Taksikuskit rakastavat romanialaisia

Mietityttää

Olin tänään kuvaamassa Helsingin Rautatieasemalla Elielinaukiolla. Takseja oli jonossa 20-30 kpl. Kuvasin mm. romanialaisia ja pari heistä kavi kimppuuni ja yritti varastaa kamerani. Huusin pariin otteeseen poliisia paikalle, mutta mitään ei tapahtunut. Yksi sivullinen soitti hätäkeskukseen ja polisit tulivat sitten vasta myöhemmin. Varmasti taksikuskit näkivät, että seutu on täynnä heitä itteensä.

Taksikuskit ovat kyllä itkemässä, jos heidän kimppuun käydään, mutta kun näkevät, että toisen suomalaisen kimppuun käy romanialaisia, niin ei mitään. Kun seuraavan kerran joku ryöstää tai tappaa taksikuskin, niin en tunne yhtään sääliä.

21

1181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ennäämitään...

      Elämä on kuule kovaa, varsinkin siellä helsingissä. Tiedätkö mitä? Me taksarit yritämme tehdä työtämme. Pitämällä katseen omissa asioissamme, ei tarvitse vietellä aikaa poliisikuulusteluissa ja käräjäoikeuksissa. Jos puutumme kaikkeen rikolliseen, mitä siellä ehkä näemme, emme voi tehdä työtämme.

      Viikonloppuna yhden tunnin aikana näemme 100 rikollista tekoa tunnissa, pitäiskö puuttua kaikkiin?

      • Näin sivistymaassa

        Norjalaiskunnat saavat kieltää kerjäämisen
        Kunnat saavat itse päättää, miten toimia kaduilla kerjäävien ihmisten kanssa. Lillesandin kunnassa asiasta on jo tehty päätös.



        Ruotsin yleisradioyhtiö SVT kertoo, että norjalainen Lillesandin kunta on kieltänyt kerjäämisen. Norjassa tehdyn päätöksen mukaan kunnat tai kaupungit voivat itse päättää, miten toimia kaduilla kerjäävien ihmisten kanssa.

        Lillesandissa on noin 10 000 asukasta. Suuremman Arendalin kunnan odotetaan seuraavan pian perässä.

        Arendalin kunnanhallituksen varapuheenjohtaja Anders Kylland on ottanut kerjäläiskysymyksen "sydämenasiakseen". Kyllandin mukaan lomalaisten suosiossa oleva Arendal tulee lähiaikoina tekemään päätöksen kadullakerjäämisen kieltämisestä.

        – Arendalin kaupungin keskustassa oli uskomattoman monta kerjäläistä, pienellä alueella. Meistä se ei ollut toivottava näkymä katukuvassa, Kylland sanoi SVT:lle.

        Noin 50 000 asukkaan Arendalin oppositio suhtautuu kuitenkin kriittisesti mahdolliseen kieltoon.

        Lillesandissa asuva Rolf Vennheim on eläkkeellä. Hänestä kerjäämiskielto ei ole hyvä asia.

        – Minusta se on hyvin negatiivista. Meillä on varaa ja kieltäminen antaa väärän kuvan toisille ihmisille.

        SVT:n mukaan esimerkiksi Tanskassa poliisi voi häätää kerjäläiset paikalta tai määrätä heille sakkoja. Kreikassa kerjäämisestä voi saada usean tuhannen euron sakot.


    • Kaikki kotiinsa

      Mun mielestä kannattais ennemmin itkeä sille, joka ei saa tuollaiselle varkaita vilisevälle paikalle tarpeeksi vartijoita ja poliiseja. Kuka siitäkin sitten päättää, ei varmaan kuulu taas kenenkään vastuuseen...

    • dfgdjhkluiöoö

      Miksi olit kuvaamassa Romanialaisia? Veikkaan että olit heille ilkeä ja ylimielinen ja kun sait turpaasi olit heti huutamassa takseja apuun. Miksi olit kaivamassa verta nenästäsi?

      Niin kuin edellenenkin jo sanoi, jos taksit puuttuisi kaikkeen rikolliseen mitä työvuoron aikana näkee, ei muuta ehtisikään.

    • Maallaonmukavaa

      Aloittajalle: Miksi ihmeessä menit kuvaamaan romanialaisia? Kysyitkö heiltä lupaa heidän kuvaamiseensa? Ei sinulla ole laillista oikeutta mennä kuvaamaan ketään muutakaan henkilöä saamatta häneltä itseltään lupaa siihen. Mielestäni olet itse lähtenyt rikoksen teille ja huudat sitten apuun taksareita?

      Emme suinkaan rakasta romanialaisia, vaikka otsikossasi niin väitit, saisivat painua sinne mistä tulivatkin. Kerjääminen kadulla näyttää ikävältä. Jos laki sen sallii, niin sitten se on sallittua. Elämä siellä stadissa kun vaan on niin raadollista ja vaarallistakin, silti sinne porukka menee. Onko stadissa pakko olla? Mene kuvaamaan sisä-Suomeen luontoa, siinä sitä kuvaamista riittää. Uskoisin, ettei yksikään romanialainen tule varastamaan kameraasi. :)

      • Kuvauslupa

        Vastaajan kanssa muuten samaa mieltä mutta: "Aloittajalle: Miksi ihmeessä menit kuvaamaan romanialaisia? Kysyitkö heiltä lupaa heidän kuvaamiseensa? Ei sinulla ole laillista oikeutta mennä kuvaamaan ketään muutakaan henkilöä saamatta häneltä itseltään lupaa siihen." Julkisella paikalla kuvaamiseen ei tarvita mitään lupia!


    • Ei tarvitse

      Yleisellä paikalla kuvauslupaa! Rompansseja toivottavasti joku vetää turpaan!

    • ei eroa

      Käytä älykännykkää , niin olet olevinas surffaamassa vaikka oikeasti videofilmaat.

    • turvamiehet

      Eiks siellä ollu yhtään skinheadii paikalla?

    • taksitoo

      Täh?? Mitä ne taksikuskit tähän littyy, noin ryhmänä siis.
      Vai meinaatko, että me ollaan jotain yleisiä järjestyksenvalvojia??

      • 16+3

        Asiakaspalvelun nimissä taksinkuljettajan odotetaan tekevän yhtä sun toista millä ei ole mitään tekemistä auton ajamisen kanssa. Miksi ei siis järjestyksenvalvonta ja rikostutkintakin kuuluisi asiaan.


      • uuhaahpuuh
        16+3 kirjoitti:

        Asiakaspalvelun nimissä taksinkuljettajan odotetaan tekevän yhtä sun toista millä ei ole mitään tekemistä auton ajamisen kanssa. Miksi ei siis järjestyksenvalvonta ja rikostutkintakin kuuluisi asiaan.

        Mulla puhkes kerran fillarista kumi ja taksi ajoi vaan ohi, ihme mulukkuja nykyään.


      • turkulainen hesas
        uuhaahpuuh kirjoitti:

        Mulla puhkes kerran fillarista kumi ja taksi ajoi vaan ohi, ihme mulukkuja nykyään.

        Mä kusin kerran hotelli vaakunan seinään ja poliisit tulivat antamaan sakon minulle. Näin siinä asema-aukiolla ainakin kymmenen taksia eikä kukaan tullut puuttumaan asiaan. seuraavan kerran kun taksikuskia ammutaan tai pahoinpidellään en tunne sääliä. p,s kuvasin koko tapahtuman.


      • taksitoo
        16+3 kirjoitti:

        Asiakaspalvelun nimissä taksinkuljettajan odotetaan tekevän yhtä sun toista millä ei ole mitään tekemistä auton ajamisen kanssa. Miksi ei siis järjestyksenvalvonta ja rikostutkintakin kuuluisi asiaan.

        Aiva. Koskaan en ole huomannut, että "r-kioskin tätiä" tai ohiajavaa bussikuskia vaadittaisiin noihin järjestysmieshommiin, mutta toden totta: kaiken muun shiitin lisäks pirssien pitäis näköjään olla vielä järjestyksenvalvojia


      • retro esa
        taksitoo kirjoitti:

        Aiva. Koskaan en ole huomannut, että "r-kioskin tätiä" tai ohiajavaa bussikuskia vaadittaisiin noihin järjestysmieshommiin, mutta toden totta: kaiken muun shiitin lisäks pirssien pitäis näköjään olla vielä järjestyksenvalvojia

        Kovasti te olette juoksemassa paikalla jos joku sattuu kolauttaa toista tolppa-apinaa. Kuinkas ne virkavallan ja poken hommat sillon maistuu?


      • dfbgnmjk,.ilo-öp
        retro esa kirjoitti:

        Kovasti te olette juoksemassa paikalla jos joku sattuu kolauttaa toista tolppa-apinaa. Kuinkas ne virkavallan ja poken hommat sillon maistuu?

        Kyllä sekin on nykyään vähän niin ja näin. Kuskitkin pitää lähinnä huolen omista asioistaan ja hätäviestiin reagoidaan vain silloin kun osuu ihan kohdalle.

        Kyllä se muuten on myös pikkasen eri asia kohdistuuko väkivalta samaan ammattiryhmään vai onko se sitä normaalia asema-aukion turpaanvetoa joita saattaa olla kymmeniä otteluita samaan aikaan meneillään. Sehän olisi miltei sama jos kaksiluukkuisen nakkikiostin toista luukkua rullataan, eikä sillä toisella luukulla oleva myyjä puuttuisi millään tavoin asiaan, ryöstöhän tapahtui sillä toisella luukulla :)


      • retro esa
        dfbgnmjk,.ilo-öp kirjoitti:

        Kyllä sekin on nykyään vähän niin ja näin. Kuskitkin pitää lähinnä huolen omista asioistaan ja hätäviestiin reagoidaan vain silloin kun osuu ihan kohdalle.

        Kyllä se muuten on myös pikkasen eri asia kohdistuuko väkivalta samaan ammattiryhmään vai onko se sitä normaalia asema-aukion turpaanvetoa joita saattaa olla kymmeniä otteluita samaan aikaan meneillään. Sehän olisi miltei sama jos kaksiluukkuisen nakkikiostin toista luukkua rullataan, eikä sillä toisella luukulla oleva myyjä puuttuisi millään tavoin asiaan, ryöstöhän tapahtui sillä toisella luukulla :)

        Mutta vastaavasti jos taksikuski saa asemalla nenään eikä kukaan asemalla oleva ohikulkija puutu asiaan tai hälytä apua on vika ohikulkijoissa. Vai?


      • hyvä retro
        retro esa kirjoitti:

        Kovasti te olette juoksemassa paikalla jos joku sattuu kolauttaa toista tolppa-apinaa. Kuinkas ne virkavallan ja poken hommat sillon maistuu?

        Idiootti on palannut.


      • wanhapirssi
        dfbgnmjk,.ilo-öp kirjoitti:

        Kyllä sekin on nykyään vähän niin ja näin. Kuskitkin pitää lähinnä huolen omista asioistaan ja hätäviestiin reagoidaan vain silloin kun osuu ihan kohdalle.

        Kyllä se muuten on myös pikkasen eri asia kohdistuuko väkivalta samaan ammattiryhmään vai onko se sitä normaalia asema-aukion turpaanvetoa joita saattaa olla kymmeniä otteluita samaan aikaan meneillään. Sehän olisi miltei sama jos kaksiluukkuisen nakkikiostin toista luukkua rullataan, eikä sillä toisella luukulla oleva myyjä puuttuisi millään tavoin asiaan, ryöstöhän tapahtui sillä toisella luukulla :)

        Aivan totta, asiat muuttuu vuosien myötä. Ennenvanhaan jos taksi oli pulassa, oli hetken päästä 10 autoa ympärillä, ja poliisin suurin homma oli estää lynkkausta tapahtumasta, ehkä vähän liioitellen kumminkin....
        Ihan vaan esimerkin valossa: Ratikkakuskeilla on ohje hälyyttää apua, jos vaunussa on järjestyshäiriö,mutta ehdottomasti EI saa itse poistua ohjaamosta, eikä siis osallistua tapahtumiin muutoin, kun juuri hälyyttämällä apua.


      • KameliKameli
        hyvä retro kirjoitti:

        Idiootti on palannut.

        Kohta saadaan ne laskelmat!


      • retro esa
        KameliKameli kirjoitti:

        Kohta saadaan ne laskelmat!

        Vie puhelin laskutaidoton taas takasin äidille


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      317
      3616
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      55
      1232
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      189
      1187
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe