itsensä voinnin parantamiseksi. Sanotaan että työttömän tehtävä on hakea töitä. Mielestäni mielenterveysongelmaisen työ on keskittyä "parantamaan" ja kuntouttaa itseään, jotta voi alkaa hakemaan niitä töitä.

        Sanoit, että olet nykyään työelämässä, joten silloin et ollut.Ja jos pystyit opiskelemaan tuona aikana, sinulla ei ole hajuakaan mitä on olla pohjalla.

        Kuka sinä oikein kuvittelet olevasi, että voit alkaa jakelemaan muille käskyjä siitä miten he elävät elämänsä?

        Tyypillinen kapitalistinen ja oikeistolainen itsekäs idiootti, joka itse elää yhteiskunnan varoilla, mutta kukaan muu ei saisi saada samoja etuja. Opiskelu, terapia ynnä muut sellaiset ne vasta syökin yhteisiä varoja, ja jos sinunlaiset ahneet huorat olisivat vallassa, ei niitä sinulle olisi kukaan tarjonnut edes.

        Ja tietenkään se ei vielä riitä, että loisit meidän rahoilla, vaan sinun pitää vielä vuonna 2014 saada itsellesi mies jonka kustannuksella voit olla vapaamatkustajana.

        Onpa todellakin kohtuutonta haukkua sinua tyhmäksi ja ahneeksi huoraksi.

        Nyt, menehän ahdistelemaan taas työttömiä ja mt-ongelmaisia ätmejä, sillä niiden pitäisi olla töissä jotta voivat uhrata vero- ja palkkavaransa sinunlaisille ahneille paskoille.


      • Neeno kirjoitti:

        En ollut työttömänä. Kun minulla oli mielenterveysongelmia, päätin opiskella. Niimpä luin itselleni ammatin ja kävin samalla terapiassa. En hyökkää ketään kohtaan. En vain voi sietää sitä kun joku jää piehtaroimaan itsesäälissä ilman minkäänlaista aikomusta tehdä itse yhtään mitään oman itsensä voinnin parantamiseksi. Sanotaan että työttömän tehtävä on hakea töitä. Mielestäni mielenterveysongelmaisen työ on keskittyä "parantamaan" ja kuntouttaa itseään, jotta voi alkaa hakemaan niitä töitä.

        Et ole kyllä kovinkaan sairas ollut jos olet masentuneena pystynyt vain "päättämään" ruveta opiskelemaan.


      • Neeno
        femnerd kirjoitti:

        Et ole kyllä kovinkaan sairas ollut jos olet masentuneena pystynyt vain "päättämään" ruveta opiskelemaan.

        Sillä hetkellä kun istun sillan kaiteella moottoritien yllä odottamassa rekkaa jonka alle hypätä, kerkesin ajatella asoita. Sisäinen kipu oli niin valtava, että kuolema ajatuksena tuntui eufooriselta. Mikään kipu ei olisi voinut tuntua kamalammalta kuin elossa oleminen. Sitten mieleen iski millaisen tuskan aiheuttaisin teollani läheisilleni. En voinut ottaa sitä omalletunnolleni. Niimpä minulle ei jäänyt mitään muuta vaihtoehtoa kuin jatkaa elämistä. En kuitenkaan mitenkään olisi jaksanut jatkaa elämää sellaisen tuskan kanssa. Niimpä minulle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin hoitaa itseni kuntoon. Kaiken kaikkiaan siinä meni kolme vuotta terapiaa ja viisi vuotta työtä kaiken kaikkiaan, mutta oli sen arvoista. Koskaan ei ole liian pohjalla vielä noustakseen jaloilleen.


    • Kummituksen kans samoilla linjoilla. Eikä sille työttömyydelle aina välttämättä mitään mahda. Jos se iskee, niin sillä mennään.
      Perusreipas luonne ja kun on muuten sit aktiivinen eikä vaan makoile kotona kattoon syljeskelemässä, sillä pärjää :)

    • Ikisinkku M

      Kyllä sosiaaliturvan varassa eläminen on varmaankin paha juttu, tulee heti seuraavaksi semmoisen miehen jälkeen jolla jolku tylsä -titteli ja joka kykenee raha- ja muutkin asiansa hoitamaan. Onneksi kuitenkin se sosiaaliturvan varassa hankkiva voi hoitaa itselleen tatskan, väkivaltataustaa ja sössiä raha-asiansa, tällöin hänen statuksensa naisten silmissä nousee kohisten. Ammatissa toimivalle nuo on paljon hankalampia toteuttaa kun ei olisi uskottavaa ja naiset kuitenkin näkisi sumutuksen lävitse.

    • Naiset ovat elukoita

      Paha juttu jos olet mies joka haluaa suhteen sen naisen kanssa niin kyllä.
      EIkä sillä ole väliä oletko aktiivinen yms. kuten tuossa ylempänä selitetään.
      Sillä on vain väliä mikä on asemasi yhteisössä ja onko varaa antaa resursseja naisen käyttöön. Piste.

      Tietysti jos olet narkkis, elämäntaparenttu jne. niin sinulle voi antaa vähän anteeksi jos naisella on kaipuu "jännään elämään".

    • Neeno

      Jos aikuinen mies ei pysty huolehtimaan edes omasta itsestään, miten hän kykenisi huolehtimaan parisuhteestaan?

      • 1+5

        Millä perusteella työtön mies ei kykenisi huolehtimaan itsestään?


      • Neeno
        1+5 kirjoitti:

        Millä perusteella työtön mies ei kykenisi huolehtimaan itsestään?

        Jaa no voihan sitä kyllä kalastaa, metsästää riistaa ja viljellä vihanneksia omaan käyttöön. Mutta ettehän te pullamössöt sitä tee, vaan haette kaiken sossusta.Teitä elättävät hyvää hyvyyttään työssäkäyvät ihmiset. Teidän panoksenne yhteiskunnalle on vain tuottaa miinusta. Ette siis kykene huolehtimaan itsestänne, vaan muiden tulee tehdä se. Ehkä joku hoivaviettinen nainen voi ottaa teidät omaksi pikkumieheksi.


      • nainex
        1+5 kirjoitti:

        Millä perusteella työtön mies ei kykenisi huolehtimaan itsestään?

        No onko se itsestään huolehtimista jos elää 600€/ kk tuloilla? Kuinka monta asuntoa ja mökkiä sillä ostetaan tai kuinka monta matkaa tehdään tai varsinkin...kuinka tasokasta ruokaa hän syö.


      • 19+9
        Neeno kirjoitti:

        Jaa no voihan sitä kyllä kalastaa, metsästää riistaa ja viljellä vihanneksia omaan käyttöön. Mutta ettehän te pullamössöt sitä tee, vaan haette kaiken sossusta.Teitä elättävät hyvää hyvyyttään työssäkäyvät ihmiset. Teidän panoksenne yhteiskunnalle on vain tuottaa miinusta. Ette siis kykene huolehtimaan itsestänne, vaan muiden tulee tehdä se. Ehkä joku hoivaviettinen nainen voi ottaa teidät omaksi pikkumieheksi.

        Vitut elättää, meitä elättävät koneet, kuten sinuakin.


      • 3+5
        nainex kirjoitti:

        No onko se itsestään huolehtimista jos elää 600€/ kk tuloilla? Kuinka monta asuntoa ja mökkiä sillä ostetaan tai kuinka monta matkaa tehdään tai varsinkin...kuinka tasokasta ruokaa hän syö.

        No elkää sitten jauhako paskaa, vaan sanokaa suoraan että matkat, asunnot yms. materia ja raha on kaikista tärkeintä.


      • Neeno
        19+9 kirjoitti:

        Vitut elättää, meitä elättävät koneet, kuten sinuakin.

        Lääkkeet ottamatta?


      • burb
        Neeno kirjoitti:

        Jaa no voihan sitä kyllä kalastaa, metsästää riistaa ja viljellä vihanneksia omaan käyttöön. Mutta ettehän te pullamössöt sitä tee, vaan haette kaiken sossusta.Teitä elättävät hyvää hyvyyttään työssäkäyvät ihmiset. Teidän panoksenne yhteiskunnalle on vain tuottaa miinusta. Ette siis kykene huolehtimaan itsestänne, vaan muiden tulee tehdä se. Ehkä joku hoivaviettinen nainen voi ottaa teidät omaksi pikkumieheksi.

        Länsimaissa itsestään huolehtiminen on sitä, että sä myyt perseesi porvarille rahatukkua vastaan ja teet jotain yksinkertaista, tarkasti määriteltyä hommaa, josta naapurin koirakin suoriuituisi. Porvari sitten suostuu sen verran tinkimään riistotoimenpiteistään, että säkin pystyt jotenkuten elämään.

        Jos sä ja miljoonat muut lampaat oikeasti joutuisivat ajattelemaan ja improvisoimaan selviytyäksenne, Suomessa ja länsimaissa olisi luultavasti paljon vähemmän populaatiota kun ei olisi määrittämässä mitä sun pitää tehdä ja miten.

        Aito omatoimisuus vaatii huomattavasti enemmän älykkyyttä ja munaa, minkä takia keskimääräinen laiskanpulskea lammas ei sitä valitse, vaan kulkee sitä helpompaa tietä porvarin orjana.


      • yhtä hyvä kysymys
        Neeno kirjoitti:

        Lääkkeet ottamatta?

        Oletko vammainen?


      • nainex
        3+5 kirjoitti:

        No elkää sitten jauhako paskaa, vaan sanokaa suoraan että matkat, asunnot yms. materia ja raha on kaikista tärkeintä.

        Ihminen kuolee sairauksiin jollei voi edes syödä laadukkaasti. Eli hyvinvointi on itsestään huolta pitämistä.


      • Neeno
        yhtä hyvä kysymys kirjoitti:

        Oletko vammainen?

        En ole, eikä vammaisuudessa ole mitään vikaa. Vammainen voi olla hyvällä omallatunnolla työtön, toisin kuin kaltaisesi saamaton pummi.


      • ethanol
        nainex kirjoitti:

        Ihminen kuolee sairauksiin jollei voi edes syödä laadukkaasti. Eli hyvinvointi on itsestään huolta pitämistä.

        Totta. Syö terveellisesti, harrasta liikuntaa ja kiellä itseltäsi kaikki synnit niin et kuole.


      • Neeno
        burb kirjoitti:

        Länsimaissa itsestään huolehtiminen on sitä, että sä myyt perseesi porvarille rahatukkua vastaan ja teet jotain yksinkertaista, tarkasti määriteltyä hommaa, josta naapurin koirakin suoriuituisi. Porvari sitten suostuu sen verran tinkimään riistotoimenpiteistään, että säkin pystyt jotenkuten elämään.

        Jos sä ja miljoonat muut lampaat oikeasti joutuisivat ajattelemaan ja improvisoimaan selviytyäksenne, Suomessa ja länsimaissa olisi luultavasti paljon vähemmän populaatiota kun ei olisi määrittämässä mitä sun pitää tehdä ja miten.

        Aito omatoimisuus vaatii huomattavasti enemmän älykkyyttä ja munaa, minkä takia keskimääräinen laiskanpulskea lammas ei sitä valitse, vaan kulkee sitä helpompaa tietä porvarin orjana.

        No nyt tuli järkevää tekstiä! Olemme kaikki vain Kataisen kapisia rakkeja. Se kurasi Suomen talouden saadakseen jonkun turhantoimittajan viran EU:sta. Nyt suunnataan tämä asenne johonkin rakentavaan ja nostetaan Suomi takaisin jaloilleen!


      • nainex kirjoitti:

        Ihminen kuolee sairauksiin jollei voi edes syödä laadukkaasti. Eli hyvinvointi on itsestään huolta pitämistä.

        Kyllä perusturvalla voi syödä aivan terveellisesti jos puhutaan oikeasti terveellisestä ruokavaliosta, eikä jostain hölynpöly-muotidieetistä, jossa kehoitetaan esim. syömään runsaasti punaista lihaa.


      • 2+13
        Neeno kirjoitti:

        En ole, eikä vammaisuudessa ole mitään vikaa. Vammainen voi olla hyvällä omallatunnolla työtön, toisin kuin kaltaisesi saamaton pummi.

        Mistäs tiedät että olen edes työtön?


      • Neeno
        2+13 kirjoitti:

        Mistäs tiedät että olen edes työtön?

        No oletko vai etkö?


      • 13+6
        Neeno kirjoitti:

        No oletko vai etkö?

        Saatan olla, tai sitten en, mutta sinä olet silti yhtä ruma rahan ahne huora jokatapauksessa.


      • Neeno
        13+6 kirjoitti:

        Saatan olla, tai sitten en, mutta sinä olet silti yhtä ruma rahan ahne huora jokatapauksessa.

        Menikö neidillä hiekkaa vaginaan, kun noin alkoi kuumottamaan.


      • niinpäjoo
        burb kirjoitti:

        Länsimaissa itsestään huolehtiminen on sitä, että sä myyt perseesi porvarille rahatukkua vastaan ja teet jotain yksinkertaista, tarkasti määriteltyä hommaa, josta naapurin koirakin suoriuituisi. Porvari sitten suostuu sen verran tinkimään riistotoimenpiteistään, että säkin pystyt jotenkuten elämään.

        Jos sä ja miljoonat muut lampaat oikeasti joutuisivat ajattelemaan ja improvisoimaan selviytyäksenne, Suomessa ja länsimaissa olisi luultavasti paljon vähemmän populaatiota kun ei olisi määrittämässä mitä sun pitää tehdä ja miten.

        Aito omatoimisuus vaatii huomattavasti enemmän älykkyyttä ja munaa, minkä takia keskimääräinen laiskanpulskea lammas ei sitä valitse, vaan kulkee sitä helpompaa tietä porvarin orjana.

        Asutko siis omavaraistaloudessa peltotilkkua viljellen ja omat takkapuut talveksi kaataen, vai millä lihaksilla vaahtoat laiskanpulskeista lampaista ja munasta?


      • yhu65trgf
        outsider1 kirjoitti:

        Kyllä perusturvalla voi syödä aivan terveellisesti jos puhutaan oikeasti terveellisestä ruokavaliosta, eikä jostain hölynpöly-muotidieetistä, jossa kehoitetaan esim. syömään runsaasti punaista lihaa.

        Ja sitä paitsi terveellisten elemäntapojen suurin este on Suomessakin jenkkilainen pikaruokakulttuuri ja korporaatiososialismi, jossa yritetään kaikin tavoin syöttää ihmisille paskaa, koska se on nopeampaa ja halvempaa, kun sitä voi prosessoida suurissa tuotantolaitoksissa isoja määriä hetkessä.

        Ne paskaeinekset myös nostavat kunnollisten ruoka-aneiden hinnat korkeamalle kun monet valitsevat ruuan, jota ei tarvitse kuin pistää mikroon tai lämmittää uunissa.

        Eli toisin sanoen nykyisenlaista korporaatiososialismia pitäisi vastustaa, jos haluaa syödä terveellisemmän ja tehdä muistakin ihmisistä terveempiä.


      • burb
        niinpäjoo kirjoitti:

        Asutko siis omavaraistaloudessa peltotilkkua viljellen ja omat takkapuut talveksi kaataen, vai millä lihaksilla vaahtoat laiskanpulskeista lampaista ja munasta?

        Tuo ei ole edes mahdollista. Suomessa on kyllä selvät lait, joissa käytännössä todetaan, että jos porvarin varallisuutta ja valtaa et halua kasvattaa, sitten sun ei pidä syödäkään. Tämä sitten varmistetaan jollain säädöksillä, joissa todetaan, että ainoa turvallinen tapa syödä ja juoda on ostaa ruokansa ja juomansa porvarien pyörittämistä kauppaketjuista.


      • Neeno
        burb kirjoitti:

        Tuo ei ole edes mahdollista. Suomessa on kyllä selvät lait, joissa käytännössä todetaan, että jos porvarin varallisuutta ja valtaa et halua kasvattaa, sitten sun ei pidä syödäkään. Tämä sitten varmistetaan jollain säädöksillä, joissa todetaan, että ainoa turvallinen tapa syödä ja juoda on ostaa ruokansa ja juomansa porvarien pyörittämistä kauppaketjuista.

        Minä viljelen vihanneksia omaan käyttöön, enkä ole vielä vankilaan outunut...


      • Ripoff
        Neeno kirjoitti:

        Menikö neidillä hiekkaa vaginaan, kun noin alkoi kuumottamaan.

        Sinun vastauksesi ovat yhtä lapsellisia kuin muutkin juttusi.

        Millä tavalla tuo kuvaus ei olisi pitänyt paikkaansa kohdallasi?


      • Cockoomus

        Jos aikuinen nainen ei pysty loisimatta miestään, elämättämään itseään, niin miksi se vaatisi mieheltä statusta ja rahaa?

        Mene töihin!


      • Neeno
        Ripoff kirjoitti:

        Sinun vastauksesi ovat yhtä lapsellisia kuin muutkin juttusi.

        Millä tavalla tuo kuvaus ei olisi pitänyt paikkaansa kohdallasi?

        Samat sanat itsellesikin :D


      • burb
        Neeno kirjoitti:

        Minä viljelen vihanneksia omaan käyttöön, enkä ole vielä vankilaan outunut...

        Et saa raivata metsästä palasta ja tehdä siitä itsellesi tontin. Etkä saa rakentaa taloasi ilman maksua poraville. Jokuhan voi oimistaa metsän, jos ei ykstyinen niin valtio.

        Et saa metsästää ruokaasi itse, eikä lupaa siihen todellakaan ole tulossa. Liha pitää ostaa porvarilta

        Et saa rakentaa autoosi omaa voimanlähdettä ja käyttää omavalintaista poltto-ainetta. Jälleen pitää asioida porvarin luona.

        Et saa keittää ponua, vaan viinat on ostettava valtiolta. Etkä saa antaa hampunkaan kasvaa pihallasi, vaan sen käyttö on ehdottomasti kielletty pienen eliittipiirin etujen nimissä.

        Mitä lopulta saat tehdä itsenäisesti? Kasvattaa rehuja sekä kalastaa, joista jälkimmäinen on hyödytöntä, koska voimalaistosten takia Suomen sisävesissä ei ole mitään kalastettavaa.


      • asenneko esteenä
        burb kirjoitti:

        Et saa raivata metsästä palasta ja tehdä siitä itsellesi tontin. Etkä saa rakentaa taloasi ilman maksua poraville. Jokuhan voi oimistaa metsän, jos ei ykstyinen niin valtio.

        Et saa metsästää ruokaasi itse, eikä lupaa siihen todellakaan ole tulossa. Liha pitää ostaa porvarilta

        Et saa rakentaa autoosi omaa voimanlähdettä ja käyttää omavalintaista poltto-ainetta. Jälleen pitää asioida porvarin luona.

        Et saa keittää ponua, vaan viinat on ostettava valtiolta. Etkä saa antaa hampunkaan kasvaa pihallasi, vaan sen käyttö on ehdottomasti kielletty pienen eliittipiirin etujen nimissä.

        Mitä lopulta saat tehdä itsenäisesti? Kasvattaa rehuja sekä kalastaa, joista jälkimmäinen on hyödytöntä, koska voimalaistosten takia Suomen sisävesissä ei ole mitään kalastettavaa.

        Suomesta löytyy euron tontteja, vai onko sekin liikaa periksi annettu "porvarille"?

        Metsästysseuroihinkin saa liittyä ilman porvarin lupaa.

        Ihan hyvä, ettei tuolla liiku omavalintaisilla jäteöljyillä liikennöiviä turvattomia saastelaitteita.

        Kaljaa ja viiniä saat toki valmistaa itse.

        Mummonmökillä oleva järvi on ainakin siikaa ja haukea täynnä, ei ole voimaloiden taikavoima sinne ulottunut.


      • 15+3

        Pakistaniin...


      • Ripoff
        Neeno kirjoitti:

        Samat sanat itsellesikin :D

        Siis minkä ikäinen sinä olet?


      • huttupuuro
        asenneko esteenä kirjoitti:

        Suomesta löytyy euron tontteja, vai onko sekin liikaa periksi annettu "porvarille"?

        Metsästysseuroihinkin saa liittyä ilman porvarin lupaa.

        Ihan hyvä, ettei tuolla liiku omavalintaisilla jäteöljyillä liikennöiviä turvattomia saastelaitteita.

        Kaljaa ja viiniä saat toki valmistaa itse.

        Mummonmökillä oleva järvi on ainakin siikaa ja haukea täynnä, ei ole voimaloiden taikavoima sinne ulottunut.

        Ilmeisesti kuitenkin kelpaisi kunnallistekniikka esim. viemäröinti, vesijohto, sähköliittymä, tiestö, katuvalaistus yms.? Jotenkin vähän naurattaa se, että yhteiskuntaa pilkkaavat eivät sitten kuitenkaan tajua, että he ovat ilmaiseksi saaneet esim. koulutuksensa. Mikäköhän ääni olisi kellossa, jos esim. koulutusta ei olisi tai se olisi kokonaan maksullista?

        Eniten ihmettelen sitä, että jos Suomi on niin karsea paikka, niin miksi täällä pitää olla väkisin vuosikymmeniä? Vapaa liikkuvuus EU:ssa mahdollistaa liikkumisen jo kymmeniin eri maihin, joista ilmeisesti ainakin osa olisi mielestänne parempia kuin Suomi.


      • Neeno
        Ripoff kirjoitti:

        Siis minkä ikäinen sinä olet?

        Itse käytit tuota "samat sanat" perustelua, joten vastasin vain samalla tavalla takaisin. Joten mikä se sinun ikäsi olikaan, kun et tuota ymmärtänyt.


      • 8+4
        Neeno kirjoitti:

        Itse käytit tuota "samat sanat" perustelua, joten vastasin vain samalla tavalla takaisin. Joten mikä se sinun ikäsi olikaan, kun et tuota ymmärtänyt.

        Btw en ole sama tyyppi kuin RIpoff (Minä siis kirjoittelin aiemmin noilla numero numero)


    • nainex

      Voi elää sosiaaliturvalla jos on muuten sitten varakas ja älykäs. Ongelma on vaan siinä että älykäs ihminen harvoin on työtön koska älykäs perustaa firman jollei kukaan palkkaa.

      • Heh. Ei työtön voi lähtökohtaisesti perustaa firmaa, koska työttömyystuet katkaistaan välittömästi, eikä edes toimeentulotukea saa kuin pari kuukautta jos edes sitäkään (pitää todistaa, ettei firma tuota mitään, mikä voi käytännössä olla mahdotonta). On täysin epärealistista, että mikään yritys tuottaisi elannon välittömästi tai edes parin kuukauden sisällä. On toki olemassa harkinnanvarainen ns. starttiraha, jota voi saada jopa puolivuotta, mutta sitäkään ei nykyisin kovin helposti irtoa.


      • Naiset ovat elukoita
        outsider1 kirjoitti:

        Heh. Ei työtön voi lähtökohtaisesti perustaa firmaa, koska työttömyystuet katkaistaan välittömästi, eikä edes toimeentulotukea saa kuin pari kuukautta jos edes sitäkään (pitää todistaa, ettei firma tuota mitään, mikä voi käytännössä olla mahdotonta). On täysin epärealistista, että mikään yritys tuottaisi elannon välittömästi tai edes parin kuukauden sisällä. On toki olemassa harkinnanvarainen ns. starttiraha, jota voi saada jopa puolivuotta, mutta sitäkään ei nykyisin kovin helposti irtoa.

        Suomessa firman perustaminen onkin hyvä idea.

        Toisaalta tuo ajatus tuli elukalta jota on syötetty suoraan hopealusikasta niin mitä muut voit odottaa...


      • nainex
        Naiset ovat elukoita kirjoitti:

        Suomessa firman perustaminen onkin hyvä idea.

        Toisaalta tuo ajatus tuli elukalta jota on syötetty suoraan hopealusikasta niin mitä muut voit odottaa...

        No palkattuna työntekijänä sitä vasta pääseekin rikastumaan. Maassa missä maksetaan ansiotulosta 50% veroa ja veroluontoisia maksuja. :-D


      • Naiset ovat elukoita
        nainex kirjoitti:

        No palkattuna työntekijänä sitä vasta pääseekin rikastumaan. Maassa missä maksetaan ansiotulosta 50% veroa ja veroluontoisia maksuja. :-D

        Sanoinko että Suomessa rikastuu noilla?

        Suomessa rikastuu vain jo valmiiksi varakkaat sukujen jälkeläiset joilla on myös paremmin varaa perustaa uusia yrityksiä.

        Sitten on se vaihtoehto että osut täydellisesti johonkin väliin jolloin sijoituksesi johonkin tuottavat voittoa, mutta silloinkin sinusta tulee lähinnä varakas eikä rikas ja tuo on lottovoiton luokka hommaa.


      • No mutta ylläri!

      • burb

        Älykkyys ei tarkoita, että luonteeltaan ihmisiä ja yhteiskuntamallia törkeästi hyväksikäyttävä puoskari.


      • Naiset ovat elukoita
        burb kirjoitti:

        Älykkyys ei tarkoita, että luonteeltaan ihmisiä ja yhteiskuntamallia törkeästi hyväksikäyttävä puoskari.

        Naisille se merkitsee samaa asia.

        Jos miehen äly ei hyödytä jollain tavalla resurssien saantia omaa käyttöön ja/tai niiden siirtämistä naisen käyttöön niin mies on naisen mielestä tyhmä ja hyödytön luuseri.

        Naiset ovat elukoita, muista se.


      • nainex
        outsider1 kirjoitti:

        Heh. Ei työtön voi lähtökohtaisesti perustaa firmaa, koska työttömyystuet katkaistaan välittömästi, eikä edes toimeentulotukea saa kuin pari kuukautta jos edes sitäkään (pitää todistaa, ettei firma tuota mitään, mikä voi käytännössä olla mahdotonta). On täysin epärealistista, että mikään yritys tuottaisi elannon välittömästi tai edes parin kuukauden sisällä. On toki olemassa harkinnanvarainen ns. starttiraha, jota voi saada jopa puolivuotta, mutta sitäkään ei nykyisin kovin helposti irtoa.

        Ei työtön firmaa perustakaan vaan älykäs ennenkun hän ehtii ikinä olla edes työtön. Ja starttirahat toimii kyllä


      • Naiset ovat elukoit
        nainex kirjoitti:

        Ei työtön firmaa perustakaan vaan älykäs ennenkun hän ehtii ikinä olla edes työtön. Ja starttirahat toimii kyllä

        Kyllä ne starttaa sinulta hyvin pöksyt jalasta pois.


      • nainex kirjoitti:

        Ei työtön firmaa perustakaan vaan älykäs ennenkun hän ehtii ikinä olla edes työtön. Ja starttirahat toimii kyllä

        Älykkyys ei ole sama asia kuin kyky taikoa rahaa, kuten moni tuntuu kuvittelevan. Luultavasti pienyrittäjyydessä tarvitaan ennen muuta ihan muita ominaisuuksia kuin käsitteellis-abstraktis-loogista prossesointikykyä. Ammattitaitoa, verkostoja, sosiaalista luonnetta, kykyä ja halua myydä ihmisille jotain...


      • 3+18

        Ei varakas voi elää sosiaaliturvalla, pitää ensin syödä säästönsä ja omaisuutensa.


      • Hienoa
        outsider1 kirjoitti:

        Älykkyys ei ole sama asia kuin kyky taikoa rahaa, kuten moni tuntuu kuvittelevan. Luultavasti pienyrittäjyydessä tarvitaan ennen muuta ihan muita ominaisuuksia kuin käsitteellis-abstraktis-loogista prossesointikykyä. Ammattitaitoa, verkostoja, sosiaalista luonnetta, kykyä ja halua myydä ihmisille jotain...

        Sul se on tekosyy kaikkeen valmiina.


    • Janne.

      "Voi elää sosiaaliturvalla jos on muuten sitten varakas ja älykäs. Ongelma on vaan siinä että älykäs ihminen harvoin on työtön koska älykäs perustaa firman jollei kukaan palkkaa. "


      Höpönlöpön.
      Älykkyys ei kulje käsi kädessä rikastumisen kanssa.
      Viisaammat pääsee helpommalla. Moni veronmaksaja voi itse laskea
      kuinka paljon valtiolle rahaansa suoltaa.

      Tiedän kyllä mitä tarkoitat ja ymmärrän sen, mutta firman perustaminen riippuu niin monesta seikasta ja periaatteessa vaikket haluaisi uskoa niin rikolliset ovat usein älykkäämpiä kuin rehelliset.

      Hyvä tuuri ja onni elämässä eivät myöskään ole sidoksissa älykkyyteen.
      Oikeista naruista vetäminen ei ole helppoa kellekään.

    • Janne.

      "Ei työtön voi lähtökohtaisesti perustaa firmaa, koska työttömyystuet katkaistaan välittömästi, eikä edes toimeentulotukea saa kuin pari kuukautta jos edes sitäkään (pitää todistaa, ettei firma tuota mitään, mikä voi käytännössä olla mahdotonta). On täysin epärealistista, että mikään yritys tuottaisi elannon välittömästi tai edes parin kuukauden sisällä. On toki olemassa harkinnanvarainen ns. starttiraha, jota voi saada jopa puolivuotta, mutta sitäkään ei nykyisin kovin helposti irtoa. "


      Sepä se.
      tarvitaan onnea ja oveluutta.
      Yhteiskunta on se pahin, mikä tekee nämä vaikeaksi.
      Omana yksilönään lakeja rikkomalla voi päästä pitkällekin elämässä ja kun on itse tyytyväinen siihen, uskoo saavutuksiinsa, on asiat hyvin.

    • 15+12

      Ei ole.

    • kiltti atm

      Naiset haluaa varakaan miehen. Ei haittaa jos mies on väkivaltainen kunhan vaan mies maksaa laskuja. Ei nainen halua työtöntä miestä vaikka se olis turvallinen. Nainen ottaa riskin mielummin jännämiehen kanssa.

    • ???

      Miten toimeentulotuen asiakkaaksi päädytään? Voisin toki googlettaa, mutta kiinnostaa palstan mahdolliset ttt:a saavien kertomukset. Jos on jokin ammatti ja edes jonkin verran työkokemusta, eikö saa jotain muuta tukea, kuin tuota viimeistä vaihtoehtoa, vai miten on?

      • Naiset ovat elukoita

        Siis tarkoitatko että jos on ammatti ja jonkin verran työkokemusta niin rahaa tulee taivaasta vai?


      • Kokonaan tmt-tuen varaan jää jos työttömyyskorvaukset katkaistaan. Näin tapahtuu, jos työvoimatoimisto langettaa karenssin jostain syystä (esim. kieltäytyminen työvoimapoliittisesta toimenpiteestä). Ei sllä ole mitään tekemistä sen kanssa, vaikka olisit kaksinkertainen tohtori ja työskennellyt 40 vuotta. :D


      • .....
        Naiset ovat elukoita kirjoitti:

        Siis tarkoitatko että jos on ammatti ja jonkin verran työkokemusta niin rahaa tulee taivaasta vai?

        Juuri sitä tarkoitin - tietenkin.


      • ------
        outsider1 kirjoitti:

        Kokonaan tmt-tuen varaan jää jos työttömyyskorvaukset katkaistaan. Näin tapahtuu, jos työvoimatoimisto langettaa karenssin jostain syystä (esim. kieltäytyminen työvoimapoliittisesta toimenpiteestä). Ei sllä ole mitään tekemistä sen kanssa, vaikka olisit kaksinkertainen tohtori ja työskennellyt 40 vuotta. :D

        Okei, eli tuolla periaatteella sinne joutuu. (Tuskin käytännössä kukaan onnistuu olemaan 40 v. ansiotyössä keräämättä varallisuutta.)


      • Naiset ovat elukoita
        ------ kirjoitti:

        Okei, eli tuolla periaatteella sinne joutuu. (Tuskin käytännössä kukaan onnistuu olemaan 40 v. ansiotyössä keräämättä varallisuutta.)

        Minkä vuoksi naiset suosivat heitä vanhempia uroita koska heillä on yleensä kerättyä resursseja valmiiksi luovutettavina naiselle ja hänen elukkamaisten vaistojensa tarpeisiin.


    • niin.

      Miten sossutuen saajille saatais töitä. Ei mitenkään kun ei ole töitä. Varmaan sitä tekis töitä jos sitä jostain sais.

    • 8765ttrrreeeedddssss

      Riippuu varmaankin syystä, jos on juopporetku niin voi vaikuttaa tietty. Itse olen sossu"pummi" koska työkkärin täti on laittanut työssäoloehdon, joka poistuu kolmen kuukauden täyspäiväisen työn jälkeen. Koomista on että välissä olen ollut tuota pitempäänkin töissä, mutta koska firna meni nurin ei löytynyt tilinauhoja jotka olisivat tädeille kelvanneet.
      Loppupelissä se on aivan sama onko työttömänä kelan vai sossun pussilla.

    • ätmi juoppo

      Olin 10 vuotta töissä putkeen ja jäin työttömäksi 2 vuotta sitten. Jouduin sossurahoille koska en mennyt ilmaiseen orjatyöhön. Olisi pitänyt tehdä samaa työtä ilmaiseksi mistä aikaisemmin sain 3000 kuussa palkkaa. En suostunut työkkärin pas.ka orja työhön.

      • köyhyys=tyhmyys?

        Miksi et säästänyt puskurirahastoa töissä ollessa? Esim. vain 3000/vuosi säästöön, ja sinulla olisi nyt rahaa elättää itsesi ilman sossua olettaen, että ensin työttömänä ollaan ansiosidonnaisella, jolloin säästöihin ei tarvitse vielä turvautua.


      • jkhfkj
        köyhyys=tyhmyys? kirjoitti:

        Miksi et säästänyt puskurirahastoa töissä ollessa? Esim. vain 3000/vuosi säästöön, ja sinulla olisi nyt rahaa elättää itsesi ilman sossua olettaen, että ensin työttömänä ollaan ansiosidonnaisella, jolloin säästöihin ei tarvitse vielä turvautua.

        Tuohan se on typerintä mitä voi tehdä koska silloin se kovalla työllä rakennettu puskurirahasto palaa elämiseen ja ei saa sossulta ilmaista rahaa. Parempi pitää hauskaa sillä kolmella tontulla ja sitten pistää printteri kuumaksi liitteitä väsätessä.


      • ei kiitos...
        jkhfkj kirjoitti:

        Tuohan se on typerintä mitä voi tehdä koska silloin se kovalla työllä rakennettu puskurirahasto palaa elämiseen ja ei saa sossulta ilmaista rahaa. Parempi pitää hauskaa sillä kolmella tontulla ja sitten pistää printteri kuumaksi liitteitä väsätessä.

        Kyllä vaan hävettäis mennä sossuun, eikö sinua? Ajatus siitä, että ottaisin täysin vastikkeetonta rahaa (ei esim. eläkeyhtiöni palkasta ja sijoituksista saatua), joka kerättäisiin toisten työstä, tuntuu vastenmielisen itsekkäältä.


      • Naiset ovat elukoita
        ei kiitos... kirjoitti:

        Kyllä vaan hävettäis mennä sossuun, eikö sinua? Ajatus siitä, että ottaisin täysin vastikkeetonta rahaa (ei esim. eläkeyhtiöni palkasta ja sijoituksista saatua), joka kerättäisiin toisten työstä, tuntuu vastenmielisen itsekkäältä.

        Naisia ei kuitenkaan hävetä ottaa vastaan mieheltä rahaa (eihän se tietysti ole vastiiketonta kun saa persettä) ja sitä että yhteiskunnassa tulonsiirrot ovat töitä tekeviltä miehiltä naisille suojatyöpaikoissa.


      • Bahaha
        ei kiitos... kirjoitti:

        Kyllä vaan hävettäis mennä sossuun, eikö sinua? Ajatus siitä, että ottaisin täysin vastikkeetonta rahaa (ei esim. eläkeyhtiöni palkasta ja sijoituksista saatua), joka kerättäisiin toisten työstä, tuntuu vastenmielisen itsekkäältä.

        Kunnon lampaan puhetta. :D Mitä hävettävää on ottaa vastaan rahoja, jotka kuuluvat sinulle ja joihin olet omiakin verovarojasi käyttänyt?


    • huomenna juomaan!

      Pää.asia että kaljaa riittää!

    • mikä se on?

      "Miksi et säästänyt puskurirahastoa töissä ollessa? Esim. vain 3000/vuosi säästöön, ja sinulla olisi nyt rahaa elättää itsesi ilman sossua olettaen, että ensin työttömänä ollaan ansiosidonnaisella, jolloin säästöihin ei tarvitse vielä turvautua. "



      Mikä puskurirahasto?

      • Naiset ovat elukoita

        Kutsutaan myös rintavarannoksi tai tussupiiloksi.

        Puskurirahastolla on tarkoitus sitten naisen osuessa kohdalla rahoittaa naisen elämää ja täten varmistaa työttömyyden sattuessa naisen haarojen aukeaminen.


    • hurja ukko.

      saahan ne auki muutenkin.

      just hörppäsin 6 keskaria ja esiinnyin baarissa, niin äkkiäkös sieltä muija lähti mukaan matkaan ja muna kipeänä täsä kirjottelen

      vai elätätsä naisia ja keräät oikee varoja....
      kai ne ittensä osaa elättää..

    • Ei miehen ainakaan yhden illan juttuja saadakseen tarvitse olla työssäkäyvä, tai sitten muutama tuttuni on valehdellut kaadoistaan. Ei ihastuminen seuraa loogista ajattelua.

    • 9kngjl hgjhj

      On ymmärrettävää, että tässä taloustilanteessa voi melkeinpä kuka tahansa joutua työttömäksi. Ihan eri asia on sitten se, että jäädäänkö sinne kortistoon alle vuodeksi vai ollaanko siellä vuodesta toiseen.

      Itse en voisi kuvitellakaan parisuhdetta mieheen, joka olisi elämäntapatyötön. Kyse on arvojen erilaisuudesta. Minä panostan työuraani käyttämällä ikiomaa rahaani myös koulutukseen työn ohessa, koska työnantajani on nihkeä kustantamaan koulutuksia. Ehkä juuri sen oman panostuksen ansiosta olen ainakin toistaiseksi löytänyt aina jotakin työtä. Välillä palkka on ollut alhaisempi kuin edellisessä työpaikassa ja varsinkin koeaikana palkka on ollut välillä tosi surkea. Kuitenkin jos saa ns. jalkaa oven väliin, niin siitä on helpompi nousta ylöspäin.

      Vastaus alkuperäisen kysymykseen: työttömyys voisi olla ehkä turn-off, mutta se riippuu ihan tapauksesta, sillä tilapäinen työttömyys esim. ansiosidonnaisella oleminen on täysin OK. En ole tähänkään mennessä elellyt miehen rahoilla, joten tuskinpa sitä tekisin jatkossakaan. Toisaalta en myöskään ala miestä elättämään, vaan jos saman katon alla asutaan, niin kumpikin maksaa menot puoliksi.

      • topppp

        Naisen työ on pitää kroppa kunnossa ja miellyttää miestä. Moni uranainen on plösö kun kaikki aika ja energia menee palkkatyöhön.


      • 1+17

        Vastaus kysymykseen on, että olet rahan ahne huora jolle ei kelpaa rahaton mies. Asioista pitää puhua niinkuin ne ovat, eikä kaunistella turhia selityksiä.


    • Eiköhän =D

      Kukaan ei jää mihinkään tahtomattaan ja vaikka on eletty sosiaaliturvan varassa niin on tehty töitäkin, kaikki tekosyyt ikäsyrjinnästä ja muusta voi
      tunkea suoraan hanuriin.

      Tuskin pariskunnat valoitsevat alkaa paskaksi, ovat joskus varmaankin olleet töissä kun ovat tavanneet jos joku on oksettavampaa kun se,
      että joku haluaa elää muiden työllä niin se on suomalainen tapa keksiä tekosyitä..Ja laiskuushan oli kuoleman synti.

      Vaikka julistautuisimme kuinka neroiksi niin vanhat vietit ja vaistot ovat meissä ihmisissä nin kauan voimassa kun ihmisiä on. Tätä taustaa vasten nainen valitsee yhä edelleen sen joka pystyy elättämään jälkeläiset vaikka nainen ei haluaisikaan lapsia etc etc. Olet jo kuollut ja se siitä..Voit niin kauan kun henki kulkee muuttaa tämän kaiken ja lopettaa makaamisen jos jalat on poikki niin sitten käytät käsiä..Jos kädet ja jalat, niin käytä aivo..niin no joo.

      Olisit mies...Ei köyhyys ole mitään mutta periksiantaminen on.

      • Naiset ovat elukoita

        Tuotahan ne naiset ja naaraat jauhaa.

        "ole mies ja maksa mun tortun kulut".

        Miehet ovat vain vähemmän elukoita kuin naiset.


      • vitsit vähissä
        Naiset ovat elukoita kirjoitti:

        Tuotahan ne naiset ja naaraat jauhaa.

        "ole mies ja maksa mun tortun kulut".

        Miehet ovat vain vähemmän elukoita kuin naiset.

        Huomaa myös "olisit mies"-komento.

        Tyypillistä shaming langueta, mitä esiintyy heti kun nainen ei pysty sanomaan mitään asiallista vastaan.


    • 18+1

      Sosiaaliturvan varassa elävät pääsääntöisesti
      1) fyysisesti sairaat, vaivaiset ja vammaiset
      2) mielenterveysongelmiensa ja sosiaalisten ongelmiensa vuoksi ahdingossa olevat
      3) motivaatiopulasta kärsivät ja elämässään eksyksissä olevat
      4) väliinputoajat ja elämänkriisin johdosta perusturvan varaan tipahtaneet
      5) taloudelliseen ahdinkoon joutuneet, työttömät ja velalliset
      6) "elämänvalinnan" tehneet boheemit nautiskelijat ja yhteiskunnan normeja "vastustavat" asennevammaiset

      Monella sosiaaliturvan varassa elävällä on usein taustallaan jotain mielenterveysongelmia, joita yritetään hoitaa. Usein hoito on huonoa, puutteellista tai ihmisellä ei jostain syystä riitä voimia ja motivaatiota kuntoutumiseen.

      Usein kyse on kierteestä, jossa alussa ongelmat ovat laukaisevana tekijänä. Ongelmat lievittyvät vuosien mittaan ja ihminen oppii elämään niiden kanssa. Tästä seuraa vieraantuminen työelämästä, syrjäytyminen, motivaatiopula ja lopulta luovuttaminen. Yhteiskunnalla on vastuunsa, mutta on myös oma vastuu. Jos ihminen haluaa elää sosiaaliturvan varassa ja on haluton työhön, on se erittäin huono ennusmerkki. Tällainen ihminen tulee viettämään koko elämänsä alemmassa sosiaaliluokassa.

      Motivaationpuute ja sosiaaliturvan varassa eläminen liittyy sekä taloudelliseen että henkiseen huono-osaisuuteen. Taustalla on usein sellaiset lapsuuden olosuhteet, kasvatus ja traumat, jotka jättävät jälkensä ihmiseen. Tämä vielä yhdistettynä heikkoon koulumenestykseen, epäonnistuneeseen uravalintaan ja soveltumattomuuteen yhteiskunnallisiin normeihin tekevät ihmisestä passiivisen. Seurauksena on paitsi henkistä sairastavuutta myös vihaa yhteiskuntaa ja siellä vallitsevia ilmiöitä kohtaan. Suurin osa nuorten työikäisten miesten huonosta yhteiskunnallisesta asemasta ei johdu pelkästään mielenterveysongelmista vaan myös yleisestä vieraantuneisuudesta työelämästä ja syrjäytymisestä.

      Huono-osaisuus ei jätä miestä parisuhteen ulkopuolelle, koska usein perusturvan varassa elävät löytävät toisensa. Seurauksena on periytyvä huono-osaisuus. Syrjäytyminen sen sijaan jättää miehen usein vaille parisuhdetta.

      • nasevaa

        Erinomainen kirjoitus.


    • Monet tatuoidut

      paskat elävät sossun rahoilla. Silti he pääsevät aina halutessaan naisen päälle ähkimään.

    • sukupuolierot

      Tässä keskustelussa tuli jo esille se karu tosiasia, että syrjäytynyt nainen on käytännössä aina vaikeista päihdeongelmista kärsivä, vakavasti psyykkisesti sairas, vammainen tai vastaavassa tilanteessa oleva. Kaunis nainen voi aina nousta ylempään yhteiskuntaluokkaan naimalla rikkaan miehen, vaikka olisi kouluttamaton ja heikossa yhteiskunnallisessa asemassa. Köyhä mies sen sijaan ei käytännössä koskaan pääse rikkaisiin naimisiin eikä yleensä naimisiin ollenkaan.

      • niin....

        Jos mies on aineellisen köyhyyden lisäksi mieleltään, motivaatioltaan etc. köyhä, varmaankin jää pariutumatta. Jos köyhä mies omaa kognitiivista kapasiteettia ja psyykkistä pääomaa, pariutuu hän hyvin varmasti.

        Nyt käsi sydämelle, miehet, ottaisitteko naisen, jonka mielestä sossutuilla on mahtavaa elää, kun "saa ilmasta rahaa" ja "kunhan olutta riittää", "ei vaan jaksa kuunnella muiden puhetta, kun on niin introvertti" ja "lampaana palvella porvaria"? Jos ottaisitte, hyvä niin, onnea etsintään. Sossu ja leipäjono varmaan hyviä paikkoja bongata tuollainen kumppani.


    • Maailman meno

      Tämän ketjun kirjoittajat elukoita, kipeetä porukkaa, siis ne jotka erityisesti pyrkivät luusereiksi (tietysti hekin jotka ovat jo luonnostaan vammaisia, mutta syyntakeettomuuteen hapuilevia on enempi :)
      Miten mahdollista? No, tietenkin koska meillä on liian löysäkätinen sosiaaliturva. Yhteiskunnan takuuylläpito liiallisena synnyttää aina vain lisää avuttomuutta ja aikaansaamattomuutta; kuten sanotaan "kannettu vesi ei kaivossa pysy".

      Luonnossahan elämä ylipäätään voi jatkua pitemmästi vain selviytyjien osalta, huono aines karsiutuu.
      Avun idea on kannustaa, ei lisätä kokonaistaakkaa. Nyt Suomessakin kulminaatiopiste alkaa olla saavutettu: mekaanisesti laskien puolet väestöstä on taakkaa, alle puolet potentiaalista kantavaa voimaa.

      Työttömyys on täydellinen turn off siltä osin, jos kuuluu tuohon rasiteosioon: haluttomuuteen tulla omatoimisesti toimeen, vaikka synnynnäisesti jotain piilevää potentiaalia olisikin, liika tulonsiirtojen haittavaikutus on tavallaan lamauttanut positiivisiksi tulkittavat pienetkin pyrkimykset.

      Tänä päivänä meillä surkeinkin luuseroija elää aineellisesti leveämmin kuin 60-luvun keskivarakas, tällaisen lausuman olen jossan nähnyt. Jossain vaiheessahan tällaisen kuplan on pakko puhjeta.

      • ....................

        Luuseriksi heittäytyminen on melko suuri ongelma nyky-yhteiskunnassa. Siitä ei voi tietenkään syyttää pelkästään yksillöä itseään. Joku hänet on myös kasvattanut tai jättänyt kasvattamatta. Tällaiset ihmiset myös hakeutuvat toistensa seuraan ja lietsovat katkeraa ilmapiiriä ja loisimisen kulttuuria. On myös tapauksia, joissa tällaiset ihmiset matkustelevat, ostavat osamaksulla kaikkea "välttämätöntä" ja vedättävät sosiaalivirastoa. Sosiaaliturva ja työttömyysturva ovat järjestelminä valitettavan passivoivia tässä maassa. Siitä kertoo sekin, että kaksi ylintä tulodesiiliä maksavat yli puolet Suomen veroista ja kolme ylintä lähestulokoon koko verokertymän. Näillä rahoilla sitä sitten elätetään niitä, jotka katsovat oikeudekseen nostaa sosiaalietuja sen varjolla, että ovat olemassa.


      • apostol

        Mielenkiintoinen iso aihe, aiheuttaako hyvinvointi ja luonnosta etääntyminen väistämättä populaation rappeutumista (luonnon lain tapaan), vähän samaan tapaan kuin esim.liika hygienia aiheuttaa allergioita.
        Kuten ylempänä todetaan, tervettä elämänmenoa haittaavaa asennevammaisuutta ja elämässä eksymistä. Missä suhteessa tällaiset asiat ovat kulloinkin vallitsevaan (kilpailu)yhteiskunnan rakenteeseen.
        Tässä jotain aiheita, ehkä pohdintaa paremmalla ajalla myöhemmin. Olkaatten hyvät...


      • pari asiaa
        .................... kirjoitti:

        Luuseriksi heittäytyminen on melko suuri ongelma nyky-yhteiskunnassa. Siitä ei voi tietenkään syyttää pelkästään yksillöä itseään. Joku hänet on myös kasvattanut tai jättänyt kasvattamatta. Tällaiset ihmiset myös hakeutuvat toistensa seuraan ja lietsovat katkeraa ilmapiiriä ja loisimisen kulttuuria. On myös tapauksia, joissa tällaiset ihmiset matkustelevat, ostavat osamaksulla kaikkea "välttämätöntä" ja vedättävät sosiaalivirastoa. Sosiaaliturva ja työttömyysturva ovat järjestelminä valitettavan passivoivia tässä maassa. Siitä kertoo sekin, että kaksi ylintä tulodesiiliä maksavat yli puolet Suomen veroista ja kolme ylintä lähestulokoon koko verokertymän. Näillä rahoilla sitä sitten elätetään niitä, jotka katsovat oikeudekseen nostaa sosiaalietuja sen varjolla, että ovat olemassa.

        Miksi sitten Suomi velkaantuu kokoajan, jos kerran elätätte kaikki noilla rahoilla? Entäs kun tulevaisuudessa koneet korvaavat kokoajan enemmän töitä ja jo nyt ei määrällisestikään riitä kaikille töitä? -Kuka ansaitsee olla työttömänä kun töitä on enää harvalle? Onko luuseri jos syntyy yhteiskuntaan jolla ei ole tarjota töitä? Miksi tukisi järjestelmää joka pääsääntöisesti riistää köyhiä ja tukee ainoastaan super-rikkaita?


      • "Tänä päivänä meillä surkeinkin luuseroija elää aineellisesti leveämmin kuin 60-luvun keskivarakas, tällaisen lausuman olen jossan nähnyt. Jossain vaiheessahan tällaisen kuplan on pakko puhjeta."

        Yhteiskunta on tietysti paljon vauraampi kuin silloin, suureksi osaksi tekniikan ansiosta. Ei nykyinen talouselämä tarvitse kaikkia ihmisiä, ja tulevaisuudessa luultavasti useimmat työt tullaan korvaamaan koneilla. Kun koneet tekevät lähes kaiken, niin suurin osa ihmisistä voi keskittyä lorvailemaan.

        Mietin vähän lääkäriksi kouluttautumista, mutta 6 vuoden opiskeluineen sekin alkaa olla jo nykyisin turhan riskibisnes. Tietokone pystyy jo nyt diagnosoimaan ihmislääkäriä paremmin. Lienee vain ajan kysymys, milloin lääkäreitäkin alkaa löytyä kortistoista.

        http://www.talouselama.fi/uutiset/tyly video kiertaa netissa ihminen on samassa asemassa kuin hevonen 1900luvun alussa/a2261237


      • .................... kirjoitti:

        Luuseriksi heittäytyminen on melko suuri ongelma nyky-yhteiskunnassa. Siitä ei voi tietenkään syyttää pelkästään yksillöä itseään. Joku hänet on myös kasvattanut tai jättänyt kasvattamatta. Tällaiset ihmiset myös hakeutuvat toistensa seuraan ja lietsovat katkeraa ilmapiiriä ja loisimisen kulttuuria. On myös tapauksia, joissa tällaiset ihmiset matkustelevat, ostavat osamaksulla kaikkea "välttämätöntä" ja vedättävät sosiaalivirastoa. Sosiaaliturva ja työttömyysturva ovat järjestelminä valitettavan passivoivia tässä maassa. Siitä kertoo sekin, että kaksi ylintä tulodesiiliä maksavat yli puolet Suomen veroista ja kolme ylintä lähestulokoon koko verokertymän. Näillä rahoilla sitä sitten elätetään niitä, jotka katsovat oikeudekseen nostaa sosiaalietuja sen varjolla, että ovat olemassa.

        "Näillä rahoilla sitä sitten elätetään niitä, jotka katsovat oikeudekseen nostaa sosiaalietuja sen varjolla, että ovat olemassa."

        En siksi, vaan koska Suomen laissa näin lukee. :D


      • jooomies

        Nyt oli kunnon porvarin puhetta ja hieno tulevaisuuden näkymä.


      • .................
        outsider1 kirjoitti:

        "Näillä rahoilla sitä sitten elätetään niitä, jotka katsovat oikeudekseen nostaa sosiaalietuja sen varjolla, että ovat olemassa."

        En siksi, vaan koska Suomen laissa näin lukee. :D

        Siellä ei varmaankaan sanota, että niitä pitäisi nostaa siksi, koska on olemassa.


      • ................. kirjoitti:

        Siellä ei varmaankaan sanota, että niitä pitäisi nostaa siksi, koska on olemassa.

        Ei, mutta oikeus toimeentuloon on kirjattu Suomen lakiin siinä missä muutkin kansalaisoikeudet.


    • Mies.

      "Tässä keskustelussa tuli jo esille se karu tosiasia, että syrjäytynyt nainen on käytännössä aina vaikeista päihdeongelmista kärsivä, vakavasti psyykkisesti sairas, vammainen tai vastaavassa tilanteessa oleva. Kaunis nainen voi aina nousta ylempään yhteiskuntaluokkaan naimalla rikkaan miehen, vaikka olisi kouluttamaton ja heikossa yhteiskunnallisessa asemassa. Köyhä mies sen sijaan ei käytännössä koskaan pääse rikkaisiin naimisiin eikä yleensä naimisiin ollenkaan. "


      No suomi24 lässytyspalstalla ei kyllä mikään tosiasiaksi paljastu, vaikka niin sinä uskoisitkin. Hahhah.
      Kaunis nainen ei ensinnäkään synny itsestään vaan aina pitää tehdä sen eteen jotain. Ylimielisyys ja suuret luulot kun eivät kaunista itsestään.

      Nuo sinun typerät päätelmäsi voisit työntää syvälle.

      Meitä on moneksi ja turha on asiaa yksinkertaistaa kuten teet.

      Teitä vatipäitä tuntuu löytyvän täältä koko ajan mussuttamassa sitä sun tätä...

      • aivan metsään

        Kuinka sekaisin sinä olet? Kaunis nainen nimenomaam syntyy itsestään, mitää muuta ei tarvita kuin syntyä kauniiksi. Meikkaus on pelkkää pintaa, jokainen mies erottaa kyllä oikeasti kauniin naisen meikkaamalla kauniiksi tehdystä. Elämä on juuri sillä tavalla epäreilua että toiset naiset saavat korkeimman mahdollisen statuksen syntymälahjanaan. Mikään ura tai muu ponnistelu naisen taholta ei koskaan nosta häntä kauniin naise yläpuolelle haluttavuudessaan.


    • Mies YTM.

      Haista p aska. Kauneus ei synny itsestään vaan sen eteen pitää tehdä aina jotain.

      1. hiukset ( meinaatko että ilman hiustenhoitoa/kampausta nainen on syntyjään kaunis )

      2. Kroppa ( sekin pitää usein tehdä itsestään, väärä ravinto ei toimi )

      3. Vaatteet ( vaikuttaa nekin )

      4. Kulmakarvat/muoto ( usein nämäkin pitää tehdä )

      Ja monta muuta seikkaa.... eli sinä olet sekaisin, minä en.

      Meikkaus kuuluu kauneudenhoitoon ja jokainen mies EI erota yhtään mitään vaan heitä hämätään, se on piirulleen just niin. Miksi muuten luulet että on kauneushoitoloita.

      Elämä ei ole epäreilua vaan kaikki naiset joutuvat tekemään ja pitämään huolta itsestään, muuten ei tuie lasta saati p askaa.

      Ja mikään sinun mielipiteistäsi ei ole oikea, minun tukevat yleistä tietoutta joka pitäisi sinunkin tietää ellet olisi noin tyhmä..

      Ja h u o r a t kyllä tiedän, niitä on 50% suomessa... ja koko ajan tulee lisää

    • On turn-off, koska arvomaailmamme ovat silloin liian kaukana toisistaan.

      Miehen "resursseista" en ole kiinnostunut, koska en ole muuttamassa saman katon alle kenenkään kanssa, enkä odota miehen ostavan tai tarjoavan minulle yhtään mitään, esimerkiksi matkani maksan kyllä ihan itse.

      • 15+10

        Onneksi kuitenkin olet itse vähintään yhtä suuri turn-off, joten ainakaan tässä kohtaa ei suurta menetystä tapahdu.


      • onpa sinulla arvot

        Työttömyys harvoin on arvovalinta. Mutta eihän pinnallinen materialisti tätä ymmärrä.


    • Sinkkumies.

      Itse säästin paljon rahaa kun olin töissä joten ei tarvitse sossurahoilla vielä elää. En hirveesti tuhlaile rahaa mihinkään.
      Eipä töitä nykyään saa vaikka olis koulutettu. Monet työssäkäyvät saa sossutukia ja varmaan se tukien hakeminen lisääntyy tulevaisuudessa. Ei tää hallitus saa mitään työpaikkoja aikaiseksi. Sitä mielellään tekis töitä pitempään kun jotain kuukauden pätkähommia.

      Ilmaistyöhön meneminen ei pitemmän päälle hyödytä työtöntä. SIitä saa pari sataa kuussa ja ruuan hinta nousee ja kaikki kallistuu joten ei siitä jää rahaa säästöön.

    • asdewaswasdaaeasewwd

      Niin kauan kun rikkaat senkun rikastuu ja köyhät köyhtyy on oikein ottaa kaikki minkä saa, sitten jollei yhteiskunta pärjää niin pistetään porvareiden turha omaisuus jakoon väkisin.

      • hyh hyh

        Ei sossupummeilemalla tehdä muutoksia yhteiskunnassa! Paitsi ehkä saadaan aikaan sosiaalitukien alasajaminen, kun riittävästi ilmenee sosiaalituilla elämistä väärin perustein...

        Tässä ketjussa tulee hyvin selväksi taas se, miksi ne sossutuilla elävät miehet eivät kelpaa naisille, ja syy ei ole työttömyys ja köyhyys itsessään, vaan typerien tekosyiden keksiminen ja selittely omalle laiskuudelle ja itsekkyydelle, hyväksikäyttö-asenne, älyllinen laiskuus, kekseliäisyyden puute, epälooginen ajattelu etc etc.


      • burb
        hyh hyh kirjoitti:

        Ei sossupummeilemalla tehdä muutoksia yhteiskunnassa! Paitsi ehkä saadaan aikaan sosiaalitukien alasajaminen, kun riittävästi ilmenee sosiaalituilla elämistä väärin perustein...

        Tässä ketjussa tulee hyvin selväksi taas se, miksi ne sossutuilla elävät miehet eivät kelpaa naisille, ja syy ei ole työttömyys ja köyhyys itsessään, vaan typerien tekosyiden keksiminen ja selittely omalle laiskuudelle ja itsekkyydelle, hyväksikäyttö-asenne, älyllinen laiskuus, kekseliäisyyden puute, epälooginen ajattelu etc etc.

        Joo joo, heh heh - "arvomaailma", "asenne", "pummiminen", jne jne.

        Palstan naisille tyypillinen arvomaailmoihin ja asenteisiin vetoaminen ja vaatimusten esittäminen niiden nimissä ovat itsestään niin tekopyhää, ettei niitä pysty ottamaan millään tasolla vakavasti.

        Melkeimpä voisi sanoa, että näiden arvomaalimojen ja asenteiden aukot ja epäloogisuudet ovat niin silmiinpistäviä, että naaprun koirakin pystyisi erottelemaan ne ilman suurempaa ajatustyötä.


      • asdewaswasdaaeasewwd
        hyh hyh kirjoitti:

        Ei sossupummeilemalla tehdä muutoksia yhteiskunnassa! Paitsi ehkä saadaan aikaan sosiaalitukien alasajaminen, kun riittävästi ilmenee sosiaalituilla elämistä väärin perustein...

        Tässä ketjussa tulee hyvin selväksi taas se, miksi ne sossutuilla elävät miehet eivät kelpaa naisille, ja syy ei ole työttömyys ja köyhyys itsessään, vaan typerien tekosyiden keksiminen ja selittely omalle laiskuudelle ja itsekkyydelle, hyväksikäyttö-asenne, älyllinen laiskuus, kekseliäisyyden puute, epälooginen ajattelu etc etc.

        Suomen sossupummit aiheuttavat paljon vähemmän hävikkiä kuin ökyrikkaat kiertämällä veroja, piilottelemalla omaisuuttaan ulkomailla, ajamalla alas teollisuutta oman hyödyn nimissä ja nyhtävät esim. kaikki eu-tuet mitkä saavat.


    • Sosiaaliturvan varassa elävä mies ei ole turnoff, mielipiteeni ei johdu siitä että elän itse sosiaaliturvalla.

      Kyllä niitä on lukuisia muita syitä jotka ovat miehessä turnoff kuin sosiaaliturvalla eläminen.

    • J. ( mää oon kännisä

      "ässä ketjussa tulee hyvin selväksi taas se, miksi ne sossutuilla elävät miehet eivät kelpaa naisille, ja syy ei ole työttömyys ja köyhyys itsessään, vaan typerien tekosyiden keksiminen ja selittely omalle laiskuudelle ja itsekkyydelle, hyväksikäyttö-asenne, älyllinen laiskuus, kekseliäisyyden puute, epälooginen "


      Jaa no mites ne sosiaalturvan turvin elävät akat sitten?

    • vvbhggty554443332221

      Miten toinen tietää elääkö joku toimeentulotuella, ansiosidonnaisella, työmarkkinatuella, opintotuella tai vaikka säästöillä?

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3309
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      558
      3117
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2563
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2032
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1842
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1835
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      10
      1702
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      121
      1383
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1241
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    Aihe