Työkokemus ja palkka

En tajua!

Miksi sellaisessa työssä, jonka oppimiseen riittää päivän parin perehdytys, korottaa pitkä työkokemus palkkaa? Millä tavalla tällaisessa "robotin" työssä työkokemus tuo lisäarvoa niin, että siitä pystyy maksamaan ekstraa?

7

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henkkawa

      ainahan katsotaan työkokemus sekä alan koulutus eduksi, ja se myös määrää palkkaasi useimmiten

      • En tajua!

        Joo mutta tällainen periaate on ihan typerä, jos nuori ja 10 vuotta samasta työstä kokemusta omaava suoriutuvat työstä aivan yhtä nopeasti tai nuori ehkä nopeamminkin...


    • 8812

      joo-o mutta useinmiten se 'vanha' hallitsee myöskin muita töitä, mahdollisesti kaikki työpaikan 'helpot' työt...ja se nuori vain ja ainoastaan sen oman hommansa.Siten se menee.

    • Nimimerkki varattu

      En nyt olisi niinkään kateellinen siitä muutamasta kympistä mitä teollisuudessa ikälisistä saa.

      • 8812

        teollisuudessa mitään ikäliusiä ole...niitä on vain toimistorotilla...teollisuudessa maksetaan ihan hyvin senmukaan mitä osaat....ja yleensä ne vanhemmat tekijät osaa..


      • Nimimerkki varattu
        8812 kirjoitti:

        teollisuudessa mitään ikäliusiä ole...niitä on vain toimistorotilla...teollisuudessa maksetaan ihan hyvin senmukaan mitä osaat....ja yleensä ne vanhemmat tekijät osaa..

        Palvelusaikalisä tuossa omassa palkkakuitissa lukee, ja 10 vuoden työsuhteen jälkeen kyseinen lisä on 39e/kk. Maksimissaan 25 vuoden työsuhteen jälkeen lisät ovat jo massiiviset 85e/kk. En nyt tuosta niin kateellinen olisi.


    • Koska hinnat nouseva

      Sanotaanpa tähän miksi toimittajan palkat nousevat veikkei tarinat
      ole sen parempia kuin ennenkään?Miksi poliisin palkka nousee vaik-
      ka edelleen kuskaa juoppoa putkaan?Ei ammatti-ihmisetkään koko-
      ajan opi vaan tehtävästä tulee rutiinimaisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe