Minä kuulemma tappelen perinnöstä

no huhhuh

60 ikäinen sukulaistäti murhasi minut katseellaan, kun en vain sanonut hänelle, että pitäkää vaan koko perintötalo ja tontti itsellänne. Lisäksi hän osoitti sormellaan taivasta ja sanoi, että tuolla on kaikki ja älä ahdehdi maallista mammonaa sanoo raamattu.

Minä siis tappelen perinnöstä, koska en halua että yksi saa kaiken vaan jako menee tasapuolisesti ja lain mukaan.

Miten kiero voi olla ihminen!

Siellä oikein koko perhe riensi jankuttamaan, että talo ja tontti eivät ole minkään arvoisia ja minun pitäisi siitä luopua. Voi, mitä manipulointia!

11

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pidä pääsi

      Perintö jaetaan laillisesti, sitähän varten laki on

      Eri asia, miten sen kukin ottaa. Älä välitä, ei sukuunsa ole pakko olla yhteydessä.
      Minä sain aikoinaan pahan nimen, kun panin jaon toimeen, lopulta kaikki olivat saamaansa tyytyväisiä.
      Eikä jakamattoman pesän veroja ym. maksuja enää tarvinnut pulittaa.

      Päästiinhän me lautamiehet vihdoin hommiin.

    • Mä luin just yhrestä reippaasta nuorukaisesta jota vanha mies sortaa.
      Jospa saisit sen kaverikses puolustamaan sinua,kerrankin oikeus toteutuis.

      • no huhhuh

        Olitko sinä se vanha mies?


      • no huhhuh kirjoitti:

        Olitko sinä se vanha mies?

        Olen mä jo semmosen metusalemin luokkaa mut pohjatonta hyvyyttä,lapsetkin sai vierä viisarit kellosta kun halusivat.


      • mnnm6676767

        Miksi tuollaista sortoa sit tapahtuu?


    • kyläläinen

      Ettei vaan tää sukulaistäti hoitanut kaiken valmiiksi tälle ainoalle perijälle,joka p....at piittaa mistään ja jättti kaiken muiden tehtäväksi,kuulostaa niin tutulta.

      Tää perijä sais olla ikikiitollinen että hän pääsi kuin koira veräjästä,no-ulosotto odottaa etteipä taida jäädä hällekkään muuta kuin luu kouraan.Joten jatka vaan kaduilla dallaamista.Hyvä siitä tulee,kuka rappiotilan haluisi?

    • ...

      Vähän kokemusta.

      Tapellut yhdestä perinnöstä ja luopunut toisesta. Tämä luopuminen oli enenpi omien periaatteiden ja käytännön asioiden yhdistelmä, mun mielestä se oli win/win kaikille, siis tietenkin itsellekin, eikä todellakaan ikinä ole kaduttanut, päinvastoin.

      Ja yhden kerran sitten tarvittiin asianajajia, kaheli sisareni yritti putsata meitsin, ei onnistunut. Ihan hyvin sekin sitten loppujenlopuksi meni, pääsi eroon kaiken lisäksi kahelista sukulaisestakin :D

      Mun mielipide, vaadi vaan jako. Ja odottle sitten aikasi, joitamia vuosia. Jos alkaa ostotarjouksi tulemaan, kyseessä oli kucetusyritys ja jos ei ala tulemaan, mitäpä sitten. Monia tympii se, että joku pikkutila pirstaloituu tilkkutäkiksi perinnönjaoissa, sityä ne usein koittaa välttää. Voihan joku alkaa ostelemaan ne muut palaset pois, jos haluaa kaiken. Ja sitten puhutaan vähän rahastakin. Ei ilmaiseksi mitään kannata antaa, pienen osuuden omistaminen jostain pikkutilasta ei rasita pahemmin kukkaroa. Kunhan pitää varansa, että ei suostu mihinkään remontteihin, antaa vaan pytinkien mädäntyä. Suomessa niin paljon vanhoja pientiloja, ei niille kaikille tule ostajia ikinä löytymäänkään. Joku ostaa palaset aikanaan ja tekee niistä pottupellon tai jotain. Jos ite olet sitten elossa, jonkin killingit voit itsekin saada.

      =DW=

    • samankokenut

      Ehkä sun kannattaisi myydä osuutesi muille osakkaille, sillä se pesänjakaja saattaa laskuttaa niin paljon ettei juuri mitään jää kellekkään ja lopulta koko kiinteistö menee myyntiin. Varsinkin jos on käräjäoikeuden määräämä, joka tietysti toimii lain mukaan.
      Ota selvää kiinteistön arvosta, mm. verotoimiston laskelma on suuntaa antava, mutta voi mennä pahasti pieleenkin.

      • kokenut.

        Tuo nyt ei pidä paikkaansa. Eivät ne palkkiot taivaita hivo.


      • ...

        Ei jakopaperi maksa paljoa. Ei yhtään mitään, jos sen laatii itse. Se miten jakamisesta sovitaan, se voi maksaa sitten paljonkin, etenkin, jos käräjiä joutuu käymään. Usein tosiaan niin, että käräjöinti kalliimpaa, kuin perinnön arvo.

        Mun mielestä missään tapauksessa ei kannata alkaa myymään sukulaisille sopuhintaan osuuksiaan, ne kucettavat kuitenkin. Todellinen arvo alkaa selkiämään vieraitten maksuratjousten kautta. ais sitten siinä vaiheessa, kun joku sukulainen alkaa esittämään tarjouksiaan toisten osuuksista. Perinnöjako siitä herkkä paikka, että härskeimmät heittäytyvät todella härskeiksi ja koittavat pökkäytellä muita perillisiä. Niitä aina löytyy. Pitääpi ottaa eetäisyyttä ja aikaa, ei pidä suinpäin alkaa jakamaan yhtään mitään.

        Suomi kyllä pullollaan jkamattomia pesiä, kertoo lähinnä siitä, ei sukulaisilla ole oikein samat käsitykset asioista. Se pitää muistaa, jos yks vaatii jakoa, se on niinkuin jaettava. Jälki voi olla kamalaa, mutta ei se karmean pitkä sukuvihakaan rahasta hääviä touhua ole. JA sekinb, omaisuudesta aina kulunkeja, jos nyt ei muuta niin, kiinteistöveroja ja sellaista. Niihin kannattaa kuitenkin usein satsata, että ei kärsi isoja menetyksiä sukulaisten pökkäyttämänä. Jostiukksi menee, se vaan kertoo siitä, jollain sukulaisella pisnesajatuksia toisten kautta hyötymällä.

        Hetki aikaa, lailliset systeemit ilman mitään tunnesiteitä, kun homma takana, tilillä selkeää rahaa tai sitten on omaisuutta, mistä itse vastuussa, ei mikään hiton perikunta, jossa kaikki koittavat vetää himaan päin.

        =DW=


      • erakkomummu
        ... kirjoitti:

        Ei jakopaperi maksa paljoa. Ei yhtään mitään, jos sen laatii itse. Se miten jakamisesta sovitaan, se voi maksaa sitten paljonkin, etenkin, jos käräjiä joutuu käymään. Usein tosiaan niin, että käräjöinti kalliimpaa, kuin perinnön arvo.

        Mun mielestä missään tapauksessa ei kannata alkaa myymään sukulaisille sopuhintaan osuuksiaan, ne kucettavat kuitenkin. Todellinen arvo alkaa selkiämään vieraitten maksuratjousten kautta. ais sitten siinä vaiheessa, kun joku sukulainen alkaa esittämään tarjouksiaan toisten osuuksista. Perinnöjako siitä herkkä paikka, että härskeimmät heittäytyvät todella härskeiksi ja koittavat pökkäytellä muita perillisiä. Niitä aina löytyy. Pitääpi ottaa eetäisyyttä ja aikaa, ei pidä suinpäin alkaa jakamaan yhtään mitään.

        Suomi kyllä pullollaan jkamattomia pesiä, kertoo lähinnä siitä, ei sukulaisilla ole oikein samat käsitykset asioista. Se pitää muistaa, jos yks vaatii jakoa, se on niinkuin jaettava. Jälki voi olla kamalaa, mutta ei se karmean pitkä sukuvihakaan rahasta hääviä touhua ole. JA sekinb, omaisuudesta aina kulunkeja, jos nyt ei muuta niin, kiinteistöveroja ja sellaista. Niihin kannattaa kuitenkin usein satsata, että ei kärsi isoja menetyksiä sukulaisten pökkäyttämänä. Jostiukksi menee, se vaan kertoo siitä, jollain sukulaisella pisnesajatuksia toisten kautta hyötymällä.

        Hetki aikaa, lailliset systeemit ilman mitään tunnesiteitä, kun homma takana, tilillä selkeää rahaa tai sitten on omaisuutta, mistä itse vastuussa, ei mikään hiton perikunta, jossa kaikki koittavat vetää himaan päin.

        =DW=

        Kaikkien perintojen saajia
        ehkä toivoisi kohtaavan joku siunaus
        mieluummin kuin kirous
        - että ihminen arvostaisi saamaansa lahjaa
        ja kunnioittaisi lahjan antajaa ja arvostaisi
        menneitten sukupolvien työtä
        ja jatkaisi sitä ihmiskunnan perintöä
        että on ilo tehdä työtä ja rakastaa
        kanssaihmisiään ja isänmaataan.

        Ei mulle koskaan ole siunaantunut perintöjä mistään,
        kaikki elämiseen tarvittava on täytynyt itse hankkia ja maksaa myös.
        raskasta kuormitusta niin henkistä kuin fyysistäkin
        on aiheuttanut kyllä joittenkin suvun jäsenten ja heidän tuttavapiirinsä
        toiminta, jossa mielestäni ollut ihan vendettan l. verikoston piirteitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe